luni, 11 decembrie 2017

MULTUMIRI
Biroul Operativ Central al SCMD aduce multumiri tuturor membrilor CNR pentru modul in care s-au pregatit, prezentat si au contribuit la desfasurarea eficienta a lucrarilor CNR 2017.
Uram totodata insanatosire grabnica membrilor CNR, care fiind internati in spitale cu diferite afectiuni, au trimis cu mandat delegati.
In mod deosebit, toti participantii au fost impresionati de membrii CNR de dincolo de Prut, care au facut 24 de ore pe drum pentru a fi prezenti si ne-au anuntat infiintarea celei de a patra filiale basarabene a SCMD, Filiala 1 Tighina.
Ne cerem totodata scuze presedintilor filialelor 1 Oradea, 1 Satu Mare si 1 Campina deoarece, datorita neactualizarii adreselor de e-mail, materialele trimise de SCMD si invitatiile de participare, inclusiv situatiile statutare ca numar de membri ale acestor filiale, nu au ajuns la timp.
Anuntam ca procesul de re-repartizare a noilor membri si infiintare sau nu de filiale 2, va continua, prima localitate vizata va fi Slatina. Modificarile convenite in ceea ce priveste vicepresedintii interimari vor fi comunicate, dupa clarificarea situatiei filialelor din zona de nord-vest.
In ceea ce priveste rapoartele si rezolutia CNR 2017, vor fi trimise presedintilor de filiale in cursul zilei de marti 12.12.2017, putand fi consultate de toti membrii SCMD la sediile filialelor.
Honor et patria! Vae victis!
p. Biroul Operativ Central
Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 29 noiembrie 2017

Plangere prealabila a SCMD impotriva Guvernului Romaniei

Nr. 1086/29.11.2017
Către,

                                MINISTERUL MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
-          cu sediul in Bucuresti, str. Dem Dobrescu nr.2-4, sector 1, cod postal 010026 -

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti, str. Bogota,  nr. 6, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in temeiul Legii nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:

In temeiul art.29 pct.1 lit.b si art.108 din Legea nr.223/2015, sporul aferent de 3%, 6% sau 9% pentru contributia la Fondul pentru pensia suplimentara, instituita in 1967, trebuia sa se constituie intr-un adaos, adica practic o pensie privata "altceva decat pensia militara de stat" or, procentul pentru contributia la pensia suplimentara a fost inclus in baza de calcul, limitata la 85% din cuantumul pensiei, prin OUG 57/2015.

In practica asigurarilor sociale si a modului de calcul al pensiilor militare de stat, a pensiilor de serviciu sau oricare ar fi fost termenul utilizat de-a lungul ultimilor 50 ani pentru pensiile militarilor, componenta contributiei pensiei suplimentare, ca si componenta prevazuta de art.11 din Legea nr.80/1995, au fost prevazute ca un beneficiu suplimentar la pensie, cuantificat prin punctaj suplimentar, cuantum suplimentar procentual, dupa caz.

In consecinta, pensia cadrelor militare in rezerva si retragere a fost diminuata prin limitarea cuantumului pensiei la 85% si includerea contributiei pensiei suplimentare in baza de calcul.

Consideram ca, in mod corect, la cuantumul pensiei trebuiau adaugate, dupa stabilirea pragului maxim, atat contributia la pensia suplimentara cat si sporul prevazut de art.11 din Legea nr.80/1995.

In mod nejustificat, numai sporul prevazut de art.11 din Legea nr.80/1995 a fost adaugat la cuantumului pensiei, nu si procentul aferent contributiei la pensia suplimentara, ceea ce reprezinta pentru noi o paguba certa, respectiv un prejudiciu material asa cum este definit de dispozitiile art.2 (1) lit.s) din Legea nr.554/2004.

Consideram ca ne aflam in situatia prevazuta de dispozitiile art.2(1) lit.n) din Legea nr.554/2004 care defineste dreptul vatamat ca un drept fundamental prevazut de lege, careia i se aduce atingere printr-un act administrativ.

Adoptarea Legii nr.223/2015, cu modificarile existente nu poate constitui un temei care sa nege in substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea pensionarilor – contributia la pensia suplimentara , devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor de serviciu.

Apreciem ca prezentei cauze ii devin aplicabile dispozitiile art.60 din Coventie, potrivit caruia „nicio dispozitie din prezenta conventie nu va fi interpretata ca limitand sau aducand atingere drepturilor omului si libertatilor fundamentale care ar putea fi recunoscute conform legilor oricarei parti contractante sau oricarei alte conventii la care aceasta parte contractanta este parte”.

A nega dreptul si calculul contributiei la pensia suplimentara pensionarilor militari, a-l recunoaste numai pensionarilor civili, conduce la o incalcare flagranta a egalitatii in drepturi, garantata de art.16 alin.1 si 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor, fara privilegii sau discriminari, nimeni nefiind mai presus de lege.

Faptul ca militarii in rezerva trebuie sa beneficieze exact de aceleasi drepturi de asigurari sociale, inclusiv indemnizatii necontributive, in aceleasi conditii ca si civilii este confirmat prin Decizia Curtii Constitutionale nr.90/2005.

Invocam prin prezenta si OUG 82/2017 care dispune abrogarea art.31 alin.2 din Legea nr.223/2015, respectiv art.VI incepand cu 1 ianuarie 2018 cota de contributie individuala la bugetul de stat este egala cu cota de contributie de asigurari sociale prevazuta de art.138 lit. a din legea nr.227/2015. In fapt, OUG  nr.82/2017 schimba natura juridica a contributiei militarilor si politistilor la pensia privata (suplimentara)transformand-o, fara acordul acestora, in contributie individuala la bugetul de stat. Pe cale de consecinta, militarii si politistii vor plati de azi inainte, de 2 ori aceeasi contributie, odata la asigurari sociale si, a 2-a oara ca o donatie facuta guvernelor, fara ca cele 2 contributii sa se regaseasca in cuantumul pensiilor militare de stat. Drept urmare, inaintam prezenta plangere prealabila, prin Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Apararii Nationale, impotriva numitilor semnatari:

1.      Lia Olguta Vasilescu, ministrul Muncii si Justitiei Sociale

2.      Mihai Fifor, ministrul Apararii Nationale

3.      Carmen Daniela Dan, ministrul Afacerilor Interne

4.      Ionut Misa, ministrul Finantelor Publice

5.      Mihai Tudose, premier si initiator
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca toate cadrele militare in rezerva si in retragere au fost vatamate in drepturile patrimoniale cuvenite si garantate, ca urmare a modului de calcul al noilor Decizii de recalculare in temeiul Legii nr.223/2015, bazate pe prevederile OUG nr. 57/2015, OUG nr. 59/2017 si OUG nr. 82/2017.
 
Presedintele S.C.M.D.                                                    
                  Col.(r) dr. Mircea DOGARU

joi, 23 noiembrie 2017

Noile magarii ale ministrului Muncii



Noile magarii ale ministrului Muncii
la adresa Legii Pensiilor Militare de Stat
-         In atentia tuturor membrilor SCMD, a tuturor rezervistilor –

Stimati camarazi,

Luni, 20.11.2017, cand ministrul Apararii convoca, in scop de manipulare, liderii ONG-urilor militare, sub lozinca „Aveti dreptate, dar nu sunt bani!”, noi am luat legatura cu presedintele Comisiei pentru Munca si Protectie Sociala a Camerei Deputatilor care ne-a reconfirmat ca PLx310/2017 (legiferarea OUG59/2017) nu este prevazuta pe ordinea de zi a sedintei Comisiei din 21.11.2017 (marti), ci va fi dezbatuta in sedinta din martea viitoare (26.11.2017).  
Pe data de 21.11.2017, insa, ministrul Muncii s-a prezentat, prin surprindere, la Comisie, spre sfarsitul sedintei, impunand, in 5 minute, vot pozitiv (dat de reprezentantii PSD si ALDE) pe doua OUG-uri: OUG 82 / 2017 si .......    OUG59/2017. Deoarece ambele ating si problema pensiilor militare vom cere si va rugam sa cereti si dvs. liderilor de grupuri parlamentare, dar si deputatilor din teritoriu care va reprezinta, sa solicite, la dezbaterea OUG-urilor in Plenul Camerei Deputatilor, respigerea votului si retrimiterea celor doua OUG-uri, pentru aspecte de neconstitutionalitate, la Comisiile de specialitate. Demersul este extrem de urgent, deoarece „pe repede inainte”, ordonantele vor putea fi strecurate la vot luni, 27.11.2017 sau marti, 28.11.2017. Inainte de a vota „in orb”, ca de obicei, deputatii trebuie sa stie despre ce este vorba.
Referitor la OUG 82/08.11.2017,  pe care nu o cunoasteti, va comunicam ca inca un drept castigat ne-a fost anulat ilegal. Prin Art.VI, se modifica Art.31, al.1 si al.2 din Legea 223/2015. Pe scurt, pensia privata a militarilor, instituita in 1967,  prin contributie la Bugetul de Stat - fond pensii militare, furata in perioada 2001-2015,  reobtinuta de noi, dupa 01.01.2016, ilegal trecuta in ceea ce ne priveste in baza de calcul a Pensiei Militare de Stat, isi schimba, din nou, statutul juridic, contributia actualilor militari activi la fondul privat de pensii (pensia suplimentara) redevenind „contributie individuala la bugetul de stat” in cota echivalenta cu partea de contributie la asigurari sociale. Deci, pensia privata a militarilor (suplimentara) este, din nou si prin lege furata si transformata in contributie benevola a activilor pentru sustinerea guvernelor.
Stimati camarazi,

 Va prezentam alaturat numele si adresele electronice ale liderilor grupurilor parlamentare, carora le vom adresa solicitarile noastre de retrimitere a acestor ordonante la Comisii si modelele de solicitare:
Adresele electronice ale liderilor grupurilor parlamentare
Nume si prenume
Adresa electronica
Liderul Grupului
Ioan MUNTEANU
ioan.munteanu@cdep.ro
PSD
Raluca TURCAN
raluca.turcan@cdep.ro
PNL
Cristian- Gabriel Seidler
cristian.seidler@cdep.ro
USR
Attila KORODI
attila.korodi@cdep.ro
UDMR
Varujan VOSGANIAN
varujan.vosganian@cdep.ro
ALDE
Eugen TOMAC
eugen.tomac@cdep.ro
PMP
Varujan PAMBUCCIAN
varujan@cdep.ro
MINORITATI
Victor Viorel PONTA
v.ponta@cdep.ro
Neafiliati

Stimati camarazi,

Modelul 1 pt. OUG82/08.11.2017 este urmatorul:

Catre Camera Deputatilor,
Grupul Parlamentar PSD,
Domnului deputat Ioan MUNTEANU,
Liderul Grupului Parlamentar PSD din Camera Deputatilor

Domnule deputat,
Va solicitam eliminarea Art.VI din OUG82/08.11.2017, sau retrimiterea textului acesteia la Comisiile de resort, pentru aspecte de neconstitutionalitate, deoarece:
-         OUG 82/08.11.2017, continand, prin Art.VI, prevederi privind modificarea Art.31, al.1 si al.2 din Legea organica a Pensiilor Militare de Stat, incalca insasi prevederile Legii 223/2015 deoarece, de la data de 01.01.2016, initiator in ceea ce priverste modificarile legislative este, pentru Sistemul de Aparare Ordine Publica si Siguranta Nationala, numai ministrul Apararii, nu ministrul Muncii. Or, pentru ministrul Apararii nu semneaza ca initiator ci doar contrasemneaza un secretar de stat (Nicolae NASTA);
-         Pensia privata (suplimentara) a militarilor a fost stabilita in 1967 ca pensie privata „altceva decat pensia militara de stat”, urmand sa se adauge acesteia, deoarece era vorba de o retinere din NET a 5%, drept contributie suplimentara la bugetul de pensii militare. Prin Art.VI a prezentului OUG, contributia din NET se pastreaza, dar nu mai este pentru fondul de pensii, ci, prin schimbarea statutului juridic, devine „contributie individuala la bugetul de stat”. Or, nu ma poate obliga nimeni, ca cetatean, salariat de stat, sa dau din bugetul familiei, ca pomana, Guvernului, o cota parte variabila;
-         Prin instituirea, inca din 1967, dreptul la pensie suplimentara (privata) este un drept patrimonial dobandit,  separat de dreptul patrimonial dobandit ca pensie militara de stat.

Cu speranta ca veti pune capat ilegalitatilor comise de catre ministrul Muncii, care aspira, probabil, la fotoliul de presedinte al PSD, in speta acestui furt calificat care vizeaza pensiile militare private,
Am onoarea sa va salut,
Presedintele SCMD
Col.(r)dr. Mircea DOGARU





MODELUL 2
Impotriva OUG 59/2017, care va fi trimis tuturor liderilor de grup parlamentar si va fi dat deputatilor din teritoriu:

Catre Camera Deputatilor,
Grupul Parlamentar PSD,
Domnului deputat Ioan MUNTEANU,
Liderul Grupului Parlamentar PSD din Camera Deputatilor

Domnule deputat,
Va adresam rugamintea de a respinge supunerea la vot in Plen a PLx310/2017 (OUG59/2017) si a propune si sustine retrimiterea proiectului legislativ la Comisiile de resort pentru urmatoarele aspecte de neconstitutionalitate:
-         Incalcarea prevederilor Tratatului de la Lisabona referitor la legitimarea a doua legi ocupationale privind pensiile, cu referire la magistrati si militari, prin excluderea magistratilor din text si introducerea militarilor in rezerva alaturi de alte categorii socio-profesionale de care ar trebui separati;
-         Incalcarea dispozitiilor Art. XIV din Conventia Europeana a Drepturilor Omului care „interzice tratarea in mod diferit a persoanelor aflate in situatii comparabile” (vezi Dosar CEDO/18.02.1991 Fredin contra Suedia nr.1, seria A, nr.192 si Dosar /23.11.1993 Van der Mussele contra Belgia, seria A, nr.70) in speta comparabilitatea dintre magistrati si militari;
-         Incalcarea Deciziei 20/02.02.2000 a Curtii Constitutionale a Romaniei, care statueaza deplina egalitate de tratament intre militari si magistrati, atat in activitate cat si la pensie, legiferandu-se, practic, discriminarea militarilor fata de magistrati in ceea ce priveste pensiile de serviciu;
-         Incalcarea procedurala de catre ministrul Muncii, ca initiator, a prevederilor Legii 223/2015, conform carora acesta nu mai are nici o competenta asupra Sistemului Militar, asa cum o demonstreaza si adresa catre SCMD, trimisa de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, cu nr.2735/AMR/29.09.2017;
-         Incalcarea prevederilor Art.42 din Constitutie si a Codului Muncii, conform carora militarii nu depun „munca” ci, separat de toate categoriile socio-profesionale, „activitate” constand in pregatire pentru lupta, interventii si lupta;
-         Instituirea discriminarii militarilor in rezerva fata de toate categoriile socio-profesionale, nu numai fata de magistrati, rezervistii fiind singura categorie socio-profesionala la care pensiile se calculeaza dupa NET, nu dupa BRUT si singura categorie la care pensiile ingheata pana la moarte, nemaialiniindu-se nici cu cresterile salariale la activi (in lipsa punctului de pensie), nici cu rata inflatiei, prin introducerea precizarii „indicator definitiv”, referitor la inflatie;
-         Instituirea dublei impozitari prin calcularea din NET si reimpozitarea cuantumului care depaseste 2000 de lei;
-         Incalcarea urmatoarelor prevederi ale Constitutiei Romaniei: Art.1,Al.5; Art.2,Al.2; Ar.4, Al.1; Ar.11, Al.1-2; Art.16, Al.1-2; Art.30, Al.6-7; Art.31, Al.1-2,; Art.41, Al.2-3; Art.42, Al.1 si 2a; Art.44, Al.1-4, Ar.53. Al.1-2; Art.61, Al.1; Art.115, Al.1,2,4,6; Art.118, Al.1 coroborat cu Art.61, Al.1.
Va solicitam, asadar, sa interveniti pentru eliminarea oricaror prevederi referitoare la rezervisti din OUG 59/2017 si retrimiterea textului la Comisiile de resort.
Cu speranta ca veti respinge actele anticonstitutionale ale ministrului Muncii, care vizeaza, prin astfel de initiative negandite sub aspect juridic, probabil, presedintia PSD,
Am onoarea sa va salut,
Presedintele SCMD,
Col.(r)dr. Mircea DOGARU

         Stimati camarazi,

         SCMD va trimite cele doua modele tuturor liderilor de grup din tabel si tuturor deputatilor. Va rugam sa procedati la fel!

         Honor et Patria! Vae Victis!
Presedintele SCMD,

         Col.(r)dr. Mircea DOGARU

miercuri, 22 noiembrie 2017

FELICITARI ANCMRR




A INCEPUT DESTALINIZAREA ANCMRR
FELICITARI INITIATORILOR!

         Marti, 21.11.2017, a avut loc Conferinţa Naţională de alegeri  a Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere „Alexandru Ioan Cuza” (ANCMRR). Intr-o atmosfera incendiara, participantii au subliniat neajunsurile si lipsa de actiune a vechii conduceri in apararea drepturilor rezervistilor, sistematic incalcate de clasa politica in ultimii 8 ani. Multumim celor care au tinut sa dea ca exemplu actiunile concrete ale SCMD.
         Vechea conducere obedienta, in frunte cu dl. Gl.(r), profesor universitar, doctor, grad 33 etc. Mihail ILIESCU a pierdut partida la o diferenta de 4 voturi.
         Il felicitam pe noul presedinte ales, dl.Gl.lt.(r) Neculai BAHNAREANU, pentru increderea acordata de catre camarazi, ii felicitam pe membrii noii conduceri a ANCMRR si speram intr-o colaborare fructuoasa pe viitor, in interesul tuturor rezervistilor, Sistemului de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala, cu atat mai mult cu cat multi dintre domniile lor au inteles multe referitor la stravechea si paguboasa obedienta fata de factorul politic decizional, participand in trecut la actiunile SCMD. Ii felicitam pe toti participantii lucizi la Adunare, in mod deosebit pe aceia care sunt si membri SCMD.
         Colaborarea sindicatelor militarilor si politistilor cu toate asociatiile rezervistilor din sistem s-a dovedit absolut necesara deoarece, o vointa externa implacabila pare a se manifesta, periodic, impotriva promotiilor de militari si politisti care au fost educati in spirit patriotic si au datele necesare intelegerii adevarului dincolo de lozinci. Ca sindicat al rezervistilor, SCMD grupeaza mii de membri din toate structurile Sistemului, nu numai din Armata, doar de la MAI si Servicii aderand la sindicat, in ultimii 2 ani, peste 3.500 de rezervisti. Pe aceasta linie a colaborarii ne exprimam speranta ca noua conducere a ANCMRR va respinge cantecele de sirena care, sub lozinca „unirii rezervistilor” vor sa implementeze „unirea sub papuc” adica reintoarcerea tuturor rezervistilor sub autoritatea ministrilor de resort. Atentionam, din nou, ca ministrii de resort sunt, astazi, nu militari sau politisti devotati cauzei camarazilor, ci oameni politici devotati altor cauze, prea putin nationale.
         Ne ingrijoreaza tentativa politicului de manipulare a rezervistilor la adunarea liderilor de ONG din ziua de 20.11.2017, cu o zi inainte de alegerile in cauza, cand, noul ministru i-a mangaiat pe frunte, le-a plans pe umar, le-a confirmat dreptul de a fi nemultumiti de realitate dar ..... „nu sunt bani!”. Fata de 0.96%din PIB, acordat Sistemului de Aparare pe timpul lui Basescu, cei 2% acordati astazi sunt o binecuvantare, in conditiile in care doar 0.4%  sunt utilizati pentru achizitionarea, obligatorie, de rachete, avioane si fregate piese de muzeu. Chiar nu ajung restul de 1.6% pentru alinierea salariala a militarilor si politistilor activi si a soldelor rezervistilor la standardele NATO, asa cum ne-am luat angajamentul la Tratatul de Aderare din 2004? Daca acesti bani s-ar folosi in interesul repunerii pe picioare a industriei de aparare (redusa de la 246.000 de specialisti, la 8.000) ca industrie exclusiv romaneasca, in masura sa ne fereasca de tradari si jocuri politice internationale, am fi de acord sa murim cu dreptatea de gat. Cata vreme nu suntem convinsi, insa, ca politicul urmareste interesele nationale, SCMD va continua lupta pentru drepturile militarilor activi si in rezerva, ale tuturor cetatenilor Romaniei si ale Romaniei ca stat, la existenta decenta, cu mijloacele permise de lege. Si invitam si noua conducere a ANCMRR sa persevereze pe acelasi drum! Pe aceasta linie am sugera ca ANCMRR sa renunte la prevederile privind acordarea inaltei distinctii de Presedinte de onoare ministrului Apararii in functie si la „patronajul” Presedintelui Romaniei, indiferent cine sunt persoanele in cauza, pentru ca sunt oameni politici, cu misiuni politice care pot contraveni, la un moment dat, intereselor nationale.
Asadar, felicitand noua conducere a ANCMRR, ne exprimam speranta ca aceasta va aduce organizatia pe fagasul firesc, pe care ar fi trebuit sa se situeze de la inceput!

Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD,
Col.(r).dr. Mircea DOGARU


miercuri, 15 noiembrie 2017

PLx 310/2017 (OUG 59/2017)



PLx 310/2017 (OUG 59/2017)
In dezbatere la Comisia pentru Munca si Protectie Sociala a Camerei Deputatilor
-         In atentia tuturor membrilor SCMD –

Marti, 14.11.2017, la Comisia de Munca a CD, a fost dezbatut PLx 310/2017 (al votarii ca lege a OUG59/2017). Au participat reprezentanti oficiali din partea Ministerului Muncii, MApN si MAI. Deasemenea, presedintii unor asociatii ale rezervistilor din MApN, MAI si SRI.
Din partea SCMD au participat presedintele, secretarul general - gl.flot.aer.(r) Balan IOSIF, vicepresedintele cu probleme de comunicare - col.(r) Valeriu PRICINA, dl.col.(r) Vasile MIHAI- jurist  si, ca asociat din partea CNSC, presedintele Sindicatului UNIPOL – comisar sef  Marius IDITA.
Pozitia SCMD si UNIPOL a fost urmatoarea:
-         Din cei 2.208.600 de pensionari reali, OUG 59/2017 a avut in vedere circa 205.000 ca avand „pensii speciale” care trebuie micsorate prin calcularea din net si inghetate. Si, datorita OUG 59/2017, 200.000 reprezinta soldele de rezervisti (pensiile rezervistilor). Au foste exclusi magistratii asupra carora ministrul Muncii avea competenta necesara. Or, OUG 59/2017 ignora urmatoarele:
-         Prin Tratatul de la Lisabona se recunoaste existenta a doua categorii socio-profesionale beneficiare de legi ocupationale, separate, in ceea ce priveste pensiile – magistratii si militarii.
-         Decizia nr. 20/02.02.2000 a CCR proclama imposibilitatea aplicarii unui tratament diferit militarilor fata de magistrati in ceea ce priveste pensiile.
-         Prin Adresa nr. 857/03.10.2017 a Ministerului Muncii si Justitiei Sociale catre SCMD se recunoaste faptul ca pensiile de serviciu militare sunt stabilite, separat, prin statute profesionale, cu reguli deosebite fata de cele din sistemul public si ca, incepand cu data de 01.01.2016, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale nu mai are competenta in acest domeniu.
-         Fata de replica reprezentantilor Ministerului Muncii ca au fost mai multi coinitiatori, ne mentinem opinia ca, legal, nu ministrul Muncii are drept de initiativa la care sa adere si altii, ci ministrul Apararii.
-         In ceea ce priveste continutul ordonantei, ne pastram acuzele aduse in fata Secretariatului General NATO si a Presedintelui Romaniei, ca OUG 59/2017 a legiferat dubla impozitare si discriminarea militarilor fata de magistrati, fata de toti pensionarii civili, prin calcularea din net si inghetarea pensiilor dar si intre rezervisti functie de anul, luna sau ziua trecerii in rezerva.
-         La ideea ca ar fi nevoie de o noua lege a pensiilor militare de stat, sustinem in continuare ca Legea 223/2015, la care s-a lucrat timp de 3 ani de catre reprezentantii activilor si rezervistilor din MApN, MAI si Servicii, este foarte buna, dar trebuie curatata de mizeriile introduse prin Art.40 al OUG57/2015 si OUG 59/2017, ultima ducand, practic, la destructurarea ministerelor si serviciilor in cauza, ceea ce constituie un act de tradare fata de interesele nationale si fata de NATO.
Recomandabil ar fi ca domnii generali reprezentanti ai asociatiilor rezervistilor din sistem sa nu mai aduca in discutie, pe viitor, cuantumuri si suma restrictiilor si privatiunilor militarilor, pentru ca deputatii, parasind firul juridic, reactioneaza de fiecare data cu promptitudine, pe principiul lansat de Ion Iliescu in 1990 ca „si muncitorul si militarul au aceeasi burta”. Cu alte cuvinte, de ce militarii sa beneficieze de alte legi decat civilii? Este greu sa explici, in astfel de situatii, ca or avea aceeasi burta dar nu au nici acelasi cap, nici aceleasi „cojones” si nici nu-si pun fundul la bataie prin juramant de sange. Daca astfel de situatii se uvesc, SCMD recomanda formula: „Toate meseriile din viata civila se practica si in uniforma. Dar nu poti compara medicul civil cu medicul militar, inginerul ori tehnicianul civil cu omologii lor militari, profesorul civil cu profesorul militar, pilotul civil cu cel militar etc. Primii isi practica doar meseria lor in conditiile celor 8 ore prevazute, ceilalti practica aceeasi meserie dar si pe aceea de militar, 24 de ore din 24, fiind platiti doar ca militari si doar pentru 8 ore.” Concluzia presedintelui si a Comisiei a fost ca discutiile trebuie oprite si reluate peste circa 2 saptamani, dupa analizarea opiniilor exprimate si documentelor depuse de SCMD.

Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU