marți, 28 februarie 2023

Informare de la Comisia Europeana

 NU MAI ATRIBUITI C.E. MASURILE ANTISTATALE 

ALE JEGURILOR TRADATOARE DE LA BUCURESTI

- In atentia tuturor jurnalistilor manipulati -


Doamnelor si domnilor facatori de opinie dupa ureche sau la ordin, cititi cu atentie raspunsul Comisiei Europene, ca sa intelegeti de ce federatiile sindicale ale politistilor, politistilor de penitenciare, SCMD si aliatii lor pregatesc ample manifestatii de protest impotriva minciunilor guvernamentale privind salarizarea si pensiile (soldele de rezervist ale) tuturor prestatorilor de activitati specifice 24h/24, cu riscul vietii, din cadrul SAOPSN ... 




Pe cale de consecinta, daca tot ne chemati la circuri televizate, adica la confruntari cu inregistrari prealabile, lasati-ne dracului sa explicam romanilor realitatea, adica bataia de joc la care sunt supusi, de catre guverne, militarii, politistii in activitate, rezervistii si intregul personal civil din SAOPSN!


Presedintele SCMD,

              Col.(r) dr. Mircea DOGARU

luni, 27 februarie 2023

MITING PENTRU DREPTUL LA EXISTENTA, AL NOSTRU, AL TUTUROR SI AL ROMANIEI CA TARA

 -         In atentia tuturor membrilor si aliatilor SCMD, rezervisti, politisti si civili –

 Doamnelor si domnilor,

Inca din octombrie 2021, SCMD a pus la dispozitia ministrului Muncii documentatia juridica a renegocierii PNRR, pornind de la lipsa de justificare a introducerii pensiilor militare in procentul de 9,4% din PIB si in Proiectul Legii reformei asa-ziselor “pensii speciale”, desi PNRR-ul le trateaza separat pe cele militare ca “ocupationale”. Demonstratia, pe criterii juridice, a facut-o SCMD la toate intalnirile directe dintre reprezentantii CSN Meridian si Marius Budai sau premierul Ciuca. Deasemenea, SCMD a obtinut, in cadrul discutiilor din CDS si CES, acordul tuturor patronatelor si confederatiilor sindicale privind excluderea pensiilor militare si din PNRR si din proiectul legislativ.

De doi ani, capii politicii romanesti ne vrajesc declarativ, dandu-ne, ipocrit, dreptate, dar nu au luat nicio masura deoarece propunerile nu apartin, in fapt, nici Bancii Mondiale, nici Comisiei Europene, ci le apartin lor in exclusivitate, fiind facute din prostie fudula si servilism dezgustator fata de interesele straine. E inutil sa le spunem ca incalca legislatia NATO si prevederile Tratatelor de aderare, facand praf orice structura de aparare, ordine publica si securitate a Romaniei. Le-a atras atentia si Banca Mondiala, subliniind periculozitatea momentului. In plus, si patronatele si sindicatele civililor au inteles ca, prin excluderea militarilor din cei 9,4% si din lege, se da o speranta cresterii pensiilor civile.

In 2016, cand au facut praf Legea reparatorie 223/2015, au trimis o liota de generali si chestori sa ne prosteasca in toata tara ca “65% din jumatate ar fi mai mult decat 80% din tot”. Expresia ii apartine presedintelui Comisiei de Munca din Camera Deputatilor. Astazi si-au asmutit slugile si masa de decrepiti fuduli si lingatori de clante sa ne explice ca 45% din cateva elemente ale soldei nete in activitate ar fi mai favorabile decat 65% din brut, cu tot cu limita de 85%.

Tinand cont si de inghetarea tuturor pensiilor civile si militare dar si a tuturor salariilor pe 50 de ani, prin PNRR, de refuzul de aplicare a legilor organice privind salarizarea si pensiile care sunt stopate sau distruse prin OUG-uri valabile numai pentru noi, “stupid people”, nu si pentru magistrati, de gargara mincinoasa facuta la posturile de televiziune de toti acoperitii sistemului, noi, impreuna cu federatiile sindicale ale politistilor si politistilor de penitenciare, sprijiniti de federatii ale sindicatelor civile, am hotarat sa organizam, in luna martie, un miting cu efective complete, cu alte cuvinte cu participarea tuturor membrilor valizi. In aceasta saptamana ne vom pune de acord asupra datei si a locatiei, eventual a traseului, deoarece exista mai multe posibilitati: miting cu zeci de mii de oameni, la Ambasa partenerului strategic; miting in Piata Victoriei; miting in Piata Victoriei cu deplasare spre reprezentanta UE si finalizare la Parlament sau mitinguri cu dispersarea fortelor la toate obiectivele.

In momentul in care se va lua decizia o vom comunica, atragand tuturor celor interesati atentia ca, din nefericire, s-a depasit, in mod catastrofal, limita suportabilitatii si ca va fi … ori … ori!

Adica ori noi, romanii care vrem sa mai traim europeneste, intr-o tara numita Romania, ori tradatorii si slugile lor manipulate -- prostii fuduli!

Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

joi, 23 februarie 2023

 PRELUARE DE PE INTERNET

DESPRE CONTRIBUTIVITATE SI CONTRIBUABILI

20 februarie 2023 Categoria Despre Armata 

Așa cum spuneam  recent, armata României  este victima ideală pentru realizarea tuturor reformelor  care duc la obținerea sau păstrarea privilegiilor clasei politice și bineînțeles a banilor necesari pentru supraviețuirea acesteia  în fruntea unui stat eșuat. Inițial armata a fost sacrificată pentru intrarea în NATO și UE. Apoi armata și după ea întreaga societate, economie, resurse, idealuri, teritoriu, au fost si continuă să fie sacrificate de aceeași clasă politică, pentru a se putea roti și menține la putere. Toate partidele care au guvernat au trebuit să plătească pentru fiecare guvern, președinte, pe care l-au ”ales”, pentru fiecare bucățică de avere încropită, au cedat câte ceva din zestrea țării prin ”listare la bursă” și privatizare sau pur și simplu distrugere, vânzare, desființare: combinate, transporturi, flotă, unități militare, structuri, resurse, învățământ, sănătate, cultură, teritoriu, suveranitate.

Cine stă în calea obținerii banilor din PNRR și garantarea alegerilor din 2024? Pensiile speciale. Ei, politicienii  și presa aservită, când spun pensiile speciale, se referă la pensiile militarilor. Sunt singurele pe care le pot masacra, așa cum au mai făcut-o. De ale magistraților nu se pot atinge, le apără deciziile Curții Constituționale că doar de aia avem Curte Constituțională, să dea decizii doar pentru magistrați,  așa cum spunea domnul Budăi. De ale parlamentarilor și aleșilor locali și primari nu se vor atinge că nu sunt proști să își taie singuri propriile pensii. Cu diplomații, membrii Curții de Conturi,  piloții și alți slujbași mai rămâne de văzut, dar militarii, victimele de serviciu vor fi în mod sigur sacrificați.

Care este vina lor acuma? Se spune că nu au contribuit la pensie.

Prostimea sau hater-ii, cei care au făcut armata la GAZ sau au cusut nasturi ca TR-ști, nu le-a dat voie ”credința” să își apere țara, sau au prins numai ”căprari” în armată, sau pur și simplu suferă că nu au fost și ei șefi sau comandanți niciodată, nu se pot lăuda că au tras decât mâța de coadă sau la tir prin bâlciuri doborând rățuște, ăștia, când aud că militarii ”nu contribuie la pensie” sar în sus, crezând și strigând că militarii sug sângele poporului și mânâncă banii care li se cuvin lor și mai au și pensii ”nesimțite”. Și de aici o întreagă isterie, orchestrată cu bună știință de cei care se/și văd fără bani de colivă din cauza ”pensiilor speciale” băgate în PNRR de doi ”rățușcari” care neavând ce face s-au gândit ei să se laude cu ceva și să îi pomenească, pe ei și mamele lor, tot neamul românesc. Ce au vrut, vor primi frigidere să aibă.

Deci pericolul public numărul 1 în România, conform politicienilor și slugilor lor sau analfabeților de orice natură, sunt pensiile militarilor. Nu mai reiau ideea sau teza apartenenței pensiilor militare la cele speciale, nu asta este important, asta este doar o găselniță, un subiect de îmbrobodit și ”bălăcit” prin media. Cei care habar nu au cum se contribuie la pensie, sau chiar ce scrie pe talonul lor de pensie, ”apără” pensiile militare spunând că acestea nu sunt speciale. Atâta știu, atâta spun și o spun cu gura mare să vadă toți ce papagali au pe post de apărători. Unii, mai dăștepți, pretinzând că apără adevărul și pensiile militarilor, spun că ”militarii au pensii contributive, ca și civilii, din 2017”, dovedind o necunoaștere a situației demnă de un analfabet funcțional.

E timpul să lămurim odată pentru totdeauna ce e cu contributivitatea asta.

1.      Contributivitatea persoanei/angajatului, la un fond de pensie național a fost stipulată prima oară în Legea 19/17.03.2000, intrată în vigoare în 01.04.2001. În această lege, la art 2 punctul e) se stabilește pentru prima oară și întâia dată sistemul contributiv al salariatului, ca principiu de drept al pensiei : ” Art. 2. – Sistemul public se organizează şi funcţionează având ca principii de bază:  e) principiul contributivităţii, conform căruia fondurile de asigurări sociale se constituie pe baza contribuţiilor datorate de persoanele fizice şi juridice, participante la sistemul public, drepturile de asigurări sociale cuvenindu-se pe temeiul contribuţiilor de asigurări sociale plătite;”Asta în ceea ce privește pensiile civile.PRIN ACEEAȘI LEGE  se înființează și Casa  Națională de Pensii.

2.      Pentru pensiile militare, cu aceeași dată a intrat în vigoare Legea 164/2001, care prevedea că :

 Art. 1. – (1) Dreptul la pensii şi asigurări sociale pentru cadrele militare este garantat de stat şi se exercită în condiţiile prezentei legi.

(2) Principiile generale prevăzute la art. 2 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale se aplică în mod corespunzător şi pensiilor militare de stat, exceptând situaţiile în care prin prezenta lege se dispune altfel.

Cu alte cuvinte, PRINCIPIUL CONTRIBUTIVITĂȚII a fost introdus  și a intrat în funcțiune și pentru pensiile civile și pentru cele militare cu aceeași dată, chiar dacă prin legi diferite, în 2001.

Singura diferență era că pentru civili sumele reținute erau trimise la Casa Națională de Pensii, formând bugetul asigurărilor sociale de stat care  făcea plățile pensiilor lor  în următorul an, conform art 12 din L19/2000  iar la militari, conform art. 5 din legea 164,  (2) ”fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat şi a altor drepturi de asigurări sociale se asigură de la bugetul de stat prin bugetele instituţiilor prevăzute la alin. (1).”  

·         Până în 2001, pensiile erau plătite de angajator, în conformitate cu prevederile Decretului   389 DIN 11/10/72 cu privire la contributia pentru asigurarile sociale de stat, art 1” Unitatile socialiste de stat, organizatiile cooperatiste, alte organizatii obstesti, orice alte persoane juridice, precum si persoanele fizice, care folosesc personal salariat, sint datoare sa verse la bugetul asigurarilor sociale de stat, o contributie de 15% asupra cistigului brut realizat de personalul lor salariat, de persoanele care se califica la locul de munca sau care urmeaza cursuri de perfectionare profesionala, precum si asupra sumelor primite de ucenici, elevi ai scolilor profesionale, pe timpul cit fac practica in productie, indiferent de forma in care se realizeaza aceste venituri, de fondul din care se platesc si de durata contractului de munca.”

Până aici sper că totul e clar. Contributivitatea salariatului   a fost instituită în 2001 și  de atunci, chiar dacă unii au contribuit la Fondul de Pensii și Asigurări Sociale sau la bugetul de stat, tuturor li s-au oprit bani pentru contribuția la pensie NIMENI NU A MÂNCAT BANII ALTUIA, chiar dacă în ultimii ani, Casa Națională de Pensii nu mai poate acoperi cu contribuția actualilor salariați sumele necesare acoperirii pensiilor actualilor pensionari. Astfel a apărut art 21 din Legea 263/2010 care prevede  că ”veniturile bugetului asigurărilor sociale de stat provin din:a) contribuții de asigurări sociale, dobânzi și penalități de întârziere, precum și din alte venituri, potrivit legii;b) sume alocate de la bugetul de stat pentru echilibrarea bugetului asigurărilor sociale de stat, care se aprobă prin legile bugetare anuale.”  Interesant termen găsit pentru a acoperi gaura din Bugetul asigurărilor sociale , ”echilibrare”. Cum știu ei, politicienii să redefinească proasta gestionare a țării și să-și  acopere furturile. Această situație se datorează în principal  plecării forței de muncă din țară, izgonită de aceiași politicieni care acuma dau vina pe pensiile militarilor pentru lipsa banilor la fondul de pensii. Aceasta este o problemă falsă, creată de guvernanți pentru a acoperi o politică falimentară și o guvernare defectuoasă, iar „vinovații de serviciu„ sunt iarăși militarii.

Mergem mai departe cu contributivitatea militarilor. În 2010 guvernul Boc a considerat că militarii trebuie să își doneze și ei contribuția în fondul de pensii și asigurări sociale, nu pentru că până atunci nu ar fi contribuit la pensii, ci pentru că aveau nevoie de ”donațiile militarilor” pentru a acoperi găurile din fondul de pensii.

Ei au definit, prin art 3 și 19(1) ale LEGII 263,  ” stagiu de cotizare” doar ”CONTRIBUȚIA”  care a intrat  DIRECT în bugetul de asigurări, stipulând prin lege , că  ” Constituie stagiu de cotizare perioadele de timp pentru care asigurații datorează și/sau plătesc contribuții de asigurări sociale în sistemul public de pensii.”și astfel, au trâmbițat lumii întregi că militarii nu au cotizat la pensie, deși, așa cum am arătat mai înainte, au cotizat chiar dacă DIRECT ÎN BUGETUL CONSOLIDAT” AȘA CUM AU CONTRIBUIT TOȚI ROMÂNII, PÂNĂ ÎN 2001.

Dar, pentru opinia publică, pentru ”rățușcari”, GAz-iști, croitori, fătălăi și alte asemenea elemente,  ”MILITARII NU AU CONTRIBUIT”, pentru că nu se încadrează în definiția dată de ei. Da, militarii nu au cotizat tot timpul la sistemul PUBLIC  de pensii dar au contribuit la pensie iar banii lor au intrat în BUGETUL CONSOLIDAT, așa cum a intrat și contribuția tuturor salariaților până în 2001,  excedentul, căci a fost cândva și un excedent,  rămânând în bugetul de stat și fiind repartizat în alte sectoare deficitare. Deci MILITARII AU CONTRIBUIT ȘI LA FONDUL DE PENSIE ȘI LA ALTE FONDURI POATE CHIAR LA CEL DE PENSII PUBLICE, UNDE ERA NEVOIE DE BANI. Este adevărat că această contribuție nu apare, până în 2001,  în statele de plată, ca reținere, pentru că se oprea direct din fondurile pe care guvernul le repartiza Ministerului Apărării.

Adevărul este că atunci când au emis legea 19/2000, politicienii, că îmi e greu să spun ”legiuitorul”, au prevăzut că există și perioade în care ANGAJATUL nu a contribuit personal la fondul de pensii, și a denumit acele perioade ”perioade asimilate”, atât înaintea cât și după apariția legii de instituire a acestui nou tip de contribuție, prin Art. 37. – (1) care spune că ” în sistemul public stagiul de cotizare se constituie din însumarea lunilor în care s-a plătit contribuţia la bugetul asigurărilor sociale de stat, atât de asigurat, cât şi de angajator sau, după caz, numai de asigurat, în situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV, V, VI şi alin. (2).”

Așadar, având în vedere că principiul contributivității a apărut abia după 2001, ținând cont că de la apariția lui au trecut abia 22 de ani, NIMENI LA ORA ASTA NU SE POATE LĂUDA CU O PERIOADĂ DE CONTRIBUTIVITATE CONFORM PRINCIPIULUI CONTRIBUTIVITĂȚII PREVĂZUT LA ART 2(c) din legea 263/2010, adică un STAGIU COMPLET DE COTIZARE, fără a fi declarat  mincinos. Practic niciun pensionar nu ar trebui să își primească pensia integral, neavând stagiu complet de contribuție așa cum este definit la art 19 din Legea 263. Cine ridică primul piatra?

·         După 5 ani de proteste și procese deschise de pensionarii militari, timp în care fondurile pentru pentru pensiile militarilor s-au dus către CNPP și guvernele au realizat că au mai multe probleme cu pensiile militarilor decât fără ele, s-a revenit la pensiile militare plătite din bugetul consolidat și a apărut Legea 223/2015 cu modificările și completările ulterioare, unele apărute înainte chiar de a intra legea în vigoare, iar modificările  au făcut ca mulți, e  devărat mulți dar… în necunoștiință de cauză, ca să mă exprim delicat, au ajuns ca după alți 5 ani să își dorească să fi rămas pe contributivitate, pentru că Legea 223 a fost văduvită de actualizare și  salarii compensatorii,  pleacă de la 65% din baza de calcul conform art 28, dar nu poate depăși 85%, conform art 30. În plus,  conform art 60, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.  O extramăsură pentru ”privilegiații” militari o constă și faptul că în baza de calcul nu sunt incluse toate sporurile și veniturile realizate în timpul serviciului. ȘI PENTRU CA JAFUL SĂ FIE TOTAL, LA CALCULAREA PENSIEI MILITARE NU INTRĂ VECHIMEA ȘI CONTRIBUȚIA REALIZATĂ ÎN AFARA SERVICIULUI DE MILITAR ACTIV.

În schimb pensiile calculate pe legea 263 includ în baza de calcul TOATE VENITURILE, ÎN ORICE SISTEM ȘI NU AU RESTRICȚII PRIVIND LIMITA MAXIMĂ. Asta îi face pe mulți să își dorească să treacă la calculul pensiei pe baza contributivității, dar aceștia nu realizează riscurile la care se supun, mai ales cei care nu au stagiul de cotizare complet, în plus nu țin  cont de faptul că se vor modifica multe și în sistemul public de pensii prin noua lege care va apare cel mai târziu în Mai,  iar modificările nu vor fi în favoarea pensionarilor.

·         Acuma se cere din nou modificarea schimbării,  toată lumea vorbește doar depre pensiile militarilor, nu mai avem Covid, nu mai avem încălzire globală, nu mai avem război la graniță, nu mai avem nicio altă problemă de rezolvat în România, toate merg ca unse, ÎNTREAGA PLANETĂ E CONECTATĂ   LA JALONUL 215 DIN  PNRR, TOȚI STAU CU OCHII PE PENSIILE MILITARILOR ROMÂNI PENTRU CĂ AȘA AU DECIS NIȘTE ANALFABEȚI, RĂȚUȘCARI,  GAz-iști MOMÂI PUSE ÎN FRUNTEA ȚĂRII.

Cam astea ar trebui să se cunoască despre pensii, contributivitate și pensiile militarilor, de către toți cei care cer din nou ”dreptate”.

De acuma, dacă mai vrea  cineva să vorbească despre contributivitate și stagiu complet de cotizare măcar să o facă în cunoștință de cauză.

Concluzie ” STIMAȚI POLITICIENI, PARLAMENTARI, MINIȘTRI, NU MAI CĂUTAȚI SĂ ALINIAȚI PENSIILE MILITARE LA SISTEMUL CONTRIBUTIVITĂȚII, NU MAI MINȚIȚI POPORUL CU TELEVIZORUL, CĂ MILITARII NU AU CONTRIBUIT LA PENSII, ÎN PRIMUL RÂND PENTRU CĂ AU CONTRIBUIT ÎN ACELAȘI PROCENT CA ȘI CEILALȚI SALARIAȚI. În al doilea rând, vă rog să nu confundați alinierea cu includerea. Când astronomii vorbesc despre ”alinierea planetelor” nu se referă la faptul că Marte, sau Pământul, sau Venus, au fost înghițite de Jupiter, nici că Uranus  s-a micșorat până a ajuns ca Pluto.  Nu, fiecare sa află la locul ei, pe traiectoria ei, nu se lovesc, nu se intersectează, nu se distrug, nu se mânâncă una pe alta. Citiți stimați ne- legiuți, citiți ! Aliniere nu înseamnă egalizare așa cum  nu înseamnă nici recalculare, recalcularea nu înseamnă actualizare, iar actualizare nu înseamnă neapărat creștere, cum cred unii visători. Ne lipsește proprietatea termenilor, confundăm noțiunile, ne jucăm cu cuvintele, ne batem joc de meserie!

Iar cine spune că eliminarea discriminărilor și nedreptăților din sistemul de pensii înseamnă că un caporal trebuie să aibă  pensia unui general, sau un paznic  cu patru clase, o pensie egală cu a  unui cercetător științific director de institut, ne întoarce, nu la  perioada comunistă ci în comuna primitivă. PS: Pentru cei care întreabă de ce în celelalte țări NATO nu se pune problema pensiilor militarilor, dar la noi se insistă pe includerea acestora în sistemul pensiilor publice, deci eliminarea lor, răspunsul este unul singur: PENTRU CĂ CELELALTE ȚĂRI DIN UE NU AU ÎN FRUNTEA LOR 500 DE HOȚI ȘI UN GUVERN DE CORUPȚI ȘI TRADĂTORI CARE ÎȘI VÂND PÂNĂ ȘI MORȚII, CA SĂ RĂMÂNĂ EI PE SCAUNE.

Nota bene:

Un militar  care a iese la pensie la 60 de ani a fost la dispoziția angajatorului 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, timp de 40  de ani. Asta inseamna 350 400 ore. Pensia medie pentru militari este de 3500 adica 0,0099 lei pe oră lucrată. Un civil care iese la pensie la 65 de ani,  a lucrat  8 ore pe zi, 365 de zile pe an, timp de 45 de ani, a fost la dispoziția angajatorului  131.400 ore. Pensia medie lunara este de 1776 lei adica 0,1351 lei pe oră lucrată.

CINE ESTE PLATIT MAI BINE ÎN FUNCȚIE DE ORELE DE LUCRU?

Asta ca sa nu mai mentionez restrictiile, obligatiile si conditiile de munca.

miercuri, 22 februarie 2023

 

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26

Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263

Adresa e-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com

Nr. 38 din 22.02.2023

                                                                                                      

 

Catre,

CONFEDERATIA SINDICALA NATIONALA MERIDIAN

 

In atentia domnului presedinte Ion POPESCU

 

Subiect: Proiect de raspuns la solicitarea M.Ap.N. de a trimite problematica pe care o va

              ridica delegatia Confederatiei la negocierile cu ministrul Apararii nationale.

 

     S.C.M.D. propune ca la discutiile cu noul ministru al Apararii Nationale sa fie abordate toate solicitarile facute in ultimii 2 ani de catre Confederatie in CDS, CES si la negocierile cu fostul ministru dl. Vasile Dîncu, ministrul Muncii, ministrul Finantelor Publice si primul ministru, dupa cum urmeaza:

Ø Eliminarea pensiilor militare, prin renegocierea PNRR, din procentul de 9,4% din PIB dar si din proiectul legislativ privind pensiile de serviciu (Art. IX) deoarece, juridic, acestea nu au nici o legatura cu Bugetul de asigurari sociale, Casa Nationala de Pensii, ministerele mentionate si comisiile de Munca din Parlament;

Ø Aplicarea integrala a Legii 223/2015, a pensiilor militare, in forma promulgata si eliminarea tuturor modificarilor, adica  a asa-zisei ”consolidari”, adusa prin ordonante de urgenta (57/2015, 59/2017, 114/2018, etc.) declarate neconstitutionale de CCR;

Ø Incetarea discriminarii rezervistilor prin aplicarea unor procente sensibil mai mici decat la pensionarii civili din alinierea cu inflatia/rata inflatiei prin OUG-uri de tipul 130/2021 si Ordonanta ”Trenuletul” si remedierea situatiei;

Ø Excluderea rezervistilor de la orice intentii de plata a CASS, stabilite prin legi neconstitutionale, sau ordonante, in conditiile in care Legile-Statut ale militarilor si politistilor prevad, pentru ei si familiilor, gratuitatea actului si tratamentului medical;

Ø Racordarea pensiilor militare la noua grila de plata a soldei de grad, gradul fiind proprietatea detinatorului, deoarece s-a ajuns la situatia ca un caporal – rezervist voluntar sa primeasca lunar pentru stat acasa, 500 de lei solda/grad, in timp ce, spre exemplu premierul actual, dl. gl. (r) Nicolae CIUCA, primeste la acest capitol, ca rezervist, 65% din 85% din 438 lei – solda de grad;

Ø Alinierea M.Ap.N. la armatele tuturor statelor membre UE, prin acceptarea conform Constitutiei si recomandarilor Parlamentului European, introducerii in Statutul cadrelor militare a dreptului de organizare a acestora in sindicate;

Ø Aplicarea integrala a Legii salarizarii, 153/2017, in SAOPSN, inainte de a se promova o noua lege;

Ø Stabilirea egalitatii, sub aspect financiar, intre militarii si politistii care au indeplinit misiuni de lupta in afara granitelor tarii si pe teritoriul national;

Ø Acceptarea propunerilor de acordare a unui spor salarial civililor din structurile militare, care au aceleasi obligatii si restrictii ca si cadrele in activitate, spor care sa se regaseasca si in calculul pensiilor lor;

Ø Renuntarea la intentia de scoatere la licitatie a ultimelor actiuni ale Industriei de Aparare si investirea rapida in relansarea productiei proprii de pulberi, munitii si armament.

 

Cu multumiri,

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

 

marți, 14 februarie 2023

Adresa SCMD catre MApN

  

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE 

Secretariatul General

Sediul administrativ: Bucuresti, Str. Bogota nr.6, Sector 1,

 Email: sindicatulmilitarilor@gmail.com; Site: http://sindicatulcmd.blogspot.com

 Telefon: 0736.600.961; Fax :  0314379581

 Nr. 29 din 14.02.2023

 

 

CATRE

         MINISTERUL APARARII NATIONALE

In atentia

Domnului ministru Angel TÎLVĂR

Domnule ministru,

Urmare a educatiei si a unei vieti de privatiuni si renuntari, in slujba natiunii, la drepturi civile, militarii in activitate, in rezerva si … in retragere (termen pe care il dorim … retras din Statutul Cadrelor Militare) au dezvoltat un puternic simt al onoarei si demnitatii, care este lezat, astazi, de birocratia fara sens, manifesta in unitatile spitalicesti si de recuperare ale MApN, incepand chiar cu Spitalul Universitar de Urgenta Militar Central “Dr. Carol Davila”.

In dorinta de a elimina disfunctiile, va aducem la cunostinta, prin prezenta, situatia de la Sanatoriul Baltatesti. Nu este vorba de critici inutile, de exprimarea nemultumirilor, ci de descriererea realitatii si de propuneri concrete de remediere a situatiei, in folosul pacientilor, personalului medical si al imaginii Armatei. Prezentarea si propunerile vin din partea unor membri ai Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), al caror delegat, in cazul in care solicitati, poate iesi poricand la raport, la dvs., cu informatii suplimentare.

Va adresam, asadar, rugamintea de a citi scrisoarea alaturata, adresata conducerii SCMD, a analiza propunerile pe care ni le asumam si a lua masurile care se impun.

Cu stima,

         Presedintele SCMD,

                            Col. (r) dr. Mircea DOGARU

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

CATRE,

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE   

                                   

                                         Domnului presedinte Mircea Dogaru

              Urmare a celor discutate la sediul Sindicatului, va inaintez opinia mea si nu numai, referitoare la umilintele, lipsita de orice consideratie, respect si bun simt la care sunt supuse  cadrele militare in activitate si in rezerva cu ocazia activitatii de internare a pacientilor in Sanatoriul de Bai Balneofizioterapie si Recuperare Dimitrie Cantemir” - Baltatesti. Asta, datorita haosului, nepriceperii si lipsei de interes din partea celor ce conduc acest stabiliment. Scopul demersului meu nu este acela de a denigra sau a aduce prejudicii unitatii apartinatoare MApN ci, de a trage un semnal de alarma si analiza la nivelul unitatii balneare, in dorinta  eliminarii deficientelor si imbunatatirii activitatii de primire/internare a pacientilor in conditii optime, asa cum se intampla in multe unitati balneare. Nemultumirea familiei mele ca si a majoritatii pacientilor care au trecut prin umilintele unor activitati de primire/internare in sanatoriu, este cu atat mai accentuata, cu cat fenomenul se produce chiar sub nasul conducerii unitatii, ceea ce dovedeste ca se face cu stirea si sub obladuirea nemijlocita a acesteia. In cele ce urmeaza am sa arat in ce consta proasta organizare.

Asa dupa cum bine este cunoscut de majoritatea pacientilor, inscrierea la una din seriile planificate anual se face  dupa o lunga si anevoioasa corespondenta cu receptia, secretariatul ori comandantul unitatii, pentru a te asigura ca esti acceptat  la tratament in perioada si hotelul solicitat. Primesti, cu cateva zile  inaintea inceperii seriei, un telefon de confirmare a rezervarii, ocazie cu care ti se indica ora si data prezentarii la Sanatoriu. Toate bune si in regula pana aici. Insa, de la sosirea in sanatoriu  si pana la primirea cheii de la camera trec, de la caz, la caz, aproximativ 5 (cinci) ore. Spun de la caz, la caz, intrucat unii pacienti o iau „pe scurtatura” si beneficiaza de servicii optime, in sensul ca se prezinta la ora si locul indicat, primesc  cheia camerei de hotel, se cazeaza, fac un dus, se odihnesc, apoi primesc un telefon pentru a se prezenta la medic si a primi actele necesare si informatiile despre proceduri, etc. Nu despre acesti privilegiati este vorba ci despre noi ceilalti (cei multi) care suntem nevoiti sa urcam dealul Golgotei, adica pana la hotelul din deal in care se fac demersurile internarii, sa induram umilinta plimbarii unor documente inutile de la un birou la altul, pe durata multor ore. In cazul nostru, 5 ore. Este enorm, mult prea mult! Practic, toti pacientii, mai putin cei privilegiati, parcurg drumul de la receptie - unde  noi am asteptat doua ore la coada - primesc doua hartii cu care stau la alta coada, la biroul internari pentru  alte aproximativ doua ore, unde lasa una din hartii, sunt trimisi la medic, iar de aici la sala de mese, unde lasa  ce-a de-a doua hartie. Dar supliciul nu s-a terminat! Urmeaza ca tu, pacient, sa te deplasezi la patru sau mai multe proceduri trecute in fisa de tratament (din cele 23), pentru ca asistenta responsabila cu procedurile planificate in fisa sa-ti programeze ora de tratament. Asta in conditiile in care nu ai habar de  locul unde se afla sala procedurii planificate. Unde mai pui faptul ca, la prezentarea fisei asistentei responsabile, aceasta are pacienti aflati in  derularea procedurii! Toate acestea nu duc decat la cresterea aglomeratiei pe holuri, a starii de iritare, la haos,  nemultumire. Situatia este mai mult decat nemultumitoare, atat pentru pacienti cat si pentru personalul medical.

Numai sa parcurgi, imaginar, traseul pe care il face fiecare pacient (si nota bene, unii dintre ei se afla in stare grava, stare ce nu le permit sa se deplaseze cu usurinta de la un loc in altul) si obosesti, daramite sa mai adaugi oboseala dupa un drum de alte cateva ore parcurse de la domiciliu la Baltatesti.

          In aceste conditii, nici nu este de mirare faptul ca examinarea medicala se face in baza biletului de trimitere, luarii  tensiunii arteriale si a unei discutii medic-pacient privind starea de sanatate, evident, fara un consult riguros. Desigur ca medicul nu este dispus sa miroasa transpiratia fiecarui pacient, cauzata de lipsa unei organizari riguroase a fluxului de asigurare in conditii optime si civilizate  a cazarii, vizitei medicale si planificarii procedurilor. Asa stand lucrurile, procedurile se stabilesc la mica intelegere, medic-pacient. Unde mai pui faptul ca, in oboseala acumulata, ca urmare a drumului parcurs de la domiciliu la Baltatesti, urmat de alte ore parcurse  in haosul descris, sunt pacienti carora medicul nu le poate prescrie ca procedura - baia. Asta datorita tensiunii arteriale ridicate la examinare (nici nu este de mirare ), motiv pentru care  unii nu mai au curajul sa se prezinte la o noua examinare pierzand beneficiul procedurii. Or, majoritatea pacientilor, pentru baile respective, vin la Baltatesti. Celelalte proceduri le pot face si in apropierea domiciliului.

Mai arat ca, dupa drumul parcurs, de cateva ore,  la care se adauga asteptarea pana la cazare, alte careva ore, te trezesti cu o alta surpriza neplacuta. Si anume, prima masa, planificata pentru cei nou veniti, este cina. Va las pe domniile voastre sa judecati daca este corect asa si, mai ales, ce spune un medic de specialitate, luand in calcul numarul orelor pana la servirea mesei, de la plecarea de la domiciliu pana la a intra la norma de hrana alocata, adica- cina..

Eu cred ca nu este deloc bine, iar majoritatea pacientilor cu care am discutat au aratat ca in ultima zi de tratament pleaca dupa micul dejun. Se pot face diferite speculatii si pe aceasta tema, insa o consider minora fata de cele aratate mai sus.

          Si, pentru ca nu este corect sa arati numai neajunsuri si sa  critici, chiar cu just temei, lacunele organizatorice ale internarii, arat in cele ce urmeaza propuneri de remediere, astfel:

1) Lista pacientilor ce confirma cu 2-4 zile inaintea sosirea in Sanatoriu sa constituie documentul prin care pacientii sunt alocati la hrana. Odata cu discutia de confirmare, pacientului sa i se comunice hotelul, numarul camerei, medicul care il va consulta, dupa caz, regimul alimentar;

2) La sosirea in Sanatoriu, pacientul primeste, la receptie, cheia camerei si informatii referitoare la ora consultului medical. Astfel, pacientul are timp pentru a se odihni, a face un dus, a se schimba inaintea vizitei medicale. Dupa consult si stabilirea procedurilor, fisa de tratament se inmaneaza asistentei de la biroul internari, care va scrie, atat pe fisa cat si in calculator, ora procedurii si camera unde se efectueaza  procedura. Astfel, se elimina acel dute-vino, aglomerarile, stresul si lipsa de orientare in teren al pacientului.  Nu mai vorbim de linistea si confortul, atat ale pacientilor cat si ale personalului medical.

          Apreciez ca propunerile facute sunt pertinente si ca vor  contribui la imbunatatirea activitatilor de primire/cazare /planificare la proceduri ale pacientilor si ca, implementandu-le deindata, va creste gradul de eficienta si incredere al pacientilor in personalul unitatii, odata cu prestigiul acesteia.

          Altfel, imi rezerv dreptul ca, la urmatoarea serie, sa informez mass media sa vina la fata locului sa constate  deficientele majore la cazarea pacientilor.

 

Bucuresti la 10.02.2023