PROCESUL SCMD CU SENATORUL TRAIAN BASESCU,
ASTAZI EUROPARLAMENTAR
-
In
atentia tuturor membrilor SCMD –
Doamnelor si domnilor,
Dupa cum stiti, in martie 2018, SCMD l-a reclamat, la
Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), pe senatorul Traian
Basescu, pentru discriminarea rezervistilor, calomniere si indemn la ura
impotriva lor, avertizandu-l pe Presedintele CNCD ca, in situatia in care se va
dovedi partinitor fata de reclamat, il vom actiona in instanta si pe domnia sa,
pentru complicitate.
CNCD ne-a raspuns, nu dupa 30 de zile, ci dupa 2 ani,
motiv pentru care SCMD a deschis actiunea la Tribunalul Bucuresti, Sectia
Contencios Administrativ si Fiscal (Dosar nr. 30019/3/2020) si impotriva dlui.
Traian Basescu si impotriva CNCD.
Conform Citatiei primite, ne vom prezenta la judecata,
marti, 19 ianuarie 2021, la Tribunalul Bucuresti.
Va prezentam, alaturat, Raspunsul depus la instanta,
de SCMD, la Intampinarea dlui. Traian Basescu si a CNCD in calitate de parati.
Honor et Patria! Vae Victis!
Presedintele SCMD,
Col.(r) dr. Mircea DOGARU
SINDICATUL CADRELOR MILITARE
DISPONIBILIZATE
Sediul social:
Bucuresti, str. Bogota, nr. 6,
Sector 1, Cod postal 013642
E-mail scmdjuridic@gmail.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com
Telefoane mobile: 0736600973, 0736601143,
Cont: BRD, Agentia Carol,
RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Nr.______________ din ________________ Ex.nr.___
TRIBUNALUL BUCURESTI
SECTIA A II-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
Dosar nr. 30019/3/2020 Complet 40 Fond
CA
Termen 19.01.2021, 11.00
DOMNULE PRESEDINTE,
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în
continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti, str.Pajurei nr.13, Sector 1, in calitate de reclamant, in contradictoriu cu paratii Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, cu sediul în Bucureşti,
Piata Valter Maracineanu nr.1-3, sector 1 si Basescu Traian, fost senator, in
prezent europarlamentar, membru PMP, citat la sediul PMP din Bucureşti, str. Nicolae Iorga nr.11, sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 201 pct.2 c.pr.civ., in termenul legal de 10
zile, formulam:
RASPUNS LA INTAMPINAREA
formulata de paratul Traian Basescu, prin care aratam urmatoarele:
Fata de exceptia necompetentei materiale a instantei invocata de parat, lasam la aprecierea instantei solutionarea acesteia.
Fata de exceptia nulitatii cererii de chemare in judecata invocata de parat
cu privire la definirea valorii petitului „obligarea paratului Basescu Traian la inlaturarea consecintelor faptelor
de discriminare, prin prezentarea de scuze publice si sanctionarea pecuniara a
acestuia, conform art.1349 alin.2 c.civil”, aratam ca solicitam sanctionarea
paratului Basescu Traian cu suma de 1 leu si intelegem sa completam actiunea cu
aceasta evaluare pecuniara, in temeiul dispozitiilor art. art. 192, art.194 si
204 c.pr.civ.
Pe fondul cauzei:
Invocarea opiniei politice,
dreptul la cuvant si libertatea de exprimare in contextul in care s-au facut
aceste aprecieri defaimatoare la adresa cadrelor militare in rezerva si
retragere de catre parat nu se sustin, tinand cont de faptul ca aprecierile nu au
fost facute in contextul unor dezbateri pe aceasta tema, ci pentru a denigra cadrele
militare in rezerva si retragere, a minimaliza importanta acestei categorii socio-profesionale
si a incita la ura impotriva acestora.
Definirea savarsirii unei
infractiuni, asa cum ea a fost apreciata de parat, respectiv ”In general,
suntem impotriva pensiilor speciale, care sunt furt. Indiferent cine are pensii
speciale fura bani. Nu sunt pensii rezultate din contributie. Sigur, ii vedem
la televizor, ne povestesc cum sunt ei cu arma la picior, dorm cu pusca in pat
si de asta trebuie sa aiba pensii speciale, uitand sa ne spuna ca marea lor
contributie la securitatea Romaniei a fost ca erau la munci agricole inainte de
Revolutie, strangeau porumb prin Insula Mare a Brailei si deodata si-au dat
seama ca le trebuie pensii speciale”, nu are corespondent in dispozitiile art.228
din Codul penal, aspect cunoscut cu siguranta de parat.
Dreptul la pensiile
militare, prevazute de Legea nr. 223/2015 il au cadrele militare in rezerva si
retragere ca urmare a activitatilor desfasurate de acestia in sistemul de
aparare, ordine publica si securitate nationala, care nu se rezuma la „arma la
picior, dorm cu pusca in pat ..., uitand sa ne spuna ca marea lor contributie
la securitatea Romaniei a fost ca erau la munci agricole inainte de Revolutie,
strangeau porumb prin Insula Mare a Brailei”. Paratul a ignorat cu buna stiinta
prevederile art.1 lit.f Din Legea nr.223/2015 „principiul recunostintei fata de
loialitatea sacrificiile si privatiunile suferite de militari, politisti si
functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare
si familiile acestora pe timpul carierei”.
Faptul ca la nevoie
cadrele militare in activitate, dar si cele in retragere si rezerva (in perioada
concentrarii), sunt chemate sa desfasoare activitati imperios necesare pentru
salvarea de vieti, in domeniul economic, in situatii exceptionale – inundatii,
cutremure, pandemie – nu minimalizeaza activitatile desfasurate de cadrele
militare conform fiselor posturilor acestora.
Activitatea cadrelor militare din sistemul national de aparare,
ordine publica si securitate nationala are particularitati clar definite si
cunoscute, inclusive de parat:
1.
nu s-a limitat in timp la durata
programului normal de lucru si nu a existat posibilitatea compensarii muncii
prestate cu timp liber sau plati suplimentare;
2.
exercitarea prerogativelor constitutionale
de aparare, ordine publica si securitate nationala se caracterizeaza prin continuitate;
3.
institutiile publice au
obligatia legala de a asigura realizarea drepturilor prin dispozitiile in
vigoare referitoare la specificul muncii prestate, importanta sociala si
restrictiile aferente;
4.
expunerea cadrelor militare la
un grad ridicat de stres si risc.
Nu putem pune la indoiala
faptul ca paratul nu a cunoscut aceste aspecte, avand in vedere calitatea
acestuia de fost Presedinte al Romaniei si de fost Presedinte al Consiliului
Suprem de Aparare a Tarii.
Mai mult, desi paratul „combate”
in plan politic existenta pensiilor speciale, personal sus-numitul este
beneficiarul unei pensii speciale, la care niciun moment nu a incercat sa
renunte, acceptand in mod direct si nemijlocit beneficiile acestei pensii,
motiv pentru care odata in plus, afirmatiile pe care le-am invocat formulate de
sus-numitul in prezenta cauza nu au o sustinere legata de o reflectie publica.
Apreciem ca prezentei cauze ii devin aplicabile
dispozitiile art.60 din Conventie, potrivit caruia „nicio dispozitie din
prezenta conventie nu va fi interpretata ca limitand sau aducand atingere
drepturilor omului si libertatilor fundamentale care ar putea fi recunoscute
conform legilor oricarei parti contractante sau oricarei alte conventii la care
aceasta parte contractanta este parte”.
Institutiile statului pot emite ordine/dispozitii sau norme metodologice, dar numai in
baza si cu respectarea legii, iar interpretarea unor articole de lege nu poate
fi facuta decat de legiuitor, prin normele de aplicare a legii.
Depunem prezentul raspuns la intampinare în 3 exemplare, unul pentru instanță și doua pentru a fi comunicat paratilor.
Presedintele S.C.M.D.
Col.
(r)
dr. Mircea DOGARU
DOMNULUI PRESEDINTE AL TRIBUNALULUI BUCURESTI – SECTIA
a II-a