Pagini

marți, 14 februarie 2023

Adresa SCMD catre MApN

  

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE 

Secretariatul General

Sediul administrativ: Bucuresti, Str. Bogota nr.6, Sector 1,

 Email: sindicatulmilitarilor@gmail.com; Site: http://sindicatulcmd.blogspot.com

 Telefon: 0736.600.961; Fax :  0314379581

 Nr. 29 din 14.02.2023

 

 

CATRE

         MINISTERUL APARARII NATIONALE

In atentia

Domnului ministru Angel TÎLVĂR

Domnule ministru,

Urmare a educatiei si a unei vieti de privatiuni si renuntari, in slujba natiunii, la drepturi civile, militarii in activitate, in rezerva si … in retragere (termen pe care il dorim … retras din Statutul Cadrelor Militare) au dezvoltat un puternic simt al onoarei si demnitatii, care este lezat, astazi, de birocratia fara sens, manifesta in unitatile spitalicesti si de recuperare ale MApN, incepand chiar cu Spitalul Universitar de Urgenta Militar Central “Dr. Carol Davila”.

In dorinta de a elimina disfunctiile, va aducem la cunostinta, prin prezenta, situatia de la Sanatoriul Baltatesti. Nu este vorba de critici inutile, de exprimarea nemultumirilor, ci de descriererea realitatii si de propuneri concrete de remediere a situatiei, in folosul pacientilor, personalului medical si al imaginii Armatei. Prezentarea si propunerile vin din partea unor membri ai Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), al caror delegat, in cazul in care solicitati, poate iesi poricand la raport, la dvs., cu informatii suplimentare.

Va adresam, asadar, rugamintea de a citi scrisoarea alaturata, adresata conducerii SCMD, a analiza propunerile pe care ni le asumam si a lua masurile care se impun.

Cu stima,

         Presedintele SCMD,

                            Col. (r) dr. Mircea DOGARU

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

CATRE,

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE   

                                   

                                         Domnului presedinte Mircea Dogaru

              Urmare a celor discutate la sediul Sindicatului, va inaintez opinia mea si nu numai, referitoare la umilintele, lipsita de orice consideratie, respect si bun simt la care sunt supuse  cadrele militare in activitate si in rezerva cu ocazia activitatii de internare a pacientilor in Sanatoriul de Bai Balneofizioterapie si Recuperare Dimitrie Cantemir” - Baltatesti. Asta, datorita haosului, nepriceperii si lipsei de interes din partea celor ce conduc acest stabiliment. Scopul demersului meu nu este acela de a denigra sau a aduce prejudicii unitatii apartinatoare MApN ci, de a trage un semnal de alarma si analiza la nivelul unitatii balneare, in dorinta  eliminarii deficientelor si imbunatatirii activitatii de primire/internare a pacientilor in conditii optime, asa cum se intampla in multe unitati balneare. Nemultumirea familiei mele ca si a majoritatii pacientilor care au trecut prin umilintele unor activitati de primire/internare in sanatoriu, este cu atat mai accentuata, cu cat fenomenul se produce chiar sub nasul conducerii unitatii, ceea ce dovedeste ca se face cu stirea si sub obladuirea nemijlocita a acesteia. In cele ce urmeaza am sa arat in ce consta proasta organizare.

Asa dupa cum bine este cunoscut de majoritatea pacientilor, inscrierea la una din seriile planificate anual se face  dupa o lunga si anevoioasa corespondenta cu receptia, secretariatul ori comandantul unitatii, pentru a te asigura ca esti acceptat  la tratament in perioada si hotelul solicitat. Primesti, cu cateva zile  inaintea inceperii seriei, un telefon de confirmare a rezervarii, ocazie cu care ti se indica ora si data prezentarii la Sanatoriu. Toate bune si in regula pana aici. Insa, de la sosirea in sanatoriu  si pana la primirea cheii de la camera trec, de la caz, la caz, aproximativ 5 (cinci) ore. Spun de la caz, la caz, intrucat unii pacienti o iau „pe scurtatura” si beneficiaza de servicii optime, in sensul ca se prezinta la ora si locul indicat, primesc  cheia camerei de hotel, se cazeaza, fac un dus, se odihnesc, apoi primesc un telefon pentru a se prezenta la medic si a primi actele necesare si informatiile despre proceduri, etc. Nu despre acesti privilegiati este vorba ci despre noi ceilalti (cei multi) care suntem nevoiti sa urcam dealul Golgotei, adica pana la hotelul din deal in care se fac demersurile internarii, sa induram umilinta plimbarii unor documente inutile de la un birou la altul, pe durata multor ore. In cazul nostru, 5 ore. Este enorm, mult prea mult! Practic, toti pacientii, mai putin cei privilegiati, parcurg drumul de la receptie - unde  noi am asteptat doua ore la coada - primesc doua hartii cu care stau la alta coada, la biroul internari pentru  alte aproximativ doua ore, unde lasa una din hartii, sunt trimisi la medic, iar de aici la sala de mese, unde lasa  ce-a de-a doua hartie. Dar supliciul nu s-a terminat! Urmeaza ca tu, pacient, sa te deplasezi la patru sau mai multe proceduri trecute in fisa de tratament (din cele 23), pentru ca asistenta responsabila cu procedurile planificate in fisa sa-ti programeze ora de tratament. Asta in conditiile in care nu ai habar de  locul unde se afla sala procedurii planificate. Unde mai pui faptul ca, la prezentarea fisei asistentei responsabile, aceasta are pacienti aflati in  derularea procedurii! Toate acestea nu duc decat la cresterea aglomeratiei pe holuri, a starii de iritare, la haos,  nemultumire. Situatia este mai mult decat nemultumitoare, atat pentru pacienti cat si pentru personalul medical.

Numai sa parcurgi, imaginar, traseul pe care il face fiecare pacient (si nota bene, unii dintre ei se afla in stare grava, stare ce nu le permit sa se deplaseze cu usurinta de la un loc in altul) si obosesti, daramite sa mai adaugi oboseala dupa un drum de alte cateva ore parcurse de la domiciliu la Baltatesti.

          In aceste conditii, nici nu este de mirare faptul ca examinarea medicala se face in baza biletului de trimitere, luarii  tensiunii arteriale si a unei discutii medic-pacient privind starea de sanatate, evident, fara un consult riguros. Desigur ca medicul nu este dispus sa miroasa transpiratia fiecarui pacient, cauzata de lipsa unei organizari riguroase a fluxului de asigurare in conditii optime si civilizate  a cazarii, vizitei medicale si planificarii procedurilor. Asa stand lucrurile, procedurile se stabilesc la mica intelegere, medic-pacient. Unde mai pui faptul ca, in oboseala acumulata, ca urmare a drumului parcurs de la domiciliu la Baltatesti, urmat de alte ore parcurse  in haosul descris, sunt pacienti carora medicul nu le poate prescrie ca procedura - baia. Asta datorita tensiunii arteriale ridicate la examinare (nici nu este de mirare ), motiv pentru care  unii nu mai au curajul sa se prezinte la o noua examinare pierzand beneficiul procedurii. Or, majoritatea pacientilor, pentru baile respective, vin la Baltatesti. Celelalte proceduri le pot face si in apropierea domiciliului.

Mai arat ca, dupa drumul parcurs, de cateva ore,  la care se adauga asteptarea pana la cazare, alte careva ore, te trezesti cu o alta surpriza neplacuta. Si anume, prima masa, planificata pentru cei nou veniti, este cina. Va las pe domniile voastre sa judecati daca este corect asa si, mai ales, ce spune un medic de specialitate, luand in calcul numarul orelor pana la servirea mesei, de la plecarea de la domiciliu pana la a intra la norma de hrana alocata, adica- cina..

Eu cred ca nu este deloc bine, iar majoritatea pacientilor cu care am discutat au aratat ca in ultima zi de tratament pleaca dupa micul dejun. Se pot face diferite speculatii si pe aceasta tema, insa o consider minora fata de cele aratate mai sus.

          Si, pentru ca nu este corect sa arati numai neajunsuri si sa  critici, chiar cu just temei, lacunele organizatorice ale internarii, arat in cele ce urmeaza propuneri de remediere, astfel:

1) Lista pacientilor ce confirma cu 2-4 zile inaintea sosirea in Sanatoriu sa constituie documentul prin care pacientii sunt alocati la hrana. Odata cu discutia de confirmare, pacientului sa i se comunice hotelul, numarul camerei, medicul care il va consulta, dupa caz, regimul alimentar;

2) La sosirea in Sanatoriu, pacientul primeste, la receptie, cheia camerei si informatii referitoare la ora consultului medical. Astfel, pacientul are timp pentru a se odihni, a face un dus, a se schimba inaintea vizitei medicale. Dupa consult si stabilirea procedurilor, fisa de tratament se inmaneaza asistentei de la biroul internari, care va scrie, atat pe fisa cat si in calculator, ora procedurii si camera unde se efectueaza  procedura. Astfel, se elimina acel dute-vino, aglomerarile, stresul si lipsa de orientare in teren al pacientului.  Nu mai vorbim de linistea si confortul, atat ale pacientilor cat si ale personalului medical.

          Apreciez ca propunerile facute sunt pertinente si ca vor  contribui la imbunatatirea activitatilor de primire/cazare /planificare la proceduri ale pacientilor si ca, implementandu-le deindata, va creste gradul de eficienta si incredere al pacientilor in personalul unitatii, odata cu prestigiul acesteia.

          Altfel, imi rezerv dreptul ca, la urmatoarea serie, sa informez mass media sa vina la fata locului sa constate  deficientele majore la cazarea pacientilor.

 

Bucuresti la 10.02.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu