marți, 23 mai 2023

 

APEL
CATRE DEPUTATII ROMÂNIEI
PRIN
BUNAVOINTA DOMNULUI MARCEL CIOLACU
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR


                                                    MOTTO: “Poporul care nu vrea sa-si hraneasca
                                                                   armata proprie va fi nevoit curand
                                                                   sa hraneasca armata dusmanului.”
                                                                                       (Napoleon Bonaparte)

                                                                                                                                             
Doamnelor si domnilor deputati

 
             Din dorinta de a evita sa deveniti victime ale razboiului hybrid, declansat de interese straine impotriva poporului roman si a Romaniei, prin intermediul agentilor de influenta ai serviciilor obediente, infiltrati in media si al teleastilor idioti, manipulati “pe surse”, va transmitem respectuos rugamintea de a solicita Guvernului… DOCUMENTUL. Adica actul oficial prin care CE ar santaja Romania ca nu primeste “transa a 3-a, de 3 miliarde” daca nu desfiinteaza ceea ce nu exista nici in dreptul international, nici in dreptul romanesc – “pensiile speciale”. Indeosebi cele “militare de stat”, asupra carora tocmai ati cazut de acord ca nu sunt “speciale” si despre care Banca Mondiala v-a informat ca au fost facute praf deja prin ordonante de urgent, dovedite, recent, de CCR (27.12.2022) a fi neconstitutionale.
               Ar fi la fel de absurd si sa acceptati ideea ca si-ar permite CE, doar in cazul Armatei NATO a Romaniei si al Politiei NATO a Romaniei, sa anuleze retroactiv prevederile Tratatului de aderare, prin care s-au stabilit si salarizarea si pensiile (soldele de rezervist) militarilor si politistilor!
               In toate statele membre NATO pensiile militare reprezinta 75-80% din ultimul salariu BRUT, sau din media ultimelor 6 salarii (exceptie SUA, unde corespund mediei celor mai mari 36 de salarii consecutive).
               In Romania, prin Legea 223/2015, niciodata aplicata in forma promulgata, soldele de rezervist au fost stabilite (ca la instituirea lor prin Legea 1712/1864) la 80% din venitul salarial BRUT, cu interdictia de a depasi 100%. Actualmente, prin OUG-urile neconstitutionale (Art. 40/OUG 57/2015, referitoare la salariile bugetarilor, 59/2017, 90/2017, 96/2018, 114/2018, 226/2020, 130/2021, etc.) ele reprezinta doar 65% din anumite elemente ale venitului NET, fara a depasi 85% din total venit. Or, in spatele inexplicabilei includeri a pensiilor militare in acest Proiect se ascunde, in fapt, legiferarea de-a valma a tuturor masurilor abuzive, anti NATO, luate de guvernele precedente prin OUG-urile neconstitutionale mentionate, ce au distrus, practic, Legea 223/2015, sub pretextul “consolidarii”. Mai mult, calculandu-se in baza salariilor, iar acestea fiind, prin neaplicarea, de 13 ani, in SAOPSN, a legilor salarizarii (284/2010 si 153/2017) raportate la indicii de salarizare din 2009, pensiile militare sunt, in plus si “inghetate” din 2017 si discriminate fata de cele civile, la aplicarea ratei inflatiei (2.6% fata de 10% in 2021 si 5.1% fata de 12% in 2022). Asadar, pensiile militare sunt deja sub 50% din venitul salarial corespunzator, actualizat. Peste 108.000 pensii in MApN si MAI sunt, astazi, in BRUT, sub cosul minim de subzistenta, stabilit de expertiza CES la 4053 lei!
               In locul minciunilor prezentate mediatic drept “ordine de la Bruxelles” si care sunt, in realitate, texte fabricate la Bucuresti si asumate (contra unei mite de 2 milioane de euro), de doi trepadusi internationali, care se apara declarand ca sunt opinii personale, noi va putem prezenta documentul oficial al CE, transmis ca raspuns participantilor romani la manifestatia sindicatelor politistilor europeni, de acum cateva luni, conform caruia “PENSIILE MILITARE SI SALARIILE DVS NU SE STABILESC LA BRUXELLES”!
               Va informam, de asemenea, ca minciuna despre imposibilitatea renegocierii PNNR-ului este contrazisa de raspunsul trimis de CE catre FACIAS, privind posibilitatea de renegociere pana la 30 aprilie, a.c.
                Va solicitam si dvs., prin urmare, ceea ce am solicitat, cu argumente juridice, ministrului Muncii inca din 28 octombrie 2021 – excluderea pensiilor militare si din PNNR (ceea ce ar creste posibilitatea maririi pensiilor civile pana la pragul absurd si auto-impus de 9.4% din PIB) si din asa-zisul Proiect de reforma a “pensiilor speciale”, deoarece:

- Toate contributiile din BRUT ale militarilor si politistilor (25% CAS, 10% impozit, 10%, ilegal, CASS, in conditiile in care avem, prin Legi-Statut, gratuitatea actului medical si a tratamentelor, in spitalele proprii,  si 5% din NET – pensia privata, furata prin OUG 59/2017, care a transformat-o in “contributie individuala la bugetul de stat”) se duc direct la “Bugetul de Stat”, unde contributiile pentru pensiile militare intra in “Fondul de Pensii Militare”. Din acesta se platesc pensiile militare, integral acoperite de contributiile militarilor si politistilor in activitate;
- Contributiile civililor se duc la “Bugetul de Asigurari Sociale” de unde se platesc nu numai cele 2.300.000 de pensii civile, dar si tot atatea indemnizatii de merit, ajutoare sociale si pomeni electorale botezate pensii;
- Pensiile militare, acoperite din fonduri proprii, intra in procentul de 2.5% din PIB din care se platesc si salariile, si dotarea, inzestrarea, instruirea, sau deplasarile celor in activitate. In mod ilegal, le luati in calcul la bugetul de pensii civile si orice micsorare a lor nu ar servi cu nimic acestui buget, economiile rezultate fiind utilizate, ca si pana acum, exclusiv pentru achizitia de tehnica militara straina si invechita, in scopul construirii viitoarei cariere politice, sau accederii la grade si functii de general a acelora dintre camarazii nostri care isi bat joc si de militarii si politistii in activitate, si de rezervisti, prin refuzul de aplicare in forma promulgata, atat a Legii Salarizarii, cat si a Legii Pensiilor Militare de Stat;
- “Sfanta contributivitate”, introdusa in 2001, propagandistic, drept unicul (ceea ce nu este adevarat) criteriu de calcul al pensiilor civile, nu le acopera, astazi, acestora decat 22 din cei 35 de ani de “contributivitate” pretinsi;
- Pensiile militare sunt, in fapt, solde de rezervist, deoarece obligatiile noastre de serviciu continua si dupa trecerea in rezerva. A se vedea mobilizarea generala a rezervistilor in R. Moldova;
- Civilii (inclusiv magistratii) au contracte de munca, normata la 8 ore/zi, plata facandu-se pentru 160 ore/luna, exclusiv sarbatorile legale;
- Interzicandu-se prin Constitutie expresia “munca fortata” (Art. 42), pensiile militare decurg din contracte de prestare a activitatii, la ordin, prin juramant de sange, 24h/24, plata facandu-se pentru 732 ore/luna, inclusiv sarbatorile legale, cu acceptarea riscului pierderii vietii si renuntarea la drepturi civile (libertatea cuvantului, a deplasarii, de a fi ales, ori de a practica activitati suplimentare profitabile etc.). Cei care pretind egalitatea la drepturi financiare, sa accepte intai egalitatea in obligatii! In caz contrar, vom cere plata retroactive a celorlalte doua salarii lunare neplatite si compensarea prin bani a drepturilor de care am fost privati;
- Pentru nerespectarea obligatiilor de serviciu, civililor li se desface contractual de munca; militarilor si politistilor, pentru neexecutarea ordinului, li se deschid dosare penale la pace si li se ofera plutonul de executie, in caz de razboi;
- Salariile si pensiile civile sunt de competenta ministrilor Muncii si de Finante si a comisiilor de Munca si de Buget Finante din Parlament;
- Salariile (soldele) si pensiile (soldele de rezervist) sunt strict de competenta ministrului Apararii, care coordoneaza SAOPSN si doar a comisiilor de Aparare din Parlament.

               Va rugam, prin urmare, sa aveti in vedere faptul ca nu exista pensii “normale’ si “speciale”, ci pensii civile, bazate pe contracte de munca si pensii militare, bazate pe contracte de prestare a activitatii de cadru militar/politist. De asemenea, va rugam sa aveti in vedere ca exista doar 2 sisteme de pensii – public si privat. Si pensiile militare fac parte din sistemul public de pensii, noi fiind angajati ai statului. Avem lege separata, nu sistem separat. Altfel, ar trebui inventate si alte “sisteme” pentru ca unele categorii de pensii civile s-au rupt de legea civila prin legi proprii, datorita intereselor politicului. Cum ar suna expresiile… sistem de pensii diplomatial, pilotial, magistral, etc., daca toti ati inventat un “sistem militar”?
               Pe cale de consecinta, va rugam sa respingeti campania de imagine ticaloasa si tradatoare dusa de teleasti inconstienti, agenti de influenta ai intereselor straine, chiar politicieni, inclusiv din randurile dvs., impotriva componentelor SAOPSN, sa respectati, ad litteram, obligatiile asumate prin Tratatul de Aderare la NATO, atat in ceea ce priveste salarizarea, reconversia profesionala (in conditiile reducerii obligatorii si dramatice a efectivelor noastre) si soldele de rezervist si aceasta nu se poate face decat prin aplicarea, deocamdata, in forma promulgata atat a Legii 153/2017 a salarizarii, in SAOPSN, cat si a Legii 223/2015 a pensiilor militare de stat. De asemenea, va solicitam sa reconsiderati Proiectul care prevede salarizarea specifica si pensiile civililor din structurile militare, deoarece acestia au aceleasi obligatii, privatiuni si infrunta aceleasi riscuri ca si cadrele militare!
                In ceea ce priveste strict Art. IX din absurdul Proiect legislativ vizand reforma “pensiilor speciale”, in care au fost incadrate propagandistic pensiile militare, va rugam sa insitati pentru abrogarea acestuia in forma finala! In conditiile unui conflict care ameninta flancul estic al NATO, aceasta aberatie populista a provocat deja parasirea SAOPSN prin pensionare, sau, mai nou, prin demisie, a zeci de mii de cadre apte de lupta, refuzul cvasi-total al tinerilor de a mai apara tara sub drapel si colapsul invatamantului militar si al celui specific pentru organele de politie. Fenomenul a deschis deja calea externalizarii atat a Apararii, cat si a Ordinii Publice (“Securitatea” este deja externalizata) cu grave consecinte nu numai economice (un militar strain este platit de Romania cu de peste 16 ori mai mult decat un militar roman), dar si in ceea ce priveste existenta noastra statala.
               Banca Mondiala v-a avertizat si asupra faptului ca toata aceasta campanie denigratoare, facuta in plin razboi care ameninta flancul estic al NATO, este aberanta si contrara atat intereselor NATO, cat si intereselor UE!
               In speranta ca ati inteles neconstitutionalitatea si pericolul introducerii si pastrarii pensiilor militare atat in PNRR cat si in actualul Proiect legislativ, va atragem respectuos atentia, in interesul dvs. politic si personal, ca “Diversiunea Pensii Militare” mai are un scop. Acela ca, pe repede inainte, sa va puneti semnatura, orbiti de trancaneala mediatica a idiotilor de serviciu si a agentilor acoperiti pe aceasta tema, pe proiectele vizand distrugerea Romaniei ca stat. Prin externalizarea Justitiei, de exemplu! Este vorba despre modificarile legilor Justitiei in sensul prevalentei legislatiei straine, despre initiativele actualului ministru, de deposedare anticonstitutionala de atributii a CCR si ICCJ, de aberatiile pe care vrea sa le introduca in Codul Penal si Codul de Procedura Penala, privind urmarirea tuturor functionarilor statului, pentru aiuritorul “abuz in serviciu”, cu o “paguba” estimata, prin simpla turnatorie, la 9000 lei si, indeosebi, de criminalul Plx. 144/2023, care transfera de la tribunalele noastre decizia de executare silita, asupra orcarui asasin economic din Shengen, UE, sau Confederatia Elvetiana. Masura vizeaza, pe viitor, deposedarea cetatenilor romani de proprietatile individuale, iar in perspectiva imediata, aplicarea prevederilor Plx. 143/2023, pe care il veti vota tot ca primarul. Acesta prevede instrainarea pe nimic, a ultimelor cca. 1000 de intreprinderi de stat, majoritatea strategice, ori simbol al suveranitatii si a ultimelor cca. 240 de regii autonome (de la Nuclearelectrica, Hidroelectrica, ROMSILVA, SALROM, ramasitele Industriei de Aparare, etc., la Monitorul Oficial si Monetaria Statului), cu alte cuvinte, a ultimelor surse de venit propriu care garanteaza existenta Statului Roman!

              In speranta ca ati inteles corect si in interes general, national, demersul nostru, urandu-va un vot cerebral,

       Am onoarea sa va salut,
       Col.(r) dr. Mircea Dogaru
       Presedintele S.C.M.D.