Pagini

luni, 31 martie 2014

In mod surprinzator, discriminarea rezervistilor militari ia amploare tocmai in timpul guvernarii celor pe care i-am sprijinit sa acceada la Putere. Poate cineva il informeaza si pe dl. Prim ministru Ponta despre aceasta atitudine inacceptabila intr-un stat civilizat

                   ROMANIA
SINDICATUL CADRELOR MILITARE
              FILIALA 1 FOCSANI
 
PRESEDINTELUI S C M D
Domnului col(r) dr.  Mircea DOGARU
                 La data de 27 martie 2014 Filiala 1 Focsani a sindicatului cadrelor militare a planificat Adunarea Generală, pentru  orele 11.00, la Cercul Militar,.
              Spre surprinderea tuturor ni s-a interzis accesul în propria noastra casă - Casa Armatei – pe motivul ca sindicatul nu are ce cauta în această locaţie. Pana la acea data nu am avut probleme privind desfasurarea activitatilor de grup, desi nu beneficiem de un spatiu pentru Biroul Operativ -  acesta functionand in apartamentul presedintelui filialei, iar secretariatul la domiciliul secretarului ales.
         Cel ce ne-a transmis aceasta inadmisibila informaţie a motivat ca este ordinul comandantului garnizoanei, col. Pop, si a distinsului consilier juridic pe nume Col Dăscălescu.
           Ni s-a comunicat că suntem supravegeaţi  şi de serviciul protecţie şi siguranţă militară.  Sincer nu am cunoscut că acest compartiment se ocupă si cu  monitorizarea cadrelor din rezerva. Cu ce drept şi în ce scop suntem supravegheaţi şi mai ales din ordinul cui?  Consider ca acest aspect constituie un abuz  si necesita unele explicatii.
            Vă reamintesc faptul ca la 07.06.2012,  Ministrul Apărării Naţionale la acea data, domnul general mr.(r) Corneliu Dobriţoiu, a avut o întâlnire la Casa Armatei din Caracal, cu pensionarii militari din garnizoană, membri ai SCMD şi ANCMRR. La întâlnire au participat şi delegaţii ale filialelor SCMD Dolj şi Slatina si printre altele a facut şi urmatoarea precizare la punctul 7 a interventiei domniei sale:
,,Am dat ordin în ceea ce priveşte accesul tuturor rezerviştilor în  sediile Cercurilor Militare, indiferent de asociaţia din care fac parte. De acuma dacă veţi mai întâlni refuzuri, vă rog să mă inştiinţaţi, pentru că deja se va intra la neexecutare de ordin. 
          Acest ordin a ramas fara efect in cadrul  unor garnizoane printre  care si garnizoana Focsani.  Personal am intervenit in repetate randuri atat la nivelul conducerii SCMD  cat si la nivelul conducerii structurilor ministerului cu atributiuni in acest domeniu (garnizoana; sectia de cazare din Focsani; Directia domenii si infrastructuri) fara insa a se concretiza modificarea ordinului ministrului Apararii M-107 din 30.06.2005 care aproba Instructiunile privind organizarea si functionarea cercurilor militare din Armata Romaniei.
                 Pe data de  20 martie 2014, la sediul M.Ap.N., a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanţi ai Direcţiei Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, conduşi de domnul colonel Adrian Marius Şuşu, (împuternicit) ca locţiitor al  Şefului Direcţiei Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică şi  Comisia de dialog a S.C.M.D., condusă de domnul gl. mr. (r.) Constantin Năstase, unde s-a abordat si subiectul funcţionării sindicatului în spaţiile Cercurilor Militare, actualul ministru, domnul Dusa fiind in cunostinta de cauza.  Nu cunoastem ce decizie s-a luat de catre factorii responsabili.
             Insist rugandu-va sa abordati cu seriozitate si raspundere acest subiect si sa constituie un subiect  de baza pe agenda Comitetului Director.    
         Modificarea Ordinului ministrului Apărării Naţionale nr. M-107 din 2005 nu este problema care să ne aparţina, fapt pentru care demersurile în acest sens trebuie inţiate de Directia Domenii si Infrastructuri in baza cerintelor formulate de S C M D.
          Suntem obişnuiţi să nu mai fim salutaţi  sau să nu  ni se raspundă la salut insa sperăm să găsim înţelegerea si înţelepciunea necesară soluţionarii acestei probleme care este a militarilor in rezerva, nu numai din garnizoana Focsani, si care merită să fie trataţi cu respect indiferent ce varstă au.  Am inaintat adresa comandantului garnizoanei al carui raspuns il asteptam in regim de urgenta. Functie  de raspunsul acestuia ne rezervam drerptul de a actiona in consecinta. Sa stiti ca daca problema  spatiului nu se rezolva riscam foarte mult in functionarea Filialei. Din cotizatia incasata si cota parte care ni se cuvine nu putem inchiria un spatiu iar mie personal nu-mi mai convine sa impart spatiul din apartament cu  Birol Operativ. Cred ca este momentul de a functiona in mod corect si la FOCSANI.
          Adresa la  care puteţi raspunde  la aceasta ultima informare este: ferariustelian@yahoo.com.
 
PREŞEDINTELE BIROULUI OPERATIV
al FILIALEI 1 FOCŞANI A S.C.M.D.,
Gl. Bg.(r) Stelian FERARIU

joi, 20 martie 2014


 Precizari privind mitingul Societatii Civile  
de laTargu Mures, din 19 martie a.c.


In ziua de 19 martie a.c., intre orele 16 -19.00, s-a desfasurat la Targu Mures, in fata statuii lui Avram Iancu, sub coordonarea Uniunii Nationale Vatra Romaneasca si a altor ONG-uri ale Societatii Civile, un miting avand drept scop precizarea pozitiei Societatii Civile fata de clasa politica, fata de provocarile la care trebuie sa raspunda, in prezent, Romania, concluzia fiind necesitatea reorganizarii UNVR la nivel national, ca forta social - nationala, egala in drepturi inclusiv politice cu UDMR. 

Intrucat media a prezentat distorsionat evenimentul, precizam ca dl Gheorghe FUNAR  a fost prezent ca roman, cetatean si membru al UNVR, dar nu a luat cuvantul.

Col.(r) dr. Mircea DOGARU, originar din Targu Mures, a vorbit in aceasta calitate, ca si in calitatea de istoric si de reprezentant al Societatii Civile organizate (CNSC), nu in calitate de sindicalist.

Cu multumiri,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU,
Presedintele SCMD


luni, 17 martie 2014

Miting pentru valorile romanesti, miercuri, 19.03.2014, la Targu Mures

Uniunea Nationala Vatra Romaneasca organizeaza miercuri, 19.03.2014, intre orele 16.00-19.00, o manifestatie in centrul orasului Targu Mures, pentru afirmarea demnitatii nationale si vocatiei europene a poporului roman. 

Facem un apel de solidaritate la toti membrii SCMD si CNSC din zona, care pot participa, sa-si faca simtita prezenta, inclusiv prin luari de cuvant.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

luni, 10 martie 2014

BOICOTAREA DREPTULUI DE A FI ALES


BOICOTAREA DREPTULUI DE A FI ALES
 

In perspectiva alegerilor europarlamentare, se constata existenta unor masuri de favorizare a  partidelor privilegiate si ingradire a dreptului constitutional al cetateanului de a alege si de a fi ales:

1.      Unde scrie in Constitutie ca partidele, legal inregistrate, trebuie sa participe la o “preselectie” demonstrand ca au 25.000 de membri cu un an si  o zi inainte de alegeri?

2.      Unde scrie in Constitutie ca o a doua “preselectie” are loc inainte de alegeri, partidelor cerandu-li-se 200.0000 de semnaturi (fata de numai 25.000 de membri atestati), pentru a participa, efectiv, la alegeri, iar independentilor 100.000? Ce se va intampla daca, eu, cetateanul POPESCU, decid sa particip la europerlamentare, ma inscriu la BEC si, in ultima zi a prezentarii semnaturilor fara de care acest drept al meu este ilegal restrictionat, nu prezint nici o astfel de semnatura, invocand Constitutia? Sunt constienti reprezentantii BEC-ului, Guvernului, Parlamentului etc. ca raspunsul pe care l-as primi mi-ar permite mie, cetatenului POPECU, sa actionez statul roman in judecata, la CEDO si Curtea de la Luxemburg, pentru privarea mea de un drept fundamental?

3.      Cum poate fi justificata actiunea de atestare a unui model de tabel in luna septembrie 2013, pentru adunarea de semnaturi de catre independenti si partide si schimbarea modelului in luna februarie 2014, inainte de alegeri? Datele din tabel au ramas aceleasi, dar in noul cap de tabel nu mai sunt inscrise pe vericala ci pe orizontala, drept care independentii, care si-au strans suta de mii de semnaturi, constata ca munca lor a fost inutila, rezultatul ei fiindu-le anulat. Este cazul celebrului Radu GOLBAN si al avocatei Aura Speranta Ungureanu de la Alexandria.

4.      Pe ce baza constitutionala dreptul  de a incheia aliante electorale a fost  anulat organizatiilor Societatii Civile, cu exceptia UDMR, care nu este inscrisa ca partid?

5.      Pe ce baza constitutionala dreptul de a incheia aliante eletorale a fost restrictionat partidelor de catre un BEC inca inexistent, dandu-se un termen pentru aceasta de marti, 4 martie 2014, orele 24.00 si acesta fiind incalcat si redus, prin frauda, la duminica, 2 martie 2014, orele 24.00?

6.      Dreptul cetatenilor / partidelor de a alege si a fi ales, printr-o confuzie voita intre sustinere si votul efectiv, a fost restrictionat, inca o data, prin insasi modelul de tabel. Eu, cetateanul POPESCU, sunt de acord sa sustin, prin semnatura, toate partidele sa poata candida, ca sa fie masa bogata pe 25 mai si sa am de unde alege.Formularul tabelului, in schimb, imi ia acest drept, amenintandu-ma cu penalul si impunandu-mi sa acord unuia singur dintre independenti sau partide dreptul de a candida. Fals, antidemocratic si anticonstitutional. Eu, POPESCU, membru al Partidului Cuielor Batute in Talpa, stiu sigur ca voi vota pentru lista acestuia, dar consider ca democratic este sa dau o sanda tuturor, ca in final sa castige dreptul de  ma reprezenta, prin vointa majoritatii, cei mai buni dintre cei mai buni.

Constatand magariile de mai sus, care nu au nici  o legatura cu ideile de stat democratic si exprimare democratica, indemnam pe toti membrii SCMD si pe toti partenerii nostri din CNSC sa acorde o sansa independentilor si partidelor noi sau mici care ni se adreseaza, adica sansa de a participa la alegeri. Nu indemnam pe nimeni sa voteze pe X sau pe Y, vom prezenta datele si despre X si despre Y. Indemnam, insa, pe toata lumea, sa participe la vot spre a rasturna toate calculele facute, pe baza dezgustului general manifestat de electorat fata de esecul si lipsa de constistenta a actualei clase politice, penrru ca nu clientela politica, adica inbogatitii peste noapte, pe spinarea noastra si prin fraudarea statului, trebuie sa decida viitorul Romaniei, ci noi, natiunea de cetateni!

 

PRESEDINTELE SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

 


REACTIA SCMD / CNSC
 

Doamnelor si domnilor ,

Va vom trimite tabelele pentru independenti si partidele noi care ni se adreseaza, cu rugamintea de a le acorda, prin semnatura, dreptul democratic de a participa la alegeri. Strangerea, pentru a doua oara, a 100.000 de semnaturi de catre independenti sau a 200.000 de semnaturi de catre partidele noi, fiind o operatiune extrem de dificila, va transmitem rugamintea de a va mobiliza toti membrii structurilor de care raspundeti, spre a demonstra politicului ca ne putem exprima si altfel decat in strada si ca retragerea sustinerii noastre este pe deplin justificata de neadoptarea masurilor promise si se va desfasura atata timp cat aceste masuri nu sunt adoptate.

 

Desolidarizare


DESOLIDARIZARE

In atentia tuturor membrilor SCMD / CNSC
 

Doamnelor si domnilor,


In decembrie 1989, dupa o “pregatire de artilerie” de 10 ani, am fost prostiti sa iesim in strada gata sa murim pentru libertate si am primit, in schimb, “democratie”. Adica ne-au distrus toate capacitatile de productie si ne-au luat tot, pana la cenusa din vatra. Ca si polonezii, ungurii si alti estici, am ajuns o natiune de asistati social, body guarzi si “vedete”, adica practicante ale celei mai vechi meserii din lume.

Astazi este randul “ucrainienilor”, care ne-au “ajutat” in decembrie 1989, si la sol si in aer, in calitate de stiutori de limba romana, sa lupte pentru libertate si sa primeasca “democratie”.

Noi, ca “avansati”, ne aflam in fata etapei finale, pentru ca ne-a mai ramas ceva de pierdut – TARA! Orice iesire in strada, pe fondul hotiilor, minciunilor, jocurilor murdare, promisiunilor electorale nesustinute etc. ale clasei politice, nu ar face decat sa ne aduca, pentru a doua oara, in situatia de a ne sinucide.

In calitatea asumata de organizator al Societatii Civile (8 octombrie 2011), SCMD respinge orice indemn la dezlantuire oarba a nemultumirilor, fiind gata sa poarte un razboi inteligent pentru natiunea romana impotriva oricui si “pe limba” oricui. Noi chemam lumea la vot, adica la pedepsirea clasei politice prin vot, la 25 noiembrie 2014, respingand orice manifestare de isterie antinationala, clar provocata.

Pe cale de consecinta, informez ca dl. Ovidiu GROSU nu face parte din CNSC, indemnurile pe care le transmite catre Societatea Civila avand calitatea de apeluri personale, domnia sa fiind direct responsabil de continutul si probitatea acestora.

 

PRESEDINTELE SCMD

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

 

In atentia tuturor membrilor SCMD

Doamnelor si domnilor,

Obiectivele SCMD si strategia de atingere a lor in acest dificil an 2014 au fost clar conturate si in unanimitate aprobate de catre organul suprem de conducere al SCMD, Consiliul National al Reprezentantilor (CNR), la Alba Iulia, 29-30.11.2013.

Din pacate, tot ceea ce s-a previzionat atunci, si in plan politic extern si in plan politic intern, s-a intamplat deja.  Decizia CNR a fost ca membrii SCMD sa ramana loiali sindicatului, indiferent de optiunile politice personale, pentru ca harababura din politica romaneasca sa nu afecteze si actiunea noastra pentru recuperarea drepturilor legitime, anulate de regimul Boc-Basescu. 

Pe cale de consecinta va rugam, doamnelor si domnilor, ca in situatia in care va prezentati la filiale spre a va plati cotizatia si sunteti indemnati sa nu o faceti, sau sunteti contactati telefonic de catre diferite persoane care va "sfatuiesc" sa nu platiti cotizatia pentru ca "SCMD oricum dispare" sau ca actuala conducere (BO, CD) s-ar face vinovata de diverse malversatiuni paranoid construite, sa avertizati de urgenta, prin Secretariatul General, Biroul Operativ si CD, pentru a se lua masurile statutare ce se impun impotriva celor care incearca sa procedeze, din ordin sau din orgolii nesustinute, cu SCMD-ul, asa cum s-a procedat cu USL-ul.

In ceea ce priveste clarificarea situatiei legislatiei care ne preocupa, aceasta va fi facuta in scurt timp la televiziune, de catre responsabilii de resort ai Guvernului. Cu probabilitate, miercuri, 12.03.2014, va vom da informatiile necesare.

Honor et Patria! Vae victis!

Biroul Operativ Central

joi, 6 martie 2014

DREPTUL DE A CANDIDA


DREPTUL DE A CANDIDA

APEL

catre toti membrii SCMD si partenerii din CNSC

 

Doamnelor si domnilor,

Dreptul de a alege si de a fi ales, deci de a candida, este consfintit prin Constitutie dar poate fi restrictionat in mod ticalos si, la noi, aceasta este procedura, prin masuri birocratice.

Potrivit Legii electorale, cu exceptia partidelor inscrise in ultimul an, toate partidele trebuie sa se reinscrie in vederea participarii la alegeri, ceea ce s-a si facut. Dar pentru a candida efectiv la alegerile europarlamentare, partidele trebuie sa stranga acceptul prin semnatura a 200.000 de cetateni, fie ca sunt, fie ca nu, membri ai lor. Candidatii independenti trebuie sa stranga 100.000 de semnaturi ca sa aiba dreptul de a participa la alegeri.

Ceea ce nu este o problema pentru partidele mari, care au listele intotdeauna pregatite, cu morti si cu vii, ca nimeni nu le verifica, este o problema pentru partidele mici, cele nou infiintate si pentru independenti!

Cerand, in luna septembrie 2013, BEC-ului, modelul de tabel pentru semnaturi, independentii si partidele mici au inceput sa-si stranga sacii de semnaturi care sa le permita sa candideze. Spre exemplu, profesorul Radu GOLBAN, cel dat afara de peste tot, pentru ca indrazneste sa ceara de ani de zile tovarasei MERKEL miliardele de euro datorate de Germania, Romaniei, pentru platile neefectuate de Hitler, ca si avocata Aura UNGUREANU din Alexandria, care lupta in numele “Sperantei”, aproape ca au strans suta lor de mii de semnaturi, cand au aflat cu surprindere ca pot sa le arunce la gunoi si ca trebuie sa o ia de la capat pentru ca BEC-ul, constituit abia vineri 28.02.2014, si care nu a avut sef pana luni 03.03.2014, a schimbat cu … o luna in urma, modelul de tabel. Nu in fond ci doar in forma, in sensul ca datele nu se mai completeaza pe vertical ci pe orizontala.

Practic,”indezirabilii” sunt scosi din cursa fiindca nu o sa poata strange 100.000, respectiv 200.000 de semnaturi in doar 16-18 zile. Astfel “ciolanul” europarlamentar urmeaza sa se imparta doar la alde EBA si gasca.

Considerand ca majoritatea electoratului este complet scarbita si satula de minciunile si prestatiile politice de pana acum, ca vrea figuri noi, ridicate din randul nostru, al Societatii civile, va rog respectuos sa fiti de acord, in numele Democratiei si al drepturilor noastre sistematic inculcate de actuala clasa politica, sa acordam sansa de a candida celor porniti de jos, dintre noi.

In acest sens ni s-au adresat:

1.     Independentii: av. Aura UNGUREANU (Alexandria) si

                       prof. Radu GOLBAN (Cluj Napoca);

2.     Alianta Nationala a Agricultorilor (ANA) inscrisa duminica 02.03.2014

                       si formata din Miscarea Agricultorilor din Romania si      

                       Uniunea Democata Romana (UDR), partid declarat

                       “nationalist”, oficial inregistrat in octombrie trecut;

3.     Partidul Poporului – Legea Cojocaru (PPLC). A nu se confunda cu

                        PPDD-ul lui Dan Diaconescu. Este vorba despre domnul

                      Constantin COJOCARU, cel cunoscut pentru Legea

                       Cojocaru, mai nou pentru “Miscarea pentru Constitutia

                       Cetatenilor”, caruia i-ati dat adeziunile dvs. candva, prin

                       OTV, adeziuni ce au fost folosite in alt scop.

 

4.     Partidul National al Mediului (PNM) infiintat in septembrie 2013. Acesta ii are ca simbol pe Horea, Closca si Crisan, coordoneaza rezistenta populara impotriva Proiectului Rosia Montana – Gold Corporation si este format aproape in exclusivitate din rezervisti (majortitatea membri SCMD, fondatori de filiale) si membri ai structurilor componente ale CNSC. Deocamdata este singura formatiune care accepta in integralitatea sa, Lista Nationala, care a fost de acord sa preia conceptul istoric si sa actioneze in viitor sub numele de “Partida Nationala” in scopul producerii de catre Societatea civila organizata (CNSC) a “Alternativei Nationale” in politica romaneasca.

 

Doamnelor si domnilor,

Ca cetatean, eu, Popescu Vasile sau Gheorghe sau Ion, pot sa-mi dau acordul, prin semnatura, pentru a candida in alegeri, tuturor partidelor si tuturor cetatenilor din Romania, concomitent. Asta nu inseamna ca ii votez ci doar ca le permit sa candideze. Cu cat sunt mai multi candidati, cu atat are electoratul mai mult de unde alege. Iar daca ne prezentam cu totii la vot, pe 25 mai 2014, si ii votam pe independenti sau partidele mici, stricam tot jocul smecherilor si avem ocazia sa ne platim politele atat celor care ne-au calcat in picioare, furandu-ne toate drepturile, cat si celor care ne-au mintit ca ni le dau inapoi! Daca vom proceda asa, inseamna ca, cel putin NOI, Societatea civila, am facut “Dreptate pana la capat”!

 

Cei indicati, independenti sau formatiuni politice, ne vor trimite modelele de tabel. Noi le vom trimite tuturor filialelor SCMD si tuturor federatiilor sindicale, sindicatelor, asociatiilor, uniunilor, fundatiilor, etc. componente ale CNSC. Rugamintea catre presedintii acestora este sa le descarce, sa le transmita rapid oamenilor spre completare, si sa le retrimita prin posta sau sa le aduca direct la sediul central al SCMD spre a fi inmanate beneficiarilor.

Pe data de 25 mai 2014, va sosi, din nou, clipa noastra. Sa o folosim!

 

 

Dreptate pana la capat !

 

 

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

 

marți, 4 martie 2014


STRATEGIA SCMD PENTRU ANUL 2014

In atentia tuturor membrilor SCMD,
A tuturor militarilor si politistilor activi si in rezerva,
A intregii Societati civile

Doamnelor si domnilor,

In luna octombrie 2013, cu mult inainte de summit-ul de la Vilnius, a fost elaborat Proiectul de strategie a SCMD pentru 2014, intitulat Directii prioritare, pentru al carui continut mi-am asumat intreaga raspundere. Acesta a fost votat in unanimitate, in forul suprem de conducere al SCMD, Consiliul National al Reprezentantilor (CNR), la 30 noiembrie 2013, la Alba Iulia.
Ca orice strategie, documentul trebuia sa ramana secret, vicepresedintii responsabili de zona si presedintii de filiale urmand sa il prezinte membrilor SCMD in cadrul adunarilor generale ale filialelor.
Constatand ca acest lucru nu s-a facut, ca membrii SCMD sunt total neinformati asupra strategiei SCMD, care, odata votata este obligatorie, ca multi dintre ei, inclusiv din randul celor care ar fi trebuit sa informeze, se opun sau indeamna la neaplicare, fapt care, potrivit textului votat, constituie o grava abatere sanctionabila,
Constatand, de asemenea, ca adversarii nostri sunt, deja, informati, deci inamicul este mult mai bine informat despre strategia SCMD decat fortele proprii, pentru ca in Romania un secret detinut mai mult de doua persoane devine un bun public,
Am luat decizia de a face publica Strategia SCMD pe 2014.
Atrag, respectuos, atentia asupra textului elaborat de noi in octombrie si votat in noiembrie 2013, in sensul ca tot ceea ce am anuntat noi ca se va intampla in 2014, s-a intamplat deja, este in derulare sau, vizibil, pe cale de a se intampla.
Atrag, in mod deosebit,  atentia membrilor ANCMRR, care nu sunt si membri SCMD, sa studieze textul, pentru ca au fost in mod ordinar mintiti ca ne-am fi ocupat, la CNR, exclusiv de mirobolante planuri de distrugere a acestei organizatii, pentru a se justifica ticalosia unor persoane care, temandu-se ca isi vor pierde avantajele meschine, au cerut, in justitie, anularea Hotararii de tribunal privind infiintarea SCMD, hotarare ramasa definitiva si irevocabila, cu cinci ani.
Transmit rugamintea tuturor membrilor SCMD de a-i atentiona, cu textul Strategiei, votat in unanimitate, in mana, pe aceia dintre liderii lor locali care, dovedind, sa zicem, o surprinzatoare necunoastere a propriilor documente obligatorii, vor indemna la gesturi, atitudini, etc. susceptibile de a genera spargerea unitatii SCMD. Daca, in mod previzibil, in baza unei strategii externa / interna, liderii USL au fot manipulati spre sinuciderea acestei structuri si a lor ca oameni politici, in mod cert acest lucru nu se va intampla nici cu SCMD, nici cu CNSC deoarece, deasupra interesului emotional - politic, vor exista, intotdeauna, interesul socio-economic de categorie socio-profesionala si interesul national.
In situatia in care 50% din vinovatii de legile care ne-au nenorocit pe toti sunt, astazi, la guvernare, iar 50% din cei pe care i-am votat se opun, astazi, propriului lor program,
In situatia in care cei ce au semnat, in calitate de copresedinti ai USL, la 14 iulie 2012, Contractul Social cu Societatea civila, prin SCMD, sunt astazi adversari,
In situatia in care, nenorocita “Coabitare”, care a inlocuit principiul “Dreptatii pana la capat”, i-au transformat, din nou, pe basisti si pe UDMR-isti in arbitri politici,
Strategia SCMD se confirma drept unica solutie, nu numai pentru rezervisti, ci pentru intreaga Societate civila din Romania. Atentie, insa, asupra pericolului ca, in numele idealurilor noastre, sa nu ni se alature alti “napoleoni” de aceeasi teapa cu cei care ne mint de 24 de ani, scopul lor fiind, de fapt, tot parvenirea la “ciolan”, chiar daca “ciolanul”, intre timp, a decazut la conditia de “oscior”.


DIRECTII PRIORITARE
ALE STRATEGIEI DE ACTIUNE A SCMD IN ANUL 2014 SI IN PERSPECTIVA

I. CARACTERIZARE
·         Putem vorbi de directii prioritare sau linii directoare, nu de strategie in sensul clasic, pentru ca si aici, ca si in cazul proiectelor de buget, nu avem repere clare pentru anul urmator.
o    La buget nu stim:
-    Cati membrii vom avea, datorita fluctuatiei
-          Cati vor plati cotizatia.
o  In ceea ce priveste strategia, lucrurile se schimba, nu de la o zi, ci de la o ora la alta, datorita instabilitatii factorilor la care ne raportam.
·         Batute in cuie, in camp strategic, raman doar obiectivele noastre:
o   Legiferara dreptului, neconditionat, la munca;
o   Lichidarea discriminarii dintre noi, dintre noi si activi, dintre noi si societatea civila;
o   Restabilirea ierarhiei si demnitatii militare;
o   Asigurarea unei protectii reale sociale si a vietii noastre in toate componentele, printr-o adevarata Lege a pensiilor militare de stat;
o   Utilizarea noastra, potrivit competentelor, in slujba intereselor de stat;
o   Refacerea structurilor de aparare, ordine publica si siguranta nationala ale Romaniei la nivelul unei capacitati concurentiale de riposta;
o   Relansarea economica a Romaniei si prin industria de aparare;
o   Salvgardarea Romaniei ca stat in integralitatea sa teritoriala, etc.
·         Factorii de instabilitate sau variabilele de care trebuie sa tinem cont sunt:
o   Factorul politic, care poate fi de doua feluri:
-          Intern
-          Extern.
o   Factorul uman (in interior si in afara):
-          Ambitii;
-          Interese;
-          Inteligenta;
-          Determinare;
-          Caracter;
-          Sanatate;
-          Varsta.
II. CONDITIONARI DE POLITICA EXTERNA IN 2014

·         Victoria definitiva a puterii bipolare (alianta americano-rusa) impotriva Ideii europene si parasirea de iure a acesteia;
·         Blocarea SUA, datorita luptei pentru putere dintre democrati si republicani, soldata cu infrangerea, pentru moment, de catre OBAMA, a promotorilor politicii portocalii, neoconservatoare (in Europa – Aznar, Sarkozi, Blair, Barroso, Timoshenko, Basescu, etc.) si refacerea puterii bipolare (de remarcat sprijinul acordat de Putin in alegeri);
·         Oferta puterii bipolare pentru Europa: - Miscarea Eurasia ( David Duke - in SUA, Alexandr Dughin – in Rusia), cu usor avantaj pentru Romania, deoarece ideologul a fost Jean Pavelesco;
·         Retragerea efortului financiar, inclusiv militar, american din Europa si orientarea spre Asia, unde “tigrii galbeni” fac concurenta puterii bipolare. Se explica:
o   Esecul, in favoarea Rusiei, al summit-ului de la Vilnius si al extinderii parteneriatului UE spre est;
o   Indemnurile directe, venite de la Obama si George Friedman, ca Romania si tarile estice sa se orienteze economic spre Rusia si sa-si refaca propria capacitate de aparare;
o   Ofertele de sprijin economic ale Chinei si Coreei de Sud;
o   Batalia pentru ultimele resurse clasice ale planetei (Romania fiind tinta, datorita bogatiilor), in care sunt implicati:
§  Puterea bipolara;
§  Adversarii puterii bipolare (marii asasini economici transnationali) care vizeaza:
-          Desfiintarea statelor mai mari de 10.000.000 de locuitori;
-          Concentrarea fragmentelor fostelor state in “concerne” (regiuni de dezvoltare);
-          Guvern mondial si control total asupra omenirii;
-          Saracirea, la limita subzistentei si limitarea programata a populatiei globale;
-          Lichidarea fortelor de rezistenta nationala;
-          Control total al supravietuitorilor prin promovarea, in curand, a noi surse de energie  si panacee in domeniul sanatatii;
§  Alte state, foste glorii (Germania, Franta, Marea Britanie, Spania).
·         Opozitia fata de globalizare atat a puterii bipolare (SUA si Rusia), cat si a “tigrilor asiatici”.
Consecintele celor de mai sus sunt:
1.      Pentru omenire:
a.       Inmormantarea, definitiva, in Istorie, a ONU, NATO, UE;
b.      Spolierea, fara precedent, a statelor slabe.
2.      Pentru Romania:
a.       Pierderea ultimelor resurse naturale, cu consecinte asupra vietii noastre, din punct de vedere economic (saracire, rationalizare), social (cu provocarea de mari revolte), politic (incapacitatea, totala, de reactie a clasei politice) si culturale (distrugerea, definitiva, a patriotismului si educatiei nationale).

III. CONDITIONARI DE POLITICA INTERNA IN 2014

·         Compromiterea totala a intregii clase politice in ochii electoratului – teren propice pentru manifestarea Societatii civile (Forta a Treia);
·         Risipirea ultimei iluzii a electoratului - dezbinarea de iure a USL;
·         Transformarea in concurenti / adversari, de facto ai Societatii Civile, inclusiv ai SCMD, a tuturor partidelor, care vor incerca manipularea si dezbinarea Fortei a Treia. Rezulta:
o   Sansa pentru SCMD sa negocieze cu partidele politice, de pe pozitia de coordonator si organizator a unei parti insemnate a Societatii Civile;
o   Impunerea prudentei extreme, in relatiile SCMD cu clasa politica, spre a nu fi etichetati, definitiv, drept adversari;
o   Prudenta si persuasiune in relatiile cu toate componentele Societatii Civile, in scopul contracararii razboiului de imagine si psihologic impotriva rezervistilor si a cadrelor active si largirii numarului de aliante.
·         Pierderea, de catre Romania a ultimelor resurse, va produce ample batalii in media si in strada pentru Rosia Montana, Nuclearelectrica, Hidroelectrica, TAROM, CFR Marfa, etc, in care SCMD va fi, practic, obligat sa se implice pentru a ramane in sferele de interes ale politicului si Societatii Civile.  Consecinta: implicarea noastra va trebui sa fie strict documentata si retinuta politic, spre a pastra / castiga increderea aliatilor si a nu declansa represaliile politicului.
·         Amenintari la adresa integritatii teritoriale a Romaniei – vor obliga SCMD sa se manifeste, ca factor de coagulare a rezistentei nationale;
·         Regrupari si relansari surprinzatoare de persoane in politica, in scop diversionist si din lipsa de oferta (ex. Adrian Nastase si Mircea Geoana pentru “stanga” sau Calin Popsecu Tariceanu pentru “dreapta”);
·         Aparenta incheiere a bataliei cu coruptia, adica legitimarea profitorilor, prin amnistie generala.

IV. REPERE ALE ACTIUNII SCMD IN 2014

In baza celor de mai sus, actiunea SCMD urmeaza sa aiba in vedere:
·         In plan intern:
o   Cresterea efectivelor ca efective constiente (cresterea numarului de membri constienti de faptul ca SCMD reprezinta singura solutie pentru rezervisti, comparativ cu membrii conjuncturali);
o   Cresterea coeziunii interne prin:
§  stavilirea manifestarii ambitiilor si orgoliilor individuale exacerbate,
§   contracararea actiunilor de denigrare si contestare din interior,
§  promovarea unor actiuni si manifestari de socializare in scopul cunoasterii si cresterii increderii reciproce,
§  actiuni de intrajutorare si ajutorare a membrilor SCMD aflati in dificultate (sanatate, financiar, juridic, etc.).
o   Verificarea activitatii si reorganizarea la nivel conducere a filialelor care n-au performat in ideea consecventa a promovarii unor persoane care:
§  Au calitatile necesare;
§  Au timpul necesar, fara sa-si pericliteze situatia personala;
§  Au energia si conditiile de sanatate necesare;
§  Sunt de acord sa isi asume conducerea filialelor;
§  Sunt persoane de caracter, cunoscute si apreciate de membri.
o   Luarea de masuri statutare si legale impotriva celor care:
§  Considera cotizatiile membrilor un bun la dispozitie;
§  Se manifesta ca sefi / comandanti numiti si nu ca alesi;
§  Nu au diplomatia necesara atragerii membrilor, punand pe prim plan satisfacerea orgoliului personal;
§  Aduc, prin declaratiile si faptele lor, prejudicii imaginii si coeziunii sindicatului.
·         In plan extern:
o   In relatia cu institutiile statului, preconizam:
§  Largirea contactelor prin marirea numarului de sustinatori si impunerea ca angajati de membrii SCMD, ori de cate ori se poate, la nivel administratie locala, Capitala, guvern, parlament, presedintie;
§  Largirea contactelor, pana la nivel conducere si atragerea de simpatizanti in randul cadrelor active si convingerea acestora ca SCMD ar trebui sa fie scutul lor de protectie si mijlocul prin care pot contracara initiativele legislative nefaste si alte masuri ostile bunului mers al activitatii in MapN, MAI, servicii;
§  Crearea de grupuri de lobby in media nationala, in universitati, institutii si centre culturale.
o   In relatiile cu Societatea Civila:
§  Largirea contactelor pe linia colaborarii, inclusiv atragerea sau oferirea de sprijin in actiuni comune, cu toate asociatiile si fundatiile rezervistilor prin:
ü  Menajarea orgoliilor tuturor contactatilor;
ü  Explicarea faptului ca apartenenta la SCMD nu exclude activarea, in continuare, in zeci sau sute de asociatii;
ü  Explicarea faptului ca SCMD, tocmai pentru ca este sindicat, are, fata de asociatii, alta greutate si alte posibilitati si mijloace de manifestare.
§  Largirea aliantelor la nivel local / national prin:
ü  Atragerea tuturor filialelor / sindicatelor civile si ONG-urilor civile sub stindardul Platformei Civice;
ü  Adaptarea Platformei Civice la realitatile anului 2014 (misiune asumata de un grup de romani americani, prin ing. Mihai Popescu);
ü  Consolidarea sistemului de aliante existent, prin oferirea de sprijin aliatilor si promovarea de actiuni comune (memorandumuri, advertismente, dialoguri, actiuni media, etc.).
§  Promovarea in Media a imaginii SCMD, de promotor al dreptatii sociale si nationale si organizator / catalizator al energiilor Societatii civile, de aparator al tuturor cauzelor nationale;
§  Extinderea lobby-ului SCMD in mediile intelectuale si de presa.
o   In relatiile cu clasa politica
Parafrazandu-l pe dl.vicepresedinte col.(r) Radu Aromanesei, va propun “sa facem poilitica rezervistilor in interiorul partidelor” prin:
·         Dezvoltarea relatiilor cu, atragerea in SCMD a rezervistilor din, promovarea in functii a membrilor SCMD in partide, in ordinea urmatoare:
o   Cele 4 partide componente, inca, ale USL,
o   Partidele mici, noi, gruparile politice care aspira la calitatea de partid,
o   PDL, abandonat de presedinte si aflat in degringolada.
·         Evitarea manifestarii publice, la nivel general (SCMD), a unei preferinte catre unul sau altul dintre partide, cu justificarea perfecta, sub aspectul interesului imediat, a eventualelor aliante conjuncturale pe care le vom incheia, avand permanent in vedere lichidarea in fasa a adversitatilor inutile si un maxim de avantaje pentru SCMD;
·         Implicarea in alegerile europarlamentare cu intreaga masa de vot coordonata de SCMD, cu maxima abilitate, in functie de evolutia partidelor, astfel incat si SCMD sa aiba candidati pe liste si alesi. (voi expune solutia, verbal doar, solicitandu-va adeziunea la orice alianta electorala pe care o vom incheia, indiferent cat de bizara va parea, daca vom incheia);
·         Implicarea in alegerile prezidentiale, in functie de oferta factorului extern, pe principiul sustinerii “raului cel mai mic” pentru SCMD, militari in general si natiunea romana;
·         Implicarea in eventualele alegeri generale anticipate, direct, cu intreaga masa de vot coordonata de SCMD, pe acelasi principiu al “raului cel mai mic”, eventual prin incheierea unei aliante electorale, care sa aduca membrii SCMD si aliati in parlament si guvern.
Va trebui sa actionam, in asa fel, incat nici un partid sa nu vada in noi un potential adversar, ci un potential aliat, avand, in permanenta in vedere ca in politica nu exista, in fapt, morala, sentimente, idealuri ci doar interese si grupuri de interese, adversarii de astazi devenind, asa cum s-a dovedit, aliatii de maine si invers.

o   In relatiile in plan international (geopolitic)
Preconizam:
1.      Extinderea legaturilor pe care le avem la nivelul puterii puterii bipolare decidente (SUA si Rusia) si a media din statele respective, acreditand, convingator, urmatoarele idei:
a.       Datorita lipsei de interes politic propriu, suntem structura organizatorica cea mai stabila, mai pregatita, mai constienta si mai capabila de reactie din Romania, cu alte cuvinte, suntem de preferat in sfera dialogului;
b.      Nu ne opunem principiului suveranitatii limitate, ci doar lipsei oricarei suveranitati;
c.       Putem fi, ca exemplu, un aliat impotriva adversarilor comuni (guvernul mondial, transnationalele, promotorii globalizarii irationale si distructive la adresa statelor si valorilor comunitatilor acestora de cetateni);
d.      Nu ne opunem exploatarii in comun, ci doar spolierii resurselor noastre si aducerii Romaniei in incapacitate de existenta;
e.       Ar fi mai intelept, sub toate aspectele, sa fim priviti ca potentiali aliati si nu ca adversari care, ajunsi la disperare, sub amenintarea disparitiei statului roman si extinctiei nationale, s-ar putea ralia adversarilor interni si externi ai puterii bipolare.
2.      Dezvoltarea relatiilor pe care le avem, la nivelul perdantilor (UE, Orientul Mijlociu, Africa, Hispanoamerica) prin:
a.       Deschiderea / largirea contactelor cu organizatii similare ale media si Societatii Civile din statele respective. (Dovada existentei acestor contacte? Interventia noastra directa si obtinerea eliberarii ziaristului Mircea Topoleanu dintr-o tara hispanoamerica, la inceputul acestui an);
b.      Utilizarea, in acest scop, a emigratiei romanesti, in randul careia avem, nu numai contacte, ci si membri;
c.       Extinderea intemeierii de filiale SCMD, nu numai la est de Prut, ci si in toate statele in care avem stabiliti rezervisti, incepand cu cele in care avem, deja, membri sau grupuri de initiativa;
d.      Includerea in scopul de mai sus, la alegerile din 2014, in CD, a unui vicepresedinte responsabil de rezervisti romani din jurul Romaniei si a unui vicepresedinte responsabil de membri SCMD din diaspora;
e.       Crearea, in cadrul Dep. Juridic si Economico- financiar a unor compartimente de experti in drept international, dreptul statelor si finante mondiale.
3.      Dezvoltarea contactelor pe care le avem cu adversarii (fie-mi ingaduit sa detaliez in afara cadrului scris);
4.      Initierea de contacte si dezvoltarea relatiilor cu “tigrii asiatici” (tot in afara cadrului scris, va informez ca am avut, deja, astfel de contacte si o sa le detaliez).

Acestea sunt directiile externe pe care am actionat si pe care ne propunem sa actionam in continuare. Multumesc specialistilor de la “Relatii” pentru informatiile la zi, documentarele si analizele realizate pe varii probleme si va invit, in baza datelor suplimetare de care dispuneti si a sitemelor de relatii pe care le detineti personal sau prin membrii dvs. de filiale sa faceti si alte propuneri!


PRESEDINTELE SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU