miercuri, 22 aprilie 2015

Cu privire la Proiectul Legii pensiilor militare de stat - in atentia mass media si a tuturor celor interesati


Astazi, 22.04.2015, Guvernul Romaniei a dat avizul pe Proiectul Legii pensiilor militare de stat, care se afla in dezbatere parlamentara.
Pentru a stopa valul de opinii eronate lansate de catre persoane care nu l-au citit, care nu cunosc problematica dar au pareri sau tin sa informeze opinia publica, se impun urmatoarele clarificari:

  1. Sintagma "pensii speciale" este o insulta la adresa inteligentei cetatenilor, folosita in mod manipulator, deoarece n-a existat si nu exista asa ceva.  Caracter "special" au doar indemnizatiile acordate unor persoane sau categorii cum ar fi: artisti, sportivi, revolutionari, etc.
  2. Dintotdeauna si in toate statele membre sau nu ale NATO, referitor la sistemul militar, exista "legi speciale" sau capitole separate in legea unica a pensiilor, deoarece munca militarilor si politistilor nu poate fi cuantificata in sistemul 8 ore de munca X 5 zile pe saptamana, 8 ore de odihna si 8 ore de pregatire sau refacere a capacitatii de munca. Noi suntem considerati in serviciu 24 h din 24 h. De aici, daca avem restrictii, avem si deosebiri stabilite prin lege speciala. Valabil si pentru piloti, sportivi, artisti, etc.
  3. Nu exista mai multe Proiecte ale Legii pensiilor militare de stat, ci unul singur, initiat de membri ai Guvernului, la 06.01.2015. Noi am fost contactati de catre dl. Viceprim-ministru Gabriel Oprea cand s-a initiat, in prezenta ministrilor de Interne, al Apararii, Finantelor si a secretarilor de stat de la celelalte ministere, comisia care a elaborat Proiectul de Lege, formata din sefii serviciilor juridice si financiare ale structurilor active si presedinti de sindicate.
  4. Nu este vorba despre o recalculare si o revenire la cuantumurile pensiilor din 2010, deoarece acestea s-au realizat prin Legea, reparatorie, cu caracter provizoriu, nr. 241/2013. Este vorba despre uniformizarea legislativa, deoarece suntem supusi actiunii a 11 legi si ordonante, concomitent, si care, fiind contradictorii, perpetueaza haosul creat in sistem, de regimul Basescu-Boc.
  5. Noi am contribuit la fondul de pensii, ca si cei de la cooperatia de consum, mai mult decat civilii, dar in sistemul nostru militar. Nu am contribuit niciodata la Casa Nationala de Pensii, exceptand perioada 01.01.2011 si pana in prezent. Este benefic pentru pensionarii civili ca noi sa ne intoarcem in sistemul nostru, unde suntem acoperiti de contributiile militarilor si politistilor activi si sa nu-i mai incarcam cu cuantumurile noastre. In acelasi mod ar fi benefic pentru pensionarii civili ca nici indemnizatiile si nici ajutoarele sociale, in frunte cu cele ale fostilor membri CAP, sa nu mai fie platite de catre Casa Nationala de Pensii, pentru ca au alt statut juridic.
Regret dezinformarile media care vorbesc de 'pensii speciale', 'recalculari', 'mariri' si altele. Regret si atitudinea unor civili, inclusiv aliati de-ai nostri, care isi dau cu parerea in necunostinta de cauza. Tuturor le recomand sa citeasca Proiectul de Lege.

Incepand cu 07.03.2015, ne-am adresat in mod deschis tuturor politicienilor, intregii media si societatii civile, trimitand peste tot Proiectul Legii pensiilor militare de stat,  solicitand sprijin,  pentru ca dorim, in mod firesc, sa nu mai fim considerati asistati social ci sa revenim la calitatea noastra juridica de militari si politisti in rezerva, cu toate obligatiile dar si cu toate drepturile decurgand din contractele de munca individuale semnate de noi cu statul roman.


La 18.03.2015, in conferinta de presa organizata la Camera Deputatilor, si-au asumat initiativa legislativa, la solicitarea SCMD, un numar de deputati si senatori, in frunte cu d-na deputat Liliana Minca, dl. deputat Stefan Petru Dalca si dl. senator Dumitru Pelican.


In continuare urmeaza procedurile in Senat si in Camera Deputatilor.


Honor et Patria! Vae victis!


PRESEDINTELE SCMD,

Col. (r) Mircea DOGARU

Inregistrarea la Presedintie a Adresei CNSC catre Presedinte



luni, 20 aprilie 2015

Adresa catre parlamentarii Romaniei - Necesitatea Legii Sindicatelor



IN ATENTIA
MEMBRILOR PARLAMENTULUI ROMANIEI
INDIFERENT DE CULOARE POLITICA

Doamnelor si domnilor senatori si deputati,

Ma adresez dvs., atat in nume personal, cat si al presedintilor de sindicate si federatii sindicale, semnatari ai Platformei Civice, Program in jurul caruia s-a constituit sistemul de aliante numit Consiliul National al Societatii Civile.
Un obiectiv important al Programului amintit, l-a constituit si il constituie pentru noi, societatea civila organizata, abrogarea Legii 62/2011, zisa a ”Dialogului Social”. O lege menita sa distruga miscarea sindicala din Romania si, amestecand, sub pretextul facilitarii dialogului, sindicatele cu patronatele si ONG-urile, sa impiedice, practic, orice manifestare civica reala in interesul general al societatii romanesti si al statului roman.
Ma adresez dvs. cu rugamintea de a constata neconstitutionalitatea, in integrum, a zisei Legi a Dialogului Social, care incalca flagrant, nu numai Art.1, al.3 ci si, in mod deosebit, Art.40, al.1 din Constitutia Romaniei care prevede: “Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere.”. Or, Legea 62/2011, cel putin in privinta organizarii sindicale, anuleaza dreptul la organizare pentru majoritatea cetatenilor, inlocuind cuvantul “cetatean”, cu acela de “salariat”. Si nu orice fel de salariat, ci salariat de fabrica, exact ca acum 30, 60, sau o suta si mai bine de ani. Si aceasta in conditiile in care industrie nu mai avem si majoritatea sindicalistilor sunt astazi, ca disponibilizati, someri, emigranti sau prestatori de “job-uri part time”.
Principalul obiectiv al oricarui sindicat este nu negocierea contractelor de munca, ci asigurarea dreptului la munca. Noi insine, ca Sindicat al Cadrelor Militare Disponibilizate, ne-am infiintat in baza Legii 54/2003 a Sindicatelor si a Recomandarii 1572/2003 a Consiliului Europei, pentru a asigura pe piata europeana si extraeuropeana a muncii locuri de munca disponibilizatilor din structurile militare ale Romaniei, cu varste cuprinse 23 si 65 de ani. Permitandu-ne dreptul la existenta, in teorie, dar limitandu-ne dreptul la actiune, legea basista ne impiedica sa aparam dreptul legitim la munca si drepturile conexe ale membrilor nostri. Este valabil, nu numai pentru sindicatele independente ca cele ale revolutionarilor, vanatorilor sau Federatia Unirea a Sindicatelor Pensionarilor ci, la ora actuala, pentru marea majoritate a sindicatelor ai caror membri si-au pierdut locurile de munca.
Rugandu-va sa constatati neconstitutionalitatea zisei Legi a Dialogului Social, va solicit sa sesizati, in acest sens, in baza dispozitiilor constitutionale cuprinse la Art.146, lit.a, Curtea Constitutionala. Mentionez ca lucram in acest moment, in sprijinul unui grup de parlamentari, la Proiectul unei noi si reale Legi a Sindicatelor, fiind si in asentimentul patronatelor care doresc, de asemenea, o lege proprie cat se poate de clara. Recentele manifestatii de la Mioveni demonstreaza ce pot face sindicatele si patronatele in beneficiul natiunii atunci cand interesul este comun.
Multumindu-va anticipat,
Cu deosebita stima,

Presedintele SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Adresa catre Avocatul Poporului - Necesitatea Legii Sindicatelor



IN ATENTIA
AVOCATULUI POPORULUI
DOMNUL VICTOR CIORBEA

Domnule Avocat al Poporului,

Ma adresez dvs., atat in nume personal, cat si al presedintilor de sindicate si federatii sindicale, semnatari ai Platformei Civice, Program in jurul caruia s-a constituit sistemul de aliante numit Consiliul National al Societatii Civile.
Un obiectiv important al Programului amintit, l-a constituit si il constituie pentru noi, societatea civila organizata, abrogarea Legii 62/2011, zisa a ”Dialogului Social”. O lege menita sa distruga miscarea sindicala din Romania si, amestecand, sub pretextul facilitarii dialogului, sindicatele cu patronatele si ONG-urile, sa impiedice, practic, orice manifestare civica reala in interesul general al societatii romanesti si al statului roman.
Ma adresez dvs. cu rugamintea de a constata neconstitutionalitatea, in integrum, a zisei Legi a Dialogului Social, care incalca flagrant, nu numai Art.1, al.3 ci si, in mod deosebit, Art.40, al.1 din Constitutia Romaniei care prevede: “Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere.”. Or, Legea 62/2011, cel putin in privinta organizarii sindicale, anuleaza dreptul la organizare pentru majoritatea cetatenilor, inlocuind cuvantul “cetatean”, cu acela de “salariat”. Si nu orice fel de salariat, ci salariat de fabrica, exact ca acum 30, 60, sau o suta si mai bine de ani. Si aceasta in conditiile in care industrie nu mai avem si majoritatea sindicalistilor sunt astazi, ca disponibilizati, someri, emigranti sau prestatori de “job-uri part time”.
Principalul obiectiv al oricarui sindicat este nu negocierea contractelor de munca, ci asigurarea dreptului la munca. Noi insine, ca Sindicat al Cadrelor Militare Disponibilizate, ne-am infiintat in baza Legii 54/2003 a Sindicatelor si a Recomandarii 1572/2003 a Consiliului Europei, pentru a asigura pe piata europeana si extraeuropeana a muncii locuri de munca disponibilizatilor din structurile militare ale Romaniei, cu varste cuprinse 23 si 65 de ani. Permitandu-ne dreptul la existenta, in teorie, dar limitandu-ne dreptul la actiune, legea basista ne impiedica sa aparam dreptul legitim la munca si drepturile conexe ale membrilor nostri. Este valabil, nu numai pentru sindicatele independente ca cele ale revolutionarilor, vanatorilor sau Federatia Unirea a Sindicatelor Pensionarilor ci, la ora actuala, pentru marea majoritate a sindicatelor ai caror membri si-au pierdut locurile de munca.
Rugandu-va sa constatati, ca avocat si fost lider sindical, neconstitutionalitatea zisei Legi a Dialogului Social, va solicit sa sesizati, in acest sens, in baza dispozitiilor constitutionale cuprinse la Art.146, lit.a, Curtea Constitutionala. Mentionez ca lucram in acest moment, in sprijinul unui grup de parlamentari, la Proiectul unei noi si reale Legi a Sindicatelor, fiind si in asentimentul patronatelor care doresc, de asemenea, o lege proprie cat se poate de clara. Recentele manifestatii de la Mioveni demonstreaza ce pot face sindicatele si patronatele in beneficiul natiunii atunci cand interesul este comun.
Multumindu-va anticipat,
Cu deosebita stima,

Presedintele SCMD,

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Adresa Presedintelui Romaniei - Necesitatea unei Legi a Sindicatelor



IN ATENTIA
PRESEDINTELUI ROMANIEI
EXCELENTA SA, DOMNUL PROFESOR
KLAUS WERNER IOHANNIS

Domnule Presedinte,

Ma adresez dvs., atat in nume personal, cat si al presedintilor de sindicate si federatii sindicale, semnatari ai Platformei Civice, Program in jurul caruia s-a constituit sistemul de aliante numit Consiliul National al Societatii Civile.
Un obiectiv important al Programului amintit, l-a constituit si il constituie pentru noi, societatea civila organizata, abrogarea Legii 62/2011, zisa a ”Dialogului Social”. O lege menita sa distruga miscarea sindicala din Romania si, amestecand, sub pretextul facilitarii dialogului, sindicatele cu patronatele si ONG-urile, sa impiedice, practic, orice manifestare civica reala in interesul general al societatii romanesti si al statului roman.
Ma adresez dvs. cu rugamintea de a constata neconstitutionalitatea, in integrum, a zisei Legi a Dialogului Social, care incalca flagrant, nu numai Art.1, al.3 ci si, in mod deosebit, Art.40, al.1 din Constitutia Romaniei care prevede: “Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere.”. Or, Legea 62/2011, cel putin in privinta organizarii sindicale, anuleaza dreptul la organizare pentru majoritatea cetatenilor, inlocuind cuvantul “cetatean”, cu acela de “salariat”. Si nu orice fel de salariat, ci salariat de fabrica, exact ca acum 30, 60 , sau o suta si mai bine de ani. Si aceasta in conditiile in care industrie nu mai avem si majoritatea sindicalistilor sunt astazi, ca disponibilizati, someri, emigranti sau prestatori de “job-uri part time”.
Principalul obiectiv al oricarui sindicat este nu negocierea contractelor de munca, ci asigurarea dreptului la munca. Noi insine, ca Sindicat al Cadrelor Militare Disponibilizate, ne-am infiintat in baza Legii 54/2003 a Sindicatelor si a Recomandarii 1572/2003 a Consiliului Europei, pentru a asigura pe piata europeana si extraeuropeana a muncii locuri de munca disponibilizatilor din structurile militare ale Romaniei, cu varste cuprinse 23 si 65 de ani. Permitandu-ne dreptul la existenta, in teorie, dar limitandu-ne dreptul la actiune, legea basista ne impiedica sa aparam dreptul legitim la munca si drepturile conexe ale membrilor nostri. Este valabil, nu numai pentru sindicatele independente ca cele ale revolutionarilor, vanatorilor sau Federatia Unirea a Sindicatelor Pensionarilor ci, la ora actuala, pentru marea majoritate a sindicatelor ai caror membri si-au pierdut locurile de munca.
Rugandu-va sa constatati, ca profesor si, prin urmare, in numele sindicatelor din invatamant care au aderat la CNSC, neconstitutionalitatea zisei Legi a Dialogului Social, va solicit sa sesizati, in acest sens, in baza dispozitiilor constitutionale cuprinse la Art.146, lit.a, Curtea Constitutionala. Mentionez ca lucram in acest moment, in sprijinul unui grup de parlamentari, la Proiectul unei noi si reale Legi a Sindicatelor, fiind si in asentimentul patronatelor care doresc, de asemenea, o lege proprie cat se poate de clara. Recentele manifestatii de la Mioveni demonstreaza ce pot face sindicatele si patronatele in beneficiul natiunii atunci cand interesul este comun.
Multumindu-va anticipat,
Cu deosebita stima,

Presedintele SCMD,