CATRE
CAMERA DEPUTATILOR
Domnului Deputat Dorel-Gheorghe CAPRAR
Presedintele Comisiei pentru Aparare, Ordine Publica
si Siguranta Nationala
Domnule
Presedinte,
In virtutea obligatiilor dvs. constitutionale, va
solicitam sa analizati aspectele de neconstitutionalitate, mai jos prezentate,
ale OUG nr. 59/2017, initiata ilegal de d-na ministru al Muncii, a carei competenta
pe domeniul militar a incetat la 1.01.2016 si sa procedati in consecinta in
vederea sesizarii Curtii Constitutionale .
SESIZARE DE
NECONSTITUTIONALITATE
OUG promovata de ministrul Muncii si, prin urmare,
Legea de aprobare a OUG sunt neconstitutionale deoarece:
1.
Incalca
dispozitiile Art. 14 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului care “interzice tratarea in mod diferit a
persoanelor aflate in situatii comparabile” (vezi Dosar CEDO/ 18.02.1991
Fredin contra Suedia nr. 1, seria A, nr. 192 si Dosar/23.11.1993 Van der
Mussele contra Belgia, seria A, nr. 70) in speta comparabilitatea dintre magistrati
si militari;
2.
Incalca stabilirea
comparabilitatii de mai sus de catre Decizia CCR nr. 20/02.02.2000 (in Dosarul
5A/2000) care a decis ca: “nu se poate
identifica o ratiune suficienta care sa justifice aplicarea unui tratament
diferit magistratilor fata de cadrele militare permanente…, diferenta de regim
juridic ce se creeaza intre pensia magistratilor si pensia militarilor,
constituie … o incalcare de catre legiuitor a egalitatii de tratament juridic,
ceea ce in absenta unei determinari obiective, este contrar prevederilor Art.
16 Al. 1 din Constitutie”;
3.
Incalca
urmatoarele prevederi ale Constitutiei Romaniei:
·
Art. 1 Al. 5
privind “respectarea Constitutiei, a suprematiei sale”;
·
Art. 2 Al. 2
privind interdictia pentru un grup sau o persoana sa exercite “suveranitatea in
nume propriu”;
·
Art. 4 Al. 1
privind obligatia de a apara “unitatea poporului roman si solidaritatea
cetatenilor sai”, impotriva militarilor desfasurandu-se o dezgustatoare
campanile de denigrare si umilire;
·
Art. 11 Al. 1 si
2 privind obligativitatea statului de “a indeplini intocmai si cu buna-credinta
obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte”, or, indemnul lansat
prin OUG de Ministerul Muncii catre militari si politisti este sa treaca in
rezerva pana la 15 septembrie a.c., ceea ce va duce la prabusirea flancului
sudic al NATO;
·
Art. 16 Al. 1 si
2 privind egalitatea cetatenilor in fata legii, militarii si politistii fiind discriminati
atat fata de magistrati cat si fata de pensionarii civili prin calcularea
pensiei lor din net si nu din brut si prin anularea cresterii, care se face la
civili prin cresterea punctului de pensie, militarii urmand sa aiba doar
indexare cu rata inflatiei, iar civilii si indexare si crestere;
·
Art. 30 Al. 6 si
7 care interzic incitarea la discriminare si prevad ca libertatea de exprimare,
in mod deosebit in media, nu poate prejudicia “demnitatea, onoarea, viata
particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine”;
·
Art. 31 Al. 1 si
2 privind dreptul cetatenilor la informare corecta, deoarece s-a mintit si se
minte ca: Legea 223 care, in fapt, nici nu se aplica, aplicandu-se Art. 40 din
defuncta OUG 57/2015, ar fi fost facuta “pe genunchi” de generalul Oprea, cand,
in fapt, s-a lucrat 3 ani la ea de catre toate structurile specializate ale
activilor si rezervistilor din Armata, Interne si Servicii, sub coordonarea
ministrilor Corneliu Dobritoiu (PNL) si Mircea Dusa (PSD), a fost votata de
toate partidele parlamentare, inclusiv de Liviu Dragnea si Lia Olguta Vasilescu
si promulgata de dvs. la 1 iulie 2015; se arata pensii ale magistratilor si se
minte ca sunt ale militarilor, se minte ca baza de calcul este 80% cand, in
fapt, la militari este 65%, ca limita stabilita este 100% cand real este 85%,
motiv pentru care, prin furt calificat, fals si uz de fals, au fost “topite” in
pensia militara de stat, atat pensia privata (suplimentara), obligatorie pentru
militari din 1967, cat si pensia civila pe baza de contributivitate la Casa
Nationala de Pensii, transformata retroactiv in vechime militara; se minte ca
datorita militarilor nu pot fi platite pensiile mici, cand militarii nu-si
primesc pensia de la Casa Nationala ci din acumularile proprii, in cadrul sistemului,
acumulari care sporesc continuu inclusiv prin decesul lor, cate 500 pe luna;
·
Art. 41 Al. 2 si
3 privind dreptul la protectie sociala si prestarea muncii in conditii
deosebite sau specifice care prevad media zilei de lucru pentru civili de 8
ore, militarii, in schimb, fiind in activitate 24 de ore din 24, plata
facandu-se insa doar pentru 8 ore;
·
Art. 42 Al. 1 si
2a privind interdictia ca “activitatile pentru indeplinirea indatoririlor
militare” sa fie asimilate cu “munca fortata”;
·
Art. 44 Al. 1, 2,
3, 4 privind dreptul la proprietate, deoarece proiectele ministrului Muncii privind
pensiile ignora complet definitia pensiei ca drept patrimonial dobandit in baza
unuia sau mai multor contracte de munca incheiate; in mintea d-sale tot pensii
ar fi si cele 3,3 milioane de indemnizatii de merit, inclusiv ale
parlamentarilor, si ajutoarele sociale stabilite din “burta”, pentru nemunca,
fara vreo legatura cu hiperbolizata contributivitate, cu punctul de pensie sau
cu ideea de salariu;
·
Art. 53 Al. 1 si
2 privind conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi (ex. dreptul la
munca) sau al unor libertati;
·
Art. 61 Al. 1
conform caruia Parlamentul este “unica autoritate legiuitoare a tarii” un
ministru substituindu-se si intregului Guvern si Parlamentului;
·
Art. 115 Al. 1,
2, 4 si 6 privind abilitarea Guvernului de a da ordonante si OUG cu motivarea
urgentei care, aici, nu se sustine;
·
Art. 118 Al. 1,
coroborat cu Art. 61 Al. 1 conform carora “Armata se subordoneaza exclusiv
vointei poporului” nu Guvernului, care nu poate da ordonante de urgenta
impotriva legilor sale organice ca institutie specifica a statului, etc.
Domnule
Presedinte,
Va atragem, in plus, atentia ca respectiva OUG
legifereaza dubla impozitare prin
stabilirea pensiei militarilor, care urmeaza a fi impozitata, nu din brutul
impozabil ci din net, dupa impozitare, si ceea ce este absurd, legifereaza INEXISTENTUL
la modificarea Art. 59 din Legea 223/2015 prin precizarea ca, daca in urma
indexarii cu rata inflatiei “rezulta un cuantum al pensiei mai mic, se
pastreaza cuantumul pensiei aflat in plata”. Mai mult, militarii constituie singura categorie socio-profesionala cu obligatii
de serviciu si dupa trecerea in rezerva, motiv pentru care, pensiile militare
sunt, in fapt, solde de rezervist, strict legate de cresterea soldelor
activilor. In mod justificat ele sunt actualizate cu cresterile salariale
la militarii in activitate, pentru ca, in caz de necesitate, rezervistii sunt obligatoriu concentrati,
refuzul atragand condamnarea penala in Tribunalul Militar si, in caz de razboi,
glontul.
In numele membrilor S.C.M.D.,
rezervisti proveniti din toate structurile Armatei, Intenelor si Serviciilor,
dar si al aliatilor nostri din cadrul Societatii Civile Organizate (CNSC)
asteptam actiunea si raspunsul dvs.
Am onoarea sa va salut,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Presedintele
S.C.M.D.