ACTIUNI ALE CONDUCERII S.C.M.D.
PENTRU APARAREA LEGII NR. 223/2015
-In atentia tuturor militarilor
si politistilor activi si in rezerva-
Stimati camarazi,
Fiind initiatorul acestei legi, careia i-a dat si numele
in 2012 (Legea pensiilor militare de stat), S.C.M.D. a luptat timp de trei ani
pentru adoptarea si promulgarea ei. In decembrie 2015, informata fiind ca se
pregateste o “contralovitura” la M.Ap.N., conducerea S.C.M.D. a
luat legatura cu noul guvern acuzand ca va fi data o OUG neconstitutionala in
sedinta acestuia din 9 decembrie 2015. Nici reprezentantii Guvernului nici ai
S.C.M.D. nu au descoperit-o insa, deoarece era militar camuflata la punctul 4
al ordinei de zi, ca articol in cadrul OUG 57/2015 care se referea la
salarizarea civililor pe 2016.
Pe
data de 10 decembrie, S.C.M.D. s-a adresat cu un “Comunicat de urgenta” deputatilor,
solicitand si obtinand trecerea proiectului in termen de cinci zile la Camera
Deputatilor, spre verificarea legalitatii procedurii. S-a adresat si Avocatului
Poporului, Presedintelui si Guvernului direct, prin discutii cu reprezentantii
acestuia si in scris cu ocazia mitingurilor din 28 decembrie 2015, 24 ianuarie
si 6 martie 2016, solicitand retragerea/abrogarea Art. 40 din OUG 57/2015, ca
neconstitutional. Acelasi lucru a fost sustinut de reprezentantii S.C.M.D. la
televiziuni si in scris catre toti senatorii si deputatii Romaniei (mesajele:
“Scrisoare deschisa Parlamentului Romaniei”, “Cum votati dvs. asa vom vota si
noi” si “Nu legiferati discriminarea”).
S-a
conturat fara nici o indoiala ca lovitura impotriva Legii 223/2015 provine de
la juristii si finantistii M.Ap.N., grav vinovati fata de rezervisti prin
sustinerea ilegala a masurilor criminale luate impotriva noastra de guvernarea
Boc-Basescu. Din pacate, pozitia lor a fost si este sustinuta de presedintele
si juristul A.N.C.M.R.R. care considera legea inaplicabila si OUG 57 o
binecuvantare. Dupa schimbarea conducerii M.A.I., noua conducere tehnocrata a
trecut de partea ordonantei si, o data cu ea, si dl. Dumitru COARNA, unul
dintre cei sapte vicepresedinti ai S.N.P.P.C. si dl. Ion SURUGIU, presedintele
S.N.A.P. Lor li s-au alaturat, pe ideea imbunatatirii ordonantei, ca
reprezentanti ai Federatiilor Militarilor si o parte din persoanele care au
luptat in ultimii patru ani, din interiorul S.C.M.D. pentru destabilizarea si
desfiintarea acestuia.
Cu
ajutorul rezervistilor mentionati, tehnocratii au declansat o ampla campanie de
pacalire a activilor, in special la M.A.I. sa solicite trecerea in rezerva pana
in data de 15 martie, ca altfel nu vor mai primi pensiile in cuantumul cuvenit.
In urma acestei campanii diversioniste, de manipulare, s-a anuntat ca OUG 57 e
atat de buna incat peste 400 de militari si peste 4000 de politisti au facut
cerere de pensionare. Le-au facut si asteapta pentru ca totul este blocat si
putinele decizii de pensionare semnate sunt pe legile basiste, abrogate cu 1
ianuarie a.c.
Punctual,
dupa mitingul din 6 martie, conducerea S.C.M.D. a initiat/obtinut urmatoarele:
18 martie 2016
Raspunsul
guvernului la cererile din 6 martie contine si precizarea: “Referitor la
critica textului art. 6 din proiectul H.G. privind aprobarea Normelor pentru
aplicarea prevederilor Art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile
militare de stat, precizam ca norma juridica sus mentionata a fost eliminata”.
(Adica primim banii abuziv retinuti de regimul Boc-Basescu fara sa se mai scada
din ei asa-zisele amnistii fiscale)
24 martie 2016
O delegatie
S.C.M.D./C.N.S.C. a purtat la Camera Deputatilor, la nivel vicepresedinti,
discutii, solicitand abrogarea ca neconstitutionale si discriminatorii a
urmatoarelor:
·
Art. 40 din OUG 57/2015
·
OUG nr. 95/2014 (care ii discrimineaza
pe militari si pe adevaratii revolutionari)
·
Plx 813/2016 care ii discrimineaza pe
creatorii militari fata de civili si, acceptand aberatia ca pensiile noastre de
stat nu ar face parte din sistemul public, pe toti pensionarii militari si
politisti, rapindu-le dreptul la bilete de odihna si tratament.
Urmare a acestor
discutii, am obtinut urmatoarele:
·
Retragerea Plx 813/2016, care obtinuse
toate avizele favorabile, de la plen (vot) la comisii, pentru inlocuirea
amendamentului propus de M.Ap.N. cu cel al S.C.M.D., vizand definirea
sistemului public de pensii prin prisma Pilonului I ca suma a pensiilor
obligatorii de stat.
·
Participarea S.C.M.D./C.N.S.C. la
dezbaterile pe proiectul de lege privind OUG 95/2014.
·
Referitor la Plx nr. 82/2016 (Proiectul
de legiferare a OUG 57/2015) pe langa Comisia de munca, sa participe la
raportul de prezentare ca raport comun si Comisiile de aparare, juridica si
buget finante, avizele urmand a fi date de alte patru comisii.
·
delegatia mixta S.C.M.D./UNIPOL sa fie
primita pentru sustinerea punctelor noastre de vedere de catre
presedintii/reprezentantii Comisiilor de aparare si munca.
30 martie 2016
O
delegatie S.C.M.D./UNIPOL a purtat discutii cu presedintele Comisiei de Aparare
si reprezentanti ai Comisiei de Munca, sustinand respingerea pe
neconstitutionalitate a Art. 40 din OUG 57/2015.
Drept
urmare, cele doua comisii au inscris propunerea S.C.M.D./UNIPOL ca petenti de
abrogare a Art. 40 si au invitat reprezentantii celor doua structuri sa participe
la sedinta comuna a celor patru comisii raportoare din data de 5 aprilie.
31 martie – 4 aprilie
Urmare
a actiunilor S.C.M.D./UNIPOL, M.Ap.N. a elaborat un proiect de ordin, semnat de
ministrii Apararii, Internelor si directorul S.R.I., in data de 31 martie,
catre presedintii comisiilor in cauza, ordonandu-le, ca in vremea lui
Boc-Basescu, sa nu voteze nici abrogarea Art. 40 nici vreun amendament la
acesta si sa trimita in Plenul Camerei textul OUG 57/2015 asa cum a fost
stabilit in sedinta de guvern din 9 decembrie 2015. Drept urmare, pe data de 5
aprilie, nu a mai fost o sedinta comuna a celor patru comisii, ci doar a doua
comisii (Munca si Aparare) pentru ca, la ora 10.15, sa fie retrasa si Comisia
de Aparare, ramanand o singura comisie ca sa-si faca propriul raport, Comisia
de Munca. Dar si din aceasta au disparut cea mai mare parte a liberalilor.
Deci, in loc sa fie elaborat ieri raportul comun, acesta va trena.
5 aprilie 2016
La
dezbaterile din Comisia de Munca, au fost prezenti secretari de stat de la
Aparare, Interne, Finante si Munca si reprezentanti ai rezervistilor grupati,
din pacate, in doua “tabere”. Pe de o parte, conducerea S.C.M.D. (Dogaru Mircea
– presedinte, Balan Iosif, Pricina Valeriu, Caloian Monica – vicepresedinti,
Mihai Vasile – de la Departamentul Juridic) conducerea UNIPOL (Marius Idita –
presedinte, Balan Octavian si Boncu Marius - consilieri) si foarte multi
reprezentanti a asociatiilor aviatorilor si ai neafiliatilor. Acestia au
sustinut abrogarea Art. 40 din OUG 57. De cealalta parte, reprezentand
S.N.P.P.C, S.N.A.P. si Federatia Militarilor (Dumitru Coarna si Ion Surugiu
asistati de fostii scmd-isti Luminita Petrescu si Tudor Marian) care au
sustinut OUG, pe motiv ca aplicarea legii ar fi “revoltatoare” fiindca
“pensiile ar fi prea mari”, cu amendamentele admise in Senat, pe care si le-au
asumat in calitate de autori, inclusiv acelea care au introdus, abuziv si
nelegal, Ordinul Meritul Militar si pensia suplimentara (privata) in baza de
calcul, ceea ce ar fi dus la scaderea bazei de calcul la 44% si la
discriminarea militarilor, jandarmilor si pompierilor.
Presedintele
Comisiei, dl. deputat Adrian SOLOMON a hotarat sa nu se respecte ordinea din Ordonanta,
dat fiind numarul mare de rezervisti prezenti si, dupa Art. 5 al Ordonantei sa
se dezbata direct Art. 40. Domnia sa a anuntat ca sunt doua puncte de vedere
asumate, unul privind abrogarea Art. 40/OUG 57 sustinut de S.C.M.D., UNIPOL,
sindicatele si asociatiile aliate si altul oficial, guvernamental, al
promulgarii ca lege a ordonantei cu tot cu Art. 40, imbunatatit prin
amendamente, sustinut si de domnii Coarna, Surugiu si reprezentantii Federatiei
Militarilor.
La
primul punct, incepand cu reprezentantii S.C.M.D. si UNIPOL, pozitia noastra a
fost urmatoarea: Art. 40 trebuie abrogat, deoarece este o intreaga OUG in 30 de
articole, strecurata miseleste ca articol, intr-o OUG care priveste salarizarea
civililor si unde n-are ce cauta. Dovada ca doamna secretar de stat Otilia
SAVA, vorbind de Art. 40, il numeste “ordonanta”, iar secretarii de stat de la
finante si munca s-au retras pentru ca nu era de competenta lor, Legea 223/2015
neprivind bugetul de stat si Casa Nationala de Pensii ci bugetul déjà aprobat
al M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I. si modul in care acestea inteleg sa se
gospodareasca in interior. Art. 40 incalca 5 articole din Constitutia Romaniei,
reprezentand un amestec nejustificat al Executivului in problemele
Legislativului, si o jignire la adresa Parlamentului care a votat legea in
cvasiunanimitate si a Presedintelui Romaniei care a promulgat-o. Pe langa
faptul ca nu se justifica desfiintarea Legii 223/2015 printr-o ordonanta
ordinara strecurata intr-o OUG, orice modificare a unei legi care reintroduce
ordinea si legalitatea in sistem, va provoca noi discriminari si noi
nemultumiri, alte valuri de procese, dovada ca textului Art. 40 i-au fost aduse
amendamente in Senat si alte amendamente la amendamente in Camera Deputatilor.
Haosul a fost provocat prin mintirea guvernantilor ca pensiile militarilor ar
creste nesimtit deoarece s-au bagat drept repere in baza de calcul servicii si
bunuri care nu constituie venituri (foi de drum, echipament, norma de hrana
etc.) si s-a acreditat ideea ca baza de calcul ar avea in vedere 80% din
totalitate acestor venituri, nu din veniturile salariale brute supuse
impozitarii. In spatele acestei ofensive se ascunde meschinaria celor care nu
vor sa se ia in considerare veniturile militarilor si politistilor din teatrele
de operatii, a celor care se sperie de volumul mare de munca necesar
recalcularii si, in special, frica penalilor kaki de a nu raspunde pentru
excesul de zel manifestat in slujirea ordinelor basiste impotriva rezervistilor,
in special prin aplicarea OUG 1/2011. S-a sugerat Comisiei sa se ceara Curtii
de Conturi, rezultatul auditului din 2012, solicitat de S.C.M.D. si ministrul
de atunci al Apararii, liberalul Corneliu Dobritoiu. A fost taxata drept
diversiune ordinara modul in care, indeosebi politistii au fost pacaliti sa-si
ceara pensionarea pentru a se acredita ideea ca OUG 57/2015 este benefica.
In
replica, dl. Dumitru Coarna a reiterat ideea propagandistica a M.Ap.N. ca prin
aplicarea Legii 223/2015, pensiile militarilor si politistilor ar devni prea
mari deci imorale si a amenintat in direct ca, daca ordonanta este respinsa,
Legea 223/2015 nu va mai fi aplicata. Chestionati asupra acestei tampenii,
reprezentantii de fata ai Guvernului au negat cu vehement existenta vreunui
proiect in acest sens, deoarece prevederile basiste in domeniu au fost abrogate
cu data de 1 ianuarie 2016. Aici s-au produs altercatii intre domnul Coarna si
presedintele S.C.M.D. care, sustinut de domnul deputat Nicolae Mircovici, l-a
intrebat ale cui interese le reprezinta, ale Guvernului sau ale rezervistilor,
intrucat a inceput sa vorbeasca exact ca Boc si ce urmareste sa ajunga, chestor
sau deputat?
La
punctul privind amendamentele, marea majoritate a amendamentelor Federatiei
Militarilor n-au fost asumate de nici un deputat si au fost respinse. In ceea
ce priveste amendamentele de la Senat, asumate ca autor de dl. Coarna si
prietenii domniei sale, acestea au fost modificate in sensul Legii 223/2015. Au
ramas plafonul de 100% si procentul de 80%, deputatii, in frunte cu doamna
Rovana PLUMB, domnul Nicolae MIRCOVICI si presedintele de sedinta, intelegand
ca Meritul Militar este instituit de o alta lege, ca adauga o indemnizatie la
pensia de stat, constituind o motivatie pentru militari si politisti sa-si duca
pana la capat cariera si ca pensia suplimentara este in fapt o pensie privata,
altceva decat pensia militara de stat. A baga pensia suplimentara in baza de
calcul a pensiei militare de stat inseamna nu numai a legifera un furt
calificat, cum s-a exprimat presedintele S.C.M.D. ci si a declansa procesul
confiscarii pensiilor private ale civililor din Pilonii II, III si IV. Mai
mult, a pastra aici amendamentele din Senat cu aceste precizari, ar insemna
reducerea dreptului la pensie al tuturor rezervistilor la 44% iar al
militarilor profesionisti, inca activi, la 44% din salariul minim pe economie.
Comisia
a ramas in pronuntare. Rezervistii s-au retras, nu inainte ca S.C.M.D. si
UNIPOL sa precizeze inca odata ca legea este reparatorie, restaurand statutul
de rezervist, nu ordonanta care ciunteste drepturile tuturor, lovind in mod
deosebit agentii, militarii profesionisti (caporalii), subofiterii si maistrii
militari si categoriile speciale (piloti, parasutisti, scafandri, marinari,
radiolocatoristi, specialisti in cercetare diversiune, in informatii si
contrainformatii etc.).
Urmeaza
ca saptamana viitoare, sa aiba loc dezbaterile in Comisiile de Aparare, Juridica
si Buget, Finante, in vederea intocmirii raportului comun de inaintare a Plx
nr. 82/2016, plenului Camerei Deputatilor, cu recomandarea abrogarii Art. 40
din OUG 57/2015 sau votarii acestuia cu amendamentele admise la Comisia de Munca
si a celor care vor mai apare.
Cu
regretul ca prelungirea dezbaterilor ne-a impiedicat sa mergem la Comisia de Munca
a Senatului unde s-a discutat Proiectul Legii sindicatelor, initiat de
senatorul Ioan GHISE, la propunerea S.C.M.D., UNIPOL, Aliantei Nationale Feroviare,
Federatiei Nationale a Muncii, Sindicatul Tinerilor Profesori si altor
structuri sindicale din C.N.S.C., avem onoarea sa va salutam, transmitandu-va
hotararea conducerii S.C.M.D. de a se bate pana la capat pentru reinstaurarea
normalitatii si a dreptului la viata al rezervistilor impreuna cu UNIPOL, alte
sindicate din M.A.I. care si-au anuntat déjà participarea si ONG-urile
rezervistilor a caror colaborare am apreciat-o in mod deosebit in ultimile
luni.
HONOR
ET PATRIA! VAE VICTIS!
Biroul
Operativ Central al S.C.M.D.