Pagini

duminică, 24 aprilie 2016

Elaborarea ordonanţei de urgenţă privind corecții aduse la salarizarea personalului personalului plătit din fonduri publice



 NOTĂ
Elaborarea ordonanţei de urgenţă privind corecții aduse la
salarizarea personalului personalului plătit din fonduri publice

ABORDARE – PRINCIPII

[1]. Demnitate și decenţă

Această ordonanţă este o măsură de corecţie, cu adresabilitate punctuală, nefiind posibilă, în acest moment, rezolvarea problemelor de sistem în integralitatea lor.
Principiul de bază este că în România, şi cu atât mai mult în sistemul public, existența angajaților aflați în risc de sărăcie este inacceptabilă. Fenomenul este răspândit la un nivel îngrijorător în prezent, iar această ordonanţă, reprezintă o măsură imperios necesară și un semnal adresat de Guvern pentru o recompensare corectă a muncii în administrația publică.

[2]. Concentrarea resurselor acolo unde este cea mai mare nevoie de ele

Ţinând cont de faptul că valorile estimate necesare pentru o rezolvare optimă a problemei salarizării în sistemul public s-au situat cu mult peste suma disponibilă, de circa 2 miliarde de lei, considerăm că principiul de alocare trebuie să fie concentrarea pe categoriile cele mai afectate.
În acest sens, scenariile de calcul vor porni de la baza piramidei salariale, urmând ca indexările să se facă în trepte. În prezent, clasele de la bază (de la 1 la 30), cu salariile cele mai mici, sunt practic suprapuse, din cauza creşterii salariului minim brut şi a altor indexări ale veniturilor. Se are în vedere decomprimarea acestui interval şi aplicarea de creşteri în limita anvelopei disponibile. Se propune, așadar, o ordonanţă de corecţie, care să acopere doar o parte a grilei de salarizare.

[3]. Echitate şi solidaritate până la rezolvarea problemei tuturor nivelurilor salariale

Rezolvarea acestei probleme necesită solidaritate din partea salariaților a căror ajustare nu va avea loc prin noua lege. Este o situație temporară, pentru care este nevoie de înțelegere din partea partenerilor sociali. Guvernul va propune un proiect de lege care va rezolva până în 2020/2021 și inechitățile rămase nerezolvate.
  
Abordare – Proces

[1]. Întâlnirea Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social, vineri, 22 aprilie 2016. Convocarea Consiliului a fost realizată cu maximă celeritate, având în vedere situația excepțională, care impune demararea lucrărilor în cel mai scurt timp posibil.
[2]. Constituirea unei echipe de lucru formate din experți tehnici din partea partenerilor sociali şi reprezentanţi ai ministerelor de linie, care să colaboreze în vederea elaborarării soluției tehnice din spatele OUG.
[3]. Libertatea partenerilor sociali de a nu-și da acordul ”politic” pentru soluție. Participarea experților unui partener social la elaborarea tehnică a soluției nu obligă partenerul social la asumarea OUG.
[4]. Elaborarea analizei şi a variantelor posibile pentru implementarea ordonanţei. Se estimează o perioadă necesară de aproximativ 3 săptămâni. Conlucrarea cu partenerii sociali elimină perioada de testare/ validare tehnică a propunerii cu aceştia, presupunând că se va ajunge la o soluţie acceptabilă pentru toate părţile.
[5]. Respectarea unui calendar accelerat, astfel încât OUG să poată fi introdusă în şedinţa de guvern cu 6 luni înainte de alegerile generale, pentru a se putea aplica din august 2016.

PRINCIPII DE APLICARE LEGISLATIVĂ

[1]. Nu se modifică prevederile Legii-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.
[2]. Proiectul de act normativ stabilește salarizarea personalului plătit din fonduri publice începând cu 1 august 2016 și până la elaborarea unui act normativ de salarizare, fiind elaborat în baza art.7 alin.(1) din Legea-cadru nr.284/2010, care prevede implementarea etapizată a prevederilor acestei legi, dar va viza doar o parte din grila de salarizare, începând cu salariul de referință de 1250 de lei și până la un nivel de sustenabilitate bugetară ce va fi definit prin calcule.
[3]. Prin proiectul de Ordonanță de urgență se urmărește:
a. Eliminarea suprapunerilor salariale generate de majorarea salariului minim, care a dus la dispariția vechimii în muncă și a diferențelor salariale pentru funcții cu nivel de studii diferit
b. Eliminarea parțială a diferențelor salariale existente pentru aceeași funcție care desfășoară aceeași activitate în instituții diferite sau în aceeași instituție; nu vor putea fi eliminate diferențele salariale pentru funcții a căror salarizare se situează peste nivelul de salarizare stabilit potrivit anexei la proiectul de Ordonanță de urgență 

[4]. Se păstrează clasele de salarizare prevăzute la art.10 și în anexele la Legea-cadru nr.284/2010, precum și actuala încadrare a personalului pe clase de salarizare
[5]. Sporurile, indemnizaţiile, compensaţiile şi celelalte elemente ale sistemului de salarizare se mențin în cuantumul avut la nivelul lunii iulie 2016, și nu se determină prin aplicarea procentului prevăzut în anexele la Legea-cadru nr.284/2010 la salariul de bază
[6]. În vederea încadrării în plafonul alocat majorărilor salariale, următoarele drepturi vor rămâne la nivelul în plată din luna iulie 2016:
a. Indemnizațiile consilierilor locali și consilierilor județeni
b. Suma lunară forfetară acordată deputaților și senatorilor
c. Pensiile de serviciu (funcționari publici parlamentari, membrii Corpului diplomatic şi consular al României, judecători și procurori, militari, poliţişti şi funcţionari publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare)
d. Indemnizația pentru limită de vârstă pentru deputați și senatori
e. Diurna deputaților și senatorilor
f. Indemnizațiile de pensionare
g. Indemnizațiile, compensaţiile, primele și alte drepturi acordate personalului militar, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare

CALENDAR PROPUS

- 22 aprilie: Întâlnirea Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social
- 25 aprilie – 15 mai: Sesiuni de lucru ale grupului tehnic guvern – parteneri sociali
- 15 – 30 mai: Dezbatere publică asupra proiectului OUG
- 1 iunie: Adoptarea OUG în Ședința de Guvern


  

Str.Dem.I.Dobrescu nr.2-4, Sector 1, BucureștiTel.: +4 021 315 65 53; Fax : +4 021 312 27 68cabinet.ministru@mmuncii.ro www.mmuncii.ro


joi, 21 aprilie 2016

UN NOU SUCCES AL S.C.M.D. IN JUSTITIE
Reprezentantii Departamentului Juridic al SCMD au castigat in instanta drepturile la ajutoare (salariile compensatorii), in baza Art. 20 din Legea nr. 284/2010, pentru a cincea oara, de la inceputul anului, pentru un nou grup de membri SCMD. Este vorba despre 25 dintre noii nostri colegi, de la Craiova.
Le reamintim tuturor celor interesati ca deschiderea actiunilor in contencios, pentru doritori, se face numai dupa verificarea in baza centrala de date a SCMD a calitatii de membru SCMD, prin plata la zi a cotizatiei. Pentru amanunte va rugam sa contactati Secretariatul General al SCMD.

Biroul Operativ Central

miercuri, 13 aprilie 2016

A P E L
CATRE MEMBRII SCMD/CNSC DIN BUCURESTI SI NU NUMAI
-Minerii si... chinezii-
Doamnelor si domnilor,
Dupa o luna de manifestatii si greve, inclusiv greva foamei, minerii au pornit in mars, luni 11 aprilie a.c., pe drumul pandurilor, spre Bucuresti. Miza este opozitia la desfiintarea Complexului Energetic OLTENIA. Si, in perspectiva, anuntam noi (ca de obicei, in avanpremiera) si la desfiintarea Complexului Energetic HUNEDOARA.
In ce masura ne priveste? Pentru ca, inca din 2011, Federatia Nationala a Muncii, adica sindicatele minerilor, prin semnatura domnului presedinte Nicolae CRETAN a aderat la Consiliul National al Societatii Civile. In plus, distrugerea celor doua complexe energetice, care dau randament maxim, ar duce la o crestere a pretului energiei care ar arunca in aer platile noastre la intretinere si asa nesimtit si nejustificat de mari. Iata, asadar, doua motive suficiente pentru a-i intampina pe mineri la Guvern, atunci cand vor ajunge. Protestul lor este aprobat si nimeni nu ne poate impiedica sa-i sustinem. Avem insa si-un motiv in plus... chinezii.
Doamnelor si domnilor,
De trei ani atragem atentia, nominalizand, ca ordinul extern este sa ni se distruga ultimele capacitati de productie si posibilitati de supravietuire: Termoelectrica, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Fabrica de Apa Grea de la Severin, Oltchim, Cuprumin, CUG Iasi, Tarom, CFR Marfa, CFR Calatori, Spitalele CFR, TVR (pentru cele 12,5 ha in intravilan) etc. Suntem obligati sa cedam pamanturile, sarea, apele, pasunile, padurile, etc.
Multe dintre crimele enuntate au avut loc. La mitingurile din 28 decembrie 2015, 24 ianuarie si 6 martie 2016, noi am cerut oficial Guvernului stoparea acestui proces. Dar Guvernul a fost implementat prin Holocaust si lovitura de stat tocmai pentru asta. In acest context am decis cu totii prin vot sa ne impotrivim distrugerii Tarii, strigand marilor asasini economici, in limba lui Soros „Nu, nu niciodata!”. Pe cale de consecinta, constatand ca planul distrugerii Romaniei prin distrugerea tuturor categoriilor socio-profesionale si de varsta si a tuturor capacitatilor de productie, merge inainte, si ca, dupa subordonarea Bancii Nationale si a bugetului Romaniei, marii asasini economici si-au luat toate masurile de a-si asigura, prin agenti primari, accesul la bugetele marilor orase, in contextul actualelor alegeri, Societatea civila organizata a trimis negociatori in mai multe state, pe linia incheierii, cu ministerele de resort din Romania a unor parteneriate economice, care sa salveze Tara de la dezastru. Succese s-au inregistrat in SUA, Israel, Ucraina si China.
In China, au fost doi negociatori. Unul civil, care a avut un succes fulminant in negocierea redeschiderii, cu contributie financiara chineza in parteneriat a Fabricii de Apa Grea de la Severin, esentiala pentru deschiderea reactoarelor 3 si 4 (pe sistem CANDU) de la Cernavoda, incat a fost scurtcircuitat, in stilul deja cunoscut, si aplicat in Romania, incomozilor. Al doilea, militar in rezerva, mai discret s-a intors in calitate de unic negociator al firmelor chineze, din provincia CHONGKING (de doua ori mai mare decat Romania) in 16 state europene, fiind desemnat de conducatorul acesteia Sun ZHENG CAI, cotat drept viitorul lider al Chinei. Il urmeaza o delegatie de 20 de directori generali ai firmelor din aceasta provincie, dispusi sa investeasca 9 miliarde de euro in relansarea productiei, conform documentelor anexa, la urmatoarele obietive:
·        Complexul Hidro Tarnita;
·        Cuprumin Abrud;
·        Oltchim Ramnicu Valcea;
·        Complexul Energetic Hunedoara Company S.A.;
·        Complexul Energetic Oltenia S.A.
          Tot in parteneriat, chinezii vor sa investeasca, interesandu-i productia de cereale, intr-un urias canal de irigatii Siret-Baragan. Iar ca garantii solicita infiintarea unei noi Camerei Bicamerale de Comert China-Romania.
Pe scurt, capitalul nostru il constituie fabrica, resursele si forta de munca, ei vin cu banul pentru retehnologizare si relansare iar productia se imparte procentual. Daca nu suntem in stare sa vindem partea noastra, ne-o cumpara la pretul pietii.
Pentru ca Guvernul (sustinut de lichelele vandute, care, de 26 de ani, sub pretextul anticomunismului, lanseaza lustratiile” si alte perdele de fum, la adapostul carora marii asasini economici mondiali ne fura si ne distrug sistematic) sa nu poata distruge obiectivele in cauza si sa fie obligati sa accepte aceasta prima solutie a Societatii civile, va trebui sa sustinem in strada dreptul Romaniei la existenta atunci cand minerii si delegatii din CHONGKING, vor face jonctiunea la Palatul Victoria. Intelegerea cu investitorii ucrainieni s-a materializat iar despre franciza oferita de catre companiile americane vom vorbi in octombrie.
Dumnezeu sa ne dea si forta si mintea romanului cea de pe urma, sa putem apara in Parlament si in strada si dreptul la munca si dreptul la salarii si pensii decente, la sanatate si invatatura... si dreptul Romaniei la existenta!
p/ C.N.S.C.
Presedintele S.C.M.D.

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 6 aprilie 2016

ACTIUNI ALE CONDUCERII S.C.M.D. PENTRU APARAREA LEGII NR. 223/2015
-In atentia tuturor militarilor si politistilor activi si in rezerva-
Stimati camarazi,
Fiind initiatorul acestei legi, careia i-a dat si numele in 2012 (Legea pensiilor militare de stat), S.C.M.D. a luptat timp de trei ani pentru adoptarea si promulgarea ei. In decembrie 2015, informata fiind ca se pregateste o “contralovitura” la M.Ap.N., conducerea S.C.M.D. a luat legatura cu noul guvern acuzand ca va fi data o OUG neconstitutionala in sedinta acestuia din 9 decembrie 2015. Nici reprezentantii Guvernului nici ai S.C.M.D. nu au descoperit-o insa, deoarece era militar camuflata la punctul 4 al ordinei de zi, ca articol in cadrul OUG 57/2015 care se referea la salarizarea civililor pe 2016.
Pe data de 10 decembrie, S.C.M.D. s-a adresat cu un “Comunicat de urgenta” deputatilor, solicitand si obtinand trecerea proiectului in termen de cinci zile la Camera Deputatilor, spre verificarea legalitatii procedurii. S-a adresat si Avocatului Poporului, Presedintelui si Guvernului direct, prin discutii cu reprezentantii acestuia si in scris cu ocazia mitingurilor din 28 decembrie 2015, 24 ianuarie si 6 martie 2016, solicitand retragerea/abrogarea Art. 40 din OUG 57/2015, ca neconstitutional. Acelasi lucru a fost sustinut de reprezentantii S.C.M.D. la televiziuni si in scris catre toti senatorii si deputatii Romaniei (mesajele: “Scrisoare deschisa Parlamentului Romaniei”, “Cum votati dvs. asa vom vota si noi” si “Nu legiferati discriminarea”).
S-a conturat fara nici o indoiala ca lovitura impotriva Legii 223/2015 provine de la juristii si finantistii M.Ap.N., grav vinovati fata de rezervisti prin sustinerea ilegala a masurilor criminale luate impotriva noastra de guvernarea Boc-Basescu. Din pacate, pozitia lor a fost si este sustinuta de presedintele si juristul A.N.C.M.R.R. care considera legea inaplicabila si OUG 57 o binecuvantare. Dupa schimbarea conducerii M.A.I., noua conducere tehnocrata a trecut de partea ordonantei si, o data cu ea, si dl. Dumitru COARNA, unul dintre cei sapte vicepresedinti ai S.N.P.P.C. si dl. Ion SURUGIU, presedintele S.N.A.P. Lor li s-au alaturat, pe ideea imbunatatirii ordonantei, ca reprezentanti ai Federatiilor Militarilor si o parte din persoanele care au luptat in ultimii patru ani, din interiorul S.C.M.D. pentru destabilizarea si desfiintarea acestuia.
Cu ajutorul rezervistilor mentionati, tehnocratii au declansat o ampla campanie de pacalire a activilor, in special la M.A.I. sa solicite trecerea in rezerva pana in data de 15 martie, ca altfel nu vor mai primi pensiile in cuantumul cuvenit. In urma acestei campanii diversioniste, de manipulare, s-a anuntat ca OUG 57 e atat de buna incat peste 400 de militari si peste 4000 de politisti au facut cerere de pensionare. Le-au facut si asteapta pentru ca totul este blocat si putinele decizii de pensionare semnate sunt pe legile basiste, abrogate cu 1 ianuarie a.c.
Punctual, dupa mitingul din 6 martie, conducerea S.C.M.D. a initiat/obtinut urmatoarele:
18 martie 2016
Raspunsul guvernului la cererile din 6 martie contine si precizarea: “Referitor la critica textului art. 6 din proiectul H.G. privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, precizam ca norma juridica sus mentionata a fost eliminata”. (Adica primim banii abuziv retinuti de regimul Boc-Basescu fara sa se mai scada din ei asa-zisele amnistii fiscale)
24 martie 2016
O delegatie S.C.M.D./C.N.S.C. a purtat la Camera Deputatilor, la nivel vicepresedinti, discutii, solicitand abrogarea ca neconstitutionale si discriminatorii a urmatoarelor:
·        Art. 40 din OUG 57/2015
·        OUG nr. 95/2014 (care ii discrimineaza pe militari si pe adevaratii revolutionari)
·        Plx 813/2016 care ii discrimineaza pe creatorii militari fata de civili si, acceptand aberatia ca pensiile noastre de stat nu ar face parte din sistemul public, pe toti pensionarii militari si politisti, rapindu-le dreptul la bilete de odihna si tratament.
Urmare a acestor discutii, am obtinut urmatoarele:
·        Retragerea Plx 813/2016, care obtinuse toate avizele favorabile, de la plen (vot) la comisii, pentru inlocuirea amendamentului propus de M.Ap.N. cu cel al S.C.M.D., vizand definirea sistemului public de pensii prin prisma Pilonului I ca suma a pensiilor obligatorii de stat.
·        Participarea S.C.M.D./C.N.S.C. la dezbaterile pe proiectul de lege privind OUG 95/2014.
·        Referitor la Plx nr. 82/2016 (Proiectul de legiferare a OUG 57/2015) pe langa Comisia de munca, sa participe la raportul de prezentare ca raport comun si Comisiile de aparare, juridica si buget finante, avizele urmand a fi date de alte patru comisii.
·        delegatia mixta S.C.M.D./UNIPOL sa fie primita pentru sustinerea punctelor noastre de vedere de catre presedintii/reprezentantii Comisiilor de aparare si munca.
30 martie 2016
O delegatie S.C.M.D./UNIPOL a purtat discutii cu presedintele Comisiei de Aparare si reprezentanti ai Comisiei de Munca, sustinand respingerea pe neconstitutionalitate a Art. 40 din OUG 57/2015.
Drept urmare, cele doua comisii au inscris propunerea S.C.M.D./UNIPOL ca petenti de abrogare a Art. 40 si au invitat reprezentantii celor doua structuri sa participe la sedinta comuna a celor patru comisii raportoare din data de 5 aprilie.
31 martie – 4 aprilie
Urmare a actiunilor S.C.M.D./UNIPOL, M.Ap.N. a elaborat un proiect de ordin, semnat de ministrii Apararii, Internelor si directorul S.R.I., in data de 31 martie, catre presedintii comisiilor in cauza, ordonandu-le, ca in vremea lui Boc-Basescu, sa nu voteze nici abrogarea Art. 40 nici vreun amendament la acesta si sa trimita in Plenul Camerei textul OUG 57/2015 asa cum a fost stabilit in sedinta de guvern din 9 decembrie 2015. Drept urmare, pe data de 5 aprilie, nu a mai fost o sedinta comuna a celor patru comisii, ci doar a doua comisii (Munca si Aparare) pentru ca, la ora 10.15, sa fie retrasa si Comisia de Aparare, ramanand o singura comisie ca sa-si faca propriul raport, Comisia de Munca. Dar si din aceasta au disparut cea mai mare parte a liberalilor. Deci, in loc sa fie elaborat ieri raportul comun, acesta va trena.
5 aprilie 2016
La dezbaterile din Comisia de Munca, au fost prezenti secretari de stat de la Aparare, Interne, Finante si Munca si reprezentanti ai rezervistilor grupati, din pacate, in doua “tabere”. Pe de o parte, conducerea S.C.M.D. (Dogaru Mircea – presedinte, Balan Iosif, Pricina Valeriu, Caloian Monica – vicepresedinti, Mihai Vasile – de la Departamentul Juridic) conducerea UNIPOL (Marius Idita – presedinte, Balan Octavian si Boncu Marius - consilieri) si foarte multi reprezentanti a asociatiilor aviatorilor si ai neafiliatilor. Acestia au sustinut abrogarea Art. 40 din OUG 57. De cealalta parte, reprezentand S.N.P.P.C, S.N.A.P. si Federatia Militarilor (Dumitru Coarna si Ion Surugiu asistati de fostii scmd-isti Luminita Petrescu si Tudor Marian) care au sustinut OUG, pe motiv ca aplicarea legii ar fi “revoltatoare” fiindca “pensiile ar fi prea mari”, cu amendamentele admise in Senat, pe care si le-au asumat in calitate de autori, inclusiv acelea care au introdus, abuziv si nelegal, Ordinul Meritul Militar si pensia suplimentara (privata) in baza de calcul, ceea ce ar fi dus la scaderea bazei de calcul la 44% si la discriminarea militarilor, jandarmilor si pompierilor.
Presedintele Comisiei, dl. deputat Adrian SOLOMON a hotarat sa nu se respecte ordinea din Ordonanta, dat fiind numarul mare de rezervisti prezenti si, dupa Art. 5 al Ordonantei sa se dezbata direct Art. 40. Domnia sa a anuntat ca sunt doua puncte de vedere asumate, unul privind abrogarea Art. 40/OUG 57 sustinut de S.C.M.D., UNIPOL, sindicatele si asociatiile aliate si altul oficial, guvernamental, al promulgarii ca lege a ordonantei cu tot cu Art. 40, imbunatatit prin amendamente, sustinut si de domnii Coarna, Surugiu si reprezentantii Federatiei Militarilor.
La primul punct, incepand cu reprezentantii S.C.M.D. si UNIPOL, pozitia noastra a fost urmatoarea: Art. 40 trebuie abrogat, deoarece este o intreaga OUG in 30 de articole, strecurata miseleste ca articol, intr-o OUG care priveste salarizarea civililor si unde n-are ce cauta. Dovada ca doamna secretar de stat Otilia SAVA, vorbind de Art. 40, il numeste “ordonanta”, iar secretarii de stat de la finante si munca s-au retras pentru ca nu era de competenta lor, Legea 223/2015 neprivind bugetul de stat si Casa Nationala de Pensii ci bugetul déjà aprobat al M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I. si modul in care acestea inteleg sa se gospodareasca in interior. Art. 40 incalca 5 articole din Constitutia Romaniei, reprezentand un amestec nejustificat al Executivului in problemele Legislativului, si o jignire la adresa Parlamentului care a votat legea in cvasiunanimitate si a Presedintelui Romaniei care a promulgat-o. Pe langa faptul ca nu se justifica desfiintarea Legii 223/2015 printr-o ordonanta ordinara strecurata intr-o OUG, orice modificare a unei legi care reintroduce ordinea si legalitatea in sistem, va provoca noi discriminari si noi nemultumiri, alte valuri de procese, dovada ca textului Art. 40 i-au fost aduse amendamente in Senat si alte amendamente la amendamente in Camera Deputatilor. Haosul a fost provocat prin mintirea guvernantilor ca pensiile militarilor ar creste nesimtit deoarece s-au bagat drept repere in baza de calcul servicii si bunuri care nu constituie venituri (foi de drum, echipament, norma de hrana etc.) si s-a acreditat ideea ca baza de calcul ar avea in vedere 80% din totalitate acestor venituri, nu din veniturile salariale brute supuse impozitarii. In spatele acestei ofensive se ascunde meschinaria celor care nu vor sa se ia in considerare veniturile militarilor si politistilor din teatrele de operatii, a celor care se sperie de volumul mare de munca necesar recalcularii si, in special, frica penalilor kaki de a nu raspunde pentru excesul de zel manifestat in slujirea ordinelor basiste impotriva rezervistilor, in special prin aplicarea OUG 1/2011. S-a sugerat Comisiei sa se ceara Curtii de Conturi, rezultatul auditului din 2012, solicitat de S.C.M.D. si ministrul de atunci al Apararii, liberalul Corneliu Dobritoiu. A fost taxata drept diversiune ordinara modul in care, indeosebi politistii au fost pacaliti sa-si ceara pensionarea pentru a se acredita ideea ca OUG 57/2015 este benefica.
In replica, dl. Dumitru Coarna a reiterat ideea propagandistica a M.Ap.N. ca prin aplicarea Legii 223/2015, pensiile militarilor si politistilor ar devni prea mari deci imorale si a amenintat in direct ca, daca ordonanta este respinsa, Legea 223/2015 nu va mai fi aplicata. Chestionati asupra acestei tampenii, reprezentantii de fata ai Guvernului au negat cu vehement existenta vreunui proiect in acest sens, deoarece prevederile basiste in domeniu au fost abrogate cu data de 1 ianuarie 2016. Aici s-au produs altercatii intre domnul Coarna si presedintele S.C.M.D. care, sustinut de domnul deputat Nicolae Mircovici, l-a intrebat ale cui interese le reprezinta, ale Guvernului sau ale rezervistilor, intrucat a inceput sa vorbeasca exact ca Boc si ce urmareste sa ajunga, chestor sau deputat?
La punctul privind amendamentele, marea majoritate a amendamentelor Federatiei Militarilor n-au fost asumate de nici un deputat si au fost respinse. In ceea ce priveste amendamentele de la Senat, asumate ca autor de dl. Coarna si prietenii domniei sale, acestea au fost modificate in sensul Legii 223/2015. Au ramas plafonul de 100% si procentul de 80%, deputatii, in frunte cu doamna Rovana PLUMB, domnul Nicolae MIRCOVICI si presedintele de sedinta, intelegand ca Meritul Militar este instituit de o alta lege, ca adauga o indemnizatie la pensia de stat, constituind o motivatie pentru militari si politisti sa-si duca pana la capat cariera si ca pensia suplimentara este in fapt o pensie privata, altceva decat pensia militara de stat. A baga pensia suplimentara in baza de calcul a pensiei militare de stat inseamna nu numai a legifera un furt calificat, cum s-a exprimat presedintele S.C.M.D. ci si a declansa procesul confiscarii pensiilor private ale civililor din Pilonii II, III si IV. Mai mult, a pastra aici amendamentele din Senat cu aceste precizari, ar insemna reducerea dreptului la pensie al tuturor rezervistilor la 44% iar al militarilor profesionisti, inca activi, la 44% din salariul minim pe economie.
Comisia a ramas in pronuntare. Rezervistii s-au retras, nu inainte ca S.C.M.D. si UNIPOL sa precizeze inca odata ca legea este reparatorie, restaurand statutul de rezervist, nu ordonanta care ciunteste drepturile tuturor, lovind in mod deosebit agentii, militarii profesionisti (caporalii), subofiterii si maistrii militari si categoriile speciale (piloti, parasutisti, scafandri, marinari, radiolocatoristi, specialisti in cercetare diversiune, in informatii si contrainformatii etc.).
Urmeaza ca saptamana viitoare, sa aiba loc dezbaterile in Comisiile de Aparare, Juridica si Buget, Finante, in vederea intocmirii raportului comun de inaintare a Plx nr. 82/2016, plenului Camerei Deputatilor, cu recomandarea abrogarii Art. 40 din OUG 57/2015 sau votarii acestuia cu amendamentele admise la Comisia de Munca si a celor care vor mai apare.
Cu regretul ca prelungirea dezbaterilor ne-a impiedicat sa mergem la Comisia de Munca a Senatului unde s-a discutat Proiectul Legii sindicatelor, initiat de senatorul Ioan GHISE, la propunerea S.C.M.D., UNIPOL, Aliantei Nationale Feroviare, Federatiei Nationale a Muncii, Sindicatul Tinerilor Profesori si altor structuri sindicale din C.N.S.C., avem onoarea sa va salutam, transmitandu-va hotararea conducerii S.C.M.D. de a se bate pana la capat pentru reinstaurarea normalitatii si a dreptului la viata al  rezervistilor impreuna cu UNIPOL, alte sindicate din M.A.I. care si-au anuntat déjà participarea si ONG-urile rezervistilor a caror colaborare am apreciat-o in mod deosebit in ultimile luni.
HONOR ET PATRIA! VAE VICTIS!

Biroul Operativ Central al S.C.M.D.
OPINIA UNIUNII NATIONALE A POLITISTILOR (UNIPOL)
DESPRE DEZBATERILE DE IERI 05.04.2016 DIN COMISIA DE MUNCA A CAMEREI DEPUTATILOR PRIVIND
ART. 40 DIN OUG NR. 57/2015

Marți, 05.04.2016, între orele 10:00-16:10, la Comisia pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților a avut loc ședința de lucru pentru susținerea și dezbaterea amendamentelor la PLx 82/2016 – Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare.
Delegația sindicatului nostru a susținut cu fermitate, alături de delegația  Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate – SCMD, punctul de vedere al amendării legii în sensul abrogării complete a art. 40 din OUG nr.57/2015, principalul argument fiind acela că modificarea, de către guvern a Legii nr. 223/2015 prin OUG nr. 57/2015, încalcă flagrant principiul separației și echilibrului puterilor în stat, consacrat de art. 1 al (4) din Constituția României, fiind o tentativă grosolană a executivului de a uzurpa puterea legislativă parlamentară, în scopul subminării încrederii cetățenilor în legile organice și în puterea legiuitoare a Parlamentului României.
Din nefericire, nu toate organizațiile sindicale prezente la dezbateri au apărat acest principiul constituțional, o parte dintre acestea (SNPPC, SNAP) situându-se pe poziții de apărători ai OUG nr. 57/2015, unele dintre argumentele prezentate de către acestea dovedind că strategia guvernului de subminare a încrederii cetățenilor în puterea legiuitoare a Parlamentului României deja dă roade (au susținut, de pildă, că au informații  că Guvernul României deja pregătește o ordonanță de prorogare a aplicării Legii nr. 223/2015 până la 01.01.2017, pentru situația în care Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.57/2015 nu trece de Comisia pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților în forma propusă de către Guvern).
Poziția disonantă în susținerea amendamentelor, abandonarea principiilor de drept și argumentația de contabili în slujba Guvernului ale liderilor SNPPC, SNAP a fost atât de evidentă încât președintele Comisiei pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților le-a atras atenția acestora că sabotează interesele profesionale ale membrilor de sindicat. Spre exemplificare, este de neînțeles, prin prisma rațiunii activității sindicale, îngrijorarea acestor lideri, exprimată în dezbateri, că prin aplicarea prevederilor Legii nr. 223/2015 nemodificate și completate prin vre-o ordonanță de guvern, unele dintre pensiile militarilor și polițiștilor ar putea ajunge la un cuantum brut mai mare decât salariile nete în plată. Adevărata problemă este, în realitate, că atât în MAI, în MApN și poate și în SRI, încă există personal foarte prost plătit, ceea ce conduce inevitabil la o bază de calcul foarte mică pentru pensiile militare ale acestora.
În opinia noastră, majoritatea covârșitoare a nemulțumirilor exprimate de către liderii sindicatelor sus-amintite, legate de aplicarea întocmai a prevederilor Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nu au nici o legătură cu această lege, acestea fiind pur și simplu generate de decalajele salariale între arme, corpuri, eșaloane din cadrul MApN, MAI și SRI (fiind, în ultimă instanță, generate de inexistența unei legi echitabile a salarizării).
Din partea MAI, la dezbateri a participat chestorul de poliție Lucian-Ioan MUNTEAN, director al Casei de Pensii Sectoriale a MAI, care a argumentat că art. 40 din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr.57/2015 era necesar deoarece Legea nr. 223/2015 este neclară în ceea ce privește sintagma ,,venituri brute realizate” din cuprinsul art. 28 din lege, care definește baza de calcul a pensiei militare, creând astfel posibilitatea unor polițiști ,,băieți deștepți” să aducă adeverințe de salariu de la 5-6 universități private pentru a ,,umfla artificial” baza de calcul prev. de art 28 din lege. Apreciem că argumentul domniei sale este manipulator, în logica expusă alți ,,băieți deștepți” putând aduce adeverințe de câștiguri la loterie, pentru a putea frauda legea. În altă ordine de idei, orice lege poate fi fraudată, ,,băieți deștepți” au existat și vor exista, însă acest aspect nu are legătură cu legea pensiilor ci cu vigilența și eficacitatea organelor de anchetă penală.
Cu toate interferențele negative ale intervențiilor peste rând ale liderilor grupului sindicatelor pro-guvernamentale, delegațiile UNIPOL și SCMD au reușit să convingă membrii Comisiei pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților cu privire la următoarele aspecte esențiale:
§  sporul procentual la cuantumul pensiei militare, prev. de art. 108 din L223/2015, provine din pilonul II al sistemului de pensii și nu poate face obiectul includerii și plafonării în pensiile stabilite în Pilonul I (din care fac parte si pensiile militare de stat). Militarii (ca și polițiștii, până în anul 2002 și după) au contribuit, prin efectul legii, la constituirea Pilonului II, urmând ca, la deschiderea dreptului la pensie, pensia militară să fie SUPLIMENTATĂ cu între 13-22%, pensie privată, în funcție de stagiul și perioada de cotizare (conf. Lg 27/1966, Decretului 232/1986, OUG 31/1998 și ulterior Lg. 19/2000);
§  sporul procentual la cuantumul pensiei militare, prev. de art. 11 din Legea  80/1995privind statutul cadrelor militare și legislația ulterioară (Legea nr. 573/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofiţeri şi funcţionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofiţeri și Legea nr. 574/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maiştri militari, subofiţeri şi pentru funcţionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiştri militari şi subofiţeri) ține de beneficiile sistemului naţional de decoraţii al României (Cancelaria Ordinelor), nu provine din vreunul dintre piloanele sistemului de pensii și nu poate face obiectul includerii și plafonării în pensiile militare de stat.

Din cadrul sindicatului nostru la dezbateri au participat Marius Idita –  președinte, Col. (r) Bălan Octavian – consilier – și cms. șef dr. Marius Boncu – consilier, iar din partea Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate – SCMD, Col.(r) dr. Mircea DOGARU – președinte, Gl. Fl. Aer. (r) Bălan Iosif – secretar general (interimar), Col. (r) Pricina Valeriu – vicepreședinte și Col. (r) Caloian Monica – Coordonator Departament Juridic.