luni, 30 septembrie 2013

INFORMARE
 PRIVIND LEGEA PENSIILOR MILITARE DE STAT

In atentia membrilor SCMD,
a tuturor cadrelor militare in activitate, in rezerva sau in retragere

Doamnelor si domnilor generali, ofiteri, maistri militari, subofiteri, militari angajati pe baza de contract,
Spre deosebire de Ministerul de Interne, unde exista sindicate, MApN nu a dat curs Recomandarii din 2002 a Consiliului Europei, de organizare a cadrelor militare active in sindicate, astfel ca acestea nu pot lua pozitie, in mod organizat, in ceea ce priveste Proiectul Legii pensiilor militare de stat, care le statueaza viitorul de rezervist  si nu de asistat social. Pe cale de consecinta,  in demersurile care urmeaza, SCMD si SNPPC vor actiona impreuna, in interesul general al tuturor militarilor activi, in rezerva sau in retragere.

Adresele au fost trimise responsabililor din guvern de Proiectul Legii pensiilor militare de stat, deoarece s-a constatat ca acesta a fost blocat, de luni de zile, la Ministerul Muncii. Nici SCMD, nici SNPPC nu vor fi de acord ca vreunul dintre cele trei articole semnalate sa dispara din proiect, urmand a actiona impreuna, legal, utilizand toate mijloacele actiunii sindicale, pentru ca viitoarea lege sa restituie in integrum drepturile rezervistilor, consfiintite de intreaga legislatie romaneasca din perioada 1830 – 2010 ca si de legislatia in materie a statelor membre NATO si UE.





miercuri, 25 septembrie 2013

INFORMARE




Situatia PLX -109/2012
Pentru a sasea oara consecutiv, ieri 24.09.2013, discutarea proiectului a fost amanata in Camera Deputatilor, intentia, din ce in ce mai clara fiind de retrimitere a proiectului inapoi la comisii.
In fapt, ar fi catastrofal pentru USL sa-si respinga propriul proiect reparatoriu, depus pe vremea cand era in opozitie. In acelasi timp, pare dificil pentru domnii politicieni, aburiti de socotelile tovarasului Gherghina, sa priceapa ca:
·        dreptul la munca nu poate fi limitat nicaieri in lume, nici chiar in Romania;
·        un rezervist sau un pensionar civil, care au o pensie pentru ce au lucrat in trecut, vor fi platiti de stat, la nivel de stagiar, avand vechime zero;
·        exista meserii profesate numai in armata, dovada ca la receptia unor aparate de zbor la Brasov se afla astazi, cpt.cdor. (r) Groparu si nu altcineva, pentru ca nu exista alt expert in domeniu;
·        toate administratiile statelor membre UE si NATO folosesc cu predilectie experti rezervisti. Doar in Romania acestora li s-a limitat prin lege dreptul la munca;
·        nici pe domnii deputati nici pe tov. Gherghina, n-ar trebui sa-i intereseze cine este persoana care incaseaza salariu, pentru ca salariul oricum se plateste cuiva. Noi nu cerem bani suplimentar, ci niste drepturi constitutionale si europene – dreptul de a participa la orice concurs pentru ocuparea oricarui post, in conditiile legale de varsta si competenta, pana la 65 de ani si dreptul constitutional de a munci oriunde dorim. Daca acest lucru nu se intelege, probabil ca actionarea in justitie a tov. Gherghina pentru lipsirea voita a administratiei si economiei nationale de experti, cu alte cuvinte pentru subminarea economiei nationale, va convinge!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU


IN ATENTIA MEMBRILOR
FILIALEI 1 SCMD  BRASOV


   Avand in vedere necesitatea reorganizarii Filialei 1 Brasov, se convoaca adunarea generala a Filialei 1 Brasov, in ziua de marti, 1 octombrie, incepand cu orele 11.00, la Cercul Militar (Casa Armatei) Brasov.

Presedintele SCMD,                              Vice-presedinte coordonator zona 7,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU                 Col.(r) Stefan TUDOSIE

vineri, 20 septembrie 2013

In atentia tuturor membrilor SCMD, dar si a rezervistilor care nu inteleg, inca, necesitatea existentei unui sindicat al militarilor

Cu privire la aplicarea Legii 241/2013
MApN, prin noul Secretar de stat, d-na Otilia Sava, a raspuns cu promptitudine ofertei SCMD ca o comisie de experti ai acestuia sa colaboreze cu conducerea Casei Sectoriale de Pensii si a Comisiei de contestatii, pentru rezolvarea pe cale amiabila, rapida, legala, a oricaror disfunctii ce ar putea apare in procesul aplicarii Legii reparatorii, de care beneficiaza exclusiv  rezervistii discriminati prin Legile 119 si 263/2010 si OUG 1/2011. Ieri, a avut loc la sediul MApN, intalnirea definitorie pentru realizarea  acestei colaborari. Din discutiile purtate cu d-na Secretar de stat si factorii responsabili din subordine, au rezultat urmatoarele:
  • Astfel de disfunctii vor apare in mod inevitabil, dat fiind timpul scurt de aplicare a Legii. Prin comisia respectiva, SCMD va semnala punctual toate cazurile, urmand a se stabili, de comun acord, modalitatile de rezolvare;
  • In mod cert vor apare erori in ceea ce priveste stabilirea grupelor de munca, stiut fiind ca, la data aparitiei legislatiei antimilitare, circa 23.000 de cazuri ramasesera nerezolvate, doar la nivelul MApN. Anularea deciziilor emise in acest sens, in operatiunea de "revizuire", s-a facut deja, in unele cazuri, de-a valma, fara a se lua in considerare faptul ca era vorba despre drepturi pe care cadrele ar fi trebuit sa le primeasca la trecerea in rezerva, cu mult inainte de 2009. S-a exemplificat in acest sens, prin cazul particular al dl. Col Misu Naon de la Craiova, si prin sesizarile d-lui vicepresedinte Col. Remus Macovei de la Constanta.
  • Revenirea la cuantumul din dec 2010 se va face, din oficiu,  prin noi DECIZII DE PENSIE, emise in baza Legii 241/2013. Aceasta este o mare victorie, deoarece vom beneficia de primele decizii in care este mentionat cuantumul din dec. 2010. Rog asadar pe toti membrii de sindicat sa nu mai piarda timpul cu "alerte" pe aceasta tema. Nimeni nu este obligat sa faca vreo cerere, iar cand va primi talonul cu cuantumul din dec. 2010, fiecare va primi si decizia aferenta. SRI a inceput deja transmiterea de noi decizii, iar la MApN, peste 4200 sunt deja gata de a fi expediate, procesul incheindu-se in luna octombrie.
  • Directorul Casei Sectoriale de Pensii ne-a informat ca deciziile de recuperare in baza legislatiei Boc, nu vor avea efect, iar in cazul celor care au apucat sa fie executate, oamenilor li se vor restitui banii retinuti. Tot domnia sa si-a asumat formularea de la art. 2, din Legea 241/2013, ca pe o mare victorie, deschizand calea recuperarii integrale a sumelor abuziv retinute.
  • S-au pus la punct termenii colaborarii dintre conducerile Casei sectoriale de pensii si Comisiei de contestatii a MApN, cu comisia desemnata de CD al SCMD, condusa de dl. vicepresedinte Gl. Mr. (r) Constantin Nastase.
  • D-na Secretar de stat a fost pe larg informata despre necesitatea sprijinirii in discutiile din Camera Deputatilor a Pl x 109/2012 si, pe langa Ministerul Muncii, apoi in Parlament, a Proiectului Legii pensiilor militare de stat, conform cerintelor legale sustinute si argumentate de SCMD si aliatii sai.

Cu privire la Plx 109/2012
Acest proiect de lege, vizand incetarea discriminarii, anticonstitutionale, a tuturor pensionarilor, dar, in primul rand a rezervistilor, a trecut de Senat, soarta sa urmand a fi decisa de Camera Deputatilor. Desi in martie-iunie a.c. aveam asigurari de la conducerile comisiilor de munca si buget-finante ale Camerei, ca proiectul va trece cu certitudine, daca Legea reparatorie, de care este strans legat, va fi promulgata, comisiile in cauza, dezorientate de limbajul de lemn al vechiului tovaras Gherghina, au dat aviz negativ, in conditiile in care Legea 241/2013 este deja functionala.
Personal, am contactat toti factorii de decizie sau de influenta din USL si Camera deputatilor, pe care ii cunosc,  punandu-le la dispozitie argumentele noastre privind necesitatea adoptarii acestui proiect si am indemnat pe toti membrii SCMD sa faca acelasi lucru.
Propus spre dezbatere in Camera pentru marti-miercuri (17-18 sept ac) proiectul nu a fost discutat in 17 sept., deoarece era la sfarsitul listei, iar pe 18 sept. nu s-a discutat din lipsa de cvorum, fiind amanat pentru zilele de 23-24 sept. unde este inscris la nr. 37.
Reiterez rugamintea catre toti membrii de sindicat de a apela la deputatii din colegiile unde i-au sprijinit in alegeri, de a intelege necesitatea abrogarii anticonstitutionalului art. 4 din Legea 329/2009, cu urmatoarele argumente:
  1. Plx 109/2012 este un proiect exclusiv al senatorilor si deputatilor USL, inaintat cu intreaga argumentatie, in baza intelegerilor semnate cu SCMD/CNSC, inainte de alegeri si referendum. Ar fi o lovitura catastrofala de imagine pentru USL, a carui popularitate este deja in scadere, sa-si respinga propriul proiect, adica una dintre primele actiuni doveditoare de bune intentii, fata de cei ce i-au sprijinit ca electorat in 2012.
  2. Limitarea dreptului la munca este anticonstitutionala, potrivit prevederilor actualei Constitutii si in contradictie cu intreaga legislatie europeana si a statelor membre NATO, adica a organismelor la care am aderat prin semnarea unor tratate.
  3. Cu predilectie, administratiile americana, franceza, germana, etc. folosesc pe post de experti rezervisti care isi pastreaza toate drepturile pentru ceea ce au muncit, beneficiind de sume contractuale ca indemnizatii/salarii, pentru angajamentele in curs. Doar Romania exclude, neconstitutional, prin lege, pe rezervisti, care au iesit la pensie si vor iesi si in continuare mai devreme decat varsta standard pentru pensionarii civili.
  4. Numai in Romania, mentalul bolsevic se pastreaza, fiind interzis prin lege, dreptul de a acumula venituri prin munca, in loc sa fie interzisa, asa cum este normal, inavutirea prin furt!
  5. Dreptul de a cumula salariul cu pensia de catre rezervisti a fost stabilit, acceptat si, in baza lui s-a actionat inca din 1999, in conformitate cu necesitatea modificarilor legislative din perioada de preaderare, apoi de aderare a Romaniei la UE si NATO. In acest sens, s-au primit bani, s-au constituit centre de reconversie profesionala, s-au incheiat acorduri (spre ex. intre MApN si Ministerul Educatiei) pentru ca, dupa aderare, fostul activist judetean al UTC si UASCR Emil Boc sa anuleze retroactiv totul, readucandu-ne la conditiile comunismului primitiv.
  6. Rezervistii nu cer in fond, pentru ei si pentru toti pensionarii, decat dreptul de a munci, acelasi pe care il au omologii lor in toate statele membre NATO si UE. Indiferent cum se numeste, pensia se refera la o activitate contractuala incheiata, in timp ce salariul, la una desfasurata in baza unui contract in derulare, pornita de la o vechime zero.
  7. Nimeni nu obliga pe nimeni ca statul sa-i angajeze pe rezervisti/pensionari. Solicitam doar recunoasterea unor drepturi constitutionale, cum ar fi dreptul legal la munca nerestrictionat, intre 18-65 ani si dreptul de a participa, intre aceste limite de varsta, daca indeplinim conditiile, la ocuparea oricarui post.
  8. Pentru politicienii mai tineri, care se lasa pacaliti de ticaloasele opinii de genul: "Adica noi dam afara mii de salariati tineri si-i angajam pe astia" afirmam ca, in toate statele civilizate, criteriul de baza la angajare este nu varsta ci COMPETENTA. Iar oamenii sunt platiti pentru cat produc, atata timp cat produc.
  9. Vedeti si  declaratia politica a d-nei Senator Gabriela Firea, din 22 mai 2013.

Cu privire la Proiectul Legii pensiilor militare de stat
Conceput in 2012 de reprezentanti ai tuturor structurilor nationale ale militarilor si politistilor in activitate sau in rezerva, dupa multe peripetii, acest proiect, de care raspunde, desemnat fiind de catre premier, dl. Ministru Mircea Dusa, continua sa fie blocat la Ministerul Muncii, de indivizi pentru care nu exista oameni ci numai cifre. Adica de vechii "tovarasi NU SE POATE" de ieri, deveniti intre timp "domni", dar care si-au pastrat mentalul de tovarasi.
Dl. Ministru Mircea Dusa a afirmat cu consecventa ca, in momentul in care primeste draftul de la Ministerul Muncii, il vom primi si noi, pentru a putea analiza textul final, nu variantele care circula pe Internet la deruta, si care nu exprima actuala realitate.
Asa cum am informat factorii responsabili ai MApN, in discutiile de ieri, in data de 18.09.2013, am initiat impreuna cu reprezentantii sindicatelor politistilor activi o alianta in lupta sindicala, urmand sa actionam solidar, in interesul comun al  rezervistilor si al viitorilor rezervisti, prin toate mijloacele legale, pentru ca statutul si toate drepturile militarilor in rezerva sa fie restabilite si batute in cuie.
Nici noi, nici politistii, nu vom accepta, intrucat se jongleaza cu termenul "pensie" care din 2005, in mod aberant, are in fapt doua aspecte - "bruta" si "neta", sa mai fim pacaliti si vom lupta impotriva oricarui proiect care:
  • ia in calcul salariul de grad si functie NET si nu BRUT real;
  • desfiinteaza legatura dintre rezervisti si activi, eludand prevederile corelarii pensiilor cu cresterile salariale la activi
Cu privire la Consiliul National al Reprezentantilor SCMD (CNR)
La ultimul CD s-au luat in discutie propunerile venite de la persoane interesate in devansarea lucrarilor CNR, fara a exista o alta motivatie decat dorinta unora de a provoca alegeri nestatutare si schimbarea unora sau altora dintre membrii CD.
Intrucat interesul general al tuturor membrilor SCMD contravine intereselor personale comandate sau dictate de orgolii ale unora, reamintesc urmatoarele realitati:
1.      Legea 241/2013 va fi aplicata in octombrie, actiunea SCMD, pentru aplicarea ei corecta, urmand a se desfasura pana la sfarsitul anului. 
2.      Situatia obtinerii dreptului la munca este cea expusa. Nu numai cei care ne acuza de "delasare" in acest domeniu, fiind direct interesati ci si presedintele SCMD, care are 58 de ani si mai poate lucra pana la 65 si alti membri ai CD in aceeasi situatie, toti victime ale Legii 329/2009. 
3.      Legea pensiilor militare de stat, care cuprinde si prevederile Legii 241/2013 si ale PLx 109/2012 a fost anuntata de premier ca intrand in vigoare pe data de 01.01.2014. Pentru aceasta, proiectul trebuie promulgat ca lege si publicat in Monitorul Oficial cel mai tarziu pe 02.12.2013. Batalia pentru aceasta lege se va desfasura asadar in lunile octombrie si noiembrie a.c. 
4.      In interesul tuturor, CNR trebuie sa se desfasoare prin urmare la sfarsitul perioadei amintite, pentru a sti exact cum stam in privinta legislatiei si a adopta strategia care se impune pentru 2014, functie de cat de "reparatorii" vor fi legile in cauza. Adica este absolut necesar sa stim daca in 2014 ne vom bate tot pentru recuperarea drepturilor abuziv anulate in perioada 2009-2011 sau vom actiona ca sindicat pentru asigurarea de locuri de munca, de centre de odihna si de sanatate, de actiuni culturale, in domeniul turismului, etc. Tot functie de situatia legislatiei care ne priveste, vom decide si implicarea noastra, ca parte si in cadrul societatii civile, in alegerile care vor avea loc in 2014. Ramane ca dvs. sa decideti ce este mai important: interesul general sau interesul personal ori bazdacurile unora!

Cu privire la atacurile murdare ale lichelelor
Din primavara lui 2010, de cand am anuntat manifestatia din 25 Octombrie 2010 de la Cotroceni, vechii membri ai CD si, in primul rand presedintele SCMD si membrii fondatori, sunt tinta calomniilor, atacurilor diversioniste sau injuriilor unor persoane, mereu aceleasi si care latra in continuu ca nimic nu este bun, ca liderii SCMD se fac vinovati, ba de inexistente deturnari de fonduri, ba de tradari, ba de ambitii politice. Va reamintesc campania furibunda de anul trecut, cand unii ma anuntau senator pe listele PSD. Alegerile au trecut si nici un mancator de laturi nu si-a cerut scuze. Astazi, aceiasi, il vad pe vicepresedintele Col Valeriu Pricina, "ministru al Apararii". Bine ca nu ne vad candidati la presedintie si la functia de premier, ca sa ne punem in cap si USL-ul in totalitate, si PDL-ul si UDMR-ul!
Este si nebunie la mijloc, pentru ca la unii dementa senila se instaleaza mai devreme si ticalosie, pentru ca unii au trait ca guzganii, avansand pe spinarea colegilor, prin colportare de zvonuri, servilism dezgustator fata de factorii de decizie sau deschizand usa cu piciorul, mainile fiind ocupate de ofrande. Este si orgoliu dement, nesustinut de realitatea propriilor "putirinte", pentru ca stiti dvs. ce se spune despre "fudul". Este insa, mai presus de toate setea de razbunare a unui inalt si deloc distins personaj, naufragiat in politica, impotriva SCMD in ansamblu, a liderilor sai din toata tara, cu deosebire din Bucuresti, Iasi si Constanta, dar si in mod special impotriva numitilor Dogaru si Pricina, care i-au tinut piept in media. Astazi, un consilier al personajului, fost militar, originar din Constanta (unde se manifesta o grava fractura in PSD) racolandu-si vechii amici CI-sti acoperiti, din port, isi bombardeaza fostii colegi de promotie din toata tara, membri SCMD, incercand sa manipuleze BO ale filialelor impotriva conducerii SCMD. A fost creata si o organizatie pirat a rezervistilor care ataca acum nu numai SCMD, dar si ANCMRR si UNPR si, in general, orice structura a rezervistilor care a luptat sau lupta impotriva inaltului personaj amintit si a dorintei sale disperate de a scapa nescarmanat la incheierea mandatului si a-si vedea urmasii pensionati la o varsta frageda, pe bani grei, europeni.
De o parte fapte, inclusiv realitatea ca numitul Dogaru si-a pierdut, din cauza pozitiei de lider SCMD, un salariu la privat de 4.500 lei net lunar, ca nu are concedii, weekend-uri, ca-si trateaza inerentele boli "din mers", fiind 24 din 24 ore la dispozitia membrilor SCMD si promovand interesele lor, iar de cealalta parte, vorbe fara acoperire si insulte, din ce in ce mai demente, pentru ca disperarea este mare. Nu stiu care este exact pozitia d-lui Pricina sau a celorlalti membri CD ori presedinti de filiale terfeliti pe bloguri "din interior", dar, in ceea ce ma priveste, mi-am propus sa rezist pana la promulgarea si intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare de stat, dupa care imi va face o placere deosebita sa-i actionez in instanta, in baza tomurilor de balacareli, adica de probe deja adunate, pe respectivii. Unul cate unul! Pentru ca prostia, o fi ea "fudula", dar se si plateste!

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU