- Cate pensii speciale sunt in acest moment in Romania. Numai in tarile bananiere sunt diferente atat de mari intre pensia minima si pensia maxima acordate de stat. In tarile civilizate, raportul intre salariul si pensia minime si salariul si pensia maxime este de maxim 1/5.
- Nu doar Putin e negru. Depresia i-a cuprins pe toți putiniștii de serviciu de la București, în frunte cu odioasa antisemită, cu ex-tovarășul ei aurist și cu securistii ascunși încă prin servicii
- Despre sesizarea pe care Avocatul Poporului a făcut-o la Curtea Constituțională, cu privire la Legea pensiilor militare
- Aceste doua filme de pe You Tube, merita, cu prisosinta, vizionate. Merita sacrificate 39 min pt partea I si 1h40 min pt partea a II-a. Informatiile pe care ni le da acest tanar, trecut prin experienta si chinurile drogurilor, sunt mai valoroase si mai eficiente decat toate actiunile de pana acum ale Agentiei Antidrog si ale Ministerului Educatiei din Romania, luate impreuna. Trimiteti link-urile la copiii, respectiv la prietenii si colegii vostri. Le veti face un mare bine!
- AFLĂ CARE ESTE SECŢIA TA DE VOTARE
vineri, 14 iulie 2023
marți, 4 iulie 2023
DE
VORBA CU PERETII
ACTIUNI
ALE SCMD IN LUNA IUNIE 2023
-
In atentia membrilor SCMD –
Pe parcursul lunii
iunie a.c., SCMD a participat la sau a orgamizat actiuni de protest in
cooperare cu FSTFR, FSNPPC, FSANP, Sindicatele personalului TESA din Sanatate,
ale civililor din structurile militare, etc., sustinand, prin materialele
depuse sau prin negocieri, cu consecventa, urmatoarele…
Revendicari:
·
Aplicarea in integralitatea sa a Legii
153/2017, tuturor categoriilor socio-profesionale, incepand cu SAOPSN, unde au
aparut grave discrepante intre cadrele cu experienta si cei nou-angajati,
direct de pe strada, doar ”cu buletinul”. Apoi vom accepta discutarea unei noi
legi a salarizarii, care sa nu se mai aplice ”etapizat”, adica deloc, cum s-a
procedat cu precedentele (L. 284/2010 si L. 153/2017);
·
Aplicarea in integralitatea sa, asa cum
a fost promulgata, a Legii 223/2015 si eliminarea ”consolidarilor” aduse prin
10 OUG-uri dovedite de CCR drept neconstitutionale;
·
Eliminarea discriminarilor introduse de
L. 168/2020 intre militarii si politistii care au indeplinit misiuni de lupta
sub egida NATO pe teritoriul national si cei care au actionat in afara
acestuia, deoarece amenintarea pentru NATO este la granita de Est a Romaniei,
la Dunare si in Marea Neagra, nu in Afganistan sau Ciad;
·
Aplicarea Legii 127/2019 asa cum a fost
promulgata, in conditiile, insa, ale regandirii salarizarii si drepturilor la
pensie ale civililor din structurile militare, in conformitate cu obligatiile
si restrictiile similare cadrelor, pe care le au;
·
Relansarea productiei de pulberi de la
Nitramonia, comenzi si achizitii de tehnica de lupta cu prioritate de la
producatorii romani, SAUR-2 dovedindu-si, spre exemplu, superioritatea fata de
transportoarele PIRANHA;
·
Respectarea obligatiilor privind
salarizarea si pensiile militarilor si politistilor, asumate prin Tratatul de
aderare la NATO;
·
Dreptul militarilor in activitate, din
M.Ap.N., M.A.I. si Servicii, de a se organiza in sindicate, asa cum este
recunoscut acest drept in toate statele membre UE;
·
Excluderea militarilor din PNRR si din
legile vizand pensiile ”speciale” (Plx 244/2023 si Plx 421/2021).
Actiuni:
·
29 mai, 26 iunie – actiuni de protest FSTFR
si SCMD la Ministerul Transporturilor, la ”personalitatea” fara de care nu se
putea incropi noul Guvern (Sorin Grindeanu);
·
7 iunie – actiune de protest la Camera
Deputatilor (Parcul Izvor) alaturi de FSNPPC si SIDEPOL. S-au purtat negocieri,
solicitarile noastre fiind prezentate Comisiilor decidente (Munca si
Buget-Finante);
·
8 iunie – protest la Reprezentanta
Comisiei Europene, alaturi de FSNPPC, SIDEPOL si FSANP, cu depunerea
materialului revendicarilor comune;
·
16 iunie – protest alaturi de Uniunea
Nationala a Sindicatelor TESA din Sanatate la Ministerul Muncii. Negocieri cu
ministrul Marius Budai si secretarul de stat Cristian Vasilcoiu, cel care ne-a
comunicat ca in PNRR si Legea 244/2023 rezervistii au fost bagati de ministrul
Raluca Turcan;
·
22 iunie, Constanta. Actiune SCMD de
amploare, organizata de dl. vicepresedinte cdor. (r) Ilie Truta si Filiala
Constanta, care l-a invitat la discutii, pe tema prezentei noastre in PNRR si
in Plx 244/2023, pe cel considerat vinovatul principal, dl. Cristian Ghinea.
Actiunea s-a desfasurat timp de 2,5 ore la sediul USR – Constanta. Dl. Ghinea
fofilandu-se, USR i-a delegat ca participanti pe deputatii Stelian Ion (ex-ministru
al Justitiei) si Cristian Seidler. Pe langa membrii ai filialelor SCMD
Mangalia, Constanta, Buzau, Braila si ai conducerii centrale, au fost prezenti
reprezentanti de marca ai Clubului Amiralilor, ANCMRR-MAp.N., ANCMRR-M.A.I.,
Ligii Aeriene Romane, SNPPC, Asociatiei Transmisionistilor Cercetarii si
Razboiului Electronic etc. Intr-o deplina unanimitate de vederi toti
rezervistii au sustinut, cu argumente juridice, necesitatea excluderii noastre
din PNRR si proiectul legislativ. Argumentele domnilor de la USR au fost… ”Asa
consideram noi si asa vom face”. Spre deosebire de Capitala, unde media face jocul
Puterii, media constanteana prezenta, la invitatia organizatorilor, a surprins
cu obiectivitate evenimentul. Multumim, pe aceata cale, ziarelor Amprenta.ro si
Cuget Liber dar si posturilor Radio Constanta si Dobrogea TV. Adevarati
profesionisti, spre deosebire de cei din Capitala care distorsioneaza adevarul,
dezinformeaza consumatorii de stiri si, cu mare grija, ocolesc imaginile sau
interviurile cu membrii SCMD, dovada ca le stam in gat, in continuare,
politicienilor care isi bat joc si de romani si de România;
·
26 iunie – alaturi de SNPPC si de
SIDEPOL la Parcul Izvor, impotriva PNRR si a proiectului legislativ. In Comisia
de Munca a Camerei Deputatilor, ne-a sustinut cauza doamna vicepresedinte col.
(r) Caloian Monica;
·
27 iunie – pichetare la Senat, alaturi
de FSNPPC, cu mars spre Parcul Izvor, unde se aflau celelalte sindicate din
M.A.I. si Penitenciare;
·
28 iunie, in ziua votului decisiv in
Senat, pe Plx 244/2023, la chemarea din scurt a FSNPPC, am facut apel catre
rezervisti, alaturi de noi venind si membri ai LAPDM, carora le multumim pe
aceasta cale.
Orbi si surzi la toate
argumentele juridice prezentate de SCMD, din 6 octombrie 2021 si pana in 28
iunie a.c., privind aberanta includere a rezervistilor in PNRR si proiectul
legislativ privind asa-zisele ”pensii speciale”, argumente sustinute in fata
ministrilor Apararii, Muncii, Finantelor si a Primului-ministru, transmise in
scris tuturor deputatilor si senatorilor, legea a fost votata. Pe cale de
consecinta, SCMD a atacat decizia Parlamentului la Avocatul Poporului, pe 29
iunie a.c.
Concluzii:
Politicienii versati ne
plang de mila (ex. Raluca Turcan sau Marius Budai care ne-a declarat ”Voi nici
nu trebuia sa fiti acolo”!), ne mint si dau vina pe PNRR, pe USR, pe CE si pe
Banca Mondiala. Ne promit marea cu sarea, declara in frunte cu Ciolacu si Ciuca
– ”Pensiile militare nu sunt speciale” si ne ard! Ei merg defapt pe calea
externalizarii Apararii si Ordinii Publice si a desfiintarii, pas cu pas, a
tuturor pensiilor, si militare si civile, prin asimilarea juridica a acestora
cu ajutoarele sociale. Minciunile lor, legate de sfanta contributivitate,
instituita in 2001, si care va deveni valabila in 2036, sunt dovedite de faptul
ca desi am inaintat-o din 2021, ministrului Budai si premierului Ciuca, si am
sustinut-o direct, documentatia necesara renegocierii PNRR-ului, cu excluderea
rezervistilor din procentul de 9,4%, atragandu-le atentia ca ultima zi pentru
renegociere este 30 aprilie 2023, nu au facut nimic, incalcandu-si promisiunile
televizate. Bulgaria, Ungaria, Polonia au renegociat, reprezentantii Guvernului
nostru doar au mintit ca o fac, asa cum ne-a informat CE. In plus, atat CE cat
si Banca Mondiala ne-au informat oficial ca problemele salarizarii si pensiilor
sunt strict de competenta Guvernului Romaniei si ca opiniile pe care le cer,
inclusiv expertilor Bancii Mondiale, platiti cu 4 milioane euro, nu pot depasi
cadrul strict al documentului PNRR, elaborat la Bucuresti. In ceea ce priveste
strict pensiile militare, opinia Bancii Mondiale, a fost nu numai ca NU se
recomanda ”reforma lor”, in conditiile razboiului care ne bate la usa, dar au
fost deja micsorate, mai mult decat prevede PNRR-ul, prin ordonante de urgenta.
Novicii in politica,
adica USR-istii au idei putine dar fixe, pe care le prezinta la orice argument
juridic, drept ”convingeri”. Noi le numim ”ordine”. Evident, externe, pe care
le executa neabatut, indiferent de consecinte!
Si unii si altii, adica
atat cei aburcati in politica de setea de imbogatire pe orice cale, cat si cei
”implementati”, si spalati pe creier cu banii lui Soros, nu-si merita locul
prin ”vocea si talentul” dovedite zilnic. Parvin pe spinarea noastra, sustinand
interese straine, care le satisfac lacomia si ambitiile, supralicitand in
executarea ordinelor din cauza lasitatii, servilismului si incompetentei native
sau dobandite. Au dat o ordonanta a austeritatii, suprataxeaza munca si
pensiile, ocolind cu grija profiturile uriase facute de mutinationale pe
spinarea noastra, instraineaza pe nimic ultimele resurse ale tarii, inclusiv
domeniile strategice, fac achizitii si imprumuturi nejustificate, inping tara
inclusiv in razboi… totul in interesul strict al comunism-globalismului. Orice
discutie cu ei este inutila. De frica exploziei sociale, emit la 6-7 ani, legi
ale salarizarii si pensiilor, cu sustinere larga si mincinoasa de presa, dar cu
aplicare ”etapizata”. Adica legi ce nu se vor aplica niciodata, dar vor servi
invrajbirii tuturor categoriilor socio-profesionale, cu ajutorul unei media
superstipendiata si total deprofesionalizata.
Estimari:
Date fiind concluziile
noastre, estimam ca singura sansa pentru români, inclusiv pentru militari si
politisti, este sa profitam de disfunctiile jocului politic extern.
Pe parcursul lunilor de
vara vom picheta, alaturi de sindicatele aliate, exclusiv reprezentantele UE si
NATO la Bucuresti, pentru a atrage atentia omologilor nostri din statele membre
ca, daca noi, cobaii romani vom fi distrusi le va veni si lor randul. In
acelasi timp, asumandu-ne calitatea de ”veste kaki” sau ”albastre”, vom incerca
sa desavarsim actiunea de convingere a sindicatelor civile partenere, ca,
singura, nici o categorie socio-profesionala nu va obtine niciodata nimic. Dar
toti, impreuna, in Piata Victoriei, in septembrie, si toti impreuna, la vot, in
2024, cu o strategie neasteptata si unica, vom decredibiliza, in ochii
stapanilor externi, intreaga gasca de impostori politici de la Bucuresti,
facandu-i sa accepte inlocuirea.
Pentru contracarare,
fiindca trebuie pornit de undeva, in stoparea razboiului psihologic si de
imagine, declansat in Romania impotriva propriilor militari si politisti, vom
publica in curand argumentele juridice ale SCMD in ceea ce priveste existenta a
2 legi ale pensiilor, una pentru civili si alta pentru militari si politisti.
Nu militam pentru o himerica ”organizatie unica” fie ea si partid, imposibila
la romani, unde tot prostul fudul se vede si geniu si sef, ci pentru acceptarea
de catre toti a unui limbaj comun, pentru apararea dreptului la viata al
fiecaruia si realizarea unui front comun. Actiunea de la Constanta, pentru care
ii felicitam inca odata pe initiatori, a dovedit ca se poate!
Honor
et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col. (r) dr. Mircea
DOGARU
joi, 29 iunie 2023
Catre AVOCATUL POPORULUI
SINDICATUL CADRELOR
MILITARE DISPONIBILIZATE
Adresa: Bucuresti, Str.
Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152,
E-mail sindicatulmilitarilor@gmail.com Tel. 0736600961
Site http://sindicatulcmd.blogspot.com Fax 0314379581
Cod fiscal 26096263 Cont BRD
RO41BRDE441SV79262374410
Nr. 186/29.06.2023
Către,
INSTITUȚIA AVOCATUL POPORULUI,
Bucureşti, strada George Vraca nr. 8, sector 1
Tel: 021/312.71.34, FAX: 021/312.49.21; E-mail: petitii@avp.ro
Stimată doamnă RENATE WEBER,
Concret, în data 28.06.2023 a fost
adoptat de către Parlament un proiect de
L E G E privind unele măsuri pentru
continuarea activităţii de către persoanele care îndeplinesc condiţiile de
pensionare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (PL-x nr. 421/2021).
În cuprinsul acestuia, se regăsesc prevederi pe care subsrisul le consideră neconstituționale, asfel:
Proiectul prevede că persoanele care lucrează în instituţii publice de stat, companii, regii autonome pot continua serviciul după ce implinesc vârsta de pensionare.
Menţinerea în activitate se face cu acordul anual al angajatorului. Vor putea cumula pensia cu salariul, pe perioadă nedeterminată şi persoanele care au calitatea de pensionari ai sistemului public de pensii, ai sistemului pensiilor militare de stat ori sunt beneficiari de pensie de serviciu.
Alte categorii de beneficiari sunt aleşii, profesorii, cei angajaţi cu ora să aibă grija de bătrâni, copiii care au pensii de urmaş, medicii şi asistenţii, preoţii si artiştii, memebrii Academiei Române, cei care lucrează în autorităţi autonome (BNR, ANRE, ASF, ANCOM).
Salariatul poate fi menţinut în activitate maximum 3 ani peste vârsta standard de pensionare, cu acordul anual al angajatorului.
Sunt câteva categorii care îţi vor putea prelungi activitatea şi după 70 de ani, şi anume medicii, farmaciştii, asistenţii medicali, moaşele, judecătorii, procurorii magistraţi, după ce dau examen.
MOTIVARE
În fapt,
1. Potrivit art. 47 din Constituția României, republicată, pensia este un drept fundamental, garantat în întregime și se datorează pentru munca prestată în trecut. În schimb, salariul constituie retribuția angajatorului pentru munca prezentă, datorată de către angajator, deci și de stat.
2. Prin Decizia nr. 82 din 15 ianuarie 2009 Curtea Constituțională a
statuat că, prin instituirea unei obligații de a opta între pensie și venitul
din salarii se ,,afectează prin
limitare atât dreptul la pensie prevăzut de art. 47 alin. (2) din Constituție,
cât și dreptul la muncă consacrat prin art. 41”.
Prin
urmare, în consolidarea prevederilor constituționale și a jurisprudenței
invocate mai sus, interdicția aprobată constituie o restrângere a dreptului la
pensie și a dreptului la muncă, restrângere care însă nu se realizează în condițiile
stabilite prin art. 53 din Constituție,
potrivit căruia:
,,(1) Exercițiul unor drepturi sau al
unor libertăți poate fi restrâns numai prin lege și numai dacă se impune, după
caz, pentru: apărarea securității naționale, a ordinii, a sănătății ori a
moralei publice, a drepturilor și a libertăților cetățenilor; desfacerea
instrucției penale; prevenirea consecințelor unei calamități naturale, ale unui
dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrângerea poate fi dispusă numai dacă
este necesară într-o societate democratică. Măsura trebuie să fie proporțională
cu situația care a determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu și
fără a aduce atingere dreptului sau a libertății”.
3. Potrivit jurisprudenței de la CEDO, dreptul de creanță este ocrotit în aceiași măsură ca și dreptul de proprietate. Prin Decizia CCR nr. 375/2005 judecătorii au stabilit că "Nicio dispoziţie constituţională nu împiedică legiuitorul să suprime cumulul pensiei cu salariul, cu condiţia ca o asemenea măsură să se aplice în mod egal pentru toţi cetăţenii, iar eventualele diferenţe de tratament [...] să aibă o raţiune licită".
Or, prevederile art. 18 din Proiectul PL-x nr. PL-x nr. 421/2021 de interdicție a cumulului pensie cu salariu introduce următoare excepții:
a) persoanelor alese în funcţii de autoritate sau demnitate publică, precum şi celor pentru care durata mandatului este stabilită expres prin Constituţie;
b) personalului didactic de predare din învăţământ pensionat, încadrat/reîncadrat în condiţiile legii; c) personalului de îngrijire angajat prin plata cu ora de către autorităţile locale pentru asigurarea serviciilor comunitare la domiciliul 4 persoanelor vârstnice, potrivit art.8 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
d) copiilor beneficiari de pensie de urmaș, precum și persoanelor beneficiare de pensie de invaliditate de gradul III cu drept de muncă;
e) personalului de specialitate medico-sanitar din unitățile sanitare, din unităţile de asistenţă medico-socială şi din instituţiile/autorităţile publice;
f) asistenţilor personali şi asistenţilor personali profesionişti prevăzuţi de Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
g) asistenţilor maternali prevăzuţi de Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; h) persoanelor care ocupă funcţii clericale sau funcții de specialitate artistică; i) membrilor Academiei Române.
Este evident faptul că singurul personal căruia i-a fost interzis cumulul pensiei cu salariul este cel care beneficiază de pensii de serviciu și cel din sistemele neintegrate de pensii care beneficiază de pensii de stat, respectiv:
1. Militarii disponibilizați prin OUG nr. 7/1998 în numele așa zisului ,,interes național”, din rândul cărora fac parte membrii SCMD;
2. Personalul MAI, SPP, SRI, SIE, STS;
Așadar, dispozițiile criticate conțin o discriminare vădită a personalului căruia îi sunt aplicabile față de personalul care a fost exceptat de la aplicare, contravenind flagrant principiului egalității în drepturi prevăzut în art. 16 alin. (1) din Constituția României si Tratatului de aderare a Romaniei la NATO privind reconversia profesionala a militarilor si politistilor disponibilizati..
Cu alte cuvinte, se
creează o gravă discriminare inadmisibilă între personalul beneficiar ar unor
pensii de serviciu/de stat și ceilalți pensionari din sistemul unitar de pensii publice în
condițiile în care nu există nicio rațiune licită care să justifice această
legiferare.
Având în vedere că în expunerea de motive nu există prezentată nicio rațiune a discriminării menționate, în spiritul aceleiași Decizii CCR nr. 375/2005 ar putea rezulta concluzia, inacceptabilă şi absurdă, că legiuitorul a instituit o sancţiune pentru personalul care s-a aflat în serviciul justiţiei, apărării, internelor, serviciilor speciale, etc. timp de cel puţin 25 de ani - durată prevăzută pentru acordarea pensiei de serviciu/de stat - şi anume aceea de a nu putea beneficia de această pensie în cazul în care prezenţa lor ar fi utilă și necesară în diverse locuri de muncă din cadrul unor autorități și instituții de stat, tocmai datorită pregătirii și experienței de excepție acumulate.
În opinia noastra, măsura luată de Executiv strict împotriva unui grup restrâns de pensionari pe motivul că respectivii nu beneficiază de pensii pe criteriul ,,contributivitații”, in conditiile in care militarii si politistii contribuie la propriul Buget de asigurari sociale, cu 25% din brut si 5% din net (pensia suplimentara) este complet inechitabilă, populistă care poate fi percepută ca o pedeapsă aplicată acestora pentru simplul motiv că și-au desfășurat activitatea în sectoare de activitate speciale, că munca lor cumva a fost lipsită de importanță și în consecință, nu sunt altceva decât niște „proscriși” care trebuie să fie scoși în afara legii, mai precis, să nu beneficieze de aceleași drepturi de care beneficiază ceilalți cetățeni ai României.
Un astfel de raționament este inacceptabil, este lipsit de o rațiune licită și coroborat cu faptul că măsura interdicției nu se aplică în mod egal pentru toți cetățenii, așa cum a decis CCR prin Decizia nr. 375/2005, conduce fără drept de tăgadă la neconstituționalitatea deciziilor adoptate.
4. Este adevărat că prin Decizia nr. 1.414 din 4 noiembrie 2009, CCR s-a pronunțat cu privire la neconstituționalitatea dispoziţiilor art. 17-22 prevăzute în cap. IV din Legea privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu privire la interzicerea cumulului pensie salariu, susținând că acestea sunt constituționale.
Este extrem de important de reținut însă care a fost proporționalitatea între obiectivul urmărit prin tratamentul inegal şi mijloacele folosite, or, potrivit motivelor care au determinat adoptarea Legii nr. 329/2009, scopul acestuia a fost combaterea ,,crizei economice, fenomen mondial ce afectează structural economia românească", datele de natură financiară, precum şi prognozele efectuate de autorităţile abilitate în domeniu conturând ,,imaginea unei crize economice profunde, care poate pune în pericol stabilitatea economică a României şi, prin aceasta, ordinea publică şi siguranţa naţională".
Justificarea unei astfel de limitări a rezidat în degrevarea bugetului de stat, respectiv a celui al asigurărilor sociale de stat, într-o măsură care nu afecta veniturile persoanei sub pragul salariului mediu brut pe economie. Prin urmare, măsura adoptată a fost proporțională cu situația care a determinat-o, fiind rezultatul unui echilibru între scopul declarat al legii şi mijloacele folosite în realizarea lui, şi s-a aplicat în mod nediscriminatoriu tuturor persoanelor aflate în ipoteza normei.
Or, contrar măsurilor adoptate la acel moment critic pentru țară, dispozițiile actuale sunt neconstituționale întrucât pe de o parte suprimă complet nivelul mai sus menționat considerat rezonabil de Curte, măsura fiind astfel una excesivă în condițiile în care țara nu se confruntă cu o criză, și pe de alta, se aplică în mod discriminatoriu doar unui grup restrâns de persoane, contrar Deciziei CCR nr. 375/2005.
5. De asemenea, prin Decizia din 20 martie 2012, pronunțată în Cauza Ionel Panfile împotriva României (Cap. IV, paragrafele 17-25 din Legea nr. 329/2009), având în vedere ,,interesul public” generat de criza care a determinat luarea unor măsuri excepționale de către legiuitorul român, respectiv norme noi în privinţa salariilor din sectorul public în vederea raţionalizării cheltuielilor publice, aşa cum impunea contextul excepţional al crizei financiare şi economice globale, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a statuat că măsura interzicerii cumulului pensiei cu salariul în condițiile extreme mai sus menționate respectă justul echilibru între interesele generale ale comunității și protecția drepturilor fundamentale ale indivizilor.
În cauză, dispozițiile criticate privind interzicerea cumulului pensie cu salariu doar pentru un grup restrâns de persoane sunt excesive, nejustificate și implicit neconstituționale întrucât Guvernul României nu poate invoca Decizia CCR nr. 1.414/2009 și nici Decizia CEDO/2012, pronunțată în Cauza Ionel Panfile, pentru simplul fapt că în acest moment, nu există o criză financiară globală, nu există un context care să pună în pericol statul de drept și care să impună, în numele ”interesului public” național, adoptarea unor măsuri excepționale.
În schimb, salariul constituie retribuția angajatorului pentru munca prezentă iar posturile care actualmente sunt încadrate cu cumularzi sunt oricum deja bugetate indiferent de cine le ocupă, deci nu există niciun fel de efort asupra bugetului general consolidat.
6. Conform Deciziei CCR nr. 1414 din 4 noiembrie 2009, ,,esența legitimității constituționale a restrângerii exercițiului unui drept sau al unei libertăți este tocmai caracterul excepțional și temporar al acestuia”. (...). Într-o societate democratică, regula este cea a exercitării neîngrădite a drepturilor și libertăților fundamentale, restrângerea fiind prevăzută ca excepție, dacă nu există o altă soluție pentru a salvgarda valori ale statului care sunt puse în pericol”.
În concluzie, restrângerea unor drepturi și libertăți fundamentale nu se poate aplica decât în situații extreme or în acest moment, nu există motive care să justifice luarea măsurilor de interdicție a cumulului pensie salariu, dispozițiile adoptate intrând în contradicție cu decizia mai sus menționată, ceea ce scoate în evidență neconstituționalitatea acestora.
Cel mai solid argument constă în faptul că datorită depășirii crizei economice care a constrâns Guvernul României să ia măsurile extreme la care am făcut deja referire, prin Legea nr. 134 din 15 octombrie 2014 publicată în M.O. nr. 753 din 16 octombrie 2014, Parlamentul României a abrogat prevederile prevăzute de litera c) a articolului 1 şi capitolul IV "Măsuri privind regimul cumulului pensiilor cu veniturile salariale, în scopul reducerii cheltuielilor bugetare", cuprinzând articolele 17-26, din Legea nr. 329/2009.
În acest context, dincolo de faptul că nu există o situație de criză care să le justifice, dispozițiile adoptate privind interzicerea cumulului pensiei cu veniturile salariale doar pentru un grup restrâns de persoane fără a fi aplicabile tuturor pensionarilor din România și fără a stabili și un nivel al pensiei nete până la care poate opera cumulul, deci în absența întrunirii condițiilor de obiectivitate și rezonabilitate și proporționalitate impuse de principiul nediscriminării și de prevederile art. 53 din Constituția României referitoare la restrângerea exercițiului unor drepturi, apreciez că sub forma actuală, limitează în însăși substanța lor dreptul la muncă și dreptul la pensie, iar în opinia mea, sunt NECONSTITUȚIONALE.
În concluzie, consideram că cererea noastra este intemeiata, mai ales că este sarcina statului să găsească soluții pentru dezvoltarea societății, printr-o politică economică și socială adecvată. Așa cum am arătat, eliberarea unor funcții din cadrul autorităților și instituțiilor publice nu poate constitui o măsură proporțională cu motivul complet nejustificat și nerealist invocat de Executiv. Dimpotrivă, menținerea dispozițiilor criticate poate determina efecte contrarii celor vizate, în sensul tulburării evidente a bunei funcționări a instituțiilor și autorităților publice.
Cu stima,
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
marți, 27 iunie 2023
Apel al SCMD catre rezervisti. Video si imagini de la manifestatiile publice ale SNPPC din 26, 27 si 28.06.2023.
APEL FSNPPC SI SCMD CATRE REZERVISTI
Este din scurt, dar cine a fost cu adevarat militar reactioneaza rapid.
Maine, miercuri, 28.06.2023, intre orele 10.00-12.00, Senatul va vota, in plen, noile amendamente propuse de Camera privind pensiile militare.
Cine mai este in stare sa se bata pentru dreptate va fi, la orele 10.00, in fata Senatului, pentru a sustine scoaterea pensiilor militare atat din PNRR cat si din PLx244/2023.
Cine nu, macar sa taca de aici inainte.
Honor et Patria! Vae Victis!
Presedintele SCMD,
Col.(r) dr. Mircea DOGARU
vineri, 23 iunie 2023
Apel catre membrii SCMD si ceilalti rezervisti din Bucuresti si Ilfov. Fotografii si un videoclip de la manifestatia publica de azi, 26.06.2023.
Sa lasam marsurile funebre ale tacerii si sa fim alaturi de SNPPC, luni, marti si miercuri (26, 27 si 28 iunie a.c.), la orele 12.00, in Parcul Izvor, in fata Camerei Deputatilor!
Obiectiv unic - scoaterea pensiilor militare de stat din PNNR si din Legea 244/2023.
Sunt zilele in care se intocmeste raportul Comisiilor parlamentare si se trece la vot.
In ciuda ordinelor primite de politicieni pe linia externalizarii Apararii, Ordinei Publice si Securitatii Nationale, sa ne facem datoria pana la capat!
Responsabil din partea SCMD - dl. Col. (r) Florea CRISTESCU, vicepresedinte zonal.
Honor et Patria! Vae victis!
Presedintele SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU