luni, 15 februarie 2016

In ziua de 6 martie 2016, intre orele 11.00-18.00 se va desfasura in Bucuresti o manifestatie de protest organizata de catre SCMD, in Piata Victoriei, la care vor participa circa 30.000 de rezervisti si delegati din sindicatele si ONG-urile partenere (CNSC)



       Catre,
PRIMARIA GENERALA A MUNICIPIULUI BUCURESTI

DOMNULE PRIMAR GENERAL,
Va aducem la cunostinta ca in ziua de 6 martie 2016, intre orele 11.00-18.00 se va desfasura in Bucuresti o manifestatie de protest organizata de catre SCMD, in Piata Victoriei, la care vor participa circa 30.000 de rezervisti si delegati din sindicatele si ONG-urile partenere (CNSC).

Scopul actiunilor este rezolvarea cererilor legitime ale SCMD/CNSC inaintate Guvernului Romaniei  in cadrul manifestatiilor din 28 decembrie 2015 si 24 ianuarie 2016.

Din partea noastra sunt imputerniciti sa asigure si sa raspunda de masurile privind buna organizare, col. (r) dr. Mircea DOGARU – tel. 0736601.020 si col. (r) Mihail–Adrian STEFAN – tel. 0736600973, astfel incat actiunile sa se desfasoare in conditii pasnice, civilizate si sa nu degenereze in acte de violenta. Personalul desemnat de noi sa execute masuri de ordine pe parcursul desfasurarii adunarilor va purta insemnele distinctive ale SCMD.

Pentru asigurarea sonorizarii, organizatorii vor folosi urmatoarele mijloace tehnice proprii: autoturismul Dacia B-188-SCM, statie de amplificare mobila, tribuna, boxe audio.

In sprijinul bunei desfasurari a actiunilor, solicitam din partea Primariei si a organelor de Politie si Jandarmerie sa ia urmatoarele masuri:
·                   Din partea Primariei - aprobarea locului de desfasurare a manifestatiei si asigurarea a 5 WC-uri ecologice. Atentionam ca pe 24 ianuarie, protocolul a fost incalcat, WC-urile nefiind asigurate.
·                   Din partea Politiei si Jandarmeriei - asigurarea locului de desfasurare a manifestatiei.

Cu stima si multumiri,

PRESEDINTE,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

marți, 9 februarie 2016

SCRISOARE DESCHISA PARLAMENTULUI ROMANIEI

 Doamnelor si domnilor deputati si senatori,
Ne adresam dvs. deoarece constituiti “organul reprezentativ suprem al poporului roman si unica autoritate legiuitoare a tarii” (Constitutia Romaniei, Art. 61, alin. 1).
Dupa cum stiti, Legea nr. 223/2015 a pensiilor militare de stat, la care au lucrat  trei ani si jumatate specialistii tuturor ministerelor si ai structurilor militare, votata de dvs. si promulgata de Presedinte in iulie 2015, a fost practic desfiintata in mod neconstitutional printr-o ordonanta de urgenta in 30 de articole, strecurata ca … simplu articol (nr. 40) intr-o ordonanta de urgenta fara vreo legatura cu domeniul si absolut necesara, OUG nr. 57/2015 care se referea la salarizarea pe 2016. Procedeul este nu numai ticalos ci si neconstitutional.
Inainte de aplicarea legii, asadar, aceasta a fost desfiintata printr-un articol al unei OUG care ne-a scos pe noi, rezervistii, in strada si i-a obligat pe vinovati sa va trimita dvs. textul spre legiferare. Unele organizatii ale rezervistilor mai slabi de inger va roaga déjà sa amendati textul Ordonantei in sensul revenirii la procentul de 80% in loc de 65% de luat in calcul asa cum prevedea Legea, si al stabilirii plafonului la 100% in loc de 85%. Ticalosii vinovati de incalcarea si pe aceasta cale a Constitutiei, va strecoara déjà amendamente vizand, insa, distrugerea legii cu totul, cum ar fi abrogarea articolelor privind dreptul la pensie anticipata si partial anticipata. Ceea ce inseamna ca toti soldatii si gradatii profesionisti vor fi scosi din sistem la 50 de ani si vor avea drept de pensie doar de la 60 in sus. Ce vor face timp de 10 ani nu se stie! Valabil si pentru generalii, ofiterii, subofiterii si maistrii militari disponibilizati inainte de a implini 60 de ani. Or, aceasta inseamna INALTA TRADARE, la care sunteti chemati sa deveniti complici prin vot, intrucat intregul Sistem de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala va fi decimat. Numai un idiot va imbratisa cariera militara, de politist sau de “spion” ca sa munceasca si sa moara la tinerete, pe salariu minim, prin Afganistan sau aiurea, iar la 50 de ani sa primeasca un sut in fund si sa fie dat afara cu speranta ca daca va supravietui 10 ani, va beneficia de o pensie ciuntita. Asta sa fie profilul militarului si politistului NATO?
Matematic vom castiga in justitie, cu grele sacrificii si iarasi dupa numeroase decese. Dar de ce sa ne chinuim din nou alti 5 ani (ca din 2010 pana in 2015) si de ce dvs. sa va asumati, manipulati fiind, oprobriul public si adversitatea noastra in an electoral?
Va transmitem asadar rugamintea de a respinge prin vot (cu alte cuvinte de a abroga) Art. 40 al OUG nr. 57/2015. Ca argumentatie, va transmitem motivatia facuta de avocatul SCMD, col. (r) Iepure Viorel, in cererea de constatare a neconstitutionalitatii, transmisa Avocatului Poporului. Cu precizarea ca este vorba de acel avocat care a castigat impotriva armatei de juristi ai guvernului Boc la Curtea de Apel Cluj-Napoca, in 2010, procesul pe HG nr. 735/2010 de aplicare a criminalei legi cu caracter retroactiv, intre timp abrogata, Legea nr. 119/2010, va pun la dispozitie demonstratia, profesionist realizata a neconstitutionalitatii Art. 40 din OUG nr. 57/2015.
In speranta unei colaborari apropiate a Societatii civile organizate (SCMD/CNSC) in acest an de foc pentru existenta unei Romanii democrate, 

Cu multumiri anticipate,

Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Presedintele S.C.M.D.

Programul merge inainte. Umilintele continua!

Faptul ca, in Romania postdecembrista, se desfasoara un program a carui finalitate se pare ca este disolutia societatii romanesti, cred eu ca este evident.Comandat din exterior si condus in interior cu ajutorul cozilor de topor autohtone, acesta a inceput cu devalizarea bazei de productie a bunurilor necesare traiului material si spiritual al natiunii noastre( distrugerea industriei, a agriculturii, instrainarea sectorului de servicii etc), a continuat cu instrainarea resuselor financiare si a institutiilor care le gestionau(bancile) si continua cu instrainarea resurselor naturale . Si cu invadarea tarii de catre capitalul strain ,plasat in punctele strategice! Programul a devenit mult mai agresiv sub regimul Basescu cand, sub motivul crizei si “reformei statului”s-a jefuit banul public ca in codru. Dar , peste acestea, prin mijloace josnice s-a actionat distructiv asupra coeziunii natiunii. Au fost asmutite diversele categorii sociale si profesionale unele impotriva celorlalte: tinerii impotriva batranilor, lucratorii impotriva pensionarilor, civilii impotriva militarilor , lucratorii din sectorul privat impotriva celor din sectorul bugetar etc Astfel ca , in urma celor zece ani de”domnie” a lui Basescu si a camarilei PDL, avem acum o natiune dezorientata, slabita, cu milioane de romani care cutreiera prin lume in cautarea unei fericiri iluzorii. Atat de dezorientata incat “putin ajutata “de "specialisti" straini si autohtoni, a adus la putere un presedinte ce a inlaturat prin mijloace de loc curate , in opinia mea, un guvern care a reparat , macar in parte, grozaviile facute de regimul Basescu. Ba mai mult, prin politicile aplicate a platit o buna parte din datoria contractata la comanda externa de Basescu &comp. Si a mai si generat crestere economica! Iar acum, putem constata ca programul salbatic desfasurat de regimul Basescu continua. Ba este ridicat pe noi culmi de ticalosie, as zice eu, cel putin din punct de vedere al metodelor si mijloacelor folosite. In primul rand, s-au luat masuri de “adapostire”a dlui Basescu si a partidului ce i-a servit de instrument in aplicarea programului de guvernare(distrugere a Romaniei): dl. Basescu a fost vaccinat antiDNA, iar PDL a parazitat PNL, cu voia sau fara voia membrilor sai. Si, pentru a indeplini “sarcinile” programului, au fost adusi la guvernare,( cu complicitatea Parlamentului, trebuie sa o spunem!) tehnocrati-vezi Doamne. Direct de la Bruxelles ! Doua lucruri cred eu ca s-au urmarit : in primul rand , cei ce au comandat programul de distrugere a noastra au vrut sa aiba direct lucrurile sub control si, in al doilea rand, “treaba murdara “sa fie facuta de oameni care nu vor plati ,nici macar politic, masurile pe care le vor aplica. In rest, am senzatia acuta ca programul se desfasoara de unde a fost interupt la caderea guvernului MRU: amanarea cresterii salariului minim pe economie, de cresterea punctului de pensie nici vorba, amanarea adoptarii unei legi unice de salarizare si anuntate "reformulari" ale proiectului existent, o noua “reforma” in administratie(a cata?) care de fapt inseamna inlaturarea “oamenilor lor “si instalarea “oamenilor nostrii” etc In aceste context, militarii, in special cei in rezerva, ocupa un loc central in politicile “noii austeritati”. In sensul ca au fost printre primii “beneficiari” ai acestor politici: nici nu intrase in vigoare Legea pensiilor militare de stat nr.223/2015 ca a si fost modificata prin OUG nr. 57/2015. Nu mai intru in amanunte cu privire la noua umilinta la care am fost supusi prin modificarea legii abia adoptate de Parlament si promulgate de Presedintele Romaniei. A doua oara suntem lezati in drepturile noastre recunoscute prin lege organica ! Vreau sa dezvalui o noua umilinta ce se pregateste militarilor.Se pare ca atat celor in activitate cat si celor in rezerva. Iata despre ce este vorba! De cateva zile sunt anuntate prin garnizoanele Patriei vizite ale unei(unor?) echipe itinerante din care vor face parte un loctiitor al Sefului SMG, un reprezentant al Casei de Pensii Sectoriale a MApN si alte persoane. Acestea urmeaza sa se intalneasca cu rezervistii si , dupa unii , cu militarii aflati in activiate in garnizoanele respective. Si sa aiba un “dialog” pe tema pensiilor militare. Lucrurile ar putea parea in regula . Dar la o mai atenta privire , ne dam seama ca este o diversiune,o noua jignire , o noua umilinta ce ni se aplica deopotriva celor in activitate cat si celor in rezerva. Sa ma explic. In primul rand,oare s-ar putea spune ca avem de-a face cu un dialog pe tema pensiilor miitare? NU, EVIDENT CA NU!!! Putea fi dialog daca , inainte de adoptarea OUG 57/2015, erau chemate organizatiile militarilor in rezerva la discutii ,prezentandu-li-se intentiile si cerandu-le propuneri. De care sa se mai si tina seama ulterior, in limite rezonabile. Nimic nu a justificat urgenta amendarii prin OUG a legii pensiilor militare. Decat disponibilizarea unor sume de bani existente si prevazute in Bugetul de Stat lasat de guvernul anterior . Si realocarea acestora . Unde si cu ce scop, numai guvernantii stiu. Si ei nu ne spun, ca e “secret”! Si atunci, ce ar avea sa ne spuna aceste echipe? Sa ne convinga ca 65% este mai mare decat 80%? Ca 80% este mai valoros decat 100%? Ca vom trai mai bine cu pensii mai mici? Ca pana la urmatoarea modificare legislativa,maine , la anul, nu se stie cand, putem sta linistiti: nimeni nu se va atinge de pensiile noastre? Bineanteles, daca nu apare vreo urgenta! Si daca va fi sa fie, dupa ce vom fi iarasi “jumuliti”, ne vom intalni din nou cu aceeasi echipa, sau cu alta care, nu-i asa, ne va oferi (gratis!!!) consultanta care sa ne ajute sa intelegem ca este si mai bine cu pensiile mai mici , tot mai mici… Si uite asa ne vom obijnui sa traim chiar si fara pensii, dar bine consiliati de cei trimisi de guvernanti ! Domnilor , chiar ne credeti idioti?!? Si , in al doilea rand, ca veni vorba de cei trimisi de guvernanti. Eu cred ca este o umilinta chiar pentru aceasta (aceste )echipa(e) de militari in activitate care sunt pusi sa vina in fata noastra sa justifice o decizie politica, luata de politicieni. Zic politicieni , pentru ca, oricat ar fi numiti “tehnocrati” ei fac politica! Si calitatea de “tehnocrat”insemna in primul rand specialist intr-un domeniu. Ea nu obliga la apolitism si nu-l garanteaza, asa cum ar dori sa se inteleaga cei care au adus “guvernul bruxellez “pe capul tarii. Militarii sunt in schimb apolitici. SI ASA AR TREBUI SA RAMANA! Nu ei trebuie sa explice si sa manifeste adeziune la unele sau altele din politici. Oricat de tehnice ar parea explicatiile pe care le-ar putea oferi, ele sunt expresia unui sprijin politic, manifestat public fata de actiuni politice. Lucru interzis prin Statutul cadrelor militare! Si daca ma gandesc ca , orice om normal nu poate fi voios si increzator atunci cand, a doua oara, i se taie din drepturi … ma intreb ce poate fi in sufletul si mintea acestor militari trimisi sa justifice actele politicienilor, in fata colegilor ?!? Sau poate mai stii … s-au pregatit sa nu traiasca din pensie ! Si daca asa stau lucrurile, de ce nu vin politicienii sa ne lamureasca EI ca e corect ce se intampla , ca e mai bine sa avem periodic pensiile taiate , in timp ce unii vor primi sume frumusele chiar si numai pentru patru ani de munca. In anumite domenii , bineanteles! De pilda dnii. ministri de resort(aparare, interne etc), secretarii lor de stat (exclusiv militarii si politistii care indeplinesc astfel de functii) ar putea constitui, fiecare in domeniul sau, o echipa de acest fel. Care sa fi venit prin garnizoane, la dialog, inainte de luarea unor astfel de masuri , sa asculte propuneri si sa mai si tina seama de ele in limita rezonabilului! Scuze , am privit prea sus, intr-o tara in care ministrul de finante din guvernul de tehnocrati ne reprosaza ca nu muncim pe doi lei ? Doamne, cata aroganta!!!Dar o meritam , de vreme ce votam de fiecare data nu ca in “duminica orbului “ ci ca orbii duminica! Si in sfarsit, dar nu in ultimul rand, ce vor gandi militarii in activitate care vor lua parte la aceasta activitate, asezati in sala sau la tribuna , cand se aude ca , in cadrul dezbaterii parlamentare asupra OUG nr.57/2015 , se intentioneaza , se pare , sa se elimine pensiile anticipate? Adica , ai lucrat, sa zicem, doua zeci de ani in Armata, Politie, Jandarmerie etc si, inaintea implinirii varstei standard de pensionare, esti disponibilizat, urmand a primi pensie militara abia la implinirea varstei standard de pensionare. Nu intereseaza pe nimeni din ce traieste omul respectiv si familia acestuia pana atunci! Ma intreb: cati isi vor mai asuma, in aceste conditii, riscurile si privatiunile carierei militare? Si, din cei care si le vor asuma, cati vor ramane onesti si devotati slujbei sub Drapel? Chiar daca nu sunt vesnic pe lume , mie imi pasa de viitorul acestei tari,al generatiilor urmatoare din care fac parte copii si nepotii mei ! Asa ca, stimati colegi, eu unul am hotarat ca nu am ce cauta la astfel de adunari care, in opinia mea, se constituie in sedinte de spalare a creerelor! Sau , in cel mai bun caz, intr-o convorbire intre surzi! Cred cu tarie ca nu am ce astepta de la astfel de activitati. M-as simti umilit , jignit de faptul ca se incearca pe fata prostirea mea si a colegilor! Nu indemn pe nimeni sa faca ce voi face eu. Poate ca gresesc, desi nu cred. Pacatul meu sa fie! Imi permit, in gluma (cam amara, e adevarat),sa fac doua sugestii celor care vor merge la aceste activitati.Prima: luati cu dvs. un uscator, prosop … ceva! Ca de anestezic si samponul de spalat mintile vor avea grija altii.Si le vor folosi din plin. Pentru cei la care va "prinde anestezia",sper sa nu dora prea tare … trezirea! A doua: cred ca n-ar fi rau sa aveti un pix si ochelarii, cei care purtati asa ceva. Poate ca se elaboreaza si se trimite vreo telegrama de multumire pentru grija ce ni se poarta! 
Vicepresedinte coordonator Zona Centru 
Presedintele Filialei 1 Sibiu 
Col(r) Tudosie Stefan

miercuri, 3 februarie 2016

OUG NR. 57/2015 IN DISCUTIE LA
COMISIA DE APARARE A SENATULUI
In atentia membrilor SCMD si a rezervistilor interesati

Stimati camarazi,

Marti, 2 februarie 2016 la orele 13.00, Comisia de aparare, ordine publica si siguranta nationala a Senatului Romaniei a invitat la discutii, pe tema OUG nr. 57/2015, reprezentanti ai sindicatelor si ONG-urilor din sistem.
Din partea Federatiei Militarilor, domnul gl. (r) Gropan a venit insotit de gl. (r) Virgil Balaceanu si de noii sai colaboratori, fosti sau inca membri SCMD, reprezentand acum ROMIL, domnii col. (r) Tudor Marian,  cpt. cdr. (r) Dumitru Burada si doamna col. (r) Luminita Petrescu. Din partea ANCMRR, s-a prezentat cdor. (r) Constantin Alexandru si el fost membru SCMD. Ne bucura faptul ca SCMD a devenit o pepiniera de cadre bataioase pentru ONG-urile rezervistilor.
Din partea SNPPC a venit domnul vicepresedinte Dumitru Coarna, insotit de domnul Surugiu. Domnia sa a acaparat discutia, sustinand punctul de vedere comun al SNPPC si al Federatiei Militarilor: ordonanta de urgenta e buna dar trebuie amendata la articolele privind pragul care trebuie sa devina 100% si la baza de calcul.
ANCMRR este in continuare de parere ca Legea nr. 223/2015 era proasta si nu putea fi aplicata, OUG nr. 57/2015 fiind foarte favorabila si facand multe reparatii in interesul militarilor. In plus, ANCMRR nu intelege ce cauta politistii in lege, deoarece domniile lor nu au priceput ca Sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala este unic si legea trebuie sa fie una pentru toti.
SCMD si aliatii, au fost reprezentati de Biroul Operativ al sindicatului (domnii col.(r) Mircea Dogaru, gl.fl.aer. (r) Iosif Balan, col. (r) Valeriu Pricina), doamna vicepresedinte col. (r) Caloian Monica si domnul col. (r) Vasile Mihai – din partea Departamentului juridic.
Exprimata de presedinte, pozitia SCMD a fost transanta - solicitam ABROGAREA ART. 40 DIN OUG NR. 57/2015, deoarece:
  • Pentru ca nu se justifica urgenta modificarii unei legi organice abia promulgate, textul unei intregi OUG privind modificarea Legii nr. 223/2015, cu 30 de articole, a fost strecurat ca ... articol (nr. 40) intr-o OUG privind salarizarea pe 2016. Conform materialelor prezentate presedintelui SCMD cu o zi inainte, de catre Secretariatul General al Guvernului, Guvernul nici nu a stiut ca adopta asa ceva;
  • Prin procedeul in cauza, Art. nr. 40 si, prin urmare, OUG nr. 57/2015 incalca Art. 53 Al. 1, Art. 55 Al. 2, Art. 61 Al. 1, Art. 115 Al. 1, 4 si 6, Art. 118 Al. 1 si 3 din Constitutia Romaniei;
  •  Pornita ca „Legea Dobritoiu” in 2012, fapt ce poate fi confirmat de dl. gr. (r) Dobritoiu – membru al Comisiei, Legea botezata „a pensiilor militare de stat” de catre presedintele SCMD, a fost in responsabilitatea domnilor ministrii Mircea Dusa, in anii 2013 si 2014, si gl. (r) Gabriel Oprea, in 2015. Timp de trei ani si jumatate, toti cei prezenti si multi altii, au lucrat la proiect punandu-se de acord pana la virgula. De unde furia modificarii dupa promulgare?
  • Legea a fost votata aproape in unanimitate in Parlament, avand doar 13 abtineri si promulgata de Presedintele Romaniei in iulie 2015, urmand a intra in vigoare in ianuarie 2016. De ce a fost atacata printr-o OUG strecurata in mod ticalos ca articol intr-un alt act, al unui Guvern, care a fost legitimat de Parlament sub conditia respectarii legilor si hotararilor reparatorii initiate de Guvernul precedent?
  • La intrebarile de mai sus, Comisia poate solicita, pentru a afla raspunsul, raportul Curtii de Conturi la ancheta intreprinsa la Ministerul Apararii Nationale in 2011-2012, la cererea SCMD. Este vorba despre anumite fapte comise cu ocazia aplicarii OUG nr. 1/2011, tocmai de catre aceia care se impotrivesc din rasputeri aplicarii legii reparatorii, adica a legii de normalizare a situatiei nr. 223/2015. Ca ministru al Apararii atunci, dl. senator Corneliu Dobritoiu poate lamuri Comisia;
  • Modificarea prin OUG a unei legi organice votata in Parlament si promulgata de Presedinte, constituie o insulta in sine la adresa celor doua institutii. Iata insa ca dupa OUG care loveste legea chiar inainte de intrarea ei in vigoare, acum ne pregatim sa „modificam modificarea”, adica respectiva ordonanta. Unde este seriozitatea institutiilor statului si cand ne vom opri? Solutia este una singura, ABROGAREA ART. 40;
  • Toate legile speciale referitoare la pensii (pentru grefieri, piloti, functioari publici etc.) limiteaza procentajul maxim la 100%, doar pentru militari a fost coborat la 85% iar baza de calcul de la 72-80% la 65%. De ce? Pentru ca ...
  • Guvernul si opinia publica au fost manipulate, ca militarii ar vrea pensii uriase, strecurandu-se la Art. 28 din ... Art. 40 din OUG nr. 57/2015 tot felul de inexistente venituri luate in calcul (gen: norma de hrana, echipamentul etc.) pentru a nu se sesiza faptul ca sunt excluse din venitul brut multe din veniturile reale salariale impozitate;
  • Art. 40 din OUG nr. 57/2015 scade drastic pensiile tuturor celor care vor trece in rezerva de aici inainte si-i loveste, in mod deosebit, pe soldati si gradati, pe piloti, parasutisti, marinari, genisti, subofiteri, maistrii militari, agenti de politie, indiferent de cand au trecut in rezerva, si, in mod ticalos si nemeritat, pe toti cei care au efectuat stagii de pregatire in statele membre NATO sau au participat la misiuni in teatrele de operatii. Pentru a nu mai perpetua haosul si a repara nedreptatile si discriminarile, solutia este una singura, abrogarea Art. 40 si revenirea la Legea nr. 223/2015. Orice definire a venitului brut poate fi facuta prin Ordinul comun de aplicare;
  • Marsavia comisa prin strecurarea anticonstitutionalei ordonante privind pensiile militare, cu cele 30 de articole ale sale, ca Art. 40 in OUG privind salarizarea este deja sursa pentru comiterea altor discriminari la adresa militarilor: eliminarea ilegala a indemnizatiilor de creatie pentru compozitorii, interpretii, artistii plastici, scriitorii si poetii militari si politisti; anularea Normelor privind restituirea banilor din pensii abuziv retinuti pana la 1 octombrie 2013, prin Art. 6 al respectivelor Norme; topirea ilegala si frauduloasa a pensiei suplimentare sau a ordinului „Meritul militar” in baza de calcul a pensiei militare, conform ordonantei.

In finalul discutiilor, SCMD si ANCMRR au sustinut calitatea de pensie separata, similara pensiei private si provenita din contributii benevole, din venituri impozitate a pensiei suplimentare, stabilita a fi „in afara pensie militare de stat” conform Decretului nr. 141/1967 si fixata la 16% din valoarea pensiei militare de stat prin Decretul nr. 232/1986.
Stimati camarazi,
Acestea au fost discutiile si pozitiile exprimate, urmand ca dvs. sa decideti daca adoptati tactica „onorabilitatii” prin acceptarea ticalosiilor celor grav vinovati fata de noi, situatie in care, inteligent manipulati, veti fi obligati sa denigrati si sa insultati SCMD, pentru iluzorii rasplati, sau ramaneti pe linia rezistentei pana la capat impotriva batjocurii la care suntem sistematic supusi ca militari si ca natiune, transformand SCMD, pentru intreaga societate civila romaneasca, in reper al rezistentei nationale. Argumente in favoarea noastra sunt declaratiile primului ministru si ale noului ministru de justitie ca o ordonanta de urgenta nu poate anula prevederile unei legi organice.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

marți, 2 februarie 2016

Sedinta de lucru la MApN, 01.02.2016, orele 18.00 - 20.00

-In atentia tuturor membrilor SCMD-
Luni, 01.02.2016, incepand cu orele 18.00, dl. Ioan Mihnea Motoc, ministrul Apararii Nationale a invitat, in vederea constituirii unui grup de lucru, format din seful SMG, sefii Directiilor centrale si ai Sectiilor de profil, un numar de reprezentanti ai vietii politice si societatii civile cu preocupari in domeniul apararii: consilieri prezidentiali, presedinti si membri ai Comisiilor de specialitate din Parlament, secretari de stat din MAI, reprezentanti ai Serviciilor de informatii si ai structurilor organizatorice ale rezervistilor, recunoscute pentru "REPREZENTATIVITATE SI EXPERTIZA": Federatia Militarilor, ANCMRR si SCMD. Tema a constituit-o, in cadrul alinierii Armatei Romane la practicile NATO, doua proiecte din cele patru proiecte strategice preconizate, vizand: 1) Legea Statutului cadrelor militare si 2) Cresterea calitatii vietii militarilor.
Din partea SCMD, presedintele SCMD a prezentat urmatoarele:

  1. SCMD saluta, la 12 ani de la integrarea in NATO, initiativa de a schimba, in sfarsit, un Statut vechi de 21 de ani si inoperant din 2004, atragand atentia si asupra legislatiei UE in domeniul militar, inclusiv asupra recomandarii Consiliului Europei, nr.1572/2003 privind dreptul organizarii de structuri de tip sindical in Armata;
  2. A propus crearea, dupa model american, a unor structuri de asistenta juridica de specialitate (avocati militari/politisti) pentru apararea intereselor cadrelor militare active si in rezerva, subliniind actiunea nefasta si agresiv-adversa a juristilor din MApN, de pana acum, atat impotriva intereselor MApN cat si, indeosebi, impotriva cadrelor militare in rezerva si in retragere;
  3. A propus, dat fiind ca razboiul se poarta astazi, indeosebi in domeniul imagologic si psihologic, crearea unor structuri de aparare imagologica a intereselor sistemului, SCMD obosind sa raspunda de 6 ani, la atacurile de presa impotriva militarilor si politistilor, fiind in mod paradoxal, el insusi tinta a tot felul de "comisari" si alti acoperiti ai sistemului;
  4. Necesitatea reconsiderarii statututlui personalului civil care actioneaza in aceleasi conditii ca si cadrele militare;
  5. Necesitatea abrogarii OUG 95/2014, care falsifica istoria, aducand grave prejudicii militarilor si revolutionarilor;
  6. Eliminarea fracturii dintre corpul activ al Armatei si rezerva si utilizarea specialistilor acesteia;
  7. SCMD are un numar foarte mare de specialisti autentici, proveniti din Armata, Interne, Servicii, din domeniile operativ, academic si cercetare, foarte multi cu stagii de pregatire in SUA, Canada, Marea Britanie, Olanda, Germania si cu stagii in teatrele de operatii;
  8. Legat de calitatea vietii, SCMD cere in urgenta Legea salarizarii unice, in primul rand in interesul soldatilor si gradatilor profesionisti, care parasesc serviciul militar din cauza salariului mic;
  9. SCMD va sustine la Comisiile de aparare din Parlament neconstitutionalitatea Art. 40, al OUG 57/2015, solicitand abrogarea acestuia si incetarea discriminarii militarilor fata de celelalte categorii cu legi speciale de pensii;
  10. SCMD solicita sprijinul ministrului Apararii, in Guvern, pentru eliminarea discriminarii la care sunt supusi rezervistii militari si politisti, membri ai uniunilor de creatie, prin retragerea indemnizatiei acestora, din cauza confuziei facute la Casa Nationala de Pensii, intre sistemul public de pensii si lege;
  11. SCMD solicita pentru evitarea haosului, o mai buna informare si pregatire a tinerilor pentru situatiile prevazute in Constitutie, cand se ridica suspendarea stagiului militar obligatoriu.
Suplimentar, in calitate de jurist si veteran din teatrele de operatii, dl. Col. (r) Vasile Mihai a propus majorarea duratei misiunilor NATO pentru ofiterii de stat major, de la 6 la 9 luni, cu acordarea unui concediu la mijlocul misiunii, de 10 - 12 zile, iar pentru imbunatatirea pozitiei Romaniei in cadrul aliantei, privind operatiile psihologice, dezvoltarea accelerata a Centrului pentru Operatii Psihologice.
Astazi, 02.02.2016, delegatia SCMD, invitata la lucrarile Comisiei senatoriale de specialitate, va solicita abrogarea, ca neconstitutional, a Art. 40 din OUG 57/2015 (proictul de Lege 665/2015) si lamurirea situatiei pensiei suplimentare introdusa prin Decretul nr. 141/1967 ca fiind "in afara pensiei militare de stat", confiscata practic prin Legea 263/2010 si inclusa in mod nedrept in baza de calcul a pensiei militare de stat, intr-un procentaj de 3%, 6% sau 9%, cand Decretul 232/1986 stabilise deja acest procentaj, separat de pensia militara de stat la 16%.

Honor et Patria! Vae victis!


PRESEDINTELE SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU