- În promovarea lui Calin Georgescu au fost implicate rețele specializate în destabilizarea democrațiilor
- In atentia Guvernului Romaniei: va prezentam o lista (incompleta, speram sa o completeze ANAF-ul) a companiilor cu cifre de afaceri mari, si care au raportat profit brut ZERO și, implicit, pierderi
- Războiul lui Putin: cum ar putea pierde în 2025
- Călin Georgescu și securiștii - pe cine sprijină suveranistul securistoid. Și viceversa
vineri, 25 aprilie 2014
marți, 22 aprilie 2014
Sarbatorile pascale au trecut. Vineri incepe campania electorala.
Informare
In
atentia tuturor membrilor si aliatilor SCMD
In
timpul jocului anticonstitutional de preselectie, noi am acordat dreptul de a
candida urmatorilor:
- Partidul Poporului - Legea Cojocaru, care avea pe lista si membri SCMD si CNSC;
- Alianta Nationala a Agricultorilor (A.N.A.), care are pe lista si membri SCMD si CNSC;
- Partidul National al Mediului, singurul care a acceptat, integral, "Lista Nationala" si care este hotarat sa conteste in justitite BEC si AEP pentru modul inadmisibil in care, intr-un stat de "drepti" si nu de drept, se schimba regulile in timpul jocului. Reguli care, oricum, nu seamana nici pe departe cu cele din tarile de autentica democratie;
- Mircea Diaconu, ca expresie a vointei populare.
Cu
piratii nu poti lupta decat piratereste! Din patru cangi de abordaj, au "muscat"
tinta doua: A.N.A. si Mircea Diaconu. In ceea ce priveste modul in care vom
actiona in perioada imediat urmatoare, in respectul obiectivelor sociale si
nationale ale Societatii civile, ne vom pronunta dupa data de 25 aprilie, cand
putem, legal, sa o facem.
Hristos
a inviat!
A
sosit clipa invierii si pentru Societatea civila romanesca!
PRESEDINTELE
SCMD,
Col.
(r) dr. Mircea DOGARU
joi, 17 aprilie 2014
Bine ati venit la noi, domnule Ponta
BINE ATI VENIT LA NOI,
DOMNULE PONTA
In Istoria
oricarui popor la care gena de sinucigas nu a fost activata, armata si
structurile de ordine publica si protectie constituie primul / ultimul bastion
al existentei sale nationale si statale. State fara armata nu exista! Pana si
statul Vatican are Garda elvetiana! Armate fara stat exista insa si pot
constitui sau reconstitui, in jurul lor, state! Israelul si Palestina sunt cele
mai recente exemple.
Din
perspectiva acestei realitati, noi, militarii, am inteles corect numirea de
catre primul ministru a unui general de care-l leaga mii de fire politice in
fruntea Ministerului de Interne si subordonarea, direct, de catre Guvern, a principalelor
servicii de informatii ale statului, prin promovarea sefilor acestora ca
secretari de stat. In contextul ofensivei redeclansata de ultimele redute ale
regimului basist impotriva democratiei, cu mijloace specifice statului
politienesc, am inteles si necesitatea protejarii intereselor nationale
impotriva tradarii in interes personal, prin mutarea cabinetului de lucru al
primului ministru la Ministerul Apararii Nationale. Cu atat mai mult cu cat, in
Romania, constitutional, militarii au, prin Art.118, misiunea de garant al
democratiei constitutionale. O misiune pe care si-a asumat-o, inca de la
infiintarea sa in 2009, si SCMD, principalul organizator al societatii civile impotriva masurilor
distructive ale unui regim opresiv, de dictatura personala.
Ceea ce
trebuie sa inteleaga, insa, premierul este ca, la ora actuala, capacitatea de
riposta si indeplinire a misiunilor de catre structurile militare, ordine
publica si siguranta nationala a fost serios diminuata de razboiul psihologic
si imagologic declansat, in 2009, de regimul Basescu - Boc impotriva lor, avand
drept obiectiv mascarea distrugerii programate prin zisele “reforme” si
disponibilizari insotite de umiliri fara precedent.
Structurile
militare au doua componente inseparabile: partea activa si rezerva. Partea
activa a fost serios diminuata, umilita prin promovarea politicului si
incompetentei in functii de conducere, prin avansari care au facut deliciul
presei si continuarea disponibilizarilor irationale. In plus, cei ramasi in
activitate, au fost timorati prin compromiterea viitorului lor ramas la bunul
plac al slugilor basiste si al legilor anticonstitutionale si antieuropene,
promovate prin troc sau frauda parlamentara, 329/2009, 119 si 263/2010, OUG
1/2011.
Aceleasi legi
au constituit, insa, pentru rezerva, legi ale genocidului, urmarindu-se
programat parasirea, de catre rezervisti, “pe cale naturala a sistemului”. Daca
activilor le-a fost batjocorit prezentul si li s-a furat viitorul,
rezervistilor le-a fost furat si batjocorit trecutul si li s-a interzis, nu
numai viitorul, ci si insasi prezentul.
Spre luare
aminte, in vederea transforamtii miltarilor in garant real al democratiei
constitutionale, ne adresam premierului in calitatea domniei sale de
profesionist in domeniul juridic, punctandu-i principalele tare ale legislatiei
basiste antimilitare, din perioaada 2009 – 2011:
- Nerespectarea
legislatiei UE care recunoaște fără rezerve dreptul unor categorii
socio-profesionale (magistrați, militari, polițiști) la un regim aparte în
domeniul pensiilor (Dir. nr. 2003/41/CE a Parlamentului European și a
Consiliului din 2003, privind pensiile ocupaționale). De remarcat ca, prin
decizii succesive, in interesul dictaturii basiste, CCR a recunoscut acest
drept magistratilor (atribuindu-le un
“statut constitutional”) si comisarilor de conturi (!).
- Incalcarea prevederilor
legislatiei existente la momentul emiterii noilor acte normative, respectiv a
Constituției României/2003 (art. 11 alin
(2), art.15 alin. (2), art. 20 alin (2), art. 44 etc. ) și a art. 5 din Legea
nr. 287/2009 (Codul Civil): „Aplicarea
prioritară a dreptului Uniunii Europene. În materiile reglementate de prezentul
cod, normele dreptului Uniunii Europene se aplică în mod prioritar, indiferent
de calitatea sau statutul părţilor.”
- Legea nr. 119/2010,
privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor, HG nr. 735/2010, OUG nr.
1/2011 si Legea nr. 263/2010, privind sistemul unitar de pensii au dus la:
- nerespectarea principiului neretroactivitatii legii, deoarece au afectat
drepturile de pensie stabilite anterior in mod corect si legal prin Legea nr.
164/2001 si nr. 179/2004;
- incalcarea principiului drepturilor deja castigate - principiu consacrat in
legislatia interna de-a lungul timpului, desi nu este statuat “expresis verbis” in vreun act normativ,
dar materializat in legi (spre exemplu, tot in domeniul pensiilor, Legea nr.
19/2000, art. 180, alin (7), reglementa cuantumul cel mai favorabil al pensiei,
conform acestui principiu care a fost preluat si de Legea nr. 263/2010, art.
169, pct. 5); Prin urmare, acest
principiu a fost recunoscut tuturor pensionarilor - mai putin militarilor!
- institutia Avocatului poporului, in concluzia Raportului special pentru anul
2012 mentioneaza: “aplicarea legislatiei
de eliminare a pensiilor de serviciu s–a facut cu nerespectarea textului din Constitutie ce a reprezentat temeiul
legal, iar masura preconizata a aduce economii la buget a adus de fapt
cheltuieli anuale suplimentare de cca 1
mld de lei”
- aplicarea irationala si absurda a principiului contributivitatii unei
situatii ipotetice “ca si cum ar fi
existat”, in fapt militarii si politistii nu au contribuit la sistemul
public de pensii pentru ca au facut parte dintr-un alt sistem cu prevederi
proprii care nu prevedea aceasta obligatie, iar acum lucrurile sunt prezentate
ca si cum militarilor li s-ar face o favoare (alaturi de agricultori!) in
sensul ca, desi nu au contribuit la asigurarile sociale, li se asigura, totusi,
un “ajutor social”
- incalcarea grosolana a principiului nediscriminarii cetatenilor,
in baza oricarui criteriu de orice natura. Activitatea militarilor nu s-a
desfasurat in baza legislatiei muncii, ci au fost de natura contractuala. Ei
si-au respectat pe deplin contractele “de sange” semnate de-a lungul carierei,
incepand cu accederea in institutiile militare de invatamant. Statul roman, in
regimul Basescu – Boc, cu siguranta nu! Militarii nu au avut carnete de munca. Prin
urmare nu se poate reconstitui cu precizie si exactitate volumul veniturilor
realizate in cariera. Parte din documentele de evidenta s-au distrus conform
legilor in vigoare si nu pot fi reconstituite;
- aparitia unor situatii de neimaginat intr-un stat “normal”
– dupa recalculare, revizuire si regularizare parte dintre subofiteri si
maistrii militari (cu deosebire proveniti din aviatie, radiolocatie, servicii
secrete etc) au pensii mult mai mari decat unii ofiteri cu grade superioare, inclusiv
generali! De aici rezulta ca
legislativul nu a cunoscut pe deplin specificitatea domeniului legiferat!;
- infaptuirea unor abuzuri greu de
acceptat intr-o societate bazata pe respectarea legii – pe baza unor acte
inexacte sau false cu totul, parte dintre militarii in rezerva, beneficiaza de
pensii uriase. Legalitatea a fost inlocuita cu “pila” si arbitrariul! Doar la
nivelul Capitalei, Casa de pensii sectoriala a MApN plateste lunar pensii cu
500.000 euro mai mult decat inainte de “cei 3R” basisti. Recalculare, Revizuire
si Regularizare!;
- CEDO, prin
deciziile sale, a hotarat în sensul că, din moment ce principiul legalităţii semnifică
existenţa unor norme interne suficient de accesibile, precise şi previzibile,
preeminenţa dreptului impune necesitatea determinării faptului dacă, pe terenul
aplicării dispoziţiilor art. 1 din Protocolul nr. 1, ce garantează dreptul de
proprietate, a fost realizat un just echilibru între interesele generale ale
comunităţii şi imperativele asigurării protecţiei drepturilor fundamentale ale
individului. Or, un asemenea echilibru nu poate fi asigurat decât în măsura în
care ingerinţa litigioasă a
respectat principiul legalităţii şi nu a fost arbitrară. Este limpede
pentru cine vrea sa vada ca acest principiu nu a fost respectat, iar
arbitrariul este clar ca lumina zilei!;
- Ciuntirea arbitrara a pensiilor militarilor s-a suprapus peste o alta
incalcare grava a Constitutiei prin Legea nr. 329/2009, care a limitat
drastic dreptul la munca a militarilor care au fost disponibilizati fortat,
la o varsta tanara, pentru a indeplini conditiile de aderare la NATO. Initial
li s-a permis sa cumuleze o pensie mica valoric cu un salariu modest de la o
primarie sau prefectura. Din 2009, prin aparitia Legii 329 (cap. IV), nu mai
beneficiaza de acest drept. Acesti militari, prin pregatirea profesinala
anterioara, nu se califica pentru piata muncii in domeniile private. Aceste
companii nu opereaza cu tancuri, tunuri sau complexe de rachete!
Recunoscator premierului pentru interventia
facuta de doua ori in vederea stoparii executarii financiare retroactive a
rezervistilor si pentru promovarea in extremis a legii, partial reparatorii,
241/2013, ii atragem, insa, atentia ca, pentru revenirea sistemului la
parametrii normali de functionare, promovarea in urgenta a Legii pensiilor
militare de stat, proiect intrat in lucru in guvernul Ponta I, si a legilor –
statut ale cadrelor militare si politistilor, cu o corecta incadrare
legislativa a rezervistilor si veteranilor de razboi, sunt absolut necesare din
urmatoarele considerente:
- necesitatea respectarii prevederilor directivelor
UE prin care se recunoaste statutul special al militarilor si politistilor in
plan socio-profesional (dreptul european prevaleaza asupra dreptului intern);
- realinierea Romaniei la sistemul pensiilor militare de stat
caracteristic statelor membre NATO;
- recunoasterea faptului ca, peste tot in lume, militarii activi au un
regim profesional special (munca nenormata cu solda fixa, disponibilitate 24 de
ore din 24, 7 zile pe saptamana, munca in orice fel de conditii, limitarea
drastica prin legea statutului a unor drepturi si libertati fundamentale de
care se bucura ceilalti cetateni, imposibilitatea realizarii unor venituri
suplimentare, admiterea sacrificiului suprem, etc.) regim plin de restrictii si
sacrificii pentru ei si familiile lor,
dar care nu prevede masuri compensatorii pe masura activitatii
militarilor si politistilor. Aceste obligatii se rasfrang si asupra
rezervistilor care nu primesc pensie, ci solda de rezervist pana la varsta de
65 de ani, abia dupa aceasta putand fi asimilati pensionarilor;
- nevoia de dreptate si reparare a unor nereguli majore savarsite in
ultimii ani prin actele normative abuzive ale regimului Basescu – Boc;
- eliminarea discriminarilor dintre militari introduse de HG 1019/2010,
privind conditiile de munca, act normativ ce se aplica doar celor trecuti in
rezerva dupa data de 01.01.2011, in timp ce conditiile de munca au fost
aceleasi pentru toti militarii, indiferent de data trecerii in rezerva;
- excluderea de la noile reglementari si “inghetarea” pensiilor la
nivelul anilor la care au fost stabilite pentru titularii de pensii de urmas in
baza dispozitiilor art. 23 si art. 77 alin (3) din Legea nr. 80/1995, privind
statutul cadrelor militare. Inainte de 2011, logica reglementarii era bazata pe
conexiunea dintre solda militarilor activi si pensia rezervistilor. Aceasta
conexiune trebuie restabilita, avand in vedere mai multe argument, logice si
legale, prin definirea ACTUALIZARII la Art.28 din proiect:
·
Militarii in rezerva sunt in continuare in evidenta de
mobilizare a tarii, ei putand fi oricand chemati in activitate pana la
implinirea varstei de 65 ani, in situatii de mobilizare sau razboi;
·
Gradul militar are expresie financiara in solda de grad
conform prevederilor art. 7 din Anexa VII a Legii nr. 284/2010, legea cadru privind
salarizarea personalului bugetar:
(1) “Pentru gradul militar pe care îl deţine, ca drept
al titularului şi recunoaştere în plan social, personalul militar, respectiv
poliţistul şi funcţionarul public cu statut special din sistemul administraţiei
penitenciare, beneficiază de soldă de grad, respectiv de salariul gradului
profesional deţinut.” Legea nu distinge intre militarii activi si militarii in
rezerva, iar un principiu de drept statueaza ca acolo unde legea nu distinge,
nimeni nu poate face acest lucru.
Cu speranta ca dl. Ponta va intelege corect acest
mesaj, ii uram si Domniei sale si tuturor romanilor care mai cred in Romania,
un Paste fericit si un viitor mai bun!
PRESEDINTELE SCMD
Col.(r)
dr. Mircea DOGARU
vineri, 11 aprilie 2014
INFORMARE PE TEMA PROIECTULUI LEGII PENSIILOR MILITARE DE STAT
Emisiunea pe tema pensiilor, de la
RTV, din 10.04.2014, la care au fost protagonisti d-na ministru Rovana Plumb,
principalul expert al domniei sale si dl. Col. (r) Valeriu Pricina, va continua
duminica, 13.04.2014, intre orele 20.00-22.00.
Cu aceasta ocazie, dl. Col.(r)
Valeriu Pricina a avut o lunga intrevedere cu d-na ministru, expunandu-i
principalele obiectii ale SCMD si ale sindicatelor din politie, fata de
Proiectul Legii pensiilor militare de stat.
D-na ministru a promis ca va studia
proiectul in varianta trimisa de Ministerul Apararii Nationale Ministerului de Justitie si Ministerului de Interne (clic aici pentru vizionare) si ne va comunica opiniile domniei sale cu
ocazia audientei pe care a fixat-o d-lui vicepresedinte SCMD Valeriu Pricina,
dupa sarbatorile pascale.
Rezultatele vor fi analizate in Comitetul
Director al SCMD.
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
vineri, 4 aprilie 2014
joi, 3 aprilie 2014
luni, 31 martie 2014
In mod surprinzator, discriminarea rezervistilor militari ia amploare tocmai in timpul guvernarii celor pe care i-am sprijinit sa acceada la Putere. Poate cineva il informeaza si pe dl. Prim ministru Ponta despre aceasta atitudine inacceptabila intr-un stat civilizat
ROMANIA
SINDICATUL CADRELOR MILITARE
FILIALA
1 FOCSANI
PRESEDINTELUI S C M D
Domnului col(r) dr. Mircea DOGARU
La
data de 27 martie 2014 Filiala 1 Focsani a sindicatului cadrelor militare a planificat Adunarea Generală, pentru
orele 11.00, la Cercul Militar,.
Spre surprinderea tuturor ni s-a
interzis accesul în propria noastra casă - Casa
Armatei – pe motivul ca sindicatul nu are ce cauta în această locaţie. Pana
la acea data nu am avut probleme privind desfasurarea activitatilor de grup,
desi nu beneficiem de un spatiu pentru Biroul Operativ - acesta functionand in apartamentul
presedintelui filialei, iar secretariatul la domiciliul secretarului ales.
Cel ce ne-a transmis aceasta
inadmisibila informaţie a motivat ca este ordinul comandantului garnizoanei, col.
Pop, si a distinsului consilier juridic pe nume Col Dăscălescu.
Ni s-a comunicat că suntem
supravegeaţi şi de serviciul protecţie
şi siguranţă militară. Sincer nu am
cunoscut că acest compartiment se ocupă si cu
monitorizarea cadrelor din rezerva. Cu ce drept şi în ce scop suntem supravegheaţi şi mai ales din ordinul
cui? Consider ca acest aspect constituie un abuz si necesita unele explicatii.
Vă reamintesc faptul ca la 07.06.2012, Ministrul
Apărării Naţionale la acea data, domnul general mr.(r) Corneliu Dobriţoiu, a
avut o întâlnire la Casa Armatei din Caracal, cu pensionarii militari din
garnizoană, membri ai SCMD şi ANCMRR. La întâlnire au participat şi delegaţii
ale filialelor SCMD Dolj şi Slatina si printre altele a facut şi urmatoarea
precizare la punctul 7 a interventiei domniei sale:
,,Am dat ordin în ceea ce priveşte accesul tuturor rezerviştilor în sediile Cercurilor Militare, indiferent de
asociaţia din care fac parte. De acuma dacă veţi mai întâlni refuzuri, vă rog să
mă inştiinţaţi, pentru că deja se va intra la neexecutare de ordin.
Acest ordin a ramas
fara efect in cadrul unor garnizoane printre
care si garnizoana Focsani. Personal am intervenit in
repetate randuri atat la nivelul conducerii SCMD cat si la nivelul conducerii
structurilor ministerului cu atributiuni in acest domeniu (garnizoana; sectia
de cazare din Focsani; Directia domenii si infrastructuri) fara insa a se
concretiza modificarea ordinului ministrului Apararii M-107 din 30.06.2005 care
aproba Instructiunile privind organizarea
si functionarea cercurilor militare din Armata Romaniei.
Pe data de 20 martie 2014, la sediul M.Ap.N., a avut loc
o întâlnire de lucru între reprezentanţi ai Direcţiei Pentru Relaţia cu
Parlamentul şi Asistenţă Juridică, conduşi de domnul colonel Adrian Marius
Şuşu, (împuternicit) ca locţiitor al
Şefului Direcţiei Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică
şi Comisia de dialog a S.C.M.D., condusă
de domnul gl. mr. (r.) Constantin Năstase, unde s-a abordat si subiectul
funcţionării sindicatului în spaţiile Cercurilor Militare, actualul ministru,
domnul Dusa fiind in cunostinta de cauza. Nu cunoastem ce decizie
s-a luat de catre factorii responsabili.
Insist rugandu-va sa abordati cu
seriozitate si raspundere acest subiect si sa constituie un subiect de baza pe
agenda Comitetului Director.
Modificarea Ordinului ministrului Apărării Naţionale nr. M-107 din 2005
nu este problema care să ne aparţina, fapt pentru care demersurile în acest
sens trebuie inţiate de Directia Domenii si Infrastructuri in baza cerintelor
formulate de S C M D.
Suntem
obişnuiţi să nu mai fim salutaţi
sau să nu ni se raspundă la salut
insa sperăm să găsim înţelegerea si înţelepciunea necesară soluţionarii
acestei
probleme care este a militarilor in rezerva, nu numai din garnizoana
Focsani,
si care merită să fie trataţi cu respect indiferent ce varstă au. Am
inaintat adresa comandantului garnizoanei al carui raspuns il asteptam
in regim de urgenta. Functie de raspunsul acestuia ne rezervam
drerptul de a actiona in consecinta. Sa stiti ca daca problema
spatiului nu se rezolva riscam foarte mult in functionarea Filialei.
Din cotizatia incasata si cota parte care ni se cuvine nu putem inchiria
un spatiu iar mie personal nu-mi mai convine sa impart spatiul din
apartament cu Birol Operativ. Cred ca este momentul de a functiona in
mod corect si la FOCSANI.
PREŞEDINTELE
BIROULUI OPERATIV
al FILIALEI 1 FOCŞANI A S.C.M.D.,
Gl.
Bg.(r) Stelian FERARIU
Abonați-vă la:
Postări (Atom)