miercuri, 8 septembrie 2010

SCRISOARE-APEL CATRE DEPUTATII DIN PARLAMENTUL ROMANIEI


DOAMNELOR SI DOMNILOR  SI DEPUTATI,

         Zilele acestea se afla in dezbaterea Camerei Deputatilor  Proiectul Legii privind sistemul unitar de pensii publice.
Considerăm că acest  proiect reprezintă o încercare a actualului Guvern de a arunca urmările crizei economice în sarcina celor mulţi, inclusiv prin afectarea veniturilor pensionarilor şi distanţarea punctului de pensie de valoarea salariului mediu brut pe economie.
De fapt, punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 119 privind unele masuri in domeniul pensiilor a creat o profunda nemultumire in randul cadrelor militare active si in rezerva, care vad in aceasta lege o masura discriminatorie si nedreapta, care le afecteaza existenta si statutul social.
Sindicatul cadrelor militare disponibilizate – organizaţie sindicală care cuprinde cadrele militare în rezervă din toate structurilor sistemului de securitate, ordine publică şi apărare naţională –vă invită la o analiză profundă şi realistă a situaţiei dezonorante şi nedrepte în care se încearcă să fie adus personalul armatei, activ şi în rezervă (pensionarii militari), rugându-vă ca prin atitudinea, comportamentul politic şi votul exprimat, să împiedicaţi includerea în conţinutul acestei legi a prevederilor incorecte şi nedrepte, cu privire la pensia militarilor.
Din  respect pentru timpul dumneavoastră nu  vă vom supune analizei elemente emoţionale  în legătură cu statutul social al militarilor (in special  responsabilităţile, riscurile si servituţile profesiei de militar: asumarea prin jurământ a sacrificiului  suprem; limitarea drastica a exerciţiului unor drepturi si libertăţi fundamentale;  inexistenta contractului de munca / cărţii de muncă;  programul de  munca nenormat; interdicţia accesului la surse suplimentare de venit; mutările la ordin dintr-o garnizoana în alta, cu implicaţii majore asupra situaţiei familiale etc.).
În procesul de aderare la structurile euro-atlantice, armata a fost prima instituţie a statului român care a parcurs o reformă reală, reducându-şi drastic efectivele de la 320.000 de oameni în anul 1989, la 75.000 în 2007. În acest context, peste 40.000 cadre militare au fost nevoite să părăsească sistemul şi să-şi încheie cariera militară înainte de termen, în plină ascensiune profesională, în condiţiile în care statul român, prin legislatia adoptata, le asigura recunoaşterea şi răsplata muncii depuse, precum şi continuarea activităţii în alte sectoare, inclusiv cumulul salariului cu pensia.
        
Ca urmare a eforturilor cadrelor armatei, multe dintre ele în rezervă acum, Armata României este astăzi integral profesionalizată, îşi îndeplineşte cu cinste şi sacrificii misiunile în teatrele de acţiuni internaţionale, bucurându-se de încrederea şi preţuirea românilor.
DOAMNELOR SI DOMNILOR PARLAMENTARI,
In decursul procesului complex si dureros de transformare, Armata a desfăşurat o amplă activitate de documentare asupra legislaţiei care sta la baza organizării si funcţionarii structurilor militare, a celor referitoare la statutul cadrelor militare active şi în rezervă din tarile cu democraţii avansate, iar principiile acesteia au fost utilizate la realizarea cadrului legislativ românesc  in vigoare pana in anul 2010, constituind un important atu în procesul de aderare la NATO si UE.
Tocmai de aceea, prin acest apel vă solicitam:
1. Să susţineţi eliminarea din conţinutul Legii privind sistemul unitar de pensii a prevederilor referitoare la militari, precum şi menţinerea actualei Legi nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat (cu completările si modificările ulterioare) şi respectiv ale legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor care se încadrează în pilonul al doilea privind schemele ocupaţionale (profesionale) guvernate de Directiva Europeana nr. 86/378/EEC, modificata prin Directiva nr. 97/96/EEC.
Ar fi o eroare impardonabilă să nu se ţină cont de acest argument, în favoarea altora de circumstanţă,   mai ales că principiile care stau la baza pensiilor militare de stat din legea aflată în vigoare sunt deja aliniate la legislaţia europeană.   
Acest adevăr este confirmat  prin Decizia nr. 20/02.02.2000, a Curţii Constituţionale care a dispus cu privire la necesitatea menţinerii sistemului pensiilor militare de stat: “… reglementările referitoare la pensia de serviciu pentru militari, cu diferenţele pe care această pensie le prezintă faţă de pensia comună de asigurări sociale, nu constituie o încălcare a principiului egalităţii cetăţenilor în faţa legii, principiu prevăzut de art. 16 alin.(1) din Constituţie, ci reprezintă o recunoaştere a interdicţiilor severe şi a riscurilor sporite la care această categorie profesională este supusă”. Curtea Constituţionala reţine, aşadar, că instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare nu reprezintă un privilegiu, ci ea este justificata in mod obiectiv, constituind o compensare parţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale cărora trebuie să li se supună militarii.
Mai mult, vă reamintim, stimaţi parlamentari, că sistemul pensiilor militare în România are izvoare istorice încă din 1829-1830, fiind perfecţionat şi consacrat definitiv in timpul lui A.I. Cuza prin înfiinţarea Casei de Pensii a Armatei si respectat cu sfinţenie pe timpul domniilor lui Carol I, Ferdinand, Carol  al II-lea , al regimului comunist şi până astăzi. Anularea acestui sistem ar fi o mare nedreptate făcută cadrelor militare, ar afecta grav standardul de viaţă al militarilor şi ar reprezenta o abatere de la sistemul pensiilor militare  din statele membre ale NATO şi UE.
În majoritatea statelor membre NATO şi UE salarizarea şi pensionarea personalului Forţelor Armate sunt reglementate prin legi şi norme specifice şi distincte. În unele state în care există grile comune pentru personalul bugetar, ministerele apărării sunt abilitate să completeze aceste legi cu acte normative proprii, ordine şi alte reglementări interne (anexă).
2.      Reglementările propuse pentru recalcularea pensiilor militare şi ale poliţiştilor încalcă nu numai principiul “neretroactivităţii” prevăzut de Art. 15, alin. (2) din Constituţia României, ci introduce premisa falsa ca pensiile ocupaţionale actuale pot fi recalculate ca si cum ar fi fost obţinute in baza principiului contributivitatii prevăzut in proiectul legii supus dezbaterii la art. 2, lit. c) .
 Dacă prin lege militarul ieşit la pensie nu a contribuit la sistemul de asigurări sociale, cum putem inventa o contribuţie virtuală, atât timp cât, in înţelesul art.3, alin. (1) din Proiectul Legii militarul nu a avut calitatea de “asigurat” in sistemul public de pensii şi nici de “contribuabil”?  Faptul ca militarii nu au avut niciodată până acum “Carte de munca” ar trebui să constituie un argument la fel de convingător, in acest sens.
In plus, referitor la metodologia recalculării va supunem atenţiei faptul ca prin Decizia nr. 120/2007 Curtea Constituţionala a dispus ca: “In toate cazurile  in care din recalculare, rezulta un cuantum mai mare al pensiei se va plăţi acesta, iar daca noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda in continuare pensia anterior stabilita si aflata in plata, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
Totodată, vă rugăm să reanalizaţi  prevederile  cap. IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea  unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordului cadru cu Comisia Europeană şi să luaţi în dezbatere propunerile legislative înregistrate la Senat în noiembrie 2009 pentru îndreptarea greşelii legislative privind interzicerea cumulului pensie-salariu, făcută prin angajarea răspunderii Guvernului care afectează în mod deosebit cadrele militare ajunse în postura de pensionar, fără voia lor.
         3.  Apreciem că reglementările respective sunt nu numai neavenite, dar si antiumane, antieuropene si anticonstituţionale afectând in mod direct cadrele militare ajunse in postura de “pensionari”  datorita procesului de restructurare a Armatei, si duc la desfiintarea profesiei militare si a statutului de rezervisti pe care il au pensionarii militari, care in virtutea legii au obligatia ca, in situatii de criza sau razboi, sa-si reia activitatea ca luptatori in randul fortelor armate.
Acţiunile dumneavoastră ar stopa numeroasele procese declanşate deja la toate instanţele din ţară care au dat decizii favorabile petitionarilor,  precum şi protestele adresate inclusiv organismelor internaţionale.
Luând act de situaţia actuală, nu putem sa nu ne întrebăm: militarii au greşit atunci când au contribuit la aderarea României la NATO si UE sau greşesc acum, acceptând măsurile propuse impotriva lor? Cine doreşte decredibilizarea, demobilizarea si demotivarea cadrelor Armatei României si chiar desfiintarea statutului de militar in Romania?

DOAMNELOR SI DOMNILOR DEPUTATI,
Va rugam sa va ganditi la faptul ca votul dumneavoastra reprezinta o decizie istorica cu implicatii majore si profunde pentru securitatea nationala a Romaniei.
In ceea ce ne priveşte, rămânem ferm ataşaţi valorilor naţionale şi  occidentale si  ne rezervăm dreptul de a utiliza gradual toate formele legale ale activităţii sindicale, în plan intern şi internaţional, pentru ca Armata României, activă şi în rezervă, să asigure prezervarea irevocabilă a acestor valori.

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Comitetul Director

Bucuresti,
07.09.2010

ANEXĂ
PRINCIPIILE SI METODOLOGIA
care stau la baza calculului pensiilor militare in tarile membre NATO si UE şi în alte ţări cu sisteme politice democratice avansate
-         trăsături esenţiale comune cu cele ale Legii nr. 164/ 2001

1.                             Sistemul de calcul al pensiilor militare prezintă particularităţi distincte conceptual fata de cel al pensiilor civile si este reglementat prin lege ocupaţionala separata (Germania, Marea Britanie, SUA, Turcia, Coreea de Sud, Israel, Egipt, Japonia, Cehia, Polonia) sau printr-un capitol distinct, cuprins într-o singură lege, împreună cu cel al pensiilor bugetarilor, dar cu prevederi aparte pentru militari (Franţa, Italia, Grecia, Portugalia, Austria). IN NICIUNA DIN ACESTE TARI NU AU FOST LUATE MASURI DE REDUCERE A PENSIILOR MILITARE PENTRU IESIREA DIN CRIZA ACTUALA.
2.                             Baza de calcul a pensiilor militare se stabileşte în funcţie de valoarea soldei din ultima luna de activitate (Germania, Marea Britanie, Turcia, Italia, Grecia, Austria, Japonia, Coreea de Sud, Israel) sau de media soldelor pe ultimele trei sau şase luni (Franţa, Egipt), de vechimea integrala în armată (în majoritatea tarilor – 30 ani, Japonia – 20 ani, Israel – 25), si de vârsta standard de pensionare. Pentru stabilirea pensiei, bazei de calcul rezultate i se aplica un procent cuprins între 70-80%. (Ungaria 65, Olanda 70, Marea Britanie 72,5, Germania 75, SUA 77, Norvegia 76, Italia 80, Franţa 80. In România acest procent este de 60% din solda de baza, fără sporuri (pensia militara medie este de 1.400 lei, adică 340 euro, in comparaţie cu 2000 - 3000 euro cat este cuantumul acesteia in  tarile la care ne raportam).
3.                             In toate ţările, la pensia de bază calculată se adaugă sporuri determinate de anii prestaţi peste vechimea de pensionare (acolo unde au fost acceptate astfel de cazuri) si de condiţiile de desfăşurare a serviciului: categorii de forţe armate si genuri de arme, specialităţi, garnizoane izolate, misiuni în teatre de operaţii. Indiferent de numărul anilor rezultaţi prin adăugarea acestui spor de vechime la timpul efectiv lucrat, baza de calcul a pensiei ia în consideraţie nu mai mult de 40 sau 45 de ani, pentru a nu depăşi valoarea salariului luat în calcul. În armata portugheză, valoarea reală a pensiei poate fi mai mare decât salariul dinaintea pensionarii, deoarece nu se mai aplică impozite. In România se iau in calcul maxim 40 de ani de serviciu;
4.                             La data ieşirii la pensie, militarii profesionişti primesc ca sprijin o suma substanţiala fixa de bani (Israel – 100.000 $ SUA) sau echivalentul unui anumit număr de solde lunare, până la 36 (Franţa, Marea Britanie, Turcia, Egipt). În Austria, la cerere,  primesc anticipat si o sumă egală cu 70 de pensii lunare, cu condiţia să fie girat de rude apropiate care să poată prelua rambursarea în caz de deces. Raţiunea tuturor acestor ajutoare este, în principal, de a facilita integrarea în societatea civilă, o eventuală reîntoarcere la locurile natale sau cumpărarea unei locuinţe pentru a o elibera în timp rezonabil pe aceea de serviciu;
5.                             In toate tarile, pensiile militare se actualizează imediat cu indexarea salariilor militarilor activi, precum si periodic, în raport cu valoarea inflaţiei;
6.                             In marea majoritate a acestor tari, pensia militara se poate cumula cu un salariu în domeniul bugetar (în SUA – integral, în Portugalia – salariul se diminuează cu o treime etc.).

marți, 17 august 2010

C O M U N I C A T

C O M U N I C A T

din data de 27.08.2010


Ne exprimam profunda ingrijorare si protestam in numele legii fata de modul in care Guvernul Romaniei prin personaje sinistre gen BOC, OPREA, SEITAN au adus la o stare de umilinta incredibila pilonii independentei, suveranitatii, integritatii teritoriale si al ordinii constitutionale in stat – Armata si fortele de ordine
Minciuna fara limite, haosul deplin, promisiunile desarte, cu privire la pensiile militarilor, ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul penitenciar sunt acum intregite de “competenta” in domeniul legislativ a personajelor enumerate (pline de titluri de doctori si profesori universitari pe taramul dreptului !?) autori ai Legii 119/2010, H.G. 735/2010 si asa zisulor “Ordin comun” si Instructiuni de aplicare “aruncate in mod diversionist pe piata”.
Prin continutul si deplina incoerenta, a acestor acte normative, prin caracterul neconstitutional, antieuropean, antidemocratic dar mai ales, prin incalcarea flagranta a principiului fundamental al dreptului, stipulat si in art. 15 din Constitutia Romaniei – NERECTROACTIVITATEA LEGII –, a principiului sperantei legitime, prin nesocotirea normelor Dreptului Comunitar la care Romania este parte si a drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului – dreptul de proprietate, dreptul privat la pensie, dreptul bunului castigat, etc., asistam:

  1. La o batjocorire si umilire fara limite a militarilor si politistilor rezervisti care au singura vina ca au jurat pe viata sa fie 24 de ore din 24 in slujba natiunii si au respectat si respecta ad-literam contractul lor cu tara. Drept rasplata acualii guvernanti, prin cele trei odioase personaje i-au transformat pe acestia intr-o “turma de vite biciuite”. Halal tara membra N.A.T.O. si U.E.! Halal guvern national !
  2. La o mostra incredibila de batjocorire a stiintei dreptului si, in mod deosebit, a dreptului romanesc cu traditiile si ilustrii lui slujitori.
  3. La manifestarea Romaniei prin conducatorii ei de azi ca tara bananiera cu deplin haos si viata de jungla. Asistam cu stupefactie la nesocotirea totala a angajamentelor Romaniei in procesul de aderare la N.A.T.O. si U.E., a documentelor internationale si europene, a tratatelor si pactelor privind respectarea dreptului comunitar a drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului. Iata unde a ajuns Romania in mileniul III.
In aceste conditii din deplin respect pentru principiile si normele de drept, pentru demnitatea noastra umana si pentru sacrificiile si privatiunile indurate intr-o viata cu scopul de a ne achita de obligatiile asumate in contractul nostru cu tara, consideram ca si tara, prin oricare ar fi guvernantii ei efemeri, trebuie sa se achite de obligatiile asumate fata de noi. Dar acesti guvernanti efemeri, sfidand tot ce-i drept si sfant pe aceasta lume, ne cer “manifestarea noastra de vointa” in a fi noi autorii genocidului asupra noastra.
Avem minima inteligenta necesara in a intelege acest lucru, fapt pentru care sub nici o forma NU TREBUIE SA DAM CURS SEMNARII SI DEPUNERII FORMULARELOR PRIN CARE SA SOLICITAM RECALCULAREA PENSIILOR.

Departamentul Juridic al
Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate

vineri, 6 august 2010

Comunicat catre membrii SCMD si catre simpatizantii SCMD din alte structuri organizatorice militare


DOAMNELOR SI DOMNILOR COLEGI,
Legea 119/2010 incalca flagrant Constitutia, intreaga legislatie si recomandarile europene, tratatele de aderare la NATO si UE, Carta drepturilor fundamentale a UE, desfiintandu-ne statutul de militar, lichidandu-ne ca structura socio-profesionala, desfiintand toate drepturile legal obtinute si consfintite prin legi organice din 1829 si pana in prezent.


Normele de aplicare a acestei Legi incalca, de asemenea, totul, inclusiv Legea 119/2010, iar instructiunile emise de catre cei doi ministri de resort si de catre directorul serviciului de informatii implicat, incalca, de asemenea, totul, inclusiv … Normele.


Pe scurt, arhivele au primit ordin sa nu mai raspunda cererilor individuale, si sa nu ne puna la dispozitie datele decat centralizat, daca vom respecta Normele si vom semna cererile tip. Conform acestora, noi suntem aceia care ne declaram de acord, prin semnatura, cu “recalcularea” pensiilor, deci implicit cu retroactivitatea legii si anularea calitatii noastre de militari (fosti activi, actualmente in rezerva sau in retragere) pentru…trecut, prezent si viitor.


Inclusiv cei care au obtinut deja datele privind salariile, pe cont propriu, vor fi chemati pentru confruntare si obligati sa semneze textul standard la centrele respective. 


Va informam ca, indiferent ce veti face, daca semnati sau nu, pensiile sunt stabilite si nu vor depasi 1680 lei. Cu alte cuvinte, vor scadea, fixandu-se intre 500 si 1680 lei. A da curs chemarilor la stabilirea salariilor avute conform Legii 119/2010, sau veniturilor conform Normelor de aplicare, inseamna alergatura degeaba, pentru un eventual adaos de 20-30 lei si pentru care nu merita renuntarea la calitatea de militar si la actiunea in justitie, pe care v-ati anula-o singuri prin semnatura. Va informam ca termenul legal stabilit pentru inaintarea cererilor respective este de 31 decembrie, deci nu ne grabeste nimeni. Cei care vor, le pot depune si pe 30 sau 31 decembrie dimineata.


Va mai informam ca acest termen, ca de fapt si Legea 119/2010, nu mai au nici un fel de importanta deoarece Guvernul FMI al Romaniei, prin domnul Jeffrey Franks, a dat ordinul catre guvernatorul Basescu si pseudoguvernul de slugi Boc, sa promulge Legea sistemului unitar de pensii (aflata in stand by la Camera Deputatilor) pana la 15 sept. a.c.
Conform acestei Legi se abroga toate legile, ordonantele si reglementarile, hotararile de guvern care ne privesc, ne sunt retrase Meritul Militar, grupele de munca, etc, deci situatia pensiilor noastre va fi de-a dreptul dramatica in comparatie cu prevederile Legii 119/2010. 


Va rugam sa va puneti singuri intrebarea: cat vor mai valora in octombrie sau noiembrie Normele Legii 119/2010 si cererile de recalculare pe care unii le vor semna din prostie si graba? Vor avea doar valoarea consimtamantului dat prin semnatura la tot ceea ce ni se intampla. Pentru ca in vigoare vor fi noile norme ale Legii sistemului unitar de pensii, care vor anula inclusiv Legea 119 pentru militari. 


Iata misterul amanarii recalcularii pensiilor noastre pana la sfarsitul anului si “executarii” noastre incepand cu ianuarie 2011: ceilalti “nesimtiti” isi vor pierde definitiv drepturile castigate, in luna august 2010, pe Legea 119, iar noi, militarii, definitiv, in decembrie 2010, pe Legea sistemului unitar de pensii. Intrucat le este frica de noi, au obtinut astfel boicotarea unei actiuni solidare a sindicatelor tuturor celor care au avut legi speciale si izolarea noastra in final.


In aceasta situatie, va comunicam urmatoarele:




·        Prin dosarul nr. 2756/2/2010, SCMD a atacat deja la Tribunalul Municipiului Bucuresti (TMB) Legea sistemului unitar de pensii, in faza de proiect, iar TMB a admis cauza noastra, prima infatisare fiind in 26.10.2010;
·        In ceea ce priveste Legea 119/2010, am declansat deja un proces pentru discriminare, urmand sa deschidem a doua actiune pe discriminare strict pe art. 2 al respectivei Legi, articol pe care vi-l recomandam sa-l cititi cu mare atentie;
·        Sintetizand propunerile venite de la juristii nostri (militari), Secretarul General al SCMD si doamna Vicepresedinte Lt. Col. (r) Elena Cobuz au intocmit plangerea prealabila pe Normele de aplicare si au adresat-o Guvernului, care este dator sa ne raspunda in 30 de zile; apoi vom ataca in instanta de judecata si Normele;
·        Vom incerca sa blocam Legea 119/2010 prin blocarea Normelor. Ce ne facem insa cu Legea sistemului unitar de pensii? Probabil ca cele trei procese pregatite pe Legea 119/2010, pentru luna ianuarie, impotriva celor trei case de pensii, in fapt impotriva MApN, MAI si SRI, vor deveni procese pe Legea sistemului unitar de pensii;




In toate actiunile noastre vom merge coordonat si garantandu-ne sprijinul reciproc cu celelalte sindicate si federatii sindicale ale categoriilor discriminate prin aberanta Decizie a Curtii Constitutionale pe Legea 119/2010, ale categoriilor socio-profesionale, altele decat aceea a magistratilor, care au avut legi “speciale”.


Va rugam sa va intetiti actiunile de protest in media din tara si din afara granitelor, ca si actiunile de atragere de partea Constitutiei a deputatilor si senatorilor, indiferent de partidul pe care acestia il reprezinta.


Va rugam ca, prin toate mijloacele, in situatia in care ati avut misiuni in strainatate sau in cadrul aplicatiilor comune ati stabilit legaturi de prietenie cu militari din armatele tarilor membre UE si NATO, sa-i alertati pe acestia avertizandu-i ca odata precedentul realizat in Romania, impotriva militarilor romani, maine vor avea aceeasi soarta in tarile in care traiesc.


Ne mentinem propunerea de pichetare in tacere a Palatului Cotroceni, Ministerului Apararii, Ministerului de Interne si Ministerului de Justitie, pe data de 25 octombrie a.c., cand adevaratii nesimtiti vor avea tupeul sa depuna coroane de flori la monumentele si cimiterele eroilor, dar va atentionam ca vom lansa o chemare generala, catre toti militarii in rezerva si in retragere, membri sau nu ai SCMD, sa vina la Bucuresti pentru a picheta Parlamentul Romaniei, in ziua in care va fi votata legea sistemului unitar de pensii. Prin aliatii nostri, chemarea va fi lansata si altor categorii de militari, lipsiti din acel moment nu numai de venituri, dar si de viitor.


Va rugam cu insistenta sa uitati anii de subordonare, sa apelati numai la inteligenta si capacitatile dumneavoastra analitice si sa respingeti orice actiune de dezinformare si promisiune nefondata, facuta in scop diversionist de catre guvernanti (de genul aberatiei in care unii mai cred – ca numai pensiile mai mari de 3000 lei vor fi afectate). 


Toate actiunile noastre au fost si vor fi in limitele legii pe care o incalca exact cei pusi sa o apere si a carei suprematie va trebui sa o reinstauram noi, impotriva impotentei politice, servilismului, imposturii si tradarii!



Honor et Patria! Vae victis!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

luni, 2 august 2010

Comunicat al Biroului Operativ al SCMD, 02.08.2010

Va informam prin prezentul comunicat ca nu s-a produs nici o schimbare in cadrul Comitetului Director al SCMD.

Referitor la completarea Anexelor 1a si 1b din HG nr 735/21.07.2010, recomandam acelora dintre membrii SCMD, care nu rezista presiunii psihologice si vor neaparat sa-si asigure cateva zeci de lei la cuantumul pensiei "recalculate", sa mentioneze, sub semnatura, pe respectivul formular, urmatorul text:
"Inaintez prezenta cerere, impotriva vointei mele si imi rezerv dreptul de a apela la instanta de judecata competenta".

In ceea ce ne priveste, ne mentinem opinia ca prin semnarea unei cereri de recalculare tip, ne declaram in fapt de acord cu desfiintarea statutului nostru de militar si cu incalcarea grava a Constitutiei si a recomandarilor europene.