Pagini

miercuri, 2 august 2023

 

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26

Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263

Adresa e-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com

Nr. 94 din 02.08.2023

                                                                                                      

 

SCRISOARE DESCHISA

MINISTRULUI MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE

-         DOAMNA DEPUTAT SIMONA BUCURA-OPRESCU -

 

Stimata doamna ministru,

 

Va transmitem prezentul mesaj, din dorinta sincera de a va ajuta sa indepliniti noua sarcina politica fara a cadea in capcanele si a comite erorile care i-au compromis pe predecesorii dvs.

Restrictionata de obligatia, asumata (doar) de Guvernul Romaniei, de a indeplini neconditionat prevederile Jalonului 420, corespunzator Reformei 4, Componenta C14, din noua Biblie numita PNRR, ati invitat la dialog, in perioada 7-18 august a.c., confederatiile sindicale, pentru discutarea celui de-al ”n”-lea nou sistem legislativ postdecembrist, privind salarizarea personalului bugetar.

Va atragem, insa, respectuos, atentia ca, o lege a salarizarii aplicabila doar bugetarilor, fara stabilirea salariilor minim si mediu pentru toti angajatii, ii lasa la discretia abuzurilor patronatului, cu predilectie strain, pe angajatii din sistemul privat.

In ceea ce-i priveste pe militari si politisti, care ar trebui sa beneficieze de o lege separata de civili, date fiind interdictia pentru ei a aproape tuturor drepturilor civile, inclusiv a dreptului la viata si obligatiile asumate prin Tratatul de Aderare la NATO, acestia sunt, din nefericire si din inconstienta Legiuitorului, de competenta Ministerului Muncii si a dvs., desi:

·        nu sunt prevazuti in Codul Muncii;

·        Constitutia Romaniei (Art. 42) interzice folosirea cuvantului ”munca” (echivalat, in ceea ce-i priveste, cu sintagma ”munca fortata”), pentru activitatile lor;

·        nu au contracte de ”munca” normata la 8 ore/zi, cu plata la ora (c. 164 ore/luna) ci de ”prestare a activitatii”, la ordin, 24 h/24 (c. 732 ore/luna) cu plata pentru 24 h;

·        au pedepse diferite fata de civili pentru incalcarea contractului, in locul desfacerii acestuia ei fiind pasibili de arest pentru neexecutarea ordinului, la pace si de executie pe loc, prin impuscare, la razboi;

·        ca si civilii, platesc 10% impozit, 25% contributii de asigurari sociale (dintotdeauna si in ciuda minciunilor manipulatoare ale teleastilor si politicienilor de mucava) dar la propriul lor Buget (militar) de asigurari sociale, nu pentru Bugetul de asigurari sociale al civililor, motiv pentru care au propriile lor Case sectoriale de pensii militare, neavand nici o legatura, nici nu fondul de pensii al civililor, nici cu Casa Nationala de Pensii, nici cu procentul de 9,4% din PNRR, nici cu ”recomandarile” (nu ”deciziile” sau ”ordinele”, cum mint teleastii) CE sau Bancii Mondiale;

·        acoperite integral de contributiile militarilor si politistilor in activitate, pensiile rezervistilor constituie, in fapt, din cei 2,5%/PIB, destinati Apararii, o restituire a contributiilor proprii. Ca sa intelegeti, si daca murim toti rezervistii intr-o noapte, 1 leu nu puteti folosi pentru civili, din fondul nostru de pensii, din cei 2,5% destinati dotarii, inzestrarii, instruirii, intretinerii, salarizarii, pensiilor militare, deplasarilor etc., banii ramasi de pe urma noastra urmand a fi folositi integral doar pentru achizitia de tehnica militara de muzeu sau pentru ”ajutorarea” nu a ucrainenilor ci a Mafiei internationale a armamentelor;

·        in plus fata de civili, militarii si politistii platesc, din NET, o contributie lunara de 5%, pentru pensia privata (suplimentara), confiscata de predecesoarea dvs., LOV, sub numele de ”contributie individuala la bugetul de stat”;

·        ilegal, eludadu-se legile-statut, militarii si politistii in activitate platesc 10% CASS, in conditiile in care au asigurate, prin legi organice, gratuitatea actului medical, a medicatiei, tratamentelor si recuperarii in unitatile spitalicesti, de refacere si farmaciile acestora. Rezervistii au reusit sa scape, pe moment, pe viciul de procedura, dar daca veti primi ordin sa le reintroduceti CASS prin lege, aflati ca procesul intentat de SCMD este in derulare si, spre deosebire de magistratii care nu au nici macar argumente reale, noi avem probe de necontestat;

·        date fiind pozitia, total paralela a minstrilor Muncii cu activitatile si filozofia salarizarii in SAOPSN (unde soldele de grad si functie fiind simbolice, sporurile sunt cele care alcatuiesc ”salariul”) si neimplicarea habarnistilor numiti ministri ai Apararii, salarizarea militarilor, politistilor dar si a civililor din structurile noastre este lasata la coada cozilor vacii. Din 2010, nici o lege a salarizarii nu s-a aplicat in SAOPSN, ignorandu-se complet obligatiile asumate prin Tratatul de Aderare, fapt ce a produs hemoragia de cadre. Adica, pe fondul reducerii Armatei de la 326.000 luptatori la 52500, jumatate femei, al Industriei de Aparare de la 246.000 specialisti la sub 9000, al desfiintarii Rezervei (”pensionarii” intre 55-65 de ani), pe care sunteti pusa sa o patronati, plecarea profesionistilor, in plina amenintare cu Razboiul, dar si a ”voluntarilor” chemati sa inlocuiasca Rezerva, este inspaimantatoare. Pentru ca nimeni nu este atat de nebun incat sa renunte la toate drepturile civile, sa duca o viata de sclav, pe care sa o puna chezas, in interes strain, pentru salariul minim pe economie, or plata la coeficientii din 2009;

·        pana acum, structurile noastre s-au intretinut singure, pentru ca, in contradictie cu urletele interlopilor si imbecililor ca ”ei ne tin”, structurile noastre au produs si inca produc bani la greu prin vanzarea de armament si munitii, servicii, dobanzi, inchirieri, inventii si inovatii, productii specifice, inclusiv de carte si presa, banii rezultati ducandu-se toti si direct la Bugetul de stat. Exceptie – miliardele date anual ”Fondului de rezerva al Guvernului”, bani folositi, spre exemplu, pentru alegeri. Deci inclusiv dvs. ati fost aleasa deputat pe banii nostri.

In ceea ce priveste prelungirea duratei activitatii militarilor si politistilor, daca nu ne confundati cu politicienii si functionarii cu manecute, probabil ca glumiti! In conditiile in care avem bareme fizice (azi impuse de NATO), limita de varsta in grad si bolile profesionale specifice, datorate tehnicii militare si vietii ”la ordin”, chiar vedeti politisti, jandarmi si luptatori antitero de 64 de ani sarind gardurile in urmarirea interlopilor si teroristilor de 18 ani? Infanteristi de 64 de ani atacandu-l la baioneta pe Prigojin, tanchisti de 64 de ani, scufundadu-se cu Leopardul si Piranha, piloti si elicopteristi de 64 de ani fugarind dronele si Suhoi-urile lui Putin? Si asta, in conditiile in care media de varsta (umflata) este de 62 de ani pentru familia noastra ocupationala? Va rugam sa raspundeti idiotilor care ne indeamna sa ducem munca de birou, ca, la noi, structura este piramidala… Nu putem avea, ca ministerele civile, cate 10 bagatori de seama la 1 ”lucrator”. Si sa mai puna mana dracului pe legislatia din statele membre NATO, sa vada aia ce salarii au, cat dureaza contractele lor si cat la % din solda de activ reprezinta pensia!

La capitolul salarizarea militarilor si politistilor, va atragem, asadar, atentia ca, nestapanind legislatia militara specifica, necunoscand realitatile si ignorand obligatiile asumate prin aderarea la NATO, riscati, executand orbeste ordinele unor buimaci care s-au trezit premieri si presedinti, sa puneti cruce, prin masuri aberante luate impotriva personalului in activitate, in rezerva si in retragere din SAOPSN, Apararii, Ordinii Publice si Securitatii Tarii, pecetluind si ”externalizarea” acestui domeniu. Aveti idee cat va costa aceasta? Ca sa va dam un singur exemplu, norma de hrana pentru un militar roman este 34 lei/zi, iar a unuia strain de 550 lei. Ia cereti d-lui Talvar situatia exacta a costurilor intretinerii unui militar strain pe teritoriul Romaniei. Si puneti domnilor Ciuca si Ciolacu intrebarea… ”Domnilor, dar Armata si Politia romane, nu sunt armata si politie NATO, decat la obligatii?”.

 

Stimata doamna ministru,

 

         In ceea ce priveste PENSIILE MILITARE DE STAT, constitutional, prin legile-statut si legea organica a pensiilor, DVS. NU AVETI NICI O COMPETENTA! Este motivul pentru care, bazandu-ne pe Legea 223/2015 si pe declaratiile scrise ale predecesoarei dvs., d-na ministru Ana Costea, SCMD i-a dat in judecata pe LOV si pe toti ministrii Apararii, de la dl. Motoc la dl. Ciuca.

         Competenta asupra eternei reforme a pensiilor militare revine integral coordonatorului SAOPSN, ministrul Apararii.

         Alta anomalie… Discutati probemele salarizarii si pensiilor militare cu sindicatele politistilor si cu SCMD, sindicat al rezervistilor din Armata, Interne si Servicii, deoarece, sfidand propria Constitutie si Rcomandarea 1275/2002 a Consiliului Europei, Romania este singurul stat membru UE care interzice militarilor in activitate din Armata, Jandarmerie, Pompieri, Servicii, etc. sa se constituie in sindicate pentru apararea drepturilor lor. Intrebati-va dvs. ”De ce?”, fiindca pe noi, raspunsul banuit ne ingrozeste!

         In baza celor deja argumentate la ”Salarizare”, reiese cu claritate faptul ca, nu pot exista decat doua categorii de pensii de stat – militare, bazate pe contracte de prestare a activitatii si civile, bazate pe contracte de munca, ambele presupunand (desi separat) contributivitate.

         Pensiile militare exista dinaintea partidelor, din 1864 (Legea 1712/2 decembrie) care introducea principiul valabil si astazi in statele membre NATO – ”solda disponibilitatii este 4/5 din solda activitatii”! Adica 80%! Procent existent si in Legea 223/2015, dar confiscat de magistrati si rapit noua prin Art. 40 din neconstitutionala OUG 57/2015.

         Pensiile civile au aparut dupa abia 51 de ani, in 1915, prin Legea Nenitescu. Spre stiinta dvs., care patronati, sub numele de ”pensii” un talmes-balmes de pensii reale, ajutoare sociale, rente viagere, indemnizatii de merit si chiar salarii (ale insotitorilor persoanelor cu handicap), pensia (fie civila, fie militara) nu este un ”venit” ci o ”restituire”, in baza unei contributii individuale de o viata, adica un drept patrimonial (de proprietate) dobandit de pe urma unor contracte de munca/de activitate, partial sau integral indelinite. Ea nu poate fi impozitata pentru ca provine din venit impozitat, or, dvs. va pregatiti sa aplicati tripla impozitare. Din cele ”5 milioane” de plati ale Casei Nationale de Pensii (in realitate 4,6 milioane) doar jumatate sunt pensii civile, restul fiind diferite tipuri de ”pomeni” sociale sau de rente viagere si indemnizatii de merit. Definiti pensia si pensionarul in noua lege, exclusiva pentru civili, si veti scapa de probleme. Prelungind harababura, contributi, in fapt la desfiintarea pensiilor si stabilirea, potrivit filozofiei egalitarist-comuniste, unei indemnizatii unice data tuturor in dispretul veniturilor avute si al ”sfintei” contributivitati!

         Pensiile zise ”speciale” sunt tot ”civile”, constituind o initiativa a PNL/CDR din 1997, artizan fiind Valeriu Stoica, atunci presedinte al partidului si ministru de Justitie, care a atribuit magistratilor toate prevederile impuse de NATO pentru militari si politisti, in conditiile destructurarii, ca o conditie a integrarii in Tratat. Magistratii ne-au preluat drepturile, nu si obligatiile si renuntarea la cariera, prin Legea 142/1997, intarita de OUG 20/2000 si pecetluita prin Legea 303/2004, proclamandu-si pensionarii identici juridic ca rezervistii, ca infruntand aceleasi ”riscuri si privatiuni” ca si noi. O ”identitate” doar dinspre ei spre noi, nu si invers. Si inventeaza de atunci ”argumente” copilaresti, cand toate probele sunt la noi, sau, din disperare, spun ca pensiile militare nu sunt ”speciale” dar noi suntem multi si mai bine ne sacrificati pe noi deoarece ei sunt mai presus de lege. Uita sa precizeze insa, ca pensiile militare sunt din bugetul nostru, nu al civililor, spre deosebire de ale lor care sug de la ambele bugete si ca 6000 de pensii ”magistrale” depasesc in cuantum 80000 de pensii militare.

         In NATO, tratat militar defensiv, ne-am integrat in 2004, nu ca urmare a performantelor politicienilor si magistratilor ci prin calitatea militarilor si politistilor, la greu contribuind si cele 2 legi, tip NATO, ale pensiilor, 164/2001 pentru M.Ap.N. si 179/2004 pentru M.A.I.

         De ce avem noi, astazi, in SAOPSN, solde si pensii de 10 ori mai mici decat ale magistratilor si omologilor nostri din statele membre NATO si UE? De ce legiferati sa avem contracte nu pe 20 de ani ca in NATO si UE, ci pe 25, 30 si, mai nou, 35 de ani? De ce patronati furtul grupelor noastre de munca, in fapt, de risc, si al pensiilor noastre private? De ce ne impuneti trecerea in rezerva cu 12-15 ani mai tarziu decat omologii nostri din NATO si UE?

         Ca Basescu, pentru a se mentine la putere, ne-a transformat in asistati social in 2010, prin neconstitutionala Lege 119 si frauda parlamentara Anastase (Legea 263/2010, niciodata votata)… am inteles! Avea nevoie de banii de pensii militare sa cumpere gioarse nezburatoare, de la companiile comuniste transnationale ale Mafiei armamentelor. Am inteles si de ce, de frica SCMD care i-a blocat in justitie aplicarea pentru noi a ambelor legi, a dat OUG penala nr. 1/2011 care a introdus discriminarea intre noi. Pe o baza de calcul total diferita, majoritatea pensiilor au ramas identice, ale recalcitrantilor au scazut iar ale slugilor Puterii au urcat pana la cer. Cereti auditul Curtii de Conturi din 2012 si veti intelege si dvs. N-am inteles insa de ce au fost si sunt sprijiniti si astazi, politic, cei ”4000 de penali” kaki, adica profitorii de atunci ai falsurilor basiste, vorba ministrului Corneliu Dobritoiu, care blocheaza permanent, in ministere, partide, Parlament si Guvern, orice incercare a noastra de revenire la normalitate. Si urla in haita despre necesitatea calculului pe ”contributivitate”. O contributivitate distrusa prin inventarea in 2001 a ”punctului de pensie” ridicarea vechimii complete la 35 de ani (ceea ce duce la aparitia primelor pensii integral contributive abia in 2036) fapt imposibil, deoarece, prin Legea 195/2022 s-a hotarat ca statele de salarii sa se pastreze, cu incepere de la 1 ianuarie 2023, doar 5 ani. Ori se urmareste, sub patronajul dvs., lichidarea pensiilor, prin inventarea ”pensiei minime”, cresterea din burta a ”pensiilor mici”, care nu au legatura nici cu munca civililor, nici cu activitatea militarilor si politistilor, ori se vrea, cu sprijinul magistratilor si a aurolacilor on-line, desfiintarea Romaniei ca stat, in plin razboi purtat pe teritorii romanesti aflate inca sub ocupatii straine, ori se vizeaza desfiintarea NATO, Romania fiind Tara-cobai perfecta, unde o Justitie si o clasa politica reduse la cateva grupuri infractionale constituite, actioneaza, in interes marxist, in acest sens. Va vom pune la dispozitie, in anexe, documente probatorii.

        

Stimata doamna ministru,

 

         Oferindu-va intregul nostru sprijin, pentru a iesi cu fata curata din capcana in care ati fost aruncata, va solicitam ca si sindicatele politistilor si politistilor de penitenciare, ale civililor din structurile militare sau ale celor din ceea ce a mai ramas din Industria de aparare, sa fiti de acord cu:

·        aplicarea in integralitatea sa, asa cum a fost promulgata, a Legii 153/2017 a salarizarii. Apoi vom putea negocia orice noua minune legislativa;

·        aplicarea in integralitatea sa, asa cum a fost promulgata, a Legii Reparatorii 223/2015, a pensiilor militare de stat, curatata de toate ”consolidarile” aduse de cele 10 OUG-uri neconstitutionale de pana acum, care ne-au facut legea praf, inghetandu-ne pensiile pe vecie, catastrofale pentru noi fiind indeosebi Art. 40 din OUG 57/2015, OUG 59/2017 si OUG 114/2018. Daca doriti economii rapide, puteti reintroduce aici, ca amendament, prevederea existenta initial ca, renuntand la calitatea de rezervist (adica la intreaga lor viata) fudulii nostri manipulati, pot opta pentru calculul ”pe puncte”, dar fara drept de revenire. Si impartirea la 35 de ani, nu la 20, fara adaosul de 1%/an, pentru ce trece de 20, va face ca pensiile lor, si asa mici, sa scada la sub jumatate, in prima luna. In cea de-a doua, economia va fi totala fiindca marii ”comandanti” ai fostelor divizii si regimente distruse ”la pace”, vor ”parasi, pe cale naturala, sistemul”, cand isi vor citi primul talon;

·        transferul pe legislatia militara a calculului salariilor si pensiilor civililor din structurile militare care indeplinesc aceleasi atributii ca si cadrele, infrunta aceleasi riscuri si au aceleasi privatiuni;

·        renuntarea la politica de inventare permanenta a noi legi ale salariilor si pensiilor, care, aplicandu-se ”etapizat”, nu se aplica, in fapt, niciodata;

·        reacordarea calitatii de veteran, cu toate drepturile si militarilor si politistilor care au indeplinit misiuni de lupta, sub stindard NATO si pe teritoriul national, nu doar in strainatate;

·        eliminarea pensiilor militare si din PNRR si din Plx 244/2022, unde au fost in mod ticalos si neconstitutional introduse, pentru acoperirea magistratilor, nu de catre CE si Banca Mondiala ci de catre Raluca Turcan si Cristian Ghinea.

 

Stimata doamna ministru,

 

Alinierea salariilor si pensiilor noastre, conform Tratatului de Aderare, la legislatia din statele membre NATO, ramane, in fapt, SINGURA SOLUTIE LEGALA!

        

         Urandu-va succes,

         Am onoarea sa va salut,

         Presedintele SCMD

         Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu