marți, 23 mai 2017

MANIFESTATII S.C.M.D./C.N.S.C. IMPOTRIVA
LEGII SALARIZARII UNITARE
-         ACORDURI CU P.M.B. -
Doamnelor si domnilor,

Ieri, 22.05. a.c., reprezentantii S.C.M.D. au negociat la Primaria Generala a Capitalei, cu Comisia de ordine publica, punctele din solicitarea cu nr. 336/16.05.2017.
A trebuit sa tinem cont de faptul ca, abia astazi 23.05., Proiectul legislativ este dezbatut si votat in Senat, urmand ca pe 24.05. sa fie trimis la Biroul Permanent al Camerei Deputatilor pentru a fi dezbatut si supus votului, cu cea mai mare probabilitate, marti 30.05. a.c. De asemenea, ca P.M.B. a inceput sa organizeze din acest moment si pana la sfarsitul sesiunii parlamentare, actiuni in Parcul Izvor.
In aceste conditii, s-a convenit asupra urmatoarelor:
1.     S.C.M.D. isi asuma pichetarea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, in perioada 29.05.–07.06. a.c., in strada Demetru I Dobrescu 2, intre orele 11.00-18.00, cu 100 de persoane. Nu s-a acceptat 300, datorita limitarii spatiului. In functie de ce vom conveni cu filialele noastre si aliatii din CNSC, vom anunta din timp autoritatile, zilele in care vom face actiuni. Propunem ca prima zi 29.05. intre orele 11.00-18.00, participantii putand veni in serii succesive, spre a solicita demisia doamnei ministru care, in continuare, bate campii cu gratie si pare hotarata sa ne ingroape pe toti in cea mai buna traditie Basescu-Boc;
2.     Am obtinut drept de manifestatie la Parcul Izvor, cu doar 3000 de oameni, datorita spatiului, in alveola si pe trotuarul din fata intrarii la Camera Deputatilor, in zilele 29-31.05. si 06-07.06. a.c., intre orele 11.00-18.00. Am avut in vedere zilele de marti in care se poate vota Proiectul in Camera Deputatilor: marti 30.05. sau marti 06.06. (dupa minivacanta de Rusalii). SCMD va organiza mitingul cu depunere de Memoriu la Camera in ziua de 30.05.a.c. Daca lucrarile nu se vor incheia, revenim pe 31.05. Zilele de 06 si 07.06. raman ca rezerva si pentru negocieri cu PMB in vederea mutarii mitingului la Cotroceni in perioada promulgarii Legii;
3.     In ceea ce priveste M.Ap.N., sub pretextul ca este unitate militara, ni s-a interzis pichetarea. In aceasta situatie, am notificat Comisiei ca vom face o actiune culturala cu depunere de flori in amintirea eroilor militari cazuti la 1848, la Monumentul Pompierilor din fata Hotelului Marriot. Vom avertiza Primaria asupra datei, acolo putandu-ne duce toti odata sau pe rand, numarul ultimei legitimatii de SCMD, emisa luni 22.05.a.c. fiind  32340.
Rugam presedintii de filiale si liderii organizatiilor partenere sa ne transmita pana vineri 26.05.a.c. orele 14.00, numarul de participanti la cele doua tipuri de actiuni precum si solicitarile, altele decat cele 6 inaintate de SCMD, la 16.05.2017, care sa fie cuprinse in Memoriul pe care il vom depune la Camera Deputatilor.
Ca sa nu mai bata campii nici diversionistii nostri de serviciu ... Art. 40 din Proiectul Legii nu intra la vot in Senat dar formularea articolului referitor la ajutoare si salarii compensatorii nu s-a facut si oficial cresterea salariilor la militari si politisti se va face in 2017 mascat, prin sporuri care sa nu se regaseasca la pensii. Tinta sunt rezervistii!

Honor et patria! Vae victis!
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

joi, 18 mai 2017

I N F O R M A R E
privind stadiul negocierilor S.C.M.D. pe legislatia care ne afecteaza
Doamnelor si domnilor,
Planul de masuri adoptat de Comitetul Director al S.C.M.D. la ultima adunare a fost pus in aplicare. Inceputa la 10 mai a.c., prima etapa a negocierilor Biroului Operativ Central al S.C.M.D. cu factorii politici decizionali ai PSD, din Camera Deputatilor, s-a incheiat ieri 17.05. a.c. la ora 13.00. La ora 14.00 au inceput sa se vada rezultatele.
Ne bucura faptul ca majoritatea a luat in calcul includerea in Proiectul Legii salarizarii unitare a unor articole privind ajutoarele si salariile compensatorii acordate la incetarea raporturilor de munca, toti bugetarii, fie civili, fie militari, erau in situatia de a fi privati prin Proiectul Vasilescu-Les. Ne bucura, de asemenea, ca s-a admis enormitatea existentei unor pensii civile mai mici decat venitul social minim garantat, acordat unor indivizi care n-au muncit legal o zi in viata lor.
In mod deosebit ne bucura, insa, interventia directa a domnului Liviu Dragnea asupra autorilor Proiectului, cu textul SCMD “Nu are ce cauta un articol privind pensiile, intr-un Proiect de Lege a salarizarii”. Ca si solicitarea domniei sale, ca cel putin reprezentantii Guvernului sa nu mai bata campii despre pensii, pe la posturile de televiziune.
Toate bune si frumoase dar aceasta noua orientare trebuie dovedita in plen la Camera Deputatilor, camera decizionala, care sa voteze includerea unor articole referitoare la ajutoare/salarii compensatorii si sa respinga prin vot Art. 40.
In ceea ce priveste Art. 40 din OUG nr. 57/2015, a carui dezbatere in Camera Deputatilor, bate pasul pe loc de un an si jumatate, in lipsa avizului Guvernului (fie pozitiv fie negativ) tergiversat de M.Ap.N., s-a convenit acceptarea unui ragaz de 7 zile pentru rezolvarea situatiei. Peste 7 zile negocierile vor fi reluate. Raspunsul nu poate fi decat pozitiv deoarece, daca este aberant, adica neconstitutional, sa bagi un articol privind pensiile intr-o lege a salarizarii, este la fel de aberant/neconstitutional sa bagi un articol privind pensiile militare de stat (Art. 40) intr-o OUG vizand salarizarea civililor pe 2016 (OUG nr. 57/2015).
Analizand situatia, va transmitem rugamintea sa intensificati seria sesizarilor la Curtea Constitutionala pentru ca, avizat, domnul Dorneanu sa se constituie el insusi intr-un factor de presiune.
Pregatirile de actiuni in justitie si stradale vor continua pana la votul decisiv din Camera Deputatilor, un vot care trebuie sa fie in conformitate cu bunul simt si principiile de drept. Din acel moment, ne vom reorienta solicitarile si actiunile asupra persoanei care promulga legile prin semnatura.
Asteptam, plini de curiozitate, reactia tripletei juristo-finantista de la M.Ap.N. care isi bate joc sistematic de camarazi, de 8 ani de zile.
Va vom tine la curent cu fiecare demers finalizat sau actiune intreprinse de Biroul Operativ Central pana la finalizarea pozitiva a solicitarilor SCMD/CNSC.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

marți, 16 mai 2017

       Catre,
PRIMARIA GENERALA A MUNICIPIULUI BUCURESTI

Stimata doamna Primar General,

            Va solicitam ca in perioada 23 mai-23 iunie a.c., Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) sa poata organiza, intre orele 11.00-18.00, manifestatii in Capitala, dupa cum urmeaza:

1.      pichetare cu 200–300 de persoane, membri, simpatizanti si aliati din cadrul CNSC, in fata Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, in strada  Demetru I Dobrescu 2;
2.      pichetare cu 200-300 de persoane, membri, simpatizanti si aliati din cadrul CNSC, in fata intrarii principale a Ministerului Apararii Nationale, in strada Izvor nr. 13-15;
3.      manifestatie cu 5000-6000 de persoane, membri, simpatizanti si aliati din cadrul CNSC, la Parcul Izvor, in alveola din fata intrarii la Camera Deputatilor.

            Scopul actiunilor este rezolvarea cererilor legitime ale SCMD/CNSC                                            privind :
·        Eliminarea Art. 40 din Proiectul Legii salarizarii unitare, ca neconstitutional;
·        Inserarea in Proiectul Legii a prevederilor privind dreptul la ajutoare/salarii compensatorii, cu ocazia incetarii raporturilor de munca;
·        Acceptarea discutiilor si cu reprezentantii SCMD/CNSC privind grilele de salarizare;
·        Abrogarea Art. 40 din OUG nr. 57/2015;
·        Abrogarea OUG nr. 95/2014, discriminatorie inclusiv pentru militari;
  • Punerea in dezbaterea Camerei Deputatilor a Proiectului Ghise de Lege a sindicatelor, sustinut de SCMD/CNSC.

Din partea noastra sunt imputerniciti sa asigure si sa raspunda de masurile privind buna organizare, col. (r) dr. Mircea DOGARU – tel. 0736601020 si col. (r) Mihail–Adrian STEFAN – tel. 0736600973, astfel incat actiunile sa se desfasoare in conditii pasnice, civilizate si sa nu degenereze in acte de violenta. Personalul desemnat de noi sa execute masuri de ordine pe parcursul desfasurarii adunarilor va purta insemnele distinctive ale SCMD.
Pentru asigurarea sonorizarii, organizatorii vor folosi urmatoarele mijloace tehnice proprii: autoturismul Dacia B-188-SCM, statie de amplificare mobila, tribuna, boxe audio.
In sprijinul bunei desfasurari a actiunilor, solicitam din partea Primariei si a organelor de Politie si Jandarmerie sa ia urmatoarele masuri:
  • Din partea Primariei - aprobarea locurilor de desfasurare a manifestatiilor si asigurarea de WC-uri ecologice;
  • Din partea Politiei si Jandarmeriei - asigurarea locurilor de desfasurare a manifestatiei.

Cu stima si multumiri,
Presedintele SCMD,

Col. (r) dr. Mircea DOGARU
                                     Către,
 ~MINISTRUL APARARII NATIONALE~ 

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul punct de lucru in Bucuresti, str. Pajurei nr.13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in conformitate cu art. 7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:
1.In Propunerea legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, in cuprisul art. 40, este prevazuta suspendarea actualizarii pensiilor de serviciu in functie de majorarea salariilor, soldelor, indemnizatiilor de incadrare  si indemnizatiilor lunare, aceasta urmand sa se faca dupa aplicarea integrala a dispozitiilor acestui act normativ.
Aceasta reglementare (al carui numar de articol coincide nefericit cu art. 40 din OUG nr. 57/2015), constituie o noua imixtiune a unor dispozitii privind pensiile militare de stat in cuprinsul unei legi care priveste drepturi salariale, inclusiv ale cadrelor militare din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Pe langa aspectul de nelegalitate pe care il reiteram prin prezenta, invocam si aspectele de oportunitate si moralitate care decurg implicit din acest articol, in conditiile in care dupa 2011, cadrele militare in rezerva si in retragere au fost supuse constant unor modificari legislative in detrimentul exclusiv al acestora,  modificari asupra carora ulterior s-a revenit, dar pentru unii dintre ei prea tarziu, avand in vedere „iesirile pe cale naturala din sistem”.
Conform celor mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati punctul dvs. de vedere referitor la art. 40 din propunerea legislativa, precum si demersurile ministerului pentru a preintampina noi inechitati fata de cadrele militare in rezerva si in retragere care au facut parte din structurile sistemului de aparare, ordine publica si siguranta nationala care au desfasurat activitati in slujba patriei si poporului roman.
2.In acelasi document, respectiv Propunere legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, nu am regasit in mod explicit un articol din care sa rezulte acordarea ajutoarelor la trecerea in rezerva a cadrelor militare si functionarilor publici cu statut special, corespondentul actualului art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010.
La cererea expresa a unui numar mare de membri de sindicat, care ne-au solicitat sprijinul in vederea apararii drepturilor acestora, respectiv de a primi ajutorul prevazut de art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010, va rugam sa ne comunicati numarul noului articol din propunerea legislativa care prevede acordarea drepturilor  mentionate mai sus, iar in caz contrar  (daca acordarea ajutoarelor nu se mai regaseste in textul  sus aratat) sa ne comunicati demersurile pe care le-ati intreprins pentru a corecta aceasta omisiune.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca membrii nostri de sindicat sunt vatamati in drepturile lor prin demersurile juridice pe care le promoveaza structurile din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, inclusiv Ministerul Apararii Nationale


 Presedintele S.C.M.D.                                           
Col.(r) dr. Mircea DOGARU
Către,
 ~MINISTRUL MUNCII ȘI JUSTIȚIEI SOCIALE~ 

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul punct de lucru in Bucuresti, str. Pajurei nr.13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in conformitate cu art. 7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:
1.In Propunerea legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, in cuprisul art. 40, este prevazuta suspendarea actualizarii pensiilor de serviciu in functie de majorarea salariilor, soldelor, indemnizatiilor de incadrare  si indemnizatiilor lunare, aceasta urmand sa se faca dupa aplicarea integrala  a dispozitiilor acestui act normativ
Aceasta reglementare (al carui numar de articol coincide nefericit cu art. 40 din OUG nr. 57/2015), constituie o noua imixtiune a unor dispozitii privind pensiile militare de stat in cuprinsul unei legi care priveste drepturi salariale, inclusiv ale cadrelor militare din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Pe langa aspectul de nelegalitate pe care il reiteram prin prezenta, invocam si aspectele de oportunitate si moralitate care decurg implicit din acest articol, in conditiile in care dupa 2011, cadrele militare in rezerva si in retragere au fost supuse constant unor modificari legislative in detrimentul exclusiv al acestora,  modificari asupra carora ulterior s-a revenit, dar pentru unii dintre ei prea tarziu, avand in vedere „iesirile pe cale naturala din sistem”.
Conform celor  mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati punctul dvs. de vedere referitor la art. 40 din propunerea legislativa, precum si argumentele in sustinerea acestuia.
2.In acelasi document, respectiv Propunere legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, nu am regasit in mod explicit un articol din care sa rezulte acordarea ajutoarelor la trecerea in rezerva a cadrelor militare si functionarilor publici cu statut special, corespondentul actualului art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010.
La cererea expresa a unui numar mare de membri de sindicat, care ne-au solicitat sprijinul in vederea apararii drepturilor acestora, respectiv de a primi ajutorul prevazut de art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010, va rugam sa ne comunicati numarul noului articol din propunerea legislativa care prevede acordarea drepturilor mentionate mai sus, iar in caz contrar  (daca acordarea ajutoarelor nu se mai regaseste in textul  sus aratat) sa ne comunicati motivele care au stat la baza acestei omisiuni.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca membrii nostri de sindicat sunt vatamati in drepturile lor prin demersurile juridice pe care le promoveaza MINISTERUL MUNCII ȘI JUSTIȚIEI SOCIALE.


 Presedintele S.C.M.D.                                            

 Col.(r) dr. Mircea DOGARU