miercuri, 16 mai 2012

Sangele risipit reclama justitie

Scrisoare deschisa ministrului Apararii Nationale, Domnul Gl. Lt. (r) Corneliu DOBRITOIU



Domnule ministru,

Ma adresez dvs. in baza celei mai recente declaratii publice a domnului Premier Victor Ponta. SCMD cunoaste realitatea privind marile dificultati pe care le are de infruntat guvernul Ponta, conditionarile impuse de un adversar extrem de periculos, faptul ca guvernul, in Palatul Victoria, si fiecare ministru in parte, in cladirea ministerului, sunt practic prizonieri inconjurati  si blocati de oamenii regimului Basescu. Domnul Ponta s-a angajat sa nu schimbe in aceasta perioada din functii decat prefectii, subprefectii si secretarii de stat, dar, ca procuror de profesie, a mentionat ca vor fi indepartati toti cei care vor fi dovediti ca au incalcat grav legile tarii.



In acord cu declaratia domnului Ponta, ma adresez intai dvs. deoarece in ultimii trei ani MApN, prin ministrul Gabriel Oprea (mai mult ministru al UNPR si ANCMRR decat al Apararii Nationale) a dat tonul in votarea si promovarea legilor indreptate impotriva tuturor categoriilor de rezervisti si in sabotarea tuturor amendamentelor care ne-ar fi fost favorabile. Reprezentantii MAI si SRI nu au facut decat sa se alinieze.



Venind in sprijinul dvs. vom chema in justitie pe toti cei vinovati fata de noi, pentru incalcarea Constitutiei, a legislatiei europene, a Tratatului de aderare la NATO, vinovati in egala masura de fals si uz de fals, de inselaciune in dauna intereselor persoanei si de complicitate la genocid. Astfel, va vom da posibilitatea indepartarii lor potrivit unei practici de mult incetatenita in Armata, pe care a cunoscut-o la timpul sau si capitanul Gabriel Oprea in afacerea combinezoanelor de aviatie.



In primul rand, vom chema in justitie pe cei care au contribuit la limitarea dreptului nostru la munca, prin promovarea, contrar Constitutiei, a Legii 329/2009 - Cap. IV, (Legile 164/2001 si 179/2004 fiind inca in vigoare la acea data) adica pe toti membrii Directiei pentru Relatia cu Parlamentul si Asistenta Juridica, o atentie cu totul speciala urmand sa o acordam Lt. Col. Paduraru Fanica Honorius, cel care si-a permis sa insulte grav toate categoriile de rezervisti, intr-un act oficial, in intampinarea depusa in numele MApN la 09.04.2012, in Dosarul nr. 1322/40/2012, la Tribunalul Botosani.



Domnule ministru,

Statutul nostru actual dobandit prin Legea 119/2010, Legea 263/2010 si OUG 1/2011 este acela de “asistati/beneficiari” care nu au pensii ci “ajutoare sociale lunare de la stat” care pot fi date sau nu, functie de buget si de politica guvernului. Aceasta situatie s-a obtinut cu complicitatea tuturor membrilor Directiei pentru Relatia cu Parlamentul si Asistenta Juridica si a membrilor Directiei Financiar-Contabile, cu exceptia dlui Gl. Mr. (r) Constantin Nastase, care, impotrivindu-se la vremea respectiva, a fost disponibilizat si inlocuit cu dna Gl. Mr. Maria Lupu, fiind actualmente vicepresedinte al SCMD. O alta exceptie recenta este cea a Lt. Col. Hagima Catalin-Ionut care, refuzand sa mai comita ilegalitati, a fost aspru pedepsit. Cu aceste doua exceptii, membrii celor doua directii se fac vinovati de repetate incalcari ale Constitutiei, ale legislatiei europene, de complicitate la promovarea unui principiu inexistent - acela al retroactivitatii legii, de incalcarea Legii arhivelor, a legislatiei financiare, a hotararilor definitive si irevocabile ale tribunalelor, de fals si uz de fals, de complicitate la genocid, asitati fiind de Col. Dragos Lucan, Director al Casei Sectoriale de Pensii si sefii centrelor militare. Pe scurt, orice adeverinta de venit, putea fi eliberata numai la cererea noastra individuala, insotita fiind de aviz juridic si financiar si de copia in xerox a tuturor documentelor utilizate. In situatia negasirii unui document (ceea ce este cazul tuturor adeverintelor, deoarece legiuitorii, in cazul lui 119/2000 si 263/2010 au ignorat faptul ca unele acte se distrug la 5, 10, 15 ani) trebuia anuntata disparitia in 24 de ore si in 30 de zile trebuia reconstituit documentul. Acesti oameni au incalcat deliberat intreaga legislatie si, mai mult, in momentul in care am castigat in justitie la 28 septembrie 2010, suspendarea definitiva si executorie a HG 735/2010, au sfidat justitia, continuand ilegal operatiunea de “recalculare” retroactiva. Rezultatul acestei actiuni a fost reducerea “ajutoarelor” date fostilor rezervisti, cu 18-69%. Venirea acestor decizii ilegale, nule de drept, a provocat primul val de morti, la nivelul de varsta 40-65 de ani. Generatia anterioara de ofiteri a receptat mai acut nu scaderea cuantumului ci stirbirea demnitatii: pierderea statutului de ofiter in rezerva, adresarea fiind, spre exemplu, nu d-lui Col. (r) Dogaru Vasile (tatal meu) ci d-nului Dogaru Vasile (cetatean oarecare). Daca cei de varsta noastra au decedat ca urmare a unor atacuri cerebrale sau de cord, cei mai in varsta au refuzat pur si simplu sa mai traiasca, respingand in spitale si tratamentul, si mancarea, si apa.



Domnule ministru,

Dupa calculele noastre, circa 10.000 de rezervisti (din toate structurile sistemului national de aparare, nu numai din MApN) au decedat din oct 2009 si pana astazi, cazuri extrem de grave, care au facut inconjurul lumii, fiind cele ale Col. (r) Mihai Irimiea, de la Ploiesti, care a murit in timp ce-i scria o scrisoare-rechizitoriu presedintelui Traian Basescu, al Mr. (r) Breban Felician de la Satu Mare, care s-a sinucis, nemaiputandu-si plati datoriile la banca si al Cpt. (r) Petre Morjan, care si-a dat foc in fata Palatului Cotroceni, acuzand dictatura, fiind salvat de un jandarm. Toti au fost membri SCMD, Petre Morjan supravietuind cu sechele grave, este in continuare membru SCMD, ca si jandarmul care l-a salvat si care a fost disponibilizat in cadrul politicii de epurare a MAI, de 21.000 de cadre, initiata de regimul Basescu prin Traian Igas. Va raportez, domnule ministru, ca in 23.01.2011, am convins in extremis un numar foarte mare de militari angajati pe baza de contract, disponibilizati la 40 de ani, apoi reprimiti pana la 45 si din nou disponibilizati la 45 de ani, fara nici un drept (deoarece Legea 263/2010 ridica varsta pensiei anticipate la 50 de ani) sa nu se sinucida in fata MApN. Vom prezenta in instanta declaratii scrise, cutremuratoare. Iata de ce vorbim despre politica de genocid, recunoscuta oficial de regimul Basescu, prin proclamarea ca obiectiv a reducerii numarului de pensionari de la 6 milioane la 1.500.000 si indemnul sa “parasim pe cale naturala sistemul”, ajutati de legislatia criminala in domeniul sanatatii si de anularea unui drept al nostru dintotdeauna, acela la asistenta medicala si medicatie gratuite. De mentionat ca in aceasta etapa am fost insultati fara precedent, printr-o campanie de imagine si psihologica declansata de presedinte si de premierul Boc si preluata cu exces de zel de Gabriel Oprea, Maria Lupu si flasneta ministeriala Tiberiu Fratila, avansat pentru injuriile pe care ni le-a adus si minciunile debitate pe tema celebrului “erga omnes” in cazul HG 735/2010, la gradul de contraamiral.



Domnule ministru,

Victoria obtinuta de noi la 7 ianuarie 2011, prin Decizia ICCJ, a amplificat diversiunea, adica razboiul psihologic si de imagine declansat impotriva noastra, prin asocierea directa a sefilor DSM si DIM, care si-au aruncat in lupta, impotriva noastra, toti ofiterii acoperiti si toate sursele. Din acel moment s-a trecut la principiul “divide et impera”, promovandu-se, in scopul legitimarii consecintelor operatiunii de recalculare (deciziile de pensie nule de drept) asa zisa “revizuire”, in mod cu totul aleatoriu si in scopul racolarii politice pentru UNPR, unii camarazi de ai nostri, primind “ajutoare” din burta de 10 ori mai mari. Campaniei menite sa-i orbeasca pe lacomi, pe lasi, pe indolenti, i s-a asociat grupul de capitani, deveniti peste noapte generali in rezerva cu patru stele, ai sefului ANCMRR, Gl. (r) Mihai Iliescu, cel care detine “fabrica” de grade si biletele de tratament in statiunile si hotelurile armatei. De la 1 ianuarie 2011 si pana astazi, nici o pensie nu este legal platita si nu are cuantumul legal stabilit si la MApN, si la MAI, si la SRI fiind vorba de transferuri de fonduri fara acte justificative.



Personal, predecesorul dvs. acordand credit nespecialistei Maria Lupu, s-a implicat in difuzarea de informatii false, publicand o lista (permanent modificata) conform careia mii de pensii (ajutoare sociale) ramaneau identice, la baze de calcul diferite, alte mii de pensii fiind declarate crescute. Dupa care, “felicitati” in mod nerusinat de Oprea, care a folosit baza de date si mijloacele armatei in interes UNPR, oamenii au primit deciziile, constatand ca de fapt le scazusera pensiile, dar raul fusese facut – se retrasesera din procese si nu mai puteau actiona in justitie. Atunci s-a declansat al doilea val de decese premature. Tot pentru boicotarea justitiei, au fost emise si cate 8 decizii de revizuire pentru aceeasi persoana, in 6 saptamani, sau 3 decizii in 24 de ore, cu cuantumuri diferite, de la 2500 lei la 4600, apoi 7200 lei. Cine a avut minte le-a contestat pe toate, la ora actuala, SCMD avand 38.000 de actiuni in justitie, impotriva MApN, MAI, SRI si actiuni deschise la Curtea de la Luxemburg si la CEDO. Interesant este ca avem mii de hotarari definitive si irevocabile, cu intoarcere la deciziile noastre initiale (si la Legile 164/2001 si 179/2004) pe “reclaculare” si “revizuire”, de care Casele sectoriale de pensii nu tin cont si pe “regularizare”.



Pe cale de consecinta, domnule ministru, dandu-i in judecata pe vinovati, de la caporalul operator de date la general si fostul ministru, va oferim sansa curatirii Armatei de toti cei care au incalcat legea, facand din obedienta, prostie, servilism dezgustator sau interes, exces de zel in executarea unor ordine aberante si manipularea cu consecinte grave a rezervistilor. Acesti oameni va sufoca astazi, proclamandu-si marea fericire ca au vazut schimbarea, si va ofera, cu nerusinare, “talentele”!...



Mesaje similare vom adresa si ministrilor MAI, pentru ca, desi au fost mai discreti, chesnoii, fatuloii si popii lor au procedat identic. De asemenea ne vom adresa Parlamentului in ceea ce priveste conducerile SRI, SIE, STS, SPP.



Asigurandu-va de respectul si de intregul noastru sprijin,



Am onoarea sa va salut,



“Asistat/beneficiar” al statului si “fost colonel”,



Dr. Mircea DOGARU,

PRESEDINTE SCMD



P.S.:

Va semnalez Ordonanta din 02.02.2012 a Parchetului de pe langa ICCJ, inregistrata la Tribunalul Galati in procesul Cepaliga Ioan (nr. 1274/P/2011) in care se constata: “apreciem ca exista indicii privind savarsirea infractiunii prevazute de art. 246 din Codul penal de catre functionarii Ministerului Apararii Nationale – Casa de Pensii Sectoriala”

luni, 14 mai 2012

In atentia presedintilor BO ale filialelor SCMD


Doamnelor si domnilor colegi,

Va rog sa aveti in atentie urmatoarele aspecte:
  1. CD are o relatie directa cu noul Premier si cu 5 dintre membrii Guvernului.
  2. Actualul Guvern este de tranzitie, prioritatea sa fiind asigurarea desfasurarii corecte a alegerilor printr-o noua lege electorala si o noua lege a referendumului (eventual OUG). Nu are o putere reala, pentru ca nu are o majoritate reala in Parlament. De aceea ii suntem necesari, ca sa castige majoritatea reala in toamna.
  3. Regimul Basescu nu a fost inlaturat, ci doar s-a repliat si acum este in plina ofensiva. Si impotriva USL si impotriva noastra.
  4. Singurele posibilitati admise pentru noul Guvern au fost schimbarea prefectilor, subprefectilor si secretarilor de stat. Practic si Premierul si noii ministri sunt prizonieri in cladirea Guvernului si in cladirile ministerelor, fiind inconjurati de caiafele Basescului, care ii blocheaza, chiar daca aparent fac sluj si dau ochii peste cap, din dragoste fata de noua Putere, care nu e inca Putere. In aceasta situatie, noii ministri fac doar ce pot in actuala etapa de tranzitie. Spre exemplu, au preluat din obiectivele noastre separarea administratiei de interne, inapoierea banilor abuziv retinuti din pensii sau din salarii, fara interventii juridice din partea noastra, amendarea legilor in vigoare, astfel incat sa nu fim loviti pe regularizare de plati retroactive, etc. Un mare castig este punerea in discutie a revenirii la legi ocupationale (speciale) pentru anumite categorii socio-profesionale.
  5. In schimbul acordului (contractului social) cu ei, datoria noastra este sa-i sprijinim, sa contracaram propaganda basesciana extrem de virulenta, sa scoatem lumea la vot, astfel incat in toamana sa castige o majoritate zdrobitoare.
  6. Trebuie sa tinem cont de faptul ca au suficiente probleme ei insisi legate de disfunctiile din alianta si chiar in interiorul partidelor datorita intereselor personale si de grup, meschinariilor inerente traseismului politic. In aceasta situatie, devreme ce exista o lista de obiective pe care au acceptat-o si care include toate obiectivele noastre majore, ar fi inutil sa-i “asasinam” cu cearceafuri de revendicari, care in fond sunt aceleasi si pe care oricum nu au timpul fizic sa le citesca. Riscam doar sa-i facem sa fuga de noi ca de dracu!...
  7. Repetam: suntem in contact zilnic cu cei care conteaza, deci nu e cazul sa fie asaltati cu mii de propuneri individuale de genul:  “Ala eu, ala eu, ala eu” … Chiar ne reproseaza ca-i desconsideram, cerandu-le acelasi lucru de o mie de ori, pe diverse cai, blocandu-le paginile de e-mail si telefoanele, dar cand ne cer sa dam curs propriei noastre propuneri de a numi dintre noi presedinti, vicepresedinti, membri de comisii electorale si a trimite 80-100 de oameni in zona X pentru instructaj, ne miscam mai greu.
Rugamintea este, daca exista in filialele dvs, sau printre aliatii teritoriali, persoane competente, pe care ati dori sa le recomandati pentru diverse functii, de exemplu consilier, expert, etc. in domeniul cutare, pentru ministerul cutare, trimiteti propunerile insotite de CV Secretariatului General al SCMD. Va fi o onoare pentru noi, sa oferim, in continuare, posibilitatea ca prefecti, subprefecti, secretari de stat, consilieri experti, sa fie acceptati dintre membrii SCMD sau aliati ai SCMD. Ceea ce s-a cerut la Alba Iulia si nu s-a primit, trebuie avut, de asemenea in vedere, acum, pentru alegerile din toamna: membri ai sindicatului sau aliati, care sa fie membri ai partidelor din USL si care sa aiba o buna sustinere in teritoriu pentru o eventuala candidatura pe lista partidelor lor, la generale! 

De asemenea, centralizam toate propunerile de indreptare a unor masuri acum, pana la alegerile generale, in situatii care tin de competenta ministrilor in cauza. De exemplu, n-o sa-i putem cere acum ministrului Apararii inlocuirea dnei Lupu (si pedepsirea ei) cu favoritul dvs. dl. Y, dar putem sa-i solicitam modificarea acelor ordine ale ministrilor anteriori care ne impiedica sa ne desfasuram activitatea normal, ca rezervisti, ba chiar ne discrimineaza ca rezervisti (accesul la caminele de garnizoana, la hotelurile militare, la cercurile militare, etc. Avem déjà oferte extrem de serioase de la colegi extrem de seriosi, experti in domeniile care ne intereseaza, juridic si financiar, de a lucra in aceasta perioada gratis, pe post de consilieri, conform obiectivelor contractului social, pentru remedierea haosului juridic si financiar in care masurile incapatanate ale ministrilor precedenti ne-au aruncat. Propuneri extrem de binevenite am primit pana acum de la membrii SCMD din Iasi si de la Pitesti.

Numai impreuna, organizat, negociat, acolo unde se cunosc toate amanuntele si s-au stabilit relatiile directe, putem obtine maximum posibil in aceasta scurta perioada in care si adversarul va face tot ceea ce poate pentru a discredita si USL-ul si pe noi.

 Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) Mircea DOGARU

sâmbătă, 12 mai 2012

STAREA DE VEGHE



In atentia tuturor membrilor SCMD

Doamnelor si domnilor colegi,

Actualul Guvern a trecut, dar conditionat. Este un Guvern provizoriu pana la viitoarele alegeri. Nu are majoritate parlamentara reala. Ca sa treaca, a primit voturi de la parlamentari PDL, UNPR, UDMR, care au ramas in respectivele partide, si de la minoritati, care voteaza dupa cum bate vantul. Intre alte conditionari, este si aceea ca nu vor da afara dintre lingaii lui Basescu, decat pe prefecti, subprefecti si pe secretarii de stat. Daca o dau afara pe madam Lupu, de exemplu, sau pe chestorul Popa, nu vor mai avea majoritate la vot ca sa treaca o noua lege a referendumului sau o noua lege electorala. Deci ar fi o prostie sa consideram ca victoria este deplina si ca oamenii astia pot sa faca tot ce vor, inclusiv tot ce vrem. Este prematur si periculos sa sarim pe ei, pe fiecare ministru in parte, cu cearceafuri de doleante, tradandu-ne intentiile, care sunt de fapt si ale lor. 

Este perioada in care putem veni cu propuneri minime, de exemplu oferta de consilieri si experti, daca au in schema si cer, sau modificarea (inlocuirea) unor ordine emise de ministrul anterior. Ilustram prin cererea de actualizare a Ordinului ministrului Apararii Nationale nr. 107/2005 in ceea ce prevede referitor la desfasurarea de activitati la Cercurile Militare de catre asociatiile rezervistilor. Oprea s-a prevalat de acest ordin, interzicand accesul SCMD, pe motiv ca nu este prevazut in text. Nici n-avea cum, SCMD infiintandu-se in 2009. Cerem modificarea acestui ordin in sensul adaptarii lui la anul 2012. Vom solicita ca SCMD sa aiba un cuvant de spus in privinta repartizarii biletelor la bazele de odihna si tratament ale institutiilor in cauza si a avansarilor cadrelor in rezerva, elemente care au constituit principalele atu-uri ale slugilor cu epoleti ai Basescului, in cumpararea de flasnete prezidentiale prin intermediul UNPR. Vom proceda similar si in cazul rezervistilor din MAI si din celelalte structuri ale sistemului national de aparare, siguranta si ordine publica.

Atragem atentia grupului de flasnetari ai tovarasului general Iliescu de la ANCMRR, care a facut, pana saptamana trecuta, politica antimilitara, fiind varful de lance al recrutarilor pentru UNPR, ca e cam tarziu sa schimbe macazul si sa-si arate astazi marea bucurie ca dl. general Dobritoiu l-a inlocuit pe Oprea si ca acum vom reprimi toate drepturile, si de SCMD nu mai este nevoie!... Daca nu era SCMD-ul, domniile lor isi plangeau acum soarta prin parcuri si, oricum, datorita servilismului lor, suntem nu militari in rezerva ci “asistati social” avand nu pensii militare ci, conform Art. 6 din Legea 263/2010, “ajutoare sociale lunare” de la stat. Ajutoare care pot fi un miliard de lei astazi, daca Oprea vrea sa-l cumpere pe “X”, si 0 lei maine, pe motiv ca statul nu mai are bani de ajutoare sociale.

Asadar batalia continua pana la eliminarea regimului Basescu si pedepsirea vinovatilor. Pentru aceasta, daca USL semneaza Contractul social cu noi, trebuie ca noi si aliatii nostri sa facem tot ce este posibil ca USL sa castige zdrobitor si la locale si la generale.

In aceste zile, conducerea SCMD este angrenata in urmatoarele activitati:
  • Finalizarea tratativelor cu cei trei copresedinti ai USL, in vederea semnarii Contractului social cu reprezentantii CNSC.
  • Sprijinirea desfasurarii corecte a alegerilor locale, prin asigurarea cu presedinti, vicepresedinti si observatori la sectiile de votare. Astazi, spre exemplu, circa 30 de membri ai SCMD sunt la instructaj la Primaria Sectorului 1 pentru asigurarea unor sectii de votare din acest Sector.
  • Sprijinirea, la solicitare, a noului ministru al Apararii, cu specialisti din toate judetele, in domeniul apararii si sigurantei nationale, pentru a se rezolva ce se poate, in perioada de interimat, din haosul creat de precedentele guvernari (va amintiti ca am solicitat, de la toate filialele, liste cu profesionisti pentru sprijinirea Departamentelor de aparare si ordine publica ale USL).
  • S-au gasit solutii si s-au demarat discutii, ieri, privind reangajarea sau angajarea in anumite structuri de profil a tinerilor jandarmi, pompieri, politisti, disponibilizati anul trecut din MAI si,  a  militarilor angajati pe baza de contract in MApN si disponibilizati fara drepturi la 45 de ani.
  • S-au demarat runde de negocieri privind rezolvarea discrepantei intre legislatia aberanta Basescu si statutele militarilor si politistilor privind dreptul la asistenta medicala gratuita (inclusiv medicamente).
  • Se definitiveaza un proiect de modificare a Ordinului Ministrului Apararii Nationale 107/2005 pentru eliminarea discriminarii SCMD in privinta accesului in Cercurile Militare si eliminarea ultimei dispozitii a ministrului Oprea privind subordonarea si criteriile de angajare la Cercurile Militare.
  • S-a raspuns pozitiv solicitarilor de a da propuneri privind un consilier expert la Ministerul Muncii si un secretar de stat la Ministerul Apararii. Inainte ca slugile Basescului sa urle, precizam ca este vorba de persoane din judetele Teleorman si Constanta, recomandate de SCMD, la propunerea filialelor respective.
  • Juridic, suntem preocupati de urgentarea proceselor la CEDO si Luxemburg si de anularea prin amendamente legislative a aplicarii retroactive, pe regularizare, a OUG 1 si eliminarea cap. IV din Legea 329/2009, in care scop reprezentanti ai SCMD vor participa cu argumentatii necesare la discutiile din Comisia de munca din Camera Deputatilor, saptamana viitoare. Anuntam tototdata ca, in conditiile in care unii avocati angajati particular au pierdut, din cele 60 de dosare pe regularizare preluate, juristii SCMD, in frunte cu dna Col. (r)  Caloian Monica a obtinut déjà 12 hotarari definitive si irevocabile de suspendare a aplicarii OUG 1, alte zece fiind in pronuntare.
·   Ne preocupa dialogul constant intre SCMD si aliatii sai din CNSC si partenerii de contract social din USL. In acest sens, mitingul din 1 Mai a fost un real succes, numarul participantilor fiind estimat, in conditii complet potrivnice, intre 5 si 6.000, indiferent ce au carait si caraie unii magari din presa sau aiurea, suma cheltuita pentru aducerea delegatiilor din provincie fiind 6100 lei, dar au fost si membri SCMD care au venit pe cont propriu, inclusiv de la Filiala 1 Craiova, pe care cei care scriu nazbatii pe paginile acestei filiale ar fi trebuit sa aiba bunul simt sa-i intrebe.

Comitetul Director poarta si alte negocieri, desfasoara si alte activitati, BO ale filialelor urmand a fi instiintate prin note interne, intrucat este vorba despre propuneri punctuale sau solicitari venite de la respectivele filiale. Recomandam sa avem pregatite ceea ce s-a cerut la Alba Iulia, solicitari insotite de CV-uri care sa fie trimise rapid la Secretariatul General pentru a avea ce oferi in clipa in care un minister sau altul ne solicita sprijinul in experti, sau un partid ori altul din USL ne solicita, pe viitor, candidati, presedinti, vicepresedinti si observatori la sectiile de vot.

In aceste conditii consideram ca a venit vremea recoltarii de catre SCMD a roadelor unei lupte fara precedent pentru militarii Romaniei, dusa pe multiple planuri in ultimii doi ani si jumatate, orice alta initiativa, activitate, propunere, acuza, interogare sau tafna, urmand a fi privita ca act ostil. Pentru ca este limpede ca regimul Basescu, dupa infrangerea suferita la motiune, a trecut la contraofensiva, agentii sai acuzand, provocand diversiuni, lovind cu disperare atat membrii USL (in special liderii) cat si membrii SCMD si CNSC, care pot rasturna situatia la vot in toamna acestui an. Cand un individ oarecare, folosind texte scrise de altul, isi permite sa insulte CD, este limpede ca reprezinta strechea pusa sa intepe vaca sa dea cu piciorul in sistar. In numele nici unei democratii, nu se permite vreunei filiale sa posteze astfel de vome pe pagina sa, presedintele de filiala fiind raspunzator asa cum la nivel SCMD presedintele si vicepresedintele cu probleme de media raspund de ceea ce apare pe pagina centrala. In acest sens, pe langa deciziile de anii trecuti privind persoanele indreptatite sa emita comunicate si interzicerea forumurilor de discutii si a comentariilor anonime la materialele postate pe internet, in care se implicau oamenii DSM-ului si DIM-ului in special, CD a elaborat si va trimite filialelor un nou set de reguli de comunicare in cadrul SCMD, pe care toata lumea a avut posibilitatea sa le consulte si sa intervina, in mod democratic, in faza de proiect.

Ca publicatiile regimului ma fac liderul nr. 1 al masoneriei, al mafiei, al comertului cu arme, nepotul lui Stalin sau al lui Chandragupta, ca acestea acuza SCMD ca ar fi calea prin care se infiltreaza in Romania noii spioni americani (si e culmea ca o fac exact publicatiile care l-au transformat pe Pacepa in erou) nu are nici un fel de importanta. CD si-a facut si-si face datoria, a vazut si este in continuare in masura sa vada si sa elimine paiele din propriii ochi, nu numai barnele din ochii altora, si-si va exercita in continuare actul de conducere cu fermitate, fara a jigni pe nimeni, asa cum membrii sai sunt in permanenta jigniti. Daca materialele si deciziile CD, care prezinta directii generale si informatii verificate privind actiunile de contracarare a SCMD, trezesc la viata mustele de pe caciulile unor persoane, aceasta este treaba lor. Treaba noastra este sa actionam luand in serios informatiile venite de la colegii activi din diferite structurei, ca suntem “ciuruiti” de oamenii Basescului, si ca Oprea ar fi declarat ca SCMD nu mai este o problema, deoarece el are “sub control majoritatea filialelor”.

La mitingul de 1 Mai, care a speriat prin amploare, in conditiile date de “minivacanta”, delasarea generala, contrapropaganda, timp nefavorabil (33 grade Celsius) s-a decis “STAREA DE VEGHE”. Starea de veghe, vis a vis de USL, ca inca potential partener si ca partener dupa semnarea Contractului social, dar si fata de infiltratii in SCMD si in toate structurile CNSC a destabilizatorilor Basescului.

Cand va inceta starea de veghe? Cand inamicul public al natiunii romane, autoproclamatul presedinte Traian Basescu, va capitula in mod neconditionat.

Pana atunci … UNITATE, hotarare in lupta si, mai ales, subordonarea ambitiilor si intereselor personale intereselor generale ale purtatorilor de uniforma activi sau in rezerva si intereselor natiunii romane.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 9 mai 2012


Înapoi la normalitate: summitul NATO Chicago 2012,
Guvernul Victor Ponta şi
reconstrucţia politicii externe a României

            În conformitate deloc fericită cu art. 91, cap. II din Constituţie privind prerogativele monopoliste ale preşedintelui în exerciţiu, politica externă a României este de opt ani (2004-2012) prizoniera unui politician avid de putere, cu porniri totalitare, dedicat răului public, păgubos şi incapabil să promoveze interesul naţional. Instrumentul ei, diplomaţia română modernă, clădită de un secol şi jumătate pe descifrarea acestui interes, pe înţelepciune şi relaţii personale cu parteneri de cursă lungă, în primul rând din Europa, dar şi din alte părţi, a fost abandonat. Ministerul de Externe este o zonă calamitată, iar pagubele provocate în interior de proasta administrare a relaţiilor cu exteriorul sunt copleşitoare, în toate direcţiile, în social, în economic, în dezvoltare, turism, educaţie, imagine de ţară etc. Apropiatul summit NATO de la Chicago (20-21 mai) oferă Guvernului Victor Ponta oportunitatea unică să pornească grabnic confruntarea decisivă cu preşedintele, pentru repunerea în drepturi a politicii externe tradiţionale româneşti şi a postulatelor sale omologate în timp...

            La Chicago, NATO, aşa cum o ştim de 63 de ani, o structură primară Europa – SUA şi abia recent un instrument pentru rezolvarea unor probleme globaliste, trebuie să se reinventeze, sau să dispară. Să se schimbe radical, după cum ar dori preşedintele Obama să se întâmple spre mândria oraşului său natal, sau, după cum cred unii la Londra şi în alte părţi, să renunţe la ambiţii globaliste şi, după pierderea legitimităţii în Afganistan, să se întoarcă spăşită acasă, în Europa şi să aibe grijă de locul unde a venit pe lume; sau, în sfârşit, să se prăbuşească la prima mică zgâlţâială, după cum crede ministrul polonez Sikorski, al Afacerilor Externe. Agenda summitului vizează însăşi stâlpii de rezistenţă a organizaţiei, este complexă şi foarte dificil de realizat, în condiţiile crizei financiare generale, ale anului electoral american (disputa acerbă republicani – democraţi pe teme de politică externă) şi ale „pivotării” strategico-militare actuale a Americii, din Europa către Pacific.
            Punctul 1 din agendă rămâne retragerea din Afganistan în 2014, dar programul ulterior de asistenţă financiară a forţelor de securitate afgane, de 4,1 miliarde dolari pe an, timp de 10 ani, nu este susţinut de nici unul din aliaţii europeni majori. Cu siguranţă că, pentru a se menţine în jocuri şi în graţiile aliatului american, Traian Băsescu va face la Chicago promisiuni aiuritoare, păgubitoare pentru imaginea organizaţiei, dar Victor Ponta, sau alt membru al guvernului său, va trebui să spună acolo răspicat, că România este depăşită de această povară financiară, acolo unde nu răzbesc nici ţări ca Germania, Marea Britanie, Franţa lui Françoise Hollande, Italia sau Spania. Următorul punct  pe lista de la Chicago este „problema problemelor”, relaţia NATO – Rusia. Sunt bine cunoscute şi apreciate eforturile secretarului general Anders Rasmussen, de a instaura o  relaţie constructivă a Alianţei cu Moscova, esenţială, spune el, nu numai pentru Europa, dar şi pentru securitatea globală. După cum bine cunoscută şi păgubitoare demersului iniţiat de Rasmussen este poziţia personală, prostească, a preşedintelui român faţă de Rusia, a României lui Băsescu,  în general, împotmolită  într-o ostilitate aberantă faţă de aproape toţi vecinii din proximitatea geopolitică, regională. Sunt puţine şanse ca la Chicago să se găsească o soluţie acceptabilă pentru toţi în ce priveşte apărarea antirachetă comună NATO – Rusia, dar, acolo, reprezentanţii lui Ponta, sau, de ce nu,  el însuşi, au ocazia extraordinară să facă ştiută, la cel mai înalt nivel, poziţia noului guvern român faţă  de viitorul sistem antirachetă din Europa, dar şi faţă de relaţiile cu Rusia şi ex-sovieticii europeni. Să contribuie în mod real la dezamorsarea unor stereotipii ale fostului „Război Rece”, a crizei instalate recent în raporturile Moscova – NATO pe tema scutului. Să reducă suspiciunile existente între părţi şi să mărească încrederea reciprocă, să extindă cooperarea instituţionalizată şi să se alăture partenerilor comunitari Germania, Franţa Italia, Spania, Cehia, Polonia, Slovacia, ţările baltice etc. cei care se pronunţă pentru integrarea Rusiei şi a altor ex-sovietici în comunitatea valorilor europene. Punctul 3 de pe agendă este şi el parte din controversele aprinse ce se vor isca la Chicago. Este vorba de  finanţarea sistemului de apărare antirachetă a Europei, discutată şi stabilită la Lisabona în 2010, ca un proiect comun al Alianţei. Deocamdată, toţi europenii implicaţi contribuie cu ce au prin preajmă, cu spaţii, facilităţi aero şi portuare existente, comunicaţii, drumuri, personal etc., nimeni nu a dus, încă, mâna la buzunar, pentru procurarea de echipamente şi armamente. Ceea ce Washingtonul pretinde să se întâmple, dar se loveşte de bugete de apărare diminuate de criză în toate ţările NATO, în consecinţă se pare că sistemul de apărare antirachetă a Europei va rămâne, pentru o bună bucată de vreme, un efort financiar exclusiv american. Punctul următor pe ordinea de zi se referă la stabilirea unui consens al Aliaţilor în ce priveşte rolul viitor al armelor nucleare americane rămase în Europa. Unii membri NATO insistă ca ele să fie retrase, alţii vor păstrarea lor pe poziţii, ca o dovadă a menţinerii angajamentului Americii faţă de apărarea Europei, summitul  de la Chicago nu-şi propune să rezolve această dilemă nici acum, la peste 20 de ani de la dispariţia Uniunii Sovietice şi a marelui conflict ideologic capitalism – comunism. Oricum, reprezentanţii Guvernului Ponta prezenţi la Chicago vor trebui să identifice şi să reţină punctele de vedere exprimate în legătură cu aceste ultime două chestiuni din agenda de lucru a summitului, întrucât ele vor deveni, în puţini ani, teme şi preocupări majore în spaţiul euro-atlantic. Punctul 5 de pe agenda summitului este o premieră promovată de secretarul general Rasmussen, un concept defensiv pe care el l-a numit „apărarea inteligentă”. Este vorba, în esenţă, de utilizarea mai eficientă a unor bugete naţionale de apărare diminuate de criză, prin planificarea şi împărţirea între aliaţi a costurilor pentru echipamentele mai scumpe, ce ar urma să fie utilizate în comun de doi sau mai mulţi parteneri. Dar, lucrurile nu stau chiar aşa de simplu, se poticnesc de mentalităţi şi condiţii locale, de reglementări, parlamente, legislaţii şi nivele de dotare diferite. În sfârşit, la Chicago se aşteaptă o declaraţie politică majoră, prin care NATO să ofere, în continuare,  asistenţă pentru ţări din Nordul Africii care o vor solicita.

            La 29 martie 2012, sub conducerea preşedintelui, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a aprobat mandatul României pentru summitul NATO de la Chicago, din 20-21 mai 2012. Documentul, anulat „de facto” prin numirea noului Guvern Victor Ponta, este o altă farsă aiuritoare brandul Băsescu, ruptă de realitatea românească, dar şi de cea a NATO, curentă, mai sus evocată. Comunicatul de presă al Preşedinţiei, redactat într-o limbă de lemn comunistă perfectă, o „copy paste” din ziarul „Scînteia” de acum 30 de ani, exultă încrederea însufleţită a întregului nostru popor în viitorul luminos al „angajamentelor comunităţii internaţionale în Afganistan, în identificarea unor soluţii viabile care să contribuie la consolidarea capacităţilor militare ale Alianţei, în procesul de extindere a NATO, în importanţa regiunii extinse a Mării Negre”, sub conducerea înţeleaptă a preşedintelui scumpei noastre patrii etc. Regimul Băsescu rămâne, de aproape opt ani, o farsă cinică, de la „Să trăiţi bine” din cuferele goale, blestemate, lăsate „moştenire” de ultimul guvern pdl-ist M.R.U., şi până la mandatul pentru summitul NATO de peste două săptămâni, de la Chicago. Este de datoria Guvernului Ponta, a miniştrilor Florin Georgescu, Dobriţoiu, Rus, Corlăţan şi a profesorului Marga, ca acolo, la McCromick Place Convention Center, din Chicago, să demaşte această farsă şi să anunţe partenerilor euro-atlantici începutul revenirii României la normalitate. Să anunţe în America, în secolul Pacificului, revenirea temeinică a României în Europa. Să-i ajute Dumnezeu!

Radu  Toma