marți, 15 septembrie 2009

Articol preluat din Cotidianul

Guvernul Boc îşi asumă marţi, răspunderea pe trei legi pline de greşeli şi texte ilogice şi prevederi neconstituţionale. În două dintre acestea, „proiectul de lege-cadru privind salarizarea unitară a personalui plătit din fonduri publice“ şi proiectul de lege privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, Consiliul Legislativ a identificat 64 de erori constituţionale, juridice, logice şi gramaticale

Cele mai grave greşeli sunt cele care aduc atingere prevederilor Constituţiei şi Codului muncii. Ambele texte incorecte se regăsesc, conform Avizului Consiliului Legislativ, în proiectul de lege privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice. Astfel, articolul 6 reuşeşte, prin unul dintre alineatele sale, să fie concomitent şi ilegal şi neconstituţional. Prevederile de la art. 6 alin. (5), lit. b şi c „aduc atingere principiului egalităţii de tratament prevăzut în Codul muncii, potrivit căruia orice discriminare directă sau indirectă faţă de un salariat, bazată pe criterii de situaţii sau responsabilitate familială, este interzisă“, se arată în Avizul Consiliului Legislativ. Membrii consiliului recomandă Guvernului să modifice respectivul articol având în vedere în principal criteriul competenţei sau alte criterii legate strict de activitatea profesională.

Dacă prin acest text se încalcă Codul muncii, următorul paragraf al aceluiaşi articol 6, cel de la alin.

5, lit. d, încalcă chiar Constituţia României, deoarece „creează o discriminare pe criteriul vârstei“. Din cauza acestei greşeli, Consiliul Legislativ recomandă Executivului reanalizarea textului, în scopul armonizării sale cu Legea fundamentală. Dacă legea va trece în această formă, orice aplicare a acestor texte va aduce după sine procese pierdute de stat şi chiar desfiinţarea acestor paragrafe ca neconstituţionale. Avizul Consiliului a stabilit că există greşeli în majoritatea articolelor proiectului de lege privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice. Acestea variază de la exprimări incorecte şi omisiuni până la texte ilogice şi eronate din punct de vedere juridic. Art. 22, alin. 2 al proiectului omite să stabilească „faptele care constituie contravenţii“, acestea nefiind descrise de autorii legii. Conform aceluiaşi art. 22, Guvernul trimite Inspecţia Muncii să constate contravenţiile, în condiţiile în care o instituţie publică nu poate constata o neregulă, ci doar „persoanele împuternicite din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă“.

Urmează articolul 27 al proiectului de lege privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice care face trimitere la o prevedere a unei ordonanţe a guvernului care nu are nici o legătură cu norma propusă referindu-se la cu totul alte probleme. La art. 28, Guvernul stabileşte eronat că abaterea disciplinară nu mai este săvârşită de salariat, aşa cum era prevăzut în Codul muncii, ci „de către organele prevăzute la alin. 1“.

Până şi tabelele celor două anexe ale proiectului legislativ sunt greşite şi trebuie modificate, afirmă Consiliul Legislativ.

Dacă proiectul de lege privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice cuprindea prevederi neconstituţionale şi ilegale, cel privind salarizarea unitară este incomplet. Consiliul Legislativ atrage atenţia Guvernului că proiectul de lege „nu este însoţit şi de un document de motivare obligatoriu (....) şi nici de anexele despre care se face vorbire“, membrii Consiliului specificând că în funcţie de acestea avizul ar putea fi chiar şi negativ.

Ministerul de Finanţe, care a alcătuit acest proiect de lege, a omis chiar să definească scopul acestuia (stabilirea şi menţinerea raportului între salariul minim şi cel maxim - n.r.), astfel încât Consiliul Legislativ se vede nevoit să propună introducerea sintagmei „păstrându-se acelaşi raport de la 1 la 12“. Şi aici gramatica, logica şi forma juridică sunt principalele lipsuri ale textului pe care Boc şi miniştrii săi vor să-şi asume astăzi răspunderea în faţa Parlamentului.

„La art. 15, pentru o corectă exprimare gramaticală“ se arată în textul Avizului ar fi bine ca autorul legii să „înlocuiască termenul «Personalul» cu «Personalului», dar şi sintagma «personalul ale cărui raporturi...» cu cea corectă «personalului ale cărui raporturi»“. La acestea se adaugă şi sugestiile membrilor Consiliului ca Guvernul să scrie în proiectul de lege „Anexele“ şi „ Urgenţă“, cu minuscule, pentru că aşa prevăd normele gramaticii române.

Singurele articole corecte din proiectul de lege privind salarizarea unitară sunt articolele 48 şi 49, acestea lipsesc cu desăvârşire din textul proiectului şi astfel Guvernul nu le-a putut redacta greşit. „Semnalăm lipsa art. 48 şi 49 din proiect“, se arată în Avizul Consiliului Legislativ. În schimb, la articolul 50 apare de două ori „Anexa nr. XII“.
Menţiunile Consiliului Legislativ au fost integrate“
„Consiliul Legislativ nu recomandă nimănui înlăturarea greşelilor privind ortografia limbii române, deoarece are alte atribuţii“, ne-a lămurit purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean. Cele trei legi au fost trimise la Parlament, s-au propus o serie de amendamente pe care Executivul susţine că le-a avut în vedere, în acelaşi timp ţinând cont şi de avertismentele Consiliului. „Duminică s-a discutat pe legea salarizării şi pe cea privind reorganizarea autorităţilor şi agenţiilor, iar pe legea educaţiei foarte puţin, dar şi aici au fost preluate sugestiile Consiliului“, ne-a încredinţat oficialul guvernamental.
(D.C.)

sâmbătă, 12 septembrie 2009

Amendament la Proiectul de Lege, propus de doamna deputat Diana Tusa

Amendament iniţiat pentru proiectul Legii privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional

Text initial:

Art.17 – (1) Beneficiarii dreptului la pensie aparţinând atât sistemului public de pensii, cât şi sistemelor neintegrate sistemului public care realizează venituri salariale sau, după caz, asimilate, acestora, din exercitarea unei activităţi pe bază de contract individual de muncă, raport de serviciu sau în baza actului de numire potrivit legii, în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi în cadrul regiilor autonome, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat sau de o unitate administrativ-teritorială pot cumula pensia netă cu veniturile astfel realizate dacă nivelul acesteia nu depăşeşte nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi aprobat prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Text propus:

Art.17 – (1) Beneficiarii dreptului la pensie aparţinând atât sistemului public de pensii, cât şi sistemelor neintegrate sistemului public care realizează venituri salariale sau, după caz, asimilate, acestora, din exercitarea unei activităţi pe bază de contract individual de muncă, raport de serviciu sau în baza actului de numire potrivit legii, în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi în cadrul regiilor autonome, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat sau de o unitate administrativ-teritorială pot cumula pensia netă cu veniturile astfel realizate dacă nivelul acesteia nu depăşeşte nivelul a trei salarii minime brute pe economie.


Iniţiator: Diana Tuşa, deputat PNL

Articol preluat de la Asociatia Cadrelor Militare in Rezerva - AVRAM IANCU

BĂTRÂNEŢE FĂRĂ TINEREŢE
„Mergeţi cu poporul, de vreţi să nu rătăciţi”
(Simion Bărnuţiu)


Trăim vremuri grele. Dacă România ar fi trecut printr-un război, nu ar fi fost atât de distrusă! Nu ar fi dispărut industria, flota, uzinele şi fabricile, ogoarele noastre nu ar fi fost sufocate de oceanul de bălării. Tinerii noştri ar fi luptat împotriva cotropitorilor, nu şi-ar fi părăsit părinţii. Realitatea este dură: avem conducători care nu-si iubesc poporul! Aceasta este cauza tuturor relelor care sugrumăŢara!

Nu sunt un laş şi nici un pesimist: după furtună vine vreme bună! Vine vreme bună, însă trebuie să ne apărăm de vijelie. Noi, un comitet de iniţiativă, am decis să înfiinţăm Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă, ca să apărăm onoarea oştirii, grav batjocorită pe toate cărările şi la toate tarabele. Am trăit să văd ostaşi batjocoriţi de guvernanţi! De preşedintele ţării!

Aşa cum am fost, soldaţi de nădejde ai naţiei, vrem să rămânem cetăţeni demni, cu epoleţii nepătaţi de laşitate şi vorbe de ocară ce nu ne pot speria, chiar dacă vin de la efemerii diriguitori ai ţării. Singura noastră vină este că mai dorim să rămânem români!
Nu aş fi crezut că voi trăi clipe în care să constat că preşedintele României şi primul-ministru, aplaudaţi de aplaudaci, vor da lovitura fatală Armatei Române! Adică, o vor dezonora! Pe mine, fost comandant al uneia din cele 4 brigăzi de blindate din Ardeal, existente în perioada cât am fost în fruntea ei (1995 – 1997) mă faceţi nesimţit? Prezint, în original, cuponul meu de pensie „nesimţită”, pe luna octombrie 2008, pe care îl las în original la redacţia ziarului „Crişana”, cu specificaţia că, în anul 1973, când am absolvit cursurile Academiei Forţelor Terestre, aveam un salariu de 1.853 lei. Acum am 2.100 lei! După 36 de ani!

Am totuşi câteva întrebări:

1) Dacă am jurat „să-mi apăr ţara, chiar cu preţul vieţii! Aşa să-mi ajute Dumnezeu!” cine ne poate dezlega de jurământul sacralizat în faţa Bisericii şi naţiunii?

2) Cine ne mai redă tinereţea irosită în poligoane, pe aerodromuri, în tancuri şi blindate, în infernul tragerilor artileriei şi rachetelor? Cine a fost cu ostaşul în ger, la inundaţii, la cules recoltele, în bărăgane, la canal, cine a ridicat Casa Poporului pe care a-ţi poreclit-o „Palatul Parlamentului?” Care Parlament? Din care aruncaţi legi pline de ură împotriva Poporului Român? Legi care interzic dreptul la muncă? Singura deosebire între distrugerea Armatei Române în perioada Stalinistă şi perioada postdecembristă este că nu ne-aţi trimis la stuf, canal, Sighet şi Aiud. Voi ne interziceţi dreptul la muncă? Trăiască democraţia! Jos comunismul!

3) Dragi foşti comandanţi, ne-aţi dat ordine să salvăm vieţi din vâltorile inundaţiilor, să înfruntăm pericolul „intervenţiei dragilor noştri aliaţi” când aceştia (Armatele U.R.S.S., Ungariei, Poloniei, Bulgariei şi fostei R.D.Germane) au invadat fosta Cehoslovacie în 1968, să stăm la datorie în 1975 când Turcia invada Ciprul, dragi comandanţi aţi refuzat în anul 1989 Ordinul preşedintelui României de a reprima revolta poporului, aţi acceptat împuşcarea lui nicolae Ceauşescu pentru a-i „căţăra pe actualii”, aţi tăcut la întemniţarea generalilor, care au făcut din anonimi demnitari! Vreţi mai multă dezonoare?

4) De ce tăceţi? Acum nu ne mai sunteţi comandanţi? Vă simţiţi dezlegaţi de jurământul militar? Eu am fost comandantul Brigăzii 11 Mecanizate din Oradea, iar voi, începând de la caporal până la generalul cu patru stele, aţi dat ordine, iar noi le-am executat, fiecare în raport cu răspunderea sa. De ce acceptaţi umilirea fără ruşine a uniformei militare? Suntem noi hoţi, borfaşi, criminali, oameni fără Dumnezeu?
De ce nu cereţi să domine legea, adică dreptul omului la o viaţă demnă!

5) De ce nu cereţi îmbuibaţilor fără măsură, hoţilor la drumul mare, să-şi sacrifice o mică parte din averile fabuloase obţinute prin spolierea poporului român, să doneze în folosul săracilor măcar salariul minim?

6) De ce voi care dezonoraţi instituţiile statului, aţi distrus ţara?

Bogăţia unei naţii se compune din două elemente: ce ţi-a dat Dumnezeu (adică bogăţiile ţării) şi munca poporului. Bogăţiile le-aţi risipit, iar poporului îi interziceţi dreptul la muncă! Mai mult, învrăjbiţi neamul românesc pentru a nu realiza că a ajuns la o răscruce a destinului său: ori ne trezim, ori dispărem din istorie! Desigur sunt multe întrebări, la care nu puteţi răspunde din lipsă de minte, iresponsabilitate şi din laşitate.

Voi aminti pentru cei tineri, care nu ne-au cunoscut nici sacrificiile şi nici imensul efort făcut de poporul român pentru apărarea independenţei şi suveranităţii naţionale, câteva date despre fosta Divizie 11 Mecanizată şi Divizia 89 Infanterie Moto care trebuia să se înfiinţeze la mobilizare în judeţele Bihor şi Arad. Părinţii voştri sunt ostaşi rezervişti şi nu trebuie să vă ruşinaţi de ei. Ei sunt martori la cele ce vă destăinuie fostul şef de Stat Major al Diviziei 89 Infanterie Moto, ce trebuia să se înfiinţeze în Munţii Apuseni, leagănul ancestral al iubirii noastre pentru Ardeal. Ei sunt urmaşii lui Iancu, ei cei batjocoriţi. Ei sunt rezerviştii Armatei Române! Efectivele mobilizabile ale celor două divizii şi ale altor forţe terestre însumau peste 50.000 de luptători şi constau în:
• două comandamente de divizie;
• trei regimente mecanizate (3 batalioane pe T.A.B. sau M.L.I., un batalion de tancuri, un divizion de artilerie, 1 baterie de autotunuri, o baterie de rachete antitanc, o baterie de tunuri antitanc, o baterie de mitraliere şi rachete antiaeriene, o companie cercetare, o companie de transmisiuni, o companie de geniu, o companie stat major, o companie logistică şi alte subunităţi);
o trei regimente de infanterie moto (nu erau dotate cu blindate), organizarea identică cu a unui regiment mecanizat);
o un regiment de tancuri;
o un batalion de tancuri;
o două regimente de artilerie x 3 divizioane;
o două divizioane de artilerie antitanc;
o două batalioane de cercetare;
o două batalioane de geniu;
o două batalioane de transmisiuni;
o un divizion de rachete tactice;
o două divizioane de artilerie antiaeriană;
o două batalioane logistice;
o două spitale de linia I;
o alte subunităţi speciale.
Cele două divizii însumau, ca principale guri de foc: trei baterii (instalaţii) de lansare a rachetelor tactice care puteau întrebuinţa muniţie nucleară sau chimică; 48 de instalaţii de lansare a proiectilelor reactive, provenite din modernizarea „KATIUŞA” puteau folosi muniţie clasică şi chimică; 24 instalaţii cu 40 tuburi lansatoare fiecare şi 24 de instalaţii cu 24 tuburi lansatoare; 36 obuziere calibru 152 mm; 36 obuziere „SKODA” calibru 100 mm; 108 tunuri calibru 76 mm, 36 tunuri antitanc calibru 100 mm; 18 tunuri antitanc calibru 75 mm; 108 aruncătoare de bombe (mine) calibru 120 mm; 324 aruncătoare de bombe calibru 82 mm; 148 de tancuri din care 127 erau TR-77-580 (tun calibru 100 mm) şi 21 erau T-34 de fabricaţie Sovietică (tun calibru 85 mm); 162 tunuri antitanc fără recul (A6-9); 36 autotunuri; 36 instalaţii de lansare a rachetelor antitanc dirijate, instalate pe autovehicole blindate şi autoturisme de teren; 162 instalaţii de lansare a rachetelor antitanc portative generaţia II (semidirijate automat); 12 tunuri antiaeriene de 57 mm; 30 tunuri antiaeriene de calibru mic; 6 instalaţii de rachete A.A.; 120 de mitraliere antiaeriene cu 2 şi 4 ţevi;316 TAB;30 TABC. În afara acestor trupe în cele două judeţe erau subunităţi din 2 Brigăzi de Grăniceri, unităţi şi mari unităţi de Apărare Civilă, Pompieri, Gărzi patriotice, formaţiuni de rezistenţă, trupe de Securitate şi Miliţie.
Culmea, atunci nu a dispărut nici un cartuş! Atunci, armata şi instituţiile Statului erau respectate şi la rândul lor, îşi onorau menirea. Acum, dacă aţi semănat vânt, culegeţi furtună! Aceasta este doar partea vizibilă a aisbergului! După anul 1990, acestor forţe li se vor adăuga batalioanele mecanizate Salonta, Marghita şi Chişinău Criş, fiecare având câte o companie de stat major, 3 companii de infanterie pe T.A.B., 1 companie de tancuri (13 tancuri), 1 baterie antitanc mixtă rachete antitanc şi tunuri fără recul, 1 baterie antiaeriană mixtă,( rachete şi mitraliere antiaeriene); 1 baterie aruncătoare calibru 120 mm şi 1 companie logistică.

Desigur, enumerarea tuturor unitatilor militare care trebuiau să se înfiinţeze pe teritoriul judeţelor Bihor şi Arad constituie documente de arhivă. Am enumerat aceste date statistice pentru a intelege citi specialisti militari s-au integrat in societatea civila,crezind cu adevarat ca,in litera si spiritul constitutiei,in Romania,dreptul la munca este garantat.
În acea vreme a fi militar, indiferent de funcţie sau grad, era o responsabilitate. Acum a ajuns o marfă pe taraba politicienilor. Revedeţi, dacă, aveţi aplecarea necesară, ceea ce v-am relatat despre o parte din forţa Armatei Române. Ce reprezintă ea acum? Marea masă a specialiştilor armatei este în rezervă. Orice armată are două componente: armata activă şi cea din rezervă. La noi, ca la nimeni: armata activă este armată de ocupaţie în Irak şi Afganistan, iar acasă aşteaptă resurse ca să poată fi operaţională (ruda săracă), nu are voie să se pronunţe (mai rău ca pe vremea stalinismului), în timp ce armata din rezervă este batjocorită precum ciumaţii şi cerşetorii. Ce aţi făcut dragilor guvernanţi cu fosta Divizie, ce aţi făcut cu Armata României? Noi am înţeles că trebuie să ne integrăm în N.A.T.O.! Nu politicienii au dus Armata Română în această alianţă, ci valoarea excepţională a soldatului român! Desigur, vor apare „specialişti” cu patru clase de primară şi una pe „euroi” care ne vor spune că ne apără N.A.T.O.! Aşa ar fi normal, însă nu uităm că în 1968, fostele armate a cinci state ale Tratatului de la Varşovia au invadat Cehoslovacia, iar în 1974, Turcia a ocupat nordul insulei Cipru, intrând în război şi cu Grecia, tot stat membru al N.A.T.O. Tratatele sunt simple petice de hârtie pentru cei mari. Santa simplicitas! Mai avem şi corigenţi la istorie! De aceea aveţi boală pe profesori, medici, poliţie şi justiţie! Politicienii nu au nevoie de specialişti! Dacă am schimbat călăreţul, calul trebuie să se supună noului stăpân. Calul suntem noi. Militarii au înţeles: s-a întors o filă în istorie. Conducătorii nu au înţeles nimic: schimbarea nu a adus pacea, ci doar a aprins noi focare de conflict, generate de aceleaşi mari puteri care încearcă să subjuge omenirea.

Noi am acceptat să părăsim cariera militară căreia i-am jertfit tinereţea noastră, în timp ce unii din cei ce au pretenţia să ne ucidă şi bătrâneţea, chefuiau prin cazinourile Occidentului cheltuind banii câştigaţi ca turnători la oricare servicii de informaţii ce i-au selectat! Colegii noştri în uniformă, specializaţi în mânuirea tehnicii militare, conştienţi de marea răspundere asumată prin jurământul militar, au fost scoşi din sistem, treptat, în baza unor legi care le asigura posibilitatea conversiei profesionale. Toţi s-au integrat în societatea civilă, fiecare după pregătirea, abilităţile, curajul şi şansa lor. Aceşti oameni aveau în spate o carieră demnă de respect, însă şi o familie de militar care să fie un nucleu de nădejde pentru ţară. Vii tu, acum, guvern, tu trecător preşedinte şi arunci cu noroi şi dispreţ în haina militară, caz fără precedent în istoria armatelor lumii? Mă faci tu pe mine nesimţit? Eu provin dintr-o familie cu 14 fraţi: la masa noastră nu am văzut niciodată 16 linguri, nu am avut niciodată 16 perechi de bocanci, însă am răbdat toate servituţile carierei militare, în credinţa că o dată poporul român va avea nevoie de armata sa.

De câte ori poporul şi-a încredinţat soarta în braţul său, Armata României nu a putut lipsi de la o atât de Sfântă Datorie! De ce, guvern trecător, sau tu, preşedinte accidental, mă faci să-mi fie ruşine că sunt român? De ce-mi dezonorezi epoletul de ostaş al Ţării mele? De ce-mi interzici dreptul la muncă în ţara mea? De ce? De ce unicul meu copil a plecat din ţară? De ce frumoşii noştri copii au plecat sclavi în alte ţări? Pentru că ne trimiteţi voi, guvernanţii! Voi urâţi Poporul Român! Voi ne daţi bătrâneţe fără tinereţe. Să nu uitaţi că şi voi veţi fi bătrâni! Însă, voi veţi fi bătrâni fără tineri. Veţi avea bătrâneţe fără tinereţe. Ne mai daţi aprobarea să fim români?

Tinerii noştri nu ne vor uita niciodată! Ei sunt copiii noştri! Ei sunt români!

Col.(Rz) Grigore Bartoş, fost comandant al Bg.11Mc. Oradea

vineri, 11 septembrie 2009

Va prezentam ultimul mesaj trimis de catre sindicatul nostru catre Parlamentul Romaniei:

STIMATE DOAMNE SI STIMATI DOMNI PARLAMENTARI,

In urma cu o saptamana am trimis fiecarui membru al PARLAMENTULUI ROMANIEI, pe adresa oficiala de e-mail, un comunicat reprezentand opinia Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate cu privire la intentia GUVERNULUI ROMANIEI de a promova
Proiectul de Lege privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International.

La mesajul nostru am primit raspuns doar din partea a doi parlamentari: Doamna Deputat Tusa Diana si Domnul Deputat Gheorghe Gabor, carora le multumim respectuos.

Suntem uimiti si totodata dezamagiti de faptul ca, in era Internetului, parlamentarii ROMANIEI nu pot aloca un minut pentru a raspunde, fie si cu o fraza de complezenta, la framantarile unui grup social al tarii.

In fond, sindicatul nostru face o munca civica, deoarece culege date si informeaza decidentii acestei tari despre ceea ce gandesc si ceea ce realizeaza cetatenii.

Va prezentam in atas o alta petitie formulata de catre un alt ONG constituit tot de catre cadre militare disponibilizate.

Daca timpul dumneavoastra nu va permite sa ne informati in legatura cu pozitia dumneavoastra fata de ideea interzicerii sau limitarii cumulului de pensie cu salariul, v-am fi recunoscatori daca ne-ati raspunde cu un simplu "DA, am primit", pentru ca este foarte important sa stim daca mesajele cetatenilor ajung la dumneavoastra pe calea Internetului.

Cu stima si multumiri,

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

PRESEDINTE,

Col. (r) dr. Dogaru Mircea


Adresa: Bucuresti, str.Bogota, nr. 6, Sector 1

E-mail: sindicatulcmd@yahoo.de ; Site : http://sindicatulcmd.blogspot.com

Telefon : 0728118094, 0722320859, 0723603885

Fax : 0216684232 (va functiona incepand cu 20.09.2009)

Va prezentam protestul Asociatiei de sprijin a personalului militar disponibilizat:

ROMÂNIA
ASOCIAŢIA DE SPRIJIN A PERSONALULUI MILITAR DISPONIBILIZAT
Şos. Olteniţei nr.225 A, Sector 4, Bucureşti
Tel/Fax 021 332 15 56
Email: aspmd2005@yahoo.com

Către,
GUVERNUL ROMÂNIEI
Domnului Prim ministru EMIL BOC


ASOCIAŢIA DE SPRIJIN A PERSONALULUI MILITAR DISPONIBILIZAT - ASPMD, structura asociativă reprezentativă a foştilor ofiţeri, maişti militari, subofiţeri, civili proveniţi din structurile Institutiilor de siguranţă naţională (Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne, SPP, Ministerul Afacerilor Externe, etc) CA URMARE A RESTRUCTURĂRII, apreciază că se impune, pentru prima dată de la înfiinţare în anul 2005, să iasă în mass-media cu o atitudine oficială de protest, generată de campania denigratoare şi de umilire a cadrelor militare în rezervă şi în retragere, a pensionarilor militari şi a celorlalţi pensionari.

Prin această campanie „ofensivă antimilitari“ promovată de către dumneavoastră la diferite niveluri de analiză şi informare, se încearcă inducerea în imaginea publică a unor neadevăruri, a unor invective, acuze şi inepţii prin care suntem etichetaţi şi asimilaţi cu tagma „jefuitorilor de buget“, a celor cu salarii şi pensii de lux, cu noii aristocraţi ai societăţii româneşti.Toţi membrii ASPMD din filialele judeţene şi sectoarele Capitalei se miră de această atitudine nejustificată, de ponegrire şi blamare a lor cu dovedită şi profundă lipsă de discernământ asupra acestor pensionari militari şi civili.

Suntem dezamăgiţi de atitudinea unor guvernanţi, politicieni, „analişti“ şi „formatori“ de opinie, pentru adoptarea poziţiei de eludare a identităţii caracteristicilor carierei militare, prestată sub rigorile asumate şi impuse în acelaşi timp prin jurămîntul de credinţă faţă de ţară şi neamul românesc, de regulamentele şi ordinele militare.

În rîndul acestor pensionari batjocoriţi de dumneavoastră, există numeroşi profesori universitari, cercetători, ingineri, medici, diplomaţi, analişti politici, membri ai Academiei Oamenilor de Ştiinţă, parlamentari, senatori, primari, autori de carte şi formatori de opinie etc., care nu fac altceva decât să încerce să trăiască în România.Mă mir că nu vedeţi (sau nu vreţi să vedeţi) că în STATELE DEZVOLTATE ( G 8), această categorie de cetăţeni ( la ieşirea din sistem), în care s-a investit şi care au dobîndit o înaltă pregătire profesională şi dovedesc probitate morală şi civică, o bogată experienţă, SUNT FOLOSIŢI ÎN SPECIAL ÎN ADMINISTRAŢIA DE STAT, CU REZULTATE BENEFICE SOCIETĂŢII.

În spiritul adevărului pe care îl reclamăm, menţionăm că o pensie militară integrală s-a obţinut în urma unei activităţi de 35-45 ani în serviciul armatei, fiind acordată diferenţiat pe categorii de grade, funcţii, specialităţi şi condiţii speciale de muncă, acestea situîndu-se în limitele: 500 – 800 de lei pentru maiştri militari şi subofiţeri; 800 – 1.500 de lei pentru ofiţeri cu grade inferioare; 1.500 – 2.500 de lei pentru ofiţeri cu grade superioare; 2500 – 3500 de lei pentru generali şi amirali.

Spre comparatie, un militar din armatele din Franţa, Anglia, Germania, Belgia, Polonia, Cehia, Ungaria este onorat la pensie lunar, în medie cu: 800–1000 de euro pentru subofiţeri; 1500-4500 de euro – pentru ofiţeri; 3.500 de euro –5000 pentru generali şi amirali.

În contextul sus-menţionat, trebuie să reamintim că serviciul militar a fost frecvent marcat de reale privaţiuni unice şi specifice, suportate fără crâcnire de către cadrele militare acum în rezervă şi retragere, astfel: timp de muncă nenormat, fără a recupera prin plată sau timp liber timpul lucrat suplimentar; serviciul operativ pe mare, în aer şi pe uscat, ziua şi noaptea, indiferent de condiţiile de anotimp şi stare a vremii; mutări frecvente şi dese în garnizoane şi numeroase detaşări pentru misiuni şi prestaţii în economia naţională, afectîndu-se indirect şi afirmarea profesională a soţiilor -, ca urmare traiul în multe familii ale pensionarilor militari este asigurat de o singură pensie; interdicţia construirii sau achiziţionării unei locuinţe, angajării unor „joburi“ pentru întregirea bugetului familial; interzicerea de a se organiza în sindicate sau alte structuri asociative pentru a-şi manifesta nemulţumirile, inclusiv prin ieşirea în stradă.
La toate acestea pot fi adăugate şi condiţiile speciale impuse de folosirea armatei ca unică forţă de muncă ieftină şi chiar de cele mai multe ori gratuită, la lucrările în economia naţională. Avem în vedere participarea la construirea canalelor Dunăre – Marea Neagră, Dunăre – Bucureşti, a Metroului, Casei Poporului, Transfăgărăşanului, a şantierelor de irigaţii, a magistralelor de cale ferată, a mai multor zeci de mii de locuinţe, regularizarea cursurilor de apă, electrificarea magistralelor de cale ferată, amenajarea turistică a litoralului românesc, la înlăturarea efectelor calamităţilor naturale, la strîngerea recoltei, împăduriri, desecări, în minerit etc.

De asemenea, nu poate fi eludată sau falsificată niciodată participarea Armatei Române în Revoluţia din decembrie 1989. Armata, Politia etc, din primele momente, au aderat cu trup şi suflet la idealurile acesteia, având în final numeroşi morţi şi răniţi, a facilitat instalarea statului de drept în România şi statornicia democraţiei în această perioadă în ţară -, fără a cere sau a se bucura de avantaje de ordin material sau de altă natură -, nici măcar de „statutul de revoluţionar“, dar în schimb s-a ales cu blamul public. Acest blam public, cu totul nejustificat şi nemeritat este preferat de aşa-zişi analişti, politiceni şi formatori de nouă opinie românească, necunoscători ai evenimentelor petrecute, şi total neavizaţi pentru o competentă analiză a participării şi rolului Armatei în recenta revoluţie română.

În această ultimă perioadă, Armata Română a suportat şi rigorile impuse de numeroasele reduceri şi restructurări, de peste 2/3, sub „masca“ impunerii acestor măsuri de către NATO în perioada premergătoare şi post-aderare la Alianţă. Avînd în vedere că în Statutul NATO se stipulează, la art. 5, că ţările membre, asigurînd nivelul de interoperabilitate al forţelor pot să-şi configureze dimensiunea şi performanţele armatelor naţionale fără nici o restricţie din partea Tratatului de Alianţă, susţinem cu tărie că a fost săvîrşit un brutal abuz asupra armatei, acesteia reducîndu-i-se efectivele de la peste 350.000 de la aproximativ 75.000 de militari la toate categoriile şi specialităţile militare. Pe fondul situaţiei create şi al aplicării unei concepţii insuficient justificată, în ultimii ani au fost disponibilizate cadre militare între 35-47 de ani, cu pensii anticipate, inconsistente, care nu le permit o viaţă decentă în familie şi societate.

În spiritul demnităţii şi corectitudinii civice, apreciem că aspectele semnalate de Guvern trebuie analizate separat, diferenţiat pe categorii socio-profesionale, iar dacă sunt identificate situaţiile reclamate, suntem de acord să se aplice corectivele generale şi specifice propuse. ASPMD va propune ca realizarea cumulului de pensie cu alte venituri sa se realizeze si sa fie impozitate gradual, dupa cum urmeaza:
Peste suma de:
• 5000 lei impozitul sa fie de 20 %;
• 7000 lei impozitul sa fie de 30%;
• 8000 lei impozitul sa fie de 40%;
• 10000 lei impozitul sa fie de 50%;
• 12000 lei impozitul sa fie de 60%.
Consideram ca prin aceast mod de impozitare bugetul de stat castiga foarte multi bani, aceste sume fiind folosite la plata unor tineri functionari.

Faţă de aspectele sus-menţionate, ASPMD are încredere în corectitudinea dumneavoastră si spera ca o sa luati o hotarare favorabila atat guvernului, pensionarilor militari cat si a cetatenilor Romaniei.

Cu deosebită consideraţie,
PRESEDINTELE CONSILIULUI DIRECTOR
Col. Just.Milit. (Rz.)
Constantin SIMION