DESPRE
JALBA NR. 78 (4468)/2023 A ”MAGISTRATILOR”
In loc
de …
Moto:
Pensiile militare s-au instituit
prin Legea
1712/1864.
Cele
civile, prin legea Nenitescu
în…1915.
Pensiile ”magistratilor”
s-au rupt de cele civile prin
Legea 142/1997
(Ucenic
vrajitor – Valeriu Stoica)
”Respectul” pe care ”magistratii” il
poarta rezervistilor se manifesta doat atunci cand drepturile obtinute de ei
prin juridica autoidentificare cu acestia, le sunt amenintate. Atunci curg
telefoanele si emisarii catre SCMD (care a umplut instantele cu zeci de mii de
actiuni, in ultimii 14 ani) cum ca ar trebui sa facem ”front comun”. Ba ne mai
copiaza si reactiile fata de abuzurile Puterii!
A
atacat SCMD in Justitie, in ianuarie trecut, OUG 130/2021, pe motivul, clar si
pentru orbi, ca militarii si politistii, atat in activitate cat si in rezerva
ori retragere, n-au de ce sa plateasca CASS deoarece au asigurate gratuitatea
actului medical, a medicatiei si tratamentelor, in sistem propriu, prin Legile organice
ale Statutelor… Hop si magistratii pensionari, la o luna dupa noi! Numai ca ei
sunt ”stapanii inelelor”, pardon, ai dosarelor! Si-au tras 3 infatisari
succesive, rapide si au castigat definitiv, la Curtea de Apel Craiova, pe 17
ianuarie a.c., cu o saptamana inainte sa ne dea noua primul termen, tot ce am
cerut noi: restituirea banilor abuziv retinuti pentru CASS, cu dobanda,
actualizare cu inflatia si penalitati. In perspectiva procesului cu SCMD, ca sa
nu obtinem acelasi lucru, Guvernul s-a hotarat sa dea si rezervistilor inapoi
doar sumele retinute, cu taraita si dublu impozitate, marsavie numita de media
obedienta – ”crestere de pensii”.
Au
facut SCMD si sindicatele politistilor scandal pe tema includerii pensiilor
militare in PNRR si in reforma ”pensiilor speciale”… Hop si ei, pe motivul pe
care il auzim de 14 ani ca ei apar in Constitutie. ”Ei si?”, le raspundem noi,
tot de 14 ani – ”Si noi figuram tot acolo, in acelasi capitol si inaintea
voastra”!
A
depus SCMD Apelul catre deputati, cu nr. 56(990)/2023… Hop si ei, au
inregistrat ”Jalba cea Mare”, cu nr. 78(4468)/2023, semnata de 4 doamne –
presedinti ai asociatiilor magistratilor pensionari, cu nume care ne dau fiori
(Ciuca, Roman, Iordache si Kibedi), pe motiv ca sunt (deasupra Constitutiei,
Guvernului, Parlamentului si Presedintelui, adica egalii lui Dumnezeu,
deocamdata) de neatins, fiindca asa au decis tot ei, prin CCR. Si, ca de
obicei, au recurs, uitand recentele apeluri la noncombat si solidaritate, la
supremul lor argument… Ce daca rezervistii nu sunt ”speciali”, sunt o mare de
oameni, cca. 198.559, in anii 2019-2020, in timp ce bietii ”magistrati” nu erau
decat 4468 la pensie in ianuarie a.c.!
Am
putea sa le replicam ca mai mult de 184.000 de pensii militare, din care jumatate
sunt pensii de urmas (adica jumatati de pensii) nu exista in SAOPSN, chiar
daca, prin neaplicarea Legii salarizarii, politizarea excesiva si dezgustarea
profesionistilor de meserie, numarul rezervistilor creste an de an cu mii sau
zeci de mii (ex. 21.000 in perioada 6 iulie-15 septembrie 2017), cu fiecare OUG
care face praf pensiile militare. Si aceasta pentru ca, guvernele, lovindu-ne
sistematic de 14 ani si transformandu-ne in monstrii natiunii, indeplinesc si
astazi sarcina trasata mediatic de tov. col. rtg. Traian Basescu de a ne ajuta
sa parasim ”pe cale naturala, sistemul”. Ne ducem cate 600 pe luna, incat pana
si groparilor li s-a facut mila de noi, astfel ca de 3 ani nu ne mai iau taxa
de cimitir. Ca sa ne stimuleze!
Am
putea sa replicam ca, din ianuarie a.c. si pana astazi, numarul pensionarilor ”magistrati”
s-a dublat, cei care au parasit sistemul de frica pierderii privilegiilor
inexplicabile, ingrosand tagma banoasa a avocatilor si lasand impartirea (ne)dreptatii
pe seama stagiarilor lor utecisti – macoveisti.
Am
putea sa replicam ca, doar la M.Ap.N. si M.A.I. exista peste 108.000 pensii
militare sub cosul minim, necesar supravietuirii, stabilit de CES, in timp ce
la ”magistrati” nu exista nici una. Dar
ne-a venit o idee mult mai buna, pe care o pasam deputatilor familiarizati cu
aritmetica. Le vom sugera sa se adreseze si Casei Nationale de Pensii si
Caselor Sectoriale de Pensii Militare, deoarece, dupa Legea 142/1997 si, in
deosebi dupa Legea 303/2004, ”magistratii” cocoseaza si Bugetul de asigurari
sociale al civililor si ”Fondul de
pensii militare”. Cu alte cuvinte, ca, insumate, pensiile celor cateva mii de ”magistrati”
depasesc, in cuantum, zecile de mii de pensii militare.
Ne
bazam ”suspiciunea rezonabila” pe faptul ca pensionarii ”magistrati” arondati
la Casa Sectoriala de Pensii a M.Ap.N., pe lege civila, in numar de cateva sute, aproape dubleaza media pensiilor
militare, de la 2750 lei, la 4900, in conditiile in care aceasta Casa plateste
pensii ”magistrale” de 41.000 lei, comparativ cu pensii militare de 484 lei,
555 lei, 569 lei, etc. Mai mult, am depistat in 2018 la CCR, un ”magistrat” cu
aproape 100.000 lei pensie pe luna. In timp ce pensiile ”magistratilor”, spre
deosebire de cele militare care stagneaza din 2017, au continuat sa creasca
odata cu cresterile salariale, s-a ajuns la situatia absurda ca peste cea mai
mare pensie militara, de 17.000 lei, a actualului Premier (general, fost sef
S.M.A.), sa se afle pe lista pensiilor militare 22 de pozitii, cu de la 1 la
200 de beneficiari ”magistrati”, net superioare.
Pe
cale de consecinta, pensiile ”magistratilor” umfla procentul de 9,4% din PNRR, grevand
asupra Bugetului de stat, nu pensiile militare.
Spre
deosebire de pensiile civile ale ”magistratilor”, rezervistii se inscriu in cei
2,5% din brut stabiliti obligatoriu de catre NATO, pentru SAOPSN, fiind
asigurate integral prin contributiile militarilor si politistilor in activitate
la ”Fondul de pensii militare”. La acesta, rezervistii au cotizat intreaga
viata activa, atat 25% din Brut, CASS, cat si 5% din Net, contributia lor la
pensia privata, sterpelita de LOV prin OUG 59/2017, cand a transformat-o,
juridic, cu binecuvantarea ”magistratilor” in ”contributie individuala la
Bugetul de stat”!
Cum
de au ajuns ”magistratii” sa aiba, pe lege civila 22 de pozitii peste cea mai
mare pensie militara, doar la Casa Sectoriala a M.Ap.N.? Cum s-au rupt, pe
criterii securisto-politice si de decizii obligatorii, la ordin si la adapostul
”inamovibilitatii” lor de masa civililor, atat in ceea ce priveste veniturile
salariale cat si pensiile?
Declansat
in 1997 (Legea 142) de confratele Valeriu Stoica, pe atunci ministrul (in)justitiei,
transformarea ”magistratilor” in supracetateni, s-a definitivat, cu sprijinul
Serviciilor, prin Legea 303/2004, in numele deplinei ”identitati” sub aspect
juridic, intre ”magistratii” pensionari si rezervisti, deoarece domniile lor ar
infrunta ”aceleasi riscuri” si ar suporta ”aceleasi privatiuni” ca si noi. S-a
acceptat chiar daca nu se cunoaste nici un caz de ”magistrat” mort in aplicatii
la Cincu, alergand interlopii pe strada sau insotind convoaiele aliatilor strategici
prin campurile minate ale talibanilor! O ”identitate” unilaterala deoarece s-a
aplicat numai dinspre ei spre noi si in profitul lor exclusiv! Cand am cerut-o
si invers, si-au batut joc de noi, in numele ”inamovibilitatii” si al
respingerii oricarei forme de control, in cvasitotalitatea proceselor. Cand
actiunile noastre in justitie s-au dovedit ”beton armat” si n-au indraznit sa
ni le respinga pe ”lipsa calitatii procesuale”, au ramas ”in pronuntare”. Un
an, doi, trei, noua… pana la calendele grecesti! In situatia cand am castigat,
au intervenit, dupa faza de executor judecatoresc, prin aberanta ”intoarcere la
executare”.
De
ce scriem intre ghilimele cuvantul ”magistrat”? Nu din considerente jignitoare,
ci, pentru ca (in)justitia in Romania este unica pe planeta Terra. In toate
statele normale, ”magistrati” sunt doar judecatorii, suverani in salile de
judecata, care se subordoneaza ministrului Justitiei, cariera lor fiind girata
de CSM. Asa era si la noi pe vremea cand aveam Stat! Astazi, sfidand orice idee
de drept, de dragul banilor si al ”Justitiei la ordin”, recent reinstituita in
interes exclusiv extern, au fost proclamati ”magistrati” si procurorii, care sunt
doar jumatati de avocat, fiind exclusiv acuzatorii cetateanului si tin de
Ministerul Public, cariera lor trebuind girata de un Consiliu Superior separat,
al Procurorilor. Asa cum a fost dintotdeauna! Basca faptul ca, pe criterii
politice, de sinecura, au fost vopsiti ca ”magistrati”, prin ”asimilare” o
serie de sinecuristi! Astfel ca, doar la noi, in sala de judecata se afla in
fata judecatorului inculpatul, condamnat dinainte si la ordin si avocatul care
nu conteaza, iar in spatele judecatorului troneaza procurorul care si acuza si
decide, putandu-l ”salta” inclusiv pe judecator din propria sala (vezi cazul
Mustața).
Deprofesionalizarea
si, acum, externalizarea Justitiei (prin Plx 144/2023) galopeaza astazi pe
urmele deprofesionalizarii si externalizarii Apararii, Ordinii Publice si
Securitatii Nationale, ale deprofesionalizarii Sanatatii, Invatamantului,
Transportului, ale deprofesionalizarii sau disparitiei prin emigrare a
inginerilor, tehnicienilor, maistrilor si muncitorilor calificati, in
conditiile distrugerii totale a industriei etc.
Niste
”magistrati” profesionisti ar intelege ca, nefiind proprietar ci doar administrator,
Guvernul, secondat de Legislativul, in egala masura deprofesionalizat, nu poate
instraina pe nimic toate bunurile natiunii, nu poate distruge Statul prin
lichidarea sau vinderea, astazi, a ultimelor proprietati si resurse aducatoare
de venituri sigure si nu poate promova, decat ca act de tradare consimtit, Plx
143/2023! Iar in ceea ce priveste ”jalba” catre deputati, semnata de doua
doamne exjudecator si doua exprocuror, niste profesionisti autentici nu ar
putea vorbi despre ”venituri din pensii”, fie civile fie militare, pentru ca
pensia nu este un venit ci o RESTITUIRE, un DREPT PATRIMONIAL, adica un DREPT
DE PROPRIETATE, dobandit de civili in baza unor contracte de munca, normata la
8 ore (platite 160 ore/luna, exclusiv sarbatorile legale) si de rezervsti in
baza unor contracte de prestare a activitatii de militar/politist, la ordin,
prin juramant de sange (732 ore/luna, inclusiv sarbatorile legale, cu plata
doar pentru 160 de ore). Pot exista juridic, asadar, functie de tipul de
contract si de obligatii, doar doua legi ale pensiilor – una ”civila” pentru
toti civilii, inclusiv ”magistrati” si alta militara pentru toti rezervistii!
Ca sa nu mai spunem ca exista doar doua sisteme de pensii, public si privat, in
cadrul celui public trebuind sa functioneze, prin legi proprii, subsistemele
civil si militar.
Ar
fi bine ca domnii magistrati sa se reprofesionalizeze, intelegand ca, provenite
din venit impozitat, pensiile nu mai pot fi impozitate, cu atat mai mult
suprataxate, pentru ca s-ar ajunge la dubla si tripla impozitare. Si ar trebui
sa respinga orice lege a pensiilor civile care nu defineste nici ”pensia” nici
”pensionarul”, amestecand de-a valma pensiile cu indemnizatiile de merit,
rentele si ajutoarele sociale, pentru a se justifica minciuna basista cu 5
milioane de pensionari, cand, in realitate, sunt sub jumatate.
Atragem,
asadar, atentia parlamentarilor ca incepe sa miroase, a ceea ce dl. Iohannis
isi dorea de mult si enunta drept ”stat esuat”! Si daca vor sa-si faca datoria
fata de cei multi, care i-au mandatat, ar trebui sa inceapa restructurarea cu
domeniul (in)justitiei, de la care decurg, prin blocarea normalitatii, toate
relele, din momentul in care ”magistratii” si-au impus statutul de
supracetatean!
Cu
respect dar si cu neincredere
Col.
(r) Mircea DOGARU
Presedintele S.C.M.D.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu