SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Adresa: Bucuresti, str.
Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26
Cont:BRD, Agentia Carol,
RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Adresa e-mail:
sindicatulmilitarilor@gmail.com
Nr. 56 din 03.04.2023
APEL
CATRE DEPUTATII ROMÂNIEI
PRIN
BUNAVOINTA DOMNULUI MARCEL CIOLACU
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
MOTTO:
“Poporul care nu vrea sa-si hraneasca
armata proprie va fi nevoit curand
sa
hraneasca armata dusmanului.”
(Napoleon Bonaparte)
Doamnelor si domnilor deputati,
Din dorinta de a evita sa
deveniti victime ale razboiului hybrid, declansat de interese straine impotriva
poporului roman si a Romaniei, prin intermediul agentilor de influenta ai
serviciilor obediente, infiltrati in media si al teleastilor idioti, manipulati
“pe surse”, va transmitem respectuos rugamintea de a solicita Guvernului… DOCUMENTUL.
Adica actul oficial prin care CE ar santaja Romania ca nu primeste “transa a
3-a, de 3 miliarde” daca nu desfiinteaza ceea ce nu exista nici in dreptul
international, nici in dreptul romanesc – “pensiile speciale”. Indeosebi cele
“militare de stat”, asupra carora tocmai ati cazut de acord ca nu sunt
“speciale” si despre care Banca Mondiala v-a informat ca au fost facute praf
deja prin ordonante de urgent, dovedite, recent, de CCR (27.12.2022) a fi
neconstitutionale.
Ar fi la fel de absurd si
sa acceptati ideea ca si-ar permite CE, doar in cazul Armatei NATO a Romaniei
si al Politiei NATO a Romaniei, sa anuleze retroactiv prevederile Tratatului de
aderare, prin care s-au stabilit si salarizarea si pensiile (soldele de rezervist)
militarilor si politistilor!
In toate statele membre
NATO pensiile militare reprezinta 75-80% din ultimul salariu BRUT, sau din
media ultimelor 6 salarii (exceptie SUA, unde corespund mediei celor mai mari
36 de salarii consecutive).
In Romania, prin Legea 223/2015,
niciodata aplicata in forma promulgata, soldele de rezervist au fost stabilite
(ca la instituirea lor prin Legea 1712/1864) la 80% din venitul salarial BRUT,
cu interdictia de a depasi 100%. Actualmente, prin OUG-urile neconstitutionale
(Art. 40/OUG 57/2015, referitoare la salariile bugetarilor, 59/2017, 90/2017,
96/2018, 114/2018, 226/2020, 130/2021, etc.) ele reprezinta doar 65% din
anumite elemente ale venitului NET, fara a depasi 85% din total venit. Or, in
spatele inexplicabilei includeri a pensiilor militare in acest Proiect se
ascunde, in fapt, legiferarea de-a valma a tuturor masurilor abuzive, anti
NATO, luate de guvernele precedente prin OUG-urile neconstitutionale
mentionate, ce au distrus, practic, Legea 223/2015, sub pretextul
“consolidarii”. Mai mult, calculandu-se in baza salariilor, iar acestea fiind,
prin neaplicarea, de 13 ani, in SAOPSN, a legilor salarizarii (284/2010 si
153/2017) raportate la indicii de salarizare din 2009, pensiile militare sunt,
in plus si “inghetate” din 2017 si discriminate fata de cele civile, la
aplicarea ratei inflatiei (2.6% fata de 10% in 2021 si 5.1% fata de 12% in
2022). Asadar, pensiile militare sunt deja sub 50% din venitul salarial
corespunzator, actualizat. Peste 108.000 pensii in MApN si MAI sunt, astazi, in
BRUT, sub cosul minim de subzistenta, stabilit de expertiza CES la 4053 lei!
In locul minciunilor
prezentate mediatic drept “ordine de la Bruxelles” si care sunt, in realitate,
texte fabricate la Bucuresti si asumate (contra unei mite de 2 milioane de
euro), de doi trepadusi internationali, care se apara declarand ca sunt opinii
personale, noi va putem prezenta documentul oficial al CE, transmis ca raspuns
participantilor romani la manifestatia sindicatelor politistilor europeni, de
acum cateva luni, conform caruia “PENSIILE MILITARE SI SALARIILE DVS NU SE
STABILESC LA BRUXELLES”!
Va informam, de asemenea,
ca minciuna despre imposibilitatea renegocierii PNNR-ului este contrazisa de
raspunsul trimis de CE catre FACIAS, privind posibilitatea de renegociere pana
la 30 aprilie, a.c.
Va solicitam si dvs.,
prin urmare, ceea ce am solicitat, cu argumente juridice, ministrului Muncii
inca din 28 octombrie 2021 – excluderea pensiilor militare si din PNNR
(ceea ce ar creste posibilitatea maririi pensiilor civile pana la pragul absurd
si auto-impus de 9.4% din PIB) si din asa-zisul Proiect de reforma a
“pensiilor speciale”, deoarece:
- Toate contributiile din BRUT ale militarilor si politistilor (25% CAS, 10%
impozit, 10%, ilegal, CASS, in conditiile in care avem, prin Legi-Statut,
gratuitatea actului medical si a tratamentelor, in spitalele proprii, si 5% din NET – pensia privata, furata prin
OUG 59/2017, care a transformat-o in “contributie individuala la bugetul de
stat”) se duc direct la “Bugetul de Stat”, unde contributiile pentru pensiile
militare intra in “Fondul de Pensii Militare”. Din acesta se platesc
pensiile militare, integral acoperite de
contributiile militarilor si politistilor in activitate;
- Contributiile civililor se duc la “Bugetul de Asigurari Sociale” de
unde se platesc nu numai cele 2.300.000 de pensii civile, dar si tot atatea
indemnizatii de merit, ajutoare sociale si pomeni electorale botezate pensii;
- Pensiile militare, acoperite din fonduri proprii, intra in procentul de 2.5%
din PIB din care se platesc si salariile, si dotarea, inzestrarea, instruirea,
sau deplasarile celor in activitate. In mod ilegal, le luati in calcul la
bugetul de pensii civile si orice micsorare a lor nu ar servi cu nimic acestui
buget, economiile rezultate fiind utilizate, ca si pana acum, exclusiv pentru
achizitia de tehnica militara straina si invechita, in scopul construirii
viitoarei cariere politice, sau accederii la grade si functii de general a
acelora dintre camarazii nostri care isi bat joc si de militarii si politistii
in activitate, si de rezervisti, prin refuzul de aplicare in forma promulgata,
atat a Legii Salarizarii, cat si a Legii Pensiilor Militare de Stat;
- “Sfanta contributivitate”, introdusa in 2001, propagandistic, drept unicul
(ceea ce nu este adevarat) criteriu de calcul al pensiilor civile, nu le
acopera, astazi, acestora decat 22 din cei 35 de ani de “contributivitate”
pretinsi;
- Pensiile militare sunt, in fapt, solde de rezervist, deoarece obligatiile
noastre de serviciu continua si dupa trecerea in rezerva. A se vedea
mobilizarea generala a rezervistilor in R. Moldova;
- Civilii (inclusiv magistratii) au contracte de munca, normata la 8
ore/zi, plata facandu-se pentru 160 ore/luna, exclusiv sarbatorile legale;
- Interzicandu-se prin Constitutie expresia “munca fortata” (Art. 42), pensiile
militare decurg din contracte de prestare a activitatii, la ordin, prin
juramant de sange, 24h/24, plata facandu-se pentru 732 ore/luna, inclusiv
sarbatorile legale, cu acceptarea riscului pierderii vietii si renuntarea la
drepturi civile (libertatea cuvantului, a deplasarii, de a fi ales, ori de a
practica activitati suplimentare profitabile etc.). Cei care pretind egalitatea la drepturi financiare, sa accepte intai egalitatea in obligatii! In caz
contrar, vom cere plata retroactive a celorlalte doua salarii lunare neplatite
si compensarea prin bani a drepturilor de care am fost privati;
- Pentru nerespectarea obligatiilor de serviciu, civililor li se desface
contractual de munca; militarilor si politistilor, pentru neexecutarea
ordinului, li se deschid dosare penale la pace si li se ofera plutonul de
executie, in caz de razboi;
- Salariile si pensiile civile sunt de competenta ministrilor Muncii si de
Finante si a comisiilor de Munca si de Buget Finante din Parlament;
- Salariile (soldele) si pensiile (soldele de rezervist) sunt strict de
competenta ministrului Apararii, care coordoneaza SAOPSN si doar a comisiilor
de Aparare din Parlament.
Va rugam, prin urmare, sa
aveti in vedere faptul ca nu exista pensii “normale’ si “speciale”, ci pensii
civile, bazate pe contracte de munca si pensii militare, bazate pe
contracte de prestare a activitatii de cadru militar/politist. De asemenea,
va rugam sa aveti in vedere ca exista doar 2 sisteme de pensii – public si
privat. Si pensiile militare fac parte din sistemul public de pensii, noi
fiind angajati ai statului. Avem lege separata, nu sistem separat. Altfel, ar
trebui inventate si alte “sisteme” pentru ca unele categorii de pensii civile
s-au rupt de legea civila prin legi proprii, datorita intereselor politicului.
Cum ar suna expresiile… sistem de pensii diplomatial, pilotial, magistral,
etc., daca toti ati inventat un “sistem militar”?
Pe cale de consecinta, va
rugam sa respingeti campania de imagine ticaloasa si tradatoare dusa de
teleasti inconstienti, agenti de influenta ai intereselor straine, chiar
politicieni, inclusiv din randurile dvs., impotriva componentelor SAOPSN, sa
respectati, ad litteram, obligatiile asumate prin Tratatul de Aderare la
NATO, atat in ceea ce priveste salarizarea, reconversia profesionala (in
conditiile reducerii obligatorii si dramatice a efectivelor noastre) si soldele
de rezervist si aceasta nu se poate face decat prin aplicarea, deocamdata, in
forma promulgata atat a Legii 153/2017 a salarizarii, in SAOPSN, cat si a Legii
223/2015 a pensiilor militare de stat. De asemenea, va solicitam sa
reconsiderati Proiectul care prevede salarizarea specifica si pensiile
civililor din structurile militare, deoarece acestia au aceleasi obligatii,
privatiuni si infrunta aceleasi riscuri ca si cadrele militare!
In ceea ce priveste
strict Art. IX din absurdul Proiect legislativ vizand reforma “pensiilor
speciale”, in care au fost incadrate propagandistic pensiile militare, va rugam
sa insitati pentru abrogarea acestuia in forma finala! In conditiile
unui conflict care ameninta flancul estic al NATO, aceasta aberatie populista a
provocat deja parasirea SAOPSN prin pensionare, sau, mai nou, prin demisie, a
zeci de mii de cadre apte de lupta, refuzul cvasi-total al tinerilor de a mai
apara tara sub drapel si colapsul invatamantului militar si al celui specific
pentru organele de politie. Fenomenul a deschis deja calea externalizarii atat
a Apararii, cat si a Ordinii Publice (“Securitatea” este deja externalizata) cu
grave consecinte nu numai economice (un militar strain este platit de Romania cu
de peste 16 ori mai mult decat un militar roman), dar si in ceea ce priveste
existenta noastra statala.
Banca Mondiala v-a
avertizat si asupra faptului ca toata aceasta campanie denigratoare, facuta in
plin razboi care ameninta flancul estic al NATO, este aberanta si contrara atat
intereselor NATO, cat si intereselor UE!
In speranta ca ati inteles
neconstitutionalitatea si pericolul introducerii si pastrarii pensiilor
militare atat in PNRR cat si in actualul Proiect legislativ, va atragem respectuos
atentia, in interesul dvs. politic si personal, ca “Diversiunea Pensii
Militare” mai are un scop. Acela ca, pe repede inainte, sa va puneti
semnatura, orbiti de trancaneala mediatica a idiotilor de serviciu si a
agentilor acoperiti pe aceasta tema, pe proiectele vizand distrugerea Romaniei
ca stat. Prin externalizarea Justitiei, de exemplu! Este vorba despre
modificarile legilor Justitiei in sensul prevalentei legislatiei straine,
despre initiativele actualului ministru, de deposedare anticonstitutionala de
atributii a CCR si ICCJ, de aberatiile pe care vrea sa le introduca in Codul
Penal si Codul de Procedura Penala, privind urmarirea tuturor functionarilor
statului, pentru aiuritorul “abuz in serviciu”, cu o “paguba” estimata, prin
simpla turnatorie, la 9000 lei si, indeosebi, de criminalul Plx. 144/2023, care
transfera de la tribunalele noastre decizia de executare silita, asupra orcarui
asasin economic din Shengen, UE, sau Confederatia Elvetiana. Masura vizeaza, pe
viitor, deposedarea cetatenilor romani de proprietatile individuale, iar in
perspectiva imediata, aplicarea prevederilor Plx. 143/2023, pe care il veti
vota tot ca primarul. Acesta prevede instrainarea pe nimic, a ultimelor cca.
1000 de intreprinderi de stat, majoritatea strategice, ori simbol al
suveranitatii si a ultimelor cca. 240 de regii autonome (de la
Nuclearelectrica, Hidroelectrica, ROMSILVA, SALROM, ramasitele Industriei de
Aparare, etc., la Monitorul Oficial si Monetaria Statului), cu alte cuvinte, a
ultimelor surse de venit propriu care garanteaza existenta Statului Roman!
In speranta ca ati inteles
corect si in interes general, national, demersul nostru, urandu-va un vot
cerebral,
Am onoarea sa va salut,
Col.(r) dr. Mircea Dogaru
Presedintele S.C.M.D.