Pagini

miercuri, 13 martie 2019

APEL CATRE DEPUTATI SI SENATORI



APEL
CATRE DEPUTATI SI SENATORI
-         In atentia tuturor membrilor SCMD –

Doamnelor si domnilor,
La cererea dvs., va transmitem materialul cu argumentele noastre juridice pe care sa-l prezentati tuturor deputatilor si senatorilor care va reprezinta in judete / Capitala, indiferent de culoare politica, referitor la pensiile militare de stat, in contextul noii ofensive mediatice si parlamentare declansate impotriva rezervistilor. Va transmitem rugamintea de a-l descarca si de a-l prezenta ca atare.



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Adresa : Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26
Cont : BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410,
Cod fiscal : 26096263
Adresa e-mail : sindicatulmilitarilor@gmail.com
Nr. 286 din 13.03.2019
                                                                                                    


Doamna/Domnule deputat/senator
(numele si functia destinatarului)

In vederea luarii, de catre dvs., a unei decizii corecte in ceea ce priveste proiectele vizand modificarea Legii pensiilor militare de stat, va punem la dispozitie urmatoarele date:
-         La Legea 223/2015, cunoscuta ca Legea pensiilor militare de stat, au lucrat, timp de trei ani, specialistii MApN, MAI si SRI impreuna cu specialisti ai SCMD si ai asociatiilor nationale ale rezervistilor, scopul fiind redobandirea statutului juridic de rezervist in locul celui de asistat social, acordat neconstitutional de Legea 263/2010 si repararea tuturor inechitatilor introduse de legislatia basista, inclusiv a discriminarii intre fostii rezervisti, promovata de OUG 1/2011;
-         In conditiile abrogarii Legilor pensiilor militare de stat 164/2001 si 179/2004, principiul noii Legi consta in calcularea pensiilor fostilor asistati social (deveniti sau redeveniti rezervisti) prin aplicarea datelor personale de vechime, functie, grad etc. la venitul impozabil al celui care detinea, in 2015, functia pe care o avusese beneficiarul la trecerea in rezerva;
-         Votata in unanimitate (exceptie facand deputatul Remus Cernea), Legea a fost priomulgata in iunie 2015, dar nu a fost niciodata aplicata deoarece premierul de atunci (Victor Ponta) a prevazut data de aplicare ca fiind 1 ianuarie 2016; Or …….
-         Legea 223/2015 a fost, practic, desfiintata de catre Directiile Juridica si Financiara a MApN, prin strecurarea, neconstitutionala (doar Ministerul Muncii avea acest drept pana la 31 decembrie 2015), a unei intregi ordonante in 30 de articole, ca Art. 40 in OUG nr.57 din 9 decembrie 2015, care prevedea salarizarea bugetarilor pe 2016. Procesul a fost definitivat prin OUG nr.59 / 2017, pe care noi o numim a “Marii Tradari Nationale”, pentru ca a dus la disolutia Sistemului de aparare, ordine publica si siguranta nationala, prin obligarea trecerii in rezerva a peste 20.000 de cadre bine pregatite din MApN, MAI si Servicii, in perioada 6 iulie – 15 septembrie 2017. Initiativa a apartinut, tot neconstitutional (Ministerul Muncii nu mai avea acest drept de la 1 ianuarie 2016), ministrului Muncii, Lia Olguta Vasilescu. Textele celor doua OUG, fara sa fi fost votate vreodata in Parlament, au fost incluse in textul Legii 223/2015, motiv pentru care SCMD a dat in judecata Ministerul Muncii, in solidar cu Lia Olguta Vasilescu si Ministerul Apararii Nationale, prin Directiile Generala Juridica si Financiara, in solidar cu ministrii Mihnea Motoc, Mihai Viorel Fifor si Gabriel Beniamin Les;
-         Rezultatul OUG-urilor mentionate a fost legiferarea discriminarii intre rezervisti, intre rezervisti si civili, in primul rand fata de magistrati, introducerea triplei impozitari la rezervisti si incalcarea pricipiului “la munca egala, drepturi egale”.
-         Ordonantele, incriminate astazi de toti rezervistii, sunt anticonstitutionale si nelegale, deoarece incalca, flagrant, Decizia CCR nr.20/02.02.2000, in Dosarul 5A/2000 si Decizia ICCJ nr.29/2011, care prevad IDENTITATEA, DIN PUNCT DE VEDERE JURIDIC, DINTRE MAGISTRATII IN ACTIVITATE, PE DE O PARTE, MILITARII SI POLITISTII IN ACTIVITATE, PE DE ALTA, INTRE MAGISTRATII LA PENSIE SI REZEVISTI. Practic, magistratii si-au insusit cu totul Legea pensiilor militare de stat prin Legea 303/2004 si urmatoarele, cu acordul magistratilor de la CCR, care au stabilit deplina identitate, motivand ca magistratii infrunta aceleasi riscuri si au parte de aceleasi privatiuni, in timpul activitatii, ca si militarii. Or, “identitatea” se traduce astazi, in practica, in felul urmator….
-         La magistrati, pensia se calculeaza pe baza mediei veniturilor brute impozitate, pe ultimii 5 ani, iar la rezervisti, pe baza mediei unei parti a veniturilor NETE din ultimii 5 ani;
-         La magistrati, procentul de calcul este 80% din venitul de mai sus, la rezervisti, 65%;
-         La magistrati, plafonul este stabilit la 100% din venitul integral brut, la rezervisti, plafonul este 85% din venitul partial net. In plus, la rezervisti, tot ce depaseste 36 de ani vechime nu se mai cuantifica in bani, la pensie, desi retinerile au avut loc;
-         La magistrati, veniturile suplimentare realizate sunt luate separat in calcul, in baza altor legi, in timp ce la rezervisti au fost bagate, ilegal si retroactiv, in calcul (Ordinul Meritul Militar, contributiile la pensia civila platite ulterior trecerii in rezerva, in baza unor contracte separate de munca in privat sau la stat, grupele de munca etc.);
-         La magistrati, daca au contributii la pensiile private (pilonii II, III si IV), acestea nu greveaza asupra pensiei de magistrat, in timp ce la rezervisti, pensia privata, obligatoriu introdusa in 1967 sub numele de “suplimentara”, reprezentand o contributie lunara de 5% din NET si definita ca “altceva decat pensia militara de stat”, a fost inclusa, ilegal, in calculul pensiei militare de stat;
-         Pensiile magistratilor se aliniaza (cresc) la cresterea salariului mediu pe economie si la inflatie, in timp ce pensiile miitare de stat se aliniaza doar la rata inflatiei, “indicator definitiv”, adica la diferenta, spre exemplu, de inflatie dintre 2019 si 2017, fara vreo legatura cu cresterea salariului mediu pe economie;
-         Pensiile magistratilor se maresc in functie de cresterile salariilor la activi, in mod nejustificat, in timp ce pensiile rezervistilor, care au avut dintotdeauna si in toate tarile aceasta prevedere……. NU. De ce numai rezervistii au dreptul la aceasta prevedere legislativa, astazi adjudecata de magistrati? Pentru ca rezervistii sunt singura categorie socio-profesionala a carei activitate (obligatiile militare) continua si dupa trecerea in rezerva, asazisa pensie fiind, in fapt, solda de rezervist;
-         Legislatia privind pensiile magistratilor decurge din legislatia muncii care nu are, potrivit Constitutiei, nicio tangenta cu activitatea militarilor care este identificata, prin Constitutie, cu “munca fortata”. Printr-un artificiu, Constitutia Romaniei prevede la Art.42, Al.1, ca “Munca fortata este interzisa” dar, potrivit Al.2a “nu constituie munca fortata: activitatile pentru indeplinirea indatoririlor militare, precum si cele desfasurate, potrivit legii, in locul acestora, din motive religioase sau de constiinta.”
-         In timp ce pensiile magistratilor au o medie de 30.000 lei/luna, blamatele pensii ale rezervistilor au o medie reala de 2.700 lei/luna, aceasta fiind, artificial ridicata, de faptul ca pensiile a sute de magistrati, pe Legea 303, civila, sunt platite, nu stim de ce, de Casa Sectoriala a MApN si nu de Casa Nationala de Pensii;
-         Pensionarii magistrati isi pastreaza toate drepturile si facilitatile prevazute de legislatia pentru pensionari, in timp ce rezervistii, sub motivatia ca au Casa Sectoriala de Pensii, si-au pierdut toate drepturile conexe, sub pretextul ca nu ar apartine sistemului public de pensii. “Expertii” Ministerului Muncii habar nu au ca exista doar doua sisteme de pensii: public si privat si, in mod aberant, inventeaza, numai pentru militari, pe motiv ca au lege separata (nu si pentru magistrati, grefieri, piloti, functionari publici din Parlament si Curtea de Conturi), un inexistent sistem militar separat de cel public etc;

Ne adresam dvs., deoarece, in cadrul politicii de destructurare a Statului Roman, sunteti stimulati sa aveti sau sa aprobati initiative legislative care distrug ultima linie de rezistenta statala - structurile militare. Totul sub pretextul unui egalitarism de tip stalinist – stahanovist, care nu se mai regaseste in nicio alta tara din lume. Pentru ca, in toate statele exista doar doua tipuri mari de pensii: civile (de stat sau private) si militare (doar de stat). Amestecarea acestora este, juridic, imposibila. La noi s-a realizat, printr-un Proiect, absurd, al Legii pensiilor, care amesteca cei 2,2 milioane de pensionari reali (2 milioane civili, 200.000 militari) cu circa 3,3 milioane de beneficiari de ajutoare sociale, indemnizatii de merit sau rente, categorii juridice, cu totul si cu totul diferite.
Va transmitem rugamintea de a lua in considerare cele de mai sus, pentru ca orice vot al dvs., dat unei aberatii legislative, nu face decat sa sporeasca haosul si sa va indeparteze peste 1 milion de voturi. Spre exemplu, si cu aceasta incheiem, recentul Proiect de lege al PSD (Proiectul Brailoiu), inregistrat la Senat ca B14/05.02.2019, pentru modificarea Legii Pensiilor Militare de Stat si Proiectul de Lege (Nr.XXV/17/06.02.2019) pentru aprobarea OUG nr.114/2018, cu aerul ca ne fac o reparatie, prevad realinierea pensiilor militare cu cresterea doar a soldei de grad a celor aflati in activitate. Or, solda de grad inseamna 200 de lei la caporal si 380 lei la general, iar cresterile inseamna 6-10 lei, o data la 10 ani, ceea ce inseamna ca pensiile rezervistilor vor creste peste 10 ani, eventual cu 50 de bani – 1 leu. In plus – legifereaza, in fapt, textele celor doua OUG-uri incluse, deja, in Legea 223/2015 si nevotate de Parlament. Cum credeti ca vom raspunde in alegeri unor astfel de insulte si unei astfel de ticalosii?
In speranta ca veti intelege adevarata semnificatie a demersului nostru,
Am onoarea sa va salut,

Col. (r) dr. Mircea DOGARU,
Presedintele SCMD

NOTA: Precizari in ceea ce priveste promulgarea Legii 223/2015

La solicitarea d-nilor vicepresedinti Gl. Fl Aer (r) Balan Iosif si Col. (r) Pricina Valeriu, facem urmatoarele precizari la istoricul promulgarii legii sus mentionate:

- in ianuarie 2015, ca ministru de Interne, in baza promisiunilor facute rezervistilor, dl. Gl. (r) Gabriel Oprea si-a asumat sarcina de care ministrul Apararii Mircea Dusa nu se achitase, de a reconvoca comisia de redactare in forma finala a Proiectului Legii pensiilor militare de stat. A coordonat aceasta comisie din care au facut parte reprezentanti ai structurilor de specialitate din MAI, SRI si MApN, ai SCMD, sindicatelor din MAI, ANCMRR, ACMRR, Federatiei Militarilor etc.;
- cand proiectul a fost definitivat si inaintat Premierului spre avizare, acesta a amanat pentru luna oct. 2015 discutarea;
- in situatia de mai sus, o delegatie a SCMD a prezentat proiectul spre asumare Comisiei pentru egalitate de sanse din Camera Deputatilor, care l-a depus la Biroul Permanent, sub semnatura deputatilor Blajut Viorel Ionel, Ciuhodaru Tudor, Dalca Stefan Petru, Deaconu Mihai, Marian Ion Cristinel, Minca Liliana si a senatorilor Ehegartner Petru si Pelican Dumitru, cu nr. 313/18.03.2015;
- din motive care ne scapa, Premierul Ponta a depus ca proiect personal acelasi text la Senat, cu nr. 218/06.05.2015. 
-era clar ca urma vacanta parlamentara si proiectul avea sa fie amanat spre toamna, procedurile ducandu-l spre rezolvare in anul urmator.
- in aceasta situatie, Viceprim-ministrul Gabriel Oprea si-a asumat riscul unei rupturi cu Premierul Ponta si, in conditiile in care Premierul era internat in Turcia pentru cauze medicale, girand functia de Premier, a dat avizul Guvernului solicitand rapoartele comisiilor si trimiterea la vot in cele doua Camere.
- proiectul a fost votat de catre toti deputatii si senatorii opozitiei si ai puterii, cu exceptia consilierului lui Victor Ponta la acea data, Remus Cernea.
- in aceste conditii proiectul a fost votat ca lege si trimis spre promulgare presedintelui care, neavand obiectii in ceea ce-l privea pe girantul functiei de Premier, l-a promulgat in data de 24.07.2015 ca Legea 223/2015.