Pagini

vineri, 26 mai 2023

 

DESFIINȚAREA PENSIILOR ROMÂNILOR ”PAS CU PAS”

IN VIZIUNEA S.C.M.D.

1.     Desfiintarea CARTII DE MUNCA (document probator);

2.     Inventarea (2001) ”punctului de pensie” pentru eludarea contributiilor pe acord global (vezi Decizia ICCJ nr. 19 in Dosarul nr. 18/17.10.2011);

3.     Devalizarea fondului de pensii civile prin ”imprumuturi” nereturnate (vezi cele 3 miliarde lei imprumutate de Câțu) si prin inventarea ”Bugetului de Asigurari Sociale” in locul Bugetului sau Fondului de pensii civile. Se adauga repetatele tentative din ultimii 5 ani de adujudecare a Fondului de pensii militare prin ”civilizarea” rezervistilor;

4.     Emiterea de legi ale pensiilor civile FARA DEFINIREA IN TEXT A OBIECTULUI LEGII – PENSIA SI PENSIONARUL;

5.     Declansarea (2009) a razboiului psihologic si de imagine impotriva tuturor pensionarilor (si civili si militari) prin:

a.      OUG-uri care modifica legile organice neconstitutional, introducand discriminarea atat in randul aceleasi categorii socio-profesionale cat si intre categorii socio-profesionale diferite;

b.     stimularea propagandistica, prin media a disensiunilor intre categoriile socio-profesionale si, in special, de varsta.

Scop – disolutia natiunii si a statului român.

6.     Amestecul propagandistic al pensiilor civile cu ajutoarele sociale, rentele viagere si indemnizatiile ”electorale” (ex. asa-zisa ”pensie minima”) sau ”de merit” (indemnizatiile parlamentarilor, primarilor, revolutionarilor, sportivilor olimpici etc.) prin formula basista ”5milioane de pensionari”.

     Real: Casa Nationala de Pensii face 4.600.000 de plati/luna din

              care doar 50% sunt pensii, restul fiind ajutoare sociale si

              indemnizatii de merit stabilite ”din burta”, fara calcule

             decurgand din contributiile pe baza contractelor de munca

             (civilii);

      Scop – DISTRUGEREA STATUTULUI JURIDIC AL

               PENSIEI, DE DREPT PATRIMONIAL (adica de

               proprietate) dobandit in baza unor contracte de munca

               normata (c. 168 ore/luna - civilii) ori de prestare a

               activitatii la ordin (732 ore/luna) – rezervistii.

7.     Legea 195/2022, privind pastrarea nu 90 de ani, nu 50 de ani (ca in legislatia precedenta) ci doar 5 ani a statelor de salarii, care includ ”obligatiile de plata a contributiilor sociale” (document probator esential pentru calculul pensiei), ceea ce DESFIINTEAZA CONTRIBUTIVITATEA;

8.     Stabilirea ”vechimii complete” de contributivitate, de la 20,25,28,30 la… 35 de ani. In conditiile in care ”sfanta contributivitate” decurge din… 2001. Rezulta ca primii pensionari cu vechime completa vor apare din 2036, iar prin ”recalculare”, pensiile in plata scad cu pana la 40%.

Concluzii:

Pe viitor, pensiile vor avea acelasi statut juridic stabilit ajutoarelor sociale, statul ne mai fiind obligat sa acorde pensionarilor cat trebuie, conform contributiei, ci cat vrea, daca vrea, in functie de cat declara ca are.

Pentru ca sistemul de pensii militare ar ramane in vigoare dupa distrugerea celui civil, cata vreme vom mai avea Armata, fie ea formata si din doar 3 soldati – s-a declansat, incepand cu 2018, operatiunea de desfiintare a sa, prin ”civilizare”, sub comanda d-lui general Nicolae Ionel Ciuca, intai ca sef SMA, apoi, ca rezervist, ministru al Apararii si Prim-ministru, cu ajutorul tradatorilor si prostilor fuduli din interior, manipulati.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele SCMD,

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

joi, 25 mai 2023

 

PENTRU CEI CARE VISEAZA CRESTEREA PENSIILOR PRIN RAPORTAREA LA VENITURILE SALARIALE DIN ULTIMII 35 DE ANI

-         CITITI SI INCERCATI SA INTELEGETI –

LEGE Nr. 195/2022 din 4 iulie 2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilităţii nr. 82/1991

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

ARTICOL UNIC Articolul 25 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 454 din 18 iunie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: - După alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins: "(1^1) Începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligaţia legală de a depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani." Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

ION-MARCEL CIOLACU

PREŞEDINTELE SENATULUI

FLORIN-VASILE CÎŢU

Bucureşti, 4 iulie 2022. Nr. 195

 

SCMD va ureaza succes!

miercuri, 24 mai 2023

 

S.C.M.D.

SUSTINE GREVELE SI MANIFESTATIILE SINDICATELOR DIN INVATAMANT, SANATATE, MINERIT, C.F.R., M.A.I. SI PENITENCIARE

-         Prima iesire in strada, luni 29 mai, orele 10.00, alaturi de FSTFR la Ministerul Transporturilor –

De ce sustinem grevele si manifestatiile sindicatelor civile?

Pentru ca avem parteneriate cu ele in cadrul CSN Meridian, CNSC sau prin intelegeri bilaterale, iar experienta anilor 2009-2015 ne-a invatat ca numai luptand toti la un loc, ne putem obtine, fiecare, drepturile, pe cale legislativa.

Pentru ca sindicatele civile si politistii au dreptate. Contrar balacarelii la care sunt supuse de televiziunile ticaloase, privatizate pe contracte cu si sponsorizari de la guverne, ele nu ”cer bani mai multi” ci APLICAREA LEGII SALARIZARII.

Va reamintim ca Legea salarizarii 284/2010 nu s-a aplicat niciodata! Decat in cazul nostru, la 1,6 ani dupa abrogare, prin OUG 114/2018ca sa ni se suspende noua, militarilor si politistilor, ilegal si pe inca 3 ani, dreptul la ajutoarele salariale. Am castigat degeaba in Justitie in 2021, pentru ca CCR inca nu se pronunta pe speța.

Dupa 7 ani de neaplicare, timp in care bugetarii au fost platiti prin OUG-uri anuale (intr-una dintre acestea, OUG 57/2015, au fost strecurate, ca Art. 40, in mod ilegal 30 de articole privind modificarea bazei de calcul a pensiilor militare, prevazute de Legea 223/2015) in cadrul unor ample si mincinoase spectacole televizate, s-a pregatit si promulgat Legea salarizarii 153/2017, in care LOV a incercat dar n-a reusit, datorita interventiei SCMD la Parlament, sa taie rezervistilor legatura cu cresterile salariale la activi. A reusit insa prin Ordonanta Marii Tradari Nationale 59/2017, care, data in 6 iulie, cu aplicare de la 15 septembrie, a provocat plecarea a 21.000 de cadre militare si de politie, bine pregatite, din SAOPSN.

Nici Legea 153/2017 nu s-a aplicat si nu se aplica nici astazi, cu exceptia doar a medicilor beneficiari. Drept care Armata României fiind singura armata din UE care nu are dreptul la organizare sindicala, noi, SCMD, iesim alaturi de sindicatele civile si ale politistilor solicitand aplicarea integrala a Legii salarizarii in toate domeniile, inclusiv in SAOPSN!

Sustinem intai aplicarea Legii salarizarii, veche de 6 ani, abia dupa aceea fiind dispusi sa ascultam gargara propagandistica despre o noua lege care va lichida, ca si precedentele, ”inechitatile”. O facem pentru ca si militarii in activitate sunt cuprinsi in mod neconstitutional in Legea unica a salarizarii si pentru ca pensiile decurg din salarii/solde obtinute in baza unor contracte de munca normata la 8 ore (civilii) sau de prestare a activitatii, 24h/24, adica 732de ore/luna, noi, fostii militari in activitate si fostii politisti.

Prostilor fuduli le amintim ca Legea 153/2017 conditiona orice reforma in sistemul de pensii, fie civile fie militare, de aplicarea sa in integralitate. Or, premierul Ludovic Orban a anuntat acum 4 ani ca Legea 153/2017 nu se va aplica niciodata integral.

In mod ciudat, se lucreaza astazi, in aceeasi atmosfera de gargara propagandistica televizata, la o noua lege a pensiilor civile la care o sa fie racordate atat pensiile ”speciale” cat si, neconstitutional, cele militare, care nu sunt ”speciale” dar (argumentul magistratilor) sunt… multe. Nimic nu se spune insa despre noua Lege a salarizarii la care pensiile vor fi racordate la.. Pastele cailor. Pentru ca nimeni nu ne garanteaza ca aceasta a 3-a lege va fi aplicata!

Minciunile in care se scalda Puterea sunt urmatoarele:

Ø O cere Comisia Europeana! Fals! Avem raspunsuri oficiale de la CE ca politica salariilor si pensiilor o stabileste Guvernul Romaniei;

Ø O cere Banca Mondiala! Fals! Banca Mondiala este angajata de Guvernul Romaniei pe post de consilier, cu 4 milioane euro, deja platiti, sa gaseasca solutii in textul antiromanesc al PNRR-ului clocit la Bucuresti! Aceeasi Banca Mondiala a precizat ca pensiile militare, a caror lege a fost distrusa prin 10 OUG-uri consecutive, indeplinesc cerintele PNRR, neridicandu-se in cuantum, nu la 100% din soldele actualizate ci abia la 55%. In plus, in conditiile razboiului ani-NATO care bate la usa noastra, si ale unui deficit de 40% militari si politisti care refuza sa-si puna pielea pe bat pentru salariul minim pe economie, ar fi o nebunie sa te mai atingi de ele. Doar daca nu cumva, suspectam noi, Romania este Tara-cobai, experimentele care se fac pe fortele armate si de politie ale sale, vizand in perspectiva, prin implementarea si in statele occidentale, distrugerea NATO;

Ø O cere PNRR-ul, care nu mai poate fi renegociat! Fals! Toate statele europene si l-au renegociat pana la 30 aprilie a.c., care era termenul limita, deoarece conditiile din 2021 sunt o amintire astazi, datorita crizei economice si razboiului din Ucraina! Slugile tradatoare de la Bucuresti n-au facut-o, in conditiile in care motivatia juridica a renegocierii le-a fost pusa la dispozitie de SCMD, in cursul discutiilor pe linie de Dialog social, inca din octombrie 2021!;

Ø O cere necesitatea indreptarii ”inechitatilor”! Fals! Puterea tocmai a emis o Ordonanta a austeritatii, tradandu-si intentia de a scoate bani din piatra seaca, exclusiv pe spinarea salariatilor si pensionarilor. La pensii se mareste varsta de pensionare, si se modifica ”vechimea completa”. De la 20 de ani, militarii, 25 de ani femeile, 28-30 de ani alte categorii la 35 de ani. Fudulilor care nu pricep le recomandam sa imparta 100 de lei la 20, apoi la 25, apoi la 30 si 35 ca sa vada cu cat le scade pensia in plata prin recalculare! Mai mult, daca tot vor sa arunce la gunoi cariera militara si sa se raporteze la civili, sa faca media intre salariul de locotenent si cel de colonel/general pe durata a 35 de ani si sa o compare cu media a 6 luni de salarizare din ultimii 5 ani. In plus, escrocheria numita ”punct de pensie”, calculata pe salariul tarifar de incadrare si folosita astazi pentru inventatul ”punct de referinta”, are in vedere la contributia pentru asigurari sociale, salariul mediu actual (6789 lei) iar la stabilirea pensiei salariul minim net (cca. 1852 lei). Mai mult, orice lege dispune pentru viitor. Recalculare pe formula actuala, civila, inseamna o scadere a pensiilor si militare si civile la sub 50%. Ceea ce nu se poate face fara schimbare de statut. Pana la 31 decembrie 2015 eram, prin Legile 119 si 263/2010, pomanagii ai statului, aruncati de Basescu, fara banii rezultati din contributiile noastre, pe Bugetul de asigurari sociale al civililor. Cu data de 1 ianuarie 2016 am redevenit rezervisti cu acces la propriul nostru, ”Fond de pensii militare” acoperit integral, si astazi, de contributiile camarazilor nostri in activitate. Este motivul pentru care si noi si sindicatele politistilor sustinem aplicarea intai a Legii 223/2015 in forma in care a fost promulgata, debarasata de toate ”consolidarile” aduse, neconstitutional prin OUG-uri! Abia dupa aceea suntem dispusi sa negociem o noua lege. Deocamdata solicitam excluderea pensiilor militare si din PNRR si din asa-zisa Lege a pensiilor speciale.

Argumentele noastre, referitor la cele prezentate, sunt urmatoarele:

Ø Legea 223/2015, in forma promulgata de Presedinte in 2015, a respectat prevederile privind pensiile militare din intreaga legislatie in domeniul pensiilor, in vigoare in statele membre NATO dar si prevederile din Tratatul de aderare a României. Nici CE nici Banca Mondiala nu au autoritatea solicitarii ”civilizarii” pensiilor militare doar pentru România, motiv pentru care ne intrebam in slujba caror interese anti-NATO actioneaza guvernantii de la Bucuresti? Interesele lui Soros sau ale lui… Putin?

Ø In activitate, dar si in rezerva si in retragere, noi nu existam in Codul Muncii;

Ø Constitutia României (Art. 42) interzice cuvantul munca in ceea ce ne priveste. Este motivul pentru care noi nu avem contracte de munca ci de prestare a activitatii la ordin, si alte pedepse, fata de civili, pedepse ce tin de Legea martiala;

Ø Soldele de militar/politist in activitate, in rezerva sau retragere compenseaza si pierderea tuturor drepturilor omului, inclusiv a dreptului la viata, noua ramanandu-ne un singur drept, acela de a alege ca primar, parlamentar, presedinte, nevolnicul care nu pricepe ca el este in slujba noastra, fiind obligat sa ne asigure normalitatea si bunastarea si nu noi in slujba lui;

Ø In activitate, noi cotizam inclusiv pentru pensii, nu la Bugetul de Asigurari Sociale ci la Bugetul de Stat pentru Fondul de Pensii Militare, singurul fond de pensii ramas inca nedevalizat de guvernanti;

Ø Banii de pensii militare nu intra nici in calculul bugetului de pensii civile, in general, nici in cei 0,7% prevazuti de la buget pentru zisele pensii ”speciale”, care sunt tot civile, ci in cei 2,5% destinati Apararii. Este motivul pentru care avem propriile case de pensii, sectoriale, pentru care ministrul de Finante nu ne poate lua in calcul la rectificari si nu are nici o competenta asupra noastra. In concluzie, banii de pensii militare acoperiti de contributiile de 25% ale celor in activitate, dar si de contributiile la fondul de 5% din net pentru pensia privata (suplimentara), confiscata deja de guvernanti in 2017, drept ”contributie individuala la Bugetul de stat”, sunt afectati din aceleasi fonduri din care se platesc soldele activilor, instruirea, dotarea, inzestrarea, deplasarile trupelor etc. Prin urmare, si daca murim toti rezervistii intr-o noapte, civilii nu vad un ban din fondurile noastre, acestea urmand a fi folosite pentru achizitionarea de tehnica militara invechita, pe care o platim integral dar nu o vedem (ex. cazul avioanelor F-16 achitate deja Norvegiei).

Pe cale de consecinta, stimati membrii SCMD, am fost impreuna cu presedintele executiv al CSN Meridian – dl. Rodrigo Maxim Gabriel, la Primaria Generala si am obtinut dreptul de a picheta cu 700 de oameni, luni 29 mai a.c. orele 10.00, Ministerul Transporturilor, adica fieful ”celui mai iubit dintre” guvernanti, dl. Sorin Grindeanu, cel de neinlocuit, de care se impiedica, inexplicabil, si coalitia si rotativa guvernamentala. Subsemnatul fiind la acea data undeva in vestul Tarii, pentru stabilirea unor actiuni comune pe linia BISERICA-SCOALA-ARMATA, responsabil de participarea noastra va fi dl. vicepresedinte zonal col. (r) Florea Cristescu.

Cea de-a doua manifestare prevazuta de noi si CFR-isti pentru luna iunie, se va desfasura cu certitudine in Piata Victoriei, cu toate fortele si alaturi de alte federatii sindicale si sindicate asociate. In mod cert, vom fi impreuna si cu politistii, politistii de penitenciare, sindicate din sanatate, invatamant si alte formatiuni asociate noua in cadrul CSN Meridian si CNSC.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

        

 

 

 

marți, 23 mai 2023

Miscarea Forta Veteranilor in sustinerea cursului european al Republicii Moldova

 

FILIALELE SCMD DE PESTE PRUT IN ACTIUNE

-         Adresarea militarilor în rezerva români și „moldoveni” –

 

Azi, 21 mai 2023, un grup de militari în rezervă din România și veteranii războiului ruso-moldav 1991-1992, din Republica Moldova, participanți la marele miting, Marea Adunare Nationala din Chisinau, sunt alaturi de cetatenii romani-moldoveni si unionisti si cer aderarea la Uniunea Europeana

Dorim ca Moldova de peste Prut - in conditiile contemporane de criza economica si situatii militare de razboi ale vecinilor nostri ucraineni  cu Federatia Rusa, situatie care ameninta si Moldova - si cerem clasei politice, factorilor de decizie de stat, sa deschida cat mai curand negocierile cu Romania si Uniunea Europeana pentru Aderare si Unire.

Aceasta chemare se bazeaza pe faptul ca noi, romanii-moldoveni si alte etnii din republica, suntem europeni. Istoric, cultural si geografic, de sute de ani suntem  legati de tarile Europei. Luptam de mai multi ani pentru un curs politic liber, democratic si prosper. Dorim bunastare si stabilitate in fata provocarilor care se impun de factorii agresivi. 

Suntem alaturi de tarile Uniunii Europene. 

Sustinem REZOLUTIA Marii Adunari Nationale –Moldova Europeana.

 

    Grup militar de initiativa al rezervistilor din Romania si Republica Moldova,


    Vice-presedinte SCMD,

    Presedinte al Asociatiei Culturale,

    Veteran de razboi, col.(r), dr.ing., conf.univ. Anatol Munteanu,

    Membru al Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania




















 

APEL
CATRE DEPUTATII ROMÂNIEI
PRIN
BUNAVOINTA DOMNULUI MARCEL CIOLACU
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR


                                                    MOTTO: “Poporul care nu vrea sa-si hraneasca
                                                                   armata proprie va fi nevoit curand
                                                                   sa hraneasca armata dusmanului.”
                                                                                       (Napoleon Bonaparte)

                                                                                                                                             
Doamnelor si domnilor deputati

 
             Din dorinta de a evita sa deveniti victime ale razboiului hybrid, declansat de interese straine impotriva poporului roman si a Romaniei, prin intermediul agentilor de influenta ai serviciilor obediente, infiltrati in media si al teleastilor idioti, manipulati “pe surse”, va transmitem respectuos rugamintea de a solicita Guvernului… DOCUMENTUL. Adica actul oficial prin care CE ar santaja Romania ca nu primeste “transa a 3-a, de 3 miliarde” daca nu desfiinteaza ceea ce nu exista nici in dreptul international, nici in dreptul romanesc – “pensiile speciale”. Indeosebi cele “militare de stat”, asupra carora tocmai ati cazut de acord ca nu sunt “speciale” si despre care Banca Mondiala v-a informat ca au fost facute praf deja prin ordonante de urgent, dovedite, recent, de CCR (27.12.2022) a fi neconstitutionale.
               Ar fi la fel de absurd si sa acceptati ideea ca si-ar permite CE, doar in cazul Armatei NATO a Romaniei si al Politiei NATO a Romaniei, sa anuleze retroactiv prevederile Tratatului de aderare, prin care s-au stabilit si salarizarea si pensiile (soldele de rezervist) militarilor si politistilor!
               In toate statele membre NATO pensiile militare reprezinta 75-80% din ultimul salariu BRUT, sau din media ultimelor 6 salarii (exceptie SUA, unde corespund mediei celor mai mari 36 de salarii consecutive).
               In Romania, prin Legea 223/2015, niciodata aplicata in forma promulgata, soldele de rezervist au fost stabilite (ca la instituirea lor prin Legea 1712/1864) la 80% din venitul salarial BRUT, cu interdictia de a depasi 100%. Actualmente, prin OUG-urile neconstitutionale (Art. 40/OUG 57/2015, referitoare la salariile bugetarilor, 59/2017, 90/2017, 96/2018, 114/2018, 226/2020, 130/2021, etc.) ele reprezinta doar 65% din anumite elemente ale venitului NET, fara a depasi 85% din total venit. Or, in spatele inexplicabilei includeri a pensiilor militare in acest Proiect se ascunde, in fapt, legiferarea de-a valma a tuturor masurilor abuzive, anti NATO, luate de guvernele precedente prin OUG-urile neconstitutionale mentionate, ce au distrus, practic, Legea 223/2015, sub pretextul “consolidarii”. Mai mult, calculandu-se in baza salariilor, iar acestea fiind, prin neaplicarea, de 13 ani, in SAOPSN, a legilor salarizarii (284/2010 si 153/2017) raportate la indicii de salarizare din 2009, pensiile militare sunt, in plus si “inghetate” din 2017 si discriminate fata de cele civile, la aplicarea ratei inflatiei (2.6% fata de 10% in 2021 si 5.1% fata de 12% in 2022). Asadar, pensiile militare sunt deja sub 50% din venitul salarial corespunzator, actualizat. Peste 108.000 pensii in MApN si MAI sunt, astazi, in BRUT, sub cosul minim de subzistenta, stabilit de expertiza CES la 4053 lei!
               In locul minciunilor prezentate mediatic drept “ordine de la Bruxelles” si care sunt, in realitate, texte fabricate la Bucuresti si asumate (contra unei mite de 2 milioane de euro), de doi trepadusi internationali, care se apara declarand ca sunt opinii personale, noi va putem prezenta documentul oficial al CE, transmis ca raspuns participantilor romani la manifestatia sindicatelor politistilor europeni, de acum cateva luni, conform caruia “PENSIILE MILITARE SI SALARIILE DVS NU SE STABILESC LA BRUXELLES”!
               Va informam, de asemenea, ca minciuna despre imposibilitatea renegocierii PNNR-ului este contrazisa de raspunsul trimis de CE catre FACIAS, privind posibilitatea de renegociere pana la 30 aprilie, a.c.
                Va solicitam si dvs., prin urmare, ceea ce am solicitat, cu argumente juridice, ministrului Muncii inca din 28 octombrie 2021 – excluderea pensiilor militare si din PNNR (ceea ce ar creste posibilitatea maririi pensiilor civile pana la pragul absurd si auto-impus de 9.4% din PIB) si din asa-zisul Proiect de reforma a “pensiilor speciale”, deoarece:

- Toate contributiile din BRUT ale militarilor si politistilor (25% CAS, 10% impozit, 10%, ilegal, CASS, in conditiile in care avem, prin Legi-Statut, gratuitatea actului medical si a tratamentelor, in spitalele proprii,  si 5% din NET – pensia privata, furata prin OUG 59/2017, care a transformat-o in “contributie individuala la bugetul de stat”) se duc direct la “Bugetul de Stat”, unde contributiile pentru pensiile militare intra in “Fondul de Pensii Militare”. Din acesta se platesc pensiile militare, integral acoperite de contributiile militarilor si politistilor in activitate;
- Contributiile civililor se duc la “Bugetul de Asigurari Sociale” de unde se platesc nu numai cele 2.300.000 de pensii civile, dar si tot atatea indemnizatii de merit, ajutoare sociale si pomeni electorale botezate pensii;
- Pensiile militare, acoperite din fonduri proprii, intra in procentul de 2.5% din PIB din care se platesc si salariile, si dotarea, inzestrarea, instruirea, sau deplasarile celor in activitate. In mod ilegal, le luati in calcul la bugetul de pensii civile si orice micsorare a lor nu ar servi cu nimic acestui buget, economiile rezultate fiind utilizate, ca si pana acum, exclusiv pentru achizitia de tehnica militara straina si invechita, in scopul construirii viitoarei cariere politice, sau accederii la grade si functii de general a acelora dintre camarazii nostri care isi bat joc si de militarii si politistii in activitate, si de rezervisti, prin refuzul de aplicare in forma promulgata, atat a Legii Salarizarii, cat si a Legii Pensiilor Militare de Stat;
- “Sfanta contributivitate”, introdusa in 2001, propagandistic, drept unicul (ceea ce nu este adevarat) criteriu de calcul al pensiilor civile, nu le acopera, astazi, acestora decat 22 din cei 35 de ani de “contributivitate” pretinsi;
- Pensiile militare sunt, in fapt, solde de rezervist, deoarece obligatiile noastre de serviciu continua si dupa trecerea in rezerva. A se vedea mobilizarea generala a rezervistilor in R. Moldova;
- Civilii (inclusiv magistratii) au contracte de munca, normata la 8 ore/zi, plata facandu-se pentru 160 ore/luna, exclusiv sarbatorile legale;
- Interzicandu-se prin Constitutie expresia “munca fortata” (Art. 42), pensiile militare decurg din contracte de prestare a activitatii, la ordin, prin juramant de sange, 24h/24, plata facandu-se pentru 732 ore/luna, inclusiv sarbatorile legale, cu acceptarea riscului pierderii vietii si renuntarea la drepturi civile (libertatea cuvantului, a deplasarii, de a fi ales, ori de a practica activitati suplimentare profitabile etc.). Cei care pretind egalitatea la drepturi financiare, sa accepte intai egalitatea in obligatii! In caz contrar, vom cere plata retroactive a celorlalte doua salarii lunare neplatite si compensarea prin bani a drepturilor de care am fost privati;
- Pentru nerespectarea obligatiilor de serviciu, civililor li se desface contractual de munca; militarilor si politistilor, pentru neexecutarea ordinului, li se deschid dosare penale la pace si li se ofera plutonul de executie, in caz de razboi;
- Salariile si pensiile civile sunt de competenta ministrilor Muncii si de Finante si a comisiilor de Munca si de Buget Finante din Parlament;
- Salariile (soldele) si pensiile (soldele de rezervist) sunt strict de competenta ministrului Apararii, care coordoneaza SAOPSN si doar a comisiilor de Aparare din Parlament.

               Va rugam, prin urmare, sa aveti in vedere faptul ca nu exista pensii “normale’ si “speciale”, ci pensii civile, bazate pe contracte de munca si pensii militare, bazate pe contracte de prestare a activitatii de cadru militar/politist. De asemenea, va rugam sa aveti in vedere ca exista doar 2 sisteme de pensii – public si privat. Si pensiile militare fac parte din sistemul public de pensii, noi fiind angajati ai statului. Avem lege separata, nu sistem separat. Altfel, ar trebui inventate si alte “sisteme” pentru ca unele categorii de pensii civile s-au rupt de legea civila prin legi proprii, datorita intereselor politicului. Cum ar suna expresiile… sistem de pensii diplomatial, pilotial, magistral, etc., daca toti ati inventat un “sistem militar”?
               Pe cale de consecinta, va rugam sa respingeti campania de imagine ticaloasa si tradatoare dusa de teleasti inconstienti, agenti de influenta ai intereselor straine, chiar politicieni, inclusiv din randurile dvs., impotriva componentelor SAOPSN, sa respectati, ad litteram, obligatiile asumate prin Tratatul de Aderare la NATO, atat in ceea ce priveste salarizarea, reconversia profesionala (in conditiile reducerii obligatorii si dramatice a efectivelor noastre) si soldele de rezervist si aceasta nu se poate face decat prin aplicarea, deocamdata, in forma promulgata atat a Legii 153/2017 a salarizarii, in SAOPSN, cat si a Legii 223/2015 a pensiilor militare de stat. De asemenea, va solicitam sa reconsiderati Proiectul care prevede salarizarea specifica si pensiile civililor din structurile militare, deoarece acestia au aceleasi obligatii, privatiuni si infrunta aceleasi riscuri ca si cadrele militare!
                In ceea ce priveste strict Art. IX din absurdul Proiect legislativ vizand reforma “pensiilor speciale”, in care au fost incadrate propagandistic pensiile militare, va rugam sa insitati pentru abrogarea acestuia in forma finala! In conditiile unui conflict care ameninta flancul estic al NATO, aceasta aberatie populista a provocat deja parasirea SAOPSN prin pensionare, sau, mai nou, prin demisie, a zeci de mii de cadre apte de lupta, refuzul cvasi-total al tinerilor de a mai apara tara sub drapel si colapsul invatamantului militar si al celui specific pentru organele de politie. Fenomenul a deschis deja calea externalizarii atat a Apararii, cat si a Ordinii Publice (“Securitatea” este deja externalizata) cu grave consecinte nu numai economice (un militar strain este platit de Romania cu de peste 16 ori mai mult decat un militar roman), dar si in ceea ce priveste existenta noastra statala.
               Banca Mondiala v-a avertizat si asupra faptului ca toata aceasta campanie denigratoare, facuta in plin razboi care ameninta flancul estic al NATO, este aberanta si contrara atat intereselor NATO, cat si intereselor UE!
               In speranta ca ati inteles neconstitutionalitatea si pericolul introducerii si pastrarii pensiilor militare atat in PNRR cat si in actualul Proiect legislativ, va atragem respectuos atentia, in interesul dvs. politic si personal, ca “Diversiunea Pensii Militare” mai are un scop. Acela ca, pe repede inainte, sa va puneti semnatura, orbiti de trancaneala mediatica a idiotilor de serviciu si a agentilor acoperiti pe aceasta tema, pe proiectele vizand distrugerea Romaniei ca stat. Prin externalizarea Justitiei, de exemplu! Este vorba despre modificarile legilor Justitiei in sensul prevalentei legislatiei straine, despre initiativele actualului ministru, de deposedare anticonstitutionala de atributii a CCR si ICCJ, de aberatiile pe care vrea sa le introduca in Codul Penal si Codul de Procedura Penala, privind urmarirea tuturor functionarilor statului, pentru aiuritorul “abuz in serviciu”, cu o “paguba” estimata, prin simpla turnatorie, la 9000 lei si, indeosebi, de criminalul Plx. 144/2023, care transfera de la tribunalele noastre decizia de executare silita, asupra orcarui asasin economic din Shengen, UE, sau Confederatia Elvetiana. Masura vizeaza, pe viitor, deposedarea cetatenilor romani de proprietatile individuale, iar in perspectiva imediata, aplicarea prevederilor Plx. 143/2023, pe care il veti vota tot ca primarul. Acesta prevede instrainarea pe nimic, a ultimelor cca. 1000 de intreprinderi de stat, majoritatea strategice, ori simbol al suveranitatii si a ultimelor cca. 240 de regii autonome (de la Nuclearelectrica, Hidroelectrica, ROMSILVA, SALROM, ramasitele Industriei de Aparare, etc., la Monitorul Oficial si Monetaria Statului), cu alte cuvinte, a ultimelor surse de venit propriu care garanteaza existenta Statului Roman!

              In speranta ca ati inteles corect si in interes general, national, demersul nostru, urandu-va un vot cerebral,

       Am onoarea sa va salut,
       Col.(r) dr. Mircea Dogaru
       Presedintele S.C.M.D.

 

luni, 22 mai 2023

 

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26

Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263

Adresa e-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com

Nr. 63 din 22.05.2023

                                                                                                      

 

Către,

MINISTRUL  APĂRĂRII  NAȚIONALE

Domnul Angel  TÂLVAR

 

Domnule Ministru,

 

Prezenta solicitare a fost inspirata atat de recenta declaratie a Premierului privind necesitatea reintroducerii stagiului militar obligatoriu cat si, mai ales, de repetatele cereri adresate SCMD, in disperare de cauza, de a interveni in vederea reabilitarii cladirii ”Scolii Militare de Maistrii si Subofiteri a Fortelor Aeriene – Traian Vuia”, Medias (jud. Sibiu). Trecuta, ca toate cladirile dezafectate si terenurile armatei, din Domeniul Public in Domeniul Privat al statului, a fost transferata Primariei, care a lasat-o sa se degradeze, devenind astazi adapost pentru drogati si cersetori. Actualmente, Primaria vrea sa o reabiliteze ca Centru de Primire Refugiati. Doua organizatii de tineret din localitate solicita sa i se redea destinatia initiala, adica sa devina un centru de pregatire/antrenament, de pilotaj.

SCMD a investigat situatia parlamentarilor de Sibiu si s-a oprit asupra domnului senator Adrian CĂTANĂ care locuieste cu familia in Medias. Contactat, domnia sa a imbratisat cauza, adresandu-va interpelarea parlamentara pe care o reproducem in contiuarea solicitarii noastre, in speranta ca, pe o cale sau alta, va ajunge la dvs. Va transmitem asadar rugamintea de a actiona in sensul recuperarii acestei proprietati a Armatei, in vederea utilizarii sale ca Centru de Pregatire pentru Tineret in domeniul aviatiei.

In ceea ce priveste declaratia d-lui general gl.(r) Ionel CIUCĂ, va raportam ca stagiul militar obligatoriu nu a fost desfiintat in România, cu data de 01.01.2007, ci doar suspendat la pace. In situatie de razboi sau calamitati naturale, legea se aplica si incepe… - HAOSUL.

Ne punem intrebarea unde-i va aduna Premierul pe recruti, care, oricum, n-au stiut ca la implinirea varstei de 18 ani trebuiau sa se prezinte la Centrele Militare pentru introducerea lor in planurile de mobilizare…in Cismigiu sau in Herastrau? Si aceasta, deoarece, in urma destructurarii Armatei, in procesul de integrare a Romaniei in Niciunde si in Nicaieri, toate terenurile si cladirile unitatilor desfiintate au trecut din Domeniul Public in Domeniul Privat al statului si, transferate primariilor, au ajuns pe mana Mafiei imobiliare, interne si internationale.

Spre stiinta dvs., facand abstractie de confiscarea ilegala a acestor proprietati de catre statul ”de democratie populara” apoi ”socialist”, regimul lor juridic a fost si a ramas urmatorul:

I.                   Terenuri cu drept de folosinta pe care s-au construit cladiri – proprietate M.Ap.N.

Acestea au fost cedate de proprietari, la ordinal regelui Carol I, in cadrul operatiunii de modernizare a Armatei Nationale si a unor domenii strategice (Aeroportul Baneasa, Institutul de Cercetari Agronomice, etc.) in urmatoarele conditii: daca vreodata uzufructarul (beneficiarul) renunta la dreptul de folosinta, terenul se intoarce la urmasii proprietarului de drept. Niciodata respectata, aceasta prevedere face posibila restituirea terenurilor in cauza catre Armata, Academia de Stiinte Agricole sau urmasii proprietarilor. Este cazul, de ex.,  al terenului Regimentului de tancuri de la Mihai Bravu, care a ajuns ilegal in proprietate straina impreuna cu o halca din Rezervatia Naturala Comana. Sau al mosiei Bibestilor, donata de Valentin Bibescu (pilot militar) si sora sa Capitalei pentru construirea Aeroportului Baneasa si fermelor experimentale ale Institutului Agronomic. Parte din mosie a fost vanduta de Puiu Popoviciu cu sprijinul unui primar general si al fiicei sale notarite, Departamentului de Stat al SUA, fara respectarea de catre negociatorii americani a propriei Legi a Clearing-ului, pentru construirea noii ambasade, motiv pentru care a intervenit FBI – ul, toti implicatii fiind urmariti penal iar Puiu Popoviciu (fost militar) refugiindu-se in ”Perfidul Albion”.

II.                Terenuri proprietate de drept a  M.Ap.N.:

1.      Terenuri cumparate din banii lui de Carol al II-lea si donate ca proprietate, fara obligatii M.Ap.N., marilor unitati militare. Ex. cele 28600 ha cumparate in Harghita si Covasna donate unitatilor vanatorilor de munte, plus cladiri din orasele Sf. Gheorghe, Miercurea Ciuc si Covasna. Confiscate de Horthy, dupa 1944, au intrat apoi in procesul colectivizarii, astfel incat, dupa 1990, in conditiile in care Armata nu le-a cerut, guvernele le-au transferat prin primarii, Mafiei imobiliare. Ne-au adus documente in acest sens de la Viena, Budapesta si Arhivele Nationale judetene, cetateni români de etnie unguri si țigani unguri, in speranta ca, daca Armata le va recupera, isi vor recupera si ei terenurile date de Ferdinand in cadrul Reformei Agrare si care au fost confiscate de Horthy, in interesul optantilor, avand ulterior aceeasi soarta cu cele militare;

2.      Terenuri donate de Regina Maria, Asociatiei Nationale Cultul Eroilor, care, in interbelic era al doilea mare proprietar, in Romania, dupa Academia Româna si care n-au mai fost restituite. Este si cazul terenului Cimitirului International Militar de la Valea Uzului, pentru care se bat azi doua primarii, desi este proprietate de drept a Armatei, in administratia Cultului Eroilor;

3.      Donatii ale unor persoane particulare, militari sau civili. Este cazul fostei cladiri a Studioului Cinematografic al Armatei, donată de un colonel de jandarmi, in interbelic, M.I., primita la schimb de cladiri, in proprietate, de catre M.Ap.N., in anii 50 si ”restituita” de Justitie unor pretinsi proprietari, desi nu figura in masa testamentara, pentru ca donatorul o daruise in timpul vietii;

4.      ”Cazinele” si cladirile cercurilor militare construite prin propria contributie a ofiterilor, subofiterilor, maistrilor militari, pe tot cuprinsul tarii, atat inainte de primul razboi mondial cat si in interbelic si dupa cel de-al doilea, pentru uzul militarilor in activitate, in rezerva si in retragere, incapute astazi, in cea mai mare parte, pe mana Mafiei imobiliare;

5.      Monumentele, cu terenul aferent, construite de rezervisti pe banii lor si dezafectate de primarii, in interes antinational. Este cazul monumentului lui Mihai Viteazul de la Oradea;

6.      Constructiile de razboi. Este cazul celor 36 de fotificatii din centura de aparare a Capitalei, incapute, fara acte legale, pe mana Mafiei imobiliare.

Exemplele ar putea continua, domnule ministru, dar credem ca este suficient pentru a va convinge sa acceptati propunerea SCMD de a solicita interventia corpurilor de control ale statului, fara implicarea juristilor proprii care si-au dat acordul din ordin, pentru verificarea tuturor instrainarilor ilegale ale proprietatilor M.Ap.N., restituirea acestora si pedepsirea vinovatilor. Altfel, orice intentie de organizare a economiei, populatiei, teritoriului, rezistentei armate, etc., pentru aparare, in interes national si al NATO, in situatia in care am fi amenintati, ramane o utopia. SCMD ar putea pune la dispozitia dvs. si a respectivului corp de control, experti autentici in domeniile drept de proprietate, legislatie financiara, arhivistica si istorie militara.

Am onoarea sa va salut,

Presedintele SCMD

Col. (r) Mircea DOGARU

                                                                                                                                 ANEXA

 

 

Senatorul Adrian CĂTANĂ  (AUR):

 

Ce măsuri va adopta MAPN pentru a păstra și promova memoria  Şcolii Militare de Maiştri şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia” Mediaș?

 

 

Ca urmare a sesizărilor permite de la comunitatea medieșeană privind mutarea Şcolii Militare de Maiştri şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia” Mediaș, senatorul AUR Gheorghe-Adrian Cătană a transmis o interpelare către Ministerul Apărării și Ministerul Dezvoltării prin care solicită informații despre măsurile ce vor fi adoptate în vederea păstrării și promovării memoriei acestei instituții.

 

În calitate de senator ales în Circumscripția Electorală 34 SIBIU, din partea partidului Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), vă adresez o interpelare referitoare la pierderea Şcolii Militare de Maiştri şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia” Mediaș și situația actuală a terenurilor și imobilelor fostei școli de aviație. Comunitatea medieșeană regretă mutarea școlii și dorește să păstreze vie memoria și istoria acesteia prin crearea unui muzeu de tip european sau a unui centru cultural în Mediaș. De asemenea, există îngrijorări cu privire la scopul reabilitărilor, care pare să vizeze crearea unui centru de migranți, în loc de conservarea  istoriei școlii.

Această solicitare este rezultatul audiențelor ținute la cabinetul parlamentar, al numeroaselor mesaje primite atât direct, cât și prin rețele de socializare și e-mail de la cetățeni, asociații independente și foști absolvenți ai școlii.  

Vă solicit răspunsuri detaliate și argumentate pentru fiecare întrebare în parte, întrucât este important să înțelegem motivele deciziilor luate și perspectivele  în ceea ce privește conservarea și promovarea patrimoniului istoric al școlii respective.

Comunitatea medieșeană își exprimă dorința fermă ca această instituție militară de prestigiu să fie păstrată și să rămână un element distinctiv al orașului nostru.

Vă mulțumesc anticipat pentru atenția acordată acestor întrebări și aștept cu interes răspunsurile dumneavoastră în timp util și în conformitate cu responsabilitățile funcțiilor pe care le dețineți.

În acest context, doresc să vă adresez următoarele întrebări:

  1. Care au fost motivele și obiectivele deciziei de relocare a Şcolii Militare de Maiştri şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia” Mediaș la Boboc? Ce analiză a fost efectuată înainte de a se lua această decizie?
  2. Ce măsuri intenționează Ministerul Apărării Naționale să adopte pentru a păstra și promova memoria  Şcolii Militare de Maiştri şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia” Mediaș? Există planuri concrete pentru crearea unui muzeu de tip european sau a unui centru cultural în orașul nostru?
  3. De ce nu se ia în considerare dorința și solicitarea locuitorilor din Mediaș de a restaura școala de aviație sau de a crea cel puțin un muzeu sau un centru cultural în care să fie păstrată și expusă istoria de peste 80 de ani a instituției?
  4. Reabilitările actuale vizează sau nu crearea unui centru de migranți?
  5. Ce acțiuni concrete au fost întreprinse de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru reabilitarea terenurilor și imobilelor fostei școli de aviație din Mediaș? Care este planul de acțiune și care sunt termenele pentru finalizarea acestor lucrări?
  6. Cum intenționează cele două ministere să colaboreze și să sprijine autoritățile locale și comunitatea medieșeană în realizarea obiectivului de a crea un muzeu de tip european sau un centru cultural în Mediaș, în care să fie expusă și valorificată istoria și patrimoniul Şcolii Militare de Maiştri şi Sub Ofițeri a Forțelor Aeriene „Traian Vuia” Mediaș? Există fonduri alocate pentru acest proiect și cum poate fi asigurată susținerea financiară necesară?