APEL
CATRE DEPUTATI SI SENATORI
-
In
atentia tuturor membrilor SCMD –
Doamnelor si domnilor,
La cererea dvs., va transmitem materialul cu
argumentele noastre juridice pe care sa-l prezentati tuturor deputatilor si
senatorilor care va reprezinta in judete / Capitala, indiferent de culoare
politica, referitor la pensiile militare de stat, in contextul noii ofensive mediatice
si parlamentare declansate impotriva rezervistilor. Va transmitem rugamintea de
a-l descarca si de a-l prezenta ca atare.
SINDICATUL CADRELOR MILITARE
DISPONIBILIZATE
Adresa
: Bucuresti,
str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26
Cont : BRD, Agentia
Carol, RO41BRDE441SV79262374410,
Cod fiscal :
26096263
Adresa e-mail : sindicatulmilitarilor@gmail.com
Nr. 286 din 13.03.2019
Doamna/Domnule deputat/senator
(numele si functia destinatarului)
In vederea luarii, de catre dvs., a unei decizii
corecte in ceea ce priveste proiectele vizand modificarea Legii pensiilor
militare de stat, va punem la dispozitie urmatoarele date:
-
La
Legea 223/2015, cunoscuta ca Legea pensiilor militare de stat, au lucrat, timp
de trei ani, specialistii MApN, MAI si SRI impreuna cu specialisti ai SCMD si
ai asociatiilor nationale ale rezervistilor, scopul fiind redobandirea
statutului juridic de rezervist in locul celui de asistat social, acordat neconstitutional
de Legea 263/2010 si repararea tuturor inechitatilor introduse de legislatia
basista, inclusiv a discriminarii intre fostii rezervisti, promovata de OUG
1/2011;
-
In
conditiile abrogarii Legilor pensiilor militare de stat 164/2001 si 179/2004,
principiul noii Legi consta in calcularea pensiilor fostilor asistati social
(deveniti sau redeveniti rezervisti) prin aplicarea datelor personale de
vechime, functie, grad etc. la venitul impozabil al celui care detinea, in
2015, functia pe care o avusese beneficiarul la trecerea in rezerva;
-
Votata
in unanimitate (exceptie facand deputatul Remus Cernea), Legea a fost
priomulgata in iunie 2015, dar nu a fost niciodata aplicata deoarece premierul
de atunci (Victor Ponta) a prevazut data de aplicare ca fiind 1 ianuarie 2016;
Or …….
-
Legea
223/2015 a fost, practic, desfiintata de catre Directiile Juridica si
Financiara a MApN, prin strecurarea, neconstitutionala (doar Ministerul Muncii
avea acest drept pana la 31 decembrie 2015), a unei intregi ordonante in 30 de
articole, ca Art. 40 in OUG nr.57 din 9 decembrie 2015, care prevedea
salarizarea bugetarilor pe 2016. Procesul a fost definitivat prin OUG nr.59 /
2017, pe care noi o numim a “Marii Tradari Nationale”, pentru ca a dus la disolutia
Sistemului de aparare, ordine publica si siguranta nationala, prin obligarea
trecerii in rezerva a peste 20.000 de cadre bine pregatite din MApN, MAI si
Servicii, in perioada 6 iulie – 15 septembrie 2017. Initiativa a apartinut, tot
neconstitutional (Ministerul Muncii nu mai avea acest drept de la 1 ianuarie
2016), ministrului Muncii, Lia Olguta Vasilescu. Textele celor doua OUG, fara
sa fi fost votate vreodata in Parlament, au fost incluse in textul Legii
223/2015, motiv pentru care SCMD a dat in judecata Ministerul Muncii, in solidar
cu Lia Olguta Vasilescu si Ministerul Apararii Nationale, prin Directiile Generala
Juridica si Financiara, in solidar cu ministrii Mihnea Motoc, Mihai Viorel
Fifor si Gabriel Beniamin Les;
-
Rezultatul
OUG-urilor mentionate a fost legiferarea discriminarii intre rezervisti, intre
rezervisti si civili, in primul rand fata de magistrati, introducerea triplei
impozitari la rezervisti si incalcarea pricipiului “la munca egala, drepturi egale”.
-
Ordonantele,
incriminate astazi de toti rezervistii, sunt anticonstitutionale si nelegale,
deoarece incalca, flagrant, Decizia CCR nr.20/02.02.2000, in Dosarul 5A/2000 si
Decizia ICCJ nr.29/2011, care prevad IDENTITATEA,
DIN PUNCT DE VEDERE JURIDIC, DINTRE MAGISTRATII IN ACTIVITATE, PE DE O PARTE,
MILITARII SI POLITISTII IN ACTIVITATE, PE DE ALTA, INTRE MAGISTRATII LA PENSIE
SI REZEVISTI. Practic, magistratii si-au insusit cu totul Legea pensiilor
militare de stat prin Legea 303/2004 si urmatoarele, cu acordul magistratilor
de la CCR, care au stabilit deplina
identitate, motivand ca magistratii infrunta aceleasi riscuri si au parte
de aceleasi privatiuni, in timpul activitatii, ca si militarii. Or, “identitatea”
se traduce astazi, in practica, in felul urmator….
-
La
magistrati, pensia se calculeaza pe baza
mediei veniturilor brute impozitate, pe ultimii 5 ani, iar la rezervisti, pe baza mediei unei parti a veniturilor
NETE din ultimii 5 ani;
-
La
magistrati, procentul de calcul este 80% din venitul de mai sus, la rezervisti,
65%;
-
La
magistrati, plafonul este stabilit la 100% din venitul integral brut, la rezervisti,
plafonul este 85% din venitul partial net. In plus, la rezervisti, tot ce
depaseste 36 de ani vechime nu se mai cuantifica in bani, la pensie, desi
retinerile au avut loc;
-
La
magistrati, veniturile suplimentare realizate sunt luate separat in calcul, in
baza altor legi, in timp ce la rezervisti au fost bagate, ilegal si retroactiv,
in calcul (Ordinul Meritul Militar, contributiile la pensia civila platite
ulterior trecerii in rezerva, in baza unor contracte separate de munca in
privat sau la stat, grupele de munca etc.);
-
La
magistrati, daca au contributii la pensiile private (pilonii II, III si IV),
acestea nu greveaza asupra pensiei de magistrat, in timp ce la rezervisti,
pensia privata, obligatoriu introdusa in 1967 sub numele de “suplimentara”, reprezentand
o contributie lunara de 5% din NET si definita ca “altceva decat pensia
militara de stat”, a fost inclusa, ilegal, in calculul pensiei militare de stat;
-
Pensiile
magistratilor se aliniaza (cresc) la cresterea salariului mediu pe economie si
la inflatie, in timp ce pensiile miitare de stat se aliniaza doar la rata
inflatiei, “indicator definitiv”, adica la diferenta, spre exemplu, de inflatie
dintre 2019 si 2017, fara vreo legatura cu cresterea salariului mediu pe
economie;
-
Pensiile
magistratilor se maresc in functie de cresterile salariilor la activi, in mod
nejustificat, in timp ce pensiile rezervistilor, care au avut dintotdeauna si
in toate tarile aceasta prevedere……. NU. De ce numai rezervistii au dreptul la
aceasta prevedere legislativa, astazi adjudecata de magistrati? Pentru ca
rezervistii sunt singura categorie socio-profesionala a carei activitate
(obligatiile militare) continua si dupa trecerea in rezerva, asazisa pensie fiind, in fapt, solda de rezervist;
-
Legislatia
privind pensiile magistratilor decurge din legislatia muncii care nu are,
potrivit Constitutiei, nicio tangenta cu activitatea militarilor care este
identificata, prin Constitutie, cu “munca
fortata”. Printr-un artificiu, Constitutia Romaniei prevede la Art.42, Al.1,
ca “Munca
fortata este interzisa” dar, potrivit Al.2a “nu constituie munca fortata:
activitatile pentru indeplinirea indatoririlor militare, precum si cele
desfasurate, potrivit legii, in locul acestora, din motive religioase sau de
constiinta.”
-
In
timp ce pensiile magistratilor au o medie de 30.000 lei/luna, blamatele pensii
ale rezervistilor au o medie reala de 2.700 lei/luna, aceasta fiind, artificial
ridicata, de faptul ca pensiile a sute de magistrati, pe Legea 303, civila,
sunt platite, nu stim de ce, de Casa Sectoriala a MApN si nu de Casa Nationala
de Pensii;
-
Pensionarii
magistrati isi pastreaza toate drepturile si facilitatile prevazute de
legislatia pentru pensionari, in timp ce rezervistii, sub motivatia ca au Casa Sectoriala
de Pensii, si-au pierdut toate drepturile conexe, sub pretextul ca nu ar
apartine sistemului public de pensii. “Expertii” Ministerului Muncii habar nu
au ca exista doar doua sisteme de
pensii: public si privat si, in mod aberant, inventeaza, numai pentru militari,
pe motiv ca au lege separata (nu si pentru magistrati, grefieri, piloti, functionari
publici din Parlament si Curtea de Conturi), un inexistent sistem militar separat de cel public etc;
Ne adresam dvs., deoarece, in cadrul politicii de
destructurare a Statului Roman, sunteti stimulati sa aveti sau sa aprobati
initiative legislative care distrug ultima linie de rezistenta statala -
structurile militare. Totul sub pretextul unui egalitarism de tip stalinist –
stahanovist, care nu se mai regaseste in nicio alta tara din lume. Pentru ca,
in toate statele exista doar doua tipuri mari de pensii: civile (de stat sau private) si militare (doar de stat). Amestecarea acestora este, juridic,
imposibila. La noi s-a realizat, printr-un Proiect, absurd, al Legii pensiilor,
care amesteca cei 2,2 milioane de pensionari reali (2 milioane civili, 200.000
militari) cu circa 3,3 milioane de beneficiari de ajutoare sociale,
indemnizatii de merit sau rente, categorii juridice, cu totul si cu totul
diferite.
Va transmitem rugamintea de a lua in considerare cele
de mai sus, pentru ca orice vot al dvs., dat unei aberatii legislative, nu face
decat sa sporeasca haosul si sa va indeparteze peste 1 milion de voturi. Spre exemplu,
si cu aceasta incheiem, recentul Proiect de lege al PSD (Proiectul Brailoiu),
inregistrat la Senat ca B14/05.02.2019, pentru modificarea Legii Pensiilor
Militare de Stat si Proiectul de Lege (Nr.XXV/17/06.02.2019) pentru aprobarea
OUG nr.114/2018, cu aerul ca ne fac o reparatie, prevad realinierea pensiilor
militare cu cresterea doar a soldei de grad a celor aflati in activitate. Or,
solda de grad inseamna 200 de lei la caporal si 380 lei la general, iar
cresterile inseamna 6-10 lei, o data la 10 ani, ceea ce inseamna ca pensiile rezervistilor
vor creste peste 10 ani, eventual cu 50 de bani – 1 leu. In plus – legifereaza,
in fapt, textele celor doua OUG-uri incluse, deja, in Legea 223/2015 si nevotate
de Parlament. Cum credeti ca vom raspunde in alegeri unor astfel de insulte si
unei astfel de ticalosii?
In speranta ca veti intelege adevarata semnificatie a
demersului nostru,
Am onoarea sa va salut,
Col.
(r) dr. Mircea DOGARU,
Presedintele
SCMD
NOTA: Precizari in ceea ce priveste promulgarea Legii 223/2015
La solicitarea d-nilor vicepresedinti Gl. Fl Aer (r) Balan Iosif si Col. (r) Pricina Valeriu, facem urmatoarele precizari la istoricul promulgarii legii sus mentionate:
- in ianuarie 2015, ca ministru de Interne, in baza promisiunilor facute rezervistilor, dl. Gl. (r) Gabriel Oprea si-a asumat sarcina de care ministrul Apararii Mircea Dusa nu se achitase, de a reconvoca comisia de redactare in forma finala a Proiectului Legii pensiilor militare de stat. A coordonat aceasta comisie din care au facut parte reprezentanti ai structurilor de specialitate din MAI, SRI si MApN, ai SCMD, sindicatelor din MAI, ANCMRR, ACMRR, Federatiei Militarilor etc.;
- cand proiectul a fost definitivat si inaintat Premierului spre avizare, acesta a amanat pentru luna oct. 2015 discutarea;
- in situatia de mai sus, o delegatie a SCMD a prezentat proiectul spre asumare Comisiei pentru egalitate de sanse din Camera Deputatilor, care l-a depus la Biroul Permanent, sub semnatura deputatilor Blajut Viorel Ionel, Ciuhodaru Tudor, Dalca Stefan Petru, Deaconu Mihai, Marian Ion Cristinel, Minca Liliana si a senatorilor Ehegartner Petru si Pelican Dumitru, cu nr. 313/18.03.2015;
- din motive care ne scapa, Premierul Ponta a depus ca proiect personal acelasi text la Senat, cu nr. 218/06.05.2015.
-era clar ca urma vacanta parlamentara si proiectul avea sa fie amanat spre toamna, procedurile ducandu-l spre rezolvare in anul urmator.
- in aceasta situatie, Viceprim-ministrul Gabriel Oprea si-a asumat riscul unei rupturi cu Premierul Ponta si, in conditiile in care Premierul era internat in Turcia pentru cauze medicale, girand functia de Premier, a dat avizul Guvernului solicitand rapoartele comisiilor si trimiterea la vot in cele doua Camere.
- proiectul a fost votat de catre toti deputatii si senatorii opozitiei si ai puterii, cu exceptia consilierului lui Victor Ponta la acea data, Remus Cernea.
- in aceste conditii proiectul a fost votat ca lege si trimis spre promulgare presedintelui care, neavand obiectii in ceea ce-l privea pe girantul functiei de Premier, l-a promulgat in data de 24.07.2015 ca Legea 223/2015.