Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) protesteaza fata de modul in care Primul Ministru al Romaniei, domnul EMIL BOC, intelege sa gestioneze situatia sociala critica a tarii.
Mergand pe aceleasi cai batatorite ale contrapunerii si invrajbirii diverselor categorii sociale, ale cultivarii urii dintre acestea, dar si a atacului la institutia de baza a democratiei – Parlamentul, in ziua de 12 martie a.c., in desconsiderare totala fata de problemele grave, dureroase, de disperare ale sindicalistilor de la Cartel Alfa, care pichetau Guvernul, dl. EMIL BOC ii indeamna pe acestia sa mearga la Parlament pentru a solicita votarea de legi impotriva “”privilegiatilor””.
Este o actiune clara de dubla instigare a unei multimi de oameni impotriva semenilor lor si, in acelasi timp, asupra unei institutii fundamentale a statului, actiune pentru care intr-o tara cu adevarat democratica organele in drept s-ar autosesiza.
Apreciem ca acesta este singurul lucru la care se pricepe acest personaj hilar, sinistru pentru istoria Romaniei, fapt dovedit din plin de vocabularul sau limitat si prin actiunile sale pe timp de 1 an si 3 luni de cand se afla in fruntea unui Guvern pus numai in slujba clientelei cu adevarat privilegiata, dar cu performanta economica zero si cu mana mereu intinsa la Fondul Monetar International.
Mare blestem pe acest popor!...
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE,
Comitetul Director
POST SCRIPTUM:
Protestul a fost exprimat si de catre domnul VALERIU PRICINA, Vicepresedinte al SCMD, la postul REALITATEA TV, in emisiunea “”Realitatea Zilei”” din seara zilei de 12 martie a.c., avand ca realizator pe Dl. Razvan Dumitrescu.
- Cate pensii speciale sunt in acest moment in Romania. Numai in tarile bananiere sunt diferente atat de mari intre pensia minima si pensia maxima acordate de stat. In tarile civilizate, raportul intre salariul si pensia minime si salariul si pensia maxime este de maxim 1/5.
- Nu doar Putin e negru. Depresia i-a cuprins pe toți putiniștii de serviciu de la București, în frunte cu odioasa antisemită, cu ex-tovarășul ei aurist și cu securistii ascunși încă prin servicii
- Despre sesizarea pe care Avocatul Poporului a făcut-o la Curtea Constituțională, cu privire la Legea pensiilor militare
- Aceste doua filme de pe You Tube, merita, cu prisosinta, vizionate. Merita sacrificate 39 min pt partea I si 1h40 min pt partea a II-a. Informatiile pe care ni le da acest tanar, trecut prin experienta si chinurile drogurilor, sunt mai valoroase si mai eficiente decat toate actiunile de pana acum ale Agentiei Antidrog si ale Ministerului Educatiei din Romania, luate impreuna. Trimiteti link-urile la copiii, respectiv la prietenii si colegii vostri. Le veti face un mare bine!
- AFLĂ CARE ESTE SECŢIA TA DE VOTARE
duminică, 14 martie 2010
vineri, 12 martie 2010
Dialog privind situatia pensiilor militare - organizat de catre Ministerul Apararii Nationale si Ministerul Administratiei si Internelor
In ziua de 11.03.2010, incepand cu orele 13.30, domnii ministri ai Apararii Nationale si Administratiei si Internelor i-au invitat la un pranz de lucru la Complexul militar Haiducului, pe urmatorii demnitari:
• Membrii Comisiilor pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala, din Senat si Camera Deputatilor;
• Membrii Comisiilor pentru munca, familie si protectie sociala, din Senat si Camera Deputatilor;
• Membrii Comisiei comune permanente a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii SRI;
• Ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale;
• Directorii si sefii Serviciilor speciale.
Au fost invitati, de asemenea, presedintii tuturor asociatiilor si uniunilor cadrelor militare in rezerva si in retragere din Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, SRI, SIE, STS, SPP, etc, precum si presedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD).
Ministrul Apararii Nationale si ministrul Administratiei si Internelor au inmanat participantilor si in primul rand domnilor Mihai Seitan si Marian Sarbu, un documentar privind pensiile din domenul apararii nationale, ordinei publice si sigurantei nationale, continand urmatoarele:
1. Punct de vedere cu privire la incadrarea pensiilor militare de stat si a pensiilor de stat ale politistilor in scheme ocupationale (profesionale);
2. Documentar cu unele date privind sistemul de pensionare a cadrelor militare din armatele statelor UE/NATO sau non membre UE/NATO;
3. Documentar cu unele date privind sistemul de pensionare al politistilor din UE;
4. Pensiile militarilor si ale politistilor in statele membre UE/NATO;
5. Comentarii referitoare la Proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii publice;
6. Propunere, argumente, concluzie;
7. Amendamente la Proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii publice.
Ca Presedinte al SCMD, a carei existenta a fost mentionata oficial, am participat la acest eveniment, apreciind pozitiv propunerea celor doi ministri privind “”mentinerea actualului sistem de pensii pentru militari si politisti””.
Au luat cuvantul insa domnii Mihai Seitan si Marian Sarbu, fata de care pastrez serioase rezerve in privinta modului in care domniile lor vor recepta acest mesaj.
Dl. Seitan si-a prezentat argumentatia de sustinere a Proiectului Legii privind sistemul unitar de pensii publice in ideea ca populatia imbatraneste si nu sunt bani.
Opinia noastra este ca populatia nu imbatraneste mai repede decat acum 50 sau 100 de ani, pentru ca Pamantul nu se invarteste mai repede in jurul Soarelui.
PROBLEMA ESTE CA POPULATIA APTA DE MUNCA PLEACA PESTE HOTARE. Pentru ca domnul Seitan nu ofera locuri de munca si de aceea nu sunt bani. Nemaivorbind de faptul ca batem in cuie afaceri de 2 miliarde de euro cu compania Bechtel, pentru ca ulterior sa le facem cadouri nejustificate partenerilor, de inca 6 miliarde de euro. Ori aceasta nu poate sa insemne decat incompetenta, slugarnicie sau coparticipare la jaf.
Incoerent ca de obicei (cum e Bocul asa si Costobocul), dl. Seitan a declarat ca a luat in calcul existenta a 2 sisteme de pensii:
• Cel rejectat de toata lumea;
• Cel al legilor ocupationale, care ar putea fi reluat de la 01.01.2011.
Cu alte cuvinte muncim de inebunim ca sa apara legea respinsa de toata lumea, sa fie votata in luna aprilie, sa intre in vigoare peste 6 luni, iar dupa inca 2 luni (noiembrie si decembrie) sa o anulam pentru a aduce sistemul legilor ocupationale.
In concluzie, asta nu este economie, este delir.
Dl. Sarbu a luat cuvantul parca pentru a ne convinge ca o sa-l regretam pe Dl. Seitan, daca domnia sa ii va lua locul. Mai filozof decat domnul Liiceanu, Plesu, Prigoana si Becali la un loc, domnia sa a anuntat ca il procupa inexistentul “”principiu al stabilitatii relatiilor sociale”” in numele caruia accepta retroactivitatea legii, adica umblatul prin buzunarele pensionarilor. Domnia sa nu stie ca nici un gaga de prim ministru, ministru sau parlamentar nu poate inventa vreo lege care sa abroge Constitutia Romaniei, adica sa anuleze art. 15, al. 2 care prevede ca “Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile”.
In concluzie, ministrii apararii si internelor argumenteaza una, iar utecistii de la Munca o tin pe-a lor. In aceasta situatie, SCMD va continua actiunea de convingere a parlamentarilor ca este in interesul domniilor lor sa nu voteze aberatiile domnilor Boc, Seitan si Vladescu si, mai nou, Sarbu.
Tuturor celor interesati le anuntam ca reprezentantii SCMD au purtat deja si continua sa poarte discutii edificatoare cu domnii deputati si senatori, indiferent de partidul din care acestia fac parte.
Suntem pentru mentinerea, la virgula, a Legii 164/2001 si a Legii 179/2004 ca legi ocupationale, pentru militari si politisti, separate de Legea privind sistemul unitar de pensii publice, sau pentru includerea lor asa cum sunt, ca un capitol aparte, de sine statator, in aceasta lege.
In ceea ce priveste actiunile contra Legii 329/2009, daca in justitie asteptam decizia care ne va permite actiunea finala, in Senat, proiectul de initiativa legislativa privind abrogarea art. 17-26 a trecut cu succes de Comisia pentru munca, familie si protectie sociala.
Apreciem eforturile ministerelor Apararii si Administratiei si Internelor si faptul ca am stabilit relatii directe pentru negocieri in folosul tuturor militarilor.
Lupta continua. Nu lupta pentru pensii ci “”Batalia pentru Romania””.
Honor et Patria!
Vae victis!
PRESEDINTELE SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE,
Col. (r) dr. MIRCEA DOGARU
• Membrii Comisiilor pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala, din Senat si Camera Deputatilor;
• Membrii Comisiilor pentru munca, familie si protectie sociala, din Senat si Camera Deputatilor;
• Membrii Comisiei comune permanente a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii SRI;
• Ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale;
• Directorii si sefii Serviciilor speciale.
Au fost invitati, de asemenea, presedintii tuturor asociatiilor si uniunilor cadrelor militare in rezerva si in retragere din Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, SRI, SIE, STS, SPP, etc, precum si presedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD).
Ministrul Apararii Nationale si ministrul Administratiei si Internelor au inmanat participantilor si in primul rand domnilor Mihai Seitan si Marian Sarbu, un documentar privind pensiile din domenul apararii nationale, ordinei publice si sigurantei nationale, continand urmatoarele:
1. Punct de vedere cu privire la incadrarea pensiilor militare de stat si a pensiilor de stat ale politistilor in scheme ocupationale (profesionale);
2. Documentar cu unele date privind sistemul de pensionare a cadrelor militare din armatele statelor UE/NATO sau non membre UE/NATO;
3. Documentar cu unele date privind sistemul de pensionare al politistilor din UE;
4. Pensiile militarilor si ale politistilor in statele membre UE/NATO;
5. Comentarii referitoare la Proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii publice;
6. Propunere, argumente, concluzie;
7. Amendamente la Proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii publice.
Ca Presedinte al SCMD, a carei existenta a fost mentionata oficial, am participat la acest eveniment, apreciind pozitiv propunerea celor doi ministri privind “”mentinerea actualului sistem de pensii pentru militari si politisti””.
Au luat cuvantul insa domnii Mihai Seitan si Marian Sarbu, fata de care pastrez serioase rezerve in privinta modului in care domniile lor vor recepta acest mesaj.
Dl. Seitan si-a prezentat argumentatia de sustinere a Proiectului Legii privind sistemul unitar de pensii publice in ideea ca populatia imbatraneste si nu sunt bani.
Opinia noastra este ca populatia nu imbatraneste mai repede decat acum 50 sau 100 de ani, pentru ca Pamantul nu se invarteste mai repede in jurul Soarelui.
PROBLEMA ESTE CA POPULATIA APTA DE MUNCA PLEACA PESTE HOTARE. Pentru ca domnul Seitan nu ofera locuri de munca si de aceea nu sunt bani. Nemaivorbind de faptul ca batem in cuie afaceri de 2 miliarde de euro cu compania Bechtel, pentru ca ulterior sa le facem cadouri nejustificate partenerilor, de inca 6 miliarde de euro. Ori aceasta nu poate sa insemne decat incompetenta, slugarnicie sau coparticipare la jaf.
Incoerent ca de obicei (cum e Bocul asa si Costobocul), dl. Seitan a declarat ca a luat in calcul existenta a 2 sisteme de pensii:
• Cel rejectat de toata lumea;
• Cel al legilor ocupationale, care ar putea fi reluat de la 01.01.2011.
Cu alte cuvinte muncim de inebunim ca sa apara legea respinsa de toata lumea, sa fie votata in luna aprilie, sa intre in vigoare peste 6 luni, iar dupa inca 2 luni (noiembrie si decembrie) sa o anulam pentru a aduce sistemul legilor ocupationale.
In concluzie, asta nu este economie, este delir.
Dl. Sarbu a luat cuvantul parca pentru a ne convinge ca o sa-l regretam pe Dl. Seitan, daca domnia sa ii va lua locul. Mai filozof decat domnul Liiceanu, Plesu, Prigoana si Becali la un loc, domnia sa a anuntat ca il procupa inexistentul “”principiu al stabilitatii relatiilor sociale”” in numele caruia accepta retroactivitatea legii, adica umblatul prin buzunarele pensionarilor. Domnia sa nu stie ca nici un gaga de prim ministru, ministru sau parlamentar nu poate inventa vreo lege care sa abroge Constitutia Romaniei, adica sa anuleze art. 15, al. 2 care prevede ca “Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile”.
In concluzie, ministrii apararii si internelor argumenteaza una, iar utecistii de la Munca o tin pe-a lor. In aceasta situatie, SCMD va continua actiunea de convingere a parlamentarilor ca este in interesul domniilor lor sa nu voteze aberatiile domnilor Boc, Seitan si Vladescu si, mai nou, Sarbu.
Tuturor celor interesati le anuntam ca reprezentantii SCMD au purtat deja si continua sa poarte discutii edificatoare cu domnii deputati si senatori, indiferent de partidul din care acestia fac parte.
Suntem pentru mentinerea, la virgula, a Legii 164/2001 si a Legii 179/2004 ca legi ocupationale, pentru militari si politisti, separate de Legea privind sistemul unitar de pensii publice, sau pentru includerea lor asa cum sunt, ca un capitol aparte, de sine statator, in aceasta lege.
In ceea ce priveste actiunile contra Legii 329/2009, daca in justitie asteptam decizia care ne va permite actiunea finala, in Senat, proiectul de initiativa legislativa privind abrogarea art. 17-26 a trecut cu succes de Comisia pentru munca, familie si protectie sociala.
Apreciem eforturile ministerelor Apararii si Administratiei si Internelor si faptul ca am stabilit relatii directe pentru negocieri in folosul tuturor militarilor.
Lupta continua. Nu lupta pentru pensii ci “”Batalia pentru Romania””.
Honor et Patria!
Vae victis!
PRESEDINTELE SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE,
Col. (r) dr. MIRCEA DOGARU
miercuri, 10 martie 2010
Delegatia SCMD prezenta la dezbaterile organizate de catre Senatul Romaniei
Delegatia SCMD formata din Dl. Constantin MONAC – Secretar general, si Dna Elena COBUZ - Vicepresedinte, impreuna cu urmatorii membri de sindicat, domnii generali:
• Mihail POPESCU
• Florin PINTA
• Vasile BAETELU
a participat in ziua de 09.03.2010, intre orele 15.00 – 18.00, la dezbaterea organizata la Senatul Romaniei, sub conducerea presedintelui Senatului, Dl. Mircea GEOANA.
Dezbaterea s-a purtat pe tema Proiectului Legii privind sistemul unitar de pensii publice, avand ca participanti pe membrii Comisiilor pentru munca, familie si protectie sociala de la Senat si Camera Deputatilor, reprezentanti ai sindicatelor, patronatelor si ai unor organizatii neguvernamentale.
Delegatia noastra si-a exprimat si a sustinut cu multiple argumente punctul de vedere al SCMD: scoaterea din continutul Proiectului Legii privind sistemul unitar de pensii publice a prevederilor referitoare la militari si politisti si ramanerea in vigoare a Legii 164/2001 privind pensiile militare de stat si a Legii 179/2004 privind pensiile politistilor, legi elaborate in spiritul legislatiei europene in domeniu.
SECRETAR GENERAL AL SCMD,
Col. (r) dr. Constantin MONAC
• Mihail POPESCU
• Florin PINTA
• Vasile BAETELU
a participat in ziua de 09.03.2010, intre orele 15.00 – 18.00, la dezbaterea organizata la Senatul Romaniei, sub conducerea presedintelui Senatului, Dl. Mircea GEOANA.
Dezbaterea s-a purtat pe tema Proiectului Legii privind sistemul unitar de pensii publice, avand ca participanti pe membrii Comisiilor pentru munca, familie si protectie sociala de la Senat si Camera Deputatilor, reprezentanti ai sindicatelor, patronatelor si ai unor organizatii neguvernamentale.
Delegatia noastra si-a exprimat si a sustinut cu multiple argumente punctul de vedere al SCMD: scoaterea din continutul Proiectului Legii privind sistemul unitar de pensii publice a prevederilor referitoare la militari si politisti si ramanerea in vigoare a Legii 164/2001 privind pensiile militare de stat si a Legii 179/2004 privind pensiile politistilor, legi elaborate in spiritul legislatiei europene in domeniu.
SECRETAR GENERAL AL SCMD,
Col. (r) dr. Constantin MONAC
Delegatia SCMD la Comisia pentru munca, familie si protectie sociala din Senatul Romaniei
In ziua de 09.03.2010, incepand cu orele 10.00, Secretarul general al SCMD, Dl. Monac Constantin si Vicepresedinta SCMD, Dna Cobuz Elena, au participat la sedinta Comisiei pentru munca, familie si protectie sociala din Senatul Romaniei, la dezbaterile de la urmatoarele puncte de pe ordinea de zi:
• Pct. 7 – Dezbaterile pentru avizarea Propunerii legislative de abrogare a cap. IV din Legea 329/2009, unde delegatii nostri au adus argumente pertinente privind neconstitutionalitatea si nelegalitatea cap. IV din legea mentionata. Comisia a dat un aviz pozitiv pentru abrogarea cap. IV. Urmeaza intocmirea raportului de catre Comisia pt buget, finante, activitate bancara si piata de capital, in cursul saptamanii viitoare. SCMD va participa si la dezbaterile respectivei Comisii.
• Pct. 9 – Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind sistemul unitar de pensii publice. Delegatia noastra a propus scoaterea precizarilor referitoare la militari si politisti din continutul proiectului de lege. S-au adus multiple argumente, au fost provocate dezbateri aprinse pro si contra. Dezbaterile vor continua si in zilele urmatoare, pana la intocmirea raportului final al Comisiei.
SECRETAR GENERAL AL SCMD,
Col. (r) dr. Constantin MONAC
• Pct. 7 – Dezbaterile pentru avizarea Propunerii legislative de abrogare a cap. IV din Legea 329/2009, unde delegatii nostri au adus argumente pertinente privind neconstitutionalitatea si nelegalitatea cap. IV din legea mentionata. Comisia a dat un aviz pozitiv pentru abrogarea cap. IV. Urmeaza intocmirea raportului de catre Comisia pt buget, finante, activitate bancara si piata de capital, in cursul saptamanii viitoare. SCMD va participa si la dezbaterile respectivei Comisii.
• Pct. 9 – Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind sistemul unitar de pensii publice. Delegatia noastra a propus scoaterea precizarilor referitoare la militari si politisti din continutul proiectului de lege. S-au adus multiple argumente, au fost provocate dezbateri aprinse pro si contra. Dezbaterile vor continua si in zilele urmatoare, pana la intocmirea raportului final al Comisiei.
SECRETAR GENERAL AL SCMD,
Col. (r) dr. Constantin MONAC
luni, 1 martie 2010
Catre parlamentarii Romaniei
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Adresa: Bucuresti, str.Bogota, nr. 6, Sector 1
E-mail: sindicatulcmd@yahoo.de ; Site : http://sindicatulcmd.blogspot.com/
Nr. 15 din 26.02.2010
DOAMNELOR SI DOMNILOR SENATORI SI DEPUTATI,
Guvernul României a înaintat Parlamentului pentru dezbatere Proiectul Legii privind sistemul unitar de pensii publice.
Considerăm că acest proiect reprezintă o încercare a actualului Guvern de a arunca urmările crizei economice în sarcina celor mulţi, inclusiv prin afectarea veniturilor pensionarilor şi distanţarea punctului de pensie de valoarea salariului mediu brut pe economie.
Sindicatul cadrelor militare disponibilizate – organizaţie sindicală care cuprinde cadrele militare în rezervă din toate structurilor sistemului de securitate – aparare, ordine publică şi siguranta naţională – vă invită la o analiză profundă şi realistă a situaţiei dezonorante şi nedrepte în care se încearcă să fie adus personalul armatei, activ şi în rezervă (pensionarii militari), rugându-vă ca prin atitudinea, comportamentul politic şi votul exprimat, să împiedicaţi includerea în conţinutul acestei legi a propunerilor incorecte şi nedrepte ale Guvernului, cu privire la pensia militarilor.
Din respect pentru timpul dumneavoastră nu vă vom supune analizei elemente emoţionale în legătură cu statutul social al militarilor (in special responsabilităţile, riscurile si servituţile profesiei de militar: asumarea prin jurământ a sacrificiului suprem; limitarea drastica a exerciţiului unor drepturi si libertăţi fundamentale; inexistenta contractului de munca / cărţii de muncă; programul de munca nenormat; interdicţia accesului la surse suplimentare de venit; mutările la ordin dintr-o garnizoana în alta, cu implicaţii majore asupra situaţiei familiale etc.).
În procesul de aderare la structurile euro-atlantice, armata a fost prima instituţie a statului român care a parcurs o reformă reală, reducându-şi drastic efectivele de la 320.000 de oameni în anul 1989, la 75.000 în 2007. În acest context, peste 40.000 cadre militare au fost nevoite să părăsească sistemul şi să-şi încheie cariera militară înainte de termen, în plină ascensiune profesională, în condiţiile în care statul român le asigura recunoaşterea şi răsplata muncii depuse, precum şi continuarea activităţii în alte sectoare, inclusiv cumulul salariului cu pensia, prin legislaţia adoptată.
Ca urmare a eforturilor cadrelor armatei, multe dintre ele în rezervă, acum. Armata României este astăzi integral profesionalizată, îşi îndeplineşte cu cinste şi sacrificii misiunile în teatrele de acţiuni internaţionale, bucurându-se de încrederea şi preţuirea românilor.
DOAMNELOR SI DOMNILOR PARLAMENTARI,
In decursul procesului complex si dureros de transformare, Armata a desfăşurat o amplă activitate de documentare asupra legislaţiei care sta la baza organizării si funcţionarii structurilor militare, a celor referitoare la statutul cadrelor militare active şi în rezervă din tarile cu democraţii avansate, iar principiile acesteia au fost utilizate la realizarea cadrului legislativ românesc actual, constituind un important atu în procesul de aderare la NATO si UE.
Tocmai de aceea, prin acest apel vă solicitam:
1. Să susţineţi eliminarea din conţinutul Legii privind sistemul unitar de pensii a prevederilor referitoare la militari, precum şi menţinerea actualei Legi nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat (cu completările si modificările ulterioare) şi respectiv ale legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor care se încadrează în pilonul al doilea privind schemele ocupaţionale (profesionale) guvernate de Directiva Europeana nr. 86/378/EEC, modificata prin Directiva nr. 97/96/EEC.
Ar fi o eroare impardonabilă să nu se ţină cont de acest argument, în favoarea altora de circumstanţă, mai ales că principiile care stau la baza pensiilor militare de stat din legea aflată în vigoare sunt deja aliniate la legislaţia europeană.
Acest adevăr este confirmat prin Decizia nr. 20/02.02. 2000, a Curţii Constituţionale care a dispus cu privire la necesitatea menţinerii sistemului pensiilor militare de stat: “… reglementările referitoare la pensia de serviciu pentru militari, cu diferenţele pe care această pensie le prezintă faţă de pensia comună de asigurări sociale, nu constituie o încălcare a principiului egalităţii cetăţenilor în faţa legii, principiu prevăzut de art. 16 alin.(1) din Constituţie, ci reprezintă o recunoaştere a interdicţiilor severe şi a riscurilor sporite la care această categorie profesională este supusă”. Curtea Constituţionala reţine, aşadar, că instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare nu reprezintă un privilegiu, ci ea este justificata in mod obiectiv, constituind o compensare parţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale cărora trebuie să li se supună militarii.
Mai mult, vă reamintim, stimaţi parlamentari, că sistemul pensiilor militare în România are izvoare istorice încă din 1829-1830, fiind perfecţionat şi consacrat definitiv in timpul lui A.I. Cuza prin înfiinţarea Casei de Pensii a Armatei si respectat cu sfinţenie pe timpul domniilor lui Carol I, Ferdinand, Carol al II-lea , al regimului comunist şi până astăzi. Anularea acestui sistem ar fi o mare nedreptate făcută cadrelor militare, ar afecta grav standardul de viaţă al militarilor şi ar reprezenta o abatere de la sistemul pensiilor militare din statele membre ale NATO şi UE.
În majoritatea statelor membre NATO şi UE salarizarea şi pensionarea personalului Forţelor Armate sunt reglementate prin legi şi norme specifice şi distincte. În unele state în care există grile comune pentru personalul bugetar, ministerele apărării sunt abilitate să completeze aceste legi cu acte normative proprii, ordine şi alte reglementări interne (anexă).
2. Reglementările propuse pentru recalcularea pensiilor militare şi ale poliţiştilor încalcă nu numai principiul “neretroactivităţii” prevăzut de Art. 15, alin. (2) din Constituţia României, ci introduce premisa falsa ca pensiile ocupaţionale actuale pot fi recalculate ca si cum ar fi fost obţinute in baza principiului contributivitatii prevăzut in proiectul legii supus dezbaterii la art. 2, lit. c) .
Dacă prin lege militarul ieşit la pensie nu a contribuit la sistemul de asigurări sociale, cum putem inventa o contribuţie virtuală, atât timp cât, in înţelesul art.3, alin. (1) din proiectul legii militarul nu a avut calitatea de “asigurat” in sistemul public de pensii şi nici de “contribuabil” Faptul ca militarii nu au avut niciodată până acum “Carte de munca” ar trebui să constituie un argument la fel de convingător, in acest sens!
In plus, referitor la metodologia recalculării va supunem atenţiei faptul ca prin Decizia nr. 120/2007 Curtea Constituţionala a dispus ca: “In toate cazurile in care din recalculare, rezulta un cuantum mai mare al pensiei se va plăţi acesta, iar daca noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda in continuare pensia anterior stabilita si aflata in plata, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
3. Totodată, vă rugăm să reanalizaţi prevederile cap. IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordului cadru cu Comisia Europeană şi să luaţi în dezbatere propunerile legislative înregistrate la Senat în noiembrie 2009 pentru îndreptarea greşelii legislative privind interzicerea cumulului pensie-salariu, făcută prin angajarea răspunderii Guvernului care afectează în mod deosebit cadrele militare ajunse în postura de „pensionar”, inainte de vreme, fără voia lor.
Apreciem că reglementările respective sunt nu numai neavenite, dar si antiumane, antieuropene si anticonstituţionale afectând in mod direct cadrele militare ajunse in postura de “pensionari” datorita procesului de restructurare a Armatei.
Acţiunile dumneavoastră ar stopa numeroasele procese declanşate deja la toate instanţele din ţară precum şi protestele adresate inclusiv organismelor internaţionale.
DOAMNELOR SI DOMNILOR PARLAMENTARI,
Luând act de situaţia actuală, nu putem sa nu ne întrebăm: militarii au greşit atunci când au servit tara, când si-au sacrificat viata si familia, când au contribuit la aderarea României la NATO si UE sau greşesc acum, acceptând măsurile propuse spre adoptare de actualul guvern? Cine doreşte decredibilizarea, demobilizarea si demotivarea cadrelor Armatei României?
In ceea ce ne priveşte, rămânem ferm ataşaţi valorilor naţionale şi occidentale si ne rezervăm dreptul de a utiliza gradual toate formele legale ale activităţii sindicale, în plan intern şi internaţional, pentru ca Armata României, activă şi în rezervă, să asigure prezervarea irevocabilă a acestor valori.
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
1. Sistemul de calcul al pensiilor militare prezintă particularităţi distincte conceptual fata de cel al pensiilor civile si este reglementat prin lege ocupaţionala separata (Germania, Marea Britanie, SUA, Turcia, Coreea de Sud, Israel, Egipt, Japonia, Cehia, Polonia) sau printr-un capitol distinct, cuprins într-o singură lege, împreună cu cel al pensiilor bugetarilor, dar cu prevederi aparte pentru militari (Franţa, Italia, Grecia, Portugalia, Austria).
2. Baza de calcul a pensiilor militare se stabileşte în funcţie de valoarea soldei din ultima luna de activitate (Germania, Marea Britanie, Turcia, Italia, Grecia, Austria, Japonia, Coreea de Sud, Israel) sau de media soldelor pe ultimele trei sau şase luni (Franţa, Egipt), de vechimea integrala în armată (în majoritatea tarilor – 30 ani, Japonia – 20 ani, Israel – 25), si de vârsta standard de pensionare. Pentru stabilirea pensiei, bazei de calcul rezultate i se aplica un procent cuprins între 70-80%. (Ungaria 65, Olanda 70, Marea Britanie 72,5, Germania 75, SUA 77, Norvegia 76, Italia 80, Franţa 80. In România acest procent este de 60% din solda de baza, fără sporuri (pensia militara medie este de 1.400 lei, adică 340 euro, in comparaţie cu 2000 - 3000 euro cat este cuantumul acesteia in tarile la care ne raportam).
3. In toate ţările, la pensia de bază calculată se adaugă sporuri determinate de anii prestaţi peste vechimea de pensionare (acolo unde au fost acceptate astfel de cazuri) si de condiţiile de desfăşurare a serviciului: categorii de forţe armate si genuri de arme, specialităţi, garnizoane izolate, misiuni în teatre de operaţii. Indiferent de numărul anilor rezultaţi prin adăugarea acestui spor de vechime la timpul efectiv lucrat, baza de calcul a pensiei ia în consideraţie nu mai mult de 40 sau 45 de ani, pentru a nu depăşi valoarea salariului luat în calcul. În armata portugheză, valoarea reală a pensiei poate fi mai mare decât salariul dinaintea pensionarii, deoarece nu se mai aplică impozite. In România se iau in calcul maxim 40 de ani de serviciu;
4. La data ieşirii la pensie, militarii profesionişti primesc ca sprijin o suma substanţiala fixa de bani (Israel – 100.000 $ SUA) sau echivalentul unui anumit număr de solde lunare, până la 36 (Franţa, Marea Britanie, Turcia, Egipt). În Austria, la cerere, primesc anticipat si o sumă egală cu 70 de pensii lunare, cu condiţia să fie girat de rude apropiate care să poată prelua rambursarea în caz de deces. Raţiunea tuturor acestor ajutoare este, în principal, de a facilita integrarea în societatea civilă, o eventuală reîntoarcere la locurile natale sau cumpărarea unei locuinţe pentru a o elibera în timp rezonabil pe aceea de serviciu;
5. In toate tarile, pensiile militare se actualizează imediat cu indexarea salariilor militarilor activi, precum si periodic, în raport cu valoarea inflaţiei;
6. In marea majoritate a acestor tari, pensia militara se poate cumula cu un salariu în domeniul bugetar (în SUA – integral, în Portugalia – salariul se diminuează cu o treime etc.).
Adresa: Bucuresti, str.Bogota, nr. 6, Sector 1
E-mail: sindicatulcmd@yahoo.de ; Site : http://sindicatulcmd.blogspot.com/
Nr. 15 din 26.02.2010
SCRISOARE-APEL CATRE PARLAMENTARII ROMANIEI
DOAMNELOR SI DOMNILOR SENATORI SI DEPUTATI,
Guvernul României a înaintat Parlamentului pentru dezbatere Proiectul Legii privind sistemul unitar de pensii publice.
Considerăm că acest proiect reprezintă o încercare a actualului Guvern de a arunca urmările crizei economice în sarcina celor mulţi, inclusiv prin afectarea veniturilor pensionarilor şi distanţarea punctului de pensie de valoarea salariului mediu brut pe economie.
Sindicatul cadrelor militare disponibilizate – organizaţie sindicală care cuprinde cadrele militare în rezervă din toate structurilor sistemului de securitate – aparare, ordine publică şi siguranta naţională – vă invită la o analiză profundă şi realistă a situaţiei dezonorante şi nedrepte în care se încearcă să fie adus personalul armatei, activ şi în rezervă (pensionarii militari), rugându-vă ca prin atitudinea, comportamentul politic şi votul exprimat, să împiedicaţi includerea în conţinutul acestei legi a propunerilor incorecte şi nedrepte ale Guvernului, cu privire la pensia militarilor.
Din respect pentru timpul dumneavoastră nu vă vom supune analizei elemente emoţionale în legătură cu statutul social al militarilor (in special responsabilităţile, riscurile si servituţile profesiei de militar: asumarea prin jurământ a sacrificiului suprem; limitarea drastica a exerciţiului unor drepturi si libertăţi fundamentale; inexistenta contractului de munca / cărţii de muncă; programul de munca nenormat; interdicţia accesului la surse suplimentare de venit; mutările la ordin dintr-o garnizoana în alta, cu implicaţii majore asupra situaţiei familiale etc.).
În procesul de aderare la structurile euro-atlantice, armata a fost prima instituţie a statului român care a parcurs o reformă reală, reducându-şi drastic efectivele de la 320.000 de oameni în anul 1989, la 75.000 în 2007. În acest context, peste 40.000 cadre militare au fost nevoite să părăsească sistemul şi să-şi încheie cariera militară înainte de termen, în plină ascensiune profesională, în condiţiile în care statul român le asigura recunoaşterea şi răsplata muncii depuse, precum şi continuarea activităţii în alte sectoare, inclusiv cumulul salariului cu pensia, prin legislaţia adoptată.
Ca urmare a eforturilor cadrelor armatei, multe dintre ele în rezervă, acum. Armata României este astăzi integral profesionalizată, îşi îndeplineşte cu cinste şi sacrificii misiunile în teatrele de acţiuni internaţionale, bucurându-se de încrederea şi preţuirea românilor.
DOAMNELOR SI DOMNILOR PARLAMENTARI,
In decursul procesului complex si dureros de transformare, Armata a desfăşurat o amplă activitate de documentare asupra legislaţiei care sta la baza organizării si funcţionarii structurilor militare, a celor referitoare la statutul cadrelor militare active şi în rezervă din tarile cu democraţii avansate, iar principiile acesteia au fost utilizate la realizarea cadrului legislativ românesc actual, constituind un important atu în procesul de aderare la NATO si UE.
Tocmai de aceea, prin acest apel vă solicitam:
1. Să susţineţi eliminarea din conţinutul Legii privind sistemul unitar de pensii a prevederilor referitoare la militari, precum şi menţinerea actualei Legi nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat (cu completările si modificările ulterioare) şi respectiv ale legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor care se încadrează în pilonul al doilea privind schemele ocupaţionale (profesionale) guvernate de Directiva Europeana nr. 86/378/EEC, modificata prin Directiva nr. 97/96/EEC.
Ar fi o eroare impardonabilă să nu se ţină cont de acest argument, în favoarea altora de circumstanţă, mai ales că principiile care stau la baza pensiilor militare de stat din legea aflată în vigoare sunt deja aliniate la legislaţia europeană.
Acest adevăr este confirmat prin Decizia nr. 20/02.02. 2000, a Curţii Constituţionale care a dispus cu privire la necesitatea menţinerii sistemului pensiilor militare de stat: “… reglementările referitoare la pensia de serviciu pentru militari, cu diferenţele pe care această pensie le prezintă faţă de pensia comună de asigurări sociale, nu constituie o încălcare a principiului egalităţii cetăţenilor în faţa legii, principiu prevăzut de art. 16 alin.(1) din Constituţie, ci reprezintă o recunoaştere a interdicţiilor severe şi a riscurilor sporite la care această categorie profesională este supusă”. Curtea Constituţionala reţine, aşadar, că instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare nu reprezintă un privilegiu, ci ea este justificata in mod obiectiv, constituind o compensare parţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale cărora trebuie să li se supună militarii.
Mai mult, vă reamintim, stimaţi parlamentari, că sistemul pensiilor militare în România are izvoare istorice încă din 1829-1830, fiind perfecţionat şi consacrat definitiv in timpul lui A.I. Cuza prin înfiinţarea Casei de Pensii a Armatei si respectat cu sfinţenie pe timpul domniilor lui Carol I, Ferdinand, Carol al II-lea , al regimului comunist şi până astăzi. Anularea acestui sistem ar fi o mare nedreptate făcută cadrelor militare, ar afecta grav standardul de viaţă al militarilor şi ar reprezenta o abatere de la sistemul pensiilor militare din statele membre ale NATO şi UE.
În majoritatea statelor membre NATO şi UE salarizarea şi pensionarea personalului Forţelor Armate sunt reglementate prin legi şi norme specifice şi distincte. În unele state în care există grile comune pentru personalul bugetar, ministerele apărării sunt abilitate să completeze aceste legi cu acte normative proprii, ordine şi alte reglementări interne (anexă).
2. Reglementările propuse pentru recalcularea pensiilor militare şi ale poliţiştilor încalcă nu numai principiul “neretroactivităţii” prevăzut de Art. 15, alin. (2) din Constituţia României, ci introduce premisa falsa ca pensiile ocupaţionale actuale pot fi recalculate ca si cum ar fi fost obţinute in baza principiului contributivitatii prevăzut in proiectul legii supus dezbaterii la art. 2, lit. c) .
Dacă prin lege militarul ieşit la pensie nu a contribuit la sistemul de asigurări sociale, cum putem inventa o contribuţie virtuală, atât timp cât, in înţelesul art.3, alin. (1) din proiectul legii militarul nu a avut calitatea de “asigurat” in sistemul public de pensii şi nici de “contribuabil” Faptul ca militarii nu au avut niciodată până acum “Carte de munca” ar trebui să constituie un argument la fel de convingător, in acest sens!
In plus, referitor la metodologia recalculării va supunem atenţiei faptul ca prin Decizia nr. 120/2007 Curtea Constituţionala a dispus ca: “In toate cazurile in care din recalculare, rezulta un cuantum mai mare al pensiei se va plăţi acesta, iar daca noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda in continuare pensia anterior stabilita si aflata in plata, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
3. Totodată, vă rugăm să reanalizaţi prevederile cap. IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordului cadru cu Comisia Europeană şi să luaţi în dezbatere propunerile legislative înregistrate la Senat în noiembrie 2009 pentru îndreptarea greşelii legislative privind interzicerea cumulului pensie-salariu, făcută prin angajarea răspunderii Guvernului care afectează în mod deosebit cadrele militare ajunse în postura de „pensionar”, inainte de vreme, fără voia lor.
Apreciem că reglementările respective sunt nu numai neavenite, dar si antiumane, antieuropene si anticonstituţionale afectând in mod direct cadrele militare ajunse in postura de “pensionari” datorita procesului de restructurare a Armatei.
Acţiunile dumneavoastră ar stopa numeroasele procese declanşate deja la toate instanţele din ţară precum şi protestele adresate inclusiv organismelor internaţionale.
DOAMNELOR SI DOMNILOR PARLAMENTARI,
Luând act de situaţia actuală, nu putem sa nu ne întrebăm: militarii au greşit atunci când au servit tara, când si-au sacrificat viata si familia, când au contribuit la aderarea României la NATO si UE sau greşesc acum, acceptând măsurile propuse spre adoptare de actualul guvern? Cine doreşte decredibilizarea, demobilizarea si demotivarea cadrelor Armatei României?
In ceea ce ne priveşte, rămânem ferm ataşaţi valorilor naţionale şi occidentale si ne rezervăm dreptul de a utiliza gradual toate formele legale ale activităţii sindicale, în plan intern şi internaţional, pentru ca Armata României, activă şi în rezervă, să asigure prezervarea irevocabilă a acestor valori.
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
ANEXĂ
PRINCIPIILE SI METODOLOGIA
care stau la baza calculului pensiilor militare in tarile membre NATO si UE şi în alte ţări cu sisteme politice democratice avansate - trăsături esenţiale comune cu cele ale Legii nr. 164/ 2001 –1. Sistemul de calcul al pensiilor militare prezintă particularităţi distincte conceptual fata de cel al pensiilor civile si este reglementat prin lege ocupaţionala separata (Germania, Marea Britanie, SUA, Turcia, Coreea de Sud, Israel, Egipt, Japonia, Cehia, Polonia) sau printr-un capitol distinct, cuprins într-o singură lege, împreună cu cel al pensiilor bugetarilor, dar cu prevederi aparte pentru militari (Franţa, Italia, Grecia, Portugalia, Austria).
2. Baza de calcul a pensiilor militare se stabileşte în funcţie de valoarea soldei din ultima luna de activitate (Germania, Marea Britanie, Turcia, Italia, Grecia, Austria, Japonia, Coreea de Sud, Israel) sau de media soldelor pe ultimele trei sau şase luni (Franţa, Egipt), de vechimea integrala în armată (în majoritatea tarilor – 30 ani, Japonia – 20 ani, Israel – 25), si de vârsta standard de pensionare. Pentru stabilirea pensiei, bazei de calcul rezultate i se aplica un procent cuprins între 70-80%. (Ungaria 65, Olanda 70, Marea Britanie 72,5, Germania 75, SUA 77, Norvegia 76, Italia 80, Franţa 80. In România acest procent este de 60% din solda de baza, fără sporuri (pensia militara medie este de 1.400 lei, adică 340 euro, in comparaţie cu 2000 - 3000 euro cat este cuantumul acesteia in tarile la care ne raportam).
3. In toate ţările, la pensia de bază calculată se adaugă sporuri determinate de anii prestaţi peste vechimea de pensionare (acolo unde au fost acceptate astfel de cazuri) si de condiţiile de desfăşurare a serviciului: categorii de forţe armate si genuri de arme, specialităţi, garnizoane izolate, misiuni în teatre de operaţii. Indiferent de numărul anilor rezultaţi prin adăugarea acestui spor de vechime la timpul efectiv lucrat, baza de calcul a pensiei ia în consideraţie nu mai mult de 40 sau 45 de ani, pentru a nu depăşi valoarea salariului luat în calcul. În armata portugheză, valoarea reală a pensiei poate fi mai mare decât salariul dinaintea pensionarii, deoarece nu se mai aplică impozite. In România se iau in calcul maxim 40 de ani de serviciu;
4. La data ieşirii la pensie, militarii profesionişti primesc ca sprijin o suma substanţiala fixa de bani (Israel – 100.000 $ SUA) sau echivalentul unui anumit număr de solde lunare, până la 36 (Franţa, Marea Britanie, Turcia, Egipt). În Austria, la cerere, primesc anticipat si o sumă egală cu 70 de pensii lunare, cu condiţia să fie girat de rude apropiate care să poată prelua rambursarea în caz de deces. Raţiunea tuturor acestor ajutoare este, în principal, de a facilita integrarea în societatea civilă, o eventuală reîntoarcere la locurile natale sau cumpărarea unei locuinţe pentru a o elibera în timp rezonabil pe aceea de serviciu;
5. In toate tarile, pensiile militare se actualizează imediat cu indexarea salariilor militarilor activi, precum si periodic, în raport cu valoarea inflaţiei;
6. In marea majoritate a acestor tari, pensia militara se poate cumula cu un salariu în domeniul bugetar (în SUA – integral, în Portugalia – salariul se diminuează cu o treime etc.).
Abonați-vă la:
Postări (Atom)