Pagini

miercuri, 15 decembrie 2021

 

O DELEGATIE SCMD IN AUDIENTA LA MINISTRUL APARARII NATIONALE

-         In atentia membrilor SCMD –

Doamnelor si domnilor,

Ieri, 14 decembrie a.c., la orele 14.00, a fost fixata audienta solicitata de CSN MERIDIAN la noul ministru al Apararii Nationale, conform Dialogului social in cadrul Trilateralei, delegatia fiind formata exclusiv din reprezentanti ai SCMD, care au avut sarcina sustinerii unui ”punctaj de probleme privind protectia sociala a personalului, militar si civil, nesindicalizat, din SAOPSN” (vezi Anexa).

Directia de Relatii Publice a crezut, probabil, oportun momentul si a convocat, la o audienta particulara, toti sefii Directiilor Generale din M.Ap.N. implicate si cati a putut contacta din liderii ”structurilor asociative”. Ideea nu a fost rea deoarece dl. ministru a putut constata ca nemultumirea rezervistilor este generala.

In situatia creata, delegatia SCMD si-a prezentat statutul de SINDICAT (reconfirmat juridic, ultima oara saptamana trecuta, in procesul definitiv castigat de CSN MERIDIAN impotriva Cartel ALFA) si de UNIC REPREZENTANT al unei confederatii nationale in dialogul trilateral cu SAOPSN. Mandatul prevedea apararea drepturilor salariale si conexe ale tuturor militarilor din SAOPSN (cadre M.Ap.N., jandarmi, pompieri, din servicii speciale, etc.) al civililor din structurile militare care au alte indatoriri, obligatii si restrictii, fata de omologii lor din alte ministere si, indeosebi, ale rezervistilor din intreg sistemul.

Delegatia a precizat ca SCMD are in componenta membri din toate structurile militare, ca este in strada in aceste zile alaturi de EUROPOL, va fi in strada, dupa 16 decembrie, alaturi de SNPPC si va organiza ample manifestatii de protest alaturi de structurile sindicale aliate, la inceputul anului viitor pentru:

·        Neaplicarea integrala a legilor salarizarii (ex. 153/2017) cu consecinte asupra pensiilor sau utilizarea penala a acestor legi, de ex. Legea 284/2010 la un an si jumatate dupa abrogare, pentru suspendarea ilegala pe 3 ani a ajutoarelor salariale cuvenite rezervistilor;

·        Legalizarea discriminarii intre rezervisti si prin Legea 168/2020 care exclude de la drepturi veteranii misiunilor permanente de lupta executate in cadrul NATO si pe teritoriul national, in situatia in care ”Putin ne ameninta nu in Kandahar ci in Marea Neagra si la granita rasariteana a NATO”;

·        Neaplicarea, in integralitatea sa a legii reparatorii a pensiilor militare de stat, 223/2015, distrusa prin ordonante de urgenta, chiar inainte de aplicare, cele mai dezastruoase pentru rezervisti fiind OUG 57/2015, 59/2017 si 114/2018.

Delegatia a raportat d-lui ministru ca era pregatita pentru o discutie tehnica cu documente probatorii, dovada componenta sa: pe langa presedintele SCMD, vicepresedintele cu probleme financiare gl. mr. (r) NASTASE Constantin, fostul sef al Directiei Generale Financiare a M.Ap.N. si principal autor/coautor al proiectelor legislative convenite cu NATO, pe care il propunem expert consilier la dispozitia M.Ap.N. si dna. col. (r) CALOIAN Monica, vicepresedintele cu probleme juridice, care a castigat procesul cu M.Ap.N. si ministrii Apararii pana in faza judecarii la ICCJ. Este adevarat ca ICCJ treneaza de 2 ani stabilirea termenului de judecata pentru ca este pusa in situatia de a-si nega propriul statut, deoarece SCMD acuza M.Ap.N. de neaplicarea, cu rea credinta a deciziilor obligatorii ale ICCJ ce stabilesc identitatea juridica de tratament dintre rezervisti si magistratii pensionari, dar nu poate amana la infinit finalul. Matematic SCMD va castiga, dar numai pentru membrii sai, ceea ce va adanci diferentele dintre rezervisti, ca si in cazul profesorilor. Membrii SCMD isi vor dobandi drepturile, ceilalti nu, pentru ca nu exista la noi precedentul juridic.

Audienta promisa fiind transformata intr-o discutie generala informala, delegatia SCMD a inmanat dlui. ministru mapa cu documentele probatorii pentru intregul ”punctaj de probleme” anexat prezentului material, atragand atentia asupra tabloului real al pensiilor din Romania, indeosebi asupra minciunii ajutorului social botezat ”pensie minima”, care este mai mare decat multe pensii militare de stat, dar si asupra ultimului raport al SCMD catre Secretariatul General NATO, in care SCMD acuza guvernele Romaniei, cu probe, de nerespectarea obligatiilor asumate prin Tratatul de aderare, cu privire la salarizare, pensii si dreptul la munca al rezervistilor.

Suplimentar, in actualul context, delegatia SCMD a aratat ca si pensiile militare fac parte din sistemul public de pensii, drept care orice marire la civili trebuie sa se regaseasca si la pensiile militare si ca, in ceea ce ne priveste, orice taxare suplimentara a pensiilor pentru CAS este un furt calificat in conditiile in care prin lege, dintotdeauna, militarii si politistii in activitate, rezerva sau retragere au asigurate, pentru ei si familiile lor, GRATUITATEA tratamentelor, medicamentelor si a recuperarii in bazele, spitalele si policlinicile proprii.

Ministrii Muncii si Finantelor neavand nici o competenta asupra pensiilor militare, care se platesc din cei 2% alocati prin Tratat, Apararii, ca si soldele, dotarea, inzestrarea, instruirea, etc., singurul care poate initia, in afara de Premier, o OUG in acest sens este ministrul Apararii.

Alaturi de rugamintea initierii unei ordonante reparatorii in ceea ce priveste maririle promise sistemului public de pensii si alinierea cu inflatia, SCMD a solicitat revenirea la textul initial al Legii 223, prin amendamentele propuse de noi, dupa sfatul dlui. judecator Toni GREBLA, secretarul general al ultimului guvern PSD. Tuturor celor prezenti, delegatia SCMD le-a atras atentia ca orice lege prevede numai pentru viitor si orice prostie legiferata la sugestia noastra ii va nenoroci pe camarazii aflati astazi in activitate. In ceea ce ne priveste, pe noi, actualii rezervisti, revenirea la  textul Legii 223/2015 este, juridic, singura sansa reparatorie, deoarece prevedea si ea pentru viitor. Un viitor care incepea pentru noi la 01 ianuarie 2016, cand deveneam toti rezervisti, anulandu-ni-se statutul de asistati social, stabilit de Art. 6 al Legii 263/2010. Orice alta ”lege noua” nu se refera la noi. Cat priveste ”Proiectul Mocioalca”, inspirat tot din amendamentele noastre, acesta a fost definitiv inmormantat chiar de initiator. Orice referire la el este contraproductiva, deoarece inseamna o redepunere cu text modificat, o rediscutare in comisii si Camerele Parlamentului, cu alte cuvinte, o amanare pana ne vom muta toti la Ghencea Militar. Daca, asa cum declara seful Directiei Generale Financiare, sunt bani pentru Plx 199 cu amendamentele M.Ap.N., care, in sine, ”este o catastrofa” pentru noi, sa fie bani si pentru varianta propusa de SCMD, cu amendamentele care conduc proiectul spre forma initiala a Legii 223/2015, asa cum a fost promulgata.

Prin interventiile avute, dl. gl. mr. (r) Constantin NASTASE si dna. col. (r) CALOIAN Monica, au facut dovada profesionalismului real, pe care SCMD il solicita degeaba, de ani de zile, sfatuitorilor ministrilor Apararii, care isi ascund sentimentele impotriva Rezervei, in spatele diverselor ”comitii, comitete si consilii” pentru discutat degeaba si amanarea oricarei decizii pana la ”calendele grecesti”.

Afirmand ca SCMD are membri si aliati in toate partidele parlamentare, inclusiv UDMR, delegatia a transmis domnului ministru solicitarea presedintilor de filiale si vicepresedintilor SCMD, care sunt si membri PSD, de a avea o intalnire pe aceasta tema la sediul central al acestui partid, cu domnii ministru Vasile DÎNCU si presedinte PSD Marcel CIOLACU. Astfel de dialoguri au mai avut loc si vor mai avea si intre membrii SCMD care sunt si membri cu functii importante ai altor partide, pentru ca avem nevoie de o majoritate parlamentara care sa ne restituie drepturile legal obtinute. Domnul ministru DÎNCU a acceptat propunerea.

In afara acestui cadru, va informam ca SCMD a solicitat sa aiba un reprezentant si la dialogul initiat de Confederatia MERIDIAN cu noul Premier al Romaniei.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

 

 

ANEXA

PUNCTAJ DE PROBLEME PRIVIND PROTECTIA SOCIALA A PERSONALULUI

SISTEMULUI DE APARARE, ORDINE PUBLICA SI SECURITATE NATIONALA

 

I.                  Salarizarea personalului din SAOPSN. Va vom solicita:

1.                Aplicarea in integralitatea sa a Legii nr.153/2017 a salarizarii si verificarea consonantei HG–urilor deja emise de guverne cu Legea si Constitutia.

2.                Uniformizarea salariala la nivelul anului 2022, deoarece sunt salarii calculate in baza indicilor de salarizare din 2009, 2016 sau 2021, ceea ce produce grave discriminari si nemultumiri.

3.                Amendarea legii in sensul cuprinderii, ca o categorie aparte in cadrul SAOPSN a personalului civil care activeaza in aceleasi conditii si este supus acelorasi obligatii si privatiuni ca si personalul militar.

II.               Reprezentarea noastra publica de catre dvs. Va solicitam:

4.                O pozitie ferma din partea dvs., in calitate de ordonator principal de credite si ministru, in informarea opiniei publice ca:

- toate cheltuielile privind instruirea, dotarea, inzestrarea, deplasarile, cazarile, tratamentul medical, salariile/soldele, pensiile/soldele de rezervist etc. se acorda exclusiv din cei 2% din PIB atribuiti obligatoriu, prin Tratatul de Aderare la NATO, fara implicarea unor rectificari de buget ulterioare. Mai mult, la sfarsitul fiecarui an,  sistemul restituie la buget o mare parte din acesti bani, ca sume necheltuite. In plus …

- MApN are, inca, surse proprii de venit (vanzari de armament, munitii, pulberi, servicii, publicatii, chirii etc.), care alimenteaza, tot anual, bugetul de stat cu miliarde de lei si, la nevoie, fondul de rezerva al Guvernului;

- urmare a celor de mai sus, bugetul de salarii si indeosebi pensii militare nu are nicio legatura cu cei 9,4% din PIB precizati in PNRR, cu bugetul de pensii si al asigurarilor sociale pentru civili sau cu Casa Nationala de Pensii;

5. Convingerea membrilor Guvernului, a ministrului Muncii indeosebi, dar si a opiniei publice, manipulata de pseudoanalisti politici si pseudoteleasti ca exista doar doua MARI CATEGORII DE PENSII – CIVILE SI MILITARE si doar doua sisteme de pensii, PUBLIC si PRIVAT, primul avand mai multe legi ocupationale, pe langa cea generala. Pensiile militare de stat, trecute aberant in PNRR, se incadreaza in Sistemul Public de Pensii. Pe cale de consecinta, orice marire a pensiilor din Sistemul Public se aplica si pensiilor militare de stat;

6. Convingerea Legislativului ca militarii si politistii nu pot incheia, constitutional (art.42), contracte de munca normata la 8 ore, pentru ca este interzisa “munca fortata”, ei incheind, prin urmare,contracte de prestare a activitatii la ordin, 24h/24, cu pedepse diferite fata de civili, la pace (arestul) si razboi (glontul) si renuntarea la toate drepturile civile, inclusiv, prin juramant, la dreptul la viata. Drept urmare, nu pot fi cuprinsi in nicio lege referitoare la angajatii/pensionarii civili privind salarizarea/pensiile, salariile si pensiile militare nefiind, constitutional si legal, de competenta nici a Ministerului Muncii, nici a Comisiilor de Munca din Parlament;

7. Convingerea Guvernului si Legislativului ca impozitarea pensiilor, care nu constituie un venit ci o restituire, fiind un drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca/activitate este neconstitutionala, deoarece provine din venit deja impozitat, dar se practica, pe baza confuziei voite, intre cele 2,2 milioane de pensii (inclusiv militare) si cele 3,3 milioane de ajutoare sociale, indemnizatii de merit, rente viagere etc., care nu presupun nici “contributivitate”, nici “recalculare”, fiind stabilite politic si botezate, in mod ticalos si propagandistic, “pensii”;

8. Asigurara opiniei publice ca nu exista nicaieri in lume venit neimpozitat.  Militarii si politistii au contribuit si ei la pensii mai mult decat civilii, si din brut si din net, retinerile fiind direct la bugetul de stat, iar contributivitatea nu este singurul criteriu de stabilire a pensiilor, existand si altele ca, spre exemplu, importanta sociala a muncii/activitatii. Pe cale de consecinta, orice “taxare” a pensiilor civile si militare pentru marirea contributiilor la sanatate, la care pensionarii au contribuit toata viata lor activa, inseamna furt calificat si discriminare! Cu atat mai mult in situatia militarilor si politistilor, in activitate ori rezerva/retragere, care, prin legi-statut, au asigurate gratuitatea actului medical si a tratamentelor pentru ei si familiile lor, in propriile lor policlinici si spitale specializate (ca si ceferistii sau pilotii).

 

III. Pensiile militare de stat

9. Legislativ.

- pensiile militare de stat au fost reglementate prin Legile nr.164/2001 si 179/2004, apreciate de structurile NATO si UE. Ele urmau sa fie aliniate celor din statele membre NATO, dupa aderare, conform anexelor Tratatului de aderare, angajamentele fiind asumate de guvernele Romaniei;

- au fost desfiintate de tandem-ul Basescu-Boc, in 2009-2010, prin Legile 329/2009, 119/2010 si 263/2010, in cadrul unui adevarat razboi mediatic si psihologic declansat impotriva rezervistilor care si-au pierdut statutul de rezervist (legea 263/2010, art.6), fiind aruncati, fara drept de munca si fara fond de pensii, ca asistati social, pe CNP;

- haosul si discriminarea in domeniu s-au instalat prin neconstitutionala OUG1/2011 (pe care multi rezevisti o confunda cu Legea 263/2010) care se voia un raspuns la victoria SCMD in Justitie, prin anularea HG.735/2010, de aplicare a Legii 119/2010, opera a Directiilor generale Juridica si Financiara ale MApN. (a se vedea auditul Curtii de Conturi din 2012);

- reparatia partiala s-a obtinut, tot neconstitutional, prin Legea 241/2013 (revenirea pensiilor la cuantumul din 2009);

- constitutional, s-a obtinut dreptul disponibilizatilor la munca nerestrictionata (prevazut prin Tratatul de aderare), prin Legea 134/2014;

- lichidarea tuturor discriminarilor din sistem s-a obtinut, insa, juridic, abia in iulie 2015, prin legea reparatorie a pensiilor militare de stat, cunoscuta ca Legea 223/2015. Aceasta prevedea pentru viitor, deoarece toti fostii militari si fostii politisti (re)dobandeau statutul de rezervist, “pensiile lor” urmand a fi platite din nou din bugetul Apararii, aliniindu-se la venitul salarial brut al celui care detinea, la 1 ianuarie 2016, functia de pe care rezervistul iesise la pensie, cu datele lui de grad si vechime. Din pacate, premierul de atunci a impus aplicarea legii de la 1 ianuarie 2016, Directiile generale Financiara si Juridica ale MApN strecurand in OUG nr.57/2015 privind salarizarea bugetarilor pe 2015, ca Art.40 (initial 36), o intreaga OUG, in 28 articole (initial 30), privind pensiile militare de stat. Aceasta ne-a spulberat baza de calcul, reducandu-ne plafonul de la 100% la 85% si indicele de calcul de la 80% la 65%. A urmat criminala OUG59/2017, data la inceputul lui iulie, cu aplicare de la 15 septembrie, care a dus la parasirea sistemului de catre peste 21.000 de militari si politisti si la decuplarea soldelor militare de rezervist de soldele celor aflati in activitate. In decembrie 2018, s-a dat OUG 114 care a permanentizat sistarea ajutoarelor salariale in baza unei legi abrogate (Legea 284/2010) si a marit haosul prin trecerea impozitului datorat de angajator statului, pe seama angajatului;

- in prezent, media pensiilor militare (fara magistrati) este de 2750 lei, inregistrandu-se si pensii de 494 lei, 555 lei, 562 lei etc., sub pomana sociala botezata “pensie minima”; pensiile militare nu mai sunt aliniate nici cu cresterile salariale ale celor in activitate, nici cu inflatia, iar de trei ani sunt inghetate, guvernele luand decizia de a nu ne mai acorda nici rata inflatiei.

         10. Din 11 decembrie 2015, SCMD solicita in strada, in Parlament si in Justitie si va solicita si dvs., astazi, revenirea la textul Legii 223/2015, a pensiilor militare de stat, asa cum a fost promulgat, avansand, ca solutie, introducerea ca amendamente la ”forma consolidata”, a vechiului text al fiecarui articol modificat. Si tot de atunci ne izbim de impotrivirea acerba a Directiilor generale incriminate ale MApN, care ii mint si ii manipuleaza fara jena pe ministrii Apararii, facandu-i sa semneze, ca primarii, perpetuarea dezastrului rezervei, motiv pentru care SCMD i-a dat in judecata pe acestia, incepand cu dl Motoc, dar si pe ministrul Muncii, de atunci, LOV, invocand aplicarea cu rea vointa a deciziilor obligatorii ale CCR (20/2000) si ICCJ (29/2011) care stipuleaza identitatea de tratament juridic intre rezervisti si magistratii pensionari. Va solicitam, prin urmare, sistarea presiunilor MApN asupra Comisiilor de Aparare din Parlament, pentru stoparea amendamentelor care reconstituie textul intial al Legii 223/2015;

11. Respingerea discriminarii introduse si printre veterani, prin recenta Lege 168/2020, prin sustinerea amendamentelor noastre, deja asumate in Parlament, care redau drepturile confiscate veteranilor care au axecutat misiuni de lupta si pe teritoriul Romaniei. La urma urmelor, avioanele, elicopterele si navele lui Putin ne ameninta in Marea Neagra, nu la Kabul!

12. Referitor la proiectul de Lege – statut a cadrelor militare, va solicitam nu numai sustinerea amendamentelor introduse la Senat, privind excluderea din baza de calcul a pensiei militare a pensiei private (suplimetare) si drepturilor decurgand din OMM, ci si implementarea si la noi, ca in toate statele membre UE, a prevederilor Recomandarii europene nr.1275/2002 privind dreptul militarilor in activitate de a constitui sindicate, ca in toate statele membre UE.

Presedintele SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

 

 

           

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu