ANUNT REFERITOR LA PROCESUL JURIDIC AVAND CA SUBIECT DISCRIMINAREA PRODUSA DE LEGEA 282/2023

1. Puteti descarca de la https://drive.google.com/file/d/1yOxkoklw1LcBTm1SSeCk2qpA28qU-Xjf/view?usp=drive_link formularul/declaratia care trebuie completata si semnata de catre membrii sindicatului participanti la procesul declansat in Justitie de catre SCMD pentru discriminarea produsa de Legea 282/2023; 2. Rezervistii din toata tara, care nu sunt membri ai SCMD si care doresc sa sprijine aceasta actiune, sunt rugati sa se inscrie in sindicat. Detalii despre inscrierea in SCMD gasiti la http://scmdsecretariat.blogspot.com/2010/02/procedura-de-primire-de-noi-membri.html

marți, 16 mai 2017

                                     Către,
 ~MINISTRUL APARARII NATIONALE~ 

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul punct de lucru in Bucuresti, str. Pajurei nr.13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in conformitate cu art. 7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:
1.In Propunerea legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, in cuprisul art. 40, este prevazuta suspendarea actualizarii pensiilor de serviciu in functie de majorarea salariilor, soldelor, indemnizatiilor de incadrare  si indemnizatiilor lunare, aceasta urmand sa se faca dupa aplicarea integrala a dispozitiilor acestui act normativ.
Aceasta reglementare (al carui numar de articol coincide nefericit cu art. 40 din OUG nr. 57/2015), constituie o noua imixtiune a unor dispozitii privind pensiile militare de stat in cuprinsul unei legi care priveste drepturi salariale, inclusiv ale cadrelor militare din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Pe langa aspectul de nelegalitate pe care il reiteram prin prezenta, invocam si aspectele de oportunitate si moralitate care decurg implicit din acest articol, in conditiile in care dupa 2011, cadrele militare in rezerva si in retragere au fost supuse constant unor modificari legislative in detrimentul exclusiv al acestora,  modificari asupra carora ulterior s-a revenit, dar pentru unii dintre ei prea tarziu, avand in vedere „iesirile pe cale naturala din sistem”.
Conform celor mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati punctul dvs. de vedere referitor la art. 40 din propunerea legislativa, precum si demersurile ministerului pentru a preintampina noi inechitati fata de cadrele militare in rezerva si in retragere care au facut parte din structurile sistemului de aparare, ordine publica si siguranta nationala care au desfasurat activitati in slujba patriei si poporului roman.
2.In acelasi document, respectiv Propunere legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, nu am regasit in mod explicit un articol din care sa rezulte acordarea ajutoarelor la trecerea in rezerva a cadrelor militare si functionarilor publici cu statut special, corespondentul actualului art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010.
La cererea expresa a unui numar mare de membri de sindicat, care ne-au solicitat sprijinul in vederea apararii drepturilor acestora, respectiv de a primi ajutorul prevazut de art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010, va rugam sa ne comunicati numarul noului articol din propunerea legislativa care prevede acordarea drepturilor  mentionate mai sus, iar in caz contrar  (daca acordarea ajutoarelor nu se mai regaseste in textul  sus aratat) sa ne comunicati demersurile pe care le-ati intreprins pentru a corecta aceasta omisiune.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca membrii nostri de sindicat sunt vatamati in drepturile lor prin demersurile juridice pe care le promoveaza structurile din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, inclusiv Ministerul Apararii Nationale


 Presedintele S.C.M.D.                                           
Col.(r) dr. Mircea DOGARU