joi, 17 octombrie 2024

INFORMARE PENTRU PARTICIPANTII LA MITINGUL DIN 25 OCTOMBRIE 2024

 Doamnelor si domnilor,

        Mitingul este organizat de SCMD si ROMIL, singurii responsabili, conform Legii 61/1991, pentru modul de desfasurare. El are un caracter social, exprimand nemultumirile rezervistilor, politistilor, angajatilor si pensionarilor civili, fata de legislatia incoerenta la pensii (si militare, si civile), neracordata, in ultimii 15 ani, la nici o lege a salarizarii, ci doar la bunul plac al guvernantilor, care se substituie Legislativului prin ordonante si ordonante de urgenta.
        Timp de 15 ani, SCMD si ROMIL (format tot din fosti membri SCMD), au acumulat experienta in domeniul organizarii manifestatiilor de protest. Ca atare, la sedinta de lucru de marti, 15 octombrie a.c., cu liderii structurilor asociative din SAOPSN, membre sau nu ale
Forumului, s-au propus si adoptat urmatoarele:

Masuri Organizatorice
         Pe 25 octombrie, intre orele 9:30 am – 12:30 pm, in Piata Victoriei, alveola centrala, se
va instala scena, inchiriata de SCMD, cu un sistem de sonorizare performant.
         Intre orele 12:30 – 13:00 pm, participantii din Bucuresti, Ilfov si cei veniti pe cont propriu din Tara, vor intra in zona de desfasurare, sub indrumarea politistilor, dinspre semaforul
de la Bd. Kiseleff.
          Participantii din Tara, veniti cu autobuze si microbuze, vor fi debarcati in parcarea TNT din Piata Victoriei, autobuzele si microbuzele urmand a fi parcate, pana la sfarsitul mitingului, in Piata Constitutiei.
          Mitingul va incepe la orele 13:00 pm. Defluirea se va face intre orele 15:30 – 16:00 pm.
          Delegatii sindicatelor si asociatiilor participante sunt rugati, in scopul depistarii „infiltratilor”, sa vina cu insemnele distinctive si sa stea grupati, avandu-i in interiorul grupurilor
pe membrii care nu au veste, brasarde, sepci, etc. si pe independentii, care li se vor alatura, pe 
baza de relatii personale.

           Presedintii sindicatelor si asociatiilor vor fi pe scena, sau langa scena, urmand a expune pe rand, doleantele participantilor.
           Nu vom permite nici o alunecare in politic, pentru ca 15 ani de promisiuni neonorate
ne-au ajuns. Din acelasi motiv, nu vom accepta nici o invitatie la dialog, la Guvern, pentru ca
epoca discutiilor s-a incheiat. Ne-am adresat tuturor, mai putin Papei de la Roma si dorim concretizarea imediata prin fapte!
           Mitingul se va desfasura sub stindardul Unitatii In Actiune a rezervistilor, politistilor,
sindicatelor si pensionarilor civili. Reinviem acea unitate in actiune, care a adus, prin CNSC,
peste 6 milioane de voturi, in 2012, USL si, in conditiile in care aceasta alianta a tergiversat aplicarea masurilor la care se angajasera presedintii ei prin semnatura, doar 3,5 milioane de voturi CNSC in 2016.
          La sfarsitul mitingului, se va supune aprobarii participantilor, o noua iesire masiva in
Piata Victoriei, pe data de 29 noiembrie, 2024, in vederea luarii masurilor necesare pedepsirii 
prin vot, la 1 Decembrie, a impostorilor unei autoproclamate clase politice, care isi vinde pe nimic, in interes propriu si in beneficiul marilor asasini economici mondiali, propriul popor.

          La miting vor participa, pe langa SCMD, Forum si celelalte structuri asociative din SAOPSN, delegatii ale marilor federatii ale politistilor si politistilor de penitenciare, ale ceferistilor si Uniunii sindicatelor din spitalele CFR, ale siderurgistilor, ale minerilor, silvicultorilor si ale altor sindicate si asociatii din CNSC. Vom fi din nou impreuna, ca in 2012, cand ne-am ridicat impotriva masurilor basiste, antinationale, iar actuala majoritate politica ne promitea marea cu sarea, adica rezolvarea tuturor nedreptatilor, pe care astazi le multiplica!

De ce impreuna, rezervisti, politisti, civili organizati sindical ori in asociatii?
           Din motive pragmatice, pentru ca nici o categorie socio-profesionala nu-si poate impune singura respectarea drepturilor legitime, conform contractelor de munca/de prestare a activitatii, sistematic si retroactiv incalcate de slugile autoalese, ale intereselor straine!

           Toti la un loc, putem schimba totul!
            Iar manipulatorilor care indeamna la defetism, le raspundem dand un exemplu ca votul nostru conteaza: ni s-a spus tuturor, de catre „geniile” Puterii, ca orice am face, ordinul stapanilor externi este ca primar general sa iasa Nicusor Dan, iar la Sectorul 1, Clotilde Armand.
SCMD a decis sa mobilizeze CNSC, adica toate sindicatele, patronatele si asociatiile inregistrate in Sectorul 1, dar si asociatiile de locatari si proprietari, pentru ca acest sector „sa nu devina o colonie a serviciilor franceze”. Si toti, impreuna, am reusit!
             Rezervistii sunt condamnati de toate partidele politice, in interes strain, la reprimare,
pana la disparitie „pe cale naturala”, fiindca incurca, prin pregatire si educatie, programul de
spoliere totala a Romaniei, de catre „latrones gentium”, adica de catre marii asasini econo
mici mondiali. Ne amagim noi ca suntem tari la vot, dar serviciile stiu ca si membrii familiilor noastre sunt dusi la dracu-n praznic, in cadrul emigratiei foamei, plus ca, la o speranta de viata de 62 ani, mortalitatea la noi, este de cca. 600/luna, fapt inregistrat, oficial drept „mari economii la bugetul de asigurari sociale” (gl. Maria Lupu dixit) al ministerelor noastre. Plus ca suntem tradati constant de cei generaliti pe suferintele noastre si de prostii fuduli, promovati in sistem inca din perioada pregatirii „revolutiilor spontane”, pentru a-i bloca orice capacitate de reactie. Suntem desconsiderati si transformati in cobaii tuturor experimentelor sociale. In cadrul razboiului psihologic si imagologic declansat impotriva noastra, dupa destructurarea intregii noastre capacitati de aparare, adica din 2009, se minte, constant, ca nu facem parte din sistemul public de pensii si ca n-avem contributivitate fiindca, in conformitate cu Legea, nu contribuim la bugetul civililor ci, mai mult decat civilii, la bugetele de asigurari sociale ale ministerelor noastre.

               Noua, militarilor si politistilor in activitate, rezerva si retragere, ni se fura intreaga
contributivitate, pe conditiile specifice de activitare, iar civililor li se fura contributivitatea pe anii rezultati din grupele de munca, mintindu-se ca nu a fost platita. Deocamdata! Urmeaza sa li se fure si lor, civililor, Pilonul II de pensii, fiindca noua ni s-a furat! Urmeaza sa le fie introdusa si lor impozitarea in trepte si la salarii, si la pensii, pentru ca noua ni s-a intamplat prin Legea 282/2023, in care nu aveam ce cauta ca subiecti, etc. Mai mult, ca suprema insulta, nu ni se mai recunoaste solda de grad (pe care ar vrea sa o transforme in "indemnizatie", adica in "pomana") de 7 luni fiind mintiti ca se va reveni asupra batjocurii, ori prin lege ori prin OUG. Este ca si cum medicii si inginerii ar primi pensii de lucratori la spatii verzi!
               Tot din realism, ii informam pe toti fudulii ca, daca politistii refuza sa pazeasca sectiile de vot, fiindca nu e treaba lor, s-au dus dracului alegerile! Daca politistii de penitenciare, sau cei de la Rutiera, stau cu mainile in san, incepe haosul! Daca METROREX, ori mecanicii de locomotiva, fac greva, in 3 zile cade orice guvern! Daca energeticienii si minerii intra in greva, interlopii cu gulere albe din Energie dau de dracu’, fiindca vor fi coto
nogiti de cei carora le-au vandut pe nimic sistemul nostru energetic, etc.

            In concluzie, rezervisti, politisti si civili, iesim toti in strada, pentru ca suntem supusi aceleiasi politici de spoliere a romanilor care, din 2025, va imbraca forme demente: inghetarea salariilor si pensiilor, concomitent cu cresterea pana la cer a preturilor, somaj, inventarea de noi taxe si impozite, dublarea TVA, etc. Numai impreuna vom reusi sa schimbam ceva! Fortei sindicatelor si asociatiilor civile, noi, rezervistii si politistii, le dam ceea ce le lipseste - o strategie si o tactica adecvate, plus specializarile noastre in razboiul hibrid, toate aplicate luptei dintre social si politic, dintre patrioti, pe de o parte, hoti si tradatori pe de alta. Impreuna si numai impreuna, vom putea reusi ca atat generatiile actuale de români, cat si România sa mai aibe o sansa!
           Sa respingem, asadar, otrava online a latrailor si idiotilor utili Puterii si sa iesim cu totii in strada, pe 25 Octombrie, daca vrem sa mai avem un viitor românesc, intr-o tara numita inca România, la care, fiii nostri risipiti sa se reintoarca, din proprie vointa, cu drag, acasa!


Honor et Patria! Vae Victis!

Col (r) dr. Mircea Dogaru
Presedintele SCMD

vineri, 11 octombrie 2024

 

CÂND LIA OLGUȚA VASILESCU (LOV) SE DISCULPĂ

SAU

CINE SE SCUZĂ SE ACUZĂ!

 

Intr-o celebra emisiune Tv a unei si mai celebre realizatoare, careia ii suntem recunoscatori pentru cruciada declansata întru apararea drepturilor rezervistilor, calcate in picioare in ultimii 15 ani de toate partidele, deloc regretata LOV a strecurat un text prin care, legat de OUG 59/2017, nici usturoi n-a mancat, nici rujul nu-i miroase. Mai ales, declara d-sa, ca n-avea nici o treaba cu pensiile militare. Si da vina pe ministrii Apararii si Internelor, care, in realitate, oricum, semneaza ca primarii toate prostiile pude sub nas de generali.

Numai ca, „necompetenta„ in cauza, a aflat-o LOV tarziu, din procesul pe care i l-a intentat SCMD si pana la care se afirma atat de competenta incat declara ca va tine pensiile militare pe loc, pana cand le vor ajunge din urma toate pensiile civililor, inclusiv ale femeilor de serviciu. Este motivul pentru care, astazi, femeile de serviciu se pregatesc sa doboare cu maturile rachetele Kinjal!

Este adevarat ca textul OUG i-a fost strecurat de alde generalitii Rosu si Jianu, asa cum i l-au strecurat si lui Ciolos (ca Art. 40) intr-o OUG (57/2015) cu valabilitate 1 an, vizand plata salariilor bugetarilor pe 2016 si care a facut praf baza de calcul a soldei de rezervist, botezata pensie. Motiv pentru care SCMD i-a dat in judecata si pe ministrii Apararii (coordonatorii SAOPSN), de la Motoc la Ciuca, in solidar cu Ministerul Apararii, prin Directiile Generale Juridica si Financiara.

Ce-i reprosam lui LOV, este ura personala, fata nu de toti militarii ci doar fata de ”domnii colonei” pe care ii confunda cu magistratii cu gradele pe sub camasă, fiind familiarizata cu pensiile acestora.

Dupa zeci de declaratii belicoase, LOV a strecurat textul primit de la M.Ap.N., ca articol (numerotat, in bataie de joc, tot ”40”) in Proiectul Legii salarizarii unitare (actuala Lege neaplicata 153/2017).

Un ”desant” al SCMD a aparut in biroul lui Liviu Dragnea, intrebandu-l…”Ce-are sula cu prefectura? Adica pensiile militare (care se calculeaza pe ce-a mai ramas din Legea 223/2015) cu Legea salarizarii bugetarilor?”. Dragnea, in prezenta ”fidelilor” lui, ajunsi astazi mari lideri decidenti ai PSD si Guvernului, a pus mana pe telefon, a porcait-o in ultimul hal, incat, la numai o ora dupa ce declarase presei ca a ”rezolvat definitiv pensiile militare”, LOV si-a convocat din nou prietenii din televiziuni, plangandu-se ca ”La cererea conducerii de partid, am scos Art. 40 din Proictul Legii salarizarii, dar VOR VEDEA DOMNII COLONEI IN TOAMNA” (Inregistrarea este proba la dosar).

Si am vazut… OUG 59/2017, care distrugea definitiv pensiile militare, pastrand rezervistiilor doar obligatiile si pe care SCMD a numit-o ”ORDONANTA MARII TRADARI NATIONALE”, deoarece a produs o mare hemoragie de cadre din SAOPSN. Pentru ca, data in 6 iulie, cu aplicare abia la 15 septembrie 2017, a dus la trecerea in rezerva, in intervalul mentionat, a peste 21.500 de profesionisti!

In ziua in care vom avea, in România, Justitie, SCMD va castiga procesele privind represiunea declansata impotriva rezervistilor, de hotii interni/externi care au vizat jaful generalizat, nestingherit de ”cainii de paza” ai României. Pana atunci, tinem sa-i atragem atentia d-lui Ciolacu asupra urmatoarelor aspecte, indemnandu-l sa apeleze la arhiva oricarui post de televiziune, sau jurnal important, pentru confirmare…

Pana in vara lui 2009, LOV aparea in toate imaginile Tv sau de presa scrisa, lipita ”ca marca de scrisoare”, de Corneliu Vadim Tudor, la care se uita ca la un zeu! Si Vadim a avut o soarta trista!

Pentru scurt timp, LOV s-a lipit de Geoana. Greu, pentru ca liderii PSD n-o voiau, considerand-o ”extremista”. Si Geoana a avut o soarta trista, alegerile fiindu-i furate!

Drept care, LOV s-a lipit de noul ei zeu, V.V. Ponta, care a avut, de asemenea, o soarta trista.

Tenace, LOV s-a lipit atunci de Liviu Dragnea. Care a avut o soarta si mai trista!

Drept urmare, LOV a devenit nedespartita prietena a d-nei Dancila, a carei sefa de campanie a si fost, prabusind-o cu glorie si pe care a invinuit-o, ulterior, pentru esec.

De atunci, a luptat din greu pe langa dl. Paul Stanescu. Pe care l-a abandonat in final, pentru noul zeu Marcel Ciolacu, alaturi de care apare, lipita tot ca ”marca de scrisoare”, in toate imaginile publice. Drept care, sincer, ne temem pentru soarta liderului PSD, caruia-i reamintim ca postul de primar al Craiovei la obtinut LOV prin implicarea directa a SCMD (2012), care s-a razboit inclusiv cu liderii locali PSD, care n-o voiau si care i-au facut ”buba” la DNA, in primul mandat. Drept multumire, vazandu-se aleasa, LOV s-a implicat in 2013-2014 in propaganda pentru destructurarea SCMD, ceruta obsedant de ”Betivul National”!

In concluzie…Marcelino, Marcelino, nu prea te vedem bine, pentru ca, in galceava alinierii soldelor de grad ale rezervistilor, in loc sa te sfatuiesti cu noi, asa cum ai promis public, ai apelat la ”competenta” LOV, care tocmai a declarat ca nu se pricepe la pensiile militare. Ea a vrut, saracuta, doar sa mareasca soldele mici. Ca si-a marit propriul salariu, legiferand ca primarii sa se desparta de muritorii de rand, stabilindu-si ei insisi si subordonatii lor, singuri, lefurile, ca l-a facut pe Seful SMA omologul unei balerine sau al unei secretare de primarie, ca Legea 153/2017 nu se aplica nici astazi in SAOPSN, sunt, insa, alte discutii…

NOI VREM CA PANA LA 24 OCTOMBRIE, ORI PRIN OUG, ORI PRIN AMENDAREA PLX 262/2024, CUM AM CERUT INCA DIN APRILIE, ORI PRIN PROIECTUL LEGISLATIV LIBERAL (IDEAL PENTRU CA INLATURA TOT VENINUL STRECURAT DE ECHIPA LOV–ROSU-JIANU) SA REZOLVATI PROBLEMA! CA SA PUTEM VENI, CU SUFLETUL IMPACAT, IN PIATA VICTORIEI, PE 25 OCTOMBRIE, SA VA URAM SUCCES IN ALEGERI!

Honor et Patria! Vae victis!

Presedintele SCMD,

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

 

 

 

 

 

luni, 7 octombrie 2024

 

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26

Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263

Adresa e-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com

Nr. 98 din 07.10.2024

                                                                                                      

 

SCRISOARE DESCHISA

EXCELENTEI SALE ANTONY BLINKEN,

SECRETAR DE STAT AL U.S.A. SI

EXCELENTEI SALE KATHLEEN KAVALEC,

AMBASADORUL U.S.A. LA BUCURESTI

 

EXCELENTELE VOASTRE,

 

Avand suspiciunea rezonabila ca opinia decidentilor nord-americani despre actualii rezervisti si militari in retragere ai României le-a fost indusa, prin manipulare, in cadrul unor think-thank-uri gen ”AGORA” sau ”IREST”, inca din deceniul pregatitor al ”revolutiilor spontane” europene, de catre comunisti ereditari, ca tovarasii Brucan, Socor, Tisminicki, etc.,

Considerandu-ne supusi, ”pas cu pas” unei agresiuni psihologice si imagologice fara precedent in Istorie, pe care o putem numi REPRESIUNE, noi, rezervistii sindicalizati in cadrul Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), tinem sa va aducem la cunostinta urmatoarele…

NOI, actualii rezervisti si militari in retragere, din toate structurile Sistemului de Aparare, Ordine Publica si Securitate Nationala (SAOPSN) al României, suntem generatiile nascute in conditiile retragerii armatei sovietice de ocupatie din tara noastra si ale trecerii la crearea structurilor de forta nationale, in deceniile 6 si 7, ale secolului trecut.

NOI, suntem generatiile pregatite militar, dupa 1968, anul invadarii de catre sovietici si satelitii lor europeni a Cehoslvaciei, sa facem fata unei agresiuni concentrice a fortelor Tratatulul de la Varsovia.

Departe de a fi ”proRusia”, asa cum ne prezinta ”Hotii care striga – Hotul!”, NOI, suntem generatiile deschiderii politice a României spre Occident, prin Germania, Franta si SUA si cele care am trait cu speranta, inoculata de parintii nostri, ca…”Vin americanii!”.

NOI suntem cei fara de care evenimentele din Decembrie 1989 nu ar fi fost posibile! Daca am fi fost ceea ce ne acuza manipulatorii dvs. a fi, Ceausescu ar fi ramas presedinte pana la disparitia sa pe cale naturala.

NOI, suntem militarii si politistii care au facut posibila integrarea României in NATO si UE!

NOI, suntem cei pregatiti de dvs., prin cursuri de specialitate si ”politici de aparare” in baze NATO din USA, Canada, Marea Britanie, Germania, etc.

NOI, suntem cei care au acceptat cerintele dvs. de renuntare la cariere, adica reducerea efectivelor Armatei de la 326.000 luptatori in 1989 la ”52.500, jumatate femei” astazi (cum ne atentiona Manfred Worner, la ineputul anilor 90), ”reconversia profesionala”, ”civilizarea” Armatei prin invadarea ei de catre politicieni, demilitalizarea Politiei si autodistrugerea industriei noastre de Aparare (246.000 de profesionisti in 1989, cand eram al 4-lea exportator de armament si munitii din lume, c. 9.000 astazi, cand depindem de importuri). Totul pentru integrarea in NATO, survenita tarziu, abia in 2004!

NOI, suntem insa si cei care, dupa ce am indeplinit tot ceea ce ne-ati solicitat, de dragul de a va avea drept ”parteneri strategici”, am devenit, gratie actiunii de neexplicat a unor slugi penibile, care isi aroga statutul de ”politicieni”, ”Inamicul public nr. 1” in propria noastra Tara!

Subiect, din 2009, al minciunii agresive, al batjocoririi continue, ramasi fara industrie de aparare, fara mari unitati, fara baze de instructie, cu legi aberante care ne impiedica sa ne facem datoria de militari sau politisti, cu invatamantul de specialitate practic distrus, fara predictibilitate in cariere, cu un sistem de salarizare si de pensii care nu are legatura nici cu obligatiile asumate de guvernele noastre prin tratatele de aderare, nici cu nimic din legislatia omologilor nostri din statele membre NATO, deveniti bataia de joc a interlopilor care isi cumpara demnitati de stat si politice, cu zeci de camarazi care si-au lasat oasele sau au fost schiloditi la mii de kilometrii de România, am ajuns sa ne intrebam astazi, cand ne batjocoresc si gradul militar, daca mai suntem sau nu militari si politisti NATO! Si daca nu mai suntem… ce suntem? Cumva cobaii unui experiment care duce la destructurarea armatelor tuturor statelor membre NATO, si, in final, a Tratatului?

Armata ungara a iesit in strada in 2011. Rezervistii francezi se manifesta, ca ”Miscarea vestelor kaki”, din 2020. NOI, rezervistii români ne aparam conditia, demnitatea si drepturile, in strada si in justitie, an de an, incepand din 2010. Vi se pare normal, mai ales astazi, cand razboiul ameninta NATO iar noi românii suntem in prima linie?

De-a lungul timpului, ca sindicat am primit cu bucurie reprezentantii Pentagonului (ulterior convertiti in raportori pentru România si Republica Moldova), ba chiar un consilier implementat de Departamentul de Stat, ne-am adresat dvs. in scris, incepand cu 2012, la fiecare inexplicabila lovitura data de politic, noua, rezervistilor, ba chiar v-am pichetat ambasada in 2020. Cu unicul scop de a cere si a primi explicatii!

Astazi, cand impostura politica ne-a adus nu numai pe noi ci toate structurile socio-profesionale din România, in pragul extintiei, ne adresam din nou dvs., ”partenerul nostru strategic”, solicitand nu ajutor ci un dialog onest cu atasatul dvs. militar in România, indiferent carui serviciu ii apartine si sub ce acoperire functioneaza in cadrul ambasadei. Si solicitam ca aceasta intrevedere sa aibe loc pana in data de 24 octombrie, deoarece, pe 25 Octombrie a.c., de Ziua Armatei, cu sprijinul ceferistilor, minerilor, siderurgistilor, silvicultorilor, lucratorilor din sanatate, pensionarilor civili, etc., NOI, rezervistii, sustinuti de sindicatele politistilor vom iesi din nou in strada, pentru dreptul legitim al tuturor la viata normala, intr-un stat considerat membru cu drepturi depline, nu numai cu responsabilitati, al NATO si UE.

Cu speranta ca veti raspunde pozitiv demersului nostru,

Am onoarea sa va salut,

Col. (r) Mircea DOGARU

Presedintele SCMD

 

 

vineri, 4 octombrie 2024

REZULTATELE DISCUTIILOR DE LA PARLAMENT, DE JOI, 3 OCTOMBRIE 2024

REZULTATELE DISCUTIILOR DE LA PARLAMENT, DE JOI, 3 OCTOMBRIE 2024 - In atentia membrilor si aliatilor SCMD – Joi,03.10. a.c., au raspuns invitatiei doamnei presedinte al Comisiei de Aparare din Senat, delegati ai asociatiilor de rezervisti din toate structurile SAOPSN, inclusiv ale veteranilor din teatrele de operatii. Sindicatele au fost reprezentate de SNPPC (comisar sef Mihai Zlat) si SCMD (col.(r) dr. Mircea Dogaru, gl.(r) C-tin Nastase). Discutiile s-au axat pe forma finala a Proiectului legislativ B447, Senatul devenind, la solicitarea Consiliului Legislativ, Camera decizionala. Au fost acceptate, de catre initiatori si cei prezenti, toate modificarile propuse de noi la discutiile de la sediul PNL si, in plus, doua precizari privind nominalizarea politistilor din administratia penitenciarelor si a rezervistilor cu pensia calculata pe NET. Am explicat doamnei senator ca avem o lege (223) distrusa prin OUG-uri, care a ajuns sa se aplice la noi prin formule diferite, in functie de data trecerii in rezerva (inainte de 2011, 2011-2015, 2016-2017, 2017-2018 si dupa 2018), haosul fiind total. Deasemenea, am cerut sa nu se mai admita aberatiile propagandistice ca noi nu am face parte din sistemul public de pensii (pentru ca exista doar doua sisteme, public si privat) si ca nu am avea contributivitate, cand avem, dar pentru Bugetele de asigurari sociale ale ministerelor noastre. Legat de povestea cu bugetul de stat, am vorbit despre furtul calificat al pensiei noastre suplimentare, introdusa in 1967, ca 16% din valoarea pensiei militare si ca ”ALTCEVA DECAT PENSIA MILITARA DE STAT”. Banii ni s-au luat tot timpul din NET (5%), dar in 2001 s-a schimbat incadrarea juridica in ”contributie individuala la bugetul de stat”. Prin legea 223/2015, am restabilit adevarul, ca este contributie la pensie privata, dar LOV a reinstituit furtul prin OUG 59/2017. De aici procente teoretice, doar, de 3,6,9 %, in loc de 16%. Am fost asigurati ca Legea va trece in procedura de urgenta. Diversiunea cu Bolos nu isi are sensul, fiindca s-a acceptat propunerea SCMD ca banii pe 2024 sa provina din bugetele de asigurari sociale ale ministerelor noastre. Si nu Bolos isi da avizul, nici MApN sau MI, ci Guvernul, adica Ciolacu. Acelasi care, doi ani a declarat ca pensiile militare nu sunt speciale, dar nu a renegociat juridic PNRR, conform documentelor puse la dispozitie de SCMD, inca din 6 noiembrie 2021, prin care se demonstra ca nu avem ce cauta nici in PNRR, nici in proiectul devenit Legea 282/2023, deoarece: nu suntem in Codul Muncii, nu avem contracte de munca normata la 8 ore, ci de prestare a activitatii 24h/24, 732ore/luna și contribuim separat de civili, cu aceleasi procente la propriile noastre Bugete, iar procentul de 9,4% din PNRR se refera doar la pensiile civile, botezate aberant ”pe contributivitate” etc. Cat priveste diversiunea MApN, cu un nou proiect de lege, care ne desfiinteaza solda de grad, am intrebat: 1. Cand s-a mai pomenit o lege care face praf, concomitent, 5 legi organice (3 legi-statut, Legea 223/2015 si Legea 153/2017), doua proiecte legislative (PLx 262/2024 si B447/2024) plus ordinul ministrului Apararii, ca domnii generali Jianu si Rosu sa nu mai bage strambe in negocierile noastre cu parlamentarii? 2. De cand Legislativul a ajuns sluga, nu a Executivului, ci a MApN? Am amintit ca predecesorul doamnei senator Pauliuc, senatorul Tit Liviu Brailoiu a dat afara din Comisia de Aparare intreaga delegatie a MApN, cu tot cu secretarul de stat, care manca ce nu trebuie, atunci cand acestia au pretins ca au facut amendamente noi la ceea ce mai lasasera nedistrus din Legea 223. Li s-a replicat ca amendamente fac parlamentarii, nu altii! Acum au avansat, vin cu proiecte de legi de-a dreptul! 3. Care este legatura dintre cresterea soldelor de grad de la rezervisti si PNRR, care se refera la pensiile civile, platite prin Casa Nationala de Pensii? 4. Cum pot face niste specialisti confuzia intre indexarea cu inflatia si cresterea soldelor (pensiilor) de rezervist? 5. Cum sa transformi insusi atributul apartenentei noastre la tagma militara, solda de grad in ”indemnizatie”? 6. Cat mai continua bataia de joc, declansata de Basescu la adresa noastra, distrugerea sistematica a industriei si structurilor militare, cand propaganda pretinde ca ne bate un razboi la usa? Dl.gl.(r) C-tin Nastase a mentionat ca a participat la toate negocierile privind pensiile si soldele din SAOPSN, in etapa integrarii in NATO si in UE, termenul de ”legi ocupationale” datorandu-ni-se. Domnia a calificat textul MApN drept o insiruire de aberatii, a solicitat o confruntare cu gl. Jianu in Comisia de Aparare si a inceput demonstratia punct cu punct, dar a fost oprit pentru ca dna presedinte a inteles mesajul si ne-a rugat sa consideram ca din acest moment textul MApN nu mai exista. Nu exista acum, dar daca pe viitor, vreun nou parlamentar, nauc, si-l asuma? In concluzie apreciem ca Legea poate iesi pana la 24 octombrie, daca dl. Ciolacu si vrea efectiv, nu doar declarativ! Stimati camarazi, Noi va solicitam sa nu mai aplecati urechea la diversiunile online ale ”idiotilor” manipulati de interese straine, diversiuni gen: 1. pe 25 Octombrie rezervistii s-ar aduna la Universitate (Ca sa ce? Sa tragem de coada calul lui Mihai Viteazul?), nu in Piata Victoriei; 2. Sa manifestati in Tara pe 25 Octombrie, nu sa veniti la Bucuresti; 3. Daca ne creste pensia cu solda de grad, nu am mai primi indexarea (ce are sula cu prefectura?); 4. Diversiunea MApN cu indemnizatia de grad in loc de solda; 5. Diversiunea cu pixul lui Bolos etc. Lasati-i pe ”idiotii” de serviciu sa se isterizeze si sa dea din pinteni cum si cat vor si veniti in Piata Victoriei, la Bucuresti, pe 25Octombrie, la orele 13.00! Iese legea .... mergem la Cotroceni sa il ajutam pe omul ala sa citeasca si sa promulge! Nu iese .... ne pregatim riposta, daca tot vin alegerile. Vom fi toti la un loc, inclusiv aliatii civili. Au confirmat, deja, ca ni se alatura ceferistii, minerii, siderurgistii, silvicultorii etc. Lor li se neaga contributivitatea pe grupele de munca, noua ni se neaga intreaga contributivitate. Avem, deja, aprobarea pentru 25 Octombrie 2024, Piata Victoriei, intre orele 13.00 – 16.00, cu circa 30.000 participanti. Va asteptam! Honor et Patria! Vae Victis! Presedintele SCMD, Col,(r)dr. Mircea DOGARU

miercuri, 2 octombrie 2024

FARA COMENTARII

De la: COMAP Date: mar., 1 oct. 2024, 17:30 Subject: Invitație sen Pauliuc/ 3 octombrie 2024/ora 10.00 To: , , , , , , , , , , , Cc: Sorin Zugravu Bună ziua! Doamna senator Nicoleta Pauliuc vă invită, joi - 3 octombrie a.c./ora 10.00 la o discuție pe tema pensiilor militare, conform documentului atașat. rugăm confirmați participarea, plus datele necesare accesului (nume/prenume/auto) Cu stimă, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională Senatul României Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr.1-3, Sector 5, București, 050711 Telefon/fax: 021 414 2522/ 021 312 0278 E-mail: comap@senat.ro www.senat.ro ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- COMAP Ataşamente 08:31 (acum 53 de minute) către virgil.balaceanu, amvvd.2013, tudormarian37, romilbuc, nicolae.gropan, ancmrrcentral, sindicatulmilitarilor, secretariat.ancmrr, info, acmrrspp, acmrrspp99, acmrr.bucuresti Bună ziua! aceasta este documentația pentru dezbaterea de mâine, 3 octombrie a.c./ora 10.00 - senator Nicoleta Pauliuc. Toate cele bune, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională Senatul României Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr.1-3, Sector 5, București, 050711 Telefon/fax: 021 414 2522/ 021 312 0278 E-mail: comap@senat.ro www.senat.ro ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAŢILOR SENATUL LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, a Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului și a Legii nr. 145/2019 privind statutul poliţiștilor de penitenciare, precum și alte măsuri în domeniul pensiilor militare de stat Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. – Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 155 din 20 iulie 1995, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 3, după alineatul 1 se introduc patru noi alineate, alineatele 2-5, cu următorul cuprins: „În funcție de situațiile prevăzute la art. 4, cadrele militare beneficiază de: a) solda de grad, pentru gradul militar pe care îl dețin, în situația prevăzută la art. 4 lit. a); b) indemnizație lunară neimpozabilă, pentru gradul militar deținut la data trecerii în rezervă/retragerii cu drept la pensie militară de stat, în situațiile prevăzute la art. 4 lit. b) și c). Indemnizația lunară prevăzută la alin. 2 lit. b) este egală cu netul cuantumului soldei de grad aferente gradului militar deținut la data trecerii în rezervă/retragere, determinat prin deducerea din cuantumul brut al soldei de grad aferente gradului militar deținut la data trecerii în rezervă/retragere a contribuţiei individuale la bugetul de stat, contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi impozitului pe venit, potrivit legislaţiei în vigoare. În caz de deces indemnizația lunară se acordă copiilor și soțului supraviețuitor în condițiile și cuantumul prevăzute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, pentru pensia de urmaș. Plata indemnizației lunare se realizează prin casa de pensii sectorială odată cu plata pensiilor militare de stat, fondurile necesare fiind asigurate de la bugetul de stat.” 2. La articolul 91 se introduc patru noi alineate, alineatele 2-5, cu următorul cuprins: „Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) sau 281, după caz, din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul soldei de grad prevăzută la art. 3 alin. 2 lit. a). Pentru cadrele militare cărora le sunt aplicabile prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data de 31 decembrie 2023, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul soldei de grad prevăzută la art. 3 alin. 2 lit. a). Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează soldele de funcție ale cadrelor militare în activitate, proporțional cu acestea, și începând cu aceeași dată. Prevederile alin. 4 nu se aplică pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016.” Art. II. – Prevederile art. I se aplică în mod corespunzător soldaților și gradaților profesioniști, astfel cum sunt definiți de Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, precum și preoților militari, astfel cum sunt definiți de Legea nr. 195/2000 privind constituirea și organizarea clerului militar. Art. III. – Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 24 iunie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. După articolul 17, se introduce un nou articol, articolul 171, cu următorul cuprins: „Art. 171. – (1) În situațiile prevăzute de prezentul statut, polițiștii beneficiază de: a) salariul gradului profesional deținut pe timpul exercitării raporturilor de serviciu; b) indemnizație lunară neimpozabilă, în situația prevăzută la art. 74 alin. (2). (2) Indemnizația lunară prevăzută la alin. (1) lit. b) este egală cu netul cuantumului salariului gradului profesional deținut, aferent gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu, determinat prin deducerea din cuantumul brut al salariului gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu a contribuţiei individuale la bugetul de stat, contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi impozitului pe venit, potrivit legislaţiei în vigoare. (3) În caz de deces indemnizația lunară se acordă copiilor și soțului supraviețuitor în condițiile și cuantumul prevăzute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, pentru pensia de urmaș. (4) Plata indemnizației lunare se realizează prin casa de pensii sectorială odată cu plata pensiilor militare de stat, fondurile necesare fiind asigurate de la bugetul de stat.” 2. La articolul 30 se introduc patru noi alineate, alineatele (2)-(5), cu următorul cuprins: „(2) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) sau 281, după caz, din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 171 alin. (1) lit. a). (3) Pentru polițiștii cărora le sunt aplicabile prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data de 31 decembrie 2023, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 171 alin. (1) lit. a). (4) Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează salariile de funcție ale polițiștilor în activitate, proporțional cu acestea, și începând cu aceeași dată. (5) Prevederile alin. (4) nu se aplică pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016.” Art. IV. – Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiștilor de penitenciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 30 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 9, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (3)-(6), cu următorul cuprins: „(3) În situațiile prevăzute de prezentul statut, polițiștii de penitenciare beneficiază de: a) salariul gradului profesional deținut pe timpul exercitării raporturilor de serviciu; b) indemnizație lunară neimpozabilă, în situația prevăzută la art. 196 alin. (1). (4) Indemnizația lunară prevăzută la alin. (3) lit. b) este egală cu netul cuantumului salariului gradului profesional deținut, aferent gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu, determinat prin deducerea din cuantumul brut al salariului gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu a contribuţiei individuale la bugetul de stat, contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi impozitului pe venit, potrivit legislaţiei în vigoare. (5) În caz de deces indemnizația lunară se acordă copiilor și soțului supraviețuitor în condițiile și cuantumul prevăzute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, pentru pensia de urmaș. (6) Plata indemnizației lunare se realizează prin casa de pensii sectorială odată cu plata pensiilor militare de stat, fondurile necesare fiind asigurate de la bugetul de stat.” 2. După articolul 104 se introduce un nou articol, articolul 1041,cu următorul cuprins: „Art. 1041. – (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) sau 281, după caz, din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. a). (2) Pentru polițiștii de penitenciare cărora le sunt aplicabile prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data de 31 decembrie 2023, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. a). (3) Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează salariile de funcție ale polițiștilor de penitenciare în activitate, proporțional cu acestea, și începând cu aceeași dată. (4) Prevederile alin. (3) nu se aplică pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016.” Art. V. – (1) Pentru aplicarea prevederilor art. I-IV, până la data de 30 iunie 2025, pensiile militare de stat aflate în plată la data intrării în vigoare a prezentei legi, se recalculează din oficiu, prin deducerea din baza de calcul prevăzută în decizia de pensionare a cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional. (2) În situația pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, prevederile alin. (1) se aplică pentru pensiile stabilite/recalculate pentru aceiași beneficiari potrivit prevederilor Legii nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în raport cu baza de calcul prevăzută la art. 28 din această lege, în vigoare la data stabilirii/recalculării pensiei, cu aplicarea în mod corespunzător a legislației privind actualizarea și indexarea pensiilor militare de stat, începând cu data de 1 ianuarie 2016 și până la intrarea în vigoare a prezentei legi. (3) În cazurile în care se constată diferenţe între cuantumul pensiilor nete, stabilit potrivit prevederilor alin. (2), la care se adaugă cuantumul indemnizației lunare neimpozabile aferente gradului militar/profesional deținut la data trecerii în rezervă/retragere, și cuantumul pensiei nete aflate în plată, se păstrează în plată cuantumul avantajos beneficiarului. (4) Dacă cuantumul avantajos este cel stabilit în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, se va menține în plată atât timp cât cuantumul indexat al pensiei militare de stat stabilit/recalculat pentru același beneficiar potrivit prevederilor Legii nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, va fi mai mic decât acesta. (5) Pensiile militare de stat recalculate potrivit alin. (1)-(3), precum și indemnizațiile lunare neimpozabile aferente gradelor militare/profesionale deținute la data trecerii în rezervă/retragere, se cuvin începând cu data de 1 ianuarie 2025 și se plătesc începând cu data de 1 iulie 2025. Art. VI. – În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, instituțiile din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională vor actualiza normele de aplicare prevăzute la art. 1221 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI Bucureşti, Nr. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ EXPUNERE DE MOTIVE Propunerea legislativă are drept scop modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, a Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului și a Legii nr. 145/2019 privind statutul poliţiștilor de penitenciare, precum și alte măsuri în domeniul pensiilor militare de stat 1. DESCRIEREA SITUAŢIEI ACTUALE Majorarea soldei de grad/salariului gradului profesional deținut pentru personalul militar, polițiștii și polițiștii de penitenciare în activitate, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 26/2024 privind stabilirea unor drepturi specifice personalului Ministerului Apărării Naționale și a unor cheltuieli determinate de pregătirea şi executarea unor misiuni în afara teritoriului național, în vederea realizării şi menţinerii capabilităţii aferente achiziției Sistemelor de aeronave fără echipaj uman la bord Bayraktar TB2 și a altor programe de înzestrare, pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, precum și pentru adoptarea unor măsuri privind retenția și atragerea personalului în aceste domenii, a răspuns necesităților actuale ale instituțiilor din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, detaliate în nota de fundamentare care a însoțit proiectul de act normativ, precum și în preambulul acestuia, însă, ca efect secundar a majorat discrepanțele dintre cuantumurile soldelor de grad/salariului gradului profesional deținut ale personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în activitate, în comparație cu cele ale soldelor de grad/salariului gradului profesional deținut din baza de calcul a pensiilor militare de stat, pentru personalul militar, poliţiştii şi poliţiştii de penitenciare, trecuți în rezervă/retragere cu drept de pensie. 2. SCHIMBĂRI PRECONIZATE Pentru stabilirea unei conduite unitare privind stabilirea, recalcularea și indexarea pensiilor militare de stat, prin proiectul de act normativ se acordă solda de grad/salariul gradului profesional deținut, ca element distinct de pensia militară de stat, în cuantum net neimpozabil, actualizat, personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în rezervă/retragere, și diminuarea bazei de calcul a pensiei militare de stat prin eliminarea acestui element salarial. În același timp, se reglementează indexarea pensiilor militare de stat, cu excepția celor stabilite conform Legii nr. 263/2015 privind sistemul public de pensii, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, proporțional cu majorarea cuantumului soldelor de funcție/salariului de funcție ale personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în activitate, realizându-se astfel, echilibrarea sistemului pensiilor militare de stat cu cel al salarizării personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în activitate. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Propuneri pentru modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, a Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului și a Legii nr. 145/2019 privind statutul poliţiștilor de penitenciare, precum și alte măsuri în domeniul pensiilor militare de stat Nr. crt. Forma actuală Forma propusă Motivare 1. Art. 3 - Gradul militar este un drept al titularului şi reprezintă recunoaşterea în plan social a calităţii de cadru militar. Gradul de ofiţer, maistru militar şi subofiţer nu se poate pierde decât în cazurile şi în condiţiile prevăzute de lege. Se introduc patru noi alineate, alineatele 2-5, cu următorul cuprins: „În funcție de situațiile prevăzute la art. 4, cadrele militare beneficiază de: a) solda de grad, pentru gradul militar pe care îl dețin, în situația prevăzută la art. 4 lit. a); b) indemnizație lunară neimpozabilă, pentru gradul militar deținut la data trecerii în rezervă/retragerii cu drept la pensie militară de stat, în situațiile prevăzute la art. 4 lit. b) și c). Indemnizația lunară prevăzută la alin. 2 lit. b) este egală cu netul cuantumului soldei de grad aferente gradului militar deținut la data trecerii în rezervă/retragere, determinat prin deducerea din cuantumul brut al soldei de grad aferente gradului militar deținut la data trecerii în rezervă/retragere a contribuţiei individuale la bugetul de stat, contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi impozitului pe venit, potrivit legislaţiei în vigoare. În caz de deces indemnizația lunară se acordă copiilor și soțului supraviețuitor în condițiile și cuantumul prevăzute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, pentru pensia de urmaș. Plata indemnizației lunare se realizează prin casa de pensii sectorială odată cu plata pensiilor militare de stat, fondurile necesare fiind asigurate de la bugetul de stat.” Majorarea soldei de grad/salariului gradului profesional deținut pentru personalul militar, polițiștii și polițiștii de penitenciare în activitate, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 26/2024 privind stabilirea unor drepturi specifice personalului Ministerului Apărării Naționale și a unor cheltuieli determinate de pregătirea şi executarea unor misiuni în afara teritoriului național, în vederea realizării şi menţinerii capabilităţii aferente achiziției Sistemelor de aeronave fără echipaj uman la bord Bayraktar TB2 și a altor programe de înzestrare, pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, precum și pentru adoptarea unor măsuri privind retenția și atragerea personalului în aceste domenii, a răspuns necesităților actuale ale instituțiilor din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, detaliate în nota de fundamentare care a însoțit proiectul de act normativ, precum și în preambulul acestuia, însă, ca efect secundar a majorat discrepanțele dintre cuantumurile soldelor de grad/salariului gradului profesional deținut ale personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în activitate, în comparație cu cele ale soldelor de grad/salariului gradului profesional deținut din baza de calcul a pensiilor militare de stat, pentru personalul militar, poliţiştii şi poliţiştii de penitenciare, trecuți în rezervă/retragere cu drept de pensie. Astfel, pentru stabilirea unei conduite unitare privind stabilirea, recalcularea și indexarea pensiilor militare de stat, prin proiectul de act normativ se acordă solda de grad/salariul gradului profesional deținut, ca element distinct de pensia militară de stat, în cuantum net neimpozabil, actualizat, personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în rezervă/retragere, și diminuarea bazei de calcul a pensiei militare de stat prin eliminarea acestui element salarial. În același timp, se reglementează indexarea pensiilor militare de stat, cu excepția celor stabilite conform Legii nr. 263/2015 privind sistemul public de pensii, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, proporțional cu majorarea cuantumului soldelor de funcție/salariului de funcție ale personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în activitate, realizându-se astfel, echilibrarea sistemului pensiilor militare de stat cu cel al salarizării personalului militar, poliţiştilor şi poliţiştilor de penitenciare în activitate. 2. Art. 91 - Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară de stat, potrivit legii. . La articolul 91 se introduc patru noi alineate, alineatele 2-5, cu următorul cuprins: „Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) sau 281, după caz, din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul soldei de grad prevăzută la art. 3 alin. 2 lit. a). Pentru cadrele militare cărora le sunt aplicabile prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data de 31 decembrie 2023, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul soldei de grad prevăzută la art. 3 alin. 2 lit. a). Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează soldele de funcție ale cadrelor militare în activitate, proporțional cu acestea, și începând cu aceeași dată. Prevederile alin. 4 nu se aplică pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016.” 3. Art. II. – Prevederile art. I se aplică în mod corespunzător soldaților și gradaților profesioniști, astfel cum sunt definiți de Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, precum și preoților militari, astfel cum sunt definiți de Legea nr. 195/2000 privind constituirea și organizarea clerului militar. 4. Art. III. – Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 24 iunie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. După articolul 17, se introduce un nou articol, articolul 171, cu următorul cuprins: „Art. 171. – (1) În situațiile prevăzute de prezentul statut, polițiștii beneficiază de: a) salariul gradului profesional deținut pe timpul exercitării raporturilor de serviciu; b) indemnizație lunară neimpozabilă, în situația prevăzută la art. 74 alin. (2). (2) Indemnizația lunară prevăzută la alin. (1) lit. b) este egală cu netul cuantumului salariului gradului profesional deținut, aferent gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu, determinat prin deducerea din cuantumul brut al salariului gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu a contribuţiei individuale la bugetul de stat, contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi impozitului pe venit, potrivit legislaţiei în vigoare. (3) În caz de deces indemnizația lunară se acordă copiilor și soțului supraviețuitor în condițiile și cuantumul prevăzute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, pentru pensia de urmaș. (4) Plata indemnizației lunare se realizează prin casa de pensii sectorială odată cu plata pensiilor militare de stat, fondurile necesare fiind asigurate de la bugetul de stat.” 2. La articolul 30 se introduc patru noi alineate, alineatele (2)-(5), cu următorul cuprins: „(2) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) sau 281, după caz, din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 171 alin. (1) lit. a). (3) Pentru polițiștii cărora le sunt aplicabile prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data de 31 decembrie 2023, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 171 alin. (1) lit. a). (4) Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează salariile de funcție ale polițiștilor în activitate, proporțional cu acestea, și începând cu aceeași dată. (5) Prevederile alin. (4) nu se aplică pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016.” 5. Art. IV. – Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiștilor de penitenciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 30 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 9, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (3)-(6), cu următorul cuprins: „(3) În situațiile prevăzute de prezentul statut, polițiștii de penitenciare beneficiază de: a) salariul gradului profesional deținut pe timpul exercitării raporturilor de serviciu; b) indemnizație lunară neimpozabilă, în situația prevăzută la art. 196 alin. (1). (4) Indemnizația lunară prevăzută la alin. (3) lit. b) este egală cu netul cuantumului salariului gradului profesional deținut, aferent gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu, determinat prin deducerea din cuantumul brut al salariului gradului profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu a contribuţiei individuale la bugetul de stat, contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi impozitului pe venit, potrivit legislaţiei în vigoare. (5) În caz de deces indemnizația lunară se acordă copiilor și soțului supraviețuitor în condițiile și cuantumul prevăzute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, pentru pensia de urmaș. (6) Plata indemnizației lunare se realizează prin casa de pensii sectorială odată cu plata pensiilor militare de stat, fondurile necesare fiind asigurate de la bugetul de stat.” 2. După articolul 104 se introduce un nou articol, articolul 1041,cu următorul cuprins: „Art. 1041. – (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) sau 281, după caz, din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. a). (2) Pentru polițiștii de penitenciare cărora le sunt aplicabile prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este baza de calcul prevăzută la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data de 31 decembrie 2023, coroborat cu prevederile art. 65 alin. (51), art. 67 alin. (3) și art. 92 alin. (2) din anexa VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, din care se deduce cuantumul salariului gradului profesional deținut prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. a). (3) Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează salariile de funcție ale polițiștilor de penitenciare în activitate, proporțional cu acestea, și începând cu aceeași dată. (4) Prevederile alin. (3) nu se aplică pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016.” 6. Art. V. – (1) Pentru aplicarea prevederilor art. I-IV, până la data de 30 iunie 2025, pensiile militare de stat aflate în plată la data intrării în vigoare a prezentei legi, se recalculează din oficiu, prin deducerea din baza de calcul prevăzută în decizia de pensionare a cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional. (2) În situația pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, prevederile alin. (1) se aplică pentru pensiile stabilite/recalculate pentru aceiași beneficiari potrivit prevederilor Legii nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în raport cu baza de calcul prevăzută la art. 28 din această lege, în vigoare la data stabilirii/recalculării pensiei, cu aplicarea în mod corespunzător a legislației privind actualizarea și indexarea pensiilor militare de stat, începând cu data de 1 ianuarie 2016 și până la intrarea în vigoare a prezentei legi. (3) În cazurile în care se constată diferenţe între cuantumul pensiilor nete, stabilit potrivit prevederilor alin. (2), la care se adaugă cuantumul indemnizației lunare neimpozabile aferente gradului militar/profesional deținut la data trecerii în rezervă/retragere, și cuantumul pensiei nete aflate în plată, se păstrează în plată cuantumul avantajos beneficiarului. (4) Dacă cuantumul avantajos este cel stabilit în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, se va menține în plată atât timp cât cuantumul indexat al pensiei militare de stat stabilit/recalculat pentru același beneficiar potrivit prevederilor Legii nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, va fi mai mic decât acesta. (5) Pensiile militare de stat recalculate potrivit alin. (1)-(3), precum și indemnizațiile lunare neimpozabile aferente gradelor militare/profesionale deținute la data trecerii în rezervă/retragere, se cuvin începând cu data de 1 ianuarie 2025 și se plătesc începând cu data de 1 iulie 2025. 7. Art. VI. – În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, instituțiile din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională vor actualiza normele de aplicare prevăzute la art. 1221 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare.