joi, 16 decembrie 2021

Obiectiile SCMD pentru CES

                                          OBIECTIILE SCMD PENTRU CES

LA TEXTUL OUG PRIVIND UNELE MASURI FISCAL-BUGETARE, PROROGAREA UNOR TERMENE PRECUM SI PENTRU MODIFICAREA UNOR ACTE NORMATIVE

 

La Art.I, al. 4, 5, 6, 7 si Art.11, al.1, se proroga nejustificat aplicarea Legii 153/2017 privind salariile/soldele, mentindu-le la nivelul lui decembrie 2021;

Art.II, al.2 - platile pentru activitate continua in zilele de sarbatoare, concedii etc. ale personalului din SAOPSN se vor plati si in 2022 la nivelul lui iunie 2017, ceea ce inseamna discriminare;

Art.VII, al.1 - proroga si in 2022, pentru al treisprezecelea an consecutiv, neplata ajutoarelor salariale cuvenite la iesirea la pensie/trecerea in rezerva, in baza unei legi abrogate (284/2010). In schimb … Art.XXIII mentine pana la 31 decembrie 2022 impozitarea monopolurilor straine pe exploatarea de gaze si alte resurse naturale, conform OUG5/2013.

 

La Sectiunea 4, Cap.III, titlul V, Contributii sociale obligatorii …

Art.155, al.1 si Art.168 - introduc, declarand ilegal pensiile drept venituri, o supraimpozitare (contributie CAS) pe brutul pensiilor militare care trec de 4000 lei (dupa care se va aplica impozitul de 10%), masura ilegala deoarece pensiile militare nu pot fi taxate avand, prin legile statut, prevazuta gratuitatea actului medical, tratamentului si medicamentelor pentru militari si politisti in activitate, rezerva, retragere si familiile lor, in cadrul policlinicilor, spiatalelor si bazelor de tratament proprii (cheltuielile se fac din cei 2% din PIB destinati Apararii).

Nu se prevede marirea si a pensiilor militare de stat cu 10%, desi fac parte si ele din Sistemul Public de Pensii (exista doar doua sisteme: public si privat)

 

Presedintele SCMD,

            Col.(r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 15 decembrie 2021

 

O DELEGATIE SCMD IN AUDIENTA LA MINISTRUL APARARII NATIONALE

-         In atentia membrilor SCMD –

Doamnelor si domnilor,

Ieri, 14 decembrie a.c., la orele 14.00, a fost fixata audienta solicitata de CSN MERIDIAN la noul ministru al Apararii Nationale, conform Dialogului social in cadrul Trilateralei, delegatia fiind formata exclusiv din reprezentanti ai SCMD, care au avut sarcina sustinerii unui ”punctaj de probleme privind protectia sociala a personalului, militar si civil, nesindicalizat, din SAOPSN” (vezi Anexa).

Directia de Relatii Publice a crezut, probabil, oportun momentul si a convocat, la o audienta particulara, toti sefii Directiilor Generale din M.Ap.N. implicate si cati a putut contacta din liderii ”structurilor asociative”. Ideea nu a fost rea deoarece dl. ministru a putut constata ca nemultumirea rezervistilor este generala.

In situatia creata, delegatia SCMD si-a prezentat statutul de SINDICAT (reconfirmat juridic, ultima oara saptamana trecuta, in procesul definitiv castigat de CSN MERIDIAN impotriva Cartel ALFA) si de UNIC REPREZENTANT al unei confederatii nationale in dialogul trilateral cu SAOPSN. Mandatul prevedea apararea drepturilor salariale si conexe ale tuturor militarilor din SAOPSN (cadre M.Ap.N., jandarmi, pompieri, din servicii speciale, etc.) al civililor din structurile militare care au alte indatoriri, obligatii si restrictii, fata de omologii lor din alte ministere si, indeosebi, ale rezervistilor din intreg sistemul.

Delegatia a precizat ca SCMD are in componenta membri din toate structurile militare, ca este in strada in aceste zile alaturi de EUROPOL, va fi in strada, dupa 16 decembrie, alaturi de SNPPC si va organiza ample manifestatii de protest alaturi de structurile sindicale aliate, la inceputul anului viitor pentru:

·        Neaplicarea integrala a legilor salarizarii (ex. 153/2017) cu consecinte asupra pensiilor sau utilizarea penala a acestor legi, de ex. Legea 284/2010 la un an si jumatate dupa abrogare, pentru suspendarea ilegala pe 3 ani a ajutoarelor salariale cuvenite rezervistilor;

·        Legalizarea discriminarii intre rezervisti si prin Legea 168/2020 care exclude de la drepturi veteranii misiunilor permanente de lupta executate in cadrul NATO si pe teritoriul national, in situatia in care ”Putin ne ameninta nu in Kandahar ci in Marea Neagra si la granita rasariteana a NATO”;

·        Neaplicarea, in integralitatea sa a legii reparatorii a pensiilor militare de stat, 223/2015, distrusa prin ordonante de urgenta, chiar inainte de aplicare, cele mai dezastruoase pentru rezervisti fiind OUG 57/2015, 59/2017 si 114/2018.

Delegatia a raportat d-lui ministru ca era pregatita pentru o discutie tehnica cu documente probatorii, dovada componenta sa: pe langa presedintele SCMD, vicepresedintele cu probleme financiare gl. mr. (r) NASTASE Constantin, fostul sef al Directiei Generale Financiare a M.Ap.N. si principal autor/coautor al proiectelor legislative convenite cu NATO, pe care il propunem expert consilier la dispozitia M.Ap.N. si dna. col. (r) CALOIAN Monica, vicepresedintele cu probleme juridice, care a castigat procesul cu M.Ap.N. si ministrii Apararii pana in faza judecarii la ICCJ. Este adevarat ca ICCJ treneaza de 2 ani stabilirea termenului de judecata pentru ca este pusa in situatia de a-si nega propriul statut, deoarece SCMD acuza M.Ap.N. de neaplicarea, cu rea credinta a deciziilor obligatorii ale ICCJ ce stabilesc identitatea juridica de tratament dintre rezervisti si magistratii pensionari, dar nu poate amana la infinit finalul. Matematic SCMD va castiga, dar numai pentru membrii sai, ceea ce va adanci diferentele dintre rezervisti, ca si in cazul profesorilor. Membrii SCMD isi vor dobandi drepturile, ceilalti nu, pentru ca nu exista la noi precedentul juridic.

Audienta promisa fiind transformata intr-o discutie generala informala, delegatia SCMD a inmanat dlui. ministru mapa cu documentele probatorii pentru intregul ”punctaj de probleme” anexat prezentului material, atragand atentia asupra tabloului real al pensiilor din Romania, indeosebi asupra minciunii ajutorului social botezat ”pensie minima”, care este mai mare decat multe pensii militare de stat, dar si asupra ultimului raport al SCMD catre Secretariatul General NATO, in care SCMD acuza guvernele Romaniei, cu probe, de nerespectarea obligatiilor asumate prin Tratatul de aderare, cu privire la salarizare, pensii si dreptul la munca al rezervistilor.

Suplimentar, in actualul context, delegatia SCMD a aratat ca si pensiile militare fac parte din sistemul public de pensii, drept care orice marire la civili trebuie sa se regaseasca si la pensiile militare si ca, in ceea ce ne priveste, orice taxare suplimentara a pensiilor pentru CAS este un furt calificat in conditiile in care prin lege, dintotdeauna, militarii si politistii in activitate, rezerva sau retragere au asigurate, pentru ei si familiile lor, GRATUITATEA tratamentelor, medicamentelor si a recuperarii in bazele, spitalele si policlinicile proprii.

Ministrii Muncii si Finantelor neavand nici o competenta asupra pensiilor militare, care se platesc din cei 2% alocati prin Tratat, Apararii, ca si soldele, dotarea, inzestrarea, instruirea, etc., singurul care poate initia, in afara de Premier, o OUG in acest sens este ministrul Apararii.

Alaturi de rugamintea initierii unei ordonante reparatorii in ceea ce priveste maririle promise sistemului public de pensii si alinierea cu inflatia, SCMD a solicitat revenirea la textul initial al Legii 223, prin amendamentele propuse de noi, dupa sfatul dlui. judecator Toni GREBLA, secretarul general al ultimului guvern PSD. Tuturor celor prezenti, delegatia SCMD le-a atras atentia ca orice lege prevede numai pentru viitor si orice prostie legiferata la sugestia noastra ii va nenoroci pe camarazii aflati astazi in activitate. In ceea ce ne priveste, pe noi, actualii rezervisti, revenirea la  textul Legii 223/2015 este, juridic, singura sansa reparatorie, deoarece prevedea si ea pentru viitor. Un viitor care incepea pentru noi la 01 ianuarie 2016, cand deveneam toti rezervisti, anulandu-ni-se statutul de asistati social, stabilit de Art. 6 al Legii 263/2010. Orice alta ”lege noua” nu se refera la noi. Cat priveste ”Proiectul Mocioalca”, inspirat tot din amendamentele noastre, acesta a fost definitiv inmormantat chiar de initiator. Orice referire la el este contraproductiva, deoarece inseamna o redepunere cu text modificat, o rediscutare in comisii si Camerele Parlamentului, cu alte cuvinte, o amanare pana ne vom muta toti la Ghencea Militar. Daca, asa cum declara seful Directiei Generale Financiare, sunt bani pentru Plx 199 cu amendamentele M.Ap.N., care, in sine, ”este o catastrofa” pentru noi, sa fie bani si pentru varianta propusa de SCMD, cu amendamentele care conduc proiectul spre forma initiala a Legii 223/2015, asa cum a fost promulgata.

Prin interventiile avute, dl. gl. mr. (r) Constantin NASTASE si dna. col. (r) CALOIAN Monica, au facut dovada profesionalismului real, pe care SCMD il solicita degeaba, de ani de zile, sfatuitorilor ministrilor Apararii, care isi ascund sentimentele impotriva Rezervei, in spatele diverselor ”comitii, comitete si consilii” pentru discutat degeaba si amanarea oricarei decizii pana la ”calendele grecesti”.

Afirmand ca SCMD are membri si aliati in toate partidele parlamentare, inclusiv UDMR, delegatia a transmis domnului ministru solicitarea presedintilor de filiale si vicepresedintilor SCMD, care sunt si membri PSD, de a avea o intalnire pe aceasta tema la sediul central al acestui partid, cu domnii ministru Vasile DÎNCU si presedinte PSD Marcel CIOLACU. Astfel de dialoguri au mai avut loc si vor mai avea si intre membrii SCMD care sunt si membri cu functii importante ai altor partide, pentru ca avem nevoie de o majoritate parlamentara care sa ne restituie drepturile legal obtinute. Domnul ministru DÎNCU a acceptat propunerea.

In afara acestui cadru, va informam ca SCMD a solicitat sa aiba un reprezentant si la dialogul initiat de Confederatia MERIDIAN cu noul Premier al Romaniei.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

 

 

ANEXA

PUNCTAJ DE PROBLEME PRIVIND PROTECTIA SOCIALA A PERSONALULUI

SISTEMULUI DE APARARE, ORDINE PUBLICA SI SECURITATE NATIONALA

 

I.                  Salarizarea personalului din SAOPSN. Va vom solicita:

1.                Aplicarea in integralitatea sa a Legii nr.153/2017 a salarizarii si verificarea consonantei HG–urilor deja emise de guverne cu Legea si Constitutia.

2.                Uniformizarea salariala la nivelul anului 2022, deoarece sunt salarii calculate in baza indicilor de salarizare din 2009, 2016 sau 2021, ceea ce produce grave discriminari si nemultumiri.

3.                Amendarea legii in sensul cuprinderii, ca o categorie aparte in cadrul SAOPSN a personalului civil care activeaza in aceleasi conditii si este supus acelorasi obligatii si privatiuni ca si personalul militar.

II.               Reprezentarea noastra publica de catre dvs. Va solicitam:

4.                O pozitie ferma din partea dvs., in calitate de ordonator principal de credite si ministru, in informarea opiniei publice ca:

- toate cheltuielile privind instruirea, dotarea, inzestrarea, deplasarile, cazarile, tratamentul medical, salariile/soldele, pensiile/soldele de rezervist etc. se acorda exclusiv din cei 2% din PIB atribuiti obligatoriu, prin Tratatul de Aderare la NATO, fara implicarea unor rectificari de buget ulterioare. Mai mult, la sfarsitul fiecarui an,  sistemul restituie la buget o mare parte din acesti bani, ca sume necheltuite. In plus …

- MApN are, inca, surse proprii de venit (vanzari de armament, munitii, pulberi, servicii, publicatii, chirii etc.), care alimenteaza, tot anual, bugetul de stat cu miliarde de lei si, la nevoie, fondul de rezerva al Guvernului;

- urmare a celor de mai sus, bugetul de salarii si indeosebi pensii militare nu are nicio legatura cu cei 9,4% din PIB precizati in PNRR, cu bugetul de pensii si al asigurarilor sociale pentru civili sau cu Casa Nationala de Pensii;

5. Convingerea membrilor Guvernului, a ministrului Muncii indeosebi, dar si a opiniei publice, manipulata de pseudoanalisti politici si pseudoteleasti ca exista doar doua MARI CATEGORII DE PENSII – CIVILE SI MILITARE si doar doua sisteme de pensii, PUBLIC si PRIVAT, primul avand mai multe legi ocupationale, pe langa cea generala. Pensiile militare de stat, trecute aberant in PNRR, se incadreaza in Sistemul Public de Pensii. Pe cale de consecinta, orice marire a pensiilor din Sistemul Public se aplica si pensiilor militare de stat;

6. Convingerea Legislativului ca militarii si politistii nu pot incheia, constitutional (art.42), contracte de munca normata la 8 ore, pentru ca este interzisa “munca fortata”, ei incheind, prin urmare,contracte de prestare a activitatii la ordin, 24h/24, cu pedepse diferite fata de civili, la pace (arestul) si razboi (glontul) si renuntarea la toate drepturile civile, inclusiv, prin juramant, la dreptul la viata. Drept urmare, nu pot fi cuprinsi in nicio lege referitoare la angajatii/pensionarii civili privind salarizarea/pensiile, salariile si pensiile militare nefiind, constitutional si legal, de competenta nici a Ministerului Muncii, nici a Comisiilor de Munca din Parlament;

7. Convingerea Guvernului si Legislativului ca impozitarea pensiilor, care nu constituie un venit ci o restituire, fiind un drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca/activitate este neconstitutionala, deoarece provine din venit deja impozitat, dar se practica, pe baza confuziei voite, intre cele 2,2 milioane de pensii (inclusiv militare) si cele 3,3 milioane de ajutoare sociale, indemnizatii de merit, rente viagere etc., care nu presupun nici “contributivitate”, nici “recalculare”, fiind stabilite politic si botezate, in mod ticalos si propagandistic, “pensii”;

8. Asigurara opiniei publice ca nu exista nicaieri in lume venit neimpozitat.  Militarii si politistii au contribuit si ei la pensii mai mult decat civilii, si din brut si din net, retinerile fiind direct la bugetul de stat, iar contributivitatea nu este singurul criteriu de stabilire a pensiilor, existand si altele ca, spre exemplu, importanta sociala a muncii/activitatii. Pe cale de consecinta, orice “taxare” a pensiilor civile si militare pentru marirea contributiilor la sanatate, la care pensionarii au contribuit toata viata lor activa, inseamna furt calificat si discriminare! Cu atat mai mult in situatia militarilor si politistilor, in activitate ori rezerva/retragere, care, prin legi-statut, au asigurate gratuitatea actului medical si a tratamentelor pentru ei si familiile lor, in propriile lor policlinici si spitale specializate (ca si ceferistii sau pilotii).

 

III. Pensiile militare de stat

9. Legislativ.

- pensiile militare de stat au fost reglementate prin Legile nr.164/2001 si 179/2004, apreciate de structurile NATO si UE. Ele urmau sa fie aliniate celor din statele membre NATO, dupa aderare, conform anexelor Tratatului de aderare, angajamentele fiind asumate de guvernele Romaniei;

- au fost desfiintate de tandem-ul Basescu-Boc, in 2009-2010, prin Legile 329/2009, 119/2010 si 263/2010, in cadrul unui adevarat razboi mediatic si psihologic declansat impotriva rezervistilor care si-au pierdut statutul de rezervist (legea 263/2010, art.6), fiind aruncati, fara drept de munca si fara fond de pensii, ca asistati social, pe CNP;

- haosul si discriminarea in domeniu s-au instalat prin neconstitutionala OUG1/2011 (pe care multi rezevisti o confunda cu Legea 263/2010) care se voia un raspuns la victoria SCMD in Justitie, prin anularea HG.735/2010, de aplicare a Legii 119/2010, opera a Directiilor generale Juridica si Financiara ale MApN. (a se vedea auditul Curtii de Conturi din 2012);

- reparatia partiala s-a obtinut, tot neconstitutional, prin Legea 241/2013 (revenirea pensiilor la cuantumul din 2009);

- constitutional, s-a obtinut dreptul disponibilizatilor la munca nerestrictionata (prevazut prin Tratatul de aderare), prin Legea 134/2014;

- lichidarea tuturor discriminarilor din sistem s-a obtinut, insa, juridic, abia in iulie 2015, prin legea reparatorie a pensiilor militare de stat, cunoscuta ca Legea 223/2015. Aceasta prevedea pentru viitor, deoarece toti fostii militari si fostii politisti (re)dobandeau statutul de rezervist, “pensiile lor” urmand a fi platite din nou din bugetul Apararii, aliniindu-se la venitul salarial brut al celui care detinea, la 1 ianuarie 2016, functia de pe care rezervistul iesise la pensie, cu datele lui de grad si vechime. Din pacate, premierul de atunci a impus aplicarea legii de la 1 ianuarie 2016, Directiile generale Financiara si Juridica ale MApN strecurand in OUG nr.57/2015 privind salarizarea bugetarilor pe 2015, ca Art.40 (initial 36), o intreaga OUG, in 28 articole (initial 30), privind pensiile militare de stat. Aceasta ne-a spulberat baza de calcul, reducandu-ne plafonul de la 100% la 85% si indicele de calcul de la 80% la 65%. A urmat criminala OUG59/2017, data la inceputul lui iulie, cu aplicare de la 15 septembrie, care a dus la parasirea sistemului de catre peste 21.000 de militari si politisti si la decuplarea soldelor militare de rezervist de soldele celor aflati in activitate. In decembrie 2018, s-a dat OUG 114 care a permanentizat sistarea ajutoarelor salariale in baza unei legi abrogate (Legea 284/2010) si a marit haosul prin trecerea impozitului datorat de angajator statului, pe seama angajatului;

- in prezent, media pensiilor militare (fara magistrati) este de 2750 lei, inregistrandu-se si pensii de 494 lei, 555 lei, 562 lei etc., sub pomana sociala botezata “pensie minima”; pensiile militare nu mai sunt aliniate nici cu cresterile salariale ale celor in activitate, nici cu inflatia, iar de trei ani sunt inghetate, guvernele luand decizia de a nu ne mai acorda nici rata inflatiei.

         10. Din 11 decembrie 2015, SCMD solicita in strada, in Parlament si in Justitie si va solicita si dvs., astazi, revenirea la textul Legii 223/2015, a pensiilor militare de stat, asa cum a fost promulgat, avansand, ca solutie, introducerea ca amendamente la ”forma consolidata”, a vechiului text al fiecarui articol modificat. Si tot de atunci ne izbim de impotrivirea acerba a Directiilor generale incriminate ale MApN, care ii mint si ii manipuleaza fara jena pe ministrii Apararii, facandu-i sa semneze, ca primarii, perpetuarea dezastrului rezervei, motiv pentru care SCMD i-a dat in judecata pe acestia, incepand cu dl Motoc, dar si pe ministrul Muncii, de atunci, LOV, invocand aplicarea cu rea vointa a deciziilor obligatorii ale CCR (20/2000) si ICCJ (29/2011) care stipuleaza identitatea de tratament juridic intre rezervisti si magistratii pensionari. Va solicitam, prin urmare, sistarea presiunilor MApN asupra Comisiilor de Aparare din Parlament, pentru stoparea amendamentelor care reconstituie textul intial al Legii 223/2015;

11. Respingerea discriminarii introduse si printre veterani, prin recenta Lege 168/2020, prin sustinerea amendamentelor noastre, deja asumate in Parlament, care redau drepturile confiscate veteranilor care au axecutat misiuni de lupta si pe teritoriul Romaniei. La urma urmelor, avioanele, elicopterele si navele lui Putin ne ameninta in Marea Neagra, nu la Kabul!

12. Referitor la proiectul de Lege – statut a cadrelor militare, va solicitam nu numai sustinerea amendamentelor introduse la Senat, privind excluderea din baza de calcul a pensiei militare a pensiei private (suplimetare) si drepturilor decurgand din OMM, ci si implementarea si la noi, ca in toate statele membre UE, a prevederilor Recomandarii europene nr.1275/2002 privind dreptul militarilor in activitate de a constitui sindicate, ca in toate statele membre UE.

Presedintele SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

 

 

           

 

marți, 14 decembrie 2021

Actiune de protest SCMD la Targu Jiu

 ACTIUNE DE PROTEST SCMD LA TARGU JIU


Ieri, 13 decembrie a.c., Filiala 1 SCMD Targu Jiu a sprijinit actiunea de protest organizata de Europol, in Piata Prefecturii din localitate.

Protestatarii au solicitat aplicarea in integralitatea lor, asa cum au fost promulgate, a Legii 153/2017 a salarizarii si, indeosebi, a Legii 223/2015 a pensiilor militare de stat.

Redam, alaturat, aspecte din Piata si de la discutiile cu prefectul Judetului Gorj.

Transmitand felicitari conducerii Filialei 1 SCMD Targu Jiu, ii indemnam pe cei interesati sa afle amanunte de pe pagina filialei.


Honor et Patria! Vae Victis!

Secretariatul General al SCMD







vineri, 10 decembrie 2021

 

SA CAUTAM CONTRACTELE DE ACTIVITATE IN VEDEREA VIITOARELOR PROCESE

-         In atentia tuturor membrilor SCMD –

Doamnelor si domnilor,

Avand doar 0,87–0,94% din PIB pentru Aparare (contrar prevederilor Tratatului de aderare la NATO), sub presiunea doamnei Victoria Nuland si a Mafiei internationale a armamentelor, cu sprijinul juristilor si finantistilor din Directiile Generale de resort ale M.Ap.N., Traian Basescu ne-a decuplat in 2010, pe noi, rezervistii, anticonstitutional, de la SAOPSN, rapindu-ne statutul de rezervist si aruncandu-ne, fara gradele care erau proprietatea noastra si fara banii aferenti soldelor de rezervist (pensii), prin legile 119 si 263/2010 (Art. 6), ca beneficiari de ”ajutoare sociale lunare”, pe Casa Nationala de Pensii.

SCMD a declansat atunci lupta pentru redobandirea statutului de rezervist si a drepturilor decurgand din contractele noastre, pe care angajatorul (statul) le incalca unilateral si retroactiv. Argumentele noastre au fost:

Ø Fortele Armate au, constitutional, 2 componente – cadrele in activitate si rezerva, ale carei obligatii continua, ea fiind rechemata sub arme ori de cate ori este nevoie. Rapirea calitatii de rezervist si a drepturilor aferente, dar pastrarea obligatiilor a fost si este penala! Ca si anularea unilaterala si retroactiva a contractelor noastre!;

Ø In Romania, potrivit Constitutiei (Art. 42, Al. 1) ”Munca fortata este interzisa”, dar aceeasi Constitutie prevede ca ”nu constituie munca fortata… activitatile pentru indeplinirea indatoririlor militare”. Pe cale de consecinta…

Ø Spre deosebire de civili (inclusiv magistratii) care au contracte de munca normata la 8 ore si sunt sub jurisdictia Ministerului Muncii si a Comisiilor de munca din Parlament, noi, rezervistii, am avut contracte de prestare a unei activitati, nenormata, la ordin, 24/24 ore, o alta filozofie de viata, salarizare si plata a soldelor de rezervist (pensii) fiind exclusiv sub jurisdictia ministrului Apararii, ordonatorul principal de credite si coordonatorul SAOPSN si a presedintelui Romaniei. Ministerul Muncii (fapt reprecizat in Legea 223/2010) nu are competenta asupra noastra si nici Comisiile de Munca din Parlament;

Ø Contributiile noastre, inclusiv la pensia de stat si la cea privata (suplimentara) s-au dus direct la bugetul de stat, fara legatura cu fondul civil de pensii, topit astazi in cel al ”asigurarilor sociale”;

Ø Plata soldelor de rezervist (pensii), se face din cei 2% afectati Apararii, ca urmare a Tratatului de aderare la NATO, ca si plata soldelor celor in activitate, instruirii, dotarii, inzestrarii, etc. Deci noi nu luam 1 leu suplimentar de la buget sau din fondul de pensii al civililor. Drept urmare…

Ø Statutul de rezervist este esential! Daca sistemul civil de pensii se prabuseste, rezervistii nu sunt afectati;

Ø Din cota de la buget, M.Ap.N. restituie statului, la sfarsitul fiecarui an, sume enorme ca necheltuite si da si bugetului si fondului de rezerva al Guvernului alte miliarde din activitati proprii (vanzari de armament, munitii, pulberi, servicii, publicatii, chirii, etc.), putand acoperi singur si gratuitatea tratamentului medical si a medicamentelor pentru toate cadrele in activitate, in rezerva si in retragere si familiile lor. Prin urmare, o eventuala taxare a pensiilor este penala.

Legea reparatorie a pensiilor militare de stat (Legea 223/2015) care ne reda statutul a fost promulgata in iulie 2015, dar aplicarea ei, amanata de Victor Ponta pentru 01.01.2016, data la care toti ne-am dobandit (cei iesiti in rezerva in anii 2011-2015) sau redobandit (cei furati prin Legea 263/2015) statutul de rezervist si drepturile confiscate abuziv si retroactiv. Din nenorocire, jegurile Mafiei armamentelor au atacat legea inainte de aplicare, prin Art. 40 al OUG-57/2015, care se referea strict la salarizarea bugetarilor in 2016, furandu-ne drepturile redobandite (alinierea la venitul salarial brut de pe care am iesit noi, plafonul de 100% coborat la 85%, indicele de calcul de 80%, scazut la 65% si baza de calcul) iar puzderia de OUG-uri ulterioare, intre care cele mai ticaloase au fost 59/2017 si 114/2018, ne-au decuplat de la alinierea la cresterile salariale ale celor in activitate, ne-au furat grupele de munca, pensia suplimentara, OMM si stagiile de cotizare pentru cei care au lucrat in sistemul civil, dupa trecerea in rezerva. Totodata, ele au incercat, dar, datorita SCMD, n-au reusit sa ne anuleze ”indemnizatiile de creatie”. Au suspendat insa ilegal, in contiuare (prin invocarea, spre exemplu a Legii abrogate 284/2010) ajutoarele salariale si ne-au luat drepturile referitoare la cazarea in hotelurile militare, la tratament gratuit (prin ”coplati”, ”compensatii” si, mai nou, prin ”taxare”) etc.

Din Legea 223/2015 ne-a mai ramas doar statutul de rezervist, pus insa sub semnul intrebarii, de catre Mafia armamentelor, prin legi discriminatorii (gen 168/2020), neaplicare integrala a Legii salarizarii (153/2017), proiectele de legi-statut si tentativele de redecuplare a noastra de fortele in activitate, in conditiile ”Pandemiei”, prin aberante initiative legislative gen ”Secretariatul de Stat pentru rezervisti” sau ”Comisia pentru rezervisti” de pe langa Camera Deputatilor, anihilate de SCMD cu sprijinul parlamentarilor din comisiile de Aparare.

Iar astazi, cand decrepitul Joe Biden, fostul sef ”Action” al comunism/globalismului, a ajuns, prin frauda, presedintele ”aliatului” nostru strategic, pierderea statutului de rezervist este din nou ”pe teava”, urmand sa fim definitiv loviti prin puzderia de OUG-uri care vor apare in perioada 16-30 decembrie a.c. O dovedesc atacurile on-line ale politrucilor Mafiei, sustinute de idioti din randurile decrepitilor nostri, care proclama ca noi, militarii si politistii n-am fi avut statut aparte, cu pierderea tuturor drepturilor civile, ca am fi avut, ca toata lumea, contracte de munca normata la 8 ore si, in plus, ca ”nesimtitii” n-am fi platit contributii sociale, cand, in fapt, au luat si pielea de pe noi, dar direct la bugetul de stat, nu la fondurile civile de pensii si asistenta sociala.

Pentru lamurirea naivilor supusi manipularii, redam alaturat 2 dintre contractele ”privind exercitarea profesiei de cadru militar in activitate” ale unui membru al SCMD, cu precizarea ca ultimul include si explicatia trecerii in rezerva, adica la ”pensie”, mai repede, la militari si politisti, explicatie ignorata de politrucii si haznalistii teleasti care ne ataca – ”limita de varsta in grad”.

Pe cale de consecinta, va transmitem tuturor rugamintea de a va pregati contractele, sau, cei care nu le mai au, de a le solicita arhivelor, in perspectiva viitoarelor noastre actiuni in justitie.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele SCMD

Col. (r) dr. Mircea DOGARU











marți, 7 decembrie 2021

Adresa a SCMD catre ministrul Apararii

 SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26 Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410,

Cod fiscal: 26096263

Adresa e-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com

Nr. 502  din 07.12.2021

                                                                                                      

 

 

CATRE

MINISTERUL APARARII NATIONALE

 

Domnului Senator Vasile Dincu,

Ministrul Apararii Nationale

-         Personal -

 

 

Domnule ministru,

 

Considerand de bun augur declaratiile dvs., ca va preocupa prioritar conditiile de viata si nivelul de trai al lucratorilor din SAOPSN, Confederatia Sindicala Nationala Meridian ne-a informat ca, la discutia solicitata dvs. pe aceasta tema, va trimite o delegatie formata din reprezentanti ai Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD). In ceea ce ne priveste, luand in calcul multitudinea de probleme carora trebuie sa le faceti fata in timp limitat, va punem la dispozitie, spre informare personala, solicitarile noastre in cadrul urmatorului …

 

PUNCTAJ DE PROBLEME

 

I.                   Salarizarea personalului din SAOPSN. Va vom solicita:

1.      Aplicarea in integralitatea sa a Legii nr.153/2017 a salarizarii si verificarea consonantei HG –urilor deja emise de guverne cu Legea si Constitutia.

2.      Uniformizarea salariala la nivelul anului 2022, deoarece sunt salarii calculate in baza indicilor de salarizare din 2009, 2016 sau 2021, ceea ce produce grave discriminari si nemultumiri.

3.      Amendarea legii in sensul cuprinderii, ca o categorie aparte in cadrul SAOPSN a personalului civil care activeaza in aceleasi conditii si este supus acelorasi obligatii si privatiuni ca si personalul militar.

II.                Reprezentarea noastra publica de catre dvs. Va solicitam:

4.      O pozitie ferma din partea dvs., in calitate de ordonator principal de credite si ministru, in informarea opiniei publice ca:

- toate cheltuielile privind instruirea, dotarea, inzestrarea, deplasarile, cazarile, tratamentul medical, salariile/soldele, pensiile/soldele de rezervist etc. se acorda exclusiv din cei 2% din PIB atribuiti obligatoriu, prin Tratatul de Aderare la NATO, fara implicarea unor rectificari de buget ulterioare. Mai mult, la sfarsitul fiecarui an,  sistemul restituie la buget o mare parte din acesti bani, ca sume necheltuite. In plus …

- MApN are, inca, surse proprii de venit (vanzari de armament, munitii, pulberi, servicii, publicatii, chirii etc.), care alimenteaza, tot anual, bugetul de stat cu miliarde de lei si, la nevoie, fondul de rezerva al Guvernului;

- urmare a celor de mai sus, bugetul de salarii si indeosebi pensii militare nu are nicio legatura cu cei 9,4% din PIB precizati in PNRR, cu bugetul de pensii si al asigurarilor sociale pentru civili sau cu Casa Nationala de Pensii;

5. Convingerea membrilor Guvernului, a ministrului Muncii indeosebi, dar si a opiniei publice, manipulata de pseudoanalisti politici si pseudoteleasti ca exista doar doua MARI CATEGORII DE PENSII – CIVILE SI MILITARE si doar doua sisteme de pensii, PUBLIC si PRIVAT, primul avand mai multe legi ocupationale, pe langa cea generala. Pensiile militare de stat, trecute aberant in PNRR, se incadreaza in Sistemul Public de Pensii. Pe cale de consecinta, orice marire a pensiilor din Sistemul Public se aplica si pensiilor militare de stat;

6. Convingerea Legislativului ca militarii si politistii nu pot incheia, constitutional (art.42), contracte de munca normata la 8 ore, pentru ca este interzisa “munca fortata”, ei incheind, prin urmare,contracte de prestare a activitatii la ordin, 24h/24, cu pedepse diferite fata de civili, la pace (arestul) si razboi (glontul) si renuntarea la toate drepturile civile, inclusiv, prin juramant, la dreptul la viata. Drept urmare, nu pot fi cuprinsi in nicio lege referitoare la angajatii/pensionarii civili privind salarizarea/pensiile, salariile si pensiile militare nefiind, constitutional si legal, de competenta nici a Ministerului Muncii, nici a Comisiilor de Munca din Parlament;

7. Convingerea Guvernului si Legislativului ca impozitarea pensiilor, care nu constituie un venit ci o restituire, fiind un drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca/activitate este neconstitutionala, deoarece provine din venit deja impozitat, dar se practica, pe baza confuziei voite, intre cele 2,2 milioane de pensii (inclusiv militare) si cele 3,3 milioane de ajutoare sociale, indemnizatii de merit, rente viagere etc., care nu presupun nici “contributivitate”, nici “recalculare”, fiind stabilite politic si botezate, in mod ticalos si propagandistic, “pensii”;

8. asigurara opiniei publice ca nu exista nicaieri in lume venit neimpozitat.  Militarii si politistii au contribuit si ei la pensii mai mult decat civilii, si din brut si din net, retinerile fiind direct la bugetul de stat, iar contributivitatea nu este singurul criteriu de stabilire a pensiilor, existand si altele ca, spre exemplu, importanta sociala a muncii/activitatii. Pe cale de consecinta, orice “taxare” a pensiilor civile si militare pentru marirea contributiilor la sanatate, la care pensionarii au contribuit toata viata lor activa, inseamna furt calificat si discriminare! Cu atat mai mult in situatia militarilor si politistilor, in activitate ori rezerva/retragere, care, prin legi-statut, au asigurate gratuitatea actului medical si a tratamentelor pentru ei si familiile lor, in propriile lor policlinici si spitale specializate (ca si ceferistii sau pilotii).

III. Pensiile militare de stat

9. Legislativ.

- pensiile militare de stat au fost reglementate prin Legile nr.164/2001 si 179/2004, apreciate de structurile NATO si UE. Ele urmau sa fie aliniate celor din statele membre NATO, dupa aderare, conform anexelor Tratatului de aderare, angajamentele fiind asumate de guvernele Romaniei;

- au fost desfiintate de tandem-ul Basescu-Boc, in 2009-2010, prin Legile 329/2009, 119/2010 si 263/2010, in cadrul unui adevarat razboi mediatic si psihologic declansat impotriva rezervistilor care si-au pierdut statutul de rezervist (legea 263/2010, art.6), fiind aruncati, fara drept de munca si fara fond de pensii, ca asistati social, pe CNP;

- haosul si discriminarea in domeniu s-au instalat prin neconstitutionala OUG1/2011 (pe care multi rezevisti o confunda cu Legea 263/2010) care se voia un raspuns la victoria SCMD in Justitie, prin anularea HG.735/2010, de aplicare a Legii 119/2010, opera a Directiilor generale Juridica si Financiara ale MApN. (a se vedea auditul Curtii de Conturi din 2012);

- reparatia partiala s-a obtinut, tot neconstitutional, prin Legea 241/2013 (revenirea pensiilor la cuantumul din 2009);

- constitutional, s-a obtinut dreptul disponibilizatilor la munca nerestrictionata (prevazut prin Tratatul de aderare), prin Legea 134/2014;

- lichidarea tuturor discriminarilor din sistem s-a obtinut, insa, juridic, abia in iulie 2015, prin legea reparatorie a pensiilor militare de stat, cunoscuta ca Legea 223/2015. Aceasta prevedea pentru viitor, deoarece toti fostii militari si fostii politisti (re)dobandeau statutul de rezervist, “pensiile lor” urmand a fi platite din nou din bugetul Apararii, aliniindu-se la venitul salarial brut al celui care detinea, la 1 ianuarie 2016, functia de pe care rezervistul iesise la pensie, cu datele lui de grad si vechime. Din pacate, premierul de atunci a impus aplicarea legii de la 1 ianuarie 2016, Directiile generale Financiara si Juridica ale MApN strecurand in OUG nr.57/2015 privind salarizarea bugetarilor pe 2015, ca Art.40 (initial 36), o intreaga OUG, in 28 articole (initial 30), privind pensiile militare de stat. Aceasta ne-a spulberat baza de calcul, reducandu-ne plafonul de la 100% la 85% si indicele de calcul de la 80% la 65%. A urmat criminala OUG59/2017, data la inceputul lui iulie, cu aplicare de la 15 septembrie, care a dus la parasirea sistemului de catre peste 21.000 de militari si politisti si la decuplarea soldelor militare de rezervist de soldele celor aflati in activitate. In decembrie 2018, s-a dat OUG 114 care a permanentizat sistarea ajutoarelor salariale in baza unei legi abrogate (Legea 284/2010) si a marit haosul prin trecerea impozitului datorat de angajator statului, pe seama angajatului;

            10. Din 11 decembrie 2015, SCMD solicita in strada, in Parlament si in Justitie si va solicita si dvs., astazi, revenirea la textul Legii 223/2015, a pensiilor militare de stat, asa cum a fost promulgat, avansand, ca solutie, introducerea ca amendamente la ”forma consolidata”, a vechiului text al fiecarui articol modificat. Si tot de atunci ne izbim de impotrivirea acerba a Directiilor generale incriminate ale MApN, care ii mint si ii manipuleaza fara jena pe ministrii Apararii, facandu-i sa semneze, ca primarii, perpetuarea dezastrului rezervei, motiv pentru care SCMD i-a dat in judecata pe acestia, incepand cu dl Motoc, dar si pe ministrul Muncii, de atunci, LOV, invocand aplicarea cu rea vointa a deciziilor obligatorii ale CCR (20/2000) si ICCJ (29/2011) care stipuleaza identitatea de tratament juridic intre rezervisti si magistratii pensionari. Va solicitam, prin urmare, sistarea presiunilor MApN asupra Comisiilor de Aparare din Parlament, pentru stoparea amendamentelor care reconstituie textul intial al Legii 223/2015;

11. Respingerea discriminarii introduse si printre veterani, prin recenta Lege 168/2020, prin sustinerea amendamentelor noastre, deja asumate in Parlament, care redau drepturile confiscate veteranilor care au axecutat misiuni de lupta si pe teritoriul Romaniei. La urma urmelor, avioanele, elicopterele si navele lui Putin ne ameninta in Marea Neagra, nu la Kabul!

12. Referitor la proiectul de Lege – statut a cadrelor militare, va solicitam nu numai sustinerea amendamentelor introduse la Senat, privind excluderea din baza de calcul a pensiei militare a pensiei private (suplimetare) si drepturilor decurgand din OMM, ci si implementarea si la noi, ca in toate statele membre UE, a prevederilor Recomandarii europene nr.1275/2002 privind dreptul militarilor in activitate de a constitui sindicate, ca in toate statele membre UE.

Alte aspecte va vor fi supuse atentiei de catre delegatii nostri, specialisti autentici si de buna credinta in domeniile financiar si juridic.

Urandu-va un “provizorat” in functie cat mai lung, eventual de 7 ani, in interesul Tarii, al structurilor militare si al militarilor in activitate, in rezerva si in retragere,

 

Am onoarea sa va salut,

 

Honor et Patria! Vae Victis!

 

Presedintele SCMD,

            Col.(r) dr. Mircea DOGARU