miercuri, 10 aprilie 2024

 S.C.M.D. A DEMARAT ACTIUNEA PE DISCRIMINARE

-         Exclusiv in atentia membrilor SCMD –

Doamnelor si domnilor,

La plangerile noastre prealabile impotriva discriminarii la care suntem supusi prin impozitarea in trepte, au raspuns doar casele sectoriale de pensii ale M.A.I. si S.R.I. De tot rasul, dar au raspuns! Casa Sectoriala a M.Ap.N. va fi obligata sa raspunda, prin justitie.

Trecand timpul legal necesar, am facut pasul urmator – ne-am adresat la CNCD. Indiferent daca vom primi sau nu, si ce va contine raspunsul, peste 45 de zile declansam actiunea in justitie.

Din acest moment, aveti o luna si jumatate pentru a incheia trimiterea Declaratiilor ca Legea 282/2023 ne discrimineaza intre noi, in funtie de anul trecerii in rezerva dar si fata de civili. De asemenea, legitimatia de membru SCMD, stampilata la zi si foto-copiata fata-verso, sau, daca nu o mai aveti, chitanta de plata a cotizatiei pe anul in curs.

Va transmitem rugamintea de a nu mai pleca urechea la tampeniile idiotilor – utili, a caror principala activitate este aceea de a-si pupa in fund calaii. Li se sopteste sa nu aiba nici o relatie cu SCMD, ca se va avea grija de ei si ca lor li se va da in toamna, eventual ce li s-a mai dat si pana acum. In conditiile legilor austeritatii, concedierilor masive, suprataxarii pensiilor, anuntarii impozitarii in trepte a salariilor, in conditiile in care pensiile civile in plata ingheata, iar cele viitoare vor fi cu peste o mie lei mai mici, trebuie sa porti un bocanc pe umeri in loc de cap, sa crezi ca pensiile militare in plata vor creste retroactiv.

Orice lege dispune numai pentru viitor, iar pentru trecut castiga doar cei care au dat in judecata si justitia le-a dat dreptate! Ceilalti, nu!

Va punem la dispozitie Petitia catre CNCD, inregistrata cu data de 9 aprilie 2024.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU



Catre

CONSILIUL NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII

Piata Valter Maracineanu nr.1-3, sector 1, Bucuresti

cod postal 010155, e-mail support@cncd.ro

 

 

DOMNULE PREŞEDINTE,

 

Prin prezenta, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate, cu sediul in Bucuresti, str. Pajurei  nr. 13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor sai de sindicat, formulam:

PETITIE

in temeiul Ordonantei Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, prin care solicitam confirmarea existentei elementelor constitutive ale faptei de discriminare, in conformitate cu art.2 alin.1 si 3 si art.15 din OG nr.137/2000 si sanctionarea acestora, ca urmare a modificarii Codului Fiscal ce impoziteaza progresiv pensiile de serviciu, art.101 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si art.XVIII din Legea nr.282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu.

            De asemenea, solicitam sa ni se comunice modul in care a fost solutionata prezenta petitie.

 

MOTIVE

In fapt:

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate promoveaza si apara drepturile si interesele membrilor sai – cadre militare in rezerva si in retragere, cu respectarea principiilor fundamentale ale liberului acces la justitie – garantat de art.21 din Constitutie si a dreptului fundamental de asociere – garantat de art.40 din Constitutie.

Conform art.101 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si art.XVIII din Legea nr.282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, au fost impozitate progresiv pensiile militare, cu procente cuprinse intre 10 si 20%, pe care le consideram discriminatorii in raport cu alte categorii profesionale.

Consideram ca sunt intrunite conditiile discriminatorii legate de existenta unui tratament diferentiat fata de alte pensii aflate in plata, care a avut ca scop si efect diminuarea dreptului de pensie al cadrelor militare in rezerva si in retragere, recunoscut de legislatia romana si internationala.

Tratamentul diferentiat cu privire la impozitarea pensiilor cadrelor militare nu este justificat obiectiv de un scop legitim, ci constituie o alta modalitate de reducere a cuantumului pensiilor militare, tinand cont  ca, incepand cu anul 2010, legislatia romana adoptata in domeniul pensiilor militare a avut in vedere reducerea chetuielilor publice, modificari legislative care au afectat profund atat moral cat si material aceasta categorie profesionala.

Din punctul nostru de vedere, masurile dispuse prin art.101 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si art.XVIII din Legea nr.282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu au fost din nou masuri de oportunitate, care au vizat exclusiv aspecte de ordin financiar.

Reglementarile mai sus-mentionate au constituit o incalcare a principiului egalitatii in fata legii si o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de regimul stabilit pentru alti asigurati, care nu sunt supusi acelorasi exigente, restrictii si riscuri. O asemenea interpretare tinde sa nege in substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea tuturor rezervistilor militari, inclusiv a membrilor nostri de sindicat, devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor lor de serviciu, care a fost recunoscuta si prin Decizia Curtii Constitutionale nr.20/02.02.2000, dosar nr. 5A/2000. Impozitarea pensiilor militare stabilit prin actele normative invocate mai sus au condus la o incalcare flagranta a egalitatii in drepturi, garantata de art.16 alin.1 si 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor, fara privilegii sau discriminari, nimeni nefiind mai presus de lege.

In vederea solutionarii petitiei, precizam ca dreptul la pensie militara este un drept de proprietate, aşa cum este prevăzut în:

art.1 din Protocolul nr. 1 la Convenţia Europeană a Drepturilor Omului : „orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru o cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional”;

art. 20 alin.2 din Constituţia României: „dacă exista neconcordante între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazului în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile”,

art. 148 alin (2) şi (4)  din Constituţia României: alin.2 „ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne” şi alin.4 „ Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării şi din prevederile alineatului (2)”.

Aceste dispoziţii legale se coroborează cu:

art. 17 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului: 1.Orice persoană are dreptul la proprietate, atât singură, cât şi în asociaţie cu alţii; 2.Nimeni nu poate fi lipsit în mod arbitrar de proprietatea sa

art.10 din Tratatul privind Constituirea Comunităţii europene: „Statele membre iau toate măsurile generale sau speciale necesare pentru a asigura îndeplinirea obligaţiilor care decurg din prezentul tratat sau care rezultă din actele instituţiilor comunităţii. Statele membre facilitează Comunităţii îndeplinirea misiunii sale. Statele membre se abţin să ia măsuri care ar pune în pericol realizarea scopului prezentului tratat „

art. 6 alin 1 din Tratatul Privind Funcţionarea Uniunii Europene: „Uniunea recunoaşte drepturile, libertăţile şi  principiile prevăzute în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene din 7 decembrie 2000, astfel cum a fost adoptată la 12 decembrie 2007, la Strasbourg, care are aceeaşi valoare juridică cu cea a tratatelor”.

Pe cale de consecinţă, normele juridice internaţionale privitoare la protecţia drepturilor omului au aplicabilitate directă în dreptul intern românesc şi se impun tuturor autorităţilor publice române deoarece prevederile Constituţiei au aplicabilitate directă.  Convenţia Europeană a Drepturilor Omului nu prescrie pentru state obligativitatea încorporării dispoziţiilor sale în dreptul lor intern, iar art. 1 al Convenţiei prevede că părţile contractante "recunosc oricărei persoane aflate sub jurisdicţia lor drepturile şi libertăţile" pe care aceasta le defineşte, fapt ce implică, indirect, ideea aplicării obligatorii a dispoziţiilor Convenţiei în dreptul intern al statelor contractante.

Curtea Europeană a subliniat că, chiar dacă statele contractante nu au obligaţia formală de a încorpora Convenţia şi protocoalele adiţionale în ordinea internă de drept, din principiul subsidiarităţii rezultă că jurisdicţiile naţionale au obligaţia să interpreteze şi să aplice înseşi normele lor de drept intern în conformitate cu dispoziţiile Convenţiei, iar Curtea este competentă să verifice dacă modul în care este interpretat şi aplicat dreptul intern produce efecte compatibile cu principiile Convenţiei, din care face parte integrantă şi jurisprudenţă instanţei europene. Precizam faptul ca Curtea Europeană a Drepturilor Omului a apreciat că, în cazul în care statul, prin măsurile legislative adoptate nu acordă o protecţie echivalentă cu cea asigurată de Convenţie, trebuie aplicată aceasta din urmă, deoarece, într-un asemenea caz, rolul Convenţiei în calitate de instrument constituţional al ordinii publice europene în domeniul drepturilor omului este mai important decât interesul cooperării internaţionale[1].

În concluzie,consideram că pensia militara reprezintă un „bun" în sensul art.1 alin. 1 din Primul protocol adiţional la Convenţie. Lipsirea cadrelor militare pensionate de dreptul de a  primi sumele de bani aferente pensiei reprezintă, indiscutabil, o ingerinţă ce a avut ca efect privarea de bunul propriu. În această privinţă, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a statuat deja că, fără plata unei sume rezonabile în raport cu valoarea bunului, privarea de proprietate constituie, în mod normal, o atingere excesivă şi că lipsa totală a despăgubirilor nu poate fi justificată în domeniul art. 1 din Protocolul nr. 1 decât în împrejurări excepţionale[2].

Procedându-se în acest fel, consideram ca impozitarea progresiva a adus atingere chiar substanţei dreptului de proprietate al cadrelor militare in rezerva si in retragere, atingere care, în concepţia instanţei europene, este incompatibilă cu dispoziţiile art.1 din Protocolul nr.1 la Convenţie.

Componentele dreptului la pensie, printre care cele mai importante sunt tipul pensiei, condiţiile de acordare a diferitelor tipuri de pensie, modul de calcul şi plata pensiei, sunt stabilite si asigurate prin lege, potrivit prevederilor art. 47 alin.(2) din Constituţie, republicată, motiv pentru care consideram ca impozitarea progresiva lezeaza un drept recunoscut si castigat prin munca, prin activitatea profesionala continua desfasurata pana la data pensionarii de cadrele militare.

 

In drept: art. 2 alin.1 si 3 si art.15 din O.G. nr. 137/2000.

 

 

PREȘEDINTELE SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Col. (r) Dr. Mircea DOGARU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOMNULUI PRESEDINTE AL

CONSILIULUI NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII



[

joi, 4 aprilie 2024

Oferte de turism in anul 2024 si facilitati pentru membrii SCMD

 


Oferte de turism in anul 2024

Perioada

Destinatia (dati clic pe text, pentru detalii)

·         10.04-14.04

·         24.04-28.04

·         15.05-19.05

·         22.05-26.05

·         12.06-16.06

·         19.06-23.06

Istanbul - 3 nopti cazare, hotel  4 stele, mic dejun, autocar clasificat, 145 /pers.

·         16.04-22.04

·         13.05-19.05

Circuit Pamukkale - 6 nopti cazare, hoteluri de 4 si 5 stele, demipensiune (mic dejun+cina), autocar clasificat, 379/389 €/pers.

·         22.04-29.04

Circuit Cappadocia: Bursa-Ankara-Cappadocia-Istanbul - 6 nopti cazare, hoteluri de 4 si 5 stele, demipensiune (mic dejun +cina), autocar clasificat, 399 €/pers.

·         30.04-06.05

Circuit Yalova, Turcia - de Paste

·         01.05

Excursie in Delta Dunarii - Murighiol, 260 lei/pers

·         03.05-07.05

Sarbatorim Pastele in Istanbul - 3 nopti de cazare, hotel de 4 stele, mic dejun, autocar clasificat, 145 € / pers.

·         10.05-17.05

Circuit Austria-Cehia - Praga-Slovacia - 6 nopti cazare, hoteluri de 3 si 4 stele, demipensiune, autocar clasificat + ghid, 769 €/pers.

·         20.05-29.05

Pelerinaj Grecia-Italia-Austria-Ungaria, 919 €, cazare in camera dubla

·         24.05-29.05

Pelerinaj Grecia - 4 nopti de cazare, hotel de 3 stele, mic dejun, autocar clasificat, 355 € / pers.

·         27.06-30.06

𝐂𝐈𝐑𝐂𝐔𝐈𝐓 𝐈𝐍 𝐓𝐈𝐍𝐔𝐓𝐔𝐋 𝐌𝐀𝐍𝐀𝐒𝐓𝐈𝐑𝐈𝐋𝐎𝐑 𝐃𝐈𝐍 𝐁𝐔𝐂𝐎𝐕𝐈𝐍𝐀

- 𝐍𝐎𝐑𝐃𝐔𝐋 𝐌𝐎𝐋𝐃𝐎𝐕𝐄𝐈

·         07.07-28.08

𝐎𝐅𝐄𝐑𝐓𝐄 𝐕𝐀𝐑𝐀 𝐈𝐒𝐓𝐀𝐍𝐁𝐔𝐋 𝟐𝟎𝟐𝟒

·         in fiecare sambata si duminica

Excursie de o zi in Bulgaria, 120 lei/pers.

·         in fiecare duminica

Excursie de o zi in Delta Dunarii - Murighiol, 260 lei/pers.

·         in fiecare duminica

Excursie la manastirile din nordul Dobrogei, 120 lei/pers.

 

Se ofera facilitati pentru membrii SCMD. In acest scop, puteti consulta:

·         Contractul cu SCMD (clic aici pentru vizionare/descarcare);

·         Model certificare calitate membru de sindicat (clic aici pentru vizionare/descarcare).


miercuri, 3 aprilie 2024

Acolo unde toti pierd, SCMD castiga! Din pacate, nu pentru toti rezervistii, doar pentru membrii sindicatului.

 Portal  > Curtea de Apel BUCUREŞTI  > Informaţii dosar

Informaţii dosar

Informaţii generale

Părţi

Şedinţe

Căi atac

Citare prin publicitate


Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) 4651/3/2023*
Data inregistrarii05.09.2023
Data ultimei modificari:02.04.2024
Sectie:Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal
Materie:Contencios administrativ şi fiscal
Obiect:pretentii
Stadiu procesual:Fond

Părţi

NumeCalitate parte
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATEReclamant
GUVERNUL ROMÂNIEIPârât
CASA DE PENSII SECTORIALA A MINISTERULUI APĂRĂRII NAŢIONALEPârât
CASA DE PENSII SECTORIALA A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNEPârât
CASA DE PENSII SECTORIALA A SERVICIULUI ROMÂN DE INFORMAŢIIPârât

Şedinţe

01.04.2024
Ora estimata: 12:00
Complet: 8-Completul 27 fond
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Uneşte cu fondul excepţiile invocate prin întâmpinările formulate de pârâţi. Admite cererea formulată de reclamant, în sensul că dispune sesizarea Curţii Constituţionale în vederea soluţionării excepţiei de neconstituţionalitate a art.VII, pct. 2 şi 3 din OUG nr.59/2017. ?n temeiul art. 9 alin. 2 din Legea nr. 554/2004, suspendă judecarea cauzei până la soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate. Cu drept de a formula recurs, pe toată durata suspendării. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: Hotarâre  553/2024  01.04.2024

vineri, 29 martie 2024

APEL

 APEL

CATRE CAMARAZII DIN SAOPSN IN ACTIVITATE SI CEI RECENT TRECUTI REZERVA                                                                                                                                     

Doamnelor si domnilor,

      Vi se inoculeaza ideea ca nu trebuie sa aveti nici o legatura cu SCMD, care v-ar vrea raul. Sa nu comunicati “dusmanului”, adica noua, date despre soldele/soldele de rezervist, botezate “pensii”, pe care le aveti.
      Sunteti mintiti ca ati fi “elita” elitelor militare române din toate timpurile. Ca voi sunteti profesionisti” si toti predecesorii vostri, de 2000 de ani incoace, ar fi fost niste amatori buimaci, pentru ca voi sunteti in NATO si in UE.
       Dar cine a facut prostia sa va bage pe voi in “Niciunde” si in “Nicaieri”, sub incidenta aceleiasi propagande politice de slugi abjecte, nu predecesorii vostri, adica NOI? Intrucat am fost manipulati inaintea voastra si apoi tradati, va intrebam, asadar, din experienta…
        Aveti soldele echivalente cu ale omologilor din Occident? Norma de hrana? Echipamentul? Tehnica de lupta? Serviciile medicale? Banii de chirie si de deplasari?
        Aveti idee de cand contributia dvs., din NET, la pensia privata (suplimentara) s-a transformat in “contributie individuala la Bugetul de Stat”?
        Va plac avansarile pe criterii politice, masonice, sau de spaga?
        Stiti cat vi se returneaza, la “pensie”, din nesfarsita dvs. contributie la “Bugetul de Asigurari Sociale” al MApN, MAI (Jandarmii), ori SRI (Serviciile)? Stiti ce drepturi conexe mai aveti? Stiti ca obligatiile v-au ramas intacte, nu insa si drepturile, transferate “pas cu pas” legislatiei salarizarii si pensiilor… magjstratilor?
         Stiti ca speranta de viata la militari si politisti este de 62 de ani? Stiti ca nu aveti sanse prea mari sa ajungeti rezervisti pentru ca noua legislatie la pensie va condamna sa va bateti cu Putin la 65 de ani?
         Stiti ca “reconversia profesionala” existenta in toate structurile militare ale statelor membre NATO, voua nu vi se aplica?
         Stiti ca in toate statele membre UE, militarii in activitate au dreptul la organizare sindicala, pentru ca numai un sindicat le poate apara interesele, nu ONG-urile-susanea, intretinute de ministere, cu presedinti “indemnizati” de ministrii de resort (38 milioane lei/an cheltuie doar MApN cu zisele ONG-uri de (in)utilitate publica)?
          Stiti ca doar in România, statutul cadrelor militare, modificat din 1995 si pana astazi de 37 de ori (si exact in aceste zile a 38-a oara) va interzice organizarea in sindicate conform “Recomandarii 1275/2002 a Consiliului Europei, desi Constitutia României va permite?
          Stiti ca stagiul militar obligatoriu nu a fost desfiintat in România, ci doar suspendat la pace prin legea 395/2005 si ca, in caz de razboi sau calamitate naturala, reintra in vigoare si incepe haosul? Pentru ca hotii au desfiintat toata infrastructura, au predat terenurile unitatilor Mafiei imobiliare si chiar au desfiintat multe centre militare? Etc., etc., etc.
           In aceste conditii, un minim de gandire logica v-ar obliga sa constientizati ca doar SCMD va poate apara drepturile, ca sindicat al rezervistilor proveniti din toate structurile SAOPSN!
           Noi, in colaborare cu sindicate ale politistilor (SNPPC, UNIPOL, SIDEPOL, FSANP, etc.), luptand pentru drep-turile rezervistilor si ale politistilor in activitate, luptam implicit si pentru drepturile dvs., in strada, in justitie si in Parlament!
           Noi am obtinut marirea varstei contractuale la asa-zisii militari profesionisti, ca sa poata si ei beneficia de pensii. Noi am obtinut, prin doua legi reparatorii (241/2013 si 223/2015) redobandirea statutului de rezervist, recuperarea banilor abuziv retinuti de regimul Basescu-Boc si alinierea in conditii de deplina egalitate a tuturor rezervistilor la nivelul de salarizare de la 1 ianuarie 2016! Chiar daca am fost tradati de liderii nostri din conducerea Directiilor Centrale, care ne-au desprins de voi prin zeci de OUG-uri, noi am obtinut si pentru voi, in continuare, dreptul la munca al rezervistilor in 2014 si noi suntem cei care solicitam aplicarea in integralitatea sa, in SAOPSN, a Legii salarizarii (153/2017) asa cum a fost promulgata, dar si a Legii pensiilor, 223/2015, in forma promulgata. Abia dupa aceea acceptam negocieri pe modificari, dar in interesul cadrelor si nu al Mafiei kaki a armamentelor!
             Noi am obtinut, in Justitie, in 2021, plata ajutoarelor salariale, dar inca mai asteptam confirmarea din partea CCR. Noi si aliatii nostri politisti cerem anularea efectelor zecilor de OUG-uri, care va lasa fara viitor si, din noiembrie 2021 si eliminarea militarilor si politistilor, atat din PNRR, cat si din Proiectul, apoi din Legea 282/2023! Si o facem in Justitie, in Parlament si in strada, in timp ce voi taceti, tremurand de spaime, iar prostii fuduli din randul rezervistilor si tradatorii obedienti ne blameaza!
            Va convine, ca rezervisti, daca mai apucati, sa fiti decuplati de la orice crestere salariala a celor in activitate, inclusiv a soldei de grad, in conditiile in care gradul este proprietatea detinatorului?
            Trebuie sa recunoasteti deschis, pentru ca de stiut, stiti, ca toate mizeriile legislative impotriva voastra si a noastra sunt clocite, din servilism in interes propriu, la nivelul a trei Directii generale ale MApN. Fripturistii fac economii, pe spinarea noastra, atat la salarii, cat si la pensii, refuzand de 15 ani sa aplice legile in forma promulgata. Numai in decembrie trecut au returnat 7 miliarde lei la Bugetul de Stat, pe care le-au cerut deja in ianuarie, pentru achizitia de geoarse nezburatoare si neplutitoare, transportoare-submarin, rachete antice si tancuri demolatoare de poduri pentru Ucraina. Iar daca va arunca din cand in cand niste faramituri, din dreptul vostru, dar cu titulul de “pomana”, o fac de teama actiunilor si influentei in tara si in afara granitelor.
            Pentru toate acestea, va invitam ca, in activitate fiind, sa colaborati cu SCMD, care poate face ceea ce voi nici macar nu aveti dreptul sa solicitati! Iar la trecerea in rezerva, va indemnam sa veniti la SCMD, cu experienta voastra, pentru ca numai impreuna, toti la un loc, cei care mai avem coloana vertebrala si nu visam mariri in slujba stapanilor de sclavi, vom putea reusi sa asiguram tuturor militarilor, politistilor si personalului civil din SAOPSN un trai decent si vom putea apara, in conformitate cu juramantul depus, interesele României, impotriva tradatorilor care slujesc interese straine in dauna celor nationale. Numai asa vom castiga si respectul camarazilor din NATO!
            Deci, o data rejectati de sistem, daca mai sunteti credinciosi juramantului depus, de aparare a poporului român (unicul nostru “stapan” constitutional), “chiar cu pretul vietii”, inscreti-va in SCMD! Dar pentru asta trebuie sa aveti curajul sa recunoasteti deschis ca toata bataia de joc legislativa la adresa noastra, atat a celor in activitate, cat si a celor in rezerva si in retragere, provine de la slugile nesimtite, incompetente, lacome, hoate si fudule, aburcate de interese straine in fruntea SAOPSN! Ele au clocit si clocesc, in interesul maririi lor, toate nenorocirile impotriva noastra, fiindca ordinele straine primite converg spre inlocuirea voastra cu mercenari adusi de aiurea, noua rezervandu-ni-se soarta “parasirii pe cale naturala a sistemului”! Ei se protejeaza, acoperindu-se cu… “Oscaruri”! Voi nu puteti sa-i luati pe tradatori de guler, NOI… DA!
            In concluzie, comunicati celor care, din prostie sau din interes, va manipuleaza impotriva noastra, ca SCMD nu solicita bani in plus pentru unii, in dauna altora, ci respectarea stricta a contractelor noastre cu angajatorul, contracte pe care noi le-am indeplinit cu 5 luni, sau 5, 10, 20, 30 de ani in urma si pe care slugile abjecte ale intereselor straine le anuleaza retroactiv.
            SCMD lupta pentru desfiintarea discriminarii voite dintre noi, dintre noi si civili, dintre noi si omologii nostri din statele membre NATO, prin respectarea contractelor noastre de activitate la ordin 24h/24 si a angajamentelor asumate de guverne, in ceea ce ne priveste, prin chiar tratatele de aderare la NATO si UE!
            Cat despre bani, daca asta va preocupa, noi am solicitat si solicitam, inclusiv forurilor tutelare externe-EGALITATE. Daca preturile la utilitati, alimente, medicamente, etc., sunt, in România, egale sau chiar mai mari decat in state-le membre NATO si UE, SCMD si sindicatele aliate ale politistilor solicita: pentru civili (adica pentru sotiile, copiii, fratii, surorile, eventual parintii nostri) salarii si pensii egale cu ale omologilor din UE, iar pentru militarii si politistii in activitate, in rezerva, sau in retragere, salarii si pensii egale cu ale omologilor nostri din NATO!
             Mai este ceva ce nu intelegeti? Pentru orice neclaritati, va stam la dispozitie!  

 

Honor et patria! Vae victis!                                                                                                                        

Presedintele SCMD                                                                                     28 martie 2024

Col(r) Mircea Dogaru

 

                                                                               

luni, 18 martie 2024

 

CONSULTARI
OCDE – CONFEDERATIILE SINDICALE DIN ROMÂNIA
- In atentia membrilor CSN Meridian, FNM si SCMD -

                                                                                                                                             
        Miercuri, 13 martie 2024, la sediul ASF, au avut loc, intre orele 16:30 – 18:00, discutiile Delegatiei OCDE, condusa de directorul Pablo Antolin, cu reprezentantii Confederatiilor: BNS (Dumitru Costin si Steluta Enache), Cartel Alfa (Bogdan I. Hossu), Meridian (Mircea Dogaru si Mircea Muresanu), CSDR (Pascu Narcis) si Fratia (Adrian Negoita).
          Tema discutiilor – Legislatia la Sistemul de Pensii Private din România.
          Discutiile s-au purtat fara translator, in limbile franceza, engleza si spaniola.
          In ceea ce ne priveste, am atentionat asupra urmatoarelor:
1. Sfidand Constitutia si Dreptiurile Omului, in România, s-a legiferat pensia privata obligatorie.
2. Pensia privata (suplimentara), pentru care au contribuit militarii si politistii (5% din NET), a fost insusita de guverne prin schimbarea naturii juridice a contributiei in “contributie individuala la Bugetul de stat” (OUG 59/2017), ceea ce, in opinia noastra, este furt calificat.
3. Contributiile, fie la pensia de stat, fie la pensiile private, sunt proprietatea contributorului, care depune lunar, fie din BRUT (la prima), fie din NET. Statul, ca administrator, a desfiintat insa fondurile de pensii, transformandu-le in bugete de asigurari sociale, separate pentru pensiile civile si pentru cele militare. Guvernele folosesc banii cum vor si netransparent, fara sa plateasca dobanda. Mai mult, amesteca pensiile de stat cu indemnizatiile sociale (numite pensii minime) si de merit, restituind, cu aerul ca dau de pomana de la Buget, maximum 30% din contributii. In caz de deces, dreptul de mostenire al familiei este exclus. La pensiile private, asa cum a precizat dl. Hossu, restituirea este de maximum 50%, iar lipsa de transparenta a cheltuielilor cu administratorii de fonduri este cvasitotala.
4. O contributie lunara intinsa pe parcursul a 35 de ani, in conditiile inflatiei galopante, arunca in derizoriu contractual initial si puterea de cumparare a pensiilor, fie de stat, fie private, in conditiile in care alinierea cu inflatia, se face si se raporteaza la o inflatie mult mai mica decat cea reala.
5. Contributiile la pensii se deduc din real-venit, dar, legislativ, restituirile se fac netinand cont de conditiile speciale de munca in cazul civililor, de prestare a activitatii, la ordin, 24h/24, cu asumarea riscului pierderii vietii, prin juramant, in cazul militarilor si politistilor. Pentru guvernele noastre, minerii, fie ca lucreaza in mine de aur, de uraniu, de carbune, etc., pilotii, militarii, politistii, mecanicii de locomotiva, etc., sunt asimilati functionarilor cu manecuta, considerandu-se tot mai mult ca lucreaza in “conditii normale”.
6. In ceea ce priveste varsta de pensionare, nu suntem de acord cu ideea egalitatii bolsevice, 65 de ani pentru toata lumea, barbati si femei, atat datorita mediei de viata scazuta din România, cat si conditiilor specifice de munca/activitate. Un miner nu poate cobori in mina de uraniu la 65 de ani, pentru ca e o varsta pe care n-o apuca. Media de viata la un silvicultor este de 63 de ani, la un militar/politist de 62. Nadia Comaneci nu poate evolua la barna sau paralele la 65 de ani. Un politist de 65 de ani nu poate fugari teroristii de 18-20 de ani si un militar de 65 de ani nu poate pilota F16, conduce tancuri Abrams, sau ataca la baioneta fortele speciale ale lui Putin.
             In concluzie, avem nevoie de o legislatie clara si onesta la pensii, atat civile, cat si militare, atat de stat, cat si private. O legislatie care sa protejeze banul contributorului. Am sugerat FMI si va spunem si dvs. ca, daca in România preturile la utilitati, alimente, medicamente, etc., sunt egale sau mai mari decat in tarile dvs., solicitam salarii si pensii ca in toate statele membre UE pentru civili, conform celor asumate prin Declaratia Schuman (9 mai 1950), iar pentru militari si politisti, conform omologilor nostri din statele membre NATO, noi fiind membri ai NATO cu depline drepturi din 2004 si ai UE din 2007.
               Raspunsul domnului Pablo Antolin (care si-a notat toate interventiile noastre), a fost: “Nu exista o legislatie unitara… Fiecare tara decide pentru ea insasi… Noi nu va putem spune ce sa faceti. Daca ne solicitati ajutorul, va putem sfatui.”!
              Excelent, pentru ca putem preintampina minciunile guvernelor, slugi credincioase ale intereselor straine, care isi scot PIB-ul prin “curbe de sacrificiu”, impuse exclusiv salariatilor si pensionarilor români, cum ca “OCDE ne-a impus”. Ca si in cazul aruncarii vinei incompetentei si slugarniciei lor, pe seama FMI, Comisiei Europene, sau Bancii Mondiale!
              Este drept, dl. Pablo Anotlin a incercat sa apere politica slugilor noastre guvernamentale, sugerand ca n-am putea avea pretentii la aceleasi venituri salariale si pensii ca in Occident, in conditiile in care, la noi, productivitatea este mult mai scazuta.
               Replica noastra, a tuturor, a fost… Care productivitate, cand toate activitatile producatoare de marfuri sau bani au ajuns, in România, pe mana bancilor straine si a multinationalelor, care declara profit ”0”, sau aproape de ”0”, fraudand statul român, iar la productivitatea din tarile dvs., contribuie peste 6.000.000 de romani emigrati, tocmai datorita salarizarii minime, lipsei de perspective, sau, daca vreti, de predictibilitate?

 

15 martie 2024                                                                                                                        Col. (r) dr. Mircea DOGARU
                                                                                                                                                 Presedintele SCMD
                                                                                                                                                 Presedinte Executiv al FNM   
                                                                                                                                                 CSN Meridian