luni, 18 mai 2020

SCLAVI ...



SCLAVI IN ANSCHLUSS
SAU CE A AJUNS UN POPOR CARE SI-A DISTRUS FORTELE ARMATE…

Motto: “Acum 75 de ani l-am oprit pe Hitler.
Cine o va opri pe Angela Merkel?
Ea a implinit visul lui Hitler.”
(Michael Zammit Tabona, Ambasadorul Maltei
 in Finlanda, 9 Mai 2020)

Aceeasi Marie, cu alta palarie dar… in fundul gol

Rememorand trairile provocate de condamnarea, sub pretextul isterizant al salvarii, a persoanelor de peste 65 ani, la arest la domiciliu, ne-a trecut prin minte urmatorul paradox… orice om cu boii acasa intai este alertat de aparitia unei primejdii, apoi intra in stare de urgenta si ia masurile necesare. Noi am declarat, prin decret prezidential, intai “Starea de Urgenta”, la 16 martie 2020, cand mai mult ne doream decat aveam “pandemie de COVID-19”, pentru ca asa era trendy si abia apoi ne-am “relaxat” prin “alertare”, pe 14 mai la orele 24:00 “trecute fix”, cand aveam oficial declarate 16.247 cazuri de infectare, 14.066 de carantinati si 1053 decedati, cu un ritm de circa 30 decese la 24 de ore. Si am facut-o la ora la care televiziunile au lansat reclama sugestiva “Doneaza 2 euro… Invata un copil cu autism sa comunice!”. Drept care ne-am intrebat instantaneu… “Dar pentru un premier, un ministru, sau un presedinte… cat trebuie sa donam?”. Si am asteptat, lipiti de televizoare, intreaga zi de 14 mai, sa aflam concret ce trebuie sa facem de a doua zi, ca sa nu mai incasam amenzi demne de Bill Gates!

Onor “Guvernul meu” a adoptat insa tactica tacerii, apeland la votul din obligatie, in Parlament, ca si in cazul votului pentru el insusi. Adica a taraganat punerea in dezbatere a unei legi privind “Starea de Alerta” pana la limita haosului legislativ. De ce? Pentru ca incerca sa-si umfle potul, legitimandu-si, pe seama SARS-COV-2, dreptul de a da afara dupa chef, pe oricine, din slujba, de a-si angaja sinecuristii fara concurs, de a face achizitii fara licitatie etc., adica de a intari noua clasa a “imbogatitilor de Coronavirus”. Evident ca a iesit scandal si ne-am trezit cu perspectiva haosului legislativ pentru zilele neacoperite 15, 16 si 17 mai, care erau necesare conform procedurii pentru promulgarea si intrarea in vigoare a noii legi. Si e de la sine inteles ca totul a fost si este neconstitutional, pentru ca nu poti printr-o lege, fie si organica, cu atat mai mult printr-o OUG, sa suspenzi sau sa limitezi drepturi fundamentale, castigate prin revolutii – dreptul la munca, la libera deplasare, la intrunire, libertatea de exprimare, etc. Dar… treaca de la noi! Am asteptat sa vedem cum ne vom putea misca de a doua zi: cu botnita sau fara botnita, cu bilet de voie sau fara, 3 cate 3 sub forma de gramada etc.

Pe la orele 17:00 ale fatalei zile de 14 mai, cand ni se lungisera urechile de asteptat, au aparut premierul si doi-trei catei ministeriali care ne-au facut putina propaganda despre cat de buni sunt ei si cat o sa fie de bine si la vara de cald, anuntandu-ne ca singurele lucruri care ne interesau aveau sa ne fie comunicate de presedinte la 18:30. Si abia aparu batranul intelept… ce mai freamat, ce mai zbucium, Tara clocoti de zgomot, de gargara si de bucium!

Pe scurt, am aflat de la domnul Iohannis ca niste “iresponsabili” critica aiurea “Guvernul meu” si ca aparitia legii neaplicabile a fost “ingreunata” de “politicieni vechi si retrograzi”. Dupa care, discursul in stil Malcis-Kibalcis, despre “burtaverzime” s-a incheiat, si abia noaptea, pe fulgeratura, am aflat, fara sa ne putem dumiri daca e legal au ba, ce vom face in urmatoarele 3 zile. Si am mai aflat un lucru, la care oricum ne asteptam, anume ca, dupa ce si-a facut datoria, “Maurulputea sa moara! Cu diferenta ca, de data aceasta “Maurul”, in speta personalul medical, politistii, jandarmii, si militarii Apararii, a primit sutul in fund intr-un mod elegant!

Despre soarta eroilor

Cat a fost nevoie de sacrificabili, personalul medical a fost promovat la categoria “eroii natiei”. Exceptie cei care au dat dosul, ori ale caror matrapazlacuri au atras urgia asupra spitalelor si de care nu s-a pomenit nimic, pentru ca erau “de-ai casei”! Eroi au fost declarati si cei de la interventie, politistii, jandarmii, militarii de la Aparare, iar super eroi – medicii militari. Dar jocul s-a terminat si presedintele le-a desfiintat statutul, facandu-ne, declarativ, “eroi” pe toti.

La medici… e clar! Ca sa nu le dea cei cate 500 Euro promisi per luna de urgenta! Nu le va da nimic, sub pretextul ca spitalele n-au trimis listele cu “eroi” la timp. In schimb li se scot deja ochii cu recent promulgata Lege (initiata, de altfel, de PSD) care acorda pensii de urmas copiilor medicilor cazuti la datorie in lupta cu COVID-19. Praf in ochi, data fiind varsta decedatilor! Copiii lor depasesc cu decenii varsta de 26 ani pana la care se acorda pensii de urmas in Romania, daca beneficiarul este elev sau student. Daca intra in “campul muncii” la 16 ani… Aleluia!

Politistilor li s-a promis aplicarea deciziei ICCJ nr. 51/2019 de recalculare a salariilor (implicit a pensiilor, pentru cei iesiti intre 2017-2020) conform noului salariu minim. Ii sustinem si noi, SCMD, pentru ca avem deja actiuni in Justitie pe cazul asta, plus faptul ca ni s-au “recalculat” tuturor pensiile ilegal, in baza indiciilor de salarizare din 2009, nu de la 1 ianuarie 2016! Dar le atragem atentia politistilor ca asteapta de 2 ani aplicarea deciziei ICCJ, in timp ce noi asteptam aplicarea deciziilor, la fel de “obligatorii”, ale CCR si ICCJ din… 2000 si 2011, care stabileau identitatea de tratament juridic dintre rezervisti si magistratii pensionari. De asta am si dat in judecata ministrii de resort si ministerele, in solidar cu Directia Generala Juridica a MApN si Directia Financiara! Numai ca magistratii recunosc “identitatea” doar cand e vorba de drepturile lor, nu si de obligatiile si drepturile noastre!

Nu! Nici politistii, fosti “eroi”, nici jandarmii, nici militarii Apararii nu vor primi nimic! Decat, eventual, intoarcerea la “reforma”! Adica la desfiintarea jandarmilor si pompierilor, subtierea randurilor militarilor, ca sa-i facem pe plac lui Viktor Orban, ajutandu-l cu Proiectul Trianon-100! Si aceasta chiar daca l-a judecat, in Parlamentul Ungariei, pe presedintele nostru, acuzandu-l de “discriminarea” minoritatii unguresti. Asta daca nu cumva e dar o stratagema menita sa-l vopseasca in “nationalist” roman, in ochii electoratului bovin..

Cu ce vor fi inlocuiti jandarmii? Cu “Garda maghiara”, interzisa de Orban la Budapesta, dar implementata ca proiect legislativ, in Parlamentul Romaniei, de Szabo Odon, deputat de Bihor. Trecand la 25 martie, tacit, de Senat, proiectul este in procedura la Camera Deputatilor. El prevede infiintarea “pazei locale”, comunale, pe baza de voluntariat! Adica inarmarea secesionistilor, pe banii nostri, din prostia si ineptia alesilor nostri!

Cat despre rezervisti… SCMD lupta si in Justitie si in Parlament la greu pentru a-i convinge pe legislatori ca n-avem treaba cu “pensiile speciale”, care sunt civile, fiindca noi avem contracte “de activitate” nenormata, 24 de ore din 24, cu statul, nu de munca normata la 8 ore, indiferent de patron. Mai mult, ca vrem ordine in interior, nu sa afectam bugetul consolidat, deoarce, toate cheltuielile (pensii, salarii, instructie, achizitie de tehnica de lupta, misiuni) intra in cei 2% din PIB, prevazuti prin Tratatul de Aderare la NATO, pentru Aparare. Dar ne izbim de zidul celor ahtiati sa cumpere tehnica militara depasita, la pret negociabil si comision gras, pentru ca aia noua are preturi standard!

Ne straduim, asadar, sa-i facem pe politicieni sa nu mai plece urechea la prostiile debitate de “experti” gen muzeograful Fifor, ori subinginerul Fota, sau de pletora de generali in rezerva de la Cotroceni, de meserie UTC-isti sau manutantisti, pe tema iminentei primejdii ruse care ar impune, nu plata decenta si instruirea oamenilor, ci achizitia de harburi americane sau germane.

Pe cine credeti?

Este intrebarea pe care o adresam tuturor, nu numai politicienilor. Pe gargaragii Cotrocenilor sau ai lui Merkel? Ori pe analistul nr. 1 al americanilor, George Friedman, fondatorul si directorul Agentiei STRAFOR?

Numai SCMD il popularizeaza pe Friedman, ca voce unica si convingatoare, inca din 2014, cand ne-a spus-o verde in fata ca ne-am distrus ca prostii armata si industria de aparare, plus economia in general, si ca ne imbatam cu apa rece crezand ca “va muri vreun soldat american petru noi”, daca nu suntem in stare sa rezistam cu arma in mana, suficient de mult incat sa obligam SUA sa intervina manu militari ca sa-si apere interesele din Romania! Cat despre ineptiile “fiforesti” sau “fotesti”, Friedman a fost transant in 2018 cand s-a adresat romanilor din nou, direct:

Pericolele vin din Orientul Mijlociu, Balcani si Turcia, nu dinspre rusi, aflati in declin. Sunt amenintari impredictibile… Apararea trebuie sa se pregateasca pentru neprevazut”. Adica spre stiinta politrucilor, analistilor si ziaristilor de doi bani, armata nu inseamna doar unitatile care-si varsa sangele pentru interese straine aiurea, ci, in primul rand, fortele pregatite in tara, la pace, pentru orice! Cu cat sunt mai puternice, cu atat mai sigur vor DESCURAJA orice amenintare potentiala! De ce distrugem, asadar, sistematic, fortele militare, de 30 ani incoace? Din servilism si prostie, sau din lacomie si tradare?

In ceea ce ne priveste, in perioada 1998-2003 am umplut publicatiile din Romania, din SUA si din Canada cu articole despre integrarea nostra oarba “in NICIUNDE si in NICAIERI”, demonstrand ca NATO nu mai exista in mod real, iar UE horcaie in coma, de cand Germania a trecut la butoane. Americanii ne-au comandat o carte pe aceasta tema (fiind in curtea lor atunci), iar muribunda UE, in cautare de solutii, ne-a facut, fara s-o cerem, expert al UCEE. Idiotii bastinasi, in schimb, ne-au porcait in toate felurile, facandu-ne pe rand agent al Papei, al CIA, al chinezilor, ungurilor, si, bineinteles, al KGB, pentru ca le stricam banosul repertoriu de osanale. Iar astazi, aceiasi idioti il inmormanteaza in tacere pe Friedman, ca odinioara Ceausescu pe Karl Marx, pentru ca indrazneste sa spuna adevarul: “In termeni militari, UE este irelevanta, si, cinstit vorbind, asa e si NATO! Nu are nici forta, nici vointa sa apere Romania!... Uniunea Sovietica va renaste sub o forma sau alta… Am vazut, deasemenea, ca UE nu poate functiona. Fragmentarea UE a avut un efect profund asupra NATO. Diferentele intre pozitia Germaniei si cea a statelor din sudul Europei, de exemplu, s-au manifestat si in NATO. Fosta structura de aliante din vremea Razboiului Rece nu functioneaza!”.

Care ar fi, asadar, dupa George Friedman, singura sansa pentru Romania? Angajamentele bilaterale cu SUA! Mai precis “TRIUNGHIUL ROMANIA-POLONIA-SUA RAMANE UN FUNDAMENT NECESAR PENTRU ROMANIA!” Contra cost, fireste, iar costul inseamna GAZUL! “DE SIST”, initial, iar astazi cel din Marea Neagra, nu degeaba Proiectul BRUA a devenit, in urma cu 2 ani, la Bucuresti, din ordin american, BRUAS (Bulgaria-Romania-Ungaria-Austria-Slovacia)!

Dureros de exact, Friedman apreciaza ca “Ungurii au inteles ca UE e un esec, iar americanii sunt departe si nu ii intereseaza Ungaria. Asa ca se protejeaza de rusi, cazand la o intelegere cu ei. Viktor Orban nu e marioneta rusilor, dar e prins intre o Rusie imprevizibla si UE/NATO care sunt incompetente. Isi protejeaza poporul!”. Bravo lui, am zice, dar noi, daca tot beneficiem de “atela” americana, de ce ii mai cautam in coarne Fuhrer-ului parat Angela Merkel? Cat mai permitem BND-ului sa ne “orienteze”, si Germaniei cu satelitul sau Austria, sa ne fure nu ca-n codru, ci cu codru cu tot? Ba, mai nou, sa ne foloseasca si oamenii, nu ca cetateni europeni, ci ca aborigeni de mana a 4-a, pe post de sclavi?

Cat despre vuvuzelele noastre, care ne umplu viata cu Breaking News-uri si cu interviuri cu analisti de 2 bani dar cu multe stele pe sub camasa, George Friedman desparte apele: “Eu cred ca razboiul este domeniul mortii si al distrugerii. Economia e domeniul concurentei si al comertului. INFORMATIILE SUNT DOMENIUL MINCIUNII SI AL CONFUZIEI”.

Confuzie, neconfuzie, in prima zi a “Starii de alerta”, “confuzii” au iesit in strada, in Piata Victoriei. De data aceasta, impotriva celor care ii asmuteau in 2018 contra “ciumei rosii”. Dar purtatorul de geaca rosie nu li s-a mai alaturat, pentru ca “ciuma galbena” este a lui! Oare ce s-ar intampla daca li s-ar alatura protestatarilor, organizat si hotarat, politistii, jandarmii si militarii, fie si numai rezervistii, de care propriile lor loaze generalite isi bat joc. Instinctiv, romanii simt ca, dupa ce li s-a furat si distrus, sau vandut, pe nimic, totul, intr-o Tara transformata in sat fara caini de paza, au ajuns in situatia in care tradatorii desfac si vand insasi poporul, la bucata sau cu toptanul, pe piata internationala a muncii, a sexului, sau a bancilor de organe.

Sclavi in Anschluss

Cum a inceput sa bantuie COVID-ul, cu sprijinul direct interesat al autoritatilor din statele occidentale, ne-am trezit cu 2 milioane cetateni romani trap-saltat, acasa, luand cu asalt frontierele, mintind cat cuprinde despre locul de provenienta, fentand carantina si dand SARS-COV-2 “la tot cartierul”! O buna parte erau hoti de buna dimineata, specializati in Occident in talharie calificata, mafioti sadea si dame deschise oricarei propuneri. Dar majoritatea erau emigranti ai foamei, pe care Occidentul i-a muncit la negru, sau pe doua treimi din salariul unui european, de le-au sarit capacele si de care s-a dispensat la greu, aruncandu-i pe capul Asigurarilor Sociale din Romania. Pe acestia, orice guvern adevarat s-ar fi straduit, profitand de slabirea lesei de catre Coana Europa, sa-i tina acasa. Sa-i stimuleze cu investitii minime catre patroni si sa-i utilizeze in constructii, sau in agricultura si industria alimentara, intru salvarea economiei nationale. Dar n-a fost cazul! Ne-am trezit, in schimb, cu Ordonanta Militara nr. 7 care a aruncat in aer toate masurile si intreaga legislatie “obligatorie” privind carantinarea si distantarea sociala.

In timp ce batranii au fost vanati ca ciumatii si amendati cu pensia lor pe 2 ani pentru ca au intarziat 5 minute la farmacie, sau le-a fugit porcul, fara masca si bilet de voie pe strada, s-au organizat, in dispretul legislatiei europene si romanesti de criza, in plina pandemie, convoaie cu palmasi de la Suceava, Iasi, Bistrita etc. spre Sibiu, Cluj si Timisoara. Ceruti de Germania, 80.000 de romani, in doua etape, si alte zeci de mii ceruti de Austria, au parasit zonele de carantina, transportati cu autocare slovene spre Timisoara si de acolo cu garnituri de tren austriece spre Viena. Ori, direct din Sibiu si Cluj, dupa ce s-au bulucit in aeroporturi, cu chartere germane (numai dus) spre patria Fuhrer-ului. Iar Guvernul nostru zice ca n-a avut nici o intelegere cu guvernele german si austriac. Adica politistii-eroi care o depistau pe tata Veta sau pe Nea Gheorghe ca n-au fuleul Maricicai Puica la tinerete, faceau albeata cand le treceau pe sub nas nu numai convoaie de lemne, ci si convoaie de oameni, fara acte in regula, fara contracte de munca, fara bilete? Si are dreptate Guvernul… n-a existat nici o intelegere! De-aia pe minunatii plescari politici ai ambasadelor si consulatelor noastre i-a durut in fund, ca si pe ministri, de soarta acestora. Pentru ca, oficial, nu existau! A existat doar cererea de sclavi a Fuhrer-ului Merkel, pe care polonezii, ungurii, bulgarii, cehii au respins-o cu demnitate, dar pe care guvernantii de la Bucuresti au primit-o gudurandu-se cu limba scoasa si facandu-se complici la un urias si fara precedent in Istorie, trafic de persoane.

Sclave pentru ingrijirea batranilor in Austria, in timp ce batranii nostri se sinucideau de frica amenzilor, ori mureau si putrezeau in case, uitati de toata lumea! Sclavi pe campurile de sparanghel, hamei ori capsuni, in livezile de ciresi, in fanete, ori in parcurile de distractii germane, in timp ce pe ale noastre le cotropeau volbura, pirul si urzicile!

De ce au plecat, pe riscul lor, si pe mana unor pungasi negustori de oameni?... “Pentru un trai mai bun!”, se autoconvingeau oamenii, dand la plecare, in aeroporturi, interviuri pentru posturile noastre de televiziune. Pentru ca, de ani de zile, in Romania nu gasesti sa angajezi vreunul cu mancare, bautura, tigari, cafea, plus 100-200 lei per ziua de munca si munca in dorul lelii! Si au mai plecat pentru ca in Romania nu umbla cainii cu covrigii in coada ca in Germania, asa cum a sunat propaganda acceptata tacit, daca nu dirijata de autoritati.

Ce au patit sparanghelistii? Au uns, la plecare, escrocii interni cu cate 100 euro de caciula, iar la sosire, cei “europeni” care i-au preluat, i-au triat ca pe vite, despartind familiile ca la Birkenau. Le-au luat actele de identitate, i-au instalat in baraci, in containere, sau rulote neincalzite. Le-au luat banii pe transport, cate 9.62 euro pe zi pe pat, si cate 8.65 euro pe zi pe “mancare de dat la proci”. Instalati cate 5-6 in maghernite s-au trezit ca “dorm, mananca si se spala la gramada”, ca “sapunul este limitat”, “dusurile sunt la comun, iar toaletele n-au incuietori”, se plangeau ei “Manifestului de Suceava”. Apoi au facut declaratii ample posturilor noastre de televiziune, ca sunt paziti de bodyguarzi care ii ameninta, ii bat si ii arunca pe strada fara un ban daca protesteaza. Ca au norma de lucru 17 kg sparanghel pe ora (cules pe burta, taras) si 170 kg pe zi, ceea ce duce la cate 12-14 ore de munca, 7 zile din 7, inclusiv duminicile si Ziua de Pasti. Ca n-au asistenta medicala, ca 14 zile n-au fost platiti fiind considerati in carantina, ca ori nu au vazut, ori li s-au modificat contractele pe care oricum nu le puteau citi, nestiind germana, fiind aruncati pe strada cu 7 zile mai devreme intoarcerea fiindu-le programata dupa metoda “Descurca-te romane”! S-au mai plans ca, in caz de infectare cu SARS-COV-2, erau internati doar pe baza cardului romanesc de sanatate (ca sa plateasca Romania) sau trimisi acasa, situatie in care au ajuns peste 300 la jumatatea lunii aprilie.

Sclavii romani s-au trezit la realitate aproape imediat, dupa moartea lui Nicolae Bahan, plecat din carantina de la Solca (Suceava). Ei au inteles, cum se plangeau pe 19 aprilie reprezentantului Antenei 3 ca “Noi aici nu avem nici un drept, decat dreptul la munca si atat!”. Patru zile mai tarziu voiau deja sa se intoarca acasa, cerand angajatorilor asa cum declarau reprezentantului RTV “Asa cum ne-ati adus, sa ne trimiteti acasa, in Romania!... Nu va pasa daca murim!” Si s-au adresat atat Presedintelui Iohannis, cat si sefului acestuia, Fuhrer-ul Merkel, in clipa in care a inceput sa bantuie prin tabere SARS-COV-2: “Vrem sa mergem acasa, nu sa pierim aici pe capete”. Le-au raspuns doar oameni de omenie gen Erich Mocanu, stabiliti de mult in Germania, pentru ca reprezentantii MAE nu s-au deranjat, iar inegalabila doamna Violeta Alexandru le-a dat replica “Fiecare stie ce-i mai bine pentru el”! Dar datoria ta de a informa si de a-i apara ca cetateni europeni si romani unde este madam? Cat despre “binele” pentru care s-au dus, s-au trezit ca din 1400 euro promisi, cei mai norocosi au primit la final 900, ca unii au ramas doar cu 761.10, din care aveau sa dea 100 euro pentru certificatele de sanatate ca nu au SARS-COV-2. Ceea ce nu le-a folosit la intoarcerea in tara, fiind imediat bagati in carantina. Si aceasta a fost soarta celor norocosi, intrucat cei care au ramas s-au plans inclusiv astazi, 17 mai, ca “Tot ne mint cu incheierea contractelor”, ca de 3 saptamani n-au vazut nici bani, nici mancare, ci doar cate “un bidon de apa de 5 litri si o paine la 10 persoane” (declaratie la RTV pe 17.05.2020 la orele 11:30). Pana si Hitler a fost mai marinimos la Auschvitz. Si aceasta in ziua in care alte zeci de mii de fraieri au spart frontiera la Nadlac, surzi la strigatele celor aflati deja acolo: “Suntem tratati mai rau ca sclavii”!

In loc de concluzie

State fara armate nu exista! Pana si Vaticanul are o Garda elvetiana la o “populatie” de 800 de suflete! In schimb, armate fara stat exista si sunt capabile sa creeze in jurul lor state. Asa au luat fiinta, sub ochii nostri, Israelul si Autoritatea Palestiniana. Asa au aparut, in interes si cu sprijin strain, pe criterii religioase, fictiunile statale ale poporului slavon (Bosnia-Herzeg, Croatia, Slovenia, Macedonia, Serbia, Kosovo). Asa s-a inventat, pe teritoriul romanesc, ocupat de Armata a 14-a Sovietica, prin lupta politistilor si voluntarilor, RSSM, botezata “Republica Moldova” si in acest scop se tot incearca crearea, pe banii romanilor, a unor “garzi” care sa lupte impotriva Romaniei, pana la secesiunea Ardealului sau macar a asa-zisului Tinut Secuiesc.

Din cele de mai sus rezulta ca un popor care nu-si pretuieste si nu-si apara fortele armate, este un popor sinucigas! Or noi, romanii, de 30 ani ne distrugem sistematic armata, fortele de securitate si politia, lasand toti tradatorii, sustinuti de prosti, sa le puna la stalpul infamiei. Ba, fiind mult mai inventivi decat altii, am atins perfectiunea! Ne distrugem singuri fortele armate, cu ajutorul bolnavilor de ambitie din interior. Dovada recentul aviz negativ semnat de Ludovic Orban, la unul dintre proiectele legislative vizand eliminarea ticalosiilor comise de diverse ordonante de urgenta, in ceea ce priveste pensiile rezervistilor, ori salariile celor in activitate. Textul miroase de la o posta a gandirea gaunoasa, “pe grade”, a nesatuilor din fruntea unora dintre “structurile asociative”.

Norocul nostru cu “Starea de alerta”! Pentru ca ramanem si noi “in alerta” si, de data asta, “Nu vor trece”!




Honor et patria. Vae victis!                                                  
Presedintele SCMD                                                                           Bucuresti, 17.05.2020                       
Col.(r) dr. Mircea Dogaru                                                                  In “Stare de alerta”
                                                                   


vineri, 15 mai 2020

CITITI CA SA STITI CUM SI DE CE VOM VOTA!


-         In atentia tuturor membrilor si partenerilor SCMD –
La interventia “prietenilor” de la M.Ap.N., Ludovic Orban a dat pe 12 mai a.c. acest aviz (clic aici pentru accesare). 





MĂSURI DE PREVENIRE ȘI CONTROL A INFECȚIILOR APLICABILE
PE DURATA STĂRII DE ALERTĂ
1. Începând cu data de 15.05.2020, în spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă și în alte spații închise se instituie obligativitatea purtării măștii, astfel încât nasul și gura să fie acoperite.

2. Instituțiile și autoritățile publice, precum și operatorii economici publici și privați, au obligația organizării activității, astfel încât munca să se desfășoare de la domiciliul angajaților, iar dacă activitatea desfășurată nu permite acest lucru, să ia măsuri pentru:
a) asigurarea triajului epidemiologic constând în controlul temperaturii personalului propriu şi vizitatorilor, la punctele de control-acces în incinte;
b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spațiile de lucru;
c) respectarea regulilor privind desfășurarea activității în birourile cu spații comune (open space) și a regulilor privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier;
d) decalarea programului de lucru, pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariați, astfel încât începerea, respectiv terminarea programului de lucru să se realizeze la intervale de minimum 1 oră, pe parcursul a minimum 3 ore, în tranșe de minim 20% din personal.

3. Instituțiile publice și operatorii economici care desfășoară activități comerciale/de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor, iau măsuri pentru organizarea activității, astfel:
a) accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană și o distanță minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate;
b) să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,30C;
c) să asigure dezinfectarea suprafețelor expuse și evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat/ghișeelor.

4. Operatorii de transport persoane, publici și privați, își organizează activitatea astfel încât să fie respectate regulile specifice.

5. (1) Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, concerte sau orice alte întruniri în spații deschise, precum și de activități culturale, științifice, artistice, sportive, de divertisment, jocuri de noroc, activități de fitness, activități în piscine și de tratament balnear desfășurate în spații închise.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele activități: 2


                        a) activitățile organizate de slujitorii cultelor religioase, cu participarea publicului, care se desfășoară doar în exteriorul lăcașurilor de cult, precum și practicile și ritualurile cu caracter privat în interiorul lăcașurilor de cult (cu participarea a maxim 16 persoane) se realizează cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție stabilite. Slujbele religioase desfășurate în spații publice, în exteriorul lăcașurilor de cult, nu sunt considerate adunări publice;
                        b) activitățile de îngrijire personală care se desfășoară în spațiile special destinate și cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție;
                        c) activitățile de pregătire a sportivilor de performanță în cantonamente, care se desfășoară cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție;
                        d) activitățile culturale desfășurate în spațiile special destinate, respectiv la nivelul muzeelor, bibliotecilor și a sălilor de expoziții care se desfășoară cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție;
                        e) activitățile recreativ-sportive în aer liber, precum ciclismul, drumețiile, alergarea, canotajul, alpinismul, vânătoarea, pescuitul și altele asemenea, care se desfășoară cu participarea a cel mult 3 persoane care nu locuiesc împreună.

6. (1) Este suspendată temporar activitatea de servire şi consum al produselor în spațiile comune de servire a mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor, pensiunilor, cafenelelor sau altor localuri publice, cât și la terasele din exteriorul acestor locații.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 activitățile de preparare a hranei, cât și de comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in“, „room-service“, livrare la client, ”take-away” etc.
7. (1) Este suspendată temporar activitatea de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centrele comerciale cu suprafața construită mai mare de 15.000 mp, în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele activități:
                        a) vânzarea produselor alimentare, veterinare, farmaceutice, a produselor și serviciilor de optică medicală şi a serviciilor de curățătorie;
                        b) vânzarea produselor electronice și electrocasnice, doar dacă operatorii economici asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului;
                        c) activitatea desfășurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei și este întreruptă comunicarea cu restul complexului.

8. Se instituie obligativitatea menținerii funcționării centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile și impunerea unor condiții de izolare a personalului pe perioada prezenței la serviciu.
3


9. (1) Se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini şi apatrizilor.

(2) Sunt exceptați de la prevederile alin. 1 următorii cetățeni străini:
                        a) membri de familie ai cetățenilor români;
                        b) membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;
                        c) persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului U.E.;
                        d) persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent;
                        e) personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
                        f) pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare;
                        g) pasageri care călătoresc din motive imperative;
                        h) persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.

10. (1) Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatorii economici din aviație spre Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Franța, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii, Turcia și Iran, și din aceste țări către România pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 15.05.2020.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele categorii de zboruri:
- efectuate cu aeronave de stat;
- de transport marfă şi/sau corespondență;
- umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență;
- pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea unei autorități publice din România;
- având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea operatorilor economici stabiliți în România;
- aterizărilor tehnice necomerciale;
- de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială (ferry);
- tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;
- efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini, din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație;
- zborurilor efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte 4

state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al Ministerului Afacerilor Externe;
- zborurilor efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în Anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes”) în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, al Ministerului Afacerilor Externe și al autorității competente din statul de destinație.
11. (1) Se suspendă transportul rutier internațional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale și servicii ocazionale în trafic internațional, pentru toate cursele efectuate de către operatorii de transport spre Italia, Spania, Franța, Germania, Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos și Turcia și din aceste țări către România, până în data de 01 iunie 2020.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică transportului rutier internațional de persoane prin servicii ocazionale, în cazul în care sunt îndeplinite următoarele condiții cumulative:
a) sunt transportate numai persoanele care: au un contract de muncă valabil pe teritoriul statului de destinație, au drept de ședere valabil în statul de destinație sau se întorc în România din statul în care au lucrat sau au locuit;
b) există acordul, aprobarea sau avizul statelor tranzitate și a statului de destinație privind desfășurarea cursei;
c) operatorul de transport rutier informează Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, cu cel puțin 24 de ore înainte de plecarea în cursă, cu privire la efectuarea cursei, precum și toate celelalte date și informații prevăzute de legislația specifică în vigoare; odată cu informarea respectivă, operatorul de transport prezintă acceptul tuturor statelor tranzitate precum și a statului de destinație pentru derularea transportului respectiv;
d) operatorul de transport rutier care efectuează transportul, împreună cu agenția de recrutare și persoanele care urmează a fi transportate iau toate măsurile necesare pentru respectarea normelor și recomandărilor autorităților responsabile privind evitarea aglomerării persoanelor, măsurile de protecție și siguranță a pasagerilor și conducătorilor auto.
12. Se reia activitatea cabinetelor de medicină dentară pentru cazurile care nu reprezintă urgență, cu respectarea măsurilor de prevenire și control a răspândirii infecțiilor;
5


13. Se reia asigurarea asistenței medicale ambulatorii pentru cazurile care nu reprezintă urgență și care nu au potențial de agravare, cu condiția organizării activității astfel încât consultațiile să fie efectuate doar cu programare prealabilă și interzicerea staționării pacienților în zonele de așteptare, precum și activitățile de internare a pacienților care nu sunt urgențe medicale, la nivelul unităților sanitare non-COVID, cu menținerea interdicțiilor de acces a aparținătorilor, fiind obligatorie organizarea unui sistem de informare a acestora despre starea pacienților internați.

14. (1) Se instituie, începând cu data de 15.05.2020, pentru toate persoanele care vin în România din străinătate, măsura carantinării/izolării la locuință împreună cu familia/aparținătorii cu care locuiesc împreună, iar pentru cele care nu au posibilitatea îndeplinirii condițiilor pentru măsura mai sus menționată sau solicită acest lucru pentru a nu își expune familia, se poate opta pentru măsura carantinei instituționalizate, în spații special destinate puse la dispoziție de autorități.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) următoarele categorii de persoane:
                        a) conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone;
                        b) membri ai Parlamentului European, parlamentari și personal aparținând sistemului național de apărare ordine publică și siguranță națională;
                        c) piloții de aeronave şi personalul navigant;
                        d) mecanicii de locomotivă și personalul feroviar;
                        e) personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigație interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, și care nu prezintă simptome asociate COVID-19, cu condiția asigurării de către angajatori a certificatului pentru lucrătorii din transportul internațional și a echipamentelor individuale de protecție împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locația unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri;
                        f) lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina și Moldova nu prezintă simptome asociate COVID-19;
                        g) angajați ai operatorilor economici din România care efectuează lucrări, conform contractelor încheiate, în afara teritoriului României, la întoarcerea în țară dacă nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul din afara teritoriului național;
                        h) reprezentanții companiilor străine care au filiale/sucursale/reprezentanțe pe teritoriul național, dacă la intrarea pe teritoriul României nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu entitățile economice de pe teritoriul național;
                        i) persoanele care intră în România pentru prestarea unor activități de utilizare, instalare, punere în funcțiune, mentenanță, service a echipamentelor și tehnicii medicale, precum și a echipamentelor din domeniile științific, economic, apărare, ordine publică și securitate națională, dacă nu prezintă simptome asociate COVID-
6


                        19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul României;
                        j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București, posesori de pașapoarte diplomatice, personalul asimilat personalului diplomatic, precum și membrii Corpului Diplomatic și Consular al României și posesorii de pașapoarte diplomatice și de serviciu, dacă la intrarea în România nu prezintă simptomatologie asociată SARS-CoV-2;
                        k) angajații sistemului național de apărare ordine publică și siguranță națională care se întorc în România din misiuni executate în afara țării, dacă la intrarea în România nu prezintă simptomatologie asociată SARS-CoV-2.

(3) Persoanele care nu respectă măsurile de carantină/izolare la domiciliu vor fi introduse în carantină instituționalizată pentru o perioadă de 14 zile și obligate să suporte contravaloarea cazării și hrănirii pe perioada carantinei instituționalizate.
(4) Persoanele aflate în carantină instituționalizată la data de 15.05.2020, rămân în carantină în spațiile respective până la încheierea perioadei de 14 zile.
15. (1) Se instituie, prin ordin al comandantului acțiunii, măsura carantinării unor clădiri, zone, localități la solicitarea comitetelor județene pentru situații de urgență, pe baza analizelor realizate de către direcțiile de sănătate publică și avizate de către INSP.

(2) Măsurile de carantinare instituite pe durata stării de urgență și care nu au fost revocate se mențin în condițiile alin. 1.
16. Se menține închiderea temporară, totală sau parțială, a unor puncte de trecere a frontierei de stat, astfel:

I. La frontiera româno-ungară:
1. Turnu, județul Arad (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri);
2. Salonta, județul Bihor - feroviar și rutier (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri pe cale rutieră);
3. Săcuieni, județul Bihor (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri);
4. Valea lui Mihai, județul Bihor - feroviar și rutier (cu excepția traficului feroviar de marfă);
5. Carei, județul Satu Mare.
II. La frontiera româno-bulgară:
1. Negru Vodă, județul Constanța;
2. Lipnița, județul Constanța;
3. Dobromir, județul Constanța;
4. Zimnicea, județul Teleorman;
5. Turnu Măgurele, județul Teleorman;
6. Bechet, județul Dolj (cu excepția traficului de marfă).
III. La frontiera româno-ucraineană:
1. Sighetu Marmației, județul Maramureș;
2. Isaccea, județul Tulcea. 7

IV. La frontiera româno-moldoveană:
1. Rădăuți-Prut, județul Botoșani;
2. Oancea, județul Galați.
V. La frontiera româno-sârbă:
1. Porțile de Fier II, județul Mehedinți;
2. Drobeta-Turnu Severin, județul Mehedinți (cu excepția traficului de marfă);
3. Orșova, județul Mehedinți;
4. Moldova Nouă, județul Caraș-Severin;
5. Naidăș, județul Caraș-Severin;
6. Vălcani, județul Timiș;
7. Stamora-Moravița, județul Timiș - feroviar (cu excepția traficului de marfă);
8. Lunga, județul Timiș;
9. Foeni, județul Timiș;
10. Jimbolia, județul Timiș - feroviar (cu excepția traficului de marfă).
17. (1) Începând cu data de 15.05.2020, este permisă circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în interiorul localităților, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecției și evitarea formării grupurilor pietonale mai mari de 3 persoane care nu aparțin aceleiași familii.

(2) Cu aceeași dată se dispune redeschiderea parcurilor pentru public, cu excepția locurilor de joacă pentru copii și cu respectarea măsurilor generale de prevenire și protecție.
(3) Se instituie interdicția deplasării persoanelor în afara localității/zonei metropolitane cu următoarele excepții:
                        a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
                        b) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
                        c) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
                        d) deplasarea pentru comercializarea de produse agroalimentare de către producătorii agricoli;
                        e) deplasarea pentru îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate sau eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
                        f) deplasarea pentru participarea la programe sau proceduri în centrele de tratament;
                        g) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
                        h) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
8


                        i) deplasarea pentru activități recreativ-sportive individuale desfășurate în aer liber (ciclism, drumeție, alergare, canotaj, alpinism, vânătoare, pescuit și altele) cu participarea a cel mult 3 persoane.
                        j) deplasarea pentru participarea la evenimente familiale, cu un număr limitat de persoane și respectarea regulilor de distanțare socială;
                        k) deplasarea pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu.

(4) La solicitarea instituțiilor abilitate cu exercitarea controlului respectării măsurilor stabilite pe timpul stării de alertă, situaţiile exceptate potrivit prevederilor alin (2) se justifică prin declarație pe propria răspundere.
18. (1) Se menține măsura suspendării cursurilor din toate unitățile și instituțiile de învățământ până la finalul anului școlar/universitar.

(2) Se permite desfășurarea, după data de 02.06.2020, a unor activități de pregătire, pe o perioadă de 2 săptămâni, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12- a și a 13-a), precum și pentru organizarea examenelor naționale în condițiile respectării măsurilor de prevenire.
19. Se menține coordonarea operațională a serviciilor de ambulanță de către inspectoratele pentru situații de urgență și a Poliției Locale de către inspectoratele de poliție din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum și măsurile dispuse cu privire la personalul medico-sanitar din cabinetele medicale ale unităților/instituțiilor de învățământ referitoare la punerea la dispoziția direcțiilor de sănătate publică, cu excepția perioadei 02-12.06.2020, precum și în perioada desfășurării examenelor naționale.
20. În situația stabilirii stării de alertă potrivit legii, pe durata acesteia, Ministerul Apărării Naționale sprijină, la cerere, Ministerul Afacerilor Interne cu personal și mijloace pentru:
a) asigurarea pazei şi protecției unor obiective a căror protecție este asigurată de către Jandarmeria Română;
b) transportul de efective, materiale şi tehnică pentru îndeplinirea misiunilor specifice;
c) triaj epidemiologic, asistență medicală.
21. Se menține posibilitatea angajatorilor de a dispune măsura de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului şi distribuției energiei electrice şi gazelor naturale, a activităților de întreținere şi mentenanţă a echipamentelor şi instalațiilor specifice, precum şi a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv extracție, producție şi procesare a resurselor şi materiilor prime şi/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului energetic național, în concordanță cu prevederile planurilor proprii de continuitate a activităților de bază.