O
DELEGATIE SCMD IN AUDIENTA LA MINISTRUL APARARII NATIONALE
-
In
atentia membrilor SCMD –
Doamnelor
si domnilor,
Ieri, 14 decembrie
a.c., la orele 14.00, a fost fixata audienta solicitata de CSN MERIDIAN la noul
ministru al Apararii Nationale, conform Dialogului social in cadrul
Trilateralei, delegatia fiind formata exclusiv din reprezentanti ai SCMD, care
au avut sarcina sustinerii unui ”punctaj de probleme privind protectia sociala
a personalului, militar si civil, nesindicalizat, din SAOPSN” (vezi Anexa).
Directia de Relatii
Publice a crezut, probabil, oportun momentul si a convocat, la o audienta
particulara, toti sefii Directiilor Generale din M.Ap.N. implicate si cati a
putut contacta din liderii ”structurilor asociative”. Ideea nu a fost rea
deoarece dl. ministru a putut constata ca nemultumirea rezervistilor este
generala.
In situatia creata,
delegatia SCMD si-a prezentat statutul de SINDICAT (reconfirmat juridic, ultima
oara saptamana trecuta, in procesul definitiv castigat de CSN MERIDIAN
impotriva Cartel ALFA) si de UNIC REPREZENTANT al unei confederatii nationale
in dialogul trilateral cu SAOPSN. Mandatul prevedea apararea drepturilor
salariale si conexe ale tuturor militarilor din SAOPSN (cadre M.Ap.N.,
jandarmi, pompieri, din servicii speciale, etc.) al civililor din structurile
militare care au alte indatoriri, obligatii si restrictii, fata de omologii lor
din alte ministere si, indeosebi, ale
rezervistilor din intreg sistemul.
Delegatia a precizat ca
SCMD are in componenta membri din toate structurile militare, ca este in strada
in aceste zile alaturi de EUROPOL, va fi in strada, dupa 16 decembrie, alaturi
de SNPPC si va organiza ample manifestatii de protest alaturi de structurile
sindicale aliate, la inceputul anului viitor pentru:
·
Neaplicarea integrala a legilor
salarizarii (ex. 153/2017) cu consecinte asupra pensiilor sau utilizarea penala
a acestor legi, de ex. Legea 284/2010 la un an si jumatate dupa abrogare,
pentru suspendarea ilegala pe 3 ani a ajutoarelor salariale cuvenite
rezervistilor;
·
Legalizarea discriminarii intre
rezervisti si prin Legea 168/2020 care exclude de la drepturi veteranii
misiunilor permanente de lupta executate in cadrul NATO si pe teritoriul
national, in situatia in care ”Putin ne ameninta nu in Kandahar ci in Marea
Neagra si la granita rasariteana a NATO”;
·
Neaplicarea, in integralitatea sa a
legii reparatorii a pensiilor militare de stat, 223/2015, distrusa prin
ordonante de urgenta, chiar inainte de aplicare, cele mai dezastruoase pentru
rezervisti fiind OUG 57/2015, 59/2017 si 114/2018.
Delegatia a raportat
d-lui ministru ca era pregatita pentru o discutie tehnica cu documente
probatorii, dovada componenta sa: pe langa presedintele SCMD, vicepresedintele
cu probleme financiare gl. mr. (r) NASTASE Constantin, fostul sef al Directiei
Generale Financiare a M.Ap.N. si principal autor/coautor al proiectelor
legislative convenite cu NATO, pe care il propunem expert consilier la
dispozitia M.Ap.N. si dna. col. (r) CALOIAN Monica, vicepresedintele cu
probleme juridice, care a castigat procesul cu M.Ap.N. si ministrii Apararii pana
in faza judecarii la ICCJ. Este adevarat ca ICCJ treneaza de 2 ani stabilirea
termenului de judecata pentru ca este pusa in situatia de a-si nega propriul
statut, deoarece SCMD acuza M.Ap.N. de neaplicarea, cu rea credinta a
deciziilor obligatorii ale ICCJ ce stabilesc identitatea juridica de tratament
dintre rezervisti si magistratii pensionari, dar nu poate amana la infinit
finalul. Matematic SCMD va castiga, dar numai pentru membrii sai, ceea ce va
adanci diferentele dintre rezervisti, ca si in cazul profesorilor. Membrii SCMD
isi vor dobandi drepturile, ceilalti nu, pentru ca nu exista la noi precedentul
juridic.
Audienta promisa fiind
transformata intr-o discutie generala informala, delegatia SCMD a inmanat dlui.
ministru mapa cu documentele probatorii pentru intregul ”punctaj de probleme”
anexat prezentului material, atragand atentia asupra tabloului real al
pensiilor din Romania, indeosebi asupra minciunii ajutorului social botezat ”pensie
minima”, care este mai mare decat multe pensii militare de stat, dar si asupra
ultimului raport al SCMD catre Secretariatul General NATO, in care SCMD acuza
guvernele Romaniei, cu probe, de nerespectarea obligatiilor asumate prin
Tratatul de aderare, cu privire la salarizare, pensii si dreptul la munca al
rezervistilor.
Suplimentar, in
actualul context, delegatia SCMD a aratat ca si pensiile militare fac parte din sistemul public de pensii, drept
care orice marire la civili trebuie sa se regaseasca si la pensiile militare si
ca, in ceea ce ne priveste, orice taxare suplimentara a pensiilor pentru CAS
este un furt calificat in conditiile in care prin lege, dintotdeauna, militarii
si politistii in activitate, rezerva sau retragere au asigurate, pentru ei si
familiile lor, GRATUITATEA tratamentelor, medicamentelor si a recuperarii in
bazele, spitalele si policlinicile proprii.
Ministrii Muncii si
Finantelor neavand nici o competenta asupra pensiilor militare, care se platesc
din cei 2% alocati prin Tratat, Apararii, ca si soldele, dotarea, inzestrarea,
instruirea, etc., singurul care poate
initia, in afara de Premier, o OUG in acest sens este ministrul Apararii.
Alaturi de rugamintea
initierii unei ordonante reparatorii in ceea ce priveste maririle promise
sistemului public de pensii si alinierea cu inflatia, SCMD a solicitat
revenirea la textul initial al Legii 223, prin amendamentele propuse de noi,
dupa sfatul dlui. judecator Toni GREBLA, secretarul general al ultimului guvern
PSD. Tuturor celor prezenti, delegatia SCMD le-a atras atentia ca orice lege prevede numai pentru viitor
si orice prostie legiferata la sugestia noastra ii va nenoroci pe camarazii
aflati astazi in activitate. In ceea ce ne priveste, pe noi, actualii
rezervisti, revenirea la textul Legii 223/2015 este, juridic, singura
sansa reparatorie, deoarece prevedea si ea pentru viitor. Un viitor care
incepea pentru noi la 01 ianuarie 2016,
cand deveneam toti rezervisti, anulandu-ni-se statutul de asistati social,
stabilit de Art. 6 al Legii 263/2010. Orice alta ”lege noua” nu se refera la
noi. Cat priveste ”Proiectul Mocioalca”, inspirat tot din amendamentele
noastre, acesta a fost definitiv inmormantat chiar de initiator. Orice referire
la el este contraproductiva, deoarece inseamna o redepunere cu text modificat,
o rediscutare in comisii si Camerele Parlamentului, cu alte cuvinte, o amanare
pana ne vom muta toti la Ghencea Militar. Daca, asa cum declara seful Directiei
Generale Financiare, sunt bani pentru Plx 199 cu amendamentele M.Ap.N., care,
in sine, ”este o catastrofa” pentru noi, sa fie bani si pentru varianta propusa
de SCMD, cu amendamentele care conduc proiectul spre forma initiala a Legii
223/2015, asa cum a fost promulgata.
Prin interventiile
avute, dl. gl. mr. (r) Constantin NASTASE si dna. col. (r) CALOIAN Monica, au
facut dovada profesionalismului real, pe care SCMD il solicita degeaba, de ani
de zile, sfatuitorilor ministrilor Apararii, care isi ascund sentimentele
impotriva Rezervei, in spatele diverselor ”comitii, comitete si consilii”
pentru discutat degeaba si amanarea oricarei decizii pana la ”calendele
grecesti”.
Afirmand ca SCMD are
membri si aliati in toate partidele parlamentare, inclusiv UDMR, delegatia a
transmis domnului ministru solicitarea presedintilor de filiale si
vicepresedintilor SCMD, care sunt si membri PSD, de a avea o intalnire pe
aceasta tema la sediul central al acestui partid, cu domnii ministru Vasile DÎNCU
si presedinte PSD Marcel CIOLACU. Astfel de dialoguri au mai avut loc si vor
mai avea si intre membrii SCMD care sunt si membri cu functii importante ai
altor partide, pentru ca avem nevoie de o majoritate parlamentara care sa ne
restituie drepturile legal obtinute. Domnul ministru DÎNCU a acceptat
propunerea.
In afara acestui cadru,
va informam ca SCMD a solicitat sa aiba un reprezentant si la dialogul initiat
de Confederatia MERIDIAN cu noul Premier al Romaniei.
Honor
et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col. (r) dr. Mircea
DOGARU
ANEXA
PUNCTAJ DE PROBLEME PRIVIND
PROTECTIA SOCIALA A PERSONALULUI
SISTEMULUI DE APARARE, ORDINE
PUBLICA SI SECURITATE NATIONALA
I.
Salarizarea
personalului din SAOPSN. Va vom solicita:
1.
Aplicarea
in integralitatea sa a Legii nr.153/2017 a salarizarii si verificarea
consonantei HG–urilor deja emise de guverne cu Legea si Constitutia.
2.
Uniformizarea
salariala la nivelul anului 2022, deoarece sunt salarii calculate in baza
indicilor de salarizare din 2009, 2016 sau 2021, ceea ce produce grave
discriminari si nemultumiri.
3.
Amendarea
legii in sensul cuprinderii, ca o categorie aparte in cadrul SAOPSN a
personalului civil care activeaza in aceleasi conditii si este supus acelorasi
obligatii si privatiuni ca si personalul militar.
II.
Reprezentarea
noastra publica de catre dvs. Va solicitam:
4.
O
pozitie ferma din partea dvs., in calitate de ordonator principal de credite si
ministru, in informarea opiniei publice ca:
-
toate cheltuielile privind instruirea, dotarea, inzestrarea, deplasarile,
cazarile, tratamentul medical, salariile/soldele, pensiile/soldele de rezervist
etc. se acorda exclusiv din cei 2% din PIB atribuiti obligatoriu, prin Tratatul
de Aderare la NATO, fara implicarea unor rectificari de buget ulterioare. Mai
mult, la sfarsitul fiecarui an, sistemul
restituie la buget o mare parte din acesti bani, ca sume necheltuite. In plus …
- MApN are, inca, surse
proprii de venit (vanzari de armament, munitii, pulberi, servicii, publicatii,
chirii etc.), care alimenteaza, tot anual, bugetul de stat cu miliarde de lei
si, la nevoie, fondul de rezerva al Guvernului;
-
urmare a celor de mai sus, bugetul de salarii si indeosebi pensii militare nu
are nicio legatura cu cei 9,4% din PIB precizati in PNRR, cu bugetul de pensii
si al asigurarilor sociale pentru civili sau cu Casa Nationala de Pensii;
5.
Convingerea membrilor Guvernului, a ministrului Muncii indeosebi, dar si a
opiniei publice, manipulata de pseudoanalisti politici si pseudoteleasti ca
exista doar doua MARI CATEGORII DE PENSII – CIVILE SI MILITARE si doar doua
sisteme de pensii, PUBLIC si PRIVAT, primul avand mai multe legi ocupationale,
pe langa cea generala. Pensiile militare
de stat, trecute aberant in PNRR, se incadreaza in Sistemul Public de Pensii. Pe cale de consecinta, orice marire a pensiilor din Sistemul
Public se aplica si pensiilor militare de stat;
6.
Convingerea Legislativului ca militarii si politistii nu pot incheia,
constitutional (art.42), contracte de munca normata la 8 ore, pentru ca este
interzisa “munca fortata”, ei incheind, prin urmare,contracte de prestare a
activitatii la ordin, 24h/24, cu pedepse diferite fata de civili, la pace
(arestul) si razboi (glontul) si renuntarea la toate drepturile civile,
inclusiv, prin juramant, la dreptul la viata. Drept urmare, nu pot fi cuprinsi
in nicio lege referitoare la angajatii/pensionarii civili privind
salarizarea/pensiile, salariile si pensiile militare nefiind, constitutional si
legal, de competenta nici a Ministerului Muncii, nici a Comisiilor de Munca din
Parlament;
7.
Convingerea Guvernului si Legislativului ca impozitarea pensiilor, care nu
constituie un venit ci o restituire, fiind un drept patrimonial dobandit in
baza unor contracte de munca/activitate este neconstitutionala, deoarece
provine din venit deja impozitat, dar se practica, pe baza confuziei voite,
intre cele 2,2 milioane de pensii (inclusiv militare) si cele 3,3 milioane de
ajutoare sociale, indemnizatii de merit, rente viagere etc., care nu presupun
nici “contributivitate”, nici “recalculare”, fiind stabilite politic si
botezate, in mod ticalos si propagandistic, “pensii”;
8.
Asigurara opiniei publice ca nu exista nicaieri in lume venit neimpozitat. Militarii si politistii au contribuit si ei la
pensii mai mult decat civilii, si din brut si din net, retinerile fiind direct
la bugetul de stat, iar contributivitatea nu este singurul criteriu de
stabilire a pensiilor, existand si altele ca, spre exemplu, importanta sociala
a muncii/activitatii. Pe cale de consecinta, orice “taxare” a pensiilor civile
si militare pentru marirea contributiilor la sanatate, la care pensionarii au
contribuit toata viata lor activa, inseamna furt calificat si discriminare! Cu
atat mai mult in situatia militarilor si politistilor, in activitate ori
rezerva/retragere, care, prin legi-statut, au asigurate gratuitatea actului
medical si a tratamentelor pentru ei si familiile lor, in propriile lor
policlinici si spitale specializate (ca si ceferistii sau pilotii).
III.
Pensiile militare de stat
9. Legislativ.
- pensiile
militare de stat au fost reglementate prin Legile nr.164/2001 si 179/2004, apreciate
de structurile NATO si UE. Ele urmau sa fie aliniate celor din statele membre
NATO, dupa aderare, conform anexelor Tratatului de aderare, angajamentele fiind
asumate de guvernele Romaniei;
- au
fost desfiintate de tandem-ul Basescu-Boc, in 2009-2010, prin Legile 329/2009,
119/2010 si 263/2010, in cadrul unui adevarat razboi mediatic si psihologic
declansat impotriva rezervistilor care si-au pierdut statutul de rezervist
(legea 263/2010, art.6), fiind aruncati, fara drept de munca si fara fond de
pensii, ca asistati social, pe CNP;
- haosul si
discriminarea in domeniu s-au instalat prin neconstitutionala OUG1/2011 (pe
care multi rezevisti o confunda cu Legea 263/2010) care se voia un raspuns la
victoria SCMD in Justitie, prin anularea HG.735/2010, de aplicare a Legii
119/2010, opera a Directiilor generale Juridica si Financiara ale MApN. (a se
vedea auditul Curtii de Conturi din 2012);
- reparatia
partiala s-a obtinut, tot neconstitutional, prin Legea 241/2013 (revenirea
pensiilor la cuantumul din 2009);
- constitutional,
s-a obtinut dreptul disponibilizatilor la munca nerestrictionata (prevazut prin
Tratatul de aderare), prin Legea 134/2014;
- lichidarea
tuturor discriminarilor din sistem s-a obtinut, insa, juridic, abia in iulie
2015, prin legea reparatorie a pensiilor militare de stat, cunoscuta ca Legea
223/2015. Aceasta prevedea pentru viitor, deoarece toti fostii militari si
fostii politisti (re)dobandeau statutul de rezervist, “pensiile lor” urmand a
fi platite din nou din bugetul Apararii, aliniindu-se la venitul salarial brut
al celui care detinea, la 1 ianuarie 2016, functia de pe care rezervistul
iesise la pensie, cu datele lui de grad si vechime. Din pacate, premierul de
atunci a impus aplicarea legii de la 1 ianuarie 2016, Directiile generale
Financiara si Juridica ale MApN strecurand in OUG nr.57/2015 privind
salarizarea bugetarilor pe 2015, ca Art.40 (initial 36), o intreaga OUG, in 28
articole (initial 30), privind pensiile militare de stat. Aceasta ne-a
spulberat baza de calcul, reducandu-ne plafonul de la 100% la 85% si indicele
de calcul de la 80% la 65%. A urmat criminala OUG59/2017, data la inceputul lui
iulie, cu aplicare de la 15 septembrie, care a dus la parasirea sistemului de
catre peste 21.000 de militari si politisti si la decuplarea soldelor militare
de rezervist de soldele celor aflati in activitate. In decembrie 2018, s-a dat
OUG 114 care a permanentizat sistarea ajutoarelor salariale in baza unei legi
abrogate (Legea 284/2010) si a marit haosul prin trecerea impozitului datorat
de angajator statului, pe seama angajatului;
- in prezent,
media pensiilor militare (fara magistrati) este de 2750 lei, inregistrandu-se
si pensii de 494 lei, 555 lei, 562 lei etc., sub pomana sociala botezata
“pensie minima”; pensiile militare nu mai sunt aliniate nici cu cresterile
salariale ale celor in activitate, nici cu inflatia, iar de trei ani sunt
inghetate, guvernele luand decizia de a nu ne mai acorda nici rata inflatiei.
10. Din 11 decembrie
2015, SCMD solicita in strada, in Parlament si in Justitie si va solicita si
dvs., astazi, revenirea la textul Legii 223/2015, a pensiilor militare de stat,
asa cum a fost promulgat, avansand, ca solutie, introducerea ca amendamente la
”forma consolidata”, a vechiului text al fiecarui articol modificat. Si tot de
atunci ne izbim de impotrivirea acerba a Directiilor generale incriminate ale
MApN, care ii mint si ii manipuleaza fara jena pe ministrii Apararii, facandu-i
sa semneze, ca primarii, perpetuarea dezastrului rezervei, motiv pentru care SCMD
i-a dat in judecata pe acestia, incepand cu dl Motoc, dar si pe ministrul
Muncii, de atunci, LOV, invocand aplicarea cu rea vointa a deciziilor
obligatorii ale CCR (20/2000) si ICCJ (29/2011) care stipuleaza identitatea de
tratament juridic intre rezervisti si magistratii pensionari. Va solicitam,
prin urmare, sistarea presiunilor MApN asupra Comisiilor de Aparare din
Parlament, pentru stoparea amendamentelor care reconstituie textul intial al
Legii 223/2015;
11.
Respingerea discriminarii introduse si printre veterani, prin recenta Lege 168/2020,
prin sustinerea amendamentelor noastre, deja asumate in Parlament, care redau
drepturile confiscate veteranilor care au axecutat misiuni de lupta si pe
teritoriul Romaniei. La urma urmelor, avioanele, elicopterele si navele lui
Putin ne ameninta in Marea Neagra, nu la Kabul!
12.
Referitor la proiectul de Lege – statut a cadrelor militare, va solicitam nu
numai sustinerea amendamentelor introduse la Senat, privind excluderea din baza
de calcul a pensiei militare a pensiei private (suplimetare) si drepturilor
decurgand din OMM, ci si implementarea si la noi, ca in toate statele membre
UE, a prevederilor Recomandarii europene nr.1275/2002 privind dreptul
militarilor in activitate de a constitui sindicate, ca in toate statele membre
UE.
Presedintele
SCMD,
Col.(r)
dr. Mircea DOGARU