miercuri, 14 iulie 2010

Unde si cand?


Unde si cand, Eu, Valeriu Pricina, am facut vreo afirmatie privitoare la transformarea Sindicatului in partid politic, sau la eventuala lui asezare la remorca vreunuia?

Ceea ce mi se pune in seama are aspect penal pentru acela care o face. Vom examina in Comitetul Director aceasta chestiune si vom hotari. Nu neg faptul ca am avut in ultimii 20 de ani si am si in prezent oferte mai mult decat tentante - sincere sau impingatoare catre compromitere. 
Ma mandresc, insa, cu faptul ca toata prestatia mea ofitereasca, publicistica si scriitoriceasca s-a aflat sub lumina luceafarului absolut al unei constiinte curate, de patriot roman autentic. Cele bune si cele mai putin bune infaptuite de mine s-au asezat firesc sub izvorul fara zoaie si fara vopsele contrafacute al acestei lumini si aici nu voi schimba niciodata nimic, indiferent de riscuri si pierderi.

Numai intregul Sindicatului, consultat si invitat sa hotarasca democratic, ar putea modifica natura luptei comune in altceva decat este ea astazi, dar eu nu voi adera nici atunci la aceasta schimbare. Daca vreodata - fapt putin probabil - se va ivi in Romania o formatiune politica de o alta factura decat toate cele de azi si eu ma voi hotari sa ader la programul ei, atunci acest lucru se va produce printr-o marturisire imediat publica si prin retragerea din Sindicatul la care tin atat de mult.

Totul la vedere, nimic pe ascuns, intotdeauna raspicat si in fata camarazilor de actiune si de idei. Sa lasam javrele sa latre. Oamenii de bun simt stiu sa deosebeasca mieunatul nocturn de ecoul vocii leului in savana.

Am onoarea sa va salut!

Valeriu Pricina