- Cate pensii speciale sunt in acest moment in Romania. Numai in tarile bananiere sunt diferente atat de mari intre pensia minima si pensia maxima acordate de stat. In tarile civilizate, raportul intre salariul si pensia minime si salariul si pensia maxime este de maxim 1/5.
- Nu doar Putin e negru. Depresia i-a cuprins pe toți putiniștii de serviciu de la București, în frunte cu odioasa antisemită, cu ex-tovarășul ei aurist și cu securistii ascunși încă prin servicii
- Despre sesizarea pe care Avocatul Poporului a făcut-o la Curtea Constituțională, cu privire la Legea pensiilor militare
- Aceste doua filme de pe You Tube, merita, cu prisosinta, vizionate. Merita sacrificate 39 min pt partea I si 1h40 min pt partea a II-a. Informatiile pe care ni le da acest tanar, trecut prin experienta si chinurile drogurilor, sunt mai valoroase si mai eficiente decat toate actiunile de pana acum ale Agentiei Antidrog si ale Ministerului Educatiei din Romania, luate impreuna. Trimiteti link-urile la copiii, respectiv la prietenii si colegii vostri. Le veti face un mare bine!
- AFLĂ CARE ESTE SECŢIA TA DE VOTARE
- Cine este Calin Georgescu
- Ce spune ideologul Kremlinului, Alexandr Dughin, despre Calin Georgescu
luni, 29 iunie 2020
joi, 25 iunie 2020
SI STARERA DE ALERTA NASTE MONSTRI…
BUGETOFAGI!
1.
Somnul
ratiunii si aducerea rezervistilor sub papuc politic
Se spune ca ”somnul ratiunii naste monstri”. Dar se pare ca si situatiile de
alerta dau nastere la monstri! Mai ales cand “somnul”unor politicieni este dat de lipsa ratiunii . Sa ma explic!
Scurt, ca sa nu fiu acuzat ca ma intorc la “plebicist”. Cu un deceniu in
urma,regimul Basescu-PDL (in opinia mea criminal pentru Romania,,din
perspectiva politica vorbind!) in razboiul pe care l-a dus impotriva natiunii
romane, a deschis si un ”front” impotriva militarilor si a statutului social al
acestora. Nu insist, eu cel putin am scris de multe ori, in detaliu, despre
mizeriile pe care militarii, indeosebi cei aflati in rezerva si retragere, au
trebuit sa le indure: de la terfelirea lor printr-o propaganda virulenta, pana
la spolierea tuturor drepturilor. Nu am acceptat umilintele! Organizati, atat
cat ne permite legislatia din Romania, ne-am aparat demnitatea si drepturile:
in media, in spatiul virtual, in strada, in justitie… Si asta atunci cand mare
parte a romanilor priveau “anesteziati” ce li se intampla. Unii pentru ca se
recunosteau in Basescu si celelalte personaje politice marca PDL, astazi PNL. Si
ii aprobau, atunci ca si astazi! Altii din teama si lasitate. Altii…Dumnezeu
stie de ce! Incepand de atunci, sub toate guvernarile care s-au succedat,
organizatiile noastre au devenit tinta actiunii distructive a guvernantilor
care au folosit toate mijloacele posibile pentru a si le subordona iar, in
lipsa succesului cel putin partial in
acesta directie, pentru a le destructura. Tinta principala in acest sens a fost
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), asupra caruia s-a actionat
atat din interior prin indivizi infiltrati, cat si din exterior, prin asmutirea
celorlate organizatii impotriva lui, prin actiuni in instanta reluate la
nesfarsit, prin “rezervisti acoperiti” care au desfasurat o campanie de
denigrare etc. Nu s-a reusit subordonarea structurilor asociative ale
militarilor in rezerva, nici distrugerea SCMD.
Sub
Iohannis s-a trecut la o alta etapa:
stimularea infiintarii a cat mai multe astfel de organizatii, unele
dintre ele avand, din start, conducerile obediente factorului politic aflat la
guvernare. In paralel cu aceasta multiplicare a organizatiilor rezervistilor,
s-a lansat o idée, valoroasa aparent, dar “otravita” de fapt, anume aceea a
unificarii ”structurilor asociative” ale militarilor in rezerva si retragere,
intr-o singura organizatie, mare, puternica eficienta, nu-i asa … “Otrava”
consta in faptul ca se urmarea o fuziune prin absorbtie pe “scheletul” ANCMRR,
organizatie cu o conducere la varf docila in raport cu guvernantii, care,
conform statutului ei, isi desfasura deja activitatea sub” inaltul patronaj” al
factorului politic! Nu s-a reusit, existand suficient de multi rezervisti care
au realizat incotro sunt impinsi, de “propagandisti“ abili, ba uneori chiar de
cei pe care ii alesesera sa le conduca organizatiile! Cu toate ca in actiunea
de “unificare” s-au implicat fatis unii
politicieni aflati, pe rand, la guvernare, evident din ”grija”
netarmurita pe care ne-o poarta!
2.
Consiliul
manipularii
In
ultimii patru ani “s-a lucrat”, in paralel, si la un alt proiect, anume la crearea
unei structuri guvernamentale “populate”si cu ceva sefi ai unor ”structuri associative” ale rezervistilor, alesi si
numiti de factorul politic, “motivati” de accesul la “stele”, pretioase pentru
unii dintre noi, chiar daca vin ca “bomboana pe coliva”, de ceva avantaje
materiale, dar mai ales cu perspectiva orgoliului hranit, astfel ca mai
sunt inca, sau au ajuns ”sefi”! Care structura sa devina astfel
partenerul de ”dialog” al guvernelor pe problematica rezervistilor. Respectiva
structura urma sa lucreze ce, cand si
cum hotara factorul politic si, de buna seama, cu rezultatele dorite de
factorul politic, potrivit principiului caracteristic societatii
noastre: cine da banul, acela
hotaraste! S-ar fi realizat un dialog pe problemele rezervistilor cumva cu
“circuit inchis”, prin dedublarea si camuflarea factorului politic in propriul
partener de dialog! Primul proiect de acest fel a fost infiintarea unui Secretariat
de stat pentru problemele rezervistilor (pe modelul general al Secretariatului
de stat pentru problemele revolutionarilor din Decembrie 1989), caruia se dorea
sa i se subordoneze si casele sectoriale de pensii. Adica, una peste alta, se
urmarea scoaterea problematicii rezervistilor in afara M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I.
Inclusiv a pensiilor militare! Cu tot ceea ce
ar fi putut urma, in speta ”sifonarea” banilor de pensii militare!
Datorita
opozitiei SCMD si a unor ONG-uri dar, mai ales a Comisiei de aparare din Senat,
prin ”Proiectul Brailoiu” minunea neconstitutionala a parut, pe moment,
abandonata.
Ministrul
apararii nationale Gabriel- Beniamin Les, din guvernul PSD, debarcat anul
trecut, a fost cel care a facut un pas
concret in crearea unei “fantome” ca ”partener
de dialog” pe problememle rezervistilor, prin emiterea Ordinului nr. 46/2019
privind infiintarea, organizarea si functionarea unui Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere.
Astfel, prin cele doua articole ale ordinului propriu zis , si cele patru
articole ale ROF-ului, anexa la ordin, cei care i-au pus pe masa dlui ministru
proiectul ordinului (prietenii “ rezervistilor din randul militarilor in
activitate!) reuseau sa “puna calus” ”structurilor asociative” ale
rezervistilor! In sensul ca, desi Consiliul era compus “din militari trecuţi în rezervă sau în retragere din
M.Ap.N., recunoscuţi pentru expertiza și experienţa lor în domeniile de interes
specifice” (art. 3 alin.1) desemnarea acestora se facea „de către structurile asociative ale militarilor trecuţi în rezervă sau
în retragere împreună cu consilierul prevăzut la art. 2, cu avizul
secretarului de stat pentru relaţia cu Parlamentul și calitatea vieţii
personalului și cu aprobarea ministrului apărării naţionale” (art. 3 alin. 3). In plus, potrivit art. 4 din ROF, Consiliul lucra cand,
ce si cum dorea ministrul apararii nationale, la propunerea consilierului
ministerial desemnat sa-l coordoneze, cu respectarea prevederilor nomelor
privind regimul informatiilor clasificate! Activitatea in cadrul Consiliului nu
era remunerata. Insa, nici pana astazi, nu stim care au fost membrii acestui
Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere. E drept, au
existat unele avansari in rezerva si unele decorari, care ar putea oferi ceva
indicii! Guvernul PSD, prin ministrul Les, a reusit sa ne pacaleasca deci ca,
in problema rezervistilor se va consulta
cand, cum si cu cine vrea, eliminand practic astfel din discutie ”structurile
asociative”! Chestia cu desemnarea membrilor Consiliului de aceste ”structuri
asociative” ramane „o figura de stil” de vreme ce desemnarea se face practic
sub supravegherea consilierului ministerial, cu avizul secretarului de stat de
profil din minister si cu aprobarea ministrului! Curat democratic!
3.
Actuala
manipulare… CNR
Ultimele
evolutii in privinta “atentiei” pe care o acorda politicienii romani
militarilor si politistilor, s-au
materializat prin (re)includerea
propagandistica a pensiilor militare in
randul ”pensiilor speciale” si ciuntirea acestora printr-o dubla (ba chiar tripla,
pentru unii) impozitare, mascata prin impunerea neconstitutionala si ilegala a
unei asa zise taxe. Au urmat
reactiile SCMD si ale ”structurilor asociative”, mai mult ale membrilor
acestora din urma, conducerile lor ramanand la stadiul “prezentarii situatiei“
in fata acelora care tocmai o creasera prin actiunile lor! Aceasta a demonstrat
ca ”pasul” realizat de guvernarea PSD prin ordinul emis de ministrul Les
trebuie definitivat si ridicat ”pe noi culmi de progres, civilizatie” si
democratie! Fapt pentru care, s-a revenit, intr-un mod “coafat” la proiectul
initial. “Coafat” pentru ca, prin proiectul legislativ nr. 481/16.06 2020
inregistrat sub numarul Plx
376/17.06.2020 se propune infiintarea unui “Consiliu national pentru problemele rezervistilor si veteranilor din
sistemul national de aparare, ordine publica si securitate nationala”. S-a renuntat deci la ideea Secretariatului de stat, dar
s-a mentinut ideea de “etatizare” si
politizare a dialogului cu rezervistii si veteranii (in mod straniu CADRELE MILITARE IN RETRAGERE SUNT EXCLUSE),
pe problemele specifice, de vreme ce, prin art. 1 al proiectului de lege se
propune infiintarea respectivului Consiliu ca autoritate administrativa autonoma in subordinea Parlamentului.
Atentia care se acorda problemei “preluarii” sub control a partenerilor de
dialog in problemele rezervistilor este demonstrata prin faptul ca avem de a
face cu un proiect de lege organic, potrivit prevederilor art. 117 alin. 3 din
Constitutia Romaniei. Sediul materiei privind autoritatile administrative
autonome il gasim in Codul administrativ, in principal la art. 69-74. Fac aceste precizari pentru ca
proiectul legii nu este generos in privinta reglementarilor referitoare la
unele aspecte privind aceasta autoritate administrativa autonoma ce se doreste
a fi infiintata. Oarecum ”generoasa” insa mi se pare Expunerea de motive care recunoaste, aparent efectele nocive ale
politicilor desfasurate pana in prezent asupra situatiei rezervistilor si
veteranilor. Introduce insa si unele idei care intra in contradictie cu
prevederile legale. Astfel, ea avanseaza viziunea unei autoritati
administrative autonome care identifica probleme, le analizeaza si elaboraza
propuneri, in vreme ce Codul administrativ,
la art. 74 statueaza ca autoritatile administrative autonome emit acte
administrative, individuale si normative! Sa notam insa, de la inceput, un
aspect foarte important: identificarea si analizarea problemelor rezervistilor,
precum si reprezentarea acestora in relatiile cu autoritatile publice centrale
si locale, ONG-uri si organizatii similare din strainatate este transferata in
proportie nedefinita acestui consiliu prin prevederile art. 5 lit. i ale
proiectului de lege pe care il discutam! Adica rezervistii si veteranii nu vor mai fi reprezentati de propriile
organizatii ci de o autoritate administrativa, o structura politica, apartinatoare Statului, finantata integral de Stat!
“Structura politica” din mai multe motive. Primul ar fi acela ca este
subordonata Camerei Deputatilor, parte componenta a Parlamentului Romaniei.
Deci o structura eminamente politica, in subordinea careia se doreste sa
functioneze acest Consiliu. In al doilea rand, membrii conducerii acestui Consiliu,
asa cum prevede proiectul legii vor fi desemnati
politic, prin vot, in plenul Camerei Deputatilor (art. 6 alin 3). Aproape
ca nu ar mai fi nevoie de alte precizari pentru a demonstra caracterul politic
al proiectatei autoritati administrative autonome, dar se impune sa mai
observam unele aspecte. Este irelevant, in opinia mea mea, faptul ca ”structurile
associative” adica ONG-urile declarate de utilitate publica ale rezervistilor
si veteranilor propun 7 candidati (nu neaparat din randul rezervistilor si
veteranilor) pentru posturile de membri in Consiliul director, de vreme ce
grupurile parlamentare propun alti 7 candidati, proprii, eventual si pe Lia
Olguta Vasilescu! Aceasta pentru ca proiectul legii nu impune calitatea de
rezervist sau veteran decat pentru candidatii la functiile de presedinte si
vicepresedinte ale Consiliului national! Si atunci, ne putem intreba, cu deplin
temei: aceasta structura politica poate sa produca, sa asigure o reprezentare,
macar la limita, a rezervistilor si veteranilor? Ce continut se atribuie de
drept si de fapt functiei de reprezentare a Consiliului prevazuta la art. 4
lit. h ? Va invit pe dvs. stimati
colegi, carora ma adresez in mod special, sa gasiti un raspuns de bun simt! Zic
de bun simt si adaug pertinent realitatii date de textul proiectului actului
normativ, pentru ca exista déjà colegi care exulta de bucurie in fata acestui
proiect. Probabil din comoditatea de a-l analiza mai atent, din lipsa de
informare, din graba, din vreun interes…Dumnezeu stie! Cert este ca se
transforma astfel, pentru politicieni, in atat de necesara “parghie” (gen
“coada”…) cu ajutorul careia isi legitmeaza “productiile” legislative! Dar ma
rog, fiecare are dreptul la o parere. In al treilea rand, sa observam ca prin
art. 4 pct. f se atribuie viitorului “Consiliu
national pentru problemele rezervistilor si veteranilor…” functia de autoritate de stat, ceea ce presupune
cu necesitate caracterul politic al
acesteia. Si in sfarsit, dar nu in ultimul rand sa mai observam doua lucruri
esentiale, in caracterizarea viitoarului Consiliu, asa cum este el “croit” prin
proiectul de lege pe care il analizam. Primul este acela ca, potrivit art 13
consiliul va fi integral finantat de la
bugetul de stat. Iar al doilea, faptul ca potrivit art. 8 alin 2 personalul
Consiliului va fi salarizat potrivit
prevederilor legale privind salarizarea bugetarilor. Nu comentez mai mult decat
reamintindu-va o “zicere” populara: “cine
plateste lautarii, comanda muzica!”. Iar daca privim toate cele ce le-am
aratat pana acum in corelare cu prevederile art. 5 pct. b si c putem distinge
ca acestea reprezinta “inima” reglementarii ce se doreste a fi introdusa.
Aceasta ii defineste scopul real pe
care il urmareste: crearea unei
structuri de stat, politice, finantata integral de la bugetul de stat, care,
sub acoperirea unei false repezentativitati pentru rezervisti si
veterani, sa asigure in numele si pe seama acestora, avizarea actelor normative
privitoare la statutele lor! ”Consumand”, astfel, procesul de consultare cu
beneficiarii acestor statute si conferind, nu-i asa, legitimitate respectivelor
acte normative! Evident, din cate se observa, organizatiilor rezervistilor si
veteranilor li se rezerva doar rolul de a desemna niste candidati, nu neaparat
din randul rezervistilor si veteranilor, care ulterior, prin vot politic, vor
intra “in solda” autoritatii administrative autonome, adica a Statului ca organizatie
politica a societatii! Legiuitorul, inapoia caruia eu unul intrevad “prietenii“
rezervistilor din randul cadelor militare active, este grabit si foarte decis sa
“ctitoreasca” acest Consiliu, de vreme ce nu tine seama de noile cheltuieli pe care trebuie sa le faca, acum, in conditiile crizei economice create
de pandemia de “Covid 19”. Probabil ca beneficiile ce se asteapta de la acest Consiliu
justifica cheltuielile! Ar mai fi multe
de spus, analizand in amanunt textul proiectului actului normativ, cum ar fi de
exemplu, gogorita normativa prevazuta la art. 5 potrivit careia, Consiliul ar
urma sa isi stabileasca singur, prin regulamentul de organizare si functionare
(ROF) competente si atributii! Ma opresc insa aici pentru ca a le evidentia pe
toate, ar insemna inca vreo cateva pagini bune.
Va
adresez rugamintea, stimati colegi, sa cercetati cu atentie acest proiect de
act normativ, astfel incat sa nu ne lasam pacaliti de ”bunele intentii” pe care
ni le planteaza politicienii in drumul spre Iadul pe care ni-l creeaza cu
obstinatie de zece ani incoace! Ramane sa raspundeti dvs. la intrebarea… daca
si M.Ap.N. si M.A.I. au secretariate de stat pentru relatia cu Parlamentul,
care este scopul real al acestui Consiliu, a carui existent nu se justifica? Nu
cumva preluarea, in viitorul apropiat a Caselor sectoriale de pensii militare,
sifonarea banilor in cauza si exonerarea ministrilor de resort, de raspundere
in fata rezervistilor?
Am
onoarea sa va salut,
Vicepresedinte (i) al SCMD si
Presedinte al Filialei 1 SCMD Sibiu
Col.
(r) Stefan TUDOSIE
marți, 23 iunie 2020
MARIA
SI-A SCHIMBAT PALARIA
Consiliul
National al Rezervistilor – o noua ciulama/cacealma
politica
-
In
atentia tuturor rezervistilor –
Stimati
camarazi,
De
3 ani SCMD va atrage atentia ca, sub lozinca ”Unirea face puterea”, se va incerca aducerea tuturor ONG-urilor
militare sub acelasi papuc, vizandu-se dizolvarea acestora si lichidarea
oricarei posibilitati de protest a rezervistilor in razboiul mediatic si
psihologic declansat impotriva lor in urma cu 11 ani. Cu larga colaborare a
celor care au incercat desfiintarea din interior a SCMD in 2014, s-au aruncat
pe piata media, pentru a va atrage, formule seducatoare gen ”structuri asociative”, ”Forum al structurilor asociative”, ”Consiliul consultativ”, ”Secretariat de stat pentru rezervisti”,
toate fara acoperire juridica si constitutionala, avand drept unic scop
anihilarea protestului social al rezervistilor si scoaterea de sub posibila lor
acuzare a principalilor vinovati de soarta lor: ministrii de resort, Premier,
Presedinte.
In
urma esecului suferit, in tentativa de a dispune printr-un Secretariat de stat, de Casele
sectoriale de pensii militare, datorita interventiei legislative a d-lui
senator Tit-Liviu Brailoiu, s-a strecurat pe furis, sub semnatura d-lui deputat
Ion Mocioalca, la Camera Deputatilor, proiectul legislativ nr. 481/16.06.2020,
inregistrat ca Plx 376/17.06.2020 sub denumirea ”Proiectul de lege privind organizarea si functionarea Consiliului
National pentru problemele rezervistilor si veteranilor din sistemul national
de aparare, ordine publica si securitate nationala”.
Vi-l
prezentam, spre analiza (clic aici pentru accesarea documentului), avertizandu-va ca este o preluare hilara a
statutului SCMD, asa cum promisul regulament de functionare va fi o preluare a
ROF-ului SCMD si va atragem atentia ca, in
plina criza economico-financiara se creeaza aceasta struto-camila ca
structura de ”autoritate administrativ
autonoma” dar politizata prin numirea a 7 persoane in Consiliul Director de
catre grupurile politice din Camera Deputatilor (deci este o structura
politica, celelalte 7 persoane fiind si ele avizate politic) penduland ca
subordonare si asigurarea salarizarii intre Camera Deputatilor si ministerele
de resort, deoarece Ministerul Finantelor Publice este obligat deja (Art. 13 Al.
2) sa modifice ”structura bugetului de
stat” si ”bugetele ordonatorilor
principali de credite”. Nu prea intelegem cum devine cazul, intrucat,
potrivit Al. 1 acelasi articol, salariile domnilor generali si colonei in
rezerva, multiplu subordonati politicului, in special Cotrocenilor, si care
sunt numiti in functie cu posibilitatea prelungirii numirii sine die (Art. 6 Al. 3) sunt platiti ”integral de la bugetul de stat prin bugetul
Camerei Deputatilor”. Deci, bani de pensii si alocatii nu sunt, dar pentru
sinecurile zecilor de yesmaeni in cauza se gasesc! Atragandu-le comilitonilor nostri atentia ca
CD-ul lor trebuie sa aibe un numar impar de membri (nu 7+7) si ca se incearca,
printr-o noua si ilegala atribuire de prevederi sindicale (spre a se evita
aparitia sindicatelor la militarii activi), sau specifice ONG-urilor (in scopul
eliminarii acestora) unei autoritati administrative de stat, va supunem textul
spre analiza.
Va
transmitem, stimati camarazi, totodata, hotararea nestramutata a SCMD, care
reprezinta doar interesele dvs., ale militarilor in activitate si cele
nationale, de a lupta in continare pentru aceste interese, cu sprijinul
aliatilor din cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC).
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col.
(r) dr. Mircea DOGARU
luni, 22 iunie 2020
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Adresa: București, str.
Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Poștal 26 Cont:BRD, Agenția Carol,
RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Nr. 290 din 22.06.2020
Către,
PREȘEDINTELE
ROMÂNIEI,
Domnul
Klaus Werner IOHANNIS
-Palatul Cotroceni, Bd. Geniului,
nr.1-3, sector 6 București, Cod postal 060116-
SESIZARE
DE NECONSTITUȚIONALITATE
Domnule Președinte,
Subscrisul, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), ne
adresăm dvs., în baza Art. 51 Al. 1, Art. 52 Al. 2, Art. 77 Al. 3, Art. 80 Al.
1 și 2 și Art. 92 Al. 1, din Constituția României, în multipla dvs. calitate de
Președinte, Comandant al Forțelor Armate, Președinte al C.S.A.T., semnatar și
garant al îndeplinirii tratatelor internaționale la care România este parte, în
cazul în speță Tratatul de aderare la N.A.T.O. și Parteneriatul Strategic cu
S.U.A. De asemenea, avem în vedere răspunsul dvs. favorabil din 06.10.2017 la Petiția
noastră nr. 16429 același an, vizând neconstituționalitatea, prin includerea
rezerviștilor a OUG nr. 57/2015 și a OUG nr. 59/2017.
Din același motiv, al includerii rezerviștilor, care nu au “pensii
speciale” recenta „Lege pentru modificarea și completarea Legii 227/2015
privind Codul Fiscal” (Plx nr. 396/2019) votată în Camera Deputaților în
data de 17.06.2020 și trimisă dvs. spre promulgare, lege care justifică în ce
ne privește, tripla impozitare a pensiilor, confiscarea (prin procentul de 85%
prevăzut) și discriminarea noastră față de alte categorii socio-profesionale,
este neconstituțională.
Legea menționată încalcă deliberat următoarele:
1.
dispozițiile Art. 14 din Convenția Europeană a
Drepturilor Omului, care „interzice tratarea în mod diferit a persoanelor
aflate în situații comparabile” (vezi dosarele CEDO seria A nr. 192/1991 și
seria A nr. 70/1993);
2.
deciziile obligatorii ale CCR (nr. 20/2000) si
ICCJ (29/2011) privind regimul juridic al rezerviștilor;
3.
Art. 1 Al. 5, Art. 4 Al. 1, Art. 11 Al. 1 și 2,
Art. 16 Al. 1 și 2, Art. 30 Al. 6 și 7, Art. 31 Al. 1 și 2, Art. 41 Al. 2 și 3
coroborat cu Art. 42 Al. 1 și 2, Art. 44 si Art. 53 Al. 1 și 2 din Constituția
României.
Domnule
Președinte,
În fapt, vă transmitem rugămintea de
a nu promulga legea în forma actuală și a solicita la CCR verdictul de
neconstituționalitate deoarece:
- include, în mod nejustificat si
neconstitutional, prin prisma dreptului muncii, si rezervistii.
Constitutional, ca in toate statele moderne, si în Romania exista doua
tipuri de salariați, CIVILI și MILITARI, doua filozofii de
salarizare diferite, CIVILĂ și MILITARĂ, doua tipuri de
legislații privind pensiile, CIVILE si MILITARE.
- Civilii sunt angajați prin
CONTRACTE DE MUNCĂ NORMATĂ LA 8 ORE, in timp
ce pentru militari, Constitutia interzice utilizarea cuvantului munca
(Art.42, al.1), militarii si politistii incheind CONTRACTE
DE ACTIVITATE LA ORDIN, nenormata, 24h/24.
- Ce trece de norma, la civili este
platit suplimentar, in timp ce militarii si
politistii sunt platiti cu un salariu stabilit aleatoriu, pentru
activitate de 24h/24 (nu cu 3 salarii pentru 3 norme de
munca).
- Activitatea militarilor si
politistilor care redevin militari in
rezerva, la pensie, continua si dupa pensionare. In plus, activitatea se
desfasoara in baza unui JURAMANT MILITAR, care incumba
renuntarea la drepturi civile si asumarea riscului pierderii vietii,
pensia fiind, in fapt, la ei, solda de rezervist.
- Neindeplinirea atributiilor de
serviciu la civili atrage desfacerea
contractului de munca, in timp ce la militari atrage arestul pe timp de
pace si glontul in situatia de razboi.
Va solicitam, prin urmare, sa aveti in vedere, pe viitor,
excluderea militarilor si politistilor, in calitate de categorie
socio-profesionala si juridica distincta, din orice act normativ adoptat pentru
civili.
- Romania este membru NATO si partener
strategic al SUA prin tratate de drept international, la care guvernele
noastre s-au angajat sa respecte toate prevederile. Aceste tratate au
caracter strict MILITAR (spre deosebire de Tratatul de
aderare la UE), impunand alinierea noastra, din punct de vedere militar
(dotare, inzestrare, efective, instruire, salarii si pensii), la
standardele NATO. Este motivul pentru care au fost adoptate legile
militare privind pensiile rezevistilor nr. 164/2001 si nr.179/2004.
Acestea ne-au permis integrarea in NATO, dar au fost abrogate, prin frauda
parlamentara, in 2010, cand regimnul Basescu a produs Legea nr. 263/2020,
incluzand rezervistii, in mod abuziv (prin deposedarea de grade militare
si tranformarea lor in asistati social, cf. Art.6 al Legii), in legea
civila si aruncati pe Casa Nationala de Pensii.
- In 2005, tot regimul Basescu a
introdus, pentru prima data in Romania, impozitarea pensiilor,
desfiintandu-le caracterul de drept patrimonial dobandit si asimilandu-le,
ilegal, veniturilor, deoarece pensiile provin din venituri salariale
impozitate. S-a anuntat atunci ca toti pensionarii, civili sau militari,
vor primi in plus banii necesari acoperirii impozitului, prevedere
legislativa incalcata, deoarece s-a procedat, mascat, la o prima taiere a
pensiilor. Situatia a fost agravata de masurile legislative din 2010, cand
s-a incercat o noua taiere a tuturor pensiilor, dar s-a reusit doar
distrugerea pensiilor militare de stat, taxate printr-o furibunda
propaganda populista, drept „pensii nesimtite” si „pensii speciale”. SCMD
a reusit, doar partial, recuperarea drepturilor legitime, in 2015, dar
Legea noastra reparatorie nr. 223/2015 nu a mai fost aplicata datorita
unor OUG-uri neconstitutionale in ceea ce ne priveste (OUG 57/2015, OUG
59/2017, OUG 114/2018 etc) care i-au anulat continutul, au introdus,
in cadrul sistemului militar, DISCRIMINAREA SI DUBLA
IMPOZITARE. Or, PLx 396/2019 introduce, mascat, sub numele de taxa, UN
AL TREILEA IMPOZIT.
- In baza Art.11 din Constitutia
Romaniei, care prevede
indeplinirea, „de indata si cu buna credinta”, de catre
Romania, a obligatiilor asumate prin Trataul de aderare la NATO si
Parteneriatul strategic cu SUA, includerea militarilor si politistilor in
PLx396/2019 este susceptibila de a atrage asupra celor responsabili de
acest lucru, acuzele de inalta tradare, incalcarea prevederilor
Tratatelor, deci tradarea aliatilor si descoperirea flancului de SUD-EST
al NATO. SCMD va reclama acest lucru catre Secretariatul General NATO si
catre Presedintele SUA.
- Referitor la motivatiile populiste ale includerii rezervistilor in respectiva lege, juridic
atragem atentia ca propaganda teleastilor, politicienilor si analistilor
politici, in acest sens, este contrara realitatii obiective
constitutionale, situandu-se in sfera comunismului sau a bolsevismului de
tip „stahanovist”, prin promovarea „egalitarismului burtii”:
- La proclamarea sfintei
contributivitati drept unic criteriu de
acordare a pensiilor, atragem atentia ca intreaga legislatie a pensiilor
de dupa 2004 este neconstitutionala, nedefinind obiectul legilor – pensia
(ca drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca, integral
sau partial indeplinite), asimiland-o veniturilor. Va prezentam, in atas,
in acest sens, tabloul pensiilor din Romania, deoarece se incearca
stergerea statutului juridic al pensiei si transformarea sa, din
obligatie a statului, intr-un drept aleatoriu acordat in functie de
disponibilitatile financiare. In plus, la rezevisti, pe langa anularea
dreptului patrimonial dobandit, se abroga, retroactiv, Principiul sperantei legitime.
- In ceea ce priveste contributiile
la pensie ale cetatenilor, fie civili,
fie militari, acestea au fost retinute de bugetul de stat pana la
01.04.1991, la gradinite, scoli, uzine, unitati militare etc., venind
doar fondul de salarii net. Cu legea 32/1991, s-a transferat retinerea contributiilor
catre angajator, iar cu OUG 114/2018, aceasta a cazut,
teoretic, in sarcina angajatului, fapt ce a perturbat cu totul sistemul
salarial si de pensii militare. Nu exista in intregul sistem, la conditii
absolut egale, doua pensii identice. In schimb exista sute de pensii
militare de stat (Anexa 2) mai mici decat ajutorul social, botezat, in
mod ticalos, „pensie minima” Militarii au avut contributie proprie toata
viata la bugetul de stat si contributie individuala la Fondul Privat de
Pensii, din 1967 si pana in prezent, Pilonul II fiindu-ne desfiintat si
banii confiscati prin OUG59/2017. Respingem, asadar, mitul
necontributivitatii militarilor!
- La motivatia ca, prin taxarea
pensiilor miitare, si asa mici, se vor obtine bani pentru altceva, va atragem
atentia ca, din punct de vedere juridic, un leu nu poate fi transferat de
la Sistemul de Aparare, obligat sa asigure totul, salarii, instruire,
pensii, dotare etc. din cei 2% din PIB, impusi prin Tratatul de aderare
la NATO. Militarii nu solicita si nu primesc nimic de la bugetul
consolidat si nu au nicio legatura cu Casa Nationala de Pensii, avand
propriile Case sectoriale de pensii.
- La solicitarea de adancire a
discriminarii intre rezervisti, prin propunerea ca doar cei din teatrele
de operatii sa beneficieze de pensii deosebite, raspunsul este ca
structurile militare sunt unitare, avand doau componente inseparabile:
cadrele in activitate si rezerva; ca noi nu avem misiuni de lupta in
strainatate, ci doar de mentinere a pacii si ca Armata se intareste in
interior, conform Constitutiei, in scopul APARARII si DESCURAJARII
oricarui posibil agresor.
Pentru alte
amanunte legate de legislatia specifica militara, de obligatiile militarilor si
politistilor, care continua si dupa trecerea in rezerva, in vederea anihilarii,
pe viitor, a oricaror proiecte legislative facute din nestiinta sau din
interese meschine, politicianiste, de grup, vizand sifonarea banilor destinati
Apararii, va rugam sa aveti amabilitatea de a accepta o intrevedere cu
conducerea SCMD.
Cu deosebita
stima,
Presedintele SCMD,
Col.(r)
dr. Mircea DOGARU
vineri, 19 iunie 2020
Sesizare a Avocatul Poporului cu privire la PLx369/2019
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Sediul social: Bucuresti, str. Bogota, nr. 6,
Sector 1, Cod postal 013642
Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Nr. 285 din 18.06.2020 Ex.nr.___
Către,
AVOCATUL
POPORULUI,
Doamna
Renate WEBER
-
Bucuresti, Str. George VRACA nr.8, Sector 1 –
SESIZARE
Stimata
doamna Avocat al Poporului,
Sindicatul
Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), va sesizeaza prin prezenta, unele aspecte de neconstitutionalitate ale
PLx nr.396/2019, votata ca lege pentru modificarea si completarea Legii
227/2015 privind Codul Fiscal, in Camera Deputatilor (for decizional), in data
de 17.06.2020. Acestea privesc domeniul Sistemului National de Aparare, Ordine
Publica si Securitate Nationala, venind in completarea celor sesizate recent de
ICCJ, in sedinta comuna a Sectiilor Unite.
In
fapt, va solicitam sa interveniti la CCR, reclamand verdictul de neconstitutionalitate
pentru sus-zisa lege, deoarece:
- Include, in mod nejustificat si
neconstitutional, prin prisma dreptului muncii, si rezervistii. Constitutional,
ca in toate statele moderne, si in Romania exista doua tipuri de salariati,
CIVILI si MILITARI, doua filozofii de salarizare diferite, CIVILA si MILITARA, doua tipuri de legislatie privind pensiile, CIVILE si MILITARE.
- Civilii sunt angajati
prin CONTRACTE DE MUNCA NORMATA LA 8 ORE, in timp ce pentru militari, Constitutia
interzice utilizarea cuvantului munca (Art.42, al.1), militarii si
politistii incheind CONTRACTE DE
ACTIVITATE LA ORDIN,
nenormata, 24h/24.
- Ce trece de norma,
la civili este platit suplimentar, in timp ce militarii si politistii sunt platiti cu un salariu stabilit
aleatoriu, pentru activitate de 24h/24 (nu cu 3 salarii pentru 3 norme de
munca).
- Activitatea militarilor
si politistilor care
redevin militari in rezerva, la pensie, continua si dupa pensionare. In plus,
activitatea se desfasoara in baza unui JURAMANT
MILITAR, care
incumba renuntarea la drepturi civile si asumarea riscului pierderii
vietii, pensia fiind, in fapt, la ei, solda de rezervist.
- Neindeplinirea atributiilor
de serviciu la civili atrage desfacerea contractului de munca, in timp ce la militari
atrage arestul pe timp de pace si glontul in situatia de razboi.
Va
solicitam, prin urmare, sa aveti in
vedere, pe viitor, excluderea militarilor si politistilor, in calitate de
categorie socio-profesionala si juridica distincta, din orice act normativ
adoptat pentru civili.
- Romania este membru NATO si partener strategic
al SUA prin tratate de drept international, la care guvernele noastre s-au
angajat sa respecte toate prevederile. Aceste tratate au caracter strict MILITAR (spre deosebire de Tratatul de aderare la UE),
impunand alinierea noastra, din punct de vedere militar (dotare, inzestrare,
efective, instruire, salarii si pensii), la standardele NATO. Este motivul
pentru care au fost adoptate legile militare privind pensiile rezevistilor
nr. 164/2001 si nr.179/2004. Acestea ne-au permis integrarea in NATO, dar
au fost abrogate, prin frauda parlamentara, in 2010, cand regimnul Basescu
a produs Legea nr. 263/2020, incluzand rezervistii, in mod abuziv (prin
deposedarea de grade militare si tranformarea lor in asistati social, cf.
Art.6 al Legii), in legea civila si aruncati pe Casa Nationala de Pensii.
- In 2005, tot regimul Basescu a introdus, pentru
prima data in Romania, impozitarea pensiilor, desfiintandu-le caracterul
de drept patrimonial dobandit si asimilandu-le, ilegal, veniturilor, deoarece
pensiile provin din venituri salariale impozitate. S-a anuntat atunci ca
toti pensionarii, civili sau militari, vor primi in plus banii necesari
acoperirii impozitului, prevedere legislativa incalcata, deoarece s-a
procedat, mascat, la o prima taiere a pensiilor. Situatia a fost agravata
de masurile legislative din 2010, cand s-a incercat o noua taiere a tuturor
pensiilor, dar s-a reusit doar distrugerea pensiilor militare de stat,
taxate printr-o furibunda propaganda populista, drept „pensii nesimtite”
si „pensii speciale”. SCMD a reusit, doar partial, recuperarea drepturilor
legitime, in 2015, dar Legea noastra reparatorie nr. 223/2015 nu a mai
fost aplicata datorita unor OUG-uri neconstitutionale in ceea ce ne priveste
(OUG 57/2015, OUG 59/2017, OUG 114/2018 etc) care i-au anulat continutul, au introdus, in cadrul sistemului
militar, DISCRIMINAREA SI DUBLA IMPOZITARE. Or, PLx 396/2019
introduce, mascat, sub numele de taxa, UN
AL TREILEA IMPOZIT.
- In baza Art.11 din
Constitutia Romaniei, care
prevede indeplinirea, „de indata si cu buna credinta”, de catre
Romania, a obligatiilor asumate prin Trataul de aderare la NATO si
Parteneriatul strategic cu SUA, includerea miitarilor si politistilor in
PLx396/2019 este susceptibila de a atrage asupra celor responsabili de
acest lucru, acuzele de inalta tradare, incalcarea prevederilor
Tratatelor, deci tradarea aliatilor si descoperirea flancului de SUD-EST
al NATO. SCMD va reclama acest lucru catre Secretariatul General NATO si
catre Presedintele SUA.
- Referitor la motivatiile
populiste ale
includerii rezervistilor in respectiva lege, juridic atragem atentia ca
propaganda teleastilor, politicienilor si analistilor politici, in acest
sens, este contrara realitatii obiective constitutionale, situandu-se in
sfera comunismului sau a bolsevismului de tip „stahanovist”, prin
promovarea „egalitarismului burtii”:
- La proclamarea
sfintei contributivitati drept unic criteriu de acordare a pensiilor, atragem atentia ca intreaga
legislatie a pensiilor de dupa 2004 este neconstitutionala, nedefinind
obiectul legilor – pensia (ca drept patrimonial dobandit in baza unor
contracte de munca, integral sau partial indeplinite), asimiland-o
veniturilor. Va prezentam, in atas, in acest sens, tabloul pensiilor din
Romania, deoarece se incearca stergerea statutului juridic al pensiei si
transformarea sa, din obligatie a statului, intr-un drept aleatoriu
acordat in functie de disponibilitatile financiare. In plus, la
rezevisti, pe langa anularea dreptului patrimonial dobandit, se abroga,
retroactiv, Principiul sperantei legitime.
- In ceea ce priveste
contributiile la pensie ale cetatenilor, fie civili, fie militari, acestea au fost retinute
de bugetul de stat pana la 01.04.1991, la gradinite, scoli, uzine,
unitati militare etc., venind doar fondul de salarii net. Cu legea
32/1991, s-a transferat retinerea contributiilor catre angajator, iar cu
OUG 114/2018, aceasta a cazut,
teoretic, in sarcina angajatului, fapt ce a perturbat cu totul sistemul
salarial si de pensii militare. Nu exista in intregul sistem, la conditii
absolut egale, doua pensii identice. In schimb exista sute de pensii
militare de stat (Anexa 2) mai mici decat ajutorul social, botezat, in
mod ticalos, „pensie minima” Militarii au avut contributie proprie toata
viata la bugetul de stat si contributie individuala la Fondul Privat de
Pensii, din 1967 si pana in prezent, Pilonul II fiindu-ne desfiintat si
banii confiscati prin OUG59/2017. Respingem, asadar, mitul
necontributivitatii militarilor!
- La motivatia ca, prin taxarea pensiilor
miitare, si asa mici, se vor obtine bani pentru altceva, va atragem
atentia ca, din punct de vedere juridic, un leu nu poate fi transferat de
la Sistemul de Aparare, obligat sa asigure totul, salarii, instruire,
pensii, dotare etc. din cei 2% din PIB, impusi prin Tratatul de aderare
la NATO. Militarii nu solicita si nu primesc nimic de la bugetul
consolidat si nu au nicio legatura cu Casa Nationala de Pensii, avand
propriile Case sectoriale de pensii.
- La solicitarea de adancire a discriminarii
intre rezervisti, prin propunerea ca doar cei din tatrele de operatii sa
beneficieze de pensii deosebite, raspunsul este ca structurile militare
sunt unitare, avand doau componente inseparabile: cadrele in activitate
si rezerva; ca noi nu avem misiuni de lupta in strainatate, ci doar de
mentinere a pacii si ca Armata se intareste in interior, conform Constitutiei,
in scopul APARARII si DESCURAJARII oricarui posibil agresor.
Pentru
alte amanunte legate de legislatia specifica militara, de obligatiile
militarilor si politistilor, care continua si dupa trecerea in rezerva, in
vederea anihilarii, pe viitor, a oricaror proiecte legislative facute din nestiinta
sau din interese meschine, politicianiste, de grup, vizand sifonarea banilor
destinati Apararii, va rugam sa aveti amabilitatea de a accepta o intrevedere
cu conducerea SCMD.
Cu
deosebita stima,
Presedintele
SCMD,
Col.(r) dr. Mircea DOGARU
Abonați-vă la:
Postări (Atom)