vineri, 19 iunie 2020

Sesizare a Avocatul Poporului cu privire la PLx369/2019



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Sediul social: Bucuresti, str. Bogota,  nr. 6, Sector 1, Cod postal 013642
Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263         

 Nr. 285 din 18.06.2020                                                                                                 Ex.nr.___
Către,
AVOCATUL POPORULUI,
Doamna Renate WEBER
-          Bucuresti, Str. George VRACA nr.8, Sector 1 –

SESIZARE
Stimata doamna Avocat al Poporului,
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), va sesizeaza prin prezenta, unele aspecte de neconstitutionalitate ale PLx nr.396/2019, votata ca lege pentru modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, in Camera Deputatilor (for decizional), in data de 17.06.2020. Acestea privesc domeniul Sistemului National de Aparare, Ordine Publica si Securitate Nationala, venind in completarea celor sesizate recent de ICCJ, in sedinta comuna a Sectiilor Unite.
In fapt, va solicitam sa interveniti la CCR, reclamand verdictul de neconstitutionalitate pentru sus-zisa lege, deoarece:
  1. Include, in mod nejustificat si neconstitutional, prin prisma dreptului muncii, si rezervistii. Constitutional, ca in toate statele moderne, si in Romania exista doua tipuri de salariati, CIVILI si MILITARI, doua filozofii de salarizare diferite, CIVILA si MILITARA, doua tipuri de legislatie privind pensiile, CIVILE si MILITARE.
    1. Civilii sunt angajati prin CONTRACTE DE MUNCA NORMATA LA 8 ORE, in timp ce pentru militari, Constitutia interzice utilizarea cuvantului munca (Art.42, al.1), militarii si politistii  incheind CONTRACTE DE ACTIVITATE LA ORDIN, nenormata, 24h/24.
    2. Ce trece de norma, la civili este platit suplimentar, in timp ce militarii si politistii sunt platiti cu un salariu stabilit aleatoriu, pentru activitate de 24h/24 (nu cu 3 salarii pentru 3 norme de munca).   
    3. Activitatea militarilor si politistilor care redevin militari in rezerva, la pensie, continua si dupa pensionare. In plus, activitatea se desfasoara in baza unui JURAMANT MILITAR, care incumba renuntarea la drepturi civile si asumarea riscului pierderii vietii, pensia fiind, in fapt, la ei, solda de rezervist.
    4. Neindeplinirea atributiilor de serviciu la civili atrage desfacerea contractului de munca, in timp ce la militari atrage arestul pe timp de pace si glontul in situatia de razboi.
Va solicitam, prin urmare, sa aveti in vedere, pe viitor, excluderea militarilor si politistilor, in calitate de categorie socio-profesionala si juridica distincta, din orice act normativ adoptat pentru civili.
  1. Romania este membru NATO si partener strategic al SUA prin tratate de drept international, la care guvernele noastre s-au angajat sa respecte toate prevederile. Aceste tratate au caracter strict MILITAR (spre deosebire de Tratatul de aderare la UE), impunand alinierea noastra, din punct de vedere militar (dotare, inzestrare, efective, instruire, salarii si pensii), la standardele NATO. Este motivul pentru care au fost adoptate legile militare privind pensiile rezevistilor nr. 164/2001 si nr.179/2004. Acestea ne-au permis integrarea in NATO, dar au fost abrogate, prin frauda parlamentara, in 2010, cand regimnul Basescu a produs Legea nr. 263/2020, incluzand rezervistii, in mod abuziv (prin deposedarea de grade militare si tranformarea lor in asistati social, cf. Art.6 al Legii), in legea civila si aruncati pe Casa Nationala de Pensii.
  2. In 2005, tot regimul Basescu a introdus, pentru prima data in Romania, impozitarea pensiilor, desfiintandu-le caracterul de drept patrimonial dobandit si asimilandu-le, ilegal, veniturilor, deoarece pensiile provin din venituri salariale impozitate. S-a anuntat atunci ca toti pensionarii, civili sau militari, vor primi in plus banii necesari acoperirii impozitului, prevedere legislativa incalcata, deoarece s-a procedat, mascat, la o prima taiere a pensiilor. Situatia a fost agravata de masurile legislative din 2010, cand s-a incercat o noua taiere a tuturor pensiilor, dar s-a reusit doar distrugerea pensiilor militare de stat, taxate printr-o furibunda propaganda populista, drept „pensii nesimtite” si „pensii speciale”. SCMD a reusit, doar partial, recuperarea drepturilor legitime, in 2015, dar Legea noastra reparatorie nr. 223/2015 nu a mai fost aplicata datorita unor OUG-uri neconstitutionale in ceea ce ne priveste (OUG 57/2015, OUG 59/2017, OUG 114/2018 etc) care i-au anulat continutul,  au introdus, in cadrul sistemului militar, DISCRIMINAREA SI DUBLA IMPOZITARE. Or, PLx 396/2019 introduce, mascat, sub numele de taxa, UN AL TREILEA IMPOZIT.
  3. In baza Art.11 din Constitutia Romaniei, care prevede indeplinirea, „de indata si cu buna credinta”, de catre Romania, a obligatiilor asumate prin Trataul de aderare la NATO si Parteneriatul strategic cu SUA, includerea miitarilor si politistilor in PLx396/2019 este susceptibila de a atrage asupra celor responsabili de acest lucru, acuzele de inalta tradare, incalcarea prevederilor Tratatelor, deci tradarea aliatilor si descoperirea flancului de SUD-EST al NATO. SCMD va reclama acest lucru catre Secretariatul General NATO si catre Presedintele SUA.
  4. Referitor la motivatiile populiste ale includerii rezervistilor in respectiva lege, juridic atragem atentia ca propaganda teleastilor, politicienilor si analistilor politici, in acest sens, este contrara realitatii obiective constitutionale, situandu-se in sfera comunismului sau a bolsevismului de tip „stahanovist”, prin promovarea „egalitarismului burtii”:
    1. La proclamarea sfintei contributivitati drept unic criteriu de acordare a pensiilor, atragem atentia ca intreaga legislatie a pensiilor de dupa 2004 este neconstitutionala, nedefinind obiectul legilor – pensia (ca drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca, integral sau partial indeplinite), asimiland-o veniturilor. Va prezentam, in atas, in acest sens, tabloul pensiilor din Romania, deoarece se incearca stergerea statutului juridic al pensiei si transformarea sa, din obligatie a statului, intr-un drept aleatoriu acordat in functie de disponibilitatile financiare. In plus, la rezevisti, pe langa anularea dreptului patrimonial dobandit, se abroga, retroactiv, Principiul sperantei legitime.
    2. In ceea ce priveste contributiile la pensie ale cetatenilor, fie civili, fie militari, acestea au fost retinute de bugetul de stat pana la 01.04.1991, la gradinite, scoli, uzine, unitati militare etc., venind doar fondul de salarii net. Cu legea 32/1991, s-a transferat retinerea contributiilor catre angajator, iar cu OUG 114/2018,  aceasta a cazut, teoretic, in sarcina angajatului, fapt ce a perturbat cu totul sistemul salarial si de pensii militare. Nu exista in intregul sistem, la conditii absolut egale, doua pensii identice. In schimb exista sute de pensii militare de stat (Anexa 2) mai mici decat ajutorul social, botezat, in mod ticalos, „pensie minima” Militarii au avut contributie proprie toata viata la bugetul de stat si contributie individuala la Fondul Privat de Pensii, din 1967 si pana in prezent, Pilonul II fiindu-ne desfiintat si banii confiscati prin OUG59/2017. Respingem, asadar, mitul necontributivitatii militarilor!
    3. La motivatia ca, prin taxarea pensiilor miitare, si asa mici, se vor obtine bani pentru altceva, va atragem atentia ca, din punct de vedere juridic, un leu nu poate fi transferat de la Sistemul de Aparare, obligat sa asigure totul, salarii, instruire, pensii, dotare etc. din cei 2% din PIB, impusi prin Tratatul de aderare la NATO. Militarii nu solicita si nu primesc nimic de la bugetul consolidat si nu au nicio legatura cu Casa Nationala de Pensii, avand propriile Case sectoriale de pensii.
    4. La solicitarea de adancire a discriminarii intre rezervisti, prin propunerea ca doar cei din tatrele de operatii sa beneficieze de pensii deosebite, raspunsul este ca structurile militare sunt unitare, avand doau componente inseparabile: cadrele in activitate si rezerva; ca noi nu avem misiuni de lupta in strainatate, ci doar de mentinere a pacii si ca Armata se intareste in interior, conform Constitutiei, in scopul APARARII si DESCURAJARII oricarui posibil agresor.
Pentru alte amanunte legate de legislatia specifica militara, de obligatiile militarilor si politistilor, care continua si dupa trecerea in rezerva, in vederea anihilarii, pe viitor, a oricaror proiecte legislative facute din nestiinta sau din interese meschine, politicianiste, de grup, vizand sifonarea banilor destinati Apararii, va rugam sa aveti amabilitatea de a accepta o intrevedere cu conducerea SCMD.
Cu deosebita stima,
Presedintele SCMD,
            Col.(r) dr. Mircea DOGARU