SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Adresa: București, str.
Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Poștal 26 Cont:BRD, Agenția Carol,
RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Nr. 290 din 22.06.2020
Către,
PREȘEDINTELE
ROMÂNIEI,
Domnul
Klaus Werner IOHANNIS
-Palatul Cotroceni, Bd. Geniului,
nr.1-3, sector 6 București, Cod postal 060116-
SESIZARE
DE NECONSTITUȚIONALITATE
Domnule Președinte,
Subscrisul, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), ne
adresăm dvs., în baza Art. 51 Al. 1, Art. 52 Al. 2, Art. 77 Al. 3, Art. 80 Al.
1 și 2 și Art. 92 Al. 1, din Constituția României, în multipla dvs. calitate de
Președinte, Comandant al Forțelor Armate, Președinte al C.S.A.T., semnatar și
garant al îndeplinirii tratatelor internaționale la care România este parte, în
cazul în speță Tratatul de aderare la N.A.T.O. și Parteneriatul Strategic cu
S.U.A. De asemenea, avem în vedere răspunsul dvs. favorabil din 06.10.2017 la Petiția
noastră nr. 16429 același an, vizând neconstituționalitatea, prin includerea
rezerviștilor a OUG nr. 57/2015 și a OUG nr. 59/2017.
Din același motiv, al includerii rezerviștilor, care nu au “pensii
speciale” recenta „Lege pentru modificarea și completarea Legii 227/2015
privind Codul Fiscal” (Plx nr. 396/2019) votată în Camera Deputaților în
data de 17.06.2020 și trimisă dvs. spre promulgare, lege care justifică în ce
ne privește, tripla impozitare a pensiilor, confiscarea (prin procentul de 85%
prevăzut) și discriminarea noastră față de alte categorii socio-profesionale,
este neconstituțională.
Legea menționată încalcă deliberat următoarele:
1.
dispozițiile Art. 14 din Convenția Europeană a
Drepturilor Omului, care „interzice tratarea în mod diferit a persoanelor
aflate în situații comparabile” (vezi dosarele CEDO seria A nr. 192/1991 și
seria A nr. 70/1993);
2.
deciziile obligatorii ale CCR (nr. 20/2000) si
ICCJ (29/2011) privind regimul juridic al rezerviștilor;
3.
Art. 1 Al. 5, Art. 4 Al. 1, Art. 11 Al. 1 și 2,
Art. 16 Al. 1 și 2, Art. 30 Al. 6 și 7, Art. 31 Al. 1 și 2, Art. 41 Al. 2 și 3
coroborat cu Art. 42 Al. 1 și 2, Art. 44 si Art. 53 Al. 1 și 2 din Constituția
României.
Domnule
Președinte,
În fapt, vă transmitem rugămintea de
a nu promulga legea în forma actuală și a solicita la CCR verdictul de
neconstituționalitate deoarece:
- include, în mod nejustificat si
neconstitutional, prin prisma dreptului muncii, si rezervistii.
Constitutional, ca in toate statele moderne, si în Romania exista doua
tipuri de salariați, CIVILI și MILITARI, doua filozofii de
salarizare diferite, CIVILĂ și MILITARĂ, doua tipuri de
legislații privind pensiile, CIVILE si MILITARE.
- Civilii sunt angajați prin
CONTRACTE DE MUNCĂ NORMATĂ LA 8 ORE, in timp
ce pentru militari, Constitutia interzice utilizarea cuvantului munca
(Art.42, al.1), militarii si politistii incheind CONTRACTE
DE ACTIVITATE LA ORDIN, nenormata, 24h/24.
- Ce trece de norma, la civili este
platit suplimentar, in timp ce militarii si
politistii sunt platiti cu un salariu stabilit aleatoriu, pentru
activitate de 24h/24 (nu cu 3 salarii pentru 3 norme de
munca).
- Activitatea militarilor si
politistilor care redevin militari in
rezerva, la pensie, continua si dupa pensionare. In plus, activitatea se
desfasoara in baza unui JURAMANT MILITAR, care incumba
renuntarea la drepturi civile si asumarea riscului pierderii vietii,
pensia fiind, in fapt, la ei, solda de rezervist.
- Neindeplinirea atributiilor de
serviciu la civili atrage desfacerea
contractului de munca, in timp ce la militari atrage arestul pe timp de
pace si glontul in situatia de razboi.
Va solicitam, prin urmare, sa aveti in vedere, pe viitor,
excluderea militarilor si politistilor, in calitate de categorie
socio-profesionala si juridica distincta, din orice act normativ adoptat pentru
civili.
- Romania este membru NATO si partener
strategic al SUA prin tratate de drept international, la care guvernele
noastre s-au angajat sa respecte toate prevederile. Aceste tratate au
caracter strict MILITAR (spre deosebire de Tratatul de
aderare la UE), impunand alinierea noastra, din punct de vedere militar
(dotare, inzestrare, efective, instruire, salarii si pensii), la
standardele NATO. Este motivul pentru care au fost adoptate legile
militare privind pensiile rezevistilor nr. 164/2001 si nr.179/2004.
Acestea ne-au permis integrarea in NATO, dar au fost abrogate, prin frauda
parlamentara, in 2010, cand regimnul Basescu a produs Legea nr. 263/2020,
incluzand rezervistii, in mod abuziv (prin deposedarea de grade militare
si tranformarea lor in asistati social, cf. Art.6 al Legii), in legea
civila si aruncati pe Casa Nationala de Pensii.
- In 2005, tot regimul Basescu a
introdus, pentru prima data in Romania, impozitarea pensiilor,
desfiintandu-le caracterul de drept patrimonial dobandit si asimilandu-le,
ilegal, veniturilor, deoarece pensiile provin din venituri salariale
impozitate. S-a anuntat atunci ca toti pensionarii, civili sau militari,
vor primi in plus banii necesari acoperirii impozitului, prevedere
legislativa incalcata, deoarece s-a procedat, mascat, la o prima taiere a
pensiilor. Situatia a fost agravata de masurile legislative din 2010, cand
s-a incercat o noua taiere a tuturor pensiilor, dar s-a reusit doar
distrugerea pensiilor militare de stat, taxate printr-o furibunda
propaganda populista, drept „pensii nesimtite” si „pensii speciale”. SCMD
a reusit, doar partial, recuperarea drepturilor legitime, in 2015, dar
Legea noastra reparatorie nr. 223/2015 nu a mai fost aplicata datorita
unor OUG-uri neconstitutionale in ceea ce ne priveste (OUG 57/2015, OUG
59/2017, OUG 114/2018 etc) care i-au anulat continutul, au introdus,
in cadrul sistemului militar, DISCRIMINAREA SI DUBLA
IMPOZITARE. Or, PLx 396/2019 introduce, mascat, sub numele de taxa, UN
AL TREILEA IMPOZIT.
- In baza Art.11 din Constitutia
Romaniei, care prevede
indeplinirea, „de indata si cu buna credinta”, de catre
Romania, a obligatiilor asumate prin Trataul de aderare la NATO si
Parteneriatul strategic cu SUA, includerea militarilor si politistilor in
PLx396/2019 este susceptibila de a atrage asupra celor responsabili de
acest lucru, acuzele de inalta tradare, incalcarea prevederilor
Tratatelor, deci tradarea aliatilor si descoperirea flancului de SUD-EST
al NATO. SCMD va reclama acest lucru catre Secretariatul General NATO si
catre Presedintele SUA.
- Referitor la motivatiile populiste ale includerii rezervistilor in respectiva lege, juridic
atragem atentia ca propaganda teleastilor, politicienilor si analistilor
politici, in acest sens, este contrara realitatii obiective
constitutionale, situandu-se in sfera comunismului sau a bolsevismului de
tip „stahanovist”, prin promovarea „egalitarismului burtii”:
- La proclamarea sfintei
contributivitati drept unic criteriu de
acordare a pensiilor, atragem atentia ca intreaga legislatie a pensiilor
de dupa 2004 este neconstitutionala, nedefinind obiectul legilor – pensia
(ca drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca, integral
sau partial indeplinite), asimiland-o veniturilor. Va prezentam, in atas,
in acest sens, tabloul pensiilor din Romania, deoarece se incearca
stergerea statutului juridic al pensiei si transformarea sa, din
obligatie a statului, intr-un drept aleatoriu acordat in functie de
disponibilitatile financiare. In plus, la rezevisti, pe langa anularea
dreptului patrimonial dobandit, se abroga, retroactiv, Principiul sperantei legitime.
- In ceea ce priveste contributiile
la pensie ale cetatenilor, fie civili,
fie militari, acestea au fost retinute de bugetul de stat pana la
01.04.1991, la gradinite, scoli, uzine, unitati militare etc., venind
doar fondul de salarii net. Cu legea 32/1991, s-a transferat retinerea contributiilor
catre angajator, iar cu OUG 114/2018, aceasta a cazut,
teoretic, in sarcina angajatului, fapt ce a perturbat cu totul sistemul
salarial si de pensii militare. Nu exista in intregul sistem, la conditii
absolut egale, doua pensii identice. In schimb exista sute de pensii
militare de stat (Anexa 2) mai mici decat ajutorul social, botezat, in
mod ticalos, „pensie minima” Militarii au avut contributie proprie toata
viata la bugetul de stat si contributie individuala la Fondul Privat de
Pensii, din 1967 si pana in prezent, Pilonul II fiindu-ne desfiintat si
banii confiscati prin OUG59/2017. Respingem, asadar, mitul
necontributivitatii militarilor!
- La motivatia ca, prin taxarea
pensiilor miitare, si asa mici, se vor obtine bani pentru altceva, va atragem
atentia ca, din punct de vedere juridic, un leu nu poate fi transferat de
la Sistemul de Aparare, obligat sa asigure totul, salarii, instruire,
pensii, dotare etc. din cei 2% din PIB, impusi prin Tratatul de aderare
la NATO. Militarii nu solicita si nu primesc nimic de la bugetul
consolidat si nu au nicio legatura cu Casa Nationala de Pensii, avand
propriile Case sectoriale de pensii.
- La solicitarea de adancire a
discriminarii intre rezervisti, prin propunerea ca doar cei din teatrele
de operatii sa beneficieze de pensii deosebite, raspunsul este ca
structurile militare sunt unitare, avand doau componente inseparabile:
cadrele in activitate si rezerva; ca noi nu avem misiuni de lupta in
strainatate, ci doar de mentinere a pacii si ca Armata se intareste in
interior, conform Constitutiei, in scopul APARARII si DESCURAJARII
oricarui posibil agresor.
Pentru alte
amanunte legate de legislatia specifica militara, de obligatiile militarilor si
politistilor, care continua si dupa trecerea in rezerva, in vederea anihilarii,
pe viitor, a oricaror proiecte legislative facute din nestiinta sau din
interese meschine, politicianiste, de grup, vizand sifonarea banilor destinati
Apararii, va rugam sa aveti amabilitatea de a accepta o intrevedere cu
conducerea SCMD.
Cu deosebita
stima,
Presedintele SCMD,
Col.(r)
dr. Mircea DOGARU