- Cate pensii speciale sunt in acest moment in Romania. Numai in tarile bananiere sunt diferente atat de mari intre pensia minima si pensia maxima acordate de stat. In tarile civilizate, raportul intre salariul si pensia minime si salariul si pensia maxime este de maxim 1/5.
- Nu doar Putin e negru. Depresia i-a cuprins pe toți putiniștii de serviciu de la București, în frunte cu odioasa antisemită, cu ex-tovarășul ei aurist și cu securistii ascunși încă prin servicii
- Despre sesizarea pe care Avocatul Poporului a făcut-o la Curtea Constituțională, cu privire la Legea pensiilor militare
- Aceste doua filme de pe You Tube, merita, cu prisosinta, vizionate. Merita sacrificate 39 min pt partea I si 1h40 min pt partea a II-a. Informatiile pe care ni le da acest tanar, trecut prin experienta si chinurile drogurilor, sunt mai valoroase si mai eficiente decat toate actiunile de pana acum ale Agentiei Antidrog si ale Ministerului Educatiei din Romania, luate impreuna. Trimiteti link-urile la copiii, respectiv la prietenii si colegii vostri. Le veti face un mare bine!
- AFLĂ CARE ESTE SECŢIA TA DE VOTARE
marți, 12 decembrie 2017
luni, 11 decembrie 2017
MULTUMIRI
Biroul Operativ Central al SCMD aduce multumiri tuturor
membrilor CNR pentru modul in care s-au pregatit, prezentat si au contribuit la
desfasurarea eficienta a lucrarilor CNR 2017.
Uram totodata insanatosire grabnica membrilor CNR, care
fiind internati in spitale cu diferite afectiuni, au trimis cu mandat delegati.
In mod deosebit, toti participantii au fost impresionati
de membrii CNR de dincolo de Prut, care au facut 24 de ore pe drum pentru a fi
prezenti si ne-au anuntat infiintarea celei de a patra filiale basarabene a
SCMD, Filiala 1 Tighina.
Ne cerem totodata scuze presedintilor filialelor 1
Oradea, 1 Satu Mare si 1 Campina deoarece, datorita neactualizarii adreselor de
e-mail, materialele trimise de SCMD si invitatiile de participare, inclusiv
situatiile statutare ca numar de membri ale acestor filiale, nu au ajuns la
timp.
Anuntam ca procesul de re-repartizare a noilor membri si
infiintare sau nu de filiale 2, va continua, prima localitate vizata va fi
Slatina. Modificarile convenite in ceea ce priveste vicepresedintii interimari
vor fi comunicate, dupa clarificarea situatiei filialelor din zona de
nord-vest.
In ceea ce priveste rapoartele si rezolutia CNR 2017, vor
fi trimise presedintilor de filiale in cursul zilei de marti 12.12.2017, putand
fi consultate de toti membrii SCMD la sediile filialelor.
Honor et patria! Vae victis!
p.
Biroul Operativ Central
Presedintele
SCMD
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
miercuri, 29 noiembrie 2017
Plangere prealabila a SCMD impotriva Guvernului Romaniei
Nr. 1086/29.11.2017
Către,
MINISTERUL
MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
-
cu sediul in Bucuresti, str. Dem Dobrescu nr.2-4, sector 1,
cod postal 010026 -
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în
continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti,
str. Bogota, nr. 6, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr.
62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in
temeiul Legii nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si
completata ulterior, formulam prezenta
PLANGERE
ADMINISTRATIVA PREALABILA
avand in vedere urmatoarele motive:
In temeiul art.29 pct.1 lit.b si art.108 din Legea nr.223/2015, sporul aferent de 3%, 6% sau 9% pentru contributia la Fondul pentru pensia suplimentara, instituita in 1967, trebuia sa se constituie intr-un adaos, adica practic o pensie privata "altceva decat pensia militara de stat" or, procentul pentru contributia la pensia suplimentara a fost inclus in baza de calcul, limitata la 85% din cuantumul pensiei, prin OUG 57/2015.
In practica asigurarilor sociale si a modului de calcul al pensiilor militare de stat, a pensiilor de serviciu sau oricare ar fi fost termenul utilizat de-a lungul ultimilor 50 ani pentru pensiile militarilor, componenta contributiei pensiei suplimentare, ca si componenta prevazuta de art.11 din Legea nr.80/1995, au fost prevazute ca un beneficiu suplimentar la pensie, cuantificat prin punctaj suplimentar, cuantum suplimentar procentual, dupa caz.
In consecinta, pensia cadrelor militare in rezerva si retragere a fost diminuata prin limitarea cuantumului pensiei la 85% si includerea contributiei pensiei suplimentare in baza de calcul.
Consideram ca, in mod corect, la cuantumul pensiei trebuiau adaugate, dupa stabilirea pragului maxim, atat contributia la pensia suplimentara cat si sporul prevazut de art.11 din Legea nr.80/1995.
In mod nejustificat, numai sporul prevazut de art.11 din Legea nr.80/1995 a fost adaugat la cuantumului pensiei, nu si procentul aferent contributiei la pensia suplimentara, ceea ce reprezinta pentru noi o paguba certa, respectiv un prejudiciu material asa cum este definit de dispozitiile art.2 (1) lit.s) din Legea nr.554/2004.
Consideram ca ne aflam in situatia prevazuta de dispozitiile art.2(1) lit.n) din Legea nr.554/2004 care defineste dreptul vatamat ca un drept fundamental prevazut de lege, careia i se aduce atingere printr-un act administrativ.
Adoptarea Legii nr.223/2015, cu modificarile existente nu poate constitui un temei care sa nege in substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea pensionarilor – contributia la pensia suplimentara , devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor de serviciu.
Apreciem ca prezentei cauze ii devin aplicabile dispozitiile art.60 din Coventie, potrivit caruia „nicio dispozitie din prezenta conventie nu va fi interpretata ca limitand sau aducand atingere drepturilor omului si libertatilor fundamentale care ar putea fi recunoscute conform legilor oricarei parti contractante sau oricarei alte conventii la care aceasta parte contractanta este parte”.
A nega dreptul si calculul contributiei la pensia suplimentara pensionarilor militari, a-l recunoaste numai pensionarilor civili, conduce la o incalcare flagranta a egalitatii in drepturi, garantata de art.16 alin.1 si 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor, fara privilegii sau discriminari, nimeni nefiind mai presus de lege.
Faptul ca militarii in rezerva trebuie sa beneficieze exact de aceleasi drepturi de asigurari sociale, inclusiv indemnizatii necontributive, in aceleasi conditii ca si civilii este confirmat prin Decizia Curtii Constitutionale nr.90/2005.
Invocam prin prezenta si OUG 82/2017 care dispune abrogarea art.31 alin.2 din Legea nr.223/2015, respectiv art.VI incepand cu 1 ianuarie 2018 cota de contributie individuala la bugetul de stat este egala cu cota de contributie de asigurari sociale prevazuta de art.138 lit. a din legea nr.227/2015. In fapt, OUG nr.82/2017 schimba natura juridica a contributiei militarilor si politistilor la pensia privata (suplimentara)transformand-o, fara acordul acestora, in contributie individuala la bugetul de stat. Pe cale de consecinta, militarii si politistii vor plati de azi inainte, de 2 ori aceeasi contributie, odata la asigurari sociale si, a 2-a oara ca o donatie facuta guvernelor, fara ca cele 2 contributii sa se regaseasca in cuantumul pensiilor militare de stat. Drept urmare, inaintam prezenta plangere prealabila, prin Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Apararii Nationale, impotriva numitilor semnatari:
1.
Lia Olguta Vasilescu, ministrul Muncii si Justitiei Sociale
2.
Mihai Fifor, ministrul Apararii Nationale
3.
Carmen Daniela Dan, ministrul Afacerilor Interne
4.
Ionut Misa, ministrul Finantelor Publice
5.
Mihai Tudose, premier si initiator
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind
contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu
dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru
Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care
Romania este parte, intrucat consideram ca toate cadrele militare in rezerva si
in retragere au fost vatamate in drepturile patrimoniale cuvenite si garantate,
ca urmare a modului de calcul al noilor Decizii de recalculare in temeiul Legii
nr.223/2015, bazate pe prevederile OUG nr. 57/2015, OUG nr. 59/2017 si OUG nr.
82/2017.Presedintele S.C.M.D.
Col.(r) dr. Mircea DOGARU
joi, 23 noiembrie 2017
Noile magarii ale ministrului Muncii
Noile
magarii ale ministrului Muncii
la
adresa Legii Pensiilor Militare de Stat
-
In
atentia tuturor membrilor SCMD, a tuturor rezervistilor –
Stimati camarazi,
Luni,
20.11.2017, cand ministrul Apararii convoca, in scop de manipulare, liderii
ONG-urilor militare, sub lozinca „Aveti dreptate, dar nu sunt bani!”, noi am
luat legatura cu presedintele Comisiei pentru Munca si Protectie Sociala a
Camerei Deputatilor care ne-a reconfirmat ca PLx310/2017 (legiferarea
OUG59/2017) nu este prevazuta pe ordinea de zi a sedintei Comisiei din
21.11.2017 (marti), ci va fi dezbatuta in sedinta din martea viitoare
(26.11.2017).
Pe
data de 21.11.2017, insa, ministrul Muncii s-a prezentat, prin surprindere, la
Comisie, spre sfarsitul sedintei, impunand, in 5 minute, vot pozitiv (dat de
reprezentantii PSD si ALDE) pe doua OUG-uri: OUG 82 / 2017 si ....... OUG59/2017. Deoarece ambele ating si
problema pensiilor militare vom cere si va rugam sa cereti si dvs. liderilor de
grupuri parlamentare, dar si deputatilor din teritoriu care va reprezinta, sa
solicite, la dezbaterea OUG-urilor in Plenul Camerei Deputatilor, respigerea
votului si retrimiterea celor doua OUG-uri, pentru aspecte de
neconstitutionalitate, la Comisiile de specialitate. Demersul este extrem de
urgent, deoarece „pe repede inainte”, ordonantele vor putea fi strecurate la
vot luni, 27.11.2017 sau marti, 28.11.2017. Inainte de a vota „in orb”, ca de
obicei, deputatii trebuie sa stie despre ce este vorba.
Referitor
la OUG 82/08.11.2017, pe care nu o
cunoasteti, va comunicam ca inca un drept castigat ne-a fost anulat ilegal.
Prin Art.VI, se modifica Art.31, al.1 si al.2 din Legea 223/2015. Pe scurt,
pensia privata a militarilor, instituita in 1967, prin contributie la Bugetul de Stat - fond
pensii militare, furata in perioada 2001-2015, reobtinuta de noi, dupa 01.01.2016, ilegal
trecuta in ceea ce ne priveste in baza de calcul a Pensiei Militare de Stat,
isi schimba, din nou, statutul juridic, contributia actualilor militari activi
la fondul privat de pensii (pensia suplimentara) redevenind „contributie
individuala la bugetul de stat” in cota echivalenta cu partea de contributie la
asigurari sociale. Deci, pensia privata a militarilor (suplimentara) este, din
nou si prin lege furata si transformata in contributie benevola a activilor
pentru sustinerea guvernelor.
Stimati
camarazi,
Va prezentam alaturat numele si adresele
electronice ale liderilor grupurilor parlamentare, carora le vom adresa
solicitarile noastre de retrimitere a acestor ordonante la Comisii si modelele
de solicitare:
Adresele electronice
ale liderilor grupurilor parlamentare
|
||
Nume si prenume
|
Adresa electronica
|
Liderul Grupului
|
Ioan MUNTEANU
|
ioan.munteanu@cdep.ro
|
PSD
|
Raluca TURCAN
|
raluca.turcan@cdep.ro
|
PNL
|
Cristian- Gabriel
Seidler
|
cristian.seidler@cdep.ro
|
USR
|
Attila KORODI
|
attila.korodi@cdep.ro
|
UDMR
|
Varujan VOSGANIAN
|
varujan.vosganian@cdep.ro
|
ALDE
|
Eugen TOMAC
|
eugen.tomac@cdep.ro
|
PMP
|
Varujan PAMBUCCIAN
|
varujan@cdep.ro
|
MINORITATI
|
Victor Viorel PONTA
|
v.ponta@cdep.ro
|
Neafiliati
|
Stimati
camarazi,
Modelul
1 pt. OUG82/08.11.2017 este urmatorul:
Catre Camera
Deputatilor,
Grupul Parlamentar PSD,
Domnului
deputat Ioan MUNTEANU,
Liderul
Grupului Parlamentar PSD din Camera Deputatilor
Domnule deputat,
Va solicitam eliminarea
Art.VI din OUG82/08.11.2017, sau retrimiterea textului acesteia la Comisiile de
resort, pentru aspecte de neconstitutionalitate, deoarece:
-
OUG
82/08.11.2017, continand, prin Art.VI, prevederi privind modificarea Art.31,
al.1 si al.2 din Legea organica a Pensiilor Militare de Stat, incalca insasi
prevederile Legii 223/2015 deoarece, de la data de 01.01.2016, initiator in
ceea ce priverste modificarile legislative este, pentru Sistemul de Aparare
Ordine Publica si Siguranta Nationala, numai ministrul Apararii, nu ministrul
Muncii. Or, pentru ministrul Apararii nu semneaza ca initiator ci doar
contrasemneaza un secretar de stat (Nicolae NASTA);
-
Pensia
privata (suplimentara) a militarilor a fost stabilita in 1967 ca pensie privata
„altceva decat pensia militara de stat”, urmand sa se adauge acesteia, deoarece
era vorba de o retinere din NET a 5%, drept contributie suplimentara la bugetul
de pensii militare. Prin Art.VI a prezentului OUG, contributia din NET se
pastreaza, dar nu mai este pentru fondul de pensii, ci, prin schimbarea
statutului juridic, devine „contributie individuala la bugetul de stat”. Or, nu
ma poate obliga nimeni, ca cetatean, salariat de stat, sa dau din bugetul
familiei, ca pomana, Guvernului, o cota parte variabila;
-
Prin
instituirea, inca din 1967, dreptul la pensie suplimentara (privata) este un
drept patrimonial dobandit, separat de
dreptul patrimonial dobandit ca pensie militara de stat.
Cu speranta ca veti
pune capat ilegalitatilor comise de catre ministrul Muncii, care aspira,
probabil, la fotoliul de presedinte al PSD, in speta acestui furt calificat
care vizeaza pensiile militare private,
Am onoarea sa va salut,
Presedintele SCMD
Col.(r)dr. Mircea
DOGARU
MODELUL
2
Impotriva
OUG 59/2017, care va fi trimis tuturor liderilor de grup parlamentar si va fi
dat deputatilor din teritoriu:
Catre Camera
Deputatilor,
Grupul Parlamentar PSD,
Domnului
deputat Ioan MUNTEANU,
Liderul
Grupului Parlamentar PSD din Camera Deputatilor
Domnule deputat,
Va adresam rugamintea
de a respinge supunerea la vot in Plen a PLx310/2017 (OUG59/2017) si a propune
si sustine retrimiterea proiectului legislativ la Comisiile de resort pentru
urmatoarele aspecte de neconstitutionalitate:
-
Incalcarea
prevederilor Tratatului de la Lisabona referitor la legitimarea a doua legi
ocupationale privind pensiile, cu referire la magistrati si militari, prin
excluderea magistratilor din text si introducerea militarilor in rezerva
alaturi de alte categorii socio-profesionale de care ar trebui separati;
-
Incalcarea
dispozitiilor Art. XIV din Conventia Europeana a Drepturilor Omului care
„interzice tratarea in mod diferit a persoanelor aflate in situatii
comparabile” (vezi Dosar CEDO/18.02.1991 Fredin contra Suedia nr.1, seria A,
nr.192 si Dosar /23.11.1993 Van der Mussele contra Belgia, seria A, nr.70) in
speta comparabilitatea dintre magistrati si militari;
-
Incalcarea
Deciziei 20/02.02.2000 a Curtii Constitutionale a Romaniei, care statueaza
deplina egalitate de tratament intre militari si magistrati, atat in activitate
cat si la pensie, legiferandu-se, practic, discriminarea militarilor fata de
magistrati in ceea ce priveste pensiile de serviciu;
-
Incalcarea
procedurala de catre ministrul Muncii, ca initiator, a prevederilor Legii
223/2015, conform carora acesta nu mai are nici o competenta asupra Sistemului
Militar, asa cum o demonstreaza si adresa catre SCMD, trimisa de Ministerul
Muncii si Justitiei Sociale, cu nr.2735/AMR/29.09.2017;
-
Incalcarea
prevederilor Art.42 din Constitutie si a Codului Muncii, conform carora
militarii nu depun „munca” ci, separat de toate categoriile socio-profesionale,
„activitate” constand in pregatire pentru lupta, interventii si lupta;
-
Instituirea
discriminarii militarilor in rezerva fata de toate categoriile
socio-profesionale, nu numai fata de magistrati, rezervistii fiind singura categorie
socio-profesionala la care pensiile se calculeaza dupa NET, nu dupa BRUT si
singura categorie la care pensiile ingheata pana la moarte, nemaialiniindu-se
nici cu cresterile salariale la activi (in lipsa punctului de pensie), nici cu
rata inflatiei, prin introducerea precizarii „indicator definitiv”, referitor
la inflatie;
-
Instituirea
dublei impozitari prin calcularea din NET si reimpozitarea cuantumului care
depaseste 2000 de lei;
-
Incalcarea
urmatoarelor prevederi ale Constitutiei Romaniei: Art.1,Al.5; Art.2,Al.2; Ar.4,
Al.1; Ar.11, Al.1-2; Art.16, Al.1-2; Art.30, Al.6-7; Art.31, Al.1-2,; Art.41,
Al.2-3; Art.42, Al.1 si 2a; Art.44, Al.1-4, Ar.53. Al.1-2; Art.61, Al.1;
Art.115, Al.1,2,4,6; Art.118, Al.1 coroborat cu Art.61, Al.1.
Va solicitam, asadar,
sa interveniti pentru eliminarea oricaror prevederi referitoare la rezervisti
din OUG 59/2017 si retrimiterea textului la Comisiile de resort.
Cu speranta ca veti
respinge actele anticonstitutionale ale ministrului Muncii, care vizeaza, prin
astfel de initiative negandite sub aspect juridic, probabil, presedintia PSD,
Am onoarea sa va salut,
Presedintele SCMD,
Col.(r)dr. Mircea
DOGARU
Stimati camarazi,
SCMD va trimite cele doua modele tuturor liderilor de grup
din tabel si tuturor deputatilor. Va rugam sa procedati la fel!
Honor et Patria! Vae Victis!
Presedintele SCMD,
Col.(r)dr.
Mircea DOGARU
miercuri, 22 noiembrie 2017
FELICITARI ANCMRR
A
INCEPUT DESTALINIZAREA ANCMRR
FELICITARI
INITIATORILOR!
Marti, 21.11.2017, a avut loc Conferinţa Naţională de
alegeri a Asociaţiei Naţionale a
Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere „Alexandru Ioan Cuza” (ANCMRR).
Intr-o atmosfera incendiara, participantii au subliniat neajunsurile si lipsa
de actiune a vechii conduceri in apararea drepturilor rezervistilor, sistematic
incalcate de clasa politica in ultimii 8 ani. Multumim celor care au tinut sa
dea ca exemplu actiunile concrete ale SCMD.
Vechea conducere obedienta, in frunte cu dl. Gl.(r),
profesor universitar, doctor, grad 33 etc. Mihail ILIESCU a pierdut partida la
o diferenta de 4 voturi.
Il felicitam pe noul presedinte ales, dl.Gl.lt.(r) Neculai
BAHNAREANU, pentru increderea acordata de catre camarazi, ii felicitam pe
membrii noii conduceri a ANCMRR si speram intr-o colaborare fructuoasa pe
viitor, in interesul tuturor rezervistilor, Sistemului de Aparare, Ordine
Publica si Siguranta Nationala, cu atat mai mult cu cat multi dintre domniile lor
au inteles multe referitor la stravechea si paguboasa obedienta fata de
factorul politic decizional, participand in trecut la actiunile SCMD. Ii
felicitam pe toti participantii lucizi la Adunare, in mod deosebit pe aceia
care sunt si membri SCMD.
Colaborarea sindicatelor militarilor si politistilor cu
toate asociatiile rezervistilor din sistem s-a dovedit absolut necesara
deoarece, o vointa externa implacabila pare a se manifesta, periodic, impotriva
promotiilor de militari si politisti care au fost educati in spirit patriotic
si au datele necesare intelegerii adevarului dincolo de lozinci. Ca sindicat al
rezervistilor, SCMD grupeaza mii de membri din toate structurile Sistemului, nu
numai din Armata, doar de la MAI si Servicii aderand la sindicat, in ultimii 2
ani, peste 3.500 de rezervisti. Pe aceasta linie a colaborarii ne exprimam
speranta ca noua conducere a ANCMRR va respinge cantecele de sirena care, sub
lozinca „unirii rezervistilor” vor sa implementeze „unirea sub papuc” adica
reintoarcerea tuturor rezervistilor sub autoritatea ministrilor de resort.
Atentionam, din nou, ca ministrii de resort sunt, astazi, nu militari sau
politisti devotati cauzei camarazilor, ci oameni politici devotati altor cauze,
prea putin nationale.
Ne ingrijoreaza tentativa politicului de manipulare a
rezervistilor la adunarea liderilor de ONG din ziua de 20.11.2017, cu o zi
inainte de alegerile in cauza, cand, noul ministru i-a mangaiat pe frunte, le-a
plans pe umar, le-a confirmat dreptul de a fi nemultumiti de realitate dar
..... „nu sunt bani!”. Fata de 0.96%din PIB, acordat Sistemului de Aparare
pe timpul lui Basescu, cei 2% acordati astazi sunt o binecuvantare, in
conditiile in care doar 0.4% sunt
utilizati pentru achizitionarea, obligatorie, de rachete, avioane si fregate
piese de muzeu. Chiar nu ajung restul de 1.6% pentru alinierea salariala a
militarilor si politistilor activi si a soldelor rezervistilor la standardele
NATO, asa cum ne-am luat angajamentul la Tratatul de Aderare din 2004? Daca
acesti bani s-ar folosi in interesul repunerii pe picioare a industriei de
aparare (redusa de la 246.000 de specialisti, la 8.000) ca industrie exclusiv
romaneasca, in masura sa ne fereasca de tradari si jocuri politice
internationale, am fi de acord sa murim cu dreptatea de gat. Cata vreme nu
suntem convinsi, insa, ca politicul urmareste interesele nationale, SCMD va
continua lupta pentru drepturile militarilor activi si in rezerva, ale tuturor
cetatenilor Romaniei si ale Romaniei ca stat, la existenta decenta, cu mijloacele
permise de lege. Si invitam si noua conducere a ANCMRR sa persevereze pe
acelasi drum! Pe aceasta linie am sugera ca ANCMRR sa renunte la prevederile
privind acordarea inaltei distinctii de Presedinte de onoare ministrului
Apararii in functie si la „patronajul” Presedintelui Romaniei, indiferent cine
sunt persoanele in cauza, pentru ca sunt oameni politici, cu misiuni politice
care pot contraveni, la un moment dat, intereselor nationale.
Asadar,
felicitand noua conducere a ANCMRR, ne exprimam speranta ca aceasta va aduce
organizatia pe fagasul firesc, pe care ar fi trebuit sa se situeze de la
inceput!
Honor
et Patria! Vae Victis!
Presedintele
SCMD,
Col.(r).dr.
Mircea DOGARU
Abonați-vă la:
Postări (Atom)