luni, 7 august 2017

CURTEA CONSTITUTIONALA S-A PRONUNTAT ASUPRA PENSIILOR MILITARE DE STAT!

-    In atentia membrilor Guvernului care fac pe genunchi Ordonante de Urgenta neconstitutionale –

            Doamna si domnilor,

            V-ati permis sa marcati aniversarea unui veac de la eroica rezistenta si marea biruinta a militarilor romani la Marasesti printr-un val de minciuni si laturi politice aruncate cu toata forta de reactie a Statului si a trompetelor dvs., infiltrate, in televiziunile private asupra componentelor Sistemului de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala!
            Dupa ce ne-ati plans pe umar 7 ani si v-ati jurat ca indreptati nedreptatile si blamul aruncate asupra noastra de Basescu si Boc, ati redeclansat brusc exact acelasi program, cu aceleasi metode pestilentiale de manipulare a opiniei publice si ne-ati anulat, practic, Legea nr. 223/2015 a pensiilor militare de stat. O lege care nu este a lui Oprea si nici n-a fost facuta “pe genunchi” cum spune Dragnea, ci a fost gandita si elaborata, timp de 3 ani, cu concursul tuturor cadrelor militare in activitate si in rezerva de majoritatea parlamentara PSD-PNL, coordonatori fiind ministrii Apararii – Corneliu DOBRITOIU (PNL) si Mircea DUSA (PSD). In iunie 2015, legea a fost votata in unanimitate de toti membrii Parlamentului, majoritate si opozitie, cu exceptia fostului consilier al lui Victor PONTA, Remus CERNEA. Promulgata in iulie 2015, legea, care trebuia sa anuleze toate discriminarile din sistem, nu a fost aplicata niciodata, deoarece Victor PONTA a decis amanarea aplicarii pentru 01.01.2016, creind premizele distrugerii legii prin Art. 40 al OUG 57/2015, a Guvernului Ciolos. Distrugerea definitiva a rezervei, prin decuplarea soldei de rezervist de la soldele celor aflati in activitate se face astazi prin Ordonanta Vasilescu, cea care legifereaza absurdul, dubla impozitare, discriminarea militarilor si politistilor fata de civili si discriminarea in cadrul aceleiasi categorii.
            Totalitatea incalcarilor Constitutiei de catre Ordonanta Vasilescu, insultatoare, nedreapta si anticonstitutionala, va face obiectul adresarii noastre catre Presedintele Romaniei, ca arbitru, pe care il vom contacta in virtutea atributiei d-sale de sesizare directa a CCR. In Avocatul Poporului, deputati si senatori, nu mai avem incredere.
            Ca ultim gest de bunavointa fata de dvs., fostii nostri aliati, astazi pasibili de a fi considerati drept tradatori ai nostri, ai Romaniei si ai Aliantei Nord-Atlantice, va atentionam ca ati batut campii si in privinta deciziilor CCR. Drept dovada, publicam cateva fragmente, referitoare la pensiile militare de stat din…

DECIZIA NR. 20/02.02.2000 A CCR
(in dosarul 5A/2000)

"Curtea Constitutionala retine ca instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare si pentru magistrati nu reprezinta un privilegiu, ci este justificata in mod obiectiv, ea constituind o compensatie partiala a inconvenientelor ce rezulta din rigoarea statutelor speciale carora trebuie sa li se supuna militarii si magistratii.
Astfel, aceste statute speciale stabilite de Parlament prin legi sunt mult mai severe, mai restrictive, impunand militarilor si magistratilor obligatii si interdictii pe care celelalte categorii de asigurati nu le au. Intr-adevar acestora le sunt interzise activitati ce le-ar putea aduce venituri suplimentare, care sa le asigure posibilitatea efectiva de a-si crea o situatie materiala de natura sa le ofere dupa pensionare mentinerea unui nivel de viata cat mai apropiat de cel avut in timpul activitatii.
............................................................................................................
Un alt element comun care justifica in mod obiectiv si rezonabil un tratament juridic asemanator al magistratilor si al cadrelor militare, inclusiv in ceea ce priveste regimul de pensionare, il reprezinta riscul pe care il implica exercitarea profesiilor respective, ambele avand un rol esential in apararea drepturilor omului, a ordinii publice, a valorilor statului de drept. In considerarea riscurilor la care se expun in exercitarea atributiilor lor militarii si magistratii.
............................................................................................................
Curtea Constitutionala constata, pe de alta parte, ca reglementarea in vigoare a pensiei de serviciu pentru militari, ca si cea a pensiei de serviciu pentru magistrati, cu diferentele pe care aceasta pensie le prezinta fata de pensia comuna de asigurari sociale, nu constituie o incalcare a principiului egalitatii cetatenilor in fata legii, principiu prevazut de art. 16 alin. (1) din Constitutie. Aceasta constatare se bazeaza pe specificul comun al activitatii militarilor si magistratilor, care, astfel cum a rezultat din analiza anterioara a dispozitiilor constitutionale si legale aplicabile, impune celor doua categorii profesionale obligatii si interdictii severe, precum si riscuri sporite, ceea ce justifica in mod obiectiv si rezonabil o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de regimul stabilit pentru alti asigurati care nu sunt supusi acelorasi exigente, restrictii si riscuri.
............................................................................................................
Curtea Constitutionala constata ca, fata de asemanarile subliniate anterior intre situatia cadrelor militare si cea a magistratilor, avandu-se in vedere si caracteristicile comune ale statutelor aplicabile acestor categorii profesionale, care au determinat in mod obiectiv reglementarea prin lege, in mod aproape identic, a pensiei de serviciu, nu se poate identifica o ratiune suficienta care sa justifice aplicarea unui tratament diferit magistratilor fata de cadrele militare permanente, astfel cum s-a procedat prin art. 198 din noua lege a pensiilor, care abroga reglementarea privind pensia de serviciu a magistratilor.
............................................................................................................
diferenta de regim juridic ce se creeaza intre pensia magistratilor si pensia militarilor constituie, in conditiile infatisate prin considerentele anterioare, o incalcare de catre legiuitor a egalitatii de tratament juridic, ceea ce, in absenta unei determinari obiective, este contrar prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, in intelesul conferit acestui text constitutional prin dispozitiile actelor internationale privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte. Intre acestea figureaza si prevederile referitoare la nediscrimieste ale art. E din partea a V-a a Cartei sociale europene revizuite, al caror cuprins, conturat prin dispozitiile corespunzatoare ale anexei, cuprinde si dispozitia conform careia "O diferenta de tratament pe un motiv obiectiv si rezonabil nu este considerata ca discriminatorie".

            Doamna si domnilor,

            Intr-o tara normala, condusa de oameni normali, nici n-ar mai trebui sa ne adresam CCR pentru ca raspunsul exista si ar fi trebuit sa-l cunoasteti. Intr-o tara insa, condusa de ambuscati si tradatori, spre disparitie statala, suntem obligati nu atat prin prisma intereselor noastre, cat datorita juramantului de credinta si de sange facut Patriei, sa intervenim.
            Pentru a evita declansarea pe fata a unui conflict deschis, rezervisti-Guvern si majoritatea parlamentara, cu grave pierderi politice pentru dvs., va rog respectuos sa retrageti urgent anticonstitutionala, ticaloasa si tradatoarea Ordonanta de Urgenta Vasilescu si sa-i retrageti, de asemenea, pe toti acoperitii dvs., mancatori de dejectii pe seama militarilor, care actioneaza in media pe post de “jurnalisti” si “analisti”. Altfel, vom fi obligati sa le dezvaluim interesele, averile, gradele si apartenenta … externa.

Honor et patria! Vae victis!
Presedintele S.C.M.D.

Col. (r) dr. Mircea DOGARU