SINDICATUL CADRELOR
MILITARE DISPONIBILIZATE
Secretariatul General
Sediul administrativ: Bucuresti, Str.
Bogota nr.6, Sector 1,
Email: sindicatulmilitarilor@gmail.com;
Site: http://sindicatulcmd.blogspot.com
Telefon: 0736.600.961;
Fax : 0314379581
Nr. 29 din 14.02.2023
CATRE
MINISTERUL APARARII NATIONALE
In atentia
Domnului
ministru Angel TÎLVĂR
Domnule ministru,
Urmare a
educatiei si a unei vieti de privatiuni si renuntari, in slujba natiunii, la
drepturi civile, militarii in activitate, in rezerva si … in retragere (termen
pe care il dorim … retras din Statutul Cadrelor Militare) au dezvoltat un
puternic simt al onoarei si demnitatii, care este lezat, astazi, de birocratia
fara sens, manifesta in unitatile spitalicesti si de recuperare ale MApN, incepand
chiar cu Spitalul Universitar de Urgenta Militar Central “Dr. Carol Davila”.
In dorinta de
a elimina disfunctiile, va aducem la cunostinta, prin prezenta, situatia de la Sanatoriul
Baltatesti. Nu este vorba de critici inutile, de exprimarea nemultumirilor, ci
de descriererea realitatii si de propuneri concrete de remediere a situatiei, in
folosul pacientilor, personalului medical si al imaginii Armatei. Prezentarea si
propunerile vin din partea unor membri ai Sindicatului Cadrelor Militare
Disponibilizate (SCMD), al caror delegat, in cazul in care solicitati, poate
iesi poricand la raport, la dvs., cu informatii suplimentare.
Va adresam,
asadar, rugamintea de a citi scrisoarea alaturata, adresata conducerii SCMD, a
analiza propunerile pe care ni le asumam si a lua masurile care se impun.
Cu stima,
Presedintele
SCMD,
Col.
(r) dr. Mircea DOGARU
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
CATRE,
SINDICATUL
CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Urmare a celor discutate la sediul Sindicatului, va inaintez opinia mea si nu
numai, referitoare la umilintele, lipsita de orice consideratie, respect si bun
simt la care sunt supuse cadrele militare in activitate si in rezerva cu
ocazia activitatii de internare a pacientilor in Sanatoriul de Bai
Balneofizioterapie si Recuperare “Dimitrie Cantemir” - Baltatesti. Asta, datorita haosului,
nepriceperii si lipsei de interes din partea celor ce conduc acest stabiliment.
Scopul demersului meu nu este acela de a denigra sau a aduce prejudicii
unitatii apartinatoare MApN ci, de a trage un semnal de alarma si analiza la
nivelul unitatii balneare, in dorinta eliminarii deficientelor si
imbunatatirii activitatii de primire/internare a pacientilor in conditii
optime, asa cum se intampla in multe unitati balneare. Nemultumirea familiei
mele ca si a majoritatii pacientilor care au trecut prin umilintele unor
activitati de primire/internare in sanatoriu, este cu atat mai accentuata, cu
cat fenomenul se produce chiar sub nasul conducerii unitatii, ceea ce dovedeste
ca se face cu stirea si sub obladuirea nemijlocita a acesteia. In cele ce
urmeaza am sa arat in ce consta proasta organizare.
Asa dupa cum bine este
cunoscut de majoritatea pacientilor, inscrierea la una din seriile planificate
anual se face dupa o lunga si anevoioasa corespondenta cu receptia,
secretariatul ori comandantul unitatii, pentru a te asigura ca esti
acceptat la tratament in perioada si hotelul solicitat. Primesti, cu
cateva zile inaintea inceperii seriei, un telefon de confirmare a
rezervarii, ocazie cu care ti se indica ora si data prezentarii la Sanatoriu.
Toate bune si in regula pana aici. Insa, de la sosirea in sanatoriu si
pana la primirea cheii de la camera trec, de la caz, la caz, aproximativ 5
(cinci) ore. Spun de la caz, la caz, intrucat unii pacienti o iau „pe
scurtatura” si beneficiaza de servicii optime, in sensul ca se prezinta la ora
si locul indicat, primesc cheia camerei de hotel, se cazeaza, fac un dus,
se odihnesc, apoi primesc un telefon pentru a se prezenta la medic si a primi
actele necesare si informatiile despre proceduri, etc. Nu despre acesti
privilegiati este vorba ci despre noi ceilalti (cei multi) care suntem nevoiti
sa urcam dealul Golgotei, adica pana la hotelul din deal in care se
fac demersurile internarii, sa induram umilinta plimbarii unor documente
inutile de la un birou la altul, pe durata multor ore. In cazul nostru, 5 ore.
Este enorm, mult prea mult! Practic, toti pacientii, mai putin cei privilegiati,
parcurg drumul de la receptie - unde noi am asteptat doua ore la coada -
primesc doua hartii cu care stau la alta coada, la biroul internari
pentru alte aproximativ doua ore, unde lasa una din hartii, sunt trimisi
la medic, iar de aici la sala de mese, unde lasa ce-a de-a doua hartie. Dar
supliciul nu s-a terminat! Urmeaza ca tu, pacient, sa te deplasezi la
patru sau mai multe proceduri trecute in fisa de tratament (din cele 23),
pentru ca asistenta responsabila cu procedurile planificate in fisa sa-ti
programeze ora de tratament. Asta in conditiile in care nu ai habar de
locul unde se afla sala procedurii planificate. Unde mai pui faptul ca, la
prezentarea fisei asistentei responsabile, aceasta are pacienti aflati in
derularea procedurii! Toate acestea nu duc decat la cresterea
aglomeratiei pe holuri, a starii de iritare, la haos, nemultumire. Situatia
este mai mult decat nemultumitoare, atat pentru pacienti cat si pentru
personalul medical.
Numai sa parcurgi, imaginar,
traseul pe care il face fiecare pacient (si nota bene, unii dintre ei se afla
in stare grava, stare ce nu le permit sa se deplaseze cu usurinta de la un loc
in altul) si obosesti, daramite sa mai adaugi oboseala dupa un drum de alte
cateva ore parcurse de la domiciliu la Baltatesti.
In aceste conditii, nici nu este de
mirare faptul ca examinarea medicala se face in baza biletului de trimitere, luarii
tensiunii arteriale si a unei discutii medic-pacient privind starea de
sanatate, evident, fara un consult riguros. Desigur ca medicul nu este dispus
sa miroasa transpiratia fiecarui pacient, cauzata de lipsa unei organizari
riguroase a fluxului de asigurare in conditii optime si civilizate a
cazarii, vizitei medicale si planificarii procedurilor. Asa stand lucrurile,
procedurile se stabilesc la mica intelegere, medic-pacient. Unde mai pui faptul
ca, in oboseala acumulata, ca urmare a drumului parcurs de la domiciliu la
Baltatesti, urmat de alte ore parcurse in haosul descris, sunt pacienti
carora medicul nu le poate prescrie ca procedura - baia. Asta datorita
tensiunii arteriale ridicate la examinare (nici nu este de mirare ), motiv
pentru care unii nu mai au curajul sa se prezinte la o noua
examinare pierzand beneficiul procedurii. Or, majoritatea pacientilor, pentru
baile respective, vin la Baltatesti. Celelalte proceduri le pot face si in
apropierea domiciliului.
Mai arat ca, dupa drumul parcurs,
de cateva ore, la care se adauga asteptarea pana la cazare, alte careva
ore, te trezesti cu o alta surpriza neplacuta. Si anume, prima masa,
planificata pentru cei nou veniti, este cina. Va las pe domniile voastre sa
judecati daca este corect asa si, mai ales, ce spune un medic de specialitate,
luand in calcul numarul orelor pana la servirea mesei, de la plecarea de la
domiciliu pana la a intra la norma de hrana alocata, adica- cina..
Eu cred ca nu este deloc
bine, iar majoritatea pacientilor cu care am discutat au aratat ca in ultima zi
de tratament pleaca dupa micul dejun. Se pot face diferite speculatii si pe
aceasta tema, insa o consider minora fata de cele aratate mai sus.
Si, pentru ca nu este corect sa
arati numai neajunsuri si sa critici, chiar cu just temei, lacunele
organizatorice ale internarii, arat in cele ce urmeaza propuneri de remediere,
astfel:
1) Lista pacientilor ce
confirma cu 2-4 zile inaintea sosirea in Sanatoriu sa constituie
documentul prin care pacientii sunt alocati la hrana. Odata cu discutia de
confirmare, pacientului sa i se comunice hotelul, numarul camerei, medicul care
il va consulta, dupa caz, regimul alimentar;
2) La sosirea in Sanatoriu,
pacientul primeste, la receptie, cheia camerei si informatii referitoare la ora
consultului medical. Astfel, pacientul are timp pentru a se odihni, a face un
dus, a se schimba inaintea vizitei medicale. Dupa consult si stabilirea
procedurilor, fisa de tratament se inmaneaza asistentei de la biroul internari,
care va scrie, atat pe fisa cat si in calculator, ora procedurii si camera unde
se efectueaza procedura. Astfel, se elimina acel dute-vino, aglomerarile,
stresul si lipsa de orientare in teren al pacientului. Nu mai vorbim de
linistea si confortul, atat ale pacientilor cat si ale personalului medical.
Apreciez ca propunerile facute sunt
pertinente si ca vor contribui la imbunatatirea activitatilor de
primire/cazare /planificare la proceduri ale pacientilor si ca,
implementandu-le deindata, va creste gradul de eficienta si incredere al
pacientilor in personalul unitatii, odata cu prestigiul acesteia.
Altfel, imi rezerv dreptul ca, la
urmatoarea serie, sa informez mass media sa vina la fata locului sa
constate deficientele majore la cazarea pacientilor.
Bucuresti la
10.02.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu