luni, 29 iunie 2020

joi, 25 iunie 2020


  
SI STARERA DE ALERTA NASTE MONSTRI…
BUGETOFAGI!
1.    Somnul ratiunii si aducerea rezervistilor sub papuc politic
    Se spune ca ”somnul ratiunii naste monstri”. Dar se pare ca si situatiile de alerta dau nastere la monstri! Mai ales cand “somnul”unor politicieni  este dat de lipsa ratiunii . Sa ma explic! Scurt, ca sa nu fiu acuzat ca ma intorc la “plebicist”. Cu un deceniu in urma,regimul Basescu-PDL (in opinia mea criminal pentru Romania,,din perspectiva politica vorbind!) in razboiul pe care l-a dus impotriva natiunii romane, a deschis si un ”front” impotriva militarilor si a statutului social al acestora. Nu insist, eu cel putin am scris de multe ori, in detaliu, despre mizeriile pe care militarii, indeosebi cei aflati in rezerva si retragere, au trebuit sa le indure: de la terfelirea lor printr-o propaganda virulenta, pana la spolierea tuturor drepturilor. Nu am acceptat umilintele! Organizati, atat cat ne permite legislatia din Romania, ne-am aparat demnitatea si drepturile: in media, in spatiul virtual, in strada, in justitie… Si asta atunci cand mare parte a romanilor priveau “anesteziati” ce li se intampla. Unii pentru ca se recunosteau in Basescu si celelalte personaje politice marca PDL, astazi PNL. Si ii aprobau, atunci ca si astazi! Altii din teama si lasitate. Altii…Dumnezeu stie de ce! Incepand de atunci, sub toate guvernarile care s-au succedat, organizatiile noastre au devenit tinta actiunii distructive a guvernantilor care au folosit toate mijloacele posibile pentru a si le subordona iar, in lipsa succesului cel putin partial  in acesta directie, pentru a le destructura. Tinta principala in acest sens a fost Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), asupra caruia s-a actionat atat din interior prin indivizi infiltrati, cat si din exterior, prin asmutirea celorlate organizatii impotriva lui, prin actiuni in instanta reluate la nesfarsit, prin “rezervisti acoperiti” care au desfasurat o campanie de denigrare etc. Nu s-a reusit subordonarea structurilor asociative ale militarilor in rezerva, nici distrugerea SCMD.
Sub Iohannis s-a trecut la o alta etapa:  stimularea infiintarii a cat mai multe astfel de organizatii, unele dintre ele avand, din start, conducerile obediente factorului politic aflat la guvernare. In paralel cu aceasta multiplicare a organizatiilor rezervistilor, s-a lansat o idée, valoroasa aparent, dar “otravita” de fapt, anume aceea a unificarii ”structurilor asociative” ale militarilor in rezerva si retragere, intr-o singura organizatie, mare, puternica eficienta, nu-i asa … “Otrava” consta in faptul ca se urmarea o fuziune prin absorbtie pe “scheletul” ANCMRR, organizatie cu o conducere la varf docila in raport cu guvernantii, care, conform statutului ei, isi desfasura deja activitatea sub” inaltul patronaj” al factorului politic! Nu s-a reusit, existand suficient de multi rezervisti care au realizat incotro sunt impinsi, de “propagandisti“ abili, ba uneori chiar de cei pe care ii alesesera sa le conduca organizatiile! Cu toate ca in actiunea de “unificare” s-au implicat fatis unii  politicieni aflati, pe rand, la guvernare, evident din ”grija” netarmurita pe care ne-o poarta!  
2.     Consiliul manipularii
In ultimii patru ani “s-a lucrat”, in paralel, si la un alt proiect, anume la crearea unei structuri guvernamentale “populate”si cu ceva sefi ai unor ”structuri  associative” ale rezervistilor, alesi si numiti de factorul politic, “motivati” de accesul la “stele”, pretioase pentru unii dintre noi, chiar daca vin ca “bomboana pe coliva”, de ceva avantaje materiale, dar mai ales cu perspectiva orgoliului hranit, astfel ca mai sunt  inca, sau au ajuns ”sefi”! Care structura sa devina astfel partenerul de ”dialog” al guvernelor pe problematica rezervistilor. Respectiva structura  urma sa lucreze ce, cand si cum hotara factorul politic si, de buna seama, cu rezultatele dorite de factorul politic, potrivit principiului caracteristic  societatii  noastre: cine da banul, acela hotaraste! S-ar fi realizat un dialog pe problemele rezervistilor cumva cu “circuit inchis”, prin dedublarea si camuflarea factorului politic in propriul partener de dialog! Primul proiect de acest fel a fost infiintarea unui Secretariat de stat pentru problemele rezervistilor (pe modelul general al Secretariatului de stat pentru problemele revolutionarilor din Decembrie 1989), caruia se dorea sa i se subordoneze si casele sectoriale de pensii. Adica, una peste alta, se urmarea scoaterea problematicii rezervistilor in afara M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I. Inclusiv a pensiilor militare! Cu tot ceea ce  ar fi putut urma, in speta ”sifonarea” banilor de pensii militare!
Datorita opozitiei SCMD si a unor ONG-uri dar, mai ales a Comisiei de aparare din Senat, prin ”Proiectul Brailoiu” minunea neconstitutionala a parut, pe moment, abandonata.
Ministrul apararii nationale Gabriel- Beniamin Les, din guvernul PSD, debarcat anul trecut, a fost cel  care a facut un pas concret in crearea  unei “fantome” ca ”partener de dialog” pe problememle rezervistilor, prin emiterea Ordinului nr. 46/2019 privind infiintarea, organizarea si functionarea unui Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere. Astfel, prin cele doua articole ale ordinului propriu zis , si cele patru articole ale ROF-ului, anexa la ordin, cei care i-au pus pe masa dlui ministru proiectul ordinului (prietenii “ rezervistilor din randul militarilor in activitate!) reuseau sa “puna calus” ”structurilor asociative” ale rezervistilor! In sensul ca, desi Consiliul era compus “din militari trecuţi în rezervă sau în retragere din M.Ap.N., recunoscuţi pentru expertiza și experienţa lor în domeniile de interes specifice” (art. 3 alin.1) desemnarea acestora se facea „de către structurile asociative ale militarilor trecuţi în rezervă sau în retragere împreună cu consilierul prevăzut la art. 2, cu avizul secretarului de stat pentru relaţia cu Parlamentul și calitatea vieţii personalului și cu aprobarea ministrului apărării naţionale” (art. 3 alin. 3). In plus, potrivit art. 4 din ROF, Consiliul lucra cand, ce si cum dorea ministrul apararii nationale, la propunerea consilierului ministerial desemnat sa-l coordoneze, cu respectarea prevederilor nomelor privind regimul informatiilor clasificate! Activitatea in cadrul Consiliului nu era remunerata. Insa, nici pana astazi, nu stim care au fost membrii acestui Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere. E drept, au existat unele avansari in rezerva si unele decorari, care ar putea oferi ceva indicii! Guvernul PSD, prin ministrul Les, a reusit sa ne pacaleasca deci ca, in problema rezervistilor se va  consulta cand, cum si cu cine vrea, eliminand practic astfel din discutie ”structurile asociative”! Chestia cu desemnarea membrilor Consiliului de aceste ”structuri asociative” ramane „o figura de stil” de vreme ce desemnarea se face practic sub supravegherea consilierului ministerial, cu avizul secretarului de stat de profil din minister si cu aprobarea ministrului! Curat democratic!
3.     Actuala manipulare… CNR
Ultimele evolutii in privinta “atentiei” pe care o acorda politicienii romani militarilor si politistilor, s-au  materializat  prin (re)includerea propagandistica a  pensiilor militare in randul ”pensiilor speciale” si ciuntirea acestora printr-o dubla (ba chiar tripla, pentru unii) impozitare, mascata prin impunerea neconstitutionala si ilegala a unei asa zise taxe. Au urmat reactiile SCMD si ale ”structurilor asociative”, mai mult ale membrilor acestora din urma, conducerile lor ramanand la stadiul “prezentarii situatiei“ in fata acelora care tocmai o creasera prin actiunile lor! Aceasta a demonstrat ca ”pasul” realizat de guvernarea PSD prin ordinul emis de ministrul Les trebuie definitivat si ridicat ”pe noi culmi de progres, civilizatie” si democratie! Fapt pentru care, s-a revenit, intr-un mod “coafat” la proiectul initial. “Coafat” pentru ca, prin proiectul legislativ nr. 481/16.06 2020 inregistrat sub numarul  Plx 376/17.06.2020 se propune infiintarea unui “Consiliu national pentru problemele rezervistilor si veteranilor din sistemul national de aparare, ordine publica si securitate  nationala”. S-a renuntat  deci la ideea Secretariatului de stat, dar s-a mentinut ideea de “etatizare” si politizare a dialogului cu rezervistii si veteranii (in mod straniu CADRELE MILITARE IN RETRAGERE SUNT EXCLUSE), pe problemele specifice, de vreme ce, prin art. 1 al proiectului de lege se propune infiintarea respectivului Consiliu ca autoritate administrativa autonoma in subordinea Parlamentului. Atentia care se acorda problemei “preluarii” sub control a partenerilor de dialog in problemele rezervistilor este demonstrata prin faptul ca avem de a face cu un proiect de lege organic, potrivit prevederilor art. 117 alin. 3 din Constitutia Romaniei. Sediul materiei privind autoritatile administrative autonome il gasim in Codul administrativ, in principal la  art. 69-74. Fac aceste precizari pentru ca proiectul legii nu este generos in privinta reglementarilor referitoare la unele aspecte privind aceasta autoritate administrativa autonoma ce se doreste a fi infiintata. Oarecum ”generoasa” insa mi se pare Expunerea de motive care recunoaste, aparent efectele nocive ale politicilor desfasurate pana in prezent asupra situatiei rezervistilor si veteranilor. Introduce insa si unele idei care intra in contradictie cu prevederile legale. Astfel, ea avanseaza viziunea unei autoritati administrative autonome care identifica probleme, le analizeaza si elaboraza propuneri, in vreme ce  Codul administrativ, la art. 74 statueaza ca autoritatile administrative autonome emit acte administrative, individuale si normative! Sa notam insa, de la inceput, un aspect foarte important: identificarea si analizarea problemelor rezervistilor, precum si reprezentarea acestora in relatiile cu autoritatile publice centrale si locale, ONG-uri si organizatii similare din strainatate este transferata in proportie nedefinita acestui consiliu prin prevederile art. 5 lit. i ale proiectului de lege pe care il discutam! Adica rezervistii si veteranii nu vor mai fi reprezentati de propriile organizatii ci de o autoritate administrativa, o structura politica, apartinatoare Statului, finantata integral de Stat! “Structura politica” din mai multe motive. Primul ar fi acela ca este subordonata Camerei Deputatilor, parte componenta a Parlamentului Romaniei. Deci o structura eminamente politica, in subordinea careia se doreste sa functioneze acest Consiliu. In al doilea rand, membrii conducerii  acestui Consiliu, asa cum prevede proiectul legii vor fi desemnati politic, prin vot, in plenul Camerei Deputatilor (art. 6 alin 3). Aproape ca nu ar mai fi nevoie de alte precizari pentru a demonstra caracterul politic al proiectatei autoritati administrative autonome, dar se impune sa mai observam unele aspecte. Este irelevant, in opinia mea mea, faptul ca ”structurile associative” adica ONG-urile declarate de utilitate publica ale rezervistilor si veteranilor propun 7 candidati (nu neaparat din randul rezervistilor si veteranilor) pentru posturile de membri in Consiliul director, de vreme ce grupurile parlamentare propun alti 7 candidati, proprii, eventual si pe Lia Olguta Vasilescu! Aceasta pentru ca proiectul legii nu impune calitatea de rezervist sau veteran decat pentru candidatii la functiile de presedinte si vicepresedinte ale Consiliului national! Si atunci, ne putem intreba, cu deplin temei: aceasta structura politica poate sa produca, sa asigure o reprezentare, macar la limita, a rezervistilor si veteranilor? Ce continut se atribuie de drept si de fapt functiei de reprezentare a Consiliului prevazuta la art. 4 lit. h ? Va invit pe dvs.  stimati colegi, carora ma adresez in mod special, sa gasiti un raspuns de bun simt! Zic de bun simt si adaug pertinent realitatii date de textul proiectului actului normativ, pentru ca exista déjà colegi care exulta de bucurie in fata acestui proiect. Probabil din comoditatea de a-l analiza mai atent, din lipsa de informare, din graba, din vreun interes…Dumnezeu stie! Cert este ca se transforma astfel, pentru politicieni, in atat de necesara “parghie” (gen “coada”…) cu ajutorul careia isi legitmeaza “productiile” legislative! Dar ma rog, fiecare are dreptul la o parere. In al treilea rand, sa observam ca prin art. 4 pct. f se atribuie viitorului “Consiliu national pentru problemele rezervistilor si veteranilor…” functia de autoritate de stat, ceea ce presupune cu necesitate caracterul politic al acesteia. Si in sfarsit, dar nu in ultimul rand sa mai observam doua lucruri esentiale, in caracterizarea viitoarului Consiliu, asa cum este el “croit” prin proiectul de lege pe care il analizam. Primul este acela ca, potrivit art 13 consiliul va fi integral finantat de la bugetul de stat. Iar al doilea, faptul ca potrivit art. 8 alin 2 personalul Consiliului va fi salarizat potrivit prevederilor legale privind salarizarea bugetarilor. Nu comentez mai mult decat reamintindu-va o “zicere” populara: “cine plateste lautarii, comanda muzica!”. Iar daca privim toate cele ce le-am aratat pana acum in corelare cu prevederile art. 5 pct. b si c putem distinge ca acestea reprezinta “inima” reglementarii ce se doreste a fi introdusa. Aceasta ii defineste scopul real pe care il urmareste: crearea unei structuri de stat, politice, finantata integral de la bugetul de stat, care, sub acoperirea unei false repezentativitati pentru rezervisti  si  veterani, sa asigure in numele si pe seama  acestora, avizarea actelor normative privitoare la statutele lor! ”Consumand”, astfel, procesul de consultare cu beneficiarii acestor statute si conferind, nu-i asa, legitimitate respectivelor acte normative! Evident, din cate se observa, organizatiilor rezervistilor si veteranilor li se rezerva doar rolul de a desemna niste candidati, nu neaparat din randul rezervistilor si veteranilor, care ulterior, prin vot politic, vor intra “in solda” autoritatii administrative autonome, adica a Statului ca organizatie politica a societatii! Legiuitorul, inapoia caruia eu unul intrevad “prietenii“ rezervistilor din randul cadelor militare active, este grabit si foarte decis sa “ctitoreasca” acest Consiliu, de vreme ce nu tine seama de noile cheltuieli pe care trebuie sa le faca, acum, in conditiile crizei economice create de pandemia de “Covid 19”. Probabil ca beneficiile ce se asteapta de la acest Consiliu justifica  cheltuielile! Ar mai fi multe de spus, analizand in amanunt textul proiectului actului normativ, cum ar fi de exemplu, gogorita normativa prevazuta la art. 5 potrivit careia, Consiliul ar urma sa isi stabileasca singur, prin regulamentul de organizare si functionare (ROF) competente si atributii! Ma opresc insa aici pentru ca a le evidentia pe toate, ar insemna inca vreo cateva pagini bune.
Va adresez rugamintea, stimati colegi, sa cercetati cu atentie acest proiect de act normativ, astfel incat sa nu ne lasam pacaliti de ”bunele intentii” pe care ni le planteaza politicienii in drumul spre Iadul pe care ni-l creeaza cu obstinatie de zece ani incoace! Ramane sa raspundeti dvs. la intrebarea… daca si M.Ap.N. si M.A.I. au secretariate de stat pentru relatia cu Parlamentul, care este scopul real al acestui Consiliu, a carui existent nu se justifica? Nu cumva preluarea, in viitorul apropiat a Caselor sectoriale de pensii militare, sifonarea banilor in cauza si exonerarea ministrilor de resort, de raspundere in fata rezervistilor?
Am onoarea sa va salut,
Vicepresedinte (i) al SCMD si
Presedinte al Filialei 1 SCMD Sibiu
Col. (r) Stefan TUDOSIE

marți, 23 iunie 2020


MARIA SI-A SCHIMBAT PALARIA
Consiliul National al Rezervistilor – o noua ciulama/cacealma
politica
-         In atentia tuturor rezervistilor –
Stimati camarazi,
De 3 ani SCMD va atrage atentia ca, sub lozinca ”Unirea face puterea”, se va incerca aducerea tuturor ONG-urilor militare sub acelasi papuc, vizandu-se dizolvarea acestora si lichidarea oricarei posibilitati de protest a rezervistilor in razboiul mediatic si psihologic declansat impotriva lor in urma cu 11 ani. Cu larga colaborare a celor care au incercat desfiintarea din interior a SCMD in 2014, s-au aruncat pe piata media, pentru a va atrage, formule seducatoare gen ”structuri asociative”, ”Forum al structurilor asociative”, ”Consiliul consultativ”, ”Secretariat de stat pentru rezervisti”, toate fara acoperire juridica si constitutionala, avand drept unic scop anihilarea protestului social al rezervistilor si scoaterea de sub posibila lor acuzare a principalilor vinovati de soarta lor: ministrii de resort, Premier, Presedinte.
In urma esecului suferit, in tentativa de a dispune printr-un Secretariat de stat, de Casele sectoriale de pensii militare, datorita interventiei legislative a d-lui senator Tit-Liviu Brailoiu, s-a strecurat pe furis, sub semnatura d-lui deputat Ion Mocioalca, la Camera Deputatilor, proiectul legislativ nr. 481/16.06.2020, inregistrat ca Plx 376/17.06.2020 sub denumirea ”Proiectul de lege privind organizarea si functionarea Consiliului National pentru problemele rezervistilor si veteranilor din sistemul national de aparare, ordine publica si securitate nationala”.
Vi-l prezentam, spre analiza (clic aici pentru accesarea documentului), avertizandu-va ca este o preluare hilara a statutului SCMD, asa cum promisul regulament de functionare va fi o preluare a ROF-ului SCMD si va atragem atentia ca, in plina criza economico-financiara se creeaza aceasta struto-camila ca structura de ”autoritate administrativ autonoma” dar politizata prin numirea a 7 persoane in Consiliul Director de catre grupurile politice din Camera Deputatilor (deci este o structura politica, celelalte 7 persoane fiind si ele avizate politic) penduland ca subordonare si asigurarea salarizarii intre Camera Deputatilor si ministerele de resort, deoarece Ministerul Finantelor Publice este obligat deja (Art. 13 Al. 2) sa modifice ”structura bugetului de stat” si ”bugetele ordonatorilor principali de credite”. Nu prea intelegem cum devine cazul, intrucat, potrivit Al. 1 acelasi articol, salariile domnilor generali si colonei in rezerva, multiplu subordonati politicului, in special Cotrocenilor, si care sunt numiti in functie cu posibilitatea prelungirii numirii sine die (Art. 6 Al. 3) sunt platiti ”integral de la bugetul de stat prin bugetul Camerei Deputatilor”. Deci, bani de pensii si alocatii nu sunt, dar pentru sinecurile zecilor de yesmaeni in cauza se gasesc!  Atragandu-le comilitonilor nostri atentia ca CD-ul lor trebuie sa aibe un numar impar de membri (nu 7+7) si ca se incearca, printr-o noua si ilegala atribuire de prevederi sindicale (spre a se evita aparitia sindicatelor la militarii activi), sau specifice ONG-urilor (in scopul eliminarii acestora) unei autoritati administrative de stat, va supunem textul spre analiza.
Va transmitem, stimati camarazi, totodata, hotararea nestramutata a SCMD, care reprezinta doar interesele dvs., ale militarilor in activitate si cele nationale, de a lupta in continare pentru aceste interese, cu sprijinul aliatilor din cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC).
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD                                                       
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

luni, 22 iunie 2020


SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: București, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Poștal 26 Cont:BRD, Agenția Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Adresa e-mail : sindicatulmilitarilor@gmail.com; evidenta.scmd@gmail.com
Nr. 290 din 22.06.2020

                                                                                                      

           Către,
PREȘEDINTELE ROMÂNIEI,
Domnul Klaus Werner IOHANNIS
    -Palatul Cotroceni, Bd. Geniului, nr.1-3, sector 6 București, Cod postal 060116-  

SESIZARE DE NECONSTITUȚIONALITATE

Domnule Președinte,

Subscrisul, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), ne adresăm dvs., în baza Art. 51 Al. 1, Art. 52 Al. 2, Art. 77 Al. 3, Art. 80 Al. 1 și 2 și Art. 92 Al. 1, din Constituția României, în multipla dvs. calitate de Președinte, Comandant al Forțelor Armate, Președinte al C.S.A.T., semnatar și garant al îndeplinirii tratatelor internaționale la care România este parte, în cazul în speță Tratatul de aderare la N.A.T.O. și Parteneriatul Strategic cu S.U.A. De asemenea, avem în vedere răspunsul dvs. favorabil din 06.10.2017 la Petiția noastră nr. 16429 același an, vizând neconstituționalitatea, prin includerea rezerviștilor a OUG nr. 57/2015 și a OUG nr. 59/2017.
Din același motiv, al includerii rezerviștilor, care nu au “pensii speciale” recenta „Lege pentru modificarea și completarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal” (Plx nr. 396/2019) votată în Camera Deputaților în data de 17.06.2020 și trimisă dvs. spre promulgare, lege care justifică în ce ne privește, tripla impozitare a pensiilor, confiscarea (prin procentul de 85% prevăzut) și discriminarea noastră față de alte categorii socio-profesionale, este neconstituțională.
Legea menționată încalcă deliberat următoarele:
1.      dispozițiile Art. 14 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, care „interzice tratarea în mod diferit a persoanelor aflate în situații comparabile” (vezi dosarele CEDO seria A nr. 192/1991 și seria A nr. 70/1993);
2.      deciziile obligatorii ale CCR (nr. 20/2000) si ICCJ (29/2011) privind regimul juridic al rezerviștilor;
3.      Art. 1 Al. 5, Art. 4 Al. 1, Art. 11 Al. 1 și 2, Art. 16 Al. 1 și 2, Art. 30 Al. 6 și 7, Art. 31 Al. 1 și 2, Art. 41 Al. 2 și 3 coroborat cu Art. 42 Al. 1 și 2, Art. 44 si Art. 53 Al. 1 și 2 din Constituția României.

Domnule Președinte,
              
            În fapt, vă transmitem rugămintea de a nu promulga legea în forma actuală și a solicita la CCR verdictul de neconstituționalitate deoarece:
  1. include, în mod nejustificat si neconstitutional, prin prisma dreptului muncii, si rezervistii. Constitutional, ca in toate statele moderne, si în Romania exista doua tipuri de salariați, CIVILI și MILITARI, doua filozofii de salarizare diferite, CIVILĂ și MILITARĂ, doua tipuri de legislații privind pensiile, CIVILE si MILITARE.
    1. Civilii sunt angajați prin CONTRACTE DE MUNCĂ NORMATĂ LA 8 ORE, in timp ce pentru militari, Constitutia interzice utilizarea cuvantului munca (Art.42, al.1), militarii si politistii  incheind CONTRACTE DE ACTIVITATE LA ORDIN, nenormata, 24h/24.
    2. Ce trece de norma, la civili este platit suplimentar, in timp ce militarii si politistii sunt platiti cu un salariu stabilit aleatoriu, pentru activitate de 24h/24 (nu cu 3 salarii pentru 3 norme de munca).   
    3. Activitatea militarilor si politistilor care redevin militari in rezerva, la pensie, continua si dupa pensionare. In plus, activitatea se desfasoara in baza unui JURAMANT MILITAR, care incumba renuntarea la drepturi civile si asumarea riscului pierderii vietii, pensia fiind, in fapt, la ei, solda de rezervist.
    4. Neindeplinirea atributiilor de serviciu la civili atrage desfacerea contractului de munca, in timp ce la militari atrage arestul pe timp de pace si glontul in situatia de razboi.
Va solicitam, prin urmare, sa aveti in vedere, pe viitor, excluderea militarilor si politistilor, in calitate de categorie socio-profesionala si juridica distincta, din orice act normativ adoptat pentru civili.
  1. Romania este membru NATO si partener strategic al SUA prin tratate de drept international, la care guvernele noastre s-au angajat sa respecte toate prevederile. Aceste tratate au caracter strict MILITAR (spre deosebire de Tratatul de aderare la UE), impunand alinierea noastra, din punct de vedere militar (dotare, inzestrare, efective, instruire, salarii si pensii), la standardele NATO. Este motivul pentru care au fost adoptate legile militare privind pensiile rezevistilor nr. 164/2001 si nr.179/2004. Acestea ne-au permis integrarea in NATO, dar au fost abrogate, prin frauda parlamentara, in 2010, cand regimnul Basescu a produs Legea nr. 263/2020, incluzand rezervistii, in mod abuziv (prin deposedarea de grade militare si tranformarea lor in asistati social, cf. Art.6 al Legii), in legea civila si aruncati pe Casa Nationala de Pensii.
  2. In 2005, tot regimul Basescu a introdus, pentru prima data in Romania, impozitarea pensiilor, desfiintandu-le caracterul de drept patrimonial dobandit si asimilandu-le, ilegal, veniturilor, deoarece pensiile provin din venituri salariale impozitate. S-a anuntat atunci ca toti pensionarii, civili sau militari, vor primi in plus banii necesari acoperirii impozitului, prevedere legislativa incalcata, deoarece s-a procedat, mascat, la o prima taiere a pensiilor. Situatia a fost agravata de masurile legislative din 2010, cand s-a incercat o noua taiere a tuturor pensiilor, dar s-a reusit doar distrugerea pensiilor militare de stat, taxate printr-o furibunda propaganda populista, drept „pensii nesimtite” si „pensii speciale”. SCMD a reusit, doar partial, recuperarea drepturilor legitime, in 2015, dar Legea noastra reparatorie nr. 223/2015 nu a mai fost aplicata datorita unor OUG-uri neconstitutionale in ceea ce ne priveste (OUG 57/2015, OUG 59/2017, OUG 114/2018 etc) care i-au anulat continutul,  au introdus, in cadrul sistemului militar, DISCRIMINAREA SI DUBLA IMPOZITARE. Or, PLx 396/2019 introduce, mascat, sub numele de taxa, UN AL TREILEA IMPOZIT.
  3. In baza Art.11 din Constitutia Romaniei, care prevede indeplinirea, „de indata si cu buna credinta”, de catre Romania, a obligatiilor asumate prin Trataul de aderare la NATO si Parteneriatul strategic cu SUA, includerea militarilor si politistilor in PLx396/2019 este susceptibila de a atrage asupra celor responsabili de acest lucru, acuzele de inalta tradare, incalcarea prevederilor Tratatelor, deci tradarea aliatilor si descoperirea flancului de SUD-EST al NATO. SCMD va reclama acest lucru catre Secretariatul General NATO si catre Presedintele SUA.
  4. Referitor la motivatiile populiste ale includerii rezervistilor in respectiva lege, juridic atragem atentia ca propaganda teleastilor, politicienilor si analistilor politici, in acest sens, este contrara realitatii obiective constitutionale, situandu-se in sfera comunismului sau a bolsevismului de tip „stahanovist”, prin promovarea „egalitarismului burtii”:
    1. La proclamarea sfintei contributivitati drept unic criteriu de acordare a pensiilor, atragem atentia ca intreaga legislatie a pensiilor de dupa 2004 este neconstitutionala, nedefinind obiectul legilor – pensia (ca drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca, integral sau partial indeplinite), asimiland-o veniturilor. Va prezentam, in atas, in acest sens, tabloul pensiilor din Romania, deoarece se incearca stergerea statutului juridic al pensiei si transformarea sa, din obligatie a statului, intr-un drept aleatoriu acordat in functie de disponibilitatile financiare. In plus, la rezevisti, pe langa anularea dreptului patrimonial dobandit, se abroga, retroactiv, Principiul sperantei legitime.
    2. In ceea ce priveste contributiile la pensie ale cetatenilor, fie civili, fie militari, acestea au fost retinute de bugetul de stat pana la 01.04.1991, la gradinite, scoli, uzine, unitati militare etc., venind doar fondul de salarii net. Cu legea 32/1991, s-a transferat retinerea contributiilor catre angajator, iar cu OUG 114/2018,  aceasta a cazut, teoretic, in sarcina angajatului, fapt ce a perturbat cu totul sistemul salarial si de pensii militare. Nu exista in intregul sistem, la conditii absolut egale, doua pensii identice. In schimb exista sute de pensii militare de stat (Anexa 2) mai mici decat ajutorul social, botezat, in mod ticalos, „pensie minima” Militarii au avut contributie proprie toata viata la bugetul de stat si contributie individuala la Fondul Privat de Pensii, din 1967 si pana in prezent, Pilonul II fiindu-ne desfiintat si banii confiscati prin OUG59/2017. Respingem, asadar, mitul necontributivitatii militarilor!
    3. La motivatia ca, prin taxarea pensiilor miitare, si asa mici, se vor obtine bani pentru altceva, va atragem atentia ca, din punct de vedere juridic, un leu nu poate fi transferat de la Sistemul de Aparare, obligat sa asigure totul, salarii, instruire, pensii, dotare etc. din cei 2% din PIB, impusi prin Tratatul de aderare la NATO. Militarii nu solicita si nu primesc nimic de la bugetul consolidat si nu au nicio legatura cu Casa Nationala de Pensii, avand propriile Case sectoriale de pensii.
    4. La solicitarea de adancire a discriminarii intre rezervisti, prin propunerea ca doar cei din teatrele de operatii sa beneficieze de pensii deosebite, raspunsul este ca structurile militare sunt unitare, avand doau componente inseparabile: cadrele in activitate si rezerva; ca noi nu avem misiuni de lupta in strainatate, ci doar de mentinere a pacii si ca Armata se intareste in interior, conform Constitutiei, in scopul APARARII si DESCURAJARII oricarui posibil agresor.
Pentru alte amanunte legate de legislatia specifica militara, de obligatiile militarilor si politistilor, care continua si dupa trecerea in rezerva, in vederea anihilarii, pe viitor, a oricaror proiecte legislative facute din nestiinta sau din interese meschine, politicianiste, de grup, vizand sifonarea banilor destinati Apararii, va rugam sa aveti amabilitatea de a accepta o intrevedere cu conducerea SCMD.

Cu deosebita stima,
Presedintele SCMD,
            Col.(r) dr. Mircea DOGARU








 





vineri, 19 iunie 2020

Sesizare a Avocatul Poporului cu privire la PLx369/2019



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Sediul social: Bucuresti, str. Bogota,  nr. 6, Sector 1, Cod postal 013642
Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263         

 Nr. 285 din 18.06.2020                                                                                                 Ex.nr.___
Către,
AVOCATUL POPORULUI,
Doamna Renate WEBER
-          Bucuresti, Str. George VRACA nr.8, Sector 1 –

SESIZARE
Stimata doamna Avocat al Poporului,
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), va sesizeaza prin prezenta, unele aspecte de neconstitutionalitate ale PLx nr.396/2019, votata ca lege pentru modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, in Camera Deputatilor (for decizional), in data de 17.06.2020. Acestea privesc domeniul Sistemului National de Aparare, Ordine Publica si Securitate Nationala, venind in completarea celor sesizate recent de ICCJ, in sedinta comuna a Sectiilor Unite.
In fapt, va solicitam sa interveniti la CCR, reclamand verdictul de neconstitutionalitate pentru sus-zisa lege, deoarece:
  1. Include, in mod nejustificat si neconstitutional, prin prisma dreptului muncii, si rezervistii. Constitutional, ca in toate statele moderne, si in Romania exista doua tipuri de salariati, CIVILI si MILITARI, doua filozofii de salarizare diferite, CIVILA si MILITARA, doua tipuri de legislatie privind pensiile, CIVILE si MILITARE.
    1. Civilii sunt angajati prin CONTRACTE DE MUNCA NORMATA LA 8 ORE, in timp ce pentru militari, Constitutia interzice utilizarea cuvantului munca (Art.42, al.1), militarii si politistii  incheind CONTRACTE DE ACTIVITATE LA ORDIN, nenormata, 24h/24.
    2. Ce trece de norma, la civili este platit suplimentar, in timp ce militarii si politistii sunt platiti cu un salariu stabilit aleatoriu, pentru activitate de 24h/24 (nu cu 3 salarii pentru 3 norme de munca).   
    3. Activitatea militarilor si politistilor care redevin militari in rezerva, la pensie, continua si dupa pensionare. In plus, activitatea se desfasoara in baza unui JURAMANT MILITAR, care incumba renuntarea la drepturi civile si asumarea riscului pierderii vietii, pensia fiind, in fapt, la ei, solda de rezervist.
    4. Neindeplinirea atributiilor de serviciu la civili atrage desfacerea contractului de munca, in timp ce la militari atrage arestul pe timp de pace si glontul in situatia de razboi.
Va solicitam, prin urmare, sa aveti in vedere, pe viitor, excluderea militarilor si politistilor, in calitate de categorie socio-profesionala si juridica distincta, din orice act normativ adoptat pentru civili.
  1. Romania este membru NATO si partener strategic al SUA prin tratate de drept international, la care guvernele noastre s-au angajat sa respecte toate prevederile. Aceste tratate au caracter strict MILITAR (spre deosebire de Tratatul de aderare la UE), impunand alinierea noastra, din punct de vedere militar (dotare, inzestrare, efective, instruire, salarii si pensii), la standardele NATO. Este motivul pentru care au fost adoptate legile militare privind pensiile rezevistilor nr. 164/2001 si nr.179/2004. Acestea ne-au permis integrarea in NATO, dar au fost abrogate, prin frauda parlamentara, in 2010, cand regimnul Basescu a produs Legea nr. 263/2020, incluzand rezervistii, in mod abuziv (prin deposedarea de grade militare si tranformarea lor in asistati social, cf. Art.6 al Legii), in legea civila si aruncati pe Casa Nationala de Pensii.
  2. In 2005, tot regimul Basescu a introdus, pentru prima data in Romania, impozitarea pensiilor, desfiintandu-le caracterul de drept patrimonial dobandit si asimilandu-le, ilegal, veniturilor, deoarece pensiile provin din venituri salariale impozitate. S-a anuntat atunci ca toti pensionarii, civili sau militari, vor primi in plus banii necesari acoperirii impozitului, prevedere legislativa incalcata, deoarece s-a procedat, mascat, la o prima taiere a pensiilor. Situatia a fost agravata de masurile legislative din 2010, cand s-a incercat o noua taiere a tuturor pensiilor, dar s-a reusit doar distrugerea pensiilor militare de stat, taxate printr-o furibunda propaganda populista, drept „pensii nesimtite” si „pensii speciale”. SCMD a reusit, doar partial, recuperarea drepturilor legitime, in 2015, dar Legea noastra reparatorie nr. 223/2015 nu a mai fost aplicata datorita unor OUG-uri neconstitutionale in ceea ce ne priveste (OUG 57/2015, OUG 59/2017, OUG 114/2018 etc) care i-au anulat continutul,  au introdus, in cadrul sistemului militar, DISCRIMINAREA SI DUBLA IMPOZITARE. Or, PLx 396/2019 introduce, mascat, sub numele de taxa, UN AL TREILEA IMPOZIT.
  3. In baza Art.11 din Constitutia Romaniei, care prevede indeplinirea, „de indata si cu buna credinta”, de catre Romania, a obligatiilor asumate prin Trataul de aderare la NATO si Parteneriatul strategic cu SUA, includerea miitarilor si politistilor in PLx396/2019 este susceptibila de a atrage asupra celor responsabili de acest lucru, acuzele de inalta tradare, incalcarea prevederilor Tratatelor, deci tradarea aliatilor si descoperirea flancului de SUD-EST al NATO. SCMD va reclama acest lucru catre Secretariatul General NATO si catre Presedintele SUA.
  4. Referitor la motivatiile populiste ale includerii rezervistilor in respectiva lege, juridic atragem atentia ca propaganda teleastilor, politicienilor si analistilor politici, in acest sens, este contrara realitatii obiective constitutionale, situandu-se in sfera comunismului sau a bolsevismului de tip „stahanovist”, prin promovarea „egalitarismului burtii”:
    1. La proclamarea sfintei contributivitati drept unic criteriu de acordare a pensiilor, atragem atentia ca intreaga legislatie a pensiilor de dupa 2004 este neconstitutionala, nedefinind obiectul legilor – pensia (ca drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca, integral sau partial indeplinite), asimiland-o veniturilor. Va prezentam, in atas, in acest sens, tabloul pensiilor din Romania, deoarece se incearca stergerea statutului juridic al pensiei si transformarea sa, din obligatie a statului, intr-un drept aleatoriu acordat in functie de disponibilitatile financiare. In plus, la rezevisti, pe langa anularea dreptului patrimonial dobandit, se abroga, retroactiv, Principiul sperantei legitime.
    2. In ceea ce priveste contributiile la pensie ale cetatenilor, fie civili, fie militari, acestea au fost retinute de bugetul de stat pana la 01.04.1991, la gradinite, scoli, uzine, unitati militare etc., venind doar fondul de salarii net. Cu legea 32/1991, s-a transferat retinerea contributiilor catre angajator, iar cu OUG 114/2018,  aceasta a cazut, teoretic, in sarcina angajatului, fapt ce a perturbat cu totul sistemul salarial si de pensii militare. Nu exista in intregul sistem, la conditii absolut egale, doua pensii identice. In schimb exista sute de pensii militare de stat (Anexa 2) mai mici decat ajutorul social, botezat, in mod ticalos, „pensie minima” Militarii au avut contributie proprie toata viata la bugetul de stat si contributie individuala la Fondul Privat de Pensii, din 1967 si pana in prezent, Pilonul II fiindu-ne desfiintat si banii confiscati prin OUG59/2017. Respingem, asadar, mitul necontributivitatii militarilor!
    3. La motivatia ca, prin taxarea pensiilor miitare, si asa mici, se vor obtine bani pentru altceva, va atragem atentia ca, din punct de vedere juridic, un leu nu poate fi transferat de la Sistemul de Aparare, obligat sa asigure totul, salarii, instruire, pensii, dotare etc. din cei 2% din PIB, impusi prin Tratatul de aderare la NATO. Militarii nu solicita si nu primesc nimic de la bugetul consolidat si nu au nicio legatura cu Casa Nationala de Pensii, avand propriile Case sectoriale de pensii.
    4. La solicitarea de adancire a discriminarii intre rezervisti, prin propunerea ca doar cei din tatrele de operatii sa beneficieze de pensii deosebite, raspunsul este ca structurile militare sunt unitare, avand doau componente inseparabile: cadrele in activitate si rezerva; ca noi nu avem misiuni de lupta in strainatate, ci doar de mentinere a pacii si ca Armata se intareste in interior, conform Constitutiei, in scopul APARARII si DESCURAJARII oricarui posibil agresor.
Pentru alte amanunte legate de legislatia specifica militara, de obligatiile militarilor si politistilor, care continua si dupa trecerea in rezerva, in vederea anihilarii, pe viitor, a oricaror proiecte legislative facute din nestiinta sau din interese meschine, politicianiste, de grup, vizand sifonarea banilor destinati Apararii, va rugam sa aveti amabilitatea de a accepta o intrevedere cu conducerea SCMD.
Cu deosebita stima,
Presedintele SCMD,
            Col.(r) dr. Mircea DOGARU