vineri, 14 iulie 2017

DEZINFORMARE

- IN ATENTIA MEMBRILOR SCMD DIN JUDETUL CLUJ -

Referitor la zvonul ca SCMD ar organiza la Cluj-Napoca o consultare pe probleme juridice, marti, 18.07.2017, va aduc la cunostinta urmatoarele:
  • Conducerea SCMD inca nu a stabilit o data pentru reorganizarea Filialei 1 Cluj Napoca a SCMD si infiintarea unei Filiale 2 pentru camarazii trecuti in rezerva dupa 01.01.2016;
  • Actiunile in justitie pentru redobandirea unor drepturi se fac dupa o procedura bine stabilita de catre conducerea Departamentului Juridic al SCMD, care poate fi contactata la tel.0736600963 si 0736601143, pentru instructiuni;
  • Nici conducerea SCMD nici Departamentul Juridic nu au initiat vreo consfatuire pe aceasta tema la Cluj Napoca, marti, 18.07.2017;
  • Avocatii Departamentului Juridic al SCMD nu au mandat de reprezentare in justitie decat pentru membrii SCMD.
Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 12 iulie 2017

DIALOGUL PRESEDINTELUI SCMD CU MINISTRUL APARARII NATIONALE

-          In atentia tuturor rezervistilor -
Doamnelor si domnilor,
Astazi, 12.07.2017, presedintele SCMD a fost invitat, la prima ora, de ministrul Apararii Nationale, dl. Adrian Tutuianu, pentru clarificarea unor probleme legate de recentele proiecte legislative.
In discutii au fost abordate urmatoarele probleme:
1.       Derapajele actualei Legi a salarizarii unitare si consecintele nefaste asupra militarilor si politistilor activi, prin coeficientii ridicoli de salarizare, pana la nivelul sefului SMG si desfiintarea unui drept castigat - dreptul la ajutoare salariale si salarii compensatorii;
2.       Discriminarea rezervistilor din toate structurile, iesiti la pensie inainte de 1 ian. 2016, prin ilegalul art. 40 din OUG 57/2015, care desfiinteaza baza de calcul a pensiei instituita de Legea pensiilor militare de stat si care sunt posibilitatile de remediere;
3.       Furtul calificat comis asupra rezervistilor prin introducerea in baza de calcul a pensiei de stat, a pensiei private (suplimentare) instituita in 1967 printr-o contributie de 5% - 25% din salariul net, urmand a fi adaugata, la trecerea in rezerva "ca altceva decat pensia militara de stat";
4.       Furtul calificat comis asupra rezervistilor militari si politisti, prin confiscarea pensiei contributive realizata prin munca, in calitate de civil, dupa trecerea in rezerva, dar si a anilor de munca civila, transformati retroactiv in vechime militara;
5.       Proiectul Legii sistemului unitar de pensii.
La aceasta chestiune, presedintele SCMD a subliniat urmatoarele:
a.       Este necesara definirea, in cadrul Legii, a conceptului de "pensie", deoarece la ora actuala, in mod aberant, sunt considerate pensii venituri de tip salarial care nu au nici o legatura cu vreun contract de munca sau cu mult laudata contributivitate: indemnizatiile de merit viagere ale parlamentarilor si revolutionarilor, ajutoarele sociale date fostilor cooperatori si altor categorii, salariile in proportie de 75% acordate de intreprinderi persoanelor care s-au accidentat cu consecinte ireparabile in timpul muncii, venitul social minim garantat, etc., toate avand o natura juridica similara burselor studentilor, alocatiilor pentru copii si mame, etc. Drept urmare, SCMD propune doua legi - o Lege a sistemului unitar de pensii si o Lege a indemnizatiilor viagere si ajutoarelor sociale pentru a-i separa pe cei 2,2 milioane de pensionari contributori de cei circa 3,2 milioane de beneficiari necontributori.
b.      Pensia este un drept patrimonial dobandit legal in urma unor contracte de munca si care nu poate fi anulat, ajustat, limitat, etc. Indemnizatiile si ajutoarele sociale sunt aleatorii, statul instituindu-le si retragandu-le, dupa posibilitati.
c.       Exista doua categorii de pensii in sistemul public sau Pilonul 1, pensiile civile si militare. Pensiile civile se obtin in urma unor contributii la si de la Casa Nationala de Pensii. Pensiile militare de stat au alt regim, pentru ca altul a fost regimul de munca (24 din 24 ore, cu plata doar a 8 ore si cu riscul asumat al pierderii vietii) contributiile fiind mult mai mari, dar in interiorul sistemului, platile facandu-se prin Casele Sectoriale militare.
d.      Cu data de 1 ian. 2016, Ministerul Muncii a pierdut orice competenta asupra salarizarii si stabilirii pensiilor militare, acestea cazand in sarcina Ministerului Apararii, coordonator pentru intreg Sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
e.      O preconizata readucere ilegala si penala, prin inventarea de contributivitati care n-au existat, a rezervistilor, in sistemul civil si la Casa Nationala de Pensii, va fi imediat sanctionata de SCMD care va demara procedurile de acuzare in justitie a vinovatilor de fals si uz de fals.
Pe cale de consecinta SCMD a solicitat sprijin pentru apararea normalitatii si neincluderea rezervistilor in legea civila. Presedintele SCMD a adus multumiri totodata majoritatii parlamentare pentru ca a inteles ca intr-o Lege a salarizarii nu au ce cauta prevederi privind reglementarea pensiilor. Valabil si pentru Legea salarizarii unitare (fostul art. 40) si pentru fosta OUG 57/2015 (inca actualul art. 40).
Credincios misiunilor asumate, SCMD va actiona in continuare pentru inlaturarea nedreptatilor si a discriminarilor la adresa militarilor si politistilor activi, in rezerva si in retragere, dar si a tuturor cetatenilor Romaniei, de care militarii si politistii sunt legati prin juramant sa-i apere, asa cum prin juramant s-au angajat sa apere interesele nationale si existenta unitara si independenta a Romaniei, impotriva oricui.
Honor et Patria! Vae victis!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea Dogaru

luni, 3 iulie 2017

LEGE nr. 152 din 27 iunie 2017
pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016
 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare
EMITENT:
Parlamentul

PUBLICAT ÎN:
Monitorul Oficial nr. 487 din 27 iunie 2017
Data Intrarii in vigoare: 30 Iunie 2017

  ART. I
   Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99 din 15 decembrie 2016
 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1035 din 22 decembrie 2016.
  ART. II
  (1) De la data intrării în vigoare a prezentei legi se majorează cu 30% cuantumul brut al salariilor de bază pentru personalul care nu a beneficiat de majorări salariale potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 2/2017
 privind unele măsuri fiscal-bugetare, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, din:
  a) bibliotecile naţionale sau de importanţă naţională, stabilite potrivit legii, precum şi din cadrul Bibliotecii Academiei Române;
  b) muzeele de importanţă naţională, stabilite potrivit legii.
  (2) De la data intrării în vigoare a prezentei legi se majorează cu 20% cuantumul brut al salariilor de bază pentru următoarele categorii de personal:
  a) personalul din instituţiile şi autorităţile subordonate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, inclusiv oficiile de studii pedologice şi agrochimice, cu excepţia Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, a Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi a direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti;
  b) personalul din cadrul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“ şi din unităţile de cercetare-dezvoltare din subordinea acesteia;
  c) personalul din unităţile care funcţionează în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului;
  d) personalul medical din cabinetele medicale din structurile teritoriale de expertiză medicală şi recuperare a capacităţii de muncă din subordinea Casei Naţionale de Pensii Publice;
  e) personalul care nu a beneficiat de majorări salariale potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 2/2017
 privind unele măsuri fiscal-bugetare, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, din cadrul instituţiilor publice de spectacole sau concerte aflate în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, precum şi personalul din direcţiile judeţene de cultură, respectiv a municipiului Bucureşti;
  f) personalul de specialitate din cadrul secretariatului tehnic din structura Consiliului Economic şi Social.
  (3) De la data intrării în vigoare a prezentei legi se majorează cu 15% cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie ale următoarelor categorii de personal:
  a) personalul din cadrul bibliotecilor centrale universitare;
  b) cadrele militare în activitate, precum şi soldaţii şi gradaţii voluntari, inclusiv personalul civil din Ministerul Apărării Naţionale şi instituţiile aflate în subordinea sa, cu excepţia celor care au beneficiat de majorări potrivit Legii nr. 250/2016
 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2016
 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015
 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
  c) personalul din cadrul Secretariatului de stat pentru recunoaşterea meritelor luptătorilor împotriva regimului comunist instaurat în România în perioada 1945-1989.
  (4) De la data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul brut al salariilor de bază pentru personalul din cadrul Autorităţii pentru Reformă Feroviară se stabileşte la nivelul aflat în plată pentru personalul din cadrul Ministerului Transporturilor.
  ART. III
  Prin derogare de la prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017
 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 115/2017
, de la data intrării în vigoare a prezentei legi indemnizaţia de merit acordată în temeiul Legii nr. 118/2002
 pentru instituirea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte în cuantumul prevăzut la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 118/2002

  ART. IV
  De la data intrării în vigoare a prezentei legi, pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în secţii/compartimente de oncologie medicală, oncologie pediatrică, radioterapie, hematologie oncologică şi în secţii/compartimente pentru arşi, sporurile şi alte drepturi salariale specifice activităţii se vor calcula prin raportare la salariul de bază aflat în plată.
  Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75
 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


         p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
          PETRU-GABRIEL VLASE
          PREŞEDINTELE SENATULUI
          CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU
  Bucureşti, 27 iunie 2017.

  Nr. 152.

MOD DE APLICARE
In atentia tuturor rezervistilor proveniti din M.Ap.N.

Doamnelor si domnilor,

OUG nr. 99/2016 aplicata ca Legea nr. 152/2017 introduce o corectie la solda de functie numai pentru militarii din M.Ap.N., instituind un plus de 15%.
Impactul asupra pensiilor este urmatorul:

  • legea 152/2017 se aplica doar pensiilor aflate in plata dupa recalculare;
  • recalcularea se va termina in 3 luni, potrivit datelor de la Casa Sectoriala a M.Ap.N.;
  • in anul in care are loc o crestere de venit la activi, la pensie se aplica ori indexarea ori alinierea;
  • in situatia in care rezultatul alinierii este mai mare decat rezultatul indexarii, indexarea fiind acordata de la inceputul anului, se mai primeste diferenta de cuantum dintre aliniere si indexare.


Va atragem asadar atentia ca indexarea a fost 5,25% din venitul brut in timp ce actuala crestere de 15% este numai pe solda de functie. Daca 15% din solda de functie inseamna mai mult decat indexarea de 5,25% din brut (adica din venitul total) se va primi diferenta. Daca nu, nu se va primi nimic in plus. Procedeul se va aplica tuturor rezervistilor pe masura ce vor primi deciziile de recalculare.
Speranta ramane in tinerea promisiunilor facute de liderii PSD ca se va elimina si Art. 40 din OUG nr. 57/2015, baza de calcul revenind la Legea nr. 223/2015 si alinierea se va face conform principiilor acesteia.

Honor et patria! Vae victis!
Presedintel SCMD
Col. (r) Mircea DOGARU 

luni, 19 iunie 2017

SORIN GRINDEANU – PREMIERUL MARII TRADARI NATIONALE
-         Apel catre toti membrii SCMD/CNSC si celelalte forte constiente ale Societatii civile –
Doamnelor si domnilor,
Va transmitem rugamintea de a lasa deoparte sentimentele personale, urile, ambitiile si parerile preconcepute, incercand sa vedeti „padurea” dincolo de „copacii” manipularii.
Romania este teatrul unei abjecte lovituri de stat. Tinta nu este PSD ci statul roman si viitorul sau. Obiectivul nu este Dragnea si nici macar PSD ci Programul de guvernare, pe care premierul Grindeanu, impus de „Tata Socru” (zis si „Popa”) l-a sabotat sistematic si din ordin, timp de 6 luni. Un program care prevede un Fond Suveran de Investitii, vizand redresarea economica a Romaniei. Un program la care a aderat si SUA, presedintele Trump anuntand mari investitii in proiecte economice de interes european, derulate la noi. Un program care arunca in aer si interesele ruso-germane si interesele transnationalelor care ne distrug si ne jefuiesc sistematic de 27 de ani.
Adversarii redresarii economice a Romaniei, mizand pe tradatori, adica pe agentii din fruntea Serviciilor nostre, a Justitiei, a DNA (structura mai stalinista decat si-ar fi putut-o imagina vreodata Stalin) si pe agentii lor de influenta, strecurati in media, au declansat actuala criza, imediat dupa intoarcerea Presedintelui din SUA.
Nu este o criza a PSD ci o criza guvernamentala. De o parte se afla intregul Guvern demisionar al Romaniei, coalitia majoritara PSD – ALDE si Constitutia Romaniei, de cealalta un singur om, Sorin Grindeanu care actioneaza ca varf de lance al tradatorilor sus mentionati, numiti de noi “Sistemul” sau “Statul paralel”.
Invocand democratia, Grindeanu conditioneaza demisia sa, pe post nu de tiran ci de Dumnezeu, de demisia lui Dragnea. Dar Dragnea a fost ales de 600.000 de oameni, Grindeanu de nimeni si nimeni, individ sau forta, nu are dreptul sa intervina in viata unui partid care a decis democratic cine il conduce. Daca s-ar plia declaratiilor maniaco-depresive cu iz de paranoia, ale fostului Premier, care continua sa faca ilegal numiri si destituiri, frizand penalul, Dragnea ar trebui sa spuna ca demisioneaza daca o face si Iohannis, ceea ce ar fi o culme a absurdului si pentru Absurdistan.
In rezistenta sa anticonstitutionala si, din ce in ce, mai penala, impotriva intereselor natiunii romane, Grindeanu este sustinut prin mijloace specifice (incluzand chiar si “albirea” prin … victimizare) de catre Laura Codruta Kovesi si de celelalte varfuri tradatoare ale sistemului coldist.
Atitudinea Presedintelui denota, pana acum, ca acesta a inteles mesajul lui Trump si o va rupe la Bruxelles, speram, cu jefuitorii Romaniei. Solicitand sprijinul lui Trump si al fortelor politice oneste din Europa, MAE a actionat inca de vineri, denuntand printr-o circulara, lovitura de stat antiromaneasca, antiNATO si antiamericana si solicitand sprijin.
De neinteles este imbecilismul asa-ziselor forte politice de opozitie. Adjudecandu-si, din interese meschine, ideea ca este o criza a PSD, nu a Romaniei, acestea au anuntat ca nu vor participa la vot, de teama ca nu cumva membrii lor, mai inteligenti si mai patrioti decat liderii, sa voteze motiunea de cenzura. Prin aceasta, liderii respectivi se fac, in fapt, complici la actul de tradare nationala.
Doamnelor si domnilor,
Noi toti cei care vrem normalizarea vietii in tara noastra, redresarea economica a Romaniei, pastrarea unitatii sale teritoriale si o viata mai buna pentru noi, copiii si nepotii nostri intr-o Romanie intregita, sa respingem manipularea, sa respingem cuvintele otravite ale agentilor lui Soros, strecurati in media si in politica si, daca fortele ramase intregi ale statului nu vor fi in stare, sa fim pregatiti, in numele democratiei, al dreptului nostru sacru si al tarii noastre la existenta normala, ca europeni de drept si de fapt, sa-i sanctionam pe tradatori!
Apelam indeosebi la rezervisti si la revolutionari, cele doua forte care au fost varful de lance al rezistentei romanesti impotriva agresiunii basisto-globaliste si care sunt primele si consecvent lovite de guvernanti, sa nu se lase atrase de promisiuni mincinoase si sa actioneze pentru apararea Programului de guvernare care, aplicat intocmai, fara sincope provocate si cu buna credinta, va deschide calea, pentru toti, a dreptatii sociale si nationale.
Sa cerem cu hotarare reforma justitiei, eliminarea excrescentelor de tip politie politica si a incompetentilor prin care sistemul tradator isi face jocurile. Intr-o tara normala, Grindeanu, Kovesi si complicii lor erau deja arestati preventiv!
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD

Col. (r) Mircea DOGARU

duminică, 18 iunie 2017

Parlamentarii PSD și ALDE sunt convocați duminică după-amiază pentru semnarea, depunerea și citirea moțiunii de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu


Pentru depunerea moțiunii este nevoie de 116 semnături, întrucât, conform Constituției, moțiunea de cenzură poate fi inițiată de o pătrime din numărul total al senatorilor și deputaților.
În Parlamentul României sunt 464 de parlamentari, iar pentru a trece o moțiune de cenzură este nevoie ca aceasta să întrunească 233 de voturi pentru.
Potrivit site-urilor Camerei Deputaților și Senatului, în ambele Camere PSD are 221 de parlamentari, iar ALDE 26 de parlamentari, în total 247 de aleși care fac parte din coaliția de guvernare.
În ceea ce privește partidele din afara arcului guvernamental, PNL numără 98 de parlamentari, USR — 43, UDMR — 30, PMP — 26, minoritățile—17, iar 3 parlamentari sunt neafiliați.
Referitor la calendarul zilei de duminică, liderul senatorilor PSD, Mihai Fifor, a anunțat ședințe ale grupurilor parlamentare social-democrate și ALDE, de la 16,00, ședința Birourilor permanente reunite, iar de la 16,30, ședința de plen reunit în care va fi citită moțiunea de cenzură.
Liderul PMP, Traian Băsescu, a susținut, sâmbătă, că ''sub cupola Parlamentului a fost transferată lupta pentru putere și influență a clanurilor din PSD'', adăugând că, la o astfel de dispută internă, niciun alt partid parlamentar nu ar trebui să se afle în sală.
''La o astfel de dispută internă, niciun alt partid parlamentar nu ar trebui să se afle în sală. Doar așa PSD ar putea înțelege în ce situație ridicolă s-a pus singur'', a scris Băsescu, sâmbătă, pe pagina sa de Facebook.
Președintele PNL, Ludovic Orban, a anunțat că liberalii nu vor participa duminică la ședința Birourilor permanente reunite și nici la ședința Parlamentului în care va fi citită moțiunea de cenzură inițiată de PSD.
"Duminica este zi de odihnă de la Dumnezeu. (...) Nu vom participa. Noi avem în cursul zilei de mâine etapa a doua a alegerii conducerii naționale, alegerea Biroului Politic. După alegerea Biroului Politic, voi convoca Biroul Politic luni pentru a hotărî care este poziția oficială a PNL față de grava criză în care se află România datorită majorității parlamentare", a declarat Orban, după Congresul PNL.
De asemenea, parlamentarii UDMR nu vor participa la ședința Parlamentului în care va fi citită moțiunea, a anunțat liderul Uniunii, Kelemen Hunor.
''Noi vom lua o decizie legată de moțiunea de cenzură nu azi, nu mâine, nu poimâine. Vom lua o decizie probabil miercuri, înainte de vot, la ședința comună a grupurilor reunite. (...) Colegii noștri nu vor fi mâine la București, dacă va fi convocat Parlamentul, fiindcă nu se poate ajunge în București. Și fără noi se poate citi, se poate semna, se poate înainta o moțiune de cenzură'', a declarat Kelemen, la Cluj.
PACT a făcut un apel la partidele din opoziție — PNL, USR, PMP — și la reprezentanții UDMR și ai minorităților naționale să boicoteze ''rușinoasa moțiune de cenzură a PSD împotriva propriului Guvern'', fie prin abținere, fie prin neprezentare.
Conform art.113, alin. 3 din Constituție, moțiunea de cenzură se dezbate după 3 zile de la data când a fost prezentată în ședința comună a celor două Camere.