In
atentia tuturor membrilor SCMD, a tuturor sindicatelor si ONG-urilor partenere
in cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC), a tuturor cetatenilor Romaniei care mai rationeaza normal
Doamnelor
si domnilor,
Se apropie ziua de 1
Mai, cu temperaturi favorabile iesirii in natura. Se pare ca noi, cei care nu
avem din afaceri exclusiv cu statul si furt pe fata bani sa petrecem 4-5 zile
in Canare, Baleare sau Bali, daca Guvernul va face “pod” in ziua de luni, 30
aprilie (si e sigur ca Basescu va face ca sa scape de noi si de potentiala
amenintare pe care o reprezentam), nu vom putea iesi nici macar la iarba verde.
Nu numai pentru ca ne va cocosa plata intretinerii pe o luna de iarna geroasa,
cand am fost nevoiti sa consumam in plus si gaz si curent, nu numai ca ne vor
lichida definitiv taxele, suprataxele, impozitele, scumpirile pe sest si
penibila noastra masa de Pasti, dar si daca am face prin absurd un CAR si am
avea bani, n-am putea, pentru ca Puterea, ca sa mai traga o piele de pe noi, si
nu de dragul mediului, a mai dat o lege, zisa a “picnicului”, care ne ingaduie
sa stam in fund pe iarba doar in locuri special amenajate, in care, evident,
vom plati. Cum nu sunt insa locuri special amenajate, vom plati, la fel de evident,
amenzi. In acesta situatie, ne ramane varianta iesirii in strada, in toate
marile orase ale Tarii. Pentru aceasta, este bine sa cunoastem ce inseamna cu
adevarat, pentru lumea civilizata, ziua de 1Mai.
1
Mai, zi a luptei oprimatilor impotriva abuzurilor Puterii
Neincriminand,
neacuzand pe nimeni, sa facem putina istorie adevarata!
In ziua de 1 mai 1886, tot americanul astepta
cu sufletul la gura inaugurarea Statuii Libertatii. Dar … ghinion! In ziua respectiva
trebuiau reinnoite contractele de munca, iar sindicatele americane au chemat la
greva generala pentru a obtine si lucrul de care un domn Ungureanu face caz
astazi – ziua de lucru de 8 ore. 350.000 de muncitori au iesit in strada si
guvernul tarii Libertatii le-a raspuns cu gloante. Probabil la asta se referea
dl. Gittenstein, cand ne-a recomandat sa fim fericiti ca n-au tras lunetistii
in noi de pe blocuri, ca in Siria. Numai la Chicago au cazut 5.000 de morti,
cei socotiti a fi capii manifestatiilor fiind in mod democratic spanzurati de
stalpi, in baza legii “umanistului” Linch!
La 14 iulie 1889, zi a
Libertatii pentru toata lumea moderna, civilizata, pentru ca se serba
centenarul caderii simbolului absolutismului si tiraniei - Bastilia, la Paris
s-a inaugurat Expozitia Universala, s-a inaugurat Turnul Eiffel si s-a
constituit Internationala a II-a, care a decretat, in amintirea victimelor de
la Chicago – 1 Mai, drept Ziua Internationala a Muncitorilor, ce urma a fi
comemorata/marcata, an de an, de toti oprimatii. Romanii au semnat prin
savantul Emil Racovita. Prima aniversare/comemorare a avut loc la 1 mai 1891,
cand, in Franta Libertatii, guvernul i-a impuscat pe demonstranti la Fourmies.
De atunci, in toata Europa civilizata, 1 Mai este o zi de proteste a
oprimatilor, de mitinguri si marsuri impotriva Puterii, organizate de toate
partidele stangii si de centru-stanga, in primul rand social-democrate sau
socialiste. In toate tarile civilizate, mai putin in Romania. Pentru ca in
Romania, 1 Mai s-a suprapus peste 2 sarbatori ale exploziei vegetale, una
traco-romanesca, alta slavo-romana, subordonate si amestecate de Biserica.
Cacealmaua
romanesca de 1 Mai
Vedeti cumva partidul
d-lor Oprea si Miky Spaga, partid ce se declara de stanga, capabil sa
organizeze manifestatii impotriva Puterii? Nici noi! Si aceasta pentru ca, in
Romania, ziua de protest a oprimatilor a fost intotdeauna confiscata de … Putere.
Spre exemplu, ziua de 1 Mai 1939, mult trambitata, a fost organizata de Carol
al II-lea, care a trimis la marsuri si mitinguri breslele ce luasera locul
sindicatelor. Cam ceea ce vrea sa faca astazi Basescu, prin Legea dialogului
social, care deschide calea inlocuirii sindicatelor cu reprezentanti ai partidelor
la Putere, impusi ca mediatori intre patronate si angajati (ombudsman-ii).
Zisii comunisti si utecisti, intr-o epoca in care toate partidele erau
desfiintate, nu numai al lor, au petrecut cu mici, bere si lautari, in padurea
Andronache, utecista Lenuta Petrescu, adica viitoarea Coana Leana, fiind aleasa
“regina padurii”. Ulterior, in cartile de istorie, s-a mintit cu draci! Dupa
razboi, ocupatia kominternisto-sovietica ne-a impus ample spectacole de
prezentare a “maretelor realizari” sfarsite toate cu mici si bere la iarba
verde. Nici o legatura cu lupta, cu oprimarea, cu mortii de la Chicago!
Dupa 1989, sindicatele
ar fi trebuit sa restabileasca demnitatea Zilei de 1 Mai si in Romania, ca zi
oficiala a demonstratiilor impotriva Puterii. Dar n-au facut-o, chestie pe
placul domnilor si Ion Iliescu, si Emil Constantinescu si Traian Basescu, ei
supralicitand chestia cu micii si berea si indemnand tineretul sa dardaie de
frig si sa raga beat in zilele respective pe litoralul Marii Negre. A fost
posibil datorita vechii traditii traco-romanesti, exploatata candva de biserica
oficiala constantinopolitana, in interesul imparatului.
Sanjor-ul,
sarbatoarea traco-romanesca
La inaintasii traci
exista o sarbatoare a exploziei vegetale a incheierii semanaturilor si inceputul
sezonului pastoral pe data de 23 aprilie, ziua Dumnezeului pamantului autohton,
al carui nume nu s-a transmis, pentru ca era serbat prin misterii si pe care
grecii l-au numit Heron sau Heroion, iar istoricii il numesc Cavalerul Trac si
la nord si la sud de Dunare. Cu el au rezistat, mai intai tracii impotriva
expansiunii romane, apoi traco-romanii pagani si romanii vechi, expansiunii
Bizantului grecizat, prin crestinism, pana cand Biserica oficiala l-a preluat
prin sincretism, l-a identificat o scurta perioada cu Isus, dupa care l-a
coborat in randul sfintilor militari transformandu-l in Sfantul Militar si Mare
Mucenic Gheorghe. De aceea sarbatoarea s-a numit la noi, la romani Sanjor sau
Sangiorz.
Arminden
– Ziua Sf. Eremia
Cand, dupa sec. VII,
s-au stabilit si slavii, pe care romeii, adica grecii, i-au folosit ca aliati
impotriva romanilor, s-a constatat ca si ei aveau o sarbatoare inchinata zeului
pagan al turmelor care se numea Volos (adica … “romanul”) zi transferata de Biserica
de pe 23 aprilie pe 1 mai, ca sa corespunda cu ziua Sf. Eremia, pentru ca Sf.
Gheorghe sa treaca in plan secund. Asa a aparut, probabil la sfarsitul sec X si
inceputul sec XI, ziua de 1 Mai ca zi a Sf. Eremia, sub denumirea slava de
Arminden.
Absorbindu-i pe slavi,
romanii au continuat sa o denumeasca, desi o serbau acum in prima zi de mai,
Sanjor, Sangiorz dar si Arminden, Maial, Maiaga, Pom de mai, Prepeleac, Steag,
Lemn, Stalpar, etc. si aceasta pentru ca obiceiul prevedea plantarea unui pom
curatat de crengi si impodobit cu frunze si flori in curte, in tarina, in
centrul satului, pentru a solicita divinitatii belsugul, impodobirea cu ramuri
verzi a portilor, caselor, anexelor gospodariei, pentru protectia oamenilor si
animalelor impotriva bolilor. Barbatii purtau frunze la palarie, ca protectie
impotriva ciumei si strigau pe nume persoanele decedate considerate strigoi ca
sa nu fure mana vitelor si holdelor. Si din perspective traco-romaneasca si din
cea slavo-romanesca, 1 mai este asadar pentru noi o zi de lupta.
1
Mai- zi de lupta
Ca Sanjor, el
reprezinta trecerea in revista a trupelor chemate la beleag, adica la tabara,
de catre domn, intr-un cuvant LUSTRATIA, pentru ca asta inseamna “lustratia”,
cautarea trupelor, nu vanarea adversarilor politici sau a patriotilor in
interes strain. Ca sfant militar, inclusiv astazi, Sf. Gheorghe ne indeamna sa
iesim “la tabara” de Sanjor. Deci este o datorie a noastra, a rezervistilor sa
iesim in strada! Pe de alta parte, praznicul pagan la iarba verde era o forma
de sfidare a mortii, in primul rand a ciumei, stramosii nostri band, in timp ce
rosteau incantatii de genul :”Frunza
verde de pelin/Iata-ne la Armindeni/Beau mesenii si mananca /Si de ciuma nu
li-e frica”! Si din perspectiva Arminden-ului, asadar, de 1 Mai, trebuie sa
sfidam ciuma portocalie, de care nu ne e frica, dar nu la iarba
verde, care ne-a fost restrictionata prin lege ci pe asfalt!
Ce
propunem
Propunem tuturor
membrilor SCMD sa iasa in strada de 1 Mai, impotriva ciumei portocalii. Cu sau
fara pelin la palarie! Propunem tuturor aliatilor nostril din CNSC sa faca
acelasi lucru! Propunem organizarea de manifestari in toate orasele si, in
primul rand, in Bucuresti, SCMD urmand sa obtina aprobarile legale de la
Primarii. Solicitam tuturor filialelor SCMD sa ne transmita pana la data de 15
aprilie numarul de delegati pe care-i pot trimite la Bucuresti. Solicitam
tuturor sindicatelor si ONG-urilor membre CNSC sa transmita in teritoriu,
filialelor noastre, numarul de participanti, pe care-l pot scoate in strada, in
localitatile respective si numarul de participanti pe care-l pot scoate in
strada la Bucuresti sau numarul de delegati pe care-i pot aduce la Bucuresti.
Solicitam , de
asemenea, copresedintilor USL, in perspectiva Contractului social pe care–l
dorim sa-l incheiem, sa-si mobilizeze transportatorii-membri de partide, pentru
a aduce la Bucuresti, gratuit, membrii CNSC, in ziua de 1 Mai.
In ziua de 15 aprilie
a.c., in momentul in care vom avea toate aceste date, CNSC si SCMD vor lansa
chemarea la actiune generala. Mentionam ca in dialogul cu liderii federatiilor
sindicale si sindicatelor membre CNSC, acestia ne-au transmis ca membrii lor
doresc iesirea in strada de 1 Mai, impotriva regimului care ne-a furat ca in
codru, ne-a mintit, ne-a manipulat si ne-a batjocorit pe toti prin legi
antieuropene si anticonstitutionale si prin iesirea hotilor tupeisti si
sfidatori in media aservita. Preconizam asadar un mare miting si un mars in
Capitala, mitinguri si marsuri in toate localitatile in care SCMD are filiale
si in care au si sindicatele si ONG-urile partenere organizatii. Poate asa vor
admite ca existam ca oameni, nu ca “virmi”, “ciumpalaci”, “betivi”, “nesimtiti”,
etc!
Honor
et Patria! Vae victis!
PRESEDINTELE
SCMD,
Col.
(r) dr. Mircea DOGARU