marți, 7 iulie 2020


GRABITI-VA SA DIVORTATI, FETELOR
-         In atentia sotiilor militarilor in retragere –
O noua discriminare demonstrand ”competenta” magistratilor
Stimate doamne,
Cand v-ati casatorit, cu decenii in urma, ati stiut clar la ce va inhamati: cu soti militari sau politisti, mai mult musafiri pe acasa, mutati din garnizoana in garnizoana si cu slabe sperante pentru dvs. sa va impliniti profesional, adica sa va angajati pe undeva. Dar ati avut si ”compensatii”, gen tratament gratuit la policlinicile si spitalele militare, scutire de impozit pe locuinta daca sotul era veteran de razboi sau jumatate din pensia lui, ca pensie de urmas, din momentul decesului acestuia etc. N-ati tinut, insa, cont de politica de ”ciupeli” pe seama lui ”stupid people”, adusa de neasteptata ”democratie” damboviteana,  implementata violent, exclusiv in interesul capitalului strain.
De la Basescu incoace, in spitalele si policlinicile militare nu mai sunt bagati in seama nici macar militarii si politistii in activitate. Cu atat mai mult rezervistii, cei in retragere si familiile lor, mai mare trecere avand ”gaborii cu palarie” pentru ca ”au bani si au valoare”. Vaduvele de veterani s-au trezit ca scutirea de impozit dispare odata cu sotul, ele fiind antrenate, inca din timpul vietii acestuia sa plateasca 1/2. Iata ca, astazi, la sfatul minunatilor juristi militari, formati in cultul ”celor 3R” ai lui Ceausescu, inaltii reprezentanti ai Justitiei romane va mai dau o lovitura: prin Decizia nr. 47/2020, a CCR, publicata in Monitorul Oficial nr. 552/26 iunie 2020, decizie obligatorie (cand e vorba de luat nu de dat) sotiile si copiii pana in 26 de ani, ai militarilor in retragere PIERD DREPTUL LA PENSIA DE URMAS. In luarea acestei decizii, cei 9 ”intelepti” numiti politic, ai CCR, au dat ”o greutate decisiva faptului ca doar cadrele militare in activitate si in rezerva indeplinesc sau pot indeplini serviciul militar, nu si cadrele militare in retragere”.
Pe cale de consecinta, stimate doamne, daca nu v-ati convins sotul sa dea coltul inainte de varsta ”arestului la domiciliu”, 65 de ani, intentati repede divortul si orientati-va spre un ”hot de Buna dimineata”, care n-a muncit o zi in viata lui si care, la 65 de ani, nemaiputand sa fure ca are artrita, primeste o pomana sociala, botezata ”pensie minima”, cu toate drepturile sau orientati-va spre un magistrat, ca astia sunt deasupra legii, a Constitutiei, a Parlamentului, a Guvernului, a Presedintelui si nu raspund in fata nimanui pentru prostiile pe care le fac.
Pe motiv ca sunt identici cu militarii si politistii, juridic, datorita ”riscurilor si privatiunilor identice” (Decizia nr. 20/2000 a CCR) si-au tras toate drepturile la pensie ale militarilor si politistilor, aruncandu-i pe acestia la lada de gunoi a Istoriei, fara sa-si asume insa si obligatiile lor si juramantul lor de sange. Ne punem intrebarea daca vor extinde aceasta masura discriminatorie pentru militari si politisti fata de civili si asupra magistratilor care au implinit 65 de ani si a familiilor lor (?!!!).
Pana descalcim situatia, va rugam, asadar, stimate doamne, sa va ganditi bine ce aveti de facut!
Cu respect si compasiune,
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) Mircea DOGARU
P.S. SCMD va incerca sa introduca un nou amendament, referitor la cele de mai sus, celor deja promovate in Parlament, marti 14 iulie a.c., cand acestea vor fi dezbatute, in sfarsit, in Comisia de aparare a Camerei Deputatilor. Ca sa reusim, insa, va rugam sa va rugati sotii sa nu mai plece urechea la sasaielile serpesti ale tuturor manipulatorilor interesati!

vineri, 3 iulie 2020


CITITI SI VA CRUCITI!

Si nu uitati, stimati camarazi, ca CCA-ul cu restaurant cu tot a fost construit prin contributia directa a cadrelor militare in activitate si in rezerva si este proprietate de drept a acestora. Este cel mai recent furt calificat, caruia militarii ii cad victima.
Ce parere aveti? Ne spalam onoarea sau nu? Ii dam in judecata sau nu?

Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col. (r) dr. Mircea DOGARU



HOTĂRÂRE nr. 487 din 25 iunie 2020
privind desfiinţarea Unităţii de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale
EMITENT:
Guvernul
PUBLICAT ÎN:
Monitorul Oficial nr. 569 din 30 iunie 2020

Data Intrarii in vigoare: 30 Iunie 2020
-------------------------------------------------------------------------
, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
, cu modificările şi completările ulterioare,
  Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
  ART. 1
  Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Unitatea de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale, cu sediul în municipiul Bucureşti, strada Constantin Mille nr. 1, sectorul 1, se desfiinţează.
  ART. 2
  (1) Personalul civil contractual încadrat la unitatea prevăzută la art. 1 se preia de către U.M. 02574 Bucureşti şi structurile subordonate, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului apărării naţionale, şi va beneficia de drepturile salariale acordate, potrivit legii, corespunzătoare posturilor pe care urmează să le încadreze.
  (2) Salarizarea personalului prevăzut la alin. (1) se face la nivelul de salarizare pentru funcţii similare din cadrul U.M. 02574 Bucureşti sau din structurile subordonate acesteia, în cazul în care nu există o funcţie similară în plată.
  ART. 3
  (1) Masa patrimonială aferentă activităţii unităţii prevăzute la art. 1 se preia de către U.M. 02574 Bucureşti, în baza inventarierii generale a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, la încetarea activităţii, potrivit normelor în vigoare.
  (2) Masa patrimonială aferentă activităţii unităţii desfiinţate, stabilită pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată
, cu modificările şi completările ulterioare, se preia prin protocol de predare-preluare, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului, de către entitatea desemnată.
  (3) Inventarierea masei patrimoniale şi întocmirea situaţiilor financiare, prevăzute la alin. (1) şi (2), se realizează de către Unitatea de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale.
  (4) Excedentele rezultate din execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli rămase din anii precedenţi în bugetul Unităţii de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale se virează ca venit la bugetul de stat.
  (5) Unitatea militară prevăzută la alin. (1) preia responsabilitatea închiderii conturilor de venituri şi cheltuieli bugetare ale Unităţii de prestări servicii şi alimentaţie la Trezoreria Statului, la închiderea exerciţiului financiar.
  (6) Unitatea militară prevăzută la alin. (1) preia responsabilitatea depunerii în sistemul naţional de raportare a formularelor aferente situaţiilor financiare pentru perioada rămasă până la sfârşitul anului, precum şi cele aferente închiderii exerciţiului financiar.
  ART. 4
  Unitatea militară prevăzută la art. 3 alin. (1) se substituie în toate drepturile şi obligaţiile care decurg din acte normative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, în care Unitatea de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale este parte la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, inclusiv în litigiile aferente activităţilor acestora.
  ART. 5
  La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 490/1997 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 324/1997
 privind înfiinţarea Regiei Autonome „Arsenalul Armatei“*) şi a unor societăţi comerciale, prin reorganizarea unor regii autonome, şi pct. 2 din anexa nr. 4b**) la Hotărârea Guvernului nr. 324/1997
 privind înfiinţarea Regiei Autonome „Arsenalul Armatei“ şi a unor societăţi comerciale, prin reorganizarea unor regii autonome, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
   *) Hotărârea Guvernului nr. 490/1997 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
  **) Anexa nr. 4b la Hotărârea Guvernului nr. 324/1997
 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.



          PRIM-MINISTRU
          LUDOVIC ORBAN
          Contrasemnează:
          Ministrul apărării naţionale,
          Nicolae-Ionel Ciucă
          Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
          Victoria Violeta Alexandru
          Ministrul finanţelor publice,
          Vasile-Florin Cîţu
  Bucureşti, 25 iunie 2020.
  Nr. 487.
  -----

joi, 2 iulie 2020

PRECIZARE



SINDICATUL  CADRELOR  MILITARE  DISPONIBILIZATE  (SCMD)
 LA COTROCENI, ASTAZI, 2 IULIE, A.C., INTRE ORELE 12.00-13.30
BREAKING NEWS
-         In atentia intregii media –
Doamnelor si domnilor,
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) este unicul sindicat al rezervistilor proveniti din Armata, Interne si Seviciile Speciale, care de 11 ani lupta, cu mijloace specific sindicale, pentru dreptate sociala si nationala.
In calitate de presedinte al acestui sindicat, m-am adresat, oficial, Presedintelui Romaniei, in zilele de 16 si 22 iunie a.c., acuzand de neconstitutionalitate proiectele de legi  care ii includ, alaturi de civili, pe militarii si politistii in activitate si in rezerva, solicitand o intrevedere cu expertii prezidentiali pe problematica legislatiei militare.
Pe data de 29 iunie a.c., Seful Departamentului Securitatii Nationale, dl. consilier prezidential, gl.(r) Ion Oprisor, ne-a comunicat ca a primit ordinul de la dl. Presedinte al Romaniei de a ma convoca la discutii, pentru data de 2 iulie, impreuna cu doi experti ai SCMD.
Astazi au avut loc discutiile intre consilierii prezidentiali, coordonati de dl.gl.(r) Ion Oprisor si subsemnatul, insotit de dl. vicepresedinte si S.G.i. al SCMD, gl.fl.aer.(r) Balan Iosif si dl vicepresedinte SCMD, gl.mr.(r) Constantin Nastase. Discutiile s-au purtat pe paza unui punctaj reprezentand opiniile si propunerile membrilor SCMD. In mod deosebit, am solicitat, argumentat, excluderea, pe viitor, a militarilor si politistilor in activitate sau in rezerva din orice proiect legislativ care vizeaza Ministerele Muncii si de Finante si se refera la civili. De asemenea, stoparea tergiversarii discutarii, in comisiile Camerei Deputatilor, a amendamentelor care readuc Legea 223/2015 la forma initiala, promulgata.
Toate punctele de vedere au fost acceptate. Colaborarea SCMD cu Departamentul Securitatii Nationale va continuia pana la eliminarea oricaror ingerinte ale unor interese politice in problematica legislatiei militare, pentru care Presedintele Romaniei este garant al prevederilor incluse in cele doua tratate militare: de aderare a Romaniei la NATO si de realizare a Parteneriatului Strategic cu SUA.
In ceea ce ne priveste, ne declaram satisfacuti de rezultatul acestei initiative a SCMD, si numai a SCMD, de inaltul profesionalism si totala deschidere spre dialog, in sensul rezolvarii, concrete a problemelor, dovedite de reprezentantii Departamentului Securitatii Nationale.
 Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD,
         Col.(r)dr. Mircea DOGARU
BUCURESTI
02.07.2020

Punctaj de probleme ...



Punctaj de probleme pentru discutiile de la Cotroceni
- 02 iulie 2020 -
1.      Motivatia actionarii in Justitie a Guvernului, de catre SCMD: OUG 75/2020 care relegifereaza discriminarea intre rezervisti;
Guvernul a uitat ca, prin pensionare, politistii devin militari in rezerva. Aplicandu-se legea unica pentru toti rezervistii, rezulta ca necesara abrogarea OUG 59/2017 si racordarea pensiilor cu cresterile salariale pentru toti rezervistii. In plus, calculul la pensii s-a facut in 2016, pentru toti, in baza indicelui de salarizare din 2009;
2.      PLx 396/2019 introduce tripla impozitare la rezervisti si ii aliniaza, nejustificat, la pensiile speciale ale civililor. Solicitare de excludere a militarilor si politistilor ca fiind o categorie juridica distincta, nelegata de Ministerul Muncii (contracte de activitate de 24h/24, la ordin, nu de munca normata la 8 ore), din orice initiativa legislativa pentru civili privind salariile si pensiile/soldele de rezervisti. Se impune abrogarea articolelor referitoare la rezervisti din OUG 57/2015, OUG 59/2017, OUG114/2018 etc.;
3.      Apararea, de catre presedintie, in baza indatoririlor constitutionale, a imaginii rezervistilor in fata atacurilor mediatice nejustificate, pornind de la pensii ori participarea in teatrele de operatii. Solicitam reevaluarea militarilor si politistilor prin abrogarea OUG95/2014;
4.      Incetarea impotrivirii de catre MApN la rezolvarea haosului legislativ privind pensiile militare, prin tergiversarea discutarii amendamentelor la PLx 199/2019 sau PLx 221/2020, vizand revenirea la textul promulgat al Legii 223/2015, cu toate drepturile privind alinierea pensiilor la veniturile actualilor detinatori ai functiilor de pe care s-a trecut in rezerva, OMM, pensia suplimentara, ajutoarele salariale, a doua pensie de stat, civila etc.;
5.      Racordarea statutelor cadrelor militare la Constitutie si prevederile tratatelor cu SUA si de aderare la NATO;
6.      Aceptarea unui proiect legislativ privind reactivarea specialistilor in domenii tehnice (de care Armata duce lipsa) pana la 61 de ani;
7.      Renuntarea la initiative de politizare a militarilor si politistilor in rezerva, prin crearea de structuri neconstitutionale si bugetofage, gen “Secretariatul de Stat pentru Rezervisti” (la Guvern) sau “Consiliul National al Rezervistilor” (la Camera Deputatilor);
8.      Revenirea la normalitate in ceea ce priveste tratarea cu respect si prioritate, alaturi de cadrele in activitate, a rezervistilor si familiilor lor, in spitalele, policlinicile, bazele de tratament si recuperare ale MAI, MApN si SRI;
9.      Egalizarea tarifelor pentru rezervisti, indiferent de provenienta, in hotelurile, bazele si taberele de recreere ale MApN, SRI sau MAI, pentru ca sistemul este unitar;
10.  Consultarea SCMD in ceea ce priveste propunerile de avansare a cadrelor militare in rezerva si in retragere care sunt membrii sai;
11.  Transformarea, in parteneriat cu SCMD, a terenurilor unor foste unitati militare (apartinand MApN, MAI, SRI) in case de ingrijire si tratament pentru cadrele in retragere, ramase fara suport familial.


Presedintele SCMD,
                  Col.(r) dr. Mircea DOGARU


joi, 25 iunie 2020


  
SI STARERA DE ALERTA NASTE MONSTRI…
BUGETOFAGI!
1.    Somnul ratiunii si aducerea rezervistilor sub papuc politic
    Se spune ca ”somnul ratiunii naste monstri”. Dar se pare ca si situatiile de alerta dau nastere la monstri! Mai ales cand “somnul”unor politicieni  este dat de lipsa ratiunii . Sa ma explic! Scurt, ca sa nu fiu acuzat ca ma intorc la “plebicist”. Cu un deceniu in urma,regimul Basescu-PDL (in opinia mea criminal pentru Romania,,din perspectiva politica vorbind!) in razboiul pe care l-a dus impotriva natiunii romane, a deschis si un ”front” impotriva militarilor si a statutului social al acestora. Nu insist, eu cel putin am scris de multe ori, in detaliu, despre mizeriile pe care militarii, indeosebi cei aflati in rezerva si retragere, au trebuit sa le indure: de la terfelirea lor printr-o propaganda virulenta, pana la spolierea tuturor drepturilor. Nu am acceptat umilintele! Organizati, atat cat ne permite legislatia din Romania, ne-am aparat demnitatea si drepturile: in media, in spatiul virtual, in strada, in justitie… Si asta atunci cand mare parte a romanilor priveau “anesteziati” ce li se intampla. Unii pentru ca se recunosteau in Basescu si celelalte personaje politice marca PDL, astazi PNL. Si ii aprobau, atunci ca si astazi! Altii din teama si lasitate. Altii…Dumnezeu stie de ce! Incepand de atunci, sub toate guvernarile care s-au succedat, organizatiile noastre au devenit tinta actiunii distructive a guvernantilor care au folosit toate mijloacele posibile pentru a si le subordona iar, in lipsa succesului cel putin partial  in acesta directie, pentru a le destructura. Tinta principala in acest sens a fost Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), asupra caruia s-a actionat atat din interior prin indivizi infiltrati, cat si din exterior, prin asmutirea celorlate organizatii impotriva lui, prin actiuni in instanta reluate la nesfarsit, prin “rezervisti acoperiti” care au desfasurat o campanie de denigrare etc. Nu s-a reusit subordonarea structurilor asociative ale militarilor in rezerva, nici distrugerea SCMD.
Sub Iohannis s-a trecut la o alta etapa:  stimularea infiintarii a cat mai multe astfel de organizatii, unele dintre ele avand, din start, conducerile obediente factorului politic aflat la guvernare. In paralel cu aceasta multiplicare a organizatiilor rezervistilor, s-a lansat o idée, valoroasa aparent, dar “otravita” de fapt, anume aceea a unificarii ”structurilor asociative” ale militarilor in rezerva si retragere, intr-o singura organizatie, mare, puternica eficienta, nu-i asa … “Otrava” consta in faptul ca se urmarea o fuziune prin absorbtie pe “scheletul” ANCMRR, organizatie cu o conducere la varf docila in raport cu guvernantii, care, conform statutului ei, isi desfasura deja activitatea sub” inaltul patronaj” al factorului politic! Nu s-a reusit, existand suficient de multi rezervisti care au realizat incotro sunt impinsi, de “propagandisti“ abili, ba uneori chiar de cei pe care ii alesesera sa le conduca organizatiile! Cu toate ca in actiunea de “unificare” s-au implicat fatis unii  politicieni aflati, pe rand, la guvernare, evident din ”grija” netarmurita pe care ne-o poarta!  
2.     Consiliul manipularii
In ultimii patru ani “s-a lucrat”, in paralel, si la un alt proiect, anume la crearea unei structuri guvernamentale “populate”si cu ceva sefi ai unor ”structuri  associative” ale rezervistilor, alesi si numiti de factorul politic, “motivati” de accesul la “stele”, pretioase pentru unii dintre noi, chiar daca vin ca “bomboana pe coliva”, de ceva avantaje materiale, dar mai ales cu perspectiva orgoliului hranit, astfel ca mai sunt  inca, sau au ajuns ”sefi”! Care structura sa devina astfel partenerul de ”dialog” al guvernelor pe problematica rezervistilor. Respectiva structura  urma sa lucreze ce, cand si cum hotara factorul politic si, de buna seama, cu rezultatele dorite de factorul politic, potrivit principiului caracteristic  societatii  noastre: cine da banul, acela hotaraste! S-ar fi realizat un dialog pe problemele rezervistilor cumva cu “circuit inchis”, prin dedublarea si camuflarea factorului politic in propriul partener de dialog! Primul proiect de acest fel a fost infiintarea unui Secretariat de stat pentru problemele rezervistilor (pe modelul general al Secretariatului de stat pentru problemele revolutionarilor din Decembrie 1989), caruia se dorea sa i se subordoneze si casele sectoriale de pensii. Adica, una peste alta, se urmarea scoaterea problematicii rezervistilor in afara M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I. Inclusiv a pensiilor militare! Cu tot ceea ce  ar fi putut urma, in speta ”sifonarea” banilor de pensii militare!
Datorita opozitiei SCMD si a unor ONG-uri dar, mai ales a Comisiei de aparare din Senat, prin ”Proiectul Brailoiu” minunea neconstitutionala a parut, pe moment, abandonata.
Ministrul apararii nationale Gabriel- Beniamin Les, din guvernul PSD, debarcat anul trecut, a fost cel  care a facut un pas concret in crearea  unei “fantome” ca ”partener de dialog” pe problememle rezervistilor, prin emiterea Ordinului nr. 46/2019 privind infiintarea, organizarea si functionarea unui Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere. Astfel, prin cele doua articole ale ordinului propriu zis , si cele patru articole ale ROF-ului, anexa la ordin, cei care i-au pus pe masa dlui ministru proiectul ordinului (prietenii “ rezervistilor din randul militarilor in activitate!) reuseau sa “puna calus” ”structurilor asociative” ale rezervistilor! In sensul ca, desi Consiliul era compus “din militari trecuţi în rezervă sau în retragere din M.Ap.N., recunoscuţi pentru expertiza și experienţa lor în domeniile de interes specifice” (art. 3 alin.1) desemnarea acestora se facea „de către structurile asociative ale militarilor trecuţi în rezervă sau în retragere împreună cu consilierul prevăzut la art. 2, cu avizul secretarului de stat pentru relaţia cu Parlamentul și calitatea vieţii personalului și cu aprobarea ministrului apărării naţionale” (art. 3 alin. 3). In plus, potrivit art. 4 din ROF, Consiliul lucra cand, ce si cum dorea ministrul apararii nationale, la propunerea consilierului ministerial desemnat sa-l coordoneze, cu respectarea prevederilor nomelor privind regimul informatiilor clasificate! Activitatea in cadrul Consiliului nu era remunerata. Insa, nici pana astazi, nu stim care au fost membrii acestui Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere. E drept, au existat unele avansari in rezerva si unele decorari, care ar putea oferi ceva indicii! Guvernul PSD, prin ministrul Les, a reusit sa ne pacaleasca deci ca, in problema rezervistilor se va  consulta cand, cum si cu cine vrea, eliminand practic astfel din discutie ”structurile asociative”! Chestia cu desemnarea membrilor Consiliului de aceste ”structuri asociative” ramane „o figura de stil” de vreme ce desemnarea se face practic sub supravegherea consilierului ministerial, cu avizul secretarului de stat de profil din minister si cu aprobarea ministrului! Curat democratic!
3.     Actuala manipulare… CNR
Ultimele evolutii in privinta “atentiei” pe care o acorda politicienii romani militarilor si politistilor, s-au  materializat  prin (re)includerea propagandistica a  pensiilor militare in randul ”pensiilor speciale” si ciuntirea acestora printr-o dubla (ba chiar tripla, pentru unii) impozitare, mascata prin impunerea neconstitutionala si ilegala a unei asa zise taxe. Au urmat reactiile SCMD si ale ”structurilor asociative”, mai mult ale membrilor acestora din urma, conducerile lor ramanand la stadiul “prezentarii situatiei“ in fata acelora care tocmai o creasera prin actiunile lor! Aceasta a demonstrat ca ”pasul” realizat de guvernarea PSD prin ordinul emis de ministrul Les trebuie definitivat si ridicat ”pe noi culmi de progres, civilizatie” si democratie! Fapt pentru care, s-a revenit, intr-un mod “coafat” la proiectul initial. “Coafat” pentru ca, prin proiectul legislativ nr. 481/16.06 2020 inregistrat sub numarul  Plx 376/17.06.2020 se propune infiintarea unui “Consiliu national pentru problemele rezervistilor si veteranilor din sistemul national de aparare, ordine publica si securitate  nationala”. S-a renuntat  deci la ideea Secretariatului de stat, dar s-a mentinut ideea de “etatizare” si politizare a dialogului cu rezervistii si veteranii (in mod straniu CADRELE MILITARE IN RETRAGERE SUNT EXCLUSE), pe problemele specifice, de vreme ce, prin art. 1 al proiectului de lege se propune infiintarea respectivului Consiliu ca autoritate administrativa autonoma in subordinea Parlamentului. Atentia care se acorda problemei “preluarii” sub control a partenerilor de dialog in problemele rezervistilor este demonstrata prin faptul ca avem de a face cu un proiect de lege organic, potrivit prevederilor art. 117 alin. 3 din Constitutia Romaniei. Sediul materiei privind autoritatile administrative autonome il gasim in Codul administrativ, in principal la  art. 69-74. Fac aceste precizari pentru ca proiectul legii nu este generos in privinta reglementarilor referitoare la unele aspecte privind aceasta autoritate administrativa autonoma ce se doreste a fi infiintata. Oarecum ”generoasa” insa mi se pare Expunerea de motive care recunoaste, aparent efectele nocive ale politicilor desfasurate pana in prezent asupra situatiei rezervistilor si veteranilor. Introduce insa si unele idei care intra in contradictie cu prevederile legale. Astfel, ea avanseaza viziunea unei autoritati administrative autonome care identifica probleme, le analizeaza si elaboraza propuneri, in vreme ce  Codul administrativ, la art. 74 statueaza ca autoritatile administrative autonome emit acte administrative, individuale si normative! Sa notam insa, de la inceput, un aspect foarte important: identificarea si analizarea problemelor rezervistilor, precum si reprezentarea acestora in relatiile cu autoritatile publice centrale si locale, ONG-uri si organizatii similare din strainatate este transferata in proportie nedefinita acestui consiliu prin prevederile art. 5 lit. i ale proiectului de lege pe care il discutam! Adica rezervistii si veteranii nu vor mai fi reprezentati de propriile organizatii ci de o autoritate administrativa, o structura politica, apartinatoare Statului, finantata integral de Stat! “Structura politica” din mai multe motive. Primul ar fi acela ca este subordonata Camerei Deputatilor, parte componenta a Parlamentului Romaniei. Deci o structura eminamente politica, in subordinea careia se doreste sa functioneze acest Consiliu. In al doilea rand, membrii conducerii  acestui Consiliu, asa cum prevede proiectul legii vor fi desemnati politic, prin vot, in plenul Camerei Deputatilor (art. 6 alin 3). Aproape ca nu ar mai fi nevoie de alte precizari pentru a demonstra caracterul politic al proiectatei autoritati administrative autonome, dar se impune sa mai observam unele aspecte. Este irelevant, in opinia mea mea, faptul ca ”structurile associative” adica ONG-urile declarate de utilitate publica ale rezervistilor si veteranilor propun 7 candidati (nu neaparat din randul rezervistilor si veteranilor) pentru posturile de membri in Consiliul director, de vreme ce grupurile parlamentare propun alti 7 candidati, proprii, eventual si pe Lia Olguta Vasilescu! Aceasta pentru ca proiectul legii nu impune calitatea de rezervist sau veteran decat pentru candidatii la functiile de presedinte si vicepresedinte ale Consiliului national! Si atunci, ne putem intreba, cu deplin temei: aceasta structura politica poate sa produca, sa asigure o reprezentare, macar la limita, a rezervistilor si veteranilor? Ce continut se atribuie de drept si de fapt functiei de reprezentare a Consiliului prevazuta la art. 4 lit. h ? Va invit pe dvs.  stimati colegi, carora ma adresez in mod special, sa gasiti un raspuns de bun simt! Zic de bun simt si adaug pertinent realitatii date de textul proiectului actului normativ, pentru ca exista déjà colegi care exulta de bucurie in fata acestui proiect. Probabil din comoditatea de a-l analiza mai atent, din lipsa de informare, din graba, din vreun interes…Dumnezeu stie! Cert este ca se transforma astfel, pentru politicieni, in atat de necesara “parghie” (gen “coada”…) cu ajutorul careia isi legitmeaza “productiile” legislative! Dar ma rog, fiecare are dreptul la o parere. In al treilea rand, sa observam ca prin art. 4 pct. f se atribuie viitorului “Consiliu national pentru problemele rezervistilor si veteranilor…” functia de autoritate de stat, ceea ce presupune cu necesitate caracterul politic al acesteia. Si in sfarsit, dar nu in ultimul rand sa mai observam doua lucruri esentiale, in caracterizarea viitoarului Consiliu, asa cum este el “croit” prin proiectul de lege pe care il analizam. Primul este acela ca, potrivit art 13 consiliul va fi integral finantat de la bugetul de stat. Iar al doilea, faptul ca potrivit art. 8 alin 2 personalul Consiliului va fi salarizat potrivit prevederilor legale privind salarizarea bugetarilor. Nu comentez mai mult decat reamintindu-va o “zicere” populara: “cine plateste lautarii, comanda muzica!”. Iar daca privim toate cele ce le-am aratat pana acum in corelare cu prevederile art. 5 pct. b si c putem distinge ca acestea reprezinta “inima” reglementarii ce se doreste a fi introdusa. Aceasta ii defineste scopul real pe care il urmareste: crearea unei structuri de stat, politice, finantata integral de la bugetul de stat, care, sub acoperirea unei false repezentativitati pentru rezervisti  si  veterani, sa asigure in numele si pe seama  acestora, avizarea actelor normative privitoare la statutele lor! ”Consumand”, astfel, procesul de consultare cu beneficiarii acestor statute si conferind, nu-i asa, legitimitate respectivelor acte normative! Evident, din cate se observa, organizatiilor rezervistilor si veteranilor li se rezerva doar rolul de a desemna niste candidati, nu neaparat din randul rezervistilor si veteranilor, care ulterior, prin vot politic, vor intra “in solda” autoritatii administrative autonome, adica a Statului ca organizatie politica a societatii! Legiuitorul, inapoia caruia eu unul intrevad “prietenii“ rezervistilor din randul cadelor militare active, este grabit si foarte decis sa “ctitoreasca” acest Consiliu, de vreme ce nu tine seama de noile cheltuieli pe care trebuie sa le faca, acum, in conditiile crizei economice create de pandemia de “Covid 19”. Probabil ca beneficiile ce se asteapta de la acest Consiliu justifica  cheltuielile! Ar mai fi multe de spus, analizand in amanunt textul proiectului actului normativ, cum ar fi de exemplu, gogorita normativa prevazuta la art. 5 potrivit careia, Consiliul ar urma sa isi stabileasca singur, prin regulamentul de organizare si functionare (ROF) competente si atributii! Ma opresc insa aici pentru ca a le evidentia pe toate, ar insemna inca vreo cateva pagini bune.
Va adresez rugamintea, stimati colegi, sa cercetati cu atentie acest proiect de act normativ, astfel incat sa nu ne lasam pacaliti de ”bunele intentii” pe care ni le planteaza politicienii in drumul spre Iadul pe care ni-l creeaza cu obstinatie de zece ani incoace! Ramane sa raspundeti dvs. la intrebarea… daca si M.Ap.N. si M.A.I. au secretariate de stat pentru relatia cu Parlamentul, care este scopul real al acestui Consiliu, a carui existent nu se justifica? Nu cumva preluarea, in viitorul apropiat a Caselor sectoriale de pensii militare, sifonarea banilor in cauza si exonerarea ministrilor de resort, de raspundere in fata rezervistilor?
Am onoarea sa va salut,
Vicepresedinte (i) al SCMD si
Presedinte al Filialei 1 SCMD Sibiu
Col. (r) Stefan TUDOSIE