CATRE
PRESEDINTELE
COMISIEI DE MUNCA A CAMEREI DEPUTATILOR
Domnul
deputat Adrian SOLOMON
Domnule
Presedinte,
Ma
adresez dvs., in calitatea pe care o aveti dar si pentru modul impartial in
care ati condus dezbaterile pe OUG57/2015, deoarece ministrul Muncii ne-a incalcat grav drepturile,
legiferand ilegal in domeniul militar, asupra caruia nu mai are competenta, de
la 01.01.2016 si construind argumentatia pentru impunerea OUG59/2017 in jurul
pensiilor de stat ale militarilor.
Simtindu-ne
profund jigniti de valul de minciuni si insulte aruncate de d-sa asupra militarilor, chiar cu ocazia
comemorarii a 100 de ani de la eroicele jertfe de la Marasesti, doresc sa va
raportez ce se ascunde in spatele acestor actiuni absolut contrarii Programului
de guvernare pe care l-am votat, vot care i-a adus doamnei Vasilescu
neasteptata calitate de ministru al Muncii, motiv pentru care va solicit o
intrevedere.
Va
solicit, de asemenea, sa clarificati situatia cu ocazia dezbaterilor care vor
avea loc in comisia dvs., pe baza urmatoarelor argumente surprinse de juristii
SCMD in urmatoarea …
SESIZARE DE NECONSTITUTIONALITATE
OUG
59/2017, promovata de ministrul Muncii si, prin urmare, Legea de aprobare a OUG,
aflata in dezbatere la comisiile Camerei Deputatilor sunt neconstitutionale
deoarece:
1.
Incalca dispozitiile Art. 14 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului care
“interzice tratarea in mod diferit a persoanelor aflate in situatii omparabile”
(vezi Dosar CEDO/ 18.02.1991 Fredin contra Suedia nr. 1, seria A, nr. 192 si
Dosar/23.11.1993 Van der Mussele contra Belgia, seria A, nr. 70) in speta
comparabilitatea dintre magistrati si militari;
2.
Incalca stabilirea comparabilitatii de mai sus de catre decizia CCR nr.
20/02.02.2000 (in Dosarul 5A/2000) care a decis ca: “nu se poate identifica o
ratiune suficienta care sa justifice aplicarea unui tratament diferit
magistratilor fata de cadrele militare permanente…, diferenta de regim juridic
ce se creeaza intre pensia magistratilor si pensia militarilor, constituie … o
incalcare de catre legiuitor a egalitatii de tratament juridic, ceea ce in
absenta unei determinari obiective, este contrar prevederilor Art. 16 Al. 1 din
Constitutie”;
3.
Incalca urmatoarele prevederi ale Constitutiei Romaniei:
·
Art. 1 Al. 5 privind “respectarea Constitutiei, a suprematiei sale”;
·
Art. 2 Al. 2 privind interdictia pentru un grup sau o persoana sa exercite
“suveranitatea in nume propriu”;
·
Art. 4 Al. 1 privind obligatia de a apara “unitatea poporului roman si
solidaritatea cetatenilor sai”, impotriva militarilor desfasurandu-se o
dezgustatoare campanile de denigrare si umilire;
·
Art. 11 Al. 1 si 2 privind obligativitatea statului de “a indeplini intocmai si
cu buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte”, or,
indemnul lansat prin OUG de Ministerul Muncii catre militari si politisti este
sa treaca in rezerva pana la 15 septembrie a.c., ceea ce va duce la prabusirea
flancului sudic al NATO;
·
Art. 16 Al. 1 si 2 privind egalitatea cetatenilor in fata legii, militarii si
politistii fiind discriminati atat fata de magistrati cat si fata de
pensionarii civili prin calcularea pensiei lor din net si nu din brut si prin
anularea cresterii, care se face la civili prin cresterea punctului de pensie,
militarii urmand sa aiba doar indexare cu rata inflatiei, iar civilii si
indexare si crestere;
·
Art. 30 Al. 6 si 7 care interzic incitarea la discriminare si prevad ca
libertatea de exprimare, in mod deosebit in media, nu poate prejudicia
“demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria
imagine”;
·
Art. 31 Al. 1 si 2 privind dreptul cetatenilor la informare corecta, deoarece
s-a mintit si se minte ca: Legea 223 care, in fapt, nici nu se aplica,
aplicandu-se Art. 40 din defuncta OUG 57/2015, ar fi fost facuta “pe genunchi”
de generalul Oprea, cand, in fapt, s-a lucrat 3 ani la ea de catre toate
structurile specializate ale activilor si rezervistilor din Armata, Interne si
Servicii, sub coordonarea ministrilor Corneliu Dobritoiu (PNL) si Mircea Dusa
(PSD), a fost votata de toate partidele parlamentare, inclusiv de Liviu Dragnea
si Lia Olguta Vasilescu si promulgata de dvs. la 1 iulie 2015; se arata pensii
ale magistratilor si se minte ca sunt ale militarilor, se minte ca baza de
calcul este 80% cand, in fapt, la militari este 65%, ca limita stabilita este
100% cand real este 85%, motiv pentru care, prin furt calificat, fals si uz de
fals, au fost “topite” in pensia militara de stat, atat pensia privata
(suplimentara), obligatorie pentru militari din 1967, cat si pensia civila pe
baza de contributivitate la Casa Nationala de Pensii, transformata retroactiv
in vechime militara; se minte ca datorita militarilor nu pot fi platite
pensiile mici, cand militarii nu-si primesc pensia de la Casa Nationala ci din
acumularile proprii, in cadrul sistemului, acumulari care sporesc continuu
inclusiv prin decesul lor, cate 500 pe luna;
·
Art. 41 Al. 2 si 3 privind dreptul la protectie sociala si prestarea muncii in
conditii deosebite sau specifice care prevad media zilei de lucru pentru civili
de 8 ore, militarii, in schimb, fiind in activitate 24 de ore din 24, plata
facandu-se insa doar pentru 8 ore;
·
Art. 42 Al. 1 si 2a privind interdictia ca “activitatile pentru indeplinirea
indatoririlor militare” sa fie asimilate cu “munca fortata”;
·
Art. 44 Al. 1, 2, 3, 4 privind dreptul la proprietate, deoarece proiectele
ministrului Muncii privind pensiile ignora complet definitia pensiei ca drept
patrimonial dobandit in baza unuia sau mai multor contracte de munca incheiate;
in mintea d-sale tot pensii ar fi si cele 3,3 milioane de indemnizatii de
merit, inclusiv ale parlamentarilor, si ajutoarele sociale stabilite din
“burta”, pentru nemunca, fara vreo legatura cu hiperbolizata contributivitate,
cu punctul de pensie sau cu ideea de salariu;
·
Art. 53 Al. 1 si 2 privind conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi
(ex. dreptul la munca) sau al unor libertati;
·
Art. 61 Al. 1 conform caruia Parlamentul este “unica autoritate legiuitoare a
tarii” un ministru substituindu-se si intregului Guvern si Parlamentului;
·
Art. 115 Al. 1, 2, 4 si 6 privind abilitarea Guvernului de a da ordonante si
OUG cu motivarea urgentei care, aici, nu se sustine;
·
Art. 118 Al. 1, coroborat cu Art. 61 Al. 1 conform carora “Armata se
subordoneaza exclusiv vointei poporului” nu Guvernului, care nu poate da
ordonante de urgenta impotriva legilor sale organice ca institutie specifica a
statului, etc.
Domnule Presedinte,
Ma
opresc aici, intrucat nu doresc sa abuzez de timpul dvs. nu inainte de a va
atrage atentia ca respectiva OUG LEGIFEREAZA
DUBLA IMPOZITARE prin stabilirea pensiei militarilor, care urmeaza a fi
impozitata, nu din brutul impozabil ci din net, dupa impozitare si, ceea ce
este absurd, legifereaza INEXISTENTUL la modificarea Art. 59 din Legea 223/2015
prin precizarea ca, daca in urma indexarii cu rata inflatiei “rezulta un
cuantum al pensiei mai mic, se pastreaza cuantumul pensiei aflat in plata”. Mai
mult, militarii constituie singura categorie socio-profesionala cu obligatii de
serviciu si dupa trecerea in rezerva, motiv pentru care, pensiile militare
sunt, in fapt, solde de rezervist, strict legate de cresterea soldelor
activilor. In mod justificat ele sunt actualizate cu cresterile salariale la
militarii in activitate, pentru ca, in caz de necesitate, rezervistii sunt
obligatoriu concentrati, refuzul atragand condamnarea penala in Tribunalul
Militar si, in caz de razboi, glontul. Deasemenea, OUG59/2017 legifereaza DISCRIMINAREA intre militari si civili,
nu numai prin calcularea din net ci si prin eliminarea cresterilor de pensii,
atat cu modificarile soldelor la activi, cat si cu rata inflatiei.
Poate fi lasat in functie un ministru
care initiaza legi fara sa stie definitia obiectului legii sau care face
confuzii intre indexarea cu rata inflatiei, cresterea pensiilor si alinierea in
cadrul sistemului, pentru eliminarea discriminarilor? Prin actiunea
iresponsabila a d-nei Vasilescu, PSD se intoarce, practic, impotriva propriului
electorat, care astepta cresteri de salarii si pensii, nu inghetari si taieri,
dezvoltare economica prin Fondul Suveran de Investitii si impunerea la taxe si
impozite, ca in U.E., in baza directivelor U.E. a tuturor bancilor straine si a
multinationalelor care jefuiesc, sistematic, Romania!
In numele membrilor S.C.M.D.,
rezervisti proveniti din toate structurile Armatei, Intenelor si Serviciilor,
dar si al aliatilor nostri din cadrul Societatii Civile Organizate (CNSC) astept
actiunea si raspunsul dvs.
Am onoarea sa va salut,
Presedintele
SCMD,
Col.
(r) dr. Mircea DOGARU