CURTEA CONSTITUTIONALA S-A PRONUNTAT ASUPRA
PENSIILOR MILITARE DE STAT!
-
In atentia membrilor Guvernului
care fac pe genunchi Ordonante de Urgenta neconstitutionale –
Doamna si
domnilor,
V-ati permis sa marcati aniversarea unui veac de la
eroica rezistenta si marea biruinta a militarilor romani la Marasesti printr-un
val de minciuni si laturi politice aruncate cu toata forta de reactie a
Statului si a trompetelor dvs., infiltrate, in televiziunile private asupra
componentelor Sistemului de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala!
Dupa ce ne-ati plans pe umar 7 ani si v-ati jurat ca
indreptati nedreptatile si blamul aruncate asupra noastra de Basescu si Boc,
ati redeclansat brusc exact acelasi program, cu aceleasi metode pestilentiale
de manipulare a opiniei publice si ne-ati anulat, practic, Legea nr. 223/2015 a
pensiilor militare de stat. O lege care nu este a lui Oprea si nici n-a fost
facuta “pe genunchi” cum spune Dragnea, ci a fost gandita si elaborata, timp de
3 ani, cu concursul tuturor cadrelor militare in activitate si in rezerva de
majoritatea parlamentara PSD-PNL, coordonatori fiind ministrii Apararii –
Corneliu DOBRITOIU (PNL) si Mircea DUSA (PSD). In iunie 2015, legea a fost
votata in unanimitate de toti membrii Parlamentului, majoritate si opozitie, cu
exceptia fostului consilier al lui Victor PONTA, Remus CERNEA. Promulgata in
iulie 2015, legea, care trebuia sa anuleze toate discriminarile din sistem, nu
a fost aplicata niciodata, deoarece Victor PONTA a decis amanarea aplicarii
pentru 01.01.2016, creind premizele distrugerii legii prin Art. 40 al OUG
57/2015, a Guvernului Ciolos. Distrugerea definitiva a rezervei, prin
decuplarea soldei de rezervist de la soldele celor aflati in activitate se face
astazi prin Ordonanta Vasilescu, cea care legifereaza absurdul, dubla
impozitare, discriminarea militarilor si politistilor fata de civili si
discriminarea in cadrul aceleiasi categorii.
Totalitatea incalcarilor Constitutiei de catre Ordonanta
Vasilescu, insultatoare, nedreapta si anticonstitutionala, va face obiectul
adresarii noastre catre Presedintele Romaniei, ca arbitru, pe care il vom
contacta in virtutea atributiei d-sale de sesizare directa a CCR. In Avocatul
Poporului, deputati si senatori, nu mai avem incredere.
Ca ultim gest de bunavointa fata de dvs., fostii nostri
aliati, astazi pasibili de a fi considerati drept tradatori ai nostri, ai
Romaniei si ai Aliantei Nord-Atlantice, va atentionam ca ati batut campii si in
privinta deciziilor CCR. Drept dovada, publicam cateva fragmente, referitoare
la pensiile militare de stat din…
DECIZIA NR. 20/02.02.2000 A CCR
(in dosarul 5A/2000)
"Curtea Constitutionala retine ca
instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare si pentru magistrati nu
reprezinta un privilegiu, ci este justificata in mod obiectiv, ea constituind o
compensatie partiala a inconvenientelor ce rezulta din rigoarea statutelor
speciale carora trebuie sa li se supuna militarii si magistratii.
Astfel, aceste statute speciale stabilite de
Parlament prin legi sunt mult mai severe, mai restrictive, impunand militarilor
si magistratilor obligatii si interdictii pe care celelalte categorii de
asigurati nu le au. Intr-adevar acestora
le sunt interzise activitati ce le-ar putea aduce venituri suplimentare, care
sa le asigure posibilitatea efectiva de a-si crea o situatie materiala de
natura sa le ofere dupa pensionare mentinerea unui nivel de viata cat mai
apropiat de cel avut in timpul activitatii.
............................................................................................................
Un alt element comun
care justifica in mod obiectiv si rezonabil un tratament juridic asemanator al
magistratilor si al cadrelor militare, inclusiv in ceea ce priveste regimul de
pensionare, il reprezinta riscul pe care
il implica exercitarea profesiilor respective, ambele avand un rol esential
in apararea drepturilor omului, a ordinii publice, a valorilor statului de
drept. In considerarea riscurilor la care se expun in exercitarea atributiilor
lor militarii si magistratii.
............................................................................................................
Curtea Constitutionala
constata, pe de alta parte, ca
reglementarea in vigoare a pensiei de serviciu pentru militari, ca si cea a
pensiei de serviciu pentru magistrati, cu diferentele pe care aceasta pensie le
prezinta fata de pensia comuna de asigurari sociale, nu constituie o incalcare
a principiului egalitatii cetatenilor in fata legii, principiu prevazut de
art. 16 alin. (1) din Constitutie. Aceasta constatare se bazeaza pe specificul
comun al activitatii militarilor si magistratilor, care, astfel cum a rezultat
din analiza anterioara a dispozitiilor constitutionale si legale aplicabile,
impune celor doua categorii profesionale obligatii
si interdictii severe, precum si riscuri sporite, ceea ce justifica in mod
obiectiv si rezonabil o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de
regimul stabilit pentru alti asigurati care nu sunt supusi acelorasi exigente,
restrictii si riscuri.
............................................................................................................
Curtea Constitutionala
constata ca, fata de asemanarile subliniate anterior intre situatia cadrelor
militare si cea a magistratilor, avandu-se in vedere si caracteristicile comune
ale statutelor aplicabile acestor categorii profesionale, care au determinat in
mod obiectiv reglementarea prin lege, in mod aproape identic, a pensiei de
serviciu, nu se poate identifica o
ratiune suficienta care sa justifice aplicarea unui tratament diferit
magistratilor fata de cadrele militare permanente, astfel cum s-a procedat
prin art. 198 din noua lege a pensiilor, care abroga reglementarea privind
pensia de serviciu a magistratilor.
............................................................................................................
diferenta de regim juridic ce se creeaza intre
pensia magistratilor si pensia militarilor constituie, in conditiile infatisate
prin considerentele anterioare, o incalcare de catre legiuitor a egalitatii de
tratament juridic, ceea ce, in absenta unei determinari obiective, este contrar
prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, in intelesul conferit acestui text
constitutional prin dispozitiile actelor internationale privitoare la
drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte. Intre acestea
figureaza si prevederile referitoare la nediscrimieste ale art. E din partea a
V-a a Cartei sociale europene revizuite, al caror cuprins, conturat prin dispozitiile
corespunzatoare ale anexei, cuprinde si dispozitia conform careia "O
diferenta de tratament pe un motiv obiectiv si rezonabil nu este considerata ca
discriminatorie".
Doamna si
domnilor,
Intr-o tara normala, condusa de oameni normali, nici n-ar
mai trebui sa ne adresam CCR pentru ca raspunsul exista si ar fi trebuit sa-l
cunoasteti. Intr-o tara insa, condusa de ambuscati si tradatori, spre
disparitie statala, suntem obligati nu atat prin prisma intereselor noastre,
cat datorita juramantului de credinta si de sange facut Patriei, sa intervenim.
Pentru a evita declansarea pe fata a unui conflict
deschis, rezervisti-Guvern si majoritatea parlamentara, cu grave pierderi
politice pentru dvs., va rog respectuos sa retrageti urgent
anticonstitutionala, ticaloasa si tradatoarea Ordonanta de Urgenta Vasilescu si
sa-i retrageti, de asemenea, pe toti acoperitii dvs., mancatori de dejectii pe
seama militarilor, care actioneaza in media pe post de “jurnalisti” si
“analisti”. Altfel, vom fi obligati sa le dezvaluim interesele, averile,
gradele si apartenenta … externa.
Honor
et patria! Vae victis!
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea
DOGARU