joi, 18 mai 2017

I N F O R M A R E
privind stadiul negocierilor S.C.M.D. pe legislatia care ne afecteaza
Doamnelor si domnilor,
Planul de masuri adoptat de Comitetul Director al S.C.M.D. la ultima adunare a fost pus in aplicare. Inceputa la 10 mai a.c., prima etapa a negocierilor Biroului Operativ Central al S.C.M.D. cu factorii politici decizionali ai PSD, din Camera Deputatilor, s-a incheiat ieri 17.05. a.c. la ora 13.00. La ora 14.00 au inceput sa se vada rezultatele.
Ne bucura faptul ca majoritatea a luat in calcul includerea in Proiectul Legii salarizarii unitare a unor articole privind ajutoarele si salariile compensatorii acordate la incetarea raporturilor de munca, toti bugetarii, fie civili, fie militari, erau in situatia de a fi privati prin Proiectul Vasilescu-Les. Ne bucura, de asemenea, ca s-a admis enormitatea existentei unor pensii civile mai mici decat venitul social minim garantat, acordat unor indivizi care n-au muncit legal o zi in viata lor.
In mod deosebit ne bucura, insa, interventia directa a domnului Liviu Dragnea asupra autorilor Proiectului, cu textul SCMD “Nu are ce cauta un articol privind pensiile, intr-un Proiect de Lege a salarizarii”. Ca si solicitarea domniei sale, ca cel putin reprezentantii Guvernului sa nu mai bata campii despre pensii, pe la posturile de televiziune.
Toate bune si frumoase dar aceasta noua orientare trebuie dovedita in plen la Camera Deputatilor, camera decizionala, care sa voteze includerea unor articole referitoare la ajutoare/salarii compensatorii si sa respinga prin vot Art. 40.
In ceea ce priveste Art. 40 din OUG nr. 57/2015, a carui dezbatere in Camera Deputatilor, bate pasul pe loc de un an si jumatate, in lipsa avizului Guvernului (fie pozitiv fie negativ) tergiversat de M.Ap.N., s-a convenit acceptarea unui ragaz de 7 zile pentru rezolvarea situatiei. Peste 7 zile negocierile vor fi reluate. Raspunsul nu poate fi decat pozitiv deoarece, daca este aberant, adica neconstitutional, sa bagi un articol privind pensiile intr-o lege a salarizarii, este la fel de aberant/neconstitutional sa bagi un articol privind pensiile militare de stat (Art. 40) intr-o OUG vizand salarizarea civililor pe 2016 (OUG nr. 57/2015).
Analizand situatia, va transmitem rugamintea sa intensificati seria sesizarilor la Curtea Constitutionala pentru ca, avizat, domnul Dorneanu sa se constituie el insusi intr-un factor de presiune.
Pregatirile de actiuni in justitie si stradale vor continua pana la votul decisiv din Camera Deputatilor, un vot care trebuie sa fie in conformitate cu bunul simt si principiile de drept. Din acel moment, ne vom reorienta solicitarile si actiunile asupra persoanei care promulga legile prin semnatura.
Asteptam, plini de curiozitate, reactia tripletei juristo-finantista de la M.Ap.N. care isi bate joc sistematic de camarazi, de 8 ani de zile.
Va vom tine la curent cu fiecare demers finalizat sau actiune intreprinse de Biroul Operativ Central pana la finalizarea pozitiva a solicitarilor SCMD/CNSC.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

marți, 16 mai 2017

       Catre,
PRIMARIA GENERALA A MUNICIPIULUI BUCURESTI

Stimata doamna Primar General,

            Va solicitam ca in perioada 23 mai-23 iunie a.c., Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) sa poata organiza, intre orele 11.00-18.00, manifestatii in Capitala, dupa cum urmeaza:

1.      pichetare cu 200–300 de persoane, membri, simpatizanti si aliati din cadrul CNSC, in fata Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, in strada  Demetru I Dobrescu 2;
2.      pichetare cu 200-300 de persoane, membri, simpatizanti si aliati din cadrul CNSC, in fata intrarii principale a Ministerului Apararii Nationale, in strada Izvor nr. 13-15;
3.      manifestatie cu 5000-6000 de persoane, membri, simpatizanti si aliati din cadrul CNSC, la Parcul Izvor, in alveola din fata intrarii la Camera Deputatilor.

            Scopul actiunilor este rezolvarea cererilor legitime ale SCMD/CNSC                                            privind :
·        Eliminarea Art. 40 din Proiectul Legii salarizarii unitare, ca neconstitutional;
·        Inserarea in Proiectul Legii a prevederilor privind dreptul la ajutoare/salarii compensatorii, cu ocazia incetarii raporturilor de munca;
·        Acceptarea discutiilor si cu reprezentantii SCMD/CNSC privind grilele de salarizare;
·        Abrogarea Art. 40 din OUG nr. 57/2015;
·        Abrogarea OUG nr. 95/2014, discriminatorie inclusiv pentru militari;
  • Punerea in dezbaterea Camerei Deputatilor a Proiectului Ghise de Lege a sindicatelor, sustinut de SCMD/CNSC.

Din partea noastra sunt imputerniciti sa asigure si sa raspunda de masurile privind buna organizare, col. (r) dr. Mircea DOGARU – tel. 0736601020 si col. (r) Mihail–Adrian STEFAN – tel. 0736600973, astfel incat actiunile sa se desfasoare in conditii pasnice, civilizate si sa nu degenereze in acte de violenta. Personalul desemnat de noi sa execute masuri de ordine pe parcursul desfasurarii adunarilor va purta insemnele distinctive ale SCMD.
Pentru asigurarea sonorizarii, organizatorii vor folosi urmatoarele mijloace tehnice proprii: autoturismul Dacia B-188-SCM, statie de amplificare mobila, tribuna, boxe audio.
In sprijinul bunei desfasurari a actiunilor, solicitam din partea Primariei si a organelor de Politie si Jandarmerie sa ia urmatoarele masuri:
  • Din partea Primariei - aprobarea locurilor de desfasurare a manifestatiilor si asigurarea de WC-uri ecologice;
  • Din partea Politiei si Jandarmeriei - asigurarea locurilor de desfasurare a manifestatiei.

Cu stima si multumiri,
Presedintele SCMD,

Col. (r) dr. Mircea DOGARU
                                     Către,
 ~MINISTRUL APARARII NATIONALE~ 

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul punct de lucru in Bucuresti, str. Pajurei nr.13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in conformitate cu art. 7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:
1.In Propunerea legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, in cuprisul art. 40, este prevazuta suspendarea actualizarii pensiilor de serviciu in functie de majorarea salariilor, soldelor, indemnizatiilor de incadrare  si indemnizatiilor lunare, aceasta urmand sa se faca dupa aplicarea integrala a dispozitiilor acestui act normativ.
Aceasta reglementare (al carui numar de articol coincide nefericit cu art. 40 din OUG nr. 57/2015), constituie o noua imixtiune a unor dispozitii privind pensiile militare de stat in cuprinsul unei legi care priveste drepturi salariale, inclusiv ale cadrelor militare din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Pe langa aspectul de nelegalitate pe care il reiteram prin prezenta, invocam si aspectele de oportunitate si moralitate care decurg implicit din acest articol, in conditiile in care dupa 2011, cadrele militare in rezerva si in retragere au fost supuse constant unor modificari legislative in detrimentul exclusiv al acestora,  modificari asupra carora ulterior s-a revenit, dar pentru unii dintre ei prea tarziu, avand in vedere „iesirile pe cale naturala din sistem”.
Conform celor mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati punctul dvs. de vedere referitor la art. 40 din propunerea legislativa, precum si demersurile ministerului pentru a preintampina noi inechitati fata de cadrele militare in rezerva si in retragere care au facut parte din structurile sistemului de aparare, ordine publica si siguranta nationala care au desfasurat activitati in slujba patriei si poporului roman.
2.In acelasi document, respectiv Propunere legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, nu am regasit in mod explicit un articol din care sa rezulte acordarea ajutoarelor la trecerea in rezerva a cadrelor militare si functionarilor publici cu statut special, corespondentul actualului art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010.
La cererea expresa a unui numar mare de membri de sindicat, care ne-au solicitat sprijinul in vederea apararii drepturilor acestora, respectiv de a primi ajutorul prevazut de art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010, va rugam sa ne comunicati numarul noului articol din propunerea legislativa care prevede acordarea drepturilor  mentionate mai sus, iar in caz contrar  (daca acordarea ajutoarelor nu se mai regaseste in textul  sus aratat) sa ne comunicati demersurile pe care le-ati intreprins pentru a corecta aceasta omisiune.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca membrii nostri de sindicat sunt vatamati in drepturile lor prin demersurile juridice pe care le promoveaza structurile din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, inclusiv Ministerul Apararii Nationale


 Presedintele S.C.M.D.                                           
Col.(r) dr. Mircea DOGARU
Către,
 ~MINISTRUL MUNCII ȘI JUSTIȚIEI SOCIALE~ 

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul punct de lucru in Bucuresti, str. Pajurei nr.13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in conformitate cu art. 7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:
1.In Propunerea legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, in cuprisul art. 40, este prevazuta suspendarea actualizarii pensiilor de serviciu in functie de majorarea salariilor, soldelor, indemnizatiilor de incadrare  si indemnizatiilor lunare, aceasta urmand sa se faca dupa aplicarea integrala  a dispozitiilor acestui act normativ
Aceasta reglementare (al carui numar de articol coincide nefericit cu art. 40 din OUG nr. 57/2015), constituie o noua imixtiune a unor dispozitii privind pensiile militare de stat in cuprinsul unei legi care priveste drepturi salariale, inclusiv ale cadrelor militare din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Pe langa aspectul de nelegalitate pe care il reiteram prin prezenta, invocam si aspectele de oportunitate si moralitate care decurg implicit din acest articol, in conditiile in care dupa 2011, cadrele militare in rezerva si in retragere au fost supuse constant unor modificari legislative in detrimentul exclusiv al acestora,  modificari asupra carora ulterior s-a revenit, dar pentru unii dintre ei prea tarziu, avand in vedere „iesirile pe cale naturala din sistem”.
Conform celor  mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati punctul dvs. de vedere referitor la art. 40 din propunerea legislativa, precum si argumentele in sustinerea acestuia.
2.In acelasi document, respectiv Propunere legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, nu am regasit in mod explicit un articol din care sa rezulte acordarea ajutoarelor la trecerea in rezerva a cadrelor militare si functionarilor publici cu statut special, corespondentul actualului art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010.
La cererea expresa a unui numar mare de membri de sindicat, care ne-au solicitat sprijinul in vederea apararii drepturilor acestora, respectiv de a primi ajutorul prevazut de art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010, va rugam sa ne comunicati numarul noului articol din propunerea legislativa care prevede acordarea drepturilor mentionate mai sus, iar in caz contrar  (daca acordarea ajutoarelor nu se mai regaseste in textul  sus aratat) sa ne comunicati motivele care au stat la baza acestei omisiuni.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca membrii nostri de sindicat sunt vatamati in drepturile lor prin demersurile juridice pe care le promoveaza MINISTERUL MUNCII ȘI JUSTIȚIEI SOCIALE.


 Presedintele S.C.M.D.                                            

 Col.(r) dr. Mircea DOGARU

luni, 15 mai 2017

Domnului Liviu DRAGNEA

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
si
PRESEDINTE AL PARTIDULUI SOCIAL DEMOCRAT
 
Domnule Presedinte,
Va adresam acest apel, inspirati de interviul dat de dvs. postului de televiziune RTV, in ziua de 14 mai a.c., in care afirmati ca “intre Programul de guvernare si colaboratori” veti sustine intotdeauna Programul. In fapt, va semnalam ca doi membri ai Guvernului Grindeanu, manipulati sau nu de “Sistem!”, au incalcat grav Programul de guvernare PSD-ALDE, care prevede ca, pe durata implementarii sale, nu se vor produce inghetari (suspendari) sau anulari de drepturi salariale, pensii sau alte venituri, or, in Proiectul Legii salarizarii unitare, ministrii Muncii si Apararii, care si-au asumat elaborarea lui, v-au pus sub semnatura, ca initiator, urmatoarele:
  • lichidarea unui drept al salariatilor si civili si militari, de care nici Ceausescu nu a avut curajul sa se atinga – dreptul la ajutoare/salarii compensatorii acordate cu ocazia incetarii raporturilor de munca. Lipsind din noul Proiect, odata cu abrogarea vechii legislatii, acestea vor dispare;
  • in ceea ce priveste suspendarea unor drepturi, prin introducerea anticonstitutionalului Art. 40, intitulat “Pensii de stat” (care nu are ce cauta intr-o lege a salarizarii) sunt inghetate drepturile mai multor categorii socio-profesionale in frunte cu rezervistii militari si politisti, inclusiv ale fostilor parlamentari, fiind suspendata pe 6 ani aplicarea a 6 legi organice (94/1992, 303/2004, 7/2006, 96/2006, 216/2015 si 223/2015);
  • in plus, coeficientii de salarizare la activi, sunt sensibili redusi, astfel incat Seful SMG ajunge comparabil cu o secretara de primarie comunala mai instarita.

            In ceea ce ne priveste, ca militari in rezerva, luand in calcul cei 6 ani de inghet, la care se adauga 2 ani pentru aliniere, in conditiile mortalitatii la rezervisti (statistic dovedita) ar rezulta 50000 de morti, al caror drept, in cel mai pur stil Basescu-Boc, se va transforma in “mari economii la bugetul de stat, fond pensii”.
            Pe cale de consecinta, in numele Programului de guvernare PSD-ALDE, pe care l-am votat, va transmitem rugamintea de a lua masuri pentru inscrierea in Proiect a veniturilor salariale eliminate si pentru eliminarea neconstitutionalului Art. 40.
            Va reamintim, totodata si angajamentele majoritatii fata de reprezentantii SCMD/CNSC,   privind abrogarea Art. 40 din OUG nr. 57/2015, a OUG nr. 95/2014 si promovarea, in Camera Deputatilor, a Proiectului Ghise de Lege a sindicatelor.
            Masurile pe care intelegeti sa le luati impotriva ministrilor care au boicotat propriul Program, vor constitui pentru noi un semnal de indreptare, la care vom raspunde prin reconsiderarea amplelor manifestatii de protest, pe care le preconizeaza Comitetul Director al SCMD.
           
Cu speranta revenirii la normalitate,
Presedintele S.C.M.D.,
            Col.(r) dr. Mircea DOGARU