PRELUARE DE PE INTERNET
20 februarie 2023 Categoria Despre
Armata
Așa cum spuneam recent, armata
României este victima ideală pentru realizarea tuturor reformelor
care duc la obținerea sau păstrarea privilegiilor clasei politice și
bineînțeles a banilor necesari pentru supraviețuirea acesteia în fruntea
unui stat eșuat. Inițial armata a fost sacrificată pentru intrarea în NATO și
UE. Apoi armata și după ea întreaga societate, economie, resurse, idealuri,
teritoriu, au fost si continuă să fie sacrificate de aceeași clasă politică,
pentru a se putea roti și menține la putere. Toate partidele care au guvernat
au trebuit să plătească pentru fiecare guvern, președinte, pe care l-au ”ales”,
pentru fiecare bucățică de avere încropită, au cedat câte ceva din zestrea
țării prin ”listare la bursă” și privatizare sau pur și simplu distrugere,
vânzare, desființare: combinate, transporturi, flotă, unități militare,
structuri, resurse, învățământ, sănătate, cultură, teritoriu, suveranitate.
Cine stă în calea obținerii banilor din PNRR
și garantarea alegerilor din 2024? Pensiile speciale. Ei, politicienii și
presa aservită, când spun pensiile speciale, se referă la pensiile militarilor.
Sunt singurele pe care le pot masacra, așa cum au mai făcut-o. De ale
magistraților nu se pot atinge, le apără deciziile Curții Constituționale că
doar de aia avem Curte Constituțională, să dea decizii doar pentru
magistrați, așa cum spunea domnul Budăi. De ale parlamentarilor și
aleșilor locali și primari nu se vor atinge că nu sunt proști să își taie
singuri propriile pensii. Cu diplomații, membrii Curții de Conturi, piloții
și alți slujbași mai rămâne de văzut, dar militarii, victimele de serviciu vor
fi în mod sigur sacrificați.
Care este vina lor
acuma? Se spune că nu au contribuit la pensie.
Prostimea sau hater-ii, cei care au făcut
armata la GAZ sau au cusut nasturi ca TR-ști, nu le-a dat voie ”credința” să
își apere țara, sau au prins numai ”căprari” în armată, sau pur și simplu
suferă că nu au fost și ei șefi sau comandanți niciodată, nu se pot lăuda că au
tras decât mâța de coadă sau la tir prin bâlciuri doborând rățuște, ăștia, când
aud că militarii ”nu contribuie la pensie” sar în sus, crezând și strigând că
militarii sug sângele poporului și mânâncă banii care li se cuvin lor și mai au
și pensii ”nesimțite”. Și de aici o întreagă isterie, orchestrată cu bună știință
de cei care se/și văd fără bani de colivă din cauza ”pensiilor speciale” băgate
în PNRR de doi ”rățușcari” care neavând ce face s-au gândit ei să se laude cu
ceva și să îi pomenească, pe ei și mamele lor, tot neamul românesc. Ce au vrut,
vor primi frigidere să aibă.
Deci pericolul public numărul 1 în România,
conform politicienilor și slugilor lor sau analfabeților de orice natură, sunt
pensiile militarilor. Nu mai reiau ideea sau teza apartenenței pensiilor
militare la cele speciale, nu asta este important, asta este doar o găselniță,
un subiect de îmbrobodit și ”bălăcit” prin media. Cei care habar nu au cum se
contribuie la pensie, sau chiar ce scrie pe talonul lor de pensie, ”apără”
pensiile militare spunând că acestea nu sunt speciale. Atâta știu, atâta spun
și o spun cu gura mare să vadă toți ce papagali au pe post de apărători. Unii,
mai dăștepți, pretinzând că apără adevărul și pensiile militarilor, spun că
”militarii au pensii contributive, ca și civilii, din 2017”, dovedind o
necunoaștere a situației demnă de un analfabet funcțional.
E timpul să lămurim
odată pentru totdeauna ce e cu contributivitatea asta.
1.
Contributivitatea persoanei/angajatului, la un fond de pensie
național a fost stipulată prima oară în Legea 19/17.03.2000, intrată în vigoare
în 01.04.2001. În această lege, la art 2 punctul e) se stabilește pentru prima
oară și întâia dată sistemul contributiv al salariatului, ca principiu de drept
al pensiei : ” Art. 2. – Sistemul public se organizează şi funcţionează
având ca principii de bază: e) principiul contributivităţii,
conform căruia fondurile de asigurări sociale se constituie pe baza
contribuţiilor datorate de persoanele fizice şi juridice, participante la
sistemul public, drepturile de asigurări sociale cuvenindu-se pe temeiul contribuţiilor
de asigurări sociale plătite;”Asta în ceea ce privește pensiile civile.PRIN
ACEEAȘI LEGE se înființează și Casa Națională de Pensii.
2.
Pentru pensiile militare, cu aceeași dată a intrat în vigoare
Legea 164/2001, care prevedea că :
Art. 1. – (1) Dreptul la
pensii şi asigurări sociale pentru cadrele militare este garantat de stat şi se
exercită în condiţiile prezentei legi.
(2) Principiile generale prevăzute la art. 2
din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de
asigurări sociale se aplică în mod corespunzător şi pensiilor militare de stat,
exceptând situaţiile în care prin prezenta lege se dispune altfel.
Cu alte cuvinte, PRINCIPIUL
CONTRIBUTIVITĂȚII a fost introdus și a intrat în funcțiune și pentru
pensiile civile și pentru cele militare cu aceeași dată, chiar dacă prin legi
diferite, în 2001.
Singura diferență era că pentru civili sumele
reținute erau trimise la Casa Națională de Pensii, formând bugetul asigurărilor
sociale de stat care făcea plățile pensiilor lor în următorul an,
conform art 12 din L19/2000 iar la militari, conform art. 5 din legea
164, (2) ”fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat
şi a altor drepturi de asigurări sociale se asigură de la bugetul de stat prin
bugetele instituţiilor prevăzute la alin. (1).”
·
Până în 2001, pensiile erau plătite de angajator, în
conformitate cu prevederile Decretului 389 DIN 11/10/72 cu
privire la contributia pentru asigurarile sociale de stat, art 1”
Unitatile socialiste de stat, organizatiile cooperatiste, alte organizatii
obstesti, orice alte persoane juridice, precum si persoanele fizice, care
folosesc personal salariat, sint datoare sa verse la bugetul asigurarilor
sociale de stat, o contributie de 15% asupra cistigului brut realizat de
personalul lor salariat, de persoanele care se califica la locul de munca sau
care urmeaza cursuri de perfectionare profesionala, precum si asupra sumelor
primite de ucenici, elevi ai scolilor profesionale, pe timpul cit fac practica
in productie, indiferent de forma in care se realizeaza aceste venituri, de
fondul din care se platesc si de durata contractului de munca.”
Până aici sper că totul e clar.
Contributivitatea salariatului a fost instituită în 2001 și
de atunci, chiar dacă unii au contribuit la Fondul de Pensii și Asigurări
Sociale sau la bugetul de stat, tuturor li s-au oprit bani pentru contribuția
la pensie NIMENI NU A MÂNCAT BANII ALTUIA, chiar dacă în ultimii ani, Casa
Națională de Pensii nu mai poate acoperi cu contribuția actualilor salariați
sumele necesare acoperirii pensiilor actualilor pensionari. Astfel a apărut art
21 din Legea 263/2010 care prevede că ”veniturile bugetului
asigurărilor sociale de stat provin din:a) contribuții de asigurări sociale,
dobânzi și penalități de întârziere, precum și din alte venituri, potrivit
legii;b) sume alocate de la bugetul de stat pentru echilibrarea bugetului
asigurărilor sociale de stat, care se aprobă prin legile bugetare anuale.”
Interesant termen găsit pentru a acoperi gaura din Bugetul asigurărilor
sociale , ”echilibrare”. Cum știu ei, politicienii să redefinească proasta
gestionare a țării și să-și acopere furturile. Această situație se
datorează în principal plecării forței de muncă din țară, izgonită de
aceiași politicieni care acuma dau vina pe pensiile militarilor pentru lipsa
banilor la fondul de pensii. Aceasta este o problemă falsă, creată de
guvernanți pentru a acoperi o politică falimentară și o guvernare defectuoasă,
iar „vinovații de serviciu„ sunt iarăși militarii.
Mergem mai departe cu contributivitatea
militarilor. În 2010 guvernul Boc a considerat că militarii trebuie să își
doneze și ei contribuția în fondul de pensii și asigurări sociale, nu pentru că
până atunci nu ar fi contribuit la pensii, ci pentru că aveau nevoie de
”donațiile militarilor” pentru a acoperi găurile din fondul de pensii.
Ei au definit, prin art 3 și 19(1) ale LEGII
263, ” stagiu de cotizare” doar ”CONTRIBUȚIA” care a intrat
DIRECT în bugetul de asigurări, stipulând prin lege , că ”
Constituie stagiu de cotizare perioadele de timp pentru care asigurații
datorează și/sau plătesc contribuții de asigurări sociale în sistemul public de
pensii.”și astfel, au trâmbițat lumii întregi că militarii nu au
cotizat la pensie, deși, așa cum am arătat mai înainte, au cotizat chiar dacă
DIRECT ÎN BUGETUL CONSOLIDAT” AȘA CUM AU CONTRIBUIT TOȚI ROMÂNII, PÂNĂ ÎN 2001.
Dar, pentru opinia publică, pentru
”rățușcari”, GAz-iști, croitori, fătălăi și alte asemenea elemente,
”MILITARII NU AU CONTRIBUIT”, pentru că nu se încadrează în definiția
dată de ei. Da, militarii nu au cotizat tot timpul la sistemul PUBLIC de
pensii dar au contribuit la pensie iar banii lor au intrat în BUGETUL
CONSOLIDAT, așa cum a intrat și contribuția tuturor salariaților până în 2001,
excedentul, căci a fost cândva și un excedent, rămânând în bugetul
de stat și fiind repartizat în alte sectoare deficitare. Deci MILITARII AU
CONTRIBUIT ȘI LA FONDUL DE PENSIE ȘI LA ALTE FONDURI POATE CHIAR LA CEL DE
PENSII PUBLICE, UNDE ERA NEVOIE DE BANI. Este adevărat că această contribuție
nu apare, până în 2001, în statele de plată, ca reținere, pentru că se
oprea direct din fondurile pe care guvernul le repartiza Ministerului Apărării.
Adevărul este că atunci când au emis legea
19/2000, politicienii, că îmi e greu să spun ”legiuitorul”, au prevăzut că
există și perioade în care ANGAJATUL nu a contribuit personal la fondul de
pensii, și a denumit acele perioade ”perioade asimilate”, atât
înaintea cât și după apariția legii de instituire a acestui nou tip de
contribuție, prin Art. 37. – (1) care spune că ” în sistemul public stagiul
de cotizare se constituie din însumarea lunilor în care s-a plătit contribuţia
la bugetul asigurărilor sociale de stat, atât de asigurat, cât şi de angajator
sau, după caz, numai de asigurat, în situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1)
pct. IV, V, VI şi alin. (2).”
Așadar, având în vedere că principiul
contributivității a apărut abia după 2001, ținând cont că de la
apariția lui au trecut abia 22 de ani, NIMENI LA ORA ASTA NU SE POATE LĂUDA CU
O PERIOADĂ DE CONTRIBUTIVITATE CONFORM PRINCIPIULUI CONTRIBUTIVITĂȚII PREVĂZUT
LA ART 2(c) din legea 263/2010, adică un STAGIU COMPLET DE COTIZARE, fără a fi
declarat mincinos. Practic niciun pensionar nu ar trebui să își primească
pensia integral, neavând stagiu complet de contribuție așa cum este definit la
art 19 din Legea 263. Cine ridică primul piatra?
·
După 5 ani de proteste și procese deschise de pensionarii
militari, timp în care fondurile pentru pentru pensiile militarilor s-au dus către
CNPP și guvernele au realizat că au mai multe probleme cu pensiile militarilor
decât fără ele, s-a revenit la pensiile militare plătite din bugetul consolidat
și a apărut Legea 223/2015 cu modificările și completările ulterioare, unele
apărute înainte chiar de a intra legea în vigoare, iar modificările au
făcut ca mulți, e devărat mulți dar… în necunoștiință de cauză, ca să mă
exprim delicat, au ajuns ca după alți 5 ani să își dorească să fi rămas pe
contributivitate, pentru că Legea 223 a fost văduvită de actualizare și
salarii compensatorii, pleacă de la 65% din baza de calcul conform
art 28, dar nu poate depăși 85%, conform art 30. În plus, conform art 60,
pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete
corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al
pensiei. O extramăsură pentru ”privilegiații” militari o constă și faptul
că în baza de calcul nu sunt incluse toate sporurile și veniturile realizate în
timpul serviciului. ȘI PENTRU CA JAFUL SĂ FIE TOTAL, LA CALCULAREA PENSIEI
MILITARE NU INTRĂ VECHIMEA ȘI CONTRIBUȚIA REALIZATĂ ÎN AFARA SERVICIULUI DE
MILITAR ACTIV.
În schimb pensiile calculate pe legea 263
includ în baza de calcul TOATE VENITURILE, ÎN ORICE SISTEM ȘI NU AU RESTRICȚII
PRIVIND LIMITA MAXIMĂ. Asta îi face pe mulți să își dorească să treacă la
calculul pensiei pe baza contributivității, dar aceștia nu realizează riscurile
la care se supun, mai ales cei care nu au stagiul de cotizare complet, în plus
nu țin cont de faptul că se vor modifica multe și în sistemul public de
pensii prin noua lege care va apare cel mai târziu în Mai, iar
modificările nu vor fi în favoarea pensionarilor.
·
Acuma se cere din nou modificarea schimbării, toată lumea
vorbește doar depre pensiile militarilor, nu mai avem Covid, nu mai avem
încălzire globală, nu mai avem război la graniță, nu mai avem nicio altă
problemă de rezolvat în România, toate merg ca unse, ÎNTREAGA PLANETĂ E
CONECTATĂ LA JALONUL 215 DIN PNRR, TOȚI STAU CU OCHII PE
PENSIILE MILITARILOR ROMÂNI PENTRU CĂ AȘA AU DECIS NIȘTE ANALFABEȚI, RĂȚUȘCARI,
GAz-iști MOMÂI PUSE ÎN FRUNTEA ȚĂRII.
Cam astea ar trebui să se cunoască despre
pensii, contributivitate și pensiile militarilor, de către toți cei care cer
din nou ”dreptate”.
De acuma, dacă mai vrea cineva să
vorbească despre contributivitate și stagiu complet de cotizare măcar să o facă
în cunoștință de cauză.
Concluzie ” STIMAȚI POLITICIENI, PARLAMENTARI,
MINIȘTRI, NU MAI CĂUTAȚI SĂ ALINIAȚI PENSIILE MILITARE LA SISTEMUL
CONTRIBUTIVITĂȚII, NU MAI MINȚIȚI POPORUL CU TELEVIZORUL, CĂ MILITARII NU AU
CONTRIBUIT LA PENSII, ÎN PRIMUL RÂND PENTRU CĂ AU CONTRIBUIT ÎN ACELAȘI PROCENT
CA ȘI CEILALȚI SALARIAȚI. În al doilea rând, vă rog să nu confundați alinierea
cu includerea. Când astronomii vorbesc despre ”alinierea planetelor” nu se
referă la faptul că Marte, sau Pământul, sau Venus, au fost înghițite de
Jupiter, nici că Uranus s-a micșorat până a ajuns ca Pluto. Nu,
fiecare sa află la locul ei, pe traiectoria ei, nu se lovesc, nu se intersectează,
nu se distrug, nu se mânâncă una pe alta. Citiți stimați ne- legiuți, citiți !
Aliniere nu înseamnă egalizare așa cum nu înseamnă nici recalculare,
recalcularea nu înseamnă actualizare, iar actualizare nu înseamnă neapărat
creștere, cum cred unii visători. Ne lipsește proprietatea termenilor,
confundăm noțiunile, ne jucăm cu cuvintele, ne batem joc de meserie!
Iar cine spune că
eliminarea discriminărilor și nedreptăților din sistemul de pensii înseamnă că
un caporal trebuie să aibă pensia unui general, sau un paznic cu
patru clase, o pensie egală cu a unui cercetător științific director de
institut, ne întoarce, nu la perioada comunistă ci în comuna primitivă.
PS: Pentru cei care întreabă de ce în celelalte țări NATO nu se pune problema
pensiilor militarilor, dar la noi se insistă pe includerea acestora în sistemul
pensiilor publice, deci eliminarea lor, răspunsul este unul singur: PENTRU CĂ
CELELALTE ȚĂRI DIN UE NU AU ÎN FRUNTEA LOR 500 DE HOȚI ȘI UN GUVERN DE CORUPȚI
ȘI TRADĂTORI CARE ÎȘI VÂND PÂNĂ ȘI MORȚII, CA SĂ RĂMÂNĂ EI PE SCAUNE.
Nota bene:
Un militar care a iese la pensie la 60
de ani a fost la dispoziția angajatorului 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an,
timp de 40 de ani. Asta inseamna 350 400 ore. Pensia medie pentru
militari este de 3500 adica 0,0099 lei pe oră lucrată. Un civil care iese la
pensie la 65 de ani, a lucrat 8 ore pe zi, 365 de zile pe an, timp
de 45 de ani, a fost la dispoziția angajatorului 131.400 ore. Pensia
medie lunara este de 1776 lei adica 0,1351 lei pe oră lucrată.
CINE ESTE PLATIT MAI BINE ÎN FUNCȚIE DE ORELE
DE LUCRU?
Asta ca sa nu mai mentionez restrictiile,
obligatiile si conditiile de munca.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu