E X T R E M A U R G E N T A !
CATRE TOTI MEMBRII SI
ALIATII S.C.M.D.
Doamnelor si domnilor,
Dezbaterile si votul pe Proiectul de inlocuire a Proiectului de aprobare
ca lege a OUG nr. 59/2017 vor avea loc numai in ziua de miercuri 27 iunie 2018.
Aceasta, deoarece, luni 25 iunie a.c., se va dezbate motiunea de cenzura. Drept
urmare, am obtinut, datorita domnului deputat USR – Dumitru LUPESCU, (caruia ii
multumim inca o data, pentru sprijin, pe aceasta cale) dreptul de a asista la
dezbaterile Camerei Deputatilor doar pentru respectiva zi – miercuri 27
iunie 2018.
Va transmitem alaturat 4 documente care contin argumentele respingerii
prin vot a OUG nr. 59/2017 pe care noi am numit-o a MARII TRADARI NATIONALE.
Argumentele
ne-au fost solicitate de cativa deputati din toate partidele. Ele sunt grupate
sub titlul:”Catre doamnele si domnii deputati, indiferent de culoare
politica”.
Fiind timp suficient pana miercuri 27 iunie a.c., va adresam rugamintea
de a transmite acest grupaj, direct sau in format electronic, tutror
deputatilor care va reprezinta in Parlament, indiferent de apartenenta lor sau
de simpatiile dvs. politice.
Cu mentiunea ca, asa cum i-am dat in judecata pe ministrii Muncii si
Apararii, noi, S.C.M.D., vom contesta, legal, votul de aprobare, ca lege, a
monstruozitatii juridice, anticonstitutionale si antinationale numita OUG nr.
59/2017.
Honor et patria! Vae
victis!
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
CATRE DOAMNELE SI
DOMNII DEPUTATI, INDIFERENT DE CULOARE POLITICA
Doamnelor si domnilor deputati,
In vederea
exprimarii unui vot in deplina cunostinta de cauza, in sedinta de miercuri 27
iunie a.c., adica in vederea respingerii Proiectului de inlocuire a Proiectului
legislativ privind adoptarea ca lege a OUG nr. 59/2017, va transmitem
urmatoarea BIBLIOGRAFIE, obligatorie pentru intelegerea caracterului
anticonstitutional si antinational al OUG nr. 59/2017...
CURTEA CONSTITUTIONALA
S-A PRONUNTAT ASUPRA PENSIILOR MILITARE DE STAT!
- In
atentia membrilor Guvernului care fac pe genunchi Ordonante de Urgenta
neconstitutionale –
Doamna
si domnilor,
V-ati permis sa marcati aniversarea unui veac de la eroica rezistenta si marea
biruinta a militarilor romani la Marasesti printr-un val de minciuni si laturi
politice aruncate cu toata forta de reactie a Statului si a trompetelor dvs.,
infiltrate, in televiziunile private asupra componentelor Sistemului de
Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala!
Dupa ce ne-ati plans pe umar 7 ani si v-ati jurat ca indreptati nedreptatile si
blamul aruncate asupra noastra de Basescu si Boc, ati redeclansat brusc exact
acelasi program, cu aceleasi metode pestilentiale de manipulare a opiniei
publice si ne-ati anulat, practic, Legea nr. 223/2015 a pensiilor militare de
stat. O lege care nu este a lui Oprea si nici n-a fost facuta “pe genunchi” cum
spune Dragnea, ci a fost gandita si elaborata, timp de 3 ani, cu concursul
tuturor cadrelor militare in activitate si in rezerva de majoritatea
parlamentara PSD-PNL, coordonatori fiind ministrii Apararii – Corneliu
DOBRITOIU (PNL) si Mircea DUSA (PSD). In iunie 2015, legea a fost votata in
unanimitate de toti membrii Parlamentului, majoritate si opozitie, cu exceptia
fostului consilier al lui Victor PONTA, Remus CERNEA. Promulgata in iulie 2015,
legea, care trebuia sa anuleze toate discriminarile din sistem, nu a fost
aplicata niciodata, deoarece Victor PONTA a decis amanarea aplicarii pentru
01.01.2016, creind premizele distrugerii legii prin Art. 40 al OUG 57/2015, a
Guvernului Ciolos. Distrugerea definitiva a rezervei, prin decuplarea soldei de
rezervist de la soldele celor aflati in activitate se face astazi prin
Ordonanta Vasilescu, cea care legifereaza absurdul, dubla impozitare,
discriminarea militarilor si politistilor fata de civili si discriminarea in
cadrul aceleiasi categorii.
Totalitatea incalcarilor Constitutiei de catre Ordonanta Vasilescu,
insultatoare, nedreapta si anticonstitutionala, va face obiectul adresarii
noastre catre Presedintele Romaniei, ca arbitru, pe care il vom contacta in
virtutea atributiei d-sale de sesizare directa a CCR. In Avocatul Poporului,
deputati si senatori, nu mai avem incredere.
Ca ultim gest de bunavointa fata de dvs., fostii nostri aliati, astazi pasibili
de a fi considerati drept tradatori ai nostri, ai Romaniei si ai Aliantei
Nord-Atlantice, va atentionam ca ati batut campii si in privinta deciziilor
CCR. Drept dovada, publicam cateva fragmente, referitoare la pensiile militare
de stat din…
DECIZIA NR.
20/02.02.2000 A CCR
(in dosarul 5A/2000)
Fragmente
"Curtea Constitutionala retine ca
instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare si pentru magistrati nu
reprezinta un privilegiu, ci este justificata in mod obiectiv, ea constituind o
compensatie partiala a inconvenientelor ce rezulta din rigoarea statutelor
speciale carora trebuie sa li se supuna militarii si magistratii.
Astfel, aceste statute speciale
stabilite de Parlament prin legi sunt mult mai severe, mai restrictive,
impunand militarilor si magistratilor obligatii si interdictii pe care
celelalte categorii de asigurati nu le au. Intr-adevar acestora le sunt interzise
activitati ce le-ar putea aduce venituri suplimentare, care sa le asigure
posibilitatea efectiva de a-si crea o situatie materiala de natura sa le ofere
dupa pensionare mentinerea unui nivel de viata cat mai apropiat de cel avut in
timpul activitatii.
............................................................................................................
Un alt element comun care justifica in
mod obiectiv si rezonabil un tratament juridic asemanator al magistratilor si
al cadrelor militare, inclusiv in ceea ce priveste regimul de pensionare, il
reprezinta riscul pe care il implica exercitarea profesiilor respective,
ambele avand un rol esential in apararea drepturilor omului, a ordinii publice,
a valorilor statului de drept. In considerarea riscurilor la care se expun in
exercitarea atributiilor lor militarii si magistratii.
............................................................................................................
Curtea Constitutionala constata, pe de
alta parte, ca reglementarea in vigoare a pensiei de serviciu pentru
militari, ca si cea a pensiei de serviciu pentru magistrati, cu diferentele pe
care aceasta pensie le prezinta fata de pensia comuna de asigurari sociale, nu
constituie o incalcare a principiului egalitatii cetatenilor in fata legii,
principiu prevazut de art. 16 alin. (1) din Constitutie. Aceasta constatare se
bazeaza pe specificul comun al activitatii militarilor si magistratilor, care,
astfel cum a rezultat din analiza anterioara a dispozitiilor constitutionale si
legale aplicabile, impune celor doua categorii profesionale obligatii
si interdictii severe, precum si riscuri sporite, ceea ce justifica in mod
obiectiv si rezonabil o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de
regimul stabilit pentru alti asigurati care nu sunt supusi acelorasi exigente,
restrictii si riscuri.
............................................................................................................
Curtea Constitutionala constata ca, fata
de asemanarile subliniate anterior intre situatia cadrelor militare si cea a
magistratilor, avandu-se in vedere si caracteristicile comune ale statutelor
aplicabile acestor categorii profesionale, care au determinat in mod obiectiv
reglementarea prin lege, in mod aproape identic, a pensiei de serviciu, nu
se poate identifica o ratiune suficienta care sa justifice aplicarea unui
tratament diferit magistratilor fata de cadrele militare permanente, astfel
cum s-a procedat prin art. 198 din noua lege a pensiilor, care abroga
reglementarea privind pensia de serviciu a magistratilor.
............................................................................................................
diferenta de regim juridic ce se creeaza
intre pensia magistratilor si pensia militarilor constituie, in conditiile
infatisate prin considerentele anterioare, o incalcare de catre legiuitor a
egalitatii de tratament juridic, ceea ce, in absenta unei determinari
obiective, este contrar prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie,
in intelesul conferit acestui text constitutional prin dispozitiile actelor
internationale privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care
Romania este parte. Intre acestea figureaza si prevederile referitoare la
nediscrimieste ale art. E din partea a V-a a Cartei sociale europene revizuite,
al caror cuprins, conturat prin dispozitiile corespunzatoare ale anexei,
cuprinde si dispozitia conform careia "O diferenta de tratament pe un
motiv obiectiv si rezonabil nu este considerata ca discriminatorie".
Doamna
si domnilor,
Intr-o tara normala, condusa de oameni normali, nici n-ar mai trebui sa ne
adresam CCR pentru ca raspunsul exista si ar fi trebuit sa-l cunoasteti. Intr-o
tara insa, condusa de ambuscati si tradatori, spre disparitie statala, suntem
obligati nu atat prin prisma intereselor noastre, cat datorita juramantului de
credinta si de sange facut Patriei, sa intervenim.
Pentru a evita declansarea pe fata a unui conflict deschis, rezervisti-Guvern
si majoritatea parlamentara, cu grave pierderi politice pentru dvs., va rog
respectuos sa retrageti urgent anticonstitutionala, ticaloasa si tradatoarea
Ordonanta de Urgenta Vasilescu si sa-i retrageti, de asemenea, pe toti
acoperitii dvs., mancatori de dejectii pe seama militarilor, care actioneaza in
media pe post de “jurnalisti” si “analisti”. Altfel, vom fi obligati sa le
dezvaluim interesele, averile, gradele si apartenenta … externa.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Nr._______ din
______________________
Ex.nr.___
TRIBUNALUL
BUCURESTI
SECTIA A II-A CONTENCIOS
ADMINISTRATIV SI FISCAL
DOMNULE PRESEDINTE,
Sindicatul Cadrelor
Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul inBucuresti, str. Bogota, nr. 6, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea
nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor
sai de sindicat, in calitate de reclamant, în contradictoriu cu
paratul VASILESCU LIA-OLGUTA, ministrul muncii si justitiei sociale,
in solidar cu paratul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, ambii
parati cu sediul in str. Demetru I. Dobrescu nr.2, Bucuresti, sector 3, formulam
următoarea
CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ
prin care solicitam pronuntarea unei hotarari privind:
recunoaşterea dreptului pretins,
respectiv actualizarea cuantumului pensiilor militare de stat prin
raportare la majorarea soldelor cadrelor militare in activitate, conform
prevederilor art. 60 din Legea nr. 223/2015 cu abrogarea
art.VII din OUG.59/2017 referitor la art.59 din Legea nr.223/2015 si
sanctionarea demersurilor nelegale de
care se face vinovata parata VASILESCU LIA-OLGUTA, prin intreaga
campanie mediatica de impotriva rezervistilor, sustinuta in perioada mai –
decembrie 2017, pentru sustinerea initiativelor legislative neconstitutionale
si discriminatorii, vizand modificarea Legii nr. 223/2015 (Proiectul
Legii nr. 153/2017 prin art 40, retras doar in urma solicitarii exprese a
conducerii PSD, OUG nr. 59/2017 si urmatoarele; OUG nr. 82/2017, OUG
nr. 103/2017si OUG nr. 116/2017.
Adoptarea OUG nr. 59/2017, care a
modificat Legea nr. 223/2015 a incalcat:
o art.14 din Conventia
Europeana a Drepturilor Omului, care interzice tratarea in mod diferit a
persoanelor aflate in situatii comparabile comparabile (dosar
CEDO/18.02.1991 Fredin contra Suedia nr.1, seria A, nr.192 si Dosar/23.11.1993
Van der Mussele contra Belgia, seria A nr.70) in speta militari si magistrati;
o Decizia CCR
nr.20/2000, dosar 5A/2000, care a decis ca nu se poate identifica o ratiune
suficienta care sa justifice aplicarea unui tratament diferit intre pensia
magistratilor si pensia militarilor;
o prevederile
Constitutiei Romaniei: art.1 alin.5, art.2 alin.2, art.4 alin.1, art.11 alin.1
si 2, art.16 alin.1 si 2, art.30 alin.6 si 7, art.31 alin.1 si 2, art.41 alin.2
si 3, art.42 alin.1 si 2, art.44 alin.1-4, art.53 alin.1 si 2, art.61 alin.1,
art.115 alin.1, 2,4 si 6, art.118 alin.1 coroborat cu art.61 alin.1.
In raport de prevederile legale
sus-mentionate, invocam exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor OUG nr. 59/2017, intrucat apreciem ca acest act normativ
exclude aplicarea dispozitiilor Legii nr.223/2015, respectiv actualizarea
pensiilor militare, (in fapt solda de rezervist) prin raportare la majorarea
soldelor cadrelor militare in activitate si prin lipsa de competenta in domeniu
al ministrului muncii si justitiei sociale, ca initiativele paratei constituie
un abuz
In consecinta, va rugam sa admiteti
exceptia invocata de neconstitutionalitate a OUG nr. 59/2017 si sa trimiteti
cauza spre competenta solutionare la Curtea Constitutionala.
In
fapt:
Demersurile legate de
suspendarea actualizarii pensiilor militare de stat in functie de majorarea
soldelor au constituit o imixtiune a ministrului VASILESCU LIA-OLGUTA si
Ministerului Muncii si Justitiei Sociale in reglementarea unor dispozitii
privind pensiile militare de stat, intrucat paratii nu au competenta in
reglementarea pensiilor din sistemul de aparare, ordine publica si securitate
nationala. Nelegalitatea demersului ministrului reiese si din tentativa de a
strecura, initial, continutul OUG nr. 59/2017, vizandu-i si pe magistrati, ca
art 40 in proiectul Legii nr. 153/2017.
Nelegalitatea demersului juridic este completata de discriminarea si lipsa de
moralitate ce decurge implicit din aplicarea dispozitiilor OUG nr. 59/2017,
care a modificat Legea nr.223/2015, tinand cont de faptul ca, incepand cu anul
2010, pensiile militare de stat au fost supuse in mod constant unor modificari
legislative in detrimentul exclusiv al cadrelor militare in rezerva si
retragere, modificari asupra carora ulterior s-a revenit, dar pentru unii
dintre membrii nostri de sindicat prea tarziu, avand in vedere decesul
acestora.
Dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 223/2015, Ministerul Apararii Nationale,
Ministerul Afacerilor Interne si Serviciul Roman de Informatii prin Casele de
Pensii Sectoriale au exclusiv in competenta in competenta domeniul asigurarilor
sociale pentru cadrele militare in rezerva si retragere din subordine,
Ministerul Muncii si Justitiei Sociale nemaivand competente in initierea
sau punerea in aplicare a unor acte normative din acest domeniu, cu incepere de
la 01.01.2016.
Aratam ca instituirea
pensiei de serviciu pentru cadrele militare nu a reprezentat un privilegiu, ci
o compensatie partiala a inconvenientelor care rezulta din rigoarea statutelor
speciale carora trebuie sa se supuna militarii, care sunt mult mai severe si
mai restrictive decat pentru celelalte categorii de beneficiari ai sistemului
de pensii:
- Interzicerea
activitatilor care le-ar putea aduce venituri suplimentare;
- Asumarea
prin juramant a posibilitatii pierderii vietii in exerecitarea atributiilor;
- Riscul
pe care il implica exercitarea profesiilor de catre cadrele militare din toate
structurile de aparare, ordine publica si securitate nationala, pe plan intern
si extern;
- Retribuirea
doar doar pentru 8 ore activitate/zi, in conditiile in care aceasta categorie
profesionala este considerata in activitate 24 ore din 24;
- Inexistenta
militarilor si politistilor in Codul Muncii, cuvantul munca fiind inlocuit cu
precizarea constitutionala, ca ei presteaza o” activitate pentru indeplinirea
indatoririlor”, care nu poate fi taxata drept „ munca fortata” ( Constitutia
Romaniei art. 42 alin 1 si 2) etc.;
Reglementarea
prevazuta de Legea nr. 223/2015 nu a constituit o incalcare a principiului
egalitatii in fata legii ci o diferentiere a regimului juridic de pensionare
fata de regimul stabilit pentru alti asigurati, care nu sunt supusi acelorasi
exigente, restrictii si riscuri. O asemenea interpretare tinde sa nege in
substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea membrilor nostri de
sindicat, devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor lor de
serviciu, care a fost recunoscuta si prin Decizia Curtii Constitutionale
nr.20/02.02.2000, dosar nr. 5A/2000, ce interzice DISCRIMINAREA MILITARILOR
FATA DE MAGISTRATI.
Trebuie avut in vedere
faptul ca militarii constituie singura categorie profesionala cu obligatii de
serviciu si dupa trecerea in rezerva, intrucat, in caz de necesitate,
rezervistii sunt obligatoriu concentrati, refuzul constituind infractiune
sanctionata de Codul penal.
Apreciem ca, in
situatia noastra sunt aplicabile dispozitiile art.60 din Conventie, potrivit
caruia „nicio dispozitie din prezenta conventie nu va fi interpretata ca limitand
sau aducand atingere drepturilor omului si libertatilor fundamentale care ar
putea fi recunoscute conform legilor oricarei parti contractante sau oricarei
alte conventii la care aceasta parte contractanta este parte”.
Precizam ca, incepand
cu anul 2010, legislatia adoptata a avut in vedere pe de o parte reducerea
chetuielilor publice, iar pe de alta modificarea retroactiva a legislatiei in
domeniul pensiilor militare, modificari care au afectat profund atat moral cat
si material aceasta categorie profesionala, din 2010 si pana in prezent.
Nemultumirile noastre
sunt legate de neintelegerea sau intelegerea defectuoasa a naturii juridice a
pensiilor militare de stat( ca solda se rezervist, ce implica si continuarea
activitatilor de pregatire militara), strans legata de particularitatile
activitatii tuturor cadrelor militare din sistemul national de aparare, ordine
publica si securitate nationala, pe care le putem sintetiza astfel: activitatea
nu s-a limitat in timp la durata programului normal de lucru si nu a existat
posibilitatea compensarii muncii prestate cu timp liber sau plati suplimentare;
exercitarea prerogativelor constitutionale de aparare, ordine publica si
securitate nationala se caracterizeaza prin continuitate; institutiile publice
au obligatia legala de a asigura realizarea drepturilor prin dispozitiile in
vigoare referitoare la specificul muncii prestate, importanta sociala si
restrictiile aferente; expunerea cadrelor militare la un grad ridicat de stres,
risc si boli profesionale.
Consideram ca orice masura reparatorie trebuie sa priveasca
un just echilibru intre interesul general si imperativele protectiei
drepturilor fundamentale ale persoanelor, echilibru care nu este mentinut ori
de cate ori, prin diminuarea sau limitarea drepturilor patrimoniale, persoanele
trebuie sa suporte o sarcina excesiva si disproportionata.
In sprijinul celor mentionate mai sus, aratam ca, ministrul si Ministerul
Muncii si Justitiei Sociale prin adresa nr. 25183/RG/3266/LOV/2125/AMR/1914/DAS/11.09.2017,
au raspuns la plangerea noastra prealabila administrativa nr.719/18.08.2017 si
a precizat ca actele normative cu caracter special care stabilesc conditiile de
acordare si formula de calcul a pensiilor de serviciu sunt diferite fata de
conditiile de acordare si determinare a cuantumului pensiilor din sistemul
public, reglementat de Legea nr. 263/2010.
Cu toate acestea, prin Ordonanta de Urgenta nr.59/2017 privind modificarea si
completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, s-au
modificat prevederile din toate actele normative care reglementeaza pensiile de
serviciu, sub aspectul masurii de actualizare - in baza Legii nr.223/2015 se
actualizau prin raportare la majorarea soldelor cadrelor militare in activitate
- in sensul realizarii din oficiu, anual, numai cu rata medie anuala a
inflatiei, in baza comunicarilor Institutului National de Statistica.
In temeiul Ordonantei
de Urgenta nr. 59/2017, cuantumul net al pensiilor de serviciu nu poate fi mai
mare decat media venitului net corespunzator venitului brut care a constituit
baza de calcul a pensiei de serviciu, respectiv a indemnizatiei pentru limita
de varsta, fara a se lua in calcul necesitatea catualizarii respectivului
cuantum salarial, care se modifica in practica anual.
Paratii, prin adresa
mentionata mai sus, au considerat ca Ordonanta de Urgenta nr.59/2017 elimina
inechitatile dintre categoriile de pensionari, dat fiind ca majorarea pensiilor
din sistemul public nu se realizeaza prin raportare la majorarea salariilor
persoanelor aflate in activitate asa cum se procedeaza in cazul pensiilor de
serviciu. In fapt, au introdus discriminarea rezervistilor, prin calculare
pensiilor din net, nu din brut si dubla impozitare pentru cei a caror pensie
trece in cuantum de 2000 mii lei. In plus, initiativa a dus la inghetarea
pensiilor militare de stat pe viata, deoarece, introducerea sintagmei
„indicator definitiv” exclude si alinierea acestora la indexarea pensiilor
civile cu rata inflatiei
Toate considerentele
mentionate mai sus au fost facute de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale in
conditiile in care, prin corespondenta pe care ne-au transmis-o au aratat ca au
competente exclusiv in sistemul public de pensii, iar potrivit Legii
nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, gestionarea sistemului pensiilor
militare se afla in responsabilitatea Ministerului Apararii Nationale,
Ministerului Afacerilor Interne si Serviciului Roman de Informatii,
cheltuielile legate de plata pensiilor militare se fac din bugetele
institutiilor mai sus-aratate, cu atributii in stabilirea, calculul si plata
pensiilor din acest sistem.
Din punctul nostru de
vedere, masurile de inghetare a pensiilor militare de stat dispuse prin
Ordonanta de Urgenta nr.59/2017 sunt masuri de oportunitate, care vizeaza
exclusiv aspecte de ordin financiar, asa cum in trecutul apropiat au fost si
masurile dispuse prin Legea nr. 119/2010 si OUG nr.1/2011, la care ulterior s-a
renuntat, tot ca urmare a unor modificari legislative.
In consecinta, solicitam admiterea actiunii asa cum a fost formulata, respectiv
recunoaşterea dreptului pretins, respectiv actualizarea cuantumului
pensiilor militare de stat prin raportare la majorarea soldelor cadrelor
militare in activitate, conform prevederilor art. 60 din
Legea nr. 223/201, abrogarea art.VII din OUG. 59/2017 referitor la art. 59 din
Legea nr.223/2015 si constatarea demersurilor nelegale ale ministrului VASILESCU
LIA-OLGUTA, la care am facut referire in prezenta actiune.
In drept: Ne intemeiem acţiunea
pe dispoziţiile art. 1 si art.11 si art.28(1) din Legea nr.
554/2004, coroborate cu art. 96 C.pr.civ. Anexam prezentei actiuni
copii după documentele invocate in actiune, conform cu originalul.
In dovedirea celor de
mai sus intelegem sa ne servim de proba cu inscrisuri, precum si orice alte
probe prevazute de lege.
Depunem prezenta actiune in 3 exemplare,
necesare comunicarii.
Presedintele
S.C.M.D.
Col.(r)
dr. Mircea DOGARU
CATRE
CAMERA DEPUTATILOR
Domnului Deputat Dorel-Gheorghe CAPRAR
Presedintele Comisiei
pentru Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala
Domnule Presedinte,
In virtutea obligatiilor dvs.
constitutionale, va solicitam sa analizati aspectele de neconstitutionalitate,
mai jos prezentate, ale OUG nr. 59/2017, initiata ilegal de d-na ministru al
Muncii, a carei competenta pe domeniul militar a incetat la 1.01.2016 si sa
procedati in consecinta in vederea sesizarii Curtii Constitutionale .
SESIZARE DE
NECONSTITUTIONALITATE
OUG promovata de ministrul Muncii si,
prin urmare, Legea de aprobare a OUG sunt neconstitutionale deoarece:
1. Incalca
dispozitiile Art. 14 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului care “interzice
tratarea in mod diferit a persoanelor aflate in situatii comparabile” (vezi
Dosar CEDO/ 18.02.1991 Fredin contra Suedia nr. 1, seria A, nr. 192 si
Dosar/23.11.1993 Van der Mussele contra Belgia, seria A, nr. 70) in speta
comparabilitatea dintre magistrati si militari;
2. Incalca
stabilirea comparabilitatii de mai sus de catre Decizia CCR nr. 20/02.02.2000
(in Dosarul 5A/2000) care a decis ca: “nu se poate identifica o ratiune
suficienta care sa justifice aplicarea unui tratament diferit magistratilor
fata de cadrele militare permanente…, diferenta de regim juridic ce se creeaza
intre pensia magistratilor si pensia militarilor, constituie … o incalcare de
catre legiuitor a egalitatii de tratament juridic, ceea ce in absenta unei
determinari obiective, este contrar prevederilor Art. 16 Al. 1 din Constitutie”;
3. Incalca
urmatoarele prevederi ale Constitutiei Romaniei:
· Art.
1 Al. 5 privind “respectarea Constitutiei, a suprematiei sale”;
· Art.
2 Al. 2 privind interdictia pentru un grup sau o persoana sa exercite
“suveranitatea in nume propriu”;
· Art.
4 Al. 1 privind obligatia de a apara “unitatea poporului roman si solidaritatea
cetatenilor sai”, impotriva militarilor desfasurandu-se o dezgustatoare
campanile de denigrare si umilire;
· Art.
11 Al. 1 si 2 privind obligativitatea statului de “a indeplini intocmai si cu
buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte”, or,
indemnul lansat prin OUG de Ministerul Muncii catre militari si politisti este
sa treaca in rezerva pana la 15 septembrie a.c., ceea ce va duce la prabusirea
flancului sudic al NATO;
· Art.
16 Al. 1 si 2 privind egalitatea cetatenilor in fata legii, militarii si
politistii fiind discriminati atat fata de magistrati cat si fata de
pensionarii civili prin calcularea pensiei lor din net si nu din brut si prin
anularea cresterii, care se face la civili prin cresterea punctului de pensie,
militarii urmand sa aiba doar indexare cu rata inflatiei, iar civilii si
indexare si crestere;
· Art.
30 Al. 6 si 7 care interzic incitarea la discriminare si prevad ca libertatea
de exprimare, in mod deosebit in media, nu poate prejudicia “demnitatea,
onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine”;
· Art.
31 Al. 1 si 2 privind dreptul cetatenilor la informare corecta, deoarece s-a
mintit si se minte ca: Legea 223 care, in fapt, nici nu se aplica, aplicandu-se
Art. 40 din defuncta OUG 57/2015, ar fi fost facuta “pe genunchi” de generalul
Oprea, cand, in fapt, s-a lucrat 3 ani la ea de catre toate structurile
specializate ale activilor si rezervistilor din Armata, Interne si Servicii,
sub coordonarea ministrilor Corneliu Dobritoiu (PNL) si Mircea Dusa (PSD), a
fost votata de toate partidele parlamentare, inclusiv de Liviu Dragnea si Lia
Olguta Vasilescu si promulgata de dvs. la 1 iulie 2015; se arata pensii ale
magistratilor si se minte ca sunt ale militarilor, se minte ca baza de calcul
este 80% cand, in fapt, la militari este 65%, ca limita stabilita este 100%
cand real este 85%, motiv pentru care, prin furt calificat, fals si uz de fals,
au fost “topite” in pensia militara de stat, atat pensia privata
(suplimentara), obligatorie pentru militari din 1967, cat si pensia civila pe
baza de contributivitate la Casa Nationala de Pensii, transformata retroactiv
in vechime militara; se minte ca datorita militarilor nu pot fi platite
pensiile mici, cand militarii nu-si primesc pensia de la Casa Nationala ci din
acumularile proprii, in cadrul sistemului, acumulari care sporesc continuu
inclusiv prin decesul lor, cate 500 pe luna;
· Art.
41 Al. 2 si 3 privind dreptul la protectie sociala si prestarea muncii in
conditii deosebite sau specifice care prevad media zilei de lucru pentru civili
de 8 ore, militarii, in schimb, fiind in activitate 24 de ore din 24, plata
facandu-se insa doar pentru 8 ore;
· Art.
42 Al. 1 si 2a privind interdictia ca “activitatile pentru indeplinirea
indatoririlor militare” sa fie asimilate cu “munca fortata”;
· Art.
44 Al. 1, 2, 3, 4 privind dreptul la proprietate, deoarece proiectele
ministrului Muncii privind pensiile ignora complet definitia pensiei ca drept
patrimonial dobandit in baza unuia sau mai multor contracte de munca incheiate;
in mintea d-sale tot pensii ar fi si cele 3,3 milioane de indemnizatii de
merit, inclusiv ale parlamentarilor, si ajutoarele sociale stabilite din
“burta”, pentru nemunca, fara vreo legatura cu hiperbolizata contributivitate,
cu punctul de pensie sau cu ideea de salariu;
· Art.
53 Al. 1 si 2 privind conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi (ex.
dreptul la munca) sau al unor libertati;
· Art.
61 Al. 1 conform caruia Parlamentul este “unica autoritate legiuitoare a tarii”
un ministru substituindu-se si intregului Guvern si Parlamentului;
· Art.
115 Al. 1, 2, 4 si 6 privind abilitarea Guvernului de a da ordonante si OUG cu
motivarea urgentei care, aici, nu se sustine;
· Art.
118 Al. 1, coroborat cu Art. 61 Al. 1 conform carora “Armata se subordoneaza
exclusiv vointei poporului” nu Guvernului, care nu poate da ordonante de
urgenta impotriva legilor sale organice ca institutie specifica a statului,
etc.
Domnule Presedinte,
Va atragem, in plus, atentia ca
respectiva OUG legifereaza dubla impozitare prin stabilirea
pensiei militarilor, care urmeaza a fi impozitata, nu din brutul impozabil ci
din net, dupa impozitare, si ceea ce este absurd, legifereaza INEXISTENTUL la
modificarea Art. 59 din Legea 223/2015 prin precizarea ca, daca in urma
indexarii cu rata inflatiei “rezulta un cuantum al pensiei mai mic, se
pastreaza cuantumul pensiei aflat in plata”. Mai mult, militarii
constituie singura categorie socio-profesionala cu obligatii de serviciu si
dupa trecerea in rezerva, motiv pentru care, pensiile militare sunt, in fapt,
solde de rezervist, strict legate de cresterea soldelor activilor. In mod
justificat ele sunt actualizate cu cresterile salariale la militarii in
activitate, pentru ca, in caz de necesitate, rezervistii sunt
obligatoriu concentrati, refuzul atragand condamnarea penala in Tribunalul
Militar si, in caz de razboi, glontul.
In numele membrilor S.C.M.D., rezervisti proveniti din toate structurile
Armatei, Intenelor si Serviciilor, dar si al aliatilor nostri din cadrul Societatii
Civile Organizate (CNSC) asteptam actiunea si raspunsul dvs.
Am onoarea sa va salut,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
CATRE
PRESEDINTELE ROMANIEI
Domnul Klaus Werner IOHANNIS
Domnule Presedinte,
Ma adresez dvs. in baza Art. 51 Al. 1, Art.
52 Al. 2, Art. 77 Al. 3, Art. 80 Al. 1 si 2 si Art. 92 Al. 1, din Constitutia
Romaniei, in dubla dvs. calitate de Presedinte al Romaniei si Comandant al
Fortelor Armate, solicitandu-va primirea mea in audienta, in conformitate cu
regulamentele militare, deoarece subordonatul dvs. direct si seful meu
nemijlocit, ministrul Apararii, ne-a incalcat drepturile, permitand ministrului
Muncii sa legifereze in domeniul militar, asupra caruia nu mai are competenta,
de la 01.01.2016.
Simtindu-ma profund jignit de valul de
minciuni si insulte aruncate de d-sa asupra militarilor, chiar cu ocazia
comemorarii a 100 de ani de la eroicele jertfe de la Marasesti, doresc sa va
raportez ce se ascunde in spatele acestor actiuni absolut contrarii Programului
de guvernare pe care l-am votat, vot care i-a adus doamnei Vasilescu
neasteptata calitate de ministru al Muncii.
Va solicit, de asemenea, sa interveniti
la Curtea Constitutionala si va pun la dispozitie argumentele pentru urmatoarea
…
SESIZARE DE
NECONSTITUTIONALITATE
OUG promovata de ministrul Muncii si,
prin urmare, Legea de aprobare a OUG sunt neconstitutionale deoarece:
1. Incalca
dispozitiile Art. 14 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului care “interzice
tratarea in mod diferit a persoanelor aflate in situatii comparabile” (vezi
Dosar CEDO/ 18.02.1991 Fredin contra Suedia nr. 1, seria A, nr. 192 si
Dosar/23.11.1993 Van der Mussele contra Belgia, seria A, nr. 70) in speta
comparabilitatea dintre magistrati si militari;
2. Incalca
stabilirea comparabilitatii de mai sus de catre decizia CCR nr. 20/02.02.2000
(in Dosarul 5A/2000) care a decis ca: “nu se poate identifica o ratiune
suficienta care sa justifice aplicarea unui tratament diferit magistratilor
fata de cadrele militare permanente…, diferenta de regim juridic ce se creeaza
intre pensia magistratilor si pensia militarilor, constituie … o incalcare de
catre legiuitor a egalitatii de tratament juridic, ceea ce in absenta unei
determinari obiective, este contrar prevederilor Art. 16 Al. 1 din Constitutie”;
3. Incalca
urmatoarele prevederi ale Constitutiei Romaniei:
· Art.
1 Al. 5 privind “respectarea Constitutiei, a suprematiei sale”;
· Art.
2 Al. 2 privind interdictia pentru un grup sau o persoana sa exercite
“suveranitatea in nume propriu”;
· Art.
4 Al. 1 privind obligatia de a apara “unitatea poporului roman si solidaritatea
cetatenilor sai”, impotriva militarilor desfasurandu-se o dezgustatoare
campanile de denigrare si umilire;
· Art.
11 Al. 1 si 2 privind obligativitatea statului de “a indeplini intocmai si cu
buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte”, or,
indemnul lansat prin OUG de Ministerul Muncii catre militari si politisti este
sa treaca in rezerva pana la 15 septembrie a.c., ceea ce va duce la prabusirea
flancului sudic al NATO;
· Art.
16 Al. 1 si 2 privind egalitatea cetatenilor in fata legii, militarii si
politistii fiind discriminati atat fata de magistrati cat si fata de
pensionarii civili prin calcularea pensiei lor din net si nu din brut si prin
anularea cresterii, care se face la civili prin cresterea punctului de pensie,
militarii urmand sa aiba doar indexare cu rata inflatiei, iar civilii si
indexare si crestere;
· Art.
30 Al. 6 si 7 care interzic incitarea la discriminare si prevad ca libertatea
de exprimare, in mod deosebit in media, nu poate prejudicia “demnitatea,
onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine”;
· Art.
31 Al. 1 si 2 privind dreptul cetatenilor la informare corecta, deoarece s-a
mintit si se minte ca: Legea 223 care, in fapt, nici nu se aplica, aplicandu-se
Art. 40 din defuncta OUG 57/2015, ar fi fost facuta “pe genunchi” de generalul
Oprea, cand, in fapt, s-a lucrat 3 ani la ea de catre toate structurile specializate
ale activilor si rezervistilor din Armata, Interne si Servicii, sub coordonarea
ministrilor Corneliu Dobritoiu (PNL) si Mircea Dusa (PSD), a fost votata de
toate partidele parlamentare, inclusiv de Liviu Dragnea si Lia Olguta Vasilescu
si promulgata de dvs. la 1 iulie 2015; se arata pensii ale magistratilor si se
minte ca sunt ale militarilor, se minte ca baza de calcul este 80% cand, in
fapt, la militari este 65%, ca limita stabilita este 100% cand real este 85%,
motiv pentru care, prin furt calificat, fals si uz de fals, au fost “topite” in
pensia militara de stat, atat pensia privata (suplimentara), obligatorie pentru
militari din 1967, cat si pensia civila pe baza de contributivitate la Casa
Nationala de Pensii, transformata retroactiv in vechime militara; se minte ca
datorita militarilor nu pot fi platite pensiile mici, cand militarii nu-si
primesc pensia de la Casa Nationala ci din acumularile proprii, in cadrul
sistemului, acumulari care sporesc continuu inclusiv prin decesul lor, cate 500
pe luna;
· Art.
41 Al. 2 si 3 privind dreptul la protectie sociala si prestarea muncii in
conditii deosebite sau specifice care prevad media zilei de lucru pentru civili
de 8 ore, militarii, in schimb, fiind in activitate 24 de ore din 24, plata
facandu-se insa doar pentru 8 ore;
· Art.
42 Al. 1 si 2a privind interdictia ca “activitatile pentru indeplinirea
indatoririlor militare” sa fie asimilate cu “munca fortata”;
· Art.
44 Al. 1, 2, 3, 4 privind dreptul la proprietate, deoarece proiectele
ministrului Muncii privind pensiile ignora complet definitia pensiei ca drept
patrimonial dobandit in baza unuia sau mai multor contracte de munca incheiate;
in mintea d-sale tot pensii ar fi si cele 3,3 milioane de indemnizatii de
merit, inclusiv ale parlamentarilor, si ajutoarele sociale stabilite din
“burta”, pentru nemunca, fara vreo legatura cu hiperbolizata contributivitate,
cu punctul de pensie sau cu ideea de salariu;
· Art.
53 Al. 1 si 2 privind conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi (ex.
dreptul la munca) sau al unor libertati;
· Art.
61 Al. 1 conform caruia Parlamentul este “unica autoritate legiuitoare a tarii”
un ministru substituindu-se si intregului Guvern si Parlamentului;
· Art.
115 Al. 1, 2, 4 si 6 privind abilitarea Guvernului de a da ordonante si OUG cu
motivarea urgentei care, aici, nu se sustine;
· Art.
118 Al. 1, coroborat cu Art. 61 Al. 1 conform carora “Armata se subordoneaza
exclusiv vointei poporului” nu Guvernului, care nu poate da ordonante de
urgenta impotriva legilor sale organice ca institutie specifica a statului,
etc.
Domnule Presedinte,
Ma opresc aici, intrucat nu doresc sa
abuzez de timpul dvs. nu inainte de a va atrage atentia ca respectiva OUG
legifereaza dubla impozitare prin stabilirea pensiei
militarilor, care urmeaza a fi impozitata, nu din brutul impozabil ci din net,
dupa impozitare, si ceea ce este absurd, legifereaza INEXISTENTUL la
modificarea Art. 59 din Legea 223/2015 prin precizarea ca, daca in urma
indexarii cu rata inflatiei “rezulta un cuantum al pensiei mai mic, se
pastreaza cuantumul pensiei aflat in plata”. Mai mult,militarii constituie
singura categorie socio-profesionala cu obligatii de serviciu si dupa trecerea
in rezerva, motiv pentru care, pensiile militare sunt, in fapt, solde de
rezervist, strict legate de cresterea soldelor activilor. In mod justificat
ele sunt actualizate cu cresterile salariale la militarii in activitate, pentru
ca, in caz de necesitate, rezervistii sunt obligatoriu concentrati,
refuzul atragand condamnarea penala in Tribunalul Militar si, in caz de razboi,
glontul.
Poate fi lasat in
functie un ministru care initiaza legi fara sa stie definitia obiectului legii
sau care face confuzii intre indexarea cu rata inflatiei, cresterea pensiilor
si alinierea in cadrul sistemului, pentru eliminarea discriminarilor? Poate fi
lasat in functie un Guvern care si-a abandonat cu totul Programul electoral
pentru care a fost votat si instalat, intorcandu-se in practica impotriva
propriului electorat, care astepta cresteri de salarii si pensii, nu inghetari
si taieri, dezvoltare economica prin Fondul Suveran de Investitii si impunerea
la taxe si impozite, ca in U.E., in baza directivelor U.E. a tuturor bancilor
straine si a multinationalelor care jefuiesc, sistematic, Romania?
In numele membrilor
S.C.M.D., rezervisti proveniti din toate structurile Armatei, Intenelor si
Serviciilor, dar si al aliatilor nostri din cadrul Societatii Civile Organizate
(CNSC) astept actiunea si raspunsul dvs.
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea DOGARU