Pagini

miercuri, 10 aprilie 2024

 S.C.M.D. A DEMARAT ACTIUNEA PE DISCRIMINARE

-         Exclusiv in atentia membrilor SCMD –

Doamnelor si domnilor,

La plangerile noastre prealabile impotriva discriminarii la care suntem supusi prin impozitarea in trepte, au raspuns doar casele sectoriale de pensii ale M.A.I. si S.R.I. De tot rasul, dar au raspuns! Casa Sectoriala a M.Ap.N. va fi obligata sa raspunda, prin justitie.

Trecand timpul legal necesar, am facut pasul urmator – ne-am adresat la CNCD. Indiferent daca vom primi sau nu, si ce va contine raspunsul, peste 45 de zile declansam actiunea in justitie.

Din acest moment, aveti o luna si jumatate pentru a incheia trimiterea Declaratiilor ca Legea 282/2023 ne discrimineaza intre noi, in funtie de anul trecerii in rezerva dar si fata de civili. De asemenea, legitimatia de membru SCMD, stampilata la zi si foto-copiata fata-verso, sau, daca nu o mai aveti, chitanta de plata a cotizatiei pe anul in curs.

Va transmitem rugamintea de a nu mai pleca urechea la tampeniile idiotilor – utili, a caror principala activitate este aceea de a-si pupa in fund calaii. Li se sopteste sa nu aiba nici o relatie cu SCMD, ca se va avea grija de ei si ca lor li se va da in toamna, eventual ce li s-a mai dat si pana acum. In conditiile legilor austeritatii, concedierilor masive, suprataxarii pensiilor, anuntarii impozitarii in trepte a salariilor, in conditiile in care pensiile civile in plata ingheata, iar cele viitoare vor fi cu peste o mie lei mai mici, trebuie sa porti un bocanc pe umeri in loc de cap, sa crezi ca pensiile militare in plata vor creste retroactiv.

Orice lege dispune numai pentru viitor, iar pentru trecut castiga doar cei care au dat in judecata si justitia le-a dat dreptate! Ceilalti, nu!

Va punem la dispozitie Petitia catre CNCD, inregistrata cu data de 9 aprilie 2024.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU



Catre

CONSILIUL NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII

Piata Valter Maracineanu nr.1-3, sector 1, Bucuresti

cod postal 010155, e-mail support@cncd.ro

 

 

DOMNULE PREŞEDINTE,

 

Prin prezenta, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate, cu sediul in Bucuresti, str. Pajurei  nr. 13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor sai de sindicat, formulam:

PETITIE

in temeiul Ordonantei Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, prin care solicitam confirmarea existentei elementelor constitutive ale faptei de discriminare, in conformitate cu art.2 alin.1 si 3 si art.15 din OG nr.137/2000 si sanctionarea acestora, ca urmare a modificarii Codului Fiscal ce impoziteaza progresiv pensiile de serviciu, art.101 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si art.XVIII din Legea nr.282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu.

            De asemenea, solicitam sa ni se comunice modul in care a fost solutionata prezenta petitie.

 

MOTIVE

In fapt:

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate promoveaza si apara drepturile si interesele membrilor sai – cadre militare in rezerva si in retragere, cu respectarea principiilor fundamentale ale liberului acces la justitie – garantat de art.21 din Constitutie si a dreptului fundamental de asociere – garantat de art.40 din Constitutie.

Conform art.101 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si art.XVIII din Legea nr.282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, au fost impozitate progresiv pensiile militare, cu procente cuprinse intre 10 si 20%, pe care le consideram discriminatorii in raport cu alte categorii profesionale.

Consideram ca sunt intrunite conditiile discriminatorii legate de existenta unui tratament diferentiat fata de alte pensii aflate in plata, care a avut ca scop si efect diminuarea dreptului de pensie al cadrelor militare in rezerva si in retragere, recunoscut de legislatia romana si internationala.

Tratamentul diferentiat cu privire la impozitarea pensiilor cadrelor militare nu este justificat obiectiv de un scop legitim, ci constituie o alta modalitate de reducere a cuantumului pensiilor militare, tinand cont  ca, incepand cu anul 2010, legislatia romana adoptata in domeniul pensiilor militare a avut in vedere reducerea chetuielilor publice, modificari legislative care au afectat profund atat moral cat si material aceasta categorie profesionala.

Din punctul nostru de vedere, masurile dispuse prin art.101 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si art.XVIII din Legea nr.282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu au fost din nou masuri de oportunitate, care au vizat exclusiv aspecte de ordin financiar.

Reglementarile mai sus-mentionate au constituit o incalcare a principiului egalitatii in fata legii si o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de regimul stabilit pentru alti asigurati, care nu sunt supusi acelorasi exigente, restrictii si riscuri. O asemenea interpretare tinde sa nege in substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea tuturor rezervistilor militari, inclusiv a membrilor nostri de sindicat, devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor lor de serviciu, care a fost recunoscuta si prin Decizia Curtii Constitutionale nr.20/02.02.2000, dosar nr. 5A/2000. Impozitarea pensiilor militare stabilit prin actele normative invocate mai sus au condus la o incalcare flagranta a egalitatii in drepturi, garantata de art.16 alin.1 si 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor, fara privilegii sau discriminari, nimeni nefiind mai presus de lege.

In vederea solutionarii petitiei, precizam ca dreptul la pensie militara este un drept de proprietate, aşa cum este prevăzut în:

art.1 din Protocolul nr. 1 la Convenţia Europeană a Drepturilor Omului : „orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru o cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional”;

art. 20 alin.2 din Constituţia României: „dacă exista neconcordante între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazului în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile”,

art. 148 alin (2) şi (4)  din Constituţia României: alin.2 „ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne” şi alin.4 „ Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării şi din prevederile alineatului (2)”.

Aceste dispoziţii legale se coroborează cu:

art. 17 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului: 1.Orice persoană are dreptul la proprietate, atât singură, cât şi în asociaţie cu alţii; 2.Nimeni nu poate fi lipsit în mod arbitrar de proprietatea sa

art.10 din Tratatul privind Constituirea Comunităţii europene: „Statele membre iau toate măsurile generale sau speciale necesare pentru a asigura îndeplinirea obligaţiilor care decurg din prezentul tratat sau care rezultă din actele instituţiilor comunităţii. Statele membre facilitează Comunităţii îndeplinirea misiunii sale. Statele membre se abţin să ia măsuri care ar pune în pericol realizarea scopului prezentului tratat „

art. 6 alin 1 din Tratatul Privind Funcţionarea Uniunii Europene: „Uniunea recunoaşte drepturile, libertăţile şi  principiile prevăzute în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene din 7 decembrie 2000, astfel cum a fost adoptată la 12 decembrie 2007, la Strasbourg, care are aceeaşi valoare juridică cu cea a tratatelor”.

Pe cale de consecinţă, normele juridice internaţionale privitoare la protecţia drepturilor omului au aplicabilitate directă în dreptul intern românesc şi se impun tuturor autorităţilor publice române deoarece prevederile Constituţiei au aplicabilitate directă.  Convenţia Europeană a Drepturilor Omului nu prescrie pentru state obligativitatea încorporării dispoziţiilor sale în dreptul lor intern, iar art. 1 al Convenţiei prevede că părţile contractante "recunosc oricărei persoane aflate sub jurisdicţia lor drepturile şi libertăţile" pe care aceasta le defineşte, fapt ce implică, indirect, ideea aplicării obligatorii a dispoziţiilor Convenţiei în dreptul intern al statelor contractante.

Curtea Europeană a subliniat că, chiar dacă statele contractante nu au obligaţia formală de a încorpora Convenţia şi protocoalele adiţionale în ordinea internă de drept, din principiul subsidiarităţii rezultă că jurisdicţiile naţionale au obligaţia să interpreteze şi să aplice înseşi normele lor de drept intern în conformitate cu dispoziţiile Convenţiei, iar Curtea este competentă să verifice dacă modul în care este interpretat şi aplicat dreptul intern produce efecte compatibile cu principiile Convenţiei, din care face parte integrantă şi jurisprudenţă instanţei europene. Precizam faptul ca Curtea Europeană a Drepturilor Omului a apreciat că, în cazul în care statul, prin măsurile legislative adoptate nu acordă o protecţie echivalentă cu cea asigurată de Convenţie, trebuie aplicată aceasta din urmă, deoarece, într-un asemenea caz, rolul Convenţiei în calitate de instrument constituţional al ordinii publice europene în domeniul drepturilor omului este mai important decât interesul cooperării internaţionale[1].

În concluzie,consideram că pensia militara reprezintă un „bun" în sensul art.1 alin. 1 din Primul protocol adiţional la Convenţie. Lipsirea cadrelor militare pensionate de dreptul de a  primi sumele de bani aferente pensiei reprezintă, indiscutabil, o ingerinţă ce a avut ca efect privarea de bunul propriu. În această privinţă, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a statuat deja că, fără plata unei sume rezonabile în raport cu valoarea bunului, privarea de proprietate constituie, în mod normal, o atingere excesivă şi că lipsa totală a despăgubirilor nu poate fi justificată în domeniul art. 1 din Protocolul nr. 1 decât în împrejurări excepţionale[2].

Procedându-se în acest fel, consideram ca impozitarea progresiva a adus atingere chiar substanţei dreptului de proprietate al cadrelor militare in rezerva si in retragere, atingere care, în concepţia instanţei europene, este incompatibilă cu dispoziţiile art.1 din Protocolul nr.1 la Convenţie.

Componentele dreptului la pensie, printre care cele mai importante sunt tipul pensiei, condiţiile de acordare a diferitelor tipuri de pensie, modul de calcul şi plata pensiei, sunt stabilite si asigurate prin lege, potrivit prevederilor art. 47 alin.(2) din Constituţie, republicată, motiv pentru care consideram ca impozitarea progresiva lezeaza un drept recunoscut si castigat prin munca, prin activitatea profesionala continua desfasurata pana la data pensionarii de cadrele militare.

 

In drept: art. 2 alin.1 si 3 si art.15 din O.G. nr. 137/2000.

 

 

PREȘEDINTELE SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Col. (r) Dr. Mircea DOGARU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOMNULUI PRESEDINTE AL

CONSILIULUI NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII



[