vineri, 2 octombrie 2009

Apel la colaborare cu ANCMRR si cu celelalte ONG-uri ale fostilor militari

STIMATE DOMNULE LOCOTENENT COMANDOR (r) CHIRICA AURELIAN,

Va transmitem toate aprecierile si tot respectul nostru pentru ceea ce ati facut si ceea ce faceti in folosul tuturor cadrelor militare in rezerva si in retragere.

De asemenea, transmitem multumirile noastre pentru persoanele care activeaza in cele cateva zeci de asociatii ale fostilor militari, dispersate in toata tara,  precum si pentru membrii ANCMRR.

Infiintarea Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate nu inseamna un afront la adresa ANCMRR sau a celorlalte asociatii ale fostilor militari, nu inseamna minimalizarea activitatii unor oameni care, sacrificand timpul si resursele personale, lupta din toate puterile pentru a apara onoarea si demnitatea fostelor cadre militare, grav afectate in aceste timpuri tulburi.

Am considerat doar ca lupta lor este inegala si ca trebuie sa valorificam mai mult potentialul organizatoric si numeric al fostilor precum si al actualilor militari.

Astfel a luat fiinta primul Sindicat din istoria Armatei Romane, in concordanta cu evolutia societatii contemporane, dovedind astfel ca fostele cadre militare nu se cramponeaza de realitati si idei depasite. L-am denumit asa, pentru ca justitia ne-a refuzat initial demersul, pe motiv ca militarilor le este interzisa adeziunea la sindicate.

In fapt insa, Sindicatul este si va fi nu numai al disponibilizatilor, ci al tuturor fostilor si actualilor militari din aceasta tara.

Consideram ca obiectivul imediat al nostru cat si al ANCMRR si al tuturor asociatiilor militarilor este acela de a ne constitui un grup de lucru care sa ne reprezinte interesele si sa negocieze cu reprezentantii Guvernului si ai altor categorii sociale noua lege unica a pensiilor, folosindu-se de oportunitatile oferite de Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica.

Consideram ca acest lucru este o urgenta atat de mare incat, cu tot respectul, nu este timp de pierdut cu prezentari de CV-uri, alte intruniri pt. cunoastere reciproca, etc. Ne vom cunoaste pe parcurs. Pe moment va rugam sa ne acordati prezumtia de buna credinta, de buni colegi, de buni militari. Atasam statutul si un formular de cerere de adeziune la Sindicatul nostru. Va rugam sa ne sprijiniti si sa recomandati membrilor UNCMRR aderarea la Sindicat, pentru ca acesta sa devina cat mai reprezentativ, astfel incat autoritatile statului sa nu ne poata elimina de la negocierile care se vor purta pe marginea noii legi unice a pensiilor.

Chiar nu vedem de ce atata reticenta in a te declara membru al unei organizatii, atat timp cat aceasta este legala si atat timp cat aceasta lupta pentru un interes comun. A semna o adeziune, in cazul Sindicatului, nu presupune un angajament pe viata, nu presupune bani platiti fara rost si, ceea ce este cel mai important, orice membru acceptat in Sindicat, se poate retrage oricand, prin decizie unilaterala, fara explicatii si fara a putea fi tras la raspundere de catre cineva.

Desigur, nu se pot rezolva on-line toate problemele unei organizatii de nivel national. Dar, pentru a fi operativi, competitivi, eficienti, trebuie sa folosim intens si recomandam tuturor membrilor nostri, tuturor filialelor, tuturor organizatiilor fostilor militari, folosirea noilor facilitati de comunicare pe care le ofera Internetul.

Cu deosebita stima,

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

SECRETARIAT,
Lt.col. (r) Rinciog Dumitru

Adresa: Bucuresti, str.Bogota, nr. 6, Sector 1
E-mail: sindicatulcmd@yahoo.de  ; Site : http://sindicatulcmd.blogspot.com
Telefon : 0728118094, 0722320859, 0723603885, Fax: 0216684232





--- chirica aurelian schrieb am Do, 1.10.2009:


Von: chirica aurelian
Betreff:
An: "Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate"
Datum: Donnerstag, 1. Oktober 2009, 10:58


Sunt presedintele ANCMRR Vrancea, si va informez ca aici suntem un grup de adevarati romani cadre militare disponibilizate si nu numai, care se lupla din 2002 cu M.Ap.N in justitie pentru drepturile legale, cuvenite.
Rezultate:
- am obligat prin Instanta Suprema Guv si M.Ap.N. sa dea HG633/2007, pentru recunoasterea gradatiilor si a conditiilor de munca, luate abuziv tuturor cadrelor in rezerva;
 - multi colegii de ai mei au reusit recuperarea impozitului luat abuziv din banii dati prin OUG 7/1998 prin sentinte CEDO care se constituie in  jurist prudenta aplicata in Romania;
- suntem in proces la CEDO, 50 de cadre pentru reuperarea pensiei suplimentare retinuta abuziv de la plata din 2004.
- am intervenit la Parlament si Min. pentru acordarea drepturilor de vechime conform HG 1294/2001 la toate cadrele, lucru care este stipulat in Leg 14/2008 si pe care Sectia Pensii se chinuie sa o aplice in timp  real.   
- nemultumit fiind ca demersurile facute de mine la conducerea centrala a ANMCRR, nu au avut nici un ecou desi multi presedinti de filiale impartasesc punctul meu de vedere am cerut audienta la Min. Ap. . Am fost primit de un secretar de stat ministrul fiind plecat.  si va trimit in atasament punctele prezentate de mine acolo. Pe linga acestea am ridicat si multe alte probleme care au iscat vii controverse.
 Vreau sa va spun ca sunt foarte multe probleme de rezolvat a cadrelelor militare atit in rezerva cit si in activitate si asta pe linga problema pe care o dezbateti permanent , cumulul pensie + salariu unde categoric aveti dreptate.
 Cam acestea sunt citeva aspecte din activitatea noastra .
In numele colegilor mei as dori citeva lamuriri, pe care sa le dezbatem, inainte de a ne angaja in o calaborare efectiva.
  Nu cunoastem persoanele din actuala structura de conducere a sindicatului si membri fondatori; cu referire la aceasta, daca sunt sau nu implicati in politica sau alte "ONG-uri" sau " Cooperative".
  Nu cunoastem nivelul la care doriti sa va ridicati si sa activati in cadrul societatii civile.
  Colaborarea doar pe internet este o problema, deoarece ea se poate realiza doar la gr. 1 de informare nici cum de luare a deciziilor care necesita sfat linistit si intelept.
  Congresele sunt si ele necesare si fac bine in apropierea relatiilor umane si armonizarea punctelor de vedere,
  Inchei plicticoasa expunere cu urarea de multa sanatate si
  Doamne Ajuta !
          Cu stima ,
             Aurelian Chirica


Adresa ANCMRR, FILIALA VRANCEA, catre ministrul apararii

Lt. c.dor. ® ing Chirica Aurelian                                                       Data:07.04.2009                                                             
Str. Ştefan cel mare 
Nr. 14A ap. 11
Focşani  cod: 620100



DOMNULE  MINISTRU,
     
                        Am onoarea de a vă supune atenţiei următoarele probleme :

1.Nu s-au dat pensionarilor militari , sumele restante, pentru neaplicarea OG 77/2007
  Art. I. - pct.  7. De modificare a art. 24 din leg. 164/2001…:  Acest articol trebuia aplicat începând cu 29.06.2007, data publicării în Monitorul Oficial.
   Leg. 189/2004   arată la art. 1. pct.2:   referitor la  "Intrarea în vigoare a actelor normative :  (2) Ordonanţele de urgenţă ale Guvernului intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României,…”
  Ministerul Apărării, faţa de celelalte instituţii ale statului,  a  aplicat mult mai târziu această prevedere, în  01.04.2008 ,  respectiv după 9 luni de zile de la darea ordonanţei , timp în care noi trebuia să  primim pensiile majorate cu sumele corespunzătoare.
   Pensionarii MIRA au primit aceste sume din urmă, prin adăugarea la pensii a  diferenţelor lunare.   ( Anexa 1)
    ÎN CONCLUZIE, Solicit acordarea grabnică a diferenţelor de pensie  cuvenite pentru neaplicarea la termenul prevăzut de Lege a prevederilor art I pct. 7 din OUG.77/2007.

2.       Solicit introducerea  pensiei suplimentare, ca spor adăugat la pensie aşa cum
prevede legea 164/2001 art.78, cu modificările şi completările ulterioare din Leg.14/2008.
   Actualul modul de aplicare a legii de către  Secţia Pensii militare este nelegal şi creează discriminare între pensionarii militari prin încălcarea Constituţiei  Art. 16, egalitatea în  drepturi :   (1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii.
  Unii pensionari  primesc pensia suplimentară, iar alţii nu o primesc, ca şi mine, deşi am contribuit toată activitatea la fel şi cu acelaşi cuantum,  pentru aceeaşi  pensie suplimentară.
    În acest mod se încalcă  principiul general al contributivităţii din  art.2.lit.e din Legea 19/2000, care este prevăzut şi aplicabil şi in cazul legislaţiei  privind pensiile militare de stat.
    Leg. 14./2008 pentru aprobarea OUG.77/2007 pentru modificarea şi completarea Leg.164/2001 la art.unic pct. 6 alin (93) arată că:  art. 78, alineatul (1) se modifică…
«Art. 78. - (1) Pentru cadrele militare care au contribuit la fondul de pensie suplimentară se acordă…, în condiţiile art. 22-24 şi ale art. 48 alin. (1), un spor procentual de: >>
    Dovada  încălcării prevederilor acestui articol este Buletinul de calcul din Decizia de recalculare NR. 083884 din 23.feb.2009 , care arată la punctul B., PROCENTUL DE CALCUL A PENSIEI (PCP)= 100% rezultat din : 96% pt vechimea in serviciu; 4% condiţii de muncă; 6% pensie suplimentară (care nu se mai introduc, deoarece se depăşeşte procentul prevăzut prin art 25 …de 100% …) (Anexa 2)
 OBS: Pensia suplimentară este numită : „ SPOR” aşa scrie art.78 L-164/2001  şi se calculează ca şi sporul „Pentru semnul onorific” şi tot la fel se adaugă la pensie.
       ÎN CONCLUZIE, Solicit ca în pensie să se introducă sporul prevăzut pentru pensia suplimentară ca spor  la punctul C ,  prin   Revizuirea Buletinului de calcul a pensiei dat în  Decizia de recalculare a pensiei nr.083884 din 23.Feb.2009 şi  acordarea  sumelor restante, pentru anul 2008 şi 2009, pentru sporul pensiei suplimentare.

3.       Deoarece Parlamentul României a recunoscut că am fost şi suntem discriminaţi prin
neacordarea pensiei suplimentare, solicităm Ministerului Apărării să iniţieze o Hotărâre de Guvern,  pentru acordarea diferenţelor cuvenite din 2004 până în 2008 pentru pensia suplimentară neplătită , ca urmare a sistării abuzive a acesteia . Dovada este motivarea Legii 14/2008 dată de Comisia de Apărare a camerei Deputaţilor (Anexa 3)

4.          La fel trebuie acordate şi  drepturile din urmă cuvenite prin neaplicarea
HG.1294/2001 şi a Ordinului Ministrului M 116/2002 privitor la  grupelor de muncă,  pensionarilor ieşiţi la pensie înainte de Legea 164/2001 pentru perioada 10.04.2001 – 01.01.2008. Atât noi cât şi colegii noştri care s-au pensionat după 2001 am lucrat în aceleaşi condiţii de muncă şi am avut aceeaşi contribuţie la sistemul de pensii. Faptul că s-au folosit sisteme diferite de calcul a dus la discriminare,  lucru care trebuie recunoscut, asumat şi remediat de către minister.

5.       Totodată,  prin această hotărâre, vă rog    introduceţi în pensie  cuantumurile

cuvenite pentru sporurile specifice, ca prima de clasificare , prima orară de zbor pentru care am contribuit la fondul de pensii în întreaga activitate, respectând astfel principiul contributivităţii din L-19/2000. Scoaterea sporurilor specifice duce la uniformizarea pensiilor, deşi riscul activităţii nu a fost deloc acelaşi pentru toţi militarii. Nu poate fi comparat riscul unui pilot militar , cum am fost eu, instructor de zbor şi pilot de încercare la fabrici şi baze de reparaţii, care a instruit in zbor zeci de elevi fără nici o oră de zbor şi care efectiv, a făcut  permanent  serviciu de luptă, cu  personalul care a stat în birouri şi a dus o viată liniştită.

    În timpul serviciului  am contribuit la fondul de pensii pentru următoarele sporuri: primă de clasificare, spor de radiaţii, spor de aerodrom dar nu primesc la pensie nici un leu pentru aceste contribuţii.  Din acest motiv consider că pensia în plată, neconţinând aceste elemente, nu corespunde realităţii obiective şi drept urmare sunt mulţi militari care au o pensie mult mai mare, deşi contribuţia lor a fost  mult mai mică .

     În acest mod se aduce atingere  articolului 16 din Constituţie generând discriminare mea  faţă de personalul aeronautic civil, la care aceste drepturi sunt prevăzute prin  Leg.223/2007„Statutul personalului aeronautic civil”,  care,
La art .42 – „Personalul aeronautic civil …beneficiazǎ de urmǎtoarele drepturi:
a)     salarizare specialǎ,…în funcţie de …calificǎrile obţinute”
► În aviaţia militarǎ, calificǎrile obţinute în aviaţia civilǎ, sunt denumite clasificǎri  iar sporul de salariu acordat se numeşte primǎ de clasificare.
e)     Idemnizaţie orarǎ de zbor sau idemnizaţie pe ora de serviciu pentru zbor,…”
În aviaţia militarǎ idemnizaţia orarǎ de zbor din aviaţia civilǎ, este denumitǎ prima orarǎ de zbor.  
La art.44-(1) „Personalul aeronautic civil navigant…are dreptul la o pensie de serviciu în cuantum de 80%din media veniturilor totale realizate în ultimele 3 luni de activitate…”
(1)   Venitul total brut realizat într-o lunǎ care stǎ la baza calculului pensiei…, reprezintǎ suma veniturilor prevǎzute la art.42 alin (1) a),b),c) şi e) şi …”    


       6. În perioada actuală se preconizează  introducerea unor noi reglementări privind
sistemul public de pensii iar acest lucru va determina  imposibilitatea noastră de a recupera ceva din sumele arătate aşa cum s-a întâmplat  la trecerea de la Decretul.214/1977 la Legea 164/2001. Din acest motiv, solicit ca Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere să devină un real partener social  de discuţii, pentru elaborarea viitoarelor dispoziţii legale cu privire la pensiile militare. Totodată vă rog să dispuneţi ca  proiectele de lege care privesc pensiile militare, să fie accesibile  pe pagina electronică a Direcţiei Legislaţie,  pentru a putea fi dezbătute public .

      7. Idemnizaţia de comandă consider că trebuie dată pentru comandanţii şi
locţiitorii acestora de la toate eşaloanele de comandă.  De exemplu în aviaţie, în unităţile operative pentru funcţiile de pilot şef, comandant de patrulă, comandant de escadrilă , comandant de unitate şi locţiitorii prevăzuţi ai acestora conform statelor de organizare ar fi normal să se primească indemnizaţia de comandă în acelaşi procent calculat la valoarea funcţiei pe care o îndeplinesc.  La fel şi în şcoala militară. De exemplu, comandantul de patrulă avea în subordine şi pregătire 4 instructori de zbor cu aproximativ 16 elevi în pregătire şi nu primea indemnizaţie de comandă, lucru anormal, deşi nivelul de răspundere era foarte mare.  

      8. În perioada care a trecut de la ieşirea la pensie din 1999, în 10 ani de zile, nici eu şi
nici colegii mei nu am fost chemaţi la  C.M.J. Vrancea pentru a face pregătire , trageri sau instruire în vederea participării la aplicaţii,  cu scopul  creşterii nivelului de pregătire. Consider că datorită restructurării armatei sunt multe cadre cu un nivel mediu şi înalt de pregătire, buni profesionişti care ar trebui să menţină un nivel minim de pregătire pentru ca  la nevoie să fie introduse în unităţile operative.  

         Cu deosebită consideraţie,


          Lt.c.dor. ®
                             Chirica Aurelian



                   DOMNULUI     MINISTRU    AL   APĂRĂRII

miercuri, 30 septembrie 2009

De ce un sindicat al militarilor?

Daca am fi inceput organizarea Sindicatului cu un an in urma, astazi nu ar fi fost promovata in Parlamentul Romaniei o lege care elimina sau interzice accesul in structurile organizatorice ale Statului roman a zeci de mii de oameni, cei mai multi aflati la varsta maximului potential de munca, cu pregatire intelectuala si civica deasupra mediei populatiei, cu spirit organizatoric, pragmatici, disciplinati, implicati in problemele de interes public.


State mai civilizate cauta sa atraga in administratia publica fostele cadre militare, Romania le elimina.


Acest lucru se intampla deoarece suntem dispersati, cele cateva ONG-uri – UNCMRR, alte federatii si asociatii ale fostilor militari – nereusind sa-si uneasca eforturile si sa se impuna, sa fie vizibile si respectate in plan social si politic.

Este pacat ca se intampla asa ceva atat timp cat noi, cadrele militare disponibilizate constituim o forta numerica considerabila – aproape 200.000 de oameni. Daca la acest numar adaugam si celelalte cadre militare in rezerva din Ministerul Apararii Nationale, precum si disponibilizatii si cadrele in rezerva din Ministerul Administratiei si Internelor si din celelalte structuri ale Sistemului National de Aparare, atunci vom constata ca acest numar se extinde la aproximativ o jumatate de milion de persoane.


La acest numar impresionant putem adauga si cadrele militare active din intregul Sistem National de Aparare, de care ne leaga aceleasi idealuri si interese, prietenii si afinitati specifice meseriei. Ba chiar credem ca nu este departe timpul cand si cadrele active se vor putea organiza, legal, in sindicate (noi vom promova pe toate caile aceasta idee).


Daca in afara de numarul potential al aderentilor la Sindicatul nostru, luam in calcul si calitatile individuale ale fostilor militari, enumerate mai sus, la care adaugam si spiritul de corp si solidaritatea specific ostaseasca, atunci realizam cu adevarat forta de care putem dispune si prin care am putea sa ne implicam direct in rezolvarea marilor probleme cu care se confrunta tara.


Nu este nici o exagerare in concluziile de mai sus. Sa ne gandim cate partide politice actuale dispun de o astfel de forta. Sa ne gandim ca, prin vointa noastra, am putea introduce in Parlamentul Romaniei un partid care se afla sub limita numerica de voturi necesara, sa ne gandim ca putem influenta major alegerea Presedintelui Romaniei. Sa ne gandim ca am putea trimite in Parlament proprii nostri reprezentanti. Si toate acestea fara a ne constitui intr-un partid politic.


Pe de alta parte, este stringenta necesitatea de a ne apara imaginea noastra publica, grav atacata si subminata chiar de catre actualul Guvern si de catre actualul Presedinte al Romaniei. Suntem pe nedrept supusi oprobiului public, fiind prezentati ca cetateni care paraziteaza bugetul de stat al Romaniei, avand pensii "nesimtite" de ordinul zecilor de mii de lei. Aceasta minciuna grosolana trebuie demascata si vom cere in curand, oficial, MApN si MAI sa faca publice cuantumurile pensiilor aflate in plata la ora actuala, pe transe de venit si sa publice nominal lista acelor pensionari care dispun de pensii mai mari de 5.000 lei.



Fie ca sunteti in rezerva, fie ca sunteti inca in structurile militare active este timpul sa strangem randurile, sa lasam la o parte orgoliile si sa aratam de ce este in stare o mare masa de cetateni responsabili, disciplinati, aparatori ai legalitatii, eficientei si corectitudinii in viata publica romaneasca.


Pentru organizare nu trebuie sa facem congrese sau mari adunari generale, consumatoare de timp si de bani ; trebuie sa folosim in mod inteligent resursa deosebita pe care o reprezinta Internetul. Prin Internet putem institui un cadru de lucru cu adevarat democratic, eficient, putem crea structuri organizatorice in oricare colt de tara si ne putem consulta rapid, astfel incat cele mai valoroase idei si initiative sa poata fi puse imediat in aplicare. Putem alege persoane in structurile de conducere ale Sindicatului care sa domicilieze oriunde in aceasta tara, deorece putem organiza intruniri on-line in orice zi, la orice ora, cu orice fel de participare.


Dupa cum ati vazut, exista déjà oameni politici care au intuit potentialul nostru si sunt deschisi colaborarii cu Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate. Estimam ca in scurt timp numarul lor va creste.


Va informam ca primim in fiecare zi cereri de adeziune la Sindicat si, ceea ce ne bucura cel mai mult, exista déjà asociatii ale fostilor militari care se declara gata de colaborare cu Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate.


Asadar va rugam sa faceti cunoscuta existenta Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate in randurile tuturor fostilor colegi, fostilor sefi sau subordonati si va

asteptam alaturi de noi. Daca vom fi rapizi in actiuni vom putea arata opiniei publice o prima dovada a potentialului nostru organizatoric si civic chiar in apropiata campanie de alegeri prezidentiale.


Nu uitati ca Guvernul Romaniei lucreaza deja la noua lege a pensiilor. De data aceasta trebuie sa fim in masura sa participam la discutiile si negocierile pe marginea unei astfel de legi si sa ne aducem contributia la o constructie corecta, echitabila si durabila in acest domeniu extrem de sensibil si extrem de important al societatii romanesti contemporane.

duminică, 27 septembrie 2009

Ingrijorari ale FILIALEI OLT a ANCMRR


ARMATA TARII, MILITARII NIMANUI – intre marginalizare si abandon
"O tara care nu are o armata nationala puternica devine o casa cu o usa fara zavor si risca ca pe culoarele Parlamentului sau sa se plimbe în liniste orice caporal strain."
B. P. HASDEU
Filiala Judeteana Olt cu sediul la Caracal a Asociatiei Nationale a Cadrelor Militare în Rezerva si în Retragere "Alexandru Ioan Cuza", înfiintata la 28 februarie 1990, a încercat de-a lungul celor aproape doua decenii de existenta sa apere drepturile membrilor sai, carora le-a reprezentat pe cai legale interesele în relatiile cu autoritatile statului si institutiile publice centrale si locale.
În ultima perioada, adunarile saptamânale ale membrilor asociatiei sunt marcate de luari de pozitie care scot în evidenta faptul ca statul roman si ministerul de resort nu mai vad padurea din cauza copacilor. Armata româna, institutia care pâna acum a fost un simbol al sacrificiului pentru tara si popor, a devenit un obiect desuet de care politicienii nu mai nevoie pentru ca nu mai aduce nici numarul de voturi de altadata, nici avantaje de alta natura cu care acestia s-au obisnuit în cei douazeci de ani de democratie originala si generatoare de averi incomensurabile pentru unii si boli cauzate de privatiunile serviciului militar pentru altii.
Discutiile participantilor sunt realiste pâna la indignare, fiind marcate de realitatea trista a societatii românesti de azi, implicit de modul în care sunt privite si tratate de catre autoritati atât cadrele militare active cât si cele în rezerva ori în retragere. Cei care iau cuvântul abordeaza atât situatia militarilor activi care se pregatesc în tara sau se afla în teatrele de operatii din strainatate, cât si propria lor situatie, aceea de oameni care au muncit o viata întreaga în conditii deloc usoare pentru îndeplinirea cerintelor impuse unei armate ce si-a îndeplinit întotdeauna misiunile care i s-au încredintate. Cuvintele cel mai des rostite de vorbitori, militari în rezerva si în retragere, sunt marginalizare si abandon.
Marginalizare
Asistam în ultima perioada de timp la o campanie fara precedent împotriva armatei care, desi se afla pe locul doi, dupa biserica, în topul încrederii populatiei în institutiile statului, a devenit tinta unor atacuri si insulte care ofenseaza prin generalizare întregul organism militar. Plecând de la megapensia unui pilot în aviatia civila, tot felul de dudui dornice de rating, analisti de ocazie si lideri de sindicat considera ca un general care are în subordine mii de militari si tehnica de lupta aferenta trebuie sa primeasca aceeasi leafa ca un cadru didactic care-si pregateste un curs în linistea bibliotecii sau lânga calorifer, dupa care îl prezinta ani în sir studentilor dintr-un amfiteatru mai mult sau mai putin gol. Acestia nu stiu probabil ca cei care au ajuns la gradul de general sau colonel în armata româna au respectat cerintele unui juramânt depus sub faldurile drapelului de lupta, de-a lungul vietii lor au fost mutati la ordin în "N" garnizoane, stricând acelasi numar de garnituri de mobila, iar copiii lor au schimbat acelasi numar de case cu chirie si de scoli, educatia acestora revenind aproape exclusiv sotiilor. Coloneii si generalii de azi si de care se face atît de mult vorbire au executat, alaturi de ceilalti militari, o viata întreaga misiunile primite timp de 24 de ore din 24, ziua sau noaptea, indiferent de conditiile meteo si de anotimp, facându-si datoria acolo unde erau trimisi: în lungi si dure aplicatii cu trupe si tehnica de lupta, pe aerodromuri si în dispozitive izolate, în economia nationala si în agricultura, la canale de irigatii sau în minerit. Cine îsi asuma riscul de a aduce în derizoriu încarcatura de semnificatii a unui grad militar purtat în trecut de oameni care au schimbat cursul istoriei, au câstigat razboaie, ori si-au dat viata pentru împlinirea unor idealuri, pentru apararea hotarelor si binele natiunii careia apartineau? Se pare ca cei care tin isonul deontologilor din presa sunt tocmai fostii si actualii guvernanti, cei care hotarasc alocatiile bugetare pentru armata si care nu respecta nici pe departe angajamentul de 2,38% din PIB luat de România odata cu primirea în NATO. Guvernul de azi al Parteneriatului pentru România a batut recordul, alocând armatei cel mai scazut procent din PIB de pâna acum. În vreme ce militarilor li s-au amânat la plata unele drepturi salariale, functionarii publici numiti pe criterii politice beneficiaza, în vreme de criza, de prime de vacanta de sute de euro, iar niste tinere absolvente de facultati particulare câstiga peste patru sute de milioane de lei pe luna. Toate acestea si multe altele reprezinta pentru cei care îmbraca astazi uniforma armatei române, multi dintre acestia luptând în teatre de operatii de peste mari si tari cu o diurna care este depasita si de cea a militarilor ugandezi, o marginalizare nedreapta si cu siguranta nemeritata a unei institutii care a contribuit din plin la primirea României în NATO si în marea familie a statelor europene civilizate.
Abandon
Dupa ce o viata de om au îndeplinit misiuni într-un sistem reglementat strict, straduindu-se sa execute întocmai ordinele primite si suportând privatiunile vietii militare, odata trecute în rezerva prin pensionare, cadrele militare nu se multumesc cu postura de bunici care-si plimba nepoteii prin parc. Acestia, obisnuiti cu o viata activa si cu rezultatele palpabile a ceea ce fac, se implica fara rezerve în tot ceea ce se întâmpla în administratia locala, participa la viata culturala si se preocupa de îmbunatatirea vietii sociale a comunitatii. În garnizoana Caracal, unde au fost la un moment dat 15 unitati militare, astazi ramânând numai 3, ponderea cadrelor militare în rezerva si în retragere în raport cu populatia municipiului este destul de însemnata.
Cei aproape douazeci de ani de prezenta în viata comunitatii a Asociatiei Cadrelor Militare în Rezerva si în Retragere, filiala Caracal, au însemnat ani de eforturi si daruire dezinteresate atât pentru cei care au înfiintat-o si au condus-o cu rezultate care nu pot fi contestate de nimeni, cât si pentru cei aproape sapte sute de membri care au aderat la ideea de a avea o entitate care sa-i reprezinte si care au transformat-o într-un veritabil organism viu, care s-a dezvoltat an de an si a ajuns la nivelul actual de recunoastere.
Din pacate, în loc ca oamenii care si-au facut datoria timp de zeci de ani în uniforma militara sa se bucure de un final demn al vietii lor în tara pe care slujit-o, acestia se simt acum abandonati de catre cei care hotarasc destinele românilor. Cei care au fost educati în spiritul respectarii întocmai a legilor si regulamentelor, sunt acum obligati sa se judece pentru a fi puse în aplicare legile prin care ar trebui sa li se acorde drepturi banesti pentru care au contribuit în anii când erau militari activi. Acestia sunt acum umiliti de medicii din spitalele civile, cele militare fiind la sute de kilometri, slujitorii lui Hipocrat neuitându-se la ei pentru ca tin de alta Casa, asteapta luna de luna sa primeasca o reteta compensata pentru medicamentele care ar trebui sa le fie acordate gratuit si pe masura bolilor contractate în si din cauza serviciului militar, si tot asa… Într-un cuvânt, asistam pur si simplu la abandonarea celor care si-au facut datoria o viata întreaga purtând uniforma armatei române.
Alexandru Ioan Cuza, domnitorul si omul politic care a pus bazele statului român modern si a înmânat primele drapele de lupta armatei este si cel care prin "Legea asupra pozitiei ofiterilor", promulgata la 3/15 decembrie 1864, stabilea pentru prima data "rostul ofiterilor care treceau în disponibilitate". Pentru cadrele militare devenite disponibile legea prevedea posibilitatea accederii acestora în Parlamentul tarii în calitate de deputati de drept, numirii lor în aparatul administrativ, continuarii activitatii pentru finalizarea unor lucrari începute în activitate, prestarii unor alte activitati în folosul armatei. Aceste forme de continuare a activitatii pentru cei care-si facusera o cariera militara în slujba tarii, aveau drept argumente capacitatea organizatorica si spiritul de ordine si disciplina caracteristice acestui corp de cadre. Vine firesc si întrebarea: unde sunt oare vremurile de altadata? Parca ne e un dor cumplit de acele vremuri în care scara valorilor nu era inversata, iar cuvintele PATRIE, ONOARE, DEMNITATE nu erau vorbe goale care sa fie folosite doar odata la patru ani de insi care au memoria din ce în ce mai scurt?.
Se pare ca oamenii politici de azi au cu totul alte priorittai si cuvintele aceluiasi domnitor care a pus bazele României moderne: "Doresc dar ca uniforma armatei sa fie pururea respectata si iubita" ramân abandonate în cartile de istorie, abandonati fiind în aste vremuri de restriste si cei care au purtat uniforma militar? o viata întreaga.
Urmeaza si întrebarea legitima: ce-i de facut? Ce-i de facut stimati colegi, membri ai filialelor judetene ai A.N.C.M.R.R.?
Ce-i de facut stimati membri ai Biroului permanent al A.N.C.M.R.R.?
Purtator de cuvânt,
Col. (r) ing. Gheorghe BANICA



sâmbătă, 26 septembrie 2009

Raspuns catre un membru de sindicat : Sindicatul CMD nu face politica

-- Olteanu Marian schrieb am Sa, 26.9.2009:
Von: Olteanu Marian
Betreff: Fara politica.
An: "Sindicatul CMRz"
Datum: Samstag, 26. September 2009, 8:22

"Sa ne gandim ca, prin vointa noastra, am putea introduce in Parlamentul Romaniei un partid care se afla sub limita numerica de voturi necesara ..............."

Sa fie vorba cumva de Partidul Conservator ?

Daca incepem sa "simpatizam" cu un partid sau altul ne vom pierde credibilitatea.
O simpla parere !

Marian Olteanu.

STIMATE DOMNULE OLTEANU,

In mod categoric, nu suntem adeptii unui partid politic si nu vom fi nici in viitor.

Este sugestiv ca nici unul din cei 20 de membri fondatori ai Sindicatului CMD nu sunt membri de partid.

Sindicatul este apolitic, prin lege, dar daca doreste sa schimbe si sa construiasca ceva in aceasta tara, trebuie sa fie capabil sa influenteze deciziile politice.

Daca un partid, o organizatie, o asociatie, o institutie - oricare ar fi acestea, oricare ar fi marimea si infuenta lor in societatea romaneasca - lupta pentru aceleasi idei, acelasi sistem de valori, aceleasi transformari pe care le dorim si noi, atunci este de datoria noastra sa le sprijinim din toate puterile, sa le facem mai influente in societate.


Acest lucru dorea sa exprime pasajul citat de catre dumneavoastra.


Va multumim pentru opinia exprimata si nu ezitati sa ne contactati de fiecare data cand constatati o problema care ar putea prejudicia imaginea publica a Sindicatului CMD.